Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung topic
- Yettel topik
- Google Pixel topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
Nyugi, Fiz 1, Mat 1-ből engem is megvágtak, Fiz 1-ből csak 3adszorra csúsztam át, akkor is az Elmer segített. Még az a nyomorék öreg picsa tartja?..Iványi, vagy hogy hívták. Hű de rüheltem, a buzi selypítésével..
Mat 1ből amúgy Maróti rugdosott át, azért is mondtam, hogy rendes. Mondjuk amikor én jártam, még nem ő volt a tantárgyfelelős, hanem a Sárvári, Maróti csak gyakorlatokat tartotta.
Mindig Péntek délután írtuk ZH-kat, előtte gyakorlaton meg vhogy mindig pont az aznapi zh feladatokat csináltuk meg. -
-
atm*RefeeZ
tag
wow Bali grat!csudaszép,sima(legalábbis annak tűnik),iszonyat jó lett!a tükörhöz is külön grat így hátulról egész formásnak néz ki,gondolom elöl sincs benne semmi gixer
szal én csak a szokásosat osztom:grat mégeccer!
-
#72042496
törölt tag
válasz
YODA mester #1394 üzenetére
Huh, ez jó vad masina, ennek ellenére mégis azt kell mondjam, tipikus zsiráf: szép szép, de otthonra nem kéne.
Na, itt az autó eleje, véleményezzétek légyszi: [link] -
Természetesen megoldható... Én anno a szakdogám renderelését bíztam 15 db Celeronra, amiből sajna akadtak gondok abból adódóan, hogy minden gépen más volt a jog, és nem kaptunk normális teljes körű belépést a gépekre. Szal ha a gépeken nincs jog, vagy jól van beállítva, nem lesz gond. Mondjuk 1 képet nekem nem sikerült begyorsítanom, de videó esetén minden gép dolgozik egy frame-en, és így gyors
-
#72042496
törölt tag
válasz
Menthirist #1390 üzenetére
Jah, az elektronika zh tehet róla, az az oka mindennek.
Örülök, hogy elnyerete tetszéseteket a mese, azért nem szándékozom túlzott rendszerességgel hasonlókat elkövetni.
YODA mester: Én még anno ezt a topicot találtam a hálózati renderről: [link]
(Menthirist, remélem utólag megengeded, hogy belinkeljem.)
A kocsi sajna nem igazán halad, tükrök már vannak rajta, a peresebb abroncs is mondjuk kész, de nem látom, mikor lesz időm teljesen befejezni...pedig a modellezésből már nincs sok hátra.Azért igyekszem haladni. Este teszek fel képet az elejéről is.
-
atm*RefeeZ
tag
meg(és nem csak szerintem hanem fix) _poén lenne ha qrvanagy hülyeséget mondatam volna mert vmivel monnyuk keverem?_
-
YODA mester
senior tag
Szerintetek megoldható MAX-al a több gépes egyszerre renderelés..?
-
Lol Balika... Valami az agyadra ment nem?
De persze RESPECT Foreva'
-
atm*RefeeZ
tag
köszönöm a kimerítő (mesét) tetszett mind a mese mind pedig az hogy minden harmadik szónál megálltam az olvasásban és elgondolkodtam rajta hogy az utóbbi 1másodpercben mit is kellett volna felfognom
najó ennyire nem vészes a helyzet,szal *taps*taps*
thx mégecce és hajrá a tütüdhöz
-
#72042496
törölt tag
válasz
atm*RefeeZ #1385 üzenetére
Kedves Gyerekek!
Egyszer volt, hol nem volt, a NURBS-on innen, a poligonon túl, ahol a 3D grafika már javában dúlt, élt egyszer egy szoftverfejlesztő...képzeljétek, gyerekek, az ő idejében még Editable Mesh uralkodott a királyságban. Editable Mesh megkövetelte, hogy alattvalói az összes Mesh objektumot háromszögekre bontsák, mert ő csak az ilyen munkát tudta felügyelni.
Történt azután, hogy az országot meglátogatta a poligon alapú modellek hírnöke, aki jelentette, hogy a szomszéd királyság uralkodója, nevezetesen Editable Poly, aki bölcs, s előrelátó, s aki megengedi, hogy alattvalói térbeli alakzatokat használjanak, diplomáciai kapcsolatot szándékozik felvenni Editable Mesh-el. Editable Mesh belátván, hogy így sokkal gazdaságosabban tudnának dolgozni az alattvalók, gyorsan, országukat egyesítvén alkotmányos monarchia megalakítását javasolta. Ebbe Editable Poly is beleegyezett: Editable Mesh országát meghódítani, majd a trónfosztott királyt száműzni nem lett volna tanácsos...márcsak azért sem, mert Editable Mesh tudott valami olyat, amit mindenki nagyon nagyra tartott, s amiért nagyon szerették az alattvalók, s ami tudásnak Editable Poly nem volt birtokában. Ez pedig az Edit Mesh módosító megigézésének képessége!
Azonban, mivel az alattvalók többsége Editable Poly-t preferálta, az ő uradalma soha nem látott fejlődésnek indult - Editable Mesh azon vette észre magát, hogy a Monarcha egyre kisebb területe felett rendelkezik.
Ezt tovább tetőzvén a hetedik évben fordulópont következett be: Editable Poly elsajátította az Edit Poly módosító megigézésének képességét...Editable Mesh-t méltányossági okokból mégsem menesztette.
Közben új uralkodók, vezetők - nevezetesen Patch és NURBS - is jöttek, akik teljesen más berendezkedéssel bár de csatlakoztak a korábbi uradalmakhoz. Ennek eredményeképpen az alkotmányos monarchia föderációvá fejlődött.
Létezett egy másik földrész is, ahol az előbbihez megtévesztően hasonló struktúra honolt, maguk az alattvalók is ugyanazt a munkát végezték, módszereik mégis eltérőnek mutatkoztak...
Ám nem is olyan régen nem várt fordulat következett be: Eljöttek az UFO-k, s föderációnként iszonytató mennyiségű tallér vezetőknek juttatása után mindkét föderáció fölött átvették az irányítást. Lehetséges, hogy ezek a lények egy mindennél nagyobb és fejlettebb szindikátus létrejöttét igyekeznek megvalósítani, ez azonban a jövő zenéje.
No, gyerekek, a mesének vége, húzzatok vissza max-ozni.
YODA mester: Két tipusú dolog létezik, ami miatt nem érdemes aggódni: Az egyik az, amin még tudsz változtatni, a másik, amin már nem.Szóval a tárgyak miatt ne idegeskedj, legközelebbi alkalommal biztosan sikered lesz.
Az eladósorba került 3800+-os X2 meg még elég ritka itt a Ph!-n is...pár hónap múlva biztosan teli lesz a használtpiac ilyenekkel, hiszen a júzerek akkor fognak FX-60-ra meg 5000+-os X2-re cserélni.
Azért ha valaki tud ilyesmi procit, az ne tartsa magában...én is tervezem a váltást, de csak március-április környékén...a Toledo magos cumókkal szemezgetek, remélem addigra csökken (jó)pár 10K HUF-t a bolti áruk, s kapok valahol használtan/nagykerből egy cunci kis 4400+ X2-t óccsón. -
YODA mester
senior tag
válasz
Menthirist #1384 üzenetére
Viszont 3-as lettem menedzsmentből, ami mondjuk elég sovány vigasz egy villamosmérnöknek, de éegaéább kipipálva... Hozzáteszem egy előadáson sem voltam bent. Egyetlen egyen sem.
-
atm*RefeeZ
tag
hali ismét
volna egy olyan érdekes kérdésem hogy mikor használ vki editmesht mikor editpolit?magyarul mik a legfőbb különbségek köztük?thx előre is (nem,nem szégelltem kérdezni,hisz ebből tanulok)
-
Hát igen, vannak az átlagosnál szerencsétlenebb napok is...
-
YODA mester
senior tag
válasz
Menthirist #1381 üzenetére
NEM LETT MEG A TÁVMÉRÉS ELŐVIZSGÁM... MINDENKINEK 4-ES 5-ÖS NEKEM MEG A 3-AS SE LETT MEG AMITŐL VAN MEGAJÁNLOTT JEGY SZINT (arra mentek minél kevesebb embert kelljen vizsgázatni)... ÚJ PROCKÓM SINCS...
PADLÓN VAGYOK... -
atm*RefeeZ
tag
okézsoké,köszi mindenkinek a dolgokat.ebből azt vontam le hogy én vécépucoló képző mesterember leszek.
-
Meglett a programozás aláírásom is, bár nyomott egy poént a tanár (akkor most építsd bele ezt meg azt a feladatot is a programba, persze ehhez át kellett írni a felét...
), de meglett. Utána összehoztam még havernak is egyet, bár neki sokkal több mindent kellett módosítani... Mi ebből a tanulság? Ami szám és esetleg számolni is kell vele, azt mindenképp int-ként deklaráljuk, figyeljünk a tabulátorok használatára (minden legyen betördelve, ami egybe tartozik, mert anélkül suxx a bugfix), és STRUKTÚRÁLÁS!!!
[Szerkesztve]
-
A dimat nem túl nehéz, de be kell hogy valljam, nem vagyok egy matematikus elme
És még finom voltam
. Szóval már csak azért is nehéz itt a tantárgy, mert gyakran a kutyát se érdekli, hogy te tanultál... De ez persze gondolom ismerős. Másik, hogy a BMF-en amit letanítottak, azt heti három előadás és két gyak alatt adták le, itt ebből is faragtak (persze az órából, nem az anyagból...) Szóval így néha nem könyű átmenni.
Tanárokról annyit, hogy itt is vannak gyöngyszemek, faj ugyanaz:
Tudja az anyagot, tud tanítani, de rohadtul nem tartozik a mérnök infóhoz, ráadásul ezek mind hülyék, hogy megértsék... nem baj, átengedem, nem szívózok, úgyse kell az óra soha többet nekik (filozófia)
Tudja az anyagot, imád villogni vele, nem tartozik az infónkhoz, de alapműveltségként tartja számon, így mindent megkövetel, ezért vért pipilsz mire átmész (jog és mikroökonómia)
Vért pipilsz mire átmész (ha még mákod is van): Analízis
Kemény tud lenni: Dimat, architektúra
Csontig lekopik az ujjad, mire elvégzed: programozás -
Nyúltáp
senior tag
válasz
atm*RefeeZ #1377 üzenetére
Ilyet ne is kérj tőlem, nem véletlenül hagytam ott
nade komolyan.
gyertekideezalegjobbhelyavilágon: eh, hát jah, szeretik azzal reklámozni magukat, hogy pollackon van pécsett a legnagyobb diákélet..hmm..nos, nem vagyok egy kifejezett antiszociális alkat, és akkor még finom voltam, de nekem vhogy nem tűnt fel ez a pezsgő zsongó diáksereg.
Tanárok, meg pont mint máshol: 2 típus, és azon belül két alfaj.
1 Tuggya, hogy hülyeséget tanít, aminek a égvilágon semmi köze a fősulihoz, és úgy is
áll hozzá (kevés pozitív példa)
1/a: őskövület, még nem jutott túl sztálinon, és hasonlóan friss tudással is rendelkezik
1/b: elcseszett rendszergazda arc, aki le sem tud kattani a számgépről, no és persze intel a király.
2. Eszméletlen nagy hülyeséget tanít, aminek az égegyattta világon semmi köze a Műszaki info-hoz, ráadásul még komolyan is veszi(no, ilyen akadt pár)
2/a
2/b dettó mint 1-nél.
Jah és van persze a 3ik, kihalófélben lévő típus, amivel igen ritkán találkozik az ember
A tantárgyközeli témákat tanító tanárok, persze itt is van csög plö Sárvári (matek..blah) + Bodlaki, meg értelmes is monnyuk a Maróti (diszkrét matek+mostmár asszem matek I is), aki majdnem a legjobb tanár, akivel eddig életemben találkoztam.
ui.: fogaggyunk levetítették a elbénázott terminátor-os szart. -
atm*RefeeZ
tag
Nyúltáp: tom hogy régebben már meséltél róla h milyen volt pécsi pollackon deh nem írkálnál róla még egy iciripicirit?!
voltam nyíltnapjukon még pár hete és elég elkeserítően szánalmas volt a ''gyertekideezalegjobbhelyavilágon'' reklámszövegük,és nem ártana tudni a tanárok úgy ált ennyire szánalmasak vagy ez így a ''hühühü itt egy rakás debil 18éves..ugyan mit számít mit mondunk nekik most?ha ide akartak jönni úgyis megjelölik ha nem akkor nyasgem'' nyíltnap szint lehetett csak? ^^ thx
-
Nyúltáp
senior tag
-
repvez
addikt
Valaki keresett mostanába objektum konvektert.Hát találtam egyet ki kell probálni 426 kiterjesztés közül valamelyik biztos jol jön egyszer
[link]
-
Megvan a dimat aláírásom!!!
-
op9
aktív tag
válasz
Nyúltáp #1372 üzenetére
Hali!
Egész pofás mozgásokat lehet vele kreálni, csak nagyon körülményes tud lenni.
A lényege, hogy van 3 féle lehetőség:
- A kocsi követ egy Dummy-t, amit mondjuk egy Spline-ra tettél, de akár egyetlen helyben is lehet a kocsi előtt. A kocsi mozgására ekkor beállíthatod, hogy milyen gyorsan gyorsuljon, milyen erőséggel fékezzen, és a kormánymozdulatok is mennyire legyenek gyorsak. Erre 3 csúszka szolgál. A dolog szépséghibája, hogy ha a kocsi középpontja (gondolom Pivot pontja) és a Dummy közötti szakasz ÉS a kocsi középpontja, és a kocsi orra által meghatározott egyenes legalább 90°-ot zár be (magyarul a Dummy mellette van a kocsinak, vagy már mögötte), akkor a plug-in nem számol tovább a kocsival. Ezt a helyzetet pedig könnyen el lehet érni, mert csak a számoltatás után derül ki, hogy a kocsi hol csúszott ki, vagy hol pördült meg, vagy esetleg a fékezés nem volt elég erős, esetleg a gumik tapadása volt gyenge. A másik baj ennél, hogy ha normálisan követi is a Dummy-t, pl. egyenes szakaszon, akkor ha lemarad tőle, akkor belegyorsít, ha közel ér, akkor meg lefékez, ekkor persze megint lemarad, és kezdődik elölről.
- A kocsi ugyanúgy követ egy Dummy-t, de pontosan tartja azt a gyorsulást, és lassulást. Mivel nekem a pontosság fontos volt, ezért kénytelen voltam ezt használni, így nem lett realisztikus a mozgás, de más lehetőség nem igazán volt. Másik hibája ennek, hogy egy-egy gyorsabb kanyarvételnél hajlamos volt felborulni az autó, mert eközben számolta a kocsira ható erőket. Gyorsulásnál pedig úgy kikapta az elejét, mint egy Drag versenyen a 7 másodperces kocsik!!
Van egyébként egy százalékos érték is, hogy mennyire legyen erős ez a megkötés (most jövök rá, h ezzel azért szépíthettem volna a mozgást.., de már mind1).
- A kocsi mozgását teljesen manuálisan lehet szabályozni. Mindent beleértve. Egyszerre mehet pl. a gáz, meg fék is. Viszont ekkor mindent Key-elni kell. Egy előre eltervezett útvonalon így végigmenni szinte lehetetlenség, hacsaknem mindig utána állítgat az ember. Viszont ez a legrealisztikusabb.
De ezeket még kombinálni is lehet együtt.
Beállítási lehetőségek:
Gravitáció iránya, és erőssége.
A kerekek egyenkénti tapadása, súlya, gyorsítása (pl. hátsókerekes autónál az elsők 0%, a hátsók 100%), fékereje, elfordíthatósága fokban(pl. 3000GT, vagy Prelude, ahol a hátsó is kerék is fordul).
Kocsi tapadása, súlya (az előbb említett lehetőségek), felfüggesztés mértéke, rugózás nagysága, csillapítása.
A talaj tapadása.
Szóval, nem rossz kis plug-in, de sokat kell vele bajlódni... legalábbis nekem kellett.
Üdv! -
Nyúltáp
senior tag
Igaz.
Ha meg feljebb mész egy szintel a path constraintre, ugyan láccik az XY position függvénye, de nem lehet key-t hozzáadni
Akkor passz. nemtom.
Vehicle simulator nekem is megvan, elég régen szereztem már be, de eddig még nem használtam. Tudnál írni róla vmit? Értelmes, vagy gagyisz@r? -
Silencer83
addikt
válasz
atm*RefeeZ #1370 üzenetére
sry az offért, Soma megyek...
-
atm*RefeeZ
tag
oh kápíse
bíztam benne hogy nem vmi halott állatodat hívták így,enivéj nemtom sztem buksi nem hangzik annyira búzán dehát akkor tarcsunkmán egy szavazást
tegye fel a jobb kezét vagy kacsintson aki szerint buzis,a többiek meg pl ültessenek eperfát
-
YODA mester
senior tag
válasz
atm*RefeeZ #1365 üzenetére
Buksi olyan buzisan hangzott...
-
op9
aktív tag
válasz
Nyúltáp #1363 üzenetére
Sajna, ahogy írtam, a Curve Editorban a Path Constraint, Percent tulajdonságánál semmilyen felugró ablak nincs.
De tologattam kicsit a Key-eket, aztán így már nem a olyan zavaró. Csak így nehezebb volt összehozni az izgalmas részeket...
Viszont én a Car Vehicle Simulator plug-in-nel készítem az animálást, így nekem elég csak az X, Y koordinátákat belőni, a többit az számolja ki. -
Nyúltáp
senior tag
válasz
atm*RefeeZ #1365 üzenetére
dánksén
-
atm*RefeeZ
tag
Engedd meg,hogy elsőként gratuláljak! ^^
Yoda:miért kid vagy mid volt buksi?v ez csak szimplán irritál? -
Nyúltáp
senior tag
nyeh-nyeh-nyeh
fanatikus tag lettem -
Nyúltáp
senior tag
Ha jobb klikkel rámész egy key-re curve editorban, a felugró ablakban be tudod állítani, milyen fügvény alapján számolja a két key közti kulcsokat a program.
Bár ha a szaggatott alatt azt érted, hogy túl gyorsan vált irányt plö, akkor lehet csak key-eket kéne tologatni.
Amúgy csak arra kell figyelni, hogy mindegyik (XYZ) position-hoz tartozó görbe szép folyamatos legyen, ne legyenek benne hirtelen ugrások, huplik.
Előző hozzászóláshoz egy kis demonstráció, az IK mellett lándzsát törve
10mp alatt összedobott animáció, csupán egy csontot mozgatva
[link]
bocs az akadásért, hypercam vmiért nem tud normálisan felvenni egyik kodekkel sem..mindegyikkel akad, 20 frame/sec felett meg nem is hajlandó működni..tud vki vmi jobb progit ilyesmihez? -
Nyúltáp
senior tag
aha, értem.
elolvastam mégeccer a kérdésed, és rágyüttem, hogy te egészen másra vagy kíváncsi, mint amire én először gondoltam.
Azt hittem a láb csont rendszerét akarod összekötni a ''fej'' már létező bone-jaival.
De ahogy látom, csak egy ''egyszerű'' riggelésre lenne szükséged.
Szal, hogy pontosak legyünk, az a kérdésed, hogy hogyan tudnád a mesh-ed összelinkelni a csontokkal?
Nos. Mivel egy mechnikus robottról van szó, nem is lesz ez olyan nehéz. Organikus modelleket sokkal nehezebb riggelni, mivel ott figyelni kell a kül. deformálódásokra, egy vertexre nem csak egy csont hat, szarakodni kell súlyozással sötöbö.
Robotoknál sokkel egyszerűbb képlet, egy vertex->egy csont.
Persze azért szép szöszölős meló lesz.
Gyorsan összedobtam egy tutorialt:
Nos. Először is hozd létre a csontrendszered, majd az animációt megkönnyítendő, vegyítsünk bele kis Inverz kinematikát.
A képen látható módon kösd össze 2-2 csontod a HI IK solverrel.
[link]
A HI IK solver lényege, hogy rögzíti két, egymástól min. 2 csontnyira lévő bone egymáshoz viszonyított helyzetét. Olyasmi, mintha összekötnéd őket egy nyúlékony gumiszallaggal. Ez főleg végtagok animálásánál jön jól, mivel egy csont mozgatásával tudod mozgatni az egész végtagot.(majd hozzászólás végén linkelek egy videót, hogy érthetőbb legyen, mit is csinál a HI solver)
Ezekután, adj hozzá a meshedhez egy physique módosítót, ennek segítségével kapcsolod hozzá modelled a csontrendszerhez.
További teendők a képen:
[link]
Most már össze van kötve a modelled a csontrendszereddel.
Viszont azt még nem határoztad meg, hogy egy-egy csont a meshed mely vertexét mozgassa. Ezt többféleképpen is megteheted. Hi-poly és organikus modelleknél ajánlatos envelope-okat használni. Ez gyakorlatilag egy kapszula, amely körülveszi az aktuális csontot. Amely vertex a kapszulán belülre esik, hozzálinkelődik a csonthoz. Persze lehet megadni átmeneteket sötöbö. Szóval ezt a módszert a finom riggelést igénylő feladatokhoz találták ki.
A másik módszer a vertexenkénti csontozás. Ezt főleg low-poly modellekhez(játékokhoz) és mechanikus modellekhez használják. Behatóbban csak ezt a módszert ismerem, mivel gyakorlatilag még csak ezt használtam. Nem túl bonyolult, ellenben időigényes.
Lényege, hogy kézileg rendeled hozzá csontokhoz a vertexeid.
Klikkelj a physique módosító melletti kis +-ra. Majd a vertex-re klikkelve menj vertex módba. Használata a képen:
[link]
További beállítások:
Vertex type:
csak a bejelölt típusú vertexeket tudod kijelölni.
piros - deformálható vertex
zöld - nem deformálható vertex (a vertexek egymáshoz viszonyított helyzete nem változik)
kék - nincs még egy csonthoz sem linkelve
Blending between links:
Egy vertexre a megadott számú csont hathat. A súlyozás(weight) határozza meg, hogy melyik csont milyen mértékben hasson rá. Ízületeknél használandó, plö könyök, ahol a hajlatban lévő vertexekre az alkar és a felkar is hatással van.
Select: Értelemszerű
Select by link: úgyszintén (egy csonthoz hozzálinkelt vertexeket jelöli ki)
Remove from link: A kijelölt vertexeket ''lecsatolja'' a megadott csontról
Lock/unlock assigment: rögzíti a kijelölést
Type-in weight: A fentebb említett súlyozást lehet itt állítani
Gyakorlatilag végig kell zongorázni az összes csonton, és kézileg hozzárendelni a vertexeket. Mondtam, hogy szöszölősViszont nincs sok csontod, plö lábon kívül nem is kell szinte semmivel sem szarakodnod.
Köbö ennyi.
Kis videó a végeredményről:
[link]
Remélem érthető volt, picit gyorsan csaptam össze. Ha vmit nem értesz, nyugodtan kérdezz.
ui.: mikor összekötöd csontokat a HI solverrel, elvileg húz egy vonalat közéjük, és a link két végére rak egy-egy IK chaint, amiket megragadva tudnád mozgatni lábakat.
Nálam vmi rejtélyes oknál fogva nem jelenítette meg őket, így plö nem is tudtam mozgatni lábfejet. Érdekes.[Szerkesztve]
-
op9
aktív tag
Hali!
Ismét kérdeznék...
Szóval.. Spline-okkal megrajzoltam az autók mozgásának irányát. Letettem, egy Dummy-t (természetesen mind1ikhez egyet-egyet), majd Constraint=>Path Constraint, és kijelöltem a spline-t.
A curve editorban kijelöltem (Path Constraint résznél), h hol menjen lassabban, hol gyorsabban, de az a baj, h nagyon szaggatott a mozgás. Kerestem ott vmi Smooth félét, felül volt is egypár ikon, de nem változtattak semmit sem.
Hogyan lehetne erre valami smooth-t küldeni? Sajna nincs időm kézzel szórakozni vele, meg ilyen proginál nemár, h azzal kellejen.
Előre is köszi! -
#72042496
törölt tag
válasz
atm*RefeeZ #1347 üzenetére
Jah, már vágom miről beszéltél itten.
Ha átrakod a rendert OpenGL-re, akkor nem lesznek ott az átlók. Biztosan be lehet lőni Direct3D alatt is, bár ennek nem néztem utána. -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #1356 üzenetére
nekem ilyen van:
[link] -
Nyúltáp
senior tag
válasz
YODA mester #1349 üzenetére
nohát egen, nekem sajna csontozással kapcsolatban bipeden túl nincs nagyon élet
de nem is baj, legalább utánanézek.
Átkotrom netet, biztos van vmi írás ezzel kapcsolatban, oszt majd jól megosztom itten. -
Bár tudnék!... De nagyon fakezem van hozzá...
Mindenesetre lehet, hogy ez változtatni fog... Én spec első sorban Photoshophoz használom majd textúrafestéshez, illetve remélem szerencsém lesz, és sikerül összelőnöm a ZBrushhoz és a Maya-hoz is... Maya alatt artisan modellezéshez nagy segítség lenne, illetve persze a Paint effects-ekhez, ZBrush alatt pedig úgy ahogy mindenhez... Még esetleg majd kompozitálásnál is jól jöhet majd, persze mihelyst megtudom, hogy is kell kompozitálni normálisanMeg úgy amúgy is kell nekem egy ilyen, csakúgy is
Sajna egy ismerősömnek, akinek 5x4-es Geniusa van, nem sikerült se maya, se zbrush alatt működtetnie, de remélem azért nem lehetetlen, illetve ott van még a többi program... -
YODA mester
senior tag
válasz
Menthirist #1353 üzenetére
Pontosan te mire is fogod használni..? Ha tucc rajzolni leszerződtetlek...
-
YODA mester
senior tag
-
Amúgy ezt néztem ki végül magamnak:
[link] -
Hát mostanság sajna nekem sincs időm maya-zgatni, mert ugyebár zh-k, pótzh-k most és jövő héten, a harmadik kötprogimat adom már le pár napon belül, ráadásul vizsgaidőszak...
MAjd azért igyekszem alkotni valamit.
UI: Ha valakiben esetleg -nem hiszem, de tényleg ha mégis- az merülne fel mégis, hogy csak tanulok, persze hozzá kell tenni -lelkiismeretem miatt mondom- hogy társasági életem legalább annyi időt elvesz, mint a tanulás (és akkor még finom is voltam...).
Bár nekem is most a lány barátok lelkének ápolása jut, dehát ez is egy feladatCsak ne lenne az, hogy minden második ilyen ismerősömnek segítségre van szüksége
-
#72042496
törölt tag
válasz
atm*RefeeZ #1347 üzenetére
Lehetséges, hogy benyomtad az ''Adaptive Degradation''-t (O gomb)?
Első körben ez ugrik be, persze lehet, hogy hülyeség...de hátha nem az.
Iksznyóccáz az jó kis kari, grat hozzá! A viewport-beli számítások viszont nagyrészt úgyis a procira hárulnak, így - ahogy Menthirist is mondta - nem kell attól félned, hogy a videókártya szűk keresztmetszetté válik.
(Bár az új masinát elnézve én nem ilyeneken gondolkodnék, hanem örülnék, hogy az Audinál nem kell pusztán a gép teljesítménye miatt lekapcsolni egyes layer-eket.)
Ja, a kocsi nyögvenyelősen készül, sajnos alig van időm...ma is 10 után értem haza, holnap pedig kezdek 8-kor. -
válasz
YODA mester #1349 üzenetére
MAX-ban nem tudom a megoldást, Maya-ban tudnám... Mindenesetre csak azért írtam most be, hogy el ne feledjetek IK-t rakni a csontra...
-
YODA mester
senior tag
-
Őszintén nem tudom, dolgozunk-e mi olyan nehéz jelenetekkel, amiknek egy X800-as gátat szabna már... Mert ugye proci meg ram is számít, sőt aztok aztán a sokat, de hogy nekünk egy X800-as gát lenne... Sztem maradhat DX9-en, nem tom lassabb-e, de ha igen, akkor is elég lesz
-
atm*RefeeZ
tag
no énmeg így dobnék közösbe egy kérdést mégpedig h van ugye egy x800gt-m aztán ugyebár meg hasonlók ez nem egy ratyi kari deh max-ot ezzel milyen módban futtassam?mármint kérdezi első indításkor ugye h software-es cucc opengl meg direct3d közül melyiket utálom legkevésbé.namármost én ugye direct3d-vel teszem úgyhogy arra kattintottam majd dx9-et vhol bepipáltam és nosza,megy a program.szal úgy köbö az érdekelne hogy ez helyes cselekedet volt-e részemről vagy netán nagyon sűrgősen váltsak át más módba? előre is téháiksz.
felvetődött még egy aranyos kérdés a buksimban.hogy lehet kikapcsolni azt hogy amíg nem konvertálom az aranyos objektumaimat pl editpoly-vá addig egy ilyen átló legyen húzva minden lapon? -tomtom..megint tök érthető voltam...de azért aki értette plz mondja el h hogy tehetem ezt meg. tenkjú ismét^^
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz
YODA mester #1341 üzenetére
vagyok ám, csak hétfő óta nem nagyon vót időm netezni
12 órázás oh yeah
csontozáshoz én is csak alapszinten értek(szóval fel tok csontozni egy karaktert, oszt nagyjából annyi), de azért kérdezz nyugodtan. -
YODA mester
senior tag
Illetve most már ti is csináljátok...
Vagy csinálnátok ha nem csak én irogatnék minden nap...
-
YODA mester
senior tag
válasz
Menthirist #1343 üzenetére
Többen csináljuk meg vannak szerzett modellek, de a textúrázás meg a többi az én érdemem... A filmet csak én csinálom...
-
Yoda: még egyszer megkérdem (biztos volt már kérdés, de lemaradtam róla
): minden modell a te modelled? Mindet te modellezted + uv-ztad+textúrafestetted+textúráztad + (csontoztad)???
-
YODA mester
senior tag
Asszem R2-ős scene csöppet sötét lett a sok contrast-tól... De már szép fémes csillogású a hajó...
-
YODA mester
senior tag
Ja azt nem mondtam, hogy mozog is a kis édes... Bár csontok nélkül... Ha Nyúltáp eccer visszatér megkérdezek egy-két dolgot a csontozással kapcsolatban, mert így elég nehéz mozgatni...
-
[link]
Ez egy olyan modell, amin mostmár kemény 30-40 perce dolgozok
Valami lény lesz, eddig speedmodelling a javából, 40 perc alatt 2x csináltam meg
holnap keresek valami anatómiai segédletet ha lesz időm, és pontosítom... Ez a modell főleg ZBrush tesztnek készül, szal nem lesz ultraheavy mesh... -
atm*RefeeZ
tag
válasz
YODA mester #1336 üzenetére
hm nemrossz..olcsó volt? ^^
-
Jaja... Nagyon kira... De ezt riggelni is kell majd ám!
Én most valami kis lényt akarok csinálni (Maya poly + SubD)
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
válasz
YODA mester #1336 üzenetére
Ez átkozott jó! Gratulálok!
-
YODA mester
senior tag
Beszót valaki..?
-
Hát erről lebeszéltek, láttam, mi a baja (átlós vonalak gyatrák...)
De találtam 8x6-os MousePen-t. Ára jó, értékei jók, és A5-ös (még megfelel...) -
Épp egy digitális rajztábla vásárlásán töröm a fejem... Nézegettem a lehetőségeket, és találtam egy nekem tetszőt:
[link]
Az ára barátságos, nagy az aktív területe... 512-es felbontás nekem sztem doszt elég... Vennék én Wacomot is, de mindegyik átkozott drága, kivéve a Volito-t, ami meg nagyon pici... -
#72042496
törölt tag
Ma mégsem lesz link...haverok elhívtak dumálni egyet, inkább oda mentem. A kocsi azért készül, csak lassan. De jó munkához idő kell.
-
YODA mester
senior tag
Csak, hogy történjen valami...
-
YODA mester
senior tag
válasz
YODA mester #1326 üzenetére
Megvan. ...Merge...
-
#72042496
törölt tag
válasz
YODA mester #1326 üzenetére
Hát, lehet, hogy képtelen ekkora modellt lekezelni?
Az External Reference nem lehet esetleg alternatíva? -
YODA mester
senior tag
válasz
Nyúltáp #1325 üzenetére
Müxik bluebox-al is...
Persze nem végeredményhez, hanem hozzáigazításhoz lehet csak használni... Met a kontúr mindig ott marad és persze ami megmarad sem a legszebb... Kell a ráknak plug-in...
Viszont megint van egy kurva nagy bajom...Egy modelt, át akarok rakni egy másik scene-be.. Ehhez ugyebár Export .3ds-ben, majd import... De azt írja ki, hogy: Object has too many faces (more than 64k) to export... Ilyenkor miva..?
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Nyúltáp
senior tag
válasz
YODA mester #1322 üzenetére
bluebox-al nem fog működni.
Most azért szedte ki szépen a felesleges részt, mivel fekete. opacity map-nél a fekete meg=átlátszó, fehér=nem átlátszó.
kék háttérnél félig lesz csak áttetsző.
de azért próbáld meg, hátha. -
#72042496
törölt tag
Ááááá, emberek, tudtam, hogy valami nem stimmel!
Kezembe került a 2004/7-es Sport Auto magazin, egyszerre felcsaptam az A3 Sportback-nél, s ó, mily' szörnyűség! A kocsi eleje nem úgy néz ki, mint ahogy a tutorialban csinálja a Mester! Már talán említettem, hogy az eleje úgyis szögletes a szélvédő és motorháztető találkozásánál, de kiderült, hogy a lemezek vágása is másutt húzódik.
Szóval eddig is ennek a javításától skeráztam a legjobban, így meg...pfff....na, végülis mindegy, mert első rész immáron nemcsak kerekebb, de valósághűbb is.
A tutorialban a hűtőmaszk is más, mint a valódi gépen, ezt is nyomban átfaragom.
Aztán jönnek a peresebb amroncsok, a kilincsek, a tükrök, az első lámpák, a huplijavítások oszt' este meg linkelek. -
#72042496
törölt tag
válasz
YODA mester #1322 üzenetére
#1303?
-
YODA mester
senior tag
Vazzeee... Ezzel kell csinálni a kékdobozolást is..!!! Csinálok egy-két shot-ot...
De halkan megjegyzem aza rohadt PBomb még mindig nem megy...
[Szerkesztve] -
YODA mester
senior tag
Jóóó. De persze nem így lesz.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
YODA mester #1315 üzenetére
jah, egen.
#1276-ra:
próbáld ki, hogy nem egész mondatra nyomod rá, hanem betűnként.
Bötűkkel csínján köll bánni. Az én gépemet is két vállra fektette, mikor pár szót boolean-al akartam belevágni egy táblába.
robbanást meg ahogy menthirist is mondta kompozitba kéne megoldani.
De ha mindenáron 3dsmaxban akarod, akkor rakd rá sima plane-re, nyomd be diffuse és opacity map-ba, opacity-nál rakd át fekete-fehérre, esetleg nyomd feljebb a kontrasztját (panel alján van mindkettő).
A robbanás fényét meg fakeld pár lightal. -
Nyúltáp
senior tag
válasz
#72042496 #1295 üzenetére
op9: nm
hubaze, el is felejtettem gratulálni balika, nagyon szép lett modell. grat
Superman:
Lightwave-ből nemtod vmi más formátumba kiexportálni...3ds-t csak ismeri.
ha jól értem csak mesh kell, esetleg textúra. Azt 3ds-ben is szépen el kéne tárolnia.
filmeknél meg szerintem a kompozitorok az igazi varázslók. A 3d részét ''bárki'' meg tudja csinálni. a nyers 3d layerek nem sokban különböznek egy jól megkreált, bármely komolyabb 3d-s portálon látható képtől. A kompozitoroknak kell hihetővé tenni a CG-t.
példa. T3 eredeti felvétel/nyers 3d.
[link]
hmm..azért eléggé leesik a képről szegény T800-as. -
op9
aktív tag
válasz
Nyúltáp #1312 üzenetére
Köszi szépen!!
Nagyon sokat segítettél. Sajna nem loft-tal csináltam... nem is tudom, h miért nem jutott eszembe (Plane-nel kezdtem, majd editable Poly-val folytattam a Shift+Edge tologatós játékkal). De az úton már (szerencséreve) van egypár smooth, így elég szép ''Create Shape From Selected''-et lehet rajta elereszteni. Azt meg Loftolni már nem nagy cumó
, és akkor a textúrával nem kell szórakoznom. Persze, amint lesz időm nekiugrok az unwrap-nak, mert nem állapot, h még nem került sorra
.
Mégegyszer köszi mindenkienk!
Üdv! -
Nyúltáp
senior tag
huhh, az ember nincs itt pár napig, oszt tessék
persze, segítek ha tudok, pont ugyanúgy, ahogy a többiek.
op9:
olvastam pü-ket.ha nem baj, itt válaszolnék rájuk.
ahogy látom az autó mozgatása már megoldódott a varázslatos curve editorral
fényekhez én se tok jobbat mondani, mint menthirist.
ha jól számolom a pálya textúrázása maradt csak.
Nemtom, hogy modellezted. ha loft-al(én így csinálnám), akkor nyert ügyed van, mert az szépen végigvezeti a textúrád is a megadott path mentén.
Ha más módszerrel, akkor marad az unwrap.
Nem túl bonyolult, csak épp rohadt szöszölős.
2 verzió van. Vagy szétdarabolod kisebb részekre unwrap editorban a pályát, és megfested minden részhez a textúrát, vagy szépen ''kiegyenesíted'', és akkor elég csak egy szimpla ''egyenes út'' textúra.
unwrap:
út modellre nyomj egy planar uvw map-ot, majd egy unwrap uvw-t.
jobb oldali panelen klikkelj az edit gombra.
elvileg begyün az unwrap editor a pályád felülnézetével, alatta a modellre pakolt textúrával.
A lényeg, hogy egy adott poly-ra a textúra azon pixelei fognak kerülni, amik ''alatta'' vannak.
Ugyanúgy tudod szerkesztgetni a modelled az editorban, mint viewportban.
Tehát van vertex, edge, poly subobject mód(alul vannak középtájt selection modes címszó alatt), tudod őket tologatni, forgatni, méretezni, levághatsz részeket a modellről(jobbklikk/detach edge verts) stb.
Ha egyes verzió mellett döntesz, tehát szétdarabolod a modellt, akkor először is köll egy print screen, az unwrap editorban már szétdarabolt modellről, ami alapján fotosopban le tudod gyártani a textúrát. Ha 2es verziót választod, akkor elég egy út textúrát gyártanod, majd azt ráhúzni objectre, editorban kiegyenesíteni pályát és ráilleszteni út textúrára.
Amire figyelj:
Modifier stackben unwrap a meshsmooth alatt legyen, meshsmooth után picikét bonyolultabb lenne tilitolizni vertexeket
Unwrap editorban a poly-k egymáshoz viszonyított mérete ne nagyon térjen el. Tehát ha plö van két modell részleted, ami valóságban köbö ugyanakkora, akkor editorban ne legyen az egyiksem sokkal nagyobb a másiknál, mert a modell nagyjából azonos alapterületű részeire nem ugyanannyi pixel fog jutni a textúrából. Értsd, a felnagyított részen élesebb lesz a textúra, míg a kisebben homályosabb.
út shader-t én több aszfalt textúra összemixeléséből raknám össze.(diffuse map-be egy mix, mix amountnak meg egy noise) Így ki lehet játszani a textúrák idegesítő ismétlődéseit.
ha nem érthető vmi, gyártok majd egy pár képes tut-ot. -
Sajna studio-m tán csak 5-östő van már meg, 4-es nem volt kiírva, csak használtam...
-
Superman
nagyúr
válasz
YODA mester #1309 üzenetére
A Lightwave igazából egy program, egy 3D modellező program. A 3D Studio-hoz készítettek egy plugint, ami megnyitja ezeket a fájlokat. De csak a négyesig jó a plugin.
Megnéztem a Deep Explorationt, regisztráltam, letöltöttem egy Trial-t, meg is nyitja az .lwo kiterjesztésű fájlokat és az objektum is látszik, de utána dob egy hátast tőle.
A probléma az, hogy nekem konvertálni kellene az lwo fájlokat valamilyen 3D Studio kompatibilis formátumba, hogy onnan a GMotor 2.0-ás pluginnel exportálni tudjam. Ez már többszörös konverzió.
De megpróbálom máshol fellelni a régi Studio-t. Csak van valahol.....valakinek. -
Superman
nagyúr
válasz
Menthirist #1307 üzenetére
Igazából exportálni tudnám mivel, csak importálni nem tudom és azt általad ajánlott cuccot sem ismerem.....de azért kösz.
Senki sem tud TRIAL-t a 4-es verzióból valahol? -
-
Superman
nagyúr
Egy kis gyorssegítség kellene. Megvan nekem a 3D Studio 7-es verziója. Sajnos ehhez nincs olyan plugin, amelyik a Lightwave (.lwo) objektumokat beimportálná.
A 3D Studio 3-as és 4-es változatához létezik ilyen plugin, de már nem találok ilyen régi trialt a neten. Tud valaki esetleg TRIAL-hoz (kipróbálható verzió, stb.) valamiféle letöltőhelyet? Megköszönném, nagyon nagy szükségem lenne egy ilyen verzióra..... -
Én ilyet csak rákompozitálással hallottam, hogy csinálták... Ha 3D-s kell, akkor maya Paint effect vagy particle cloud jut eszembe, de ki tudja...
-
YODA mester
senior tag
Ide kéne még egy HELP..!!! Van egy ilyen robbanásos videjó fekete alapon... Hogyan lehet ezt MAX-ba berakni 3D-snek..? Ha egy fényforrás Glow Map-jeként rakom be, akkor tök faszán rá léjerezi, de a glow tulajdonságai miatt ez nem használható...
[Szerkesztve] -
#72042496
törölt tag
válasz
YODA mester #1300 üzenetére
Nálam a PArray az úgy szétküld mindent, mint az állat.
(Csak az Object Fragments-et kell bepipálni.)
A PBomb viszont nem akar működni.
szerk: Dehogynem, bazé', rájöttem!
A PBomb a fentiek után jön, lerakja az ember, majd a Bind to Space Warp-al hozzáköti a PArray-hez.
Utána a Start Time, Duration meg a robbanási formák segítségébel lehet buherálni a big bang-et.
Na, lépek, mert kettőkor zh. Drukkoljatok!
[Szerkesztve] -
Így kell élni !!!
-
#72042496
törölt tag
Á, srácok, köszönöm a lelkesítő szavakat, igérem pár napon belül elkészül az eleje is, aztán nekiugrok a belsőnek.
De ma is basszus, írom az energetika házit, délután elektronika zh, azután biznisz (viszik a régi vinyóm.), majd piálás, minekutána lépünk HammerFall & Stratovarius koncertre...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Amikor minden lakásom Faraday Kalitkában van! :D
- iPhone topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Saját tapasztalatok alapján: otthonautomatizálás védelme áramkimaradások ellen
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S20 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A32 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával