- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- iPhone topik
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #5280 üzenetére
Most értem haza és hulla vagyok, fürdök aztán dűlőre jutunk. Én egyébként úgy vagyok vele, hogy szinte mindegy a név, egy határig, itt utalok Revolit hozzászólására, hogy tényleg ez a wild killer god of war anyámkínja elég tróger... a lényeg, hogy végre meg lesz alapozva egy kis közös játék.
Időközben meg valami Guiness rekordot nyomott a WT, szóval From 12:00 GMT June 27th to 02:00 GMT June 30th +30% RP gain bonus for EACH battle with EVERY ground and air vehicle!
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #5235 üzenetére
Van elvileg valami autoban rendszer is, vagyis olvastam róla valahol, de mivel azután, hogy felégette a gépem, nem tudtam lezuhanni azonnal, hanem vitorláztam még, majd szépen lehasalt a gép a felszínre, jött a Bf, amelyiket előtte üldöztünk, és ő ölt meg.
Igazából csak valami jó nevet kéne kitalálni, és csinálom.
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #5215 üzenetére
Holnap délután ha hazaérek megcsinálom szerintem, aztán várom az itteni játékosokat szeretettel, remélem egyszer Breezerr haverom is előkerül, hiányzik már a bénázása.
HALLOD BREZŐRR HOLVAAGY
Ha pedig leszünk olyan 10-12-en, akár lehet csinálni custom meccseket, szimulálva egy valós csatát (egy adott BR környékét és két nemzetet nyílván), megtanulni bombázóval formációban repülni, minden, ami még realisztikusabbá teszi ezt az egészet.
És ez nem időpazarlás, mert befejezett custom meccsekért is jár rendesen RP.
Valaki említette régebben, hogy tud szerezni TS szervert ha összeállna egy squadron.Atlantis kollegát meg kezelésbe vesszük és majd egyszer engem is lelő.
-
RG4L
őstag
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #5190 üzenetére
Eddig is favorizáltam őket. Japókat és amcsikat nyomom együtt, angolokkal elvagyok, németeket tanulnom kell, oroszokra nem vagyok kíváncsi.
A Ki-45 egyik fajtájával sem mentem még RB-t, de voltam már ellene és nagyon jól fordul vadászokhoz képest is, a 37mm szinte alapfelszereltség, egyiken van Schräge Musik, és mindegyiken van gunner, szóval összességében nem olyan rosszak, de nem játszottam még velük.
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #5188 üzenetére
Előtte a G8N1 bombázó fejlesztését fejeztem be, aztán fura volt "átülni" vadászba, első meccsen el is törtem a stock Ki-84-es szárnyát. Második meccsen 3 Meteort már nem tudtam kerülgetni folyamatosan, de a csapat lehozta, sajnos engem néztek ki maguknak először... szóval eleinte bénáztam, de sikerült szóra bírni azt a 30mm-es ágyút.
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #5184 üzenetére
Szép, gratulálok!
Nekem is volt tegnap egy vicces meccsen Ruhr-ban. Angol Havoc-kal mentem, kitisztítottam egy light pillbox-artillery-aaa kupacot, elfogyott mindenem, leszálltam a közelebbi reptérre, ám ekkorra már utolsó játékos voltam a csapatunkban. Megtámadott egy G.50-es miközben szereltek, az AAA nem akarta leszedni (szokásos), majd felszálltam és sikerült meggyepálni a srácot, kezdő volt szerintem. Közben mögém repült egy AI, azt gunnerrel öltem meg. Az ellenséges csapat többi tagja pedig az AI gépeket farmolta.
Láttam, hogy kb. 20-25 ticket előnyünk van, mondom az király, csak hogy nekem le kell szállnom megint, mert bombákat eldobtam, hogy el tudjam kapni a G.50-et, illetve lőszerből is fogytán voltam, tehát elmentem a távolabbi reptérre. Felszereltek újra, nézem már csak 300 ticketjük van (3 tank), elindultam lebombázni őket. Mire felszálltam már csak 200 ticketjük maradt, útközben 100, mire pedig odaértem a tankhoz hogy dobom rá mind a 4 bombámat, az is kinyiffant. Kb. 4-5 ellenséges gép maradt még, de egyik sem tervezte, hogy lelőjjön, vagy megkeressen engem, mint utolsó gépet a csapatomból, így nyertünk.
Ma pedig egyik meccsen találkoztam egy magyar sráccal, megnyerte a meccs végét, azóta vele játszok, és teljesen normális, jól is nyomja, darálunk.
-
RockHaRD
addikt
válasz
anytime #5184 üzenetére
jó dolog az a RB, de nem kell azért folyton szidni az AB-t
Én pl azt élvezem AB-ben, hogyha bombázok, és valaki veszi a fáradságot, hogy feljöjjön 6 ezer méterre, és leszedjen, akkor van rá esélyem, hogy én is behozzam a BadAss fighteremet, majd percekkel később meglepjem szintén hasonló magasságban, és hullára lőjem.
Tegnap egyébként először találkoztunk a tipikus magyar mentalitással. Valaki az ellenfélből belém jött, szokásomhoz híven elküldtem chatben a krvnyjba, de kivételesen magyarul (aminek ugyebár semmi értelme, mert csak én értem többnyire, meg a haver akivel játszom), és persze hogy elő lehet csalogatni a szerveren a többi magyart, akik ráadásul nem is ellenem voltak. Három HunHighMasterPilot kezdett el egyből ugatni, hogy csicska, meg azért mert béna vagyok, nem kell hisztizni, stb. Mindezt úgy, hogy kb életem legszarabb köre volt, és a tabella közepén voltam 2 aircraft killel, ők pedig mind alattam vagy 0 ponttal, 0 killel, vagy 1 surface unittal. Szóval igazán bénák voltak na
Megemlítettem, hogy fura a bénázást tőlük hallani, naná, hogy pár perccel később, mikor épp a szokásos bosszúhadjáratomat folytattam a bombázómat kilövő emberke ellen, egyszer csak a még mindig nulla pontos egyik magyarf.sz ott van mögöttem, és mielőtt ki tudtam volna lőni az ellenfelet, kilőtt engem... Ki is írta a nevét, megmutatta a gépét miután lezuhantam, stb. Írtam neki, hogy nagyon ügyes, ment is a report, erre még elkezd ugatni, hogy crash-eltem, béna voltam, nem is ő lőtt le...
Szal a magyar emberek ebben a játékban is alkotnak. Sajnos nem kerültem vele össze a következő körökben, pedig szívesen lettem volna ellene...
-
Francia91
veterán
válasz
anytime #5124 üzenetére
En is AB-vel kezdtem a WT-t, de mire eljutottam az akkori 9-es szintig minden nemzetnel, kiabrandultam belole. Nekem sem indult konnyen az RB, de belejottem, es rajottem, hogy sokkal elvezetesebb az AB-nel. Nincsenek hulye csapattarsak sem (vagyis nagyon ritka). Tobbet is lehet kaszalni, valosaghubb az egesz, na meg kijonnek a gepek sajatossagai, kepessegei.
-
Volfram42
senior tag
válasz
anytime #5058 üzenetére
Idovel majd lehet megelegeled, hogy az alattad egy kilometerrel energia nelkul bukdacsolo gep felkop a levegobe es leesel. Akkor kell majd SB-re tovabbalni. Nekem ez nagyjabol haromnegyed ev volt. Termeszetesen ez nem mindenkinel van igy.
RG4L: elvileg igen bar jo ideje nem neztem. Regen igy voltak 50k kortes negyszerezoim 150k ezustel egyutt.:-)
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #4904 üzenetére
Heti 4 napot melózok, 3-at itthon vagyok és ráérek. Mivel prémiumom van már egy ideje, és jól is szoktak menni a meccsek, mostanság egy meccs olyan 5-7.000 RP a következő gép fejlesztésébe, ami azt jelenti, hogy 10-12 meccs alatt megvan egy Tier 4-es Spitfire. Így azért nem nehéz.
Ma pl. egy meccset sem játszottam, mert nem nagyon vagyok itt szellemileg és már most fáradt vagyok 15 óra meló után
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #4872 üzenetére
Spitfire F. Mk XIVe
Az utolsó Spitfire blokk első darabja, nagyon jó darabok
(#4873) G^zC^mp€r: annak a Mig-3-asnak el van tévedbe a battle ratingje, de nagyon... kb. azért tették be a fejlesztők, hogy Tier 1 végi gépeket aprítson, és legyen egy kis orosz sikerélmény, legalább low tierben.
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #4634 üzenetére
Mostanában farmoltam a killeket a free golde eagle-ért, és én is az I-16osokat és még LaGG-3-asokat használtam, mert ezekkel a legkönnyebb sok killt szedni AB-ben (a rekordom majdnem 20 volt).
6 rakéta, igaz, hogy kicsik, de ha talál, akkor egy rakéta egy kill, legyen az bombázó vagy vadász. Viszont rakétával eltalálni valakit... na az művészet. Ground unitokról csak annyit, hogy bemész egy custom meccsbe, és leteszteled. Mivel a 12.7mm-es amerikai MG-vel lehet medium tankot is ölni, a rakéta is jó erre, szerintem még a heavy tankokra is, ha jól találod el.
-
-
JackFeryll
őstag
válasz
anytime #4447 üzenetére
A legtöbb bombázónak alul vakfoltja van. Érdemes egyébként valami szögből támadni, hogy ne a gép mögött bukkanjon fel az ember.
A szárnyakat és a motorokat érdemes lőni, a törzs sokkal masszívabb. Persze van aminek könnyen törik a törzse is, de a nagyobb gépeknek általában nem. -
RG4L
őstag
válasz
anytime #4423 üzenetére
1. A nemeteknel kikepzett crew atvitelere van lehetoseg, mondjuk az amikhoz (gondolom, nincs)?
Nincs.2. Az adott nemzetnel felkinalt premes gepet erdemes megvenni? Itt arra gondolok, hogy ugyan olyan muszaki parameterekkel rendelkezik, mint a sajat nemzetenel? Ugyan ugy fejlesztheto?
A műszaki paramétereknek elvileg egyezniük kell, most hirtelen a P-47-est néztem meg és stimmel, viszont az eredményeidért kapott reward sokkal-sokkal nagyobb egy prémium gépen. Itt gondolok arra, hogy pl. nekem prémium fiókkal és egy prémium géppel AB dominationben egy zónafoglalás majdnem 700 research pontot ad.3. A nemet bombazoknal (He szeria) es ugy altalaban mindenutt, a tapasztal loveszek szamat annyira kell felvinni, amennyi a gep adatlapjan szerepel, annak erdekeben, hogy a munkajuk hatekony legyen?
Igen. Pl. a németekenél, oroszoknál és angoloknál nincsen sok lövész (max 4-5), amcsiknál és japóknál akár 8-9. -
RG4L
őstag
válasz
anytime #4382 üzenetére
Mi pont kezdeményeztük egy teljesen squadron létrehozását. Nekem van prémiumom, 4-en lehetünk így, bár én nagyon későig ma nem leszek mert korán kelek holnap. Mehetünk laza AB-ket is németekkel, beteszek 5 bombázót és akkor biztos a győzelem is, illetve kapom a lóvét mint állat.
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #4347 üzenetére
Itt egy példa, nézd meg!
mondjuk ez ahogy nézem arcade, de RB-ben hasonló a művelet, csak óvatosabban. -
RG4L
őstag
válasz
anytime #4346 üzenetére
Túlterhelted a szárnyakat. Minden gépnek a kialakítása miatt van egy maximális szárnyterhelhetőségi adata, azaz hogy mekkora négyzetméterenkénti erőhatás az, amit még elbír, ha ezt túlléped, kampó. Ezért van rajta légfék (H gomb).
(#4347) anytime: zuhanó bombázó vagy, tehát ami függőlegesen alattad van, arra dobod a bombát, ezért nincsen célkereszt.. a többi bombázón van célkereszt.
-
Colos1
őstag
válasz
anytime #4259 üzenetére
Erről jut eszembe... Asszem a múltkor kimaradt, ha nem, akkor bocs
A propeller, amikor forog, akkor a gépre egy ellentétes forgatóhatást vált ki, amely a pilóta szemszögéből órajárással megegyező irányba forgó propeller esetén balra fordítja a gépet, mintha balra csűrnéd. A propeller meg olyan, hogy a levegőt nem egyenesen fújja át magán, hanem egy forgómozgást is ad neki, így a gép törzse körül egy spirális légáramlat alakul ki. Ez a spirális légáramlat a függőleges vezérsíkot a fenti példában balról fújja meg, így a gépet balra téríti ki, mintha ruddereznél. Ezért vágódik ki a gép felszálláskor balra, amit rudderrel ellensúlyozni kell. De asszem az instruktor segít benne.
Emiatt a P-51 -nél (meg gyanítom más gépeknél is, de csak ezt ismerem ennyire) felszálláskor mindig jobbra kellett trimmelni, és a bal üzemanyag tartályból kellet kezdeni a fogyasztást, mert a könnyebb szárnyon nagyobb felhajtóerő keletkezik - a kisebb súlyerő miatt - , és ez is csökkentette a fenti jelenség hatását.
-
Colos1
őstag
válasz
anytime #4246 üzenetére
Én kezdésnek inkább az RB -t javasolnám, joystick -al. Az a gond, hogy az AB irányításának köze nincs a valósághoz, így kezdéshez gyakorlatilag feleslegesen eltöltött idő. Hogy milyen géppel menj AB -ben, nem tudom, én talán 6-8 partit nyomtam benne az elején, csak kíváncsiságból, ezért nem tudom, hogy a gépek különbségei hogyan jönnek ki. Szerintem oda olyan gép kell, amin meggymagköpködők helyett egy komplett tüzérségi ezred van, mint pl. az FW a 4 db 20 mm -es gépágyúval, + 2 géppuskával. (Csak ez már T3)
A japán gépeket szokták kezdésnek ajánlani, mert a T1 -ben többnyire még csak fordulóharc van, és a japó gépek fordulnak a legjobban. De érdemes kipróbálni a Spitfire MK I -et is, az is jól fordul, de nem olyan sérülékeny, mint egy papírból hajtogatott japán repülő.
Mellesleg a 8 darab meggymag köpködő már felér egy rendes fegyverrel.
A nemzeteket az utolsó frissítés óta fejlesztheted párhuzamosan is, mert már nem kell megvenni egy gépet, ha az utána lévőt fejleszteni akarod. Minél több repülőt érdemes kipróbálni, hogy megtaláld az igazit.
(#4242) RG4L: Ha van sebességed, akkor azt felhasználva (energiából) tud jobbat is. A 11,6 m/s arra az esetre vonatkozik, amikor motorból emelkedsz.
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #4246 üzenetére
Japánoknál a Ki-84-esek nagyon pöpec gépek, eddig ezek váltak be a legjobban számomra, mármint RB-ben. AB-ben meg... nem a tűzerő bajnokai, szóval, lehet nehézkesebb lesz.
Evome: hát mivel többnyire csak Bf 109-esek és Fw 190-esek (+Ta 152), ezért nincsen sok választásod.
-
Colos1
őstag
válasz
anytime #4237 üzenetére
Jól emelkednek??? A Japó gépeknek pont a gyenge emelkedőképességük volt a hátrányuk, alig másznak.
Amikor én Ki-10 -el mentem, akkor a P-26 bogyóköpködők között nem arra kellett figyelnem, hogy engem le ne lőjenek, hanem arra, hogy én ne lőjek le senkit.
Akkor ment el a kedvem az amerikai ág elkezdésétől, agyaggalambbal nem repülök.Jól, csak GE -ért lehet váltani. Ezt azért csinálták, hogy ne legyen elég ha csak pénzed van, játszanod is kelljen ahhoz, hogy gyorsabban fejleszthess.
Csak az a gép kap fejlesztést, amelyikkel a pontot szerezted. Gondolom AB -ben ha 3 géppel mentél, akkor mindegyik annyit kap, amennyi pontot lőttél vele.
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #4189 üzenetére
Szerintem, ismétlem szerintem:
7.62mm PV-1: tracer
7.62mm ShKAS: tracer
12.7mm Berezin UB: szinte mindegy, de szerintem ne a stealth-et (speciel én szerintem tracert tennék rá)
20mm ShVAK: itt szinte mindegy szerintem, nagyon hasonlóak a lőszerek, egyikbe több a HEF vagy van benne FI, a másikban több az AP, szóval ahogy érzed. -
Francia91
veterán
válasz
anytime #4189 üzenetére
BF-109 es FW-190-es szerianal, meg ugy atlagban a nemeteknek a cannonban Stealth Attack, a geppuskaban Tracer verziot hasznalok, eleg hatasosak. Japanoknal a Tracers eleg utosnek tunik. Az USA-nal Tracert hasznalok geppuskaban /nem is repulok mar cannonos geppel USA-nal.../. Briteknel szinten olyannal megyek, mint a nemeteknel, cannon Stealth Attack, MG pedig Tracers. A Briteknel es nemeteknel a Stealth Attack befuzesu Cannon lovedekekben van gyujto, azert hasznalom azt. Oroszoknak csak a geppuskat varialom. Nekem igy vannak.
Tegyuk hozza, hogy RB-zek, AB-t nem nagyon preferalom, kiabrandultam belole. Meg ha belejossz az RB-be, tobbet is kaszalhatsz. RB-ben pl a P-51D 6 x 12,7 mm-es geppuskai szaggatnak rendesen, mig AB-ben nem er tul sokat...
-
Fel
addikt
válasz
anytime #4163 üzenetére
Igen. Feltöltenek (üzemanyag, lőszer, bomba, stb.), megjavítanak, és még talán a halott lövészeket is felélesztik. Full extrás szolgáltatást nyújtanak.
Még azt is meg lehet csinálni ha már megjavítottak, hogy a 'J'-t nyomva tartva "kilépsz" a gépből és újraoszthatod, hogy milyen bombákat, mennyi üzemanyagot vinnél. Ugyanúgy mintha most kezdenéd a csatát (csak arra kell figyelni, hogy ha egyedül maradsz, akkor folyamatosan csökken a ticket szint, míg kint vagy).
-
Colos1
őstag
válasz
anytime #4115 üzenetére
Az az La-7 volt, ahol 5000 méter volt a határ
A Jak -oknál 4000 méter.
De valóban, benne volt a légierő szabályzatában, hogy ezeket a repülőket a megadott magasság alatt el kellett kerülni, vagy felcsalni 4 ill. 5000 méter fölé.Gondolkodtam, hogy mit tudnék leírni, mert sok mindent meg lehet találni a neten. Aztán rájöttem, azt írom le, amit nem lehet így összefoglalva megtalálni, amit úgy bogarásztam össze. Lehet picit hosszú lesz. Szerk: igen, qrva hosszú lett
Úr isten, ennyit életembe nem írtam
Ezt kb. fél évembe telt összeszedni, megpróbálom összefoglalni:
Pl. a propeller vezérlése.
A működési elve: egy ívelt lap – mint a szárny - , amely forogva maga előtt nyomáscsökkenést, mögötte pedig nyomásnövekedést okoz. A lapát megcsavarására azért van szükség, mert a nyomáskülönbség függ a kerületi sebességtől, ami az átmérőtől függ, és így biztosítható, hogy a nyomáskülönbség mindenhol egyenletes legyen, és jobb legyen a propeller hatásfoka. A nyomáskülönbségből adódó vonóerő függ az állásszögtől is. Tisztázzuk, hogy az állásszög a repülő hossztengelyére merőlegesen = 0. (A repülő hossztengelyéhez képest is szokták definiálni.)
Kétféle állásszög létezik, a statikus vagy valódi szög, ez az, ahogy a propeller ténylegesen áll.
Dinamikus/megfújási szög: a statikus állásszög mellett ez figyelembe veszi a levegő sebességét is, a propeller üzemi körülményei ettől a szögtől függenek. A propeller esetében definiálható egy átáramlási sebesség, amely attól függ, hogy a propeller mekkorát "harap" a levegőbe, és hogy mekkora a fordulata. Pl. legyen az átáramlási sebesség 300 Km/h. Ha a repülőgép is pont 300 Km/h -val megy, akkor a propeller gyakorlatilag nem csinál semmit, nem fejt ki vonóerőt, mert nem alakul ki nyomáskülönbség. Ebben az esetben a megfújási szög = 0. Ha a repülő sebessége kisebb, mint az átáramlás, akkor a megfújási szög pozitív, a propeller húzóerőt fejt ki. Ha a repülő gyorsabban megy, mint az átáramlás, pl. zuhanáskor, akkor a megfújási szög negatív, a propeller ilyenkor fékezi a gépet. (Vagy felpörög, a gázállástól függ)A fentiekhez hasonlóan a propellerre ható erő is két felé osztható, van egy statikus, ami a statikus állásszögtől függ (próbálj meg egy deszkát lapjával, meg élével forgatni, lapjával nehezebb), és hat rá a vonóerő is, a megfújási szögtől függően. Ha a fordulatszám állandó, akkor a sebesség növekedésével csökken a megfújási szög, ezért csökken a vonóerő is.
Lényeg: A max. sebesség a statikus állásszögtől, a vonóerő pedig a megfújási szögtől függ. A motort a statikus terhelés és a vonóerő eredője terheli, így ha a vonóerő csökken, akkor a motor megterhelése is csökken.
A fentiek után érthetővé válik, hogy ha az állásszög kisebb, akkor a kisebb statikus terhelés miatt nagyobb motorerő juthat a vonóerőre , azonban a kisebb állásszög miatt a gép hamarabb eléri a max sebességet.
Ez az egész amúgy teljesen analóg az autó sebességváltójának működésével. Nagy áttétel = nagy fordulat = nagy gyorsulás = kis sebesség. Nagy áttétel = kis fordulat = kis gyorsulás = nagy sebesség.
Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a propellernek van még egy kritikus korlátja, a fordulatszám. A kerületi sebessége nem érheti el a hangsebességet. Egy P-51D 3,4 m átmérőjű propellere ezért max. kb. 1800 -at pöröghet. Azon a részen, ahol eléri a hangsebességet - amely először a propeller legnagyobb kerülete lesz -, le fog válni az áramlás, ott a propeller nem fog dolgozni, tehát csökkenni fog a hatásos felület, meg olyan vibrációkat okozhat, amely tönkre vághat a motortól kezdve a propellerig bármit.Pár szót a propeller lapátok számáról. A lapátok számával egyenesen arányos a statikus, és a vonóerő is. Azonos geometriájú, és azonos fordulatszámú légcsavarok esetén egy 4 lapátos propellernek 2x akkora a statikus terhelése, és 2x akkora vonóerőt tud kifejteni, mint egy 2 lapátos. Az elérhető max. sebesség viszont ez esetben nem változik, azt vagy állásszög növeléssel, vagy fordulatszám növeléssel lehet elérni. Viszont ha egy repülőt átterveztek több lapátos propellerre, akkor muszáj volt sokkal erősebb motort tenni a gépbe. Okos tervező ilyenkor odafigyelt, és nem csak annyival erősebb motort tett a gépbe, mint ami a megnövekedett vonóerőhöz kell, hanem annyival, hogy a vonóerő mellett bírjon el nagyobb állásszöget is. Vagy nagyobb fordulatot, ilyenkor a propellert kisebb átmérőre kellett tervezni, pl. a 2 tollasból nem 3 tollas készült, hanem egy kisebb átmérőjű 4 tollas. Tehát, ha egy gépnek van pl. 3 és 4 tollú változata, akkor a 4 tollú sok esetben gyorsabb is. De két különböző gépnél nem biztos, hogy a 4 tollú gyorsabb egy 2 tollúnál, mert túl sok mindentől függ.
A propeller állásszögének vezérlési módjai:
1. Fix állásszögű prop. Ez csak kis sebességre és nagy vonóerőre tervezhető. Jelenleg csak a műrepülőgépek esetében használják, ahol a gyorsulás és az emelkedés a lényeg, a sebesség annyira nem. Adná magát a fordulatszám növelése, de a fent említett korlát miatt ez nem megvalósítható.
2. „variable pitch” propellerek: az első generációja 2 szöget tudott, egy kis szöget a felszálláshoz és emelkedéshez, és egy nagyot az utazáshoz. (Cruise) Nagyon rövid életű volt, mert szinte azonnal továbbfejlesztették, és az ilyen gépeket is átszerelték a következő módra.
3. Továbbfejlesztett variable pitch propeller. Nem csak két szöget tudott, hanem a két véglet között fokozatmentesen állítható. Ennek a rendszernek a nagy előnye az volt, hogy a motort egy fordulaton lehetett üzemeltetni , így az mindig az optimális fordulaton működhetett, ahol a legnagyobb teljesítményt leadja. Azonban az állandó fordulatszámon való üzemeltetés nehézkes volt. Akár a gázhoz, akár az állásszöghöz nyúltál, a másikat mindig hozzá kellett korrigálni, így a pilótának annyit kellett gépészkednie, hogy a figyelmének nagy részét lefoglalta az üzemeltetés. Ezért ez a megoldás sem volt hosszú életű.
4. A mérnökök összedugták a fejüket, hogy mi lenne, ha volna egy automatika, amely a motor fordulatszámát a propeller állásszögének automatikus állításával állandó értéken tartaná. Ezt az automatikát „governor” –nak nevezik, a rendszert pedig „Constant Speed” propellernek.
A működése: beállítod a fordulatot az állásszöggel. (Ezért az állásszög állító kart "Prop RPM -nek szokás nevezni, de mivel a fordulatszámot csak közvetetten állítja az állásszöggel, sokszor "prop pitch" -nek is hívják.)
A gép gyorsul, vagy süllyed: A megfújási szög csökken, ezért a vonóerő csökkenése miatt a motor felpörögne. A governor növelni fogja az állásszöget, így a fordulatszám marad, de az állásszög növekedése miatt növekedik az elérhető sebesség is.
A gép lassul, vagy emelkedik: a megfújási szög növekszik, a motor fordulata csökkenne a növekedő vonóerőből adódó terhelés miatt, ezért a governor folyamatosan csökkenti az állásszöget, amelynek köszönhetően növekedik a vonóerő.
Gázt adsz: a motor felpörögne, ezért a governor növeli az állásszöget, hogy növekedjen a statikus terhelés, és nő az elérhető sebesség is.
Elveszed a gázt: a motor fordulata leesne, így a governor csökkenti az állásszöget, csökken az elérhető sebesség, és a megfújási szög negatív tartományba érve fékezi a repülőgépet. (Ha úgy van beállítva a gáz)
És mind eközben a fordulatszám nem változik, de egyes gépeknél picit ugrálhat a governor reakcióideje miatt.
Ez a rendszer azért jó, mert az üzemeltetési jellemzők mindig optimálisak, a motor mindig a legjobb fordulaton van, a propeller pedig mindig a legjobb állásszögben. A pilótának csak a motor fordulatszámára kell figyelni, mert a fordulatszám és gázállás beállításoknál is vannak optimális, gazdaságtalan, és a motorra veszélyes beállítások is.
Megjegyzendő, hogy ez az automatikus propeller pitch vezérlés nem keverendő össze az egyes német repülőkben lévő „Auto prop pitch” automatikával, ugyan is az nem az állásszög automatikus állítására való, hanem - amiről az imént beszéltem -, az aktuális gázhoz állítja be az optimális motor fordulatszámot. Az volna a megfelelő megnevezés, hogy "Auto Prop RPM".A gázkar állása: úgy definiálják, hogy a szívótér nyomását adják meg. (Manifold Pressure = MP) A mértékegység változó, amcsi gépeknél: HgIN, angoloknál: PSI, németeknél: BAR, japánoknál: házikó + kisszék. Minél jobban nyitva van a gázszelep, a szívási nyomás annál nagyobb. Feltöltés nélküli motor esetében teljes gázállásnál megegyezik a légköri nyomással (gyakorlatilag picit mindig kisebb), feltöltős motor esetében több.
A gép üzemeltetési kézikönyvében le van írva, hogy milyen beállításokkal üzemeltethető a motor.
Példák, P-51D -re:Felszállás, és military power max 15 percig: 3000@61 ez azt jelenti, hogy RPM: 3000/min, gáz: 61 HgIN.
WEP: 3000@67 - RPM: 3000/min, gáz: 67 HgIN
Cruise - max sebességre: 2700@46
Cruise - legtakarékosabb utazásra: 2400@36Ha én 36 HgIN gázzal adnék a 2400 helyett 3000 -es fordulatot, akkor az állásszöget mindig kicsin tartaná, mert nagyobbat a motor nem bírna el. Ezért nem valósulna meg a fent leírt optimális szabályozás, vonóerőm lenne, de sebességem nem. Ideiglenesen lehet, néha kell is így üzemeltetni, de hosszútávon kerülni kell, mert gazdaságtalan. Pl. ha ezzel a 2400@36 beállítással megyek, és valamennyit emelkedni kívánok, akkor feltolom 3000 -re a fordulatot, hogy legyen vonóerő, de amint megszüntetem az emelkedést, visszaveszem 2400 -ra.
Ha 67 HgIN gázzal a 3000 helyett csak 2400 RPM -et adok, akkor az állásszöget a governor nagyra veszi, így lenne sebességem, ha a motor nem terhelődne túl, és pár perc múlva füstölve, köhögve, rosszabb esetekben égve a nem hullana darabjaira. (A kipufogón kiköhögi saját magát) Ezért van egy szabály: gázadás, vagy fordulatszám növelés esetén először mindig a fordulatszámot kell megemelni, utána adhatsz gázt. Gázelvétel, vagy fordulatszám csökkentés esetén pedig először a gázt kell levenni, majd csökkentheted a fordulatszámot.
A Messerekben és FW -kben van egy műszer (lehet a többiben is, csak ezeket ismerem), amely a propeller állásszögét mutatja. Azon megfigyelhetitek – legalább is a G2 –nél megcsinálták a fejlesztők - , hogy manual engine módban a propeller állásszög úgy változik, ahogy fent leírtam. Ha auto engine módban van, akkor a gáz módosítására a fordulatszám is változik. Vagy ha bekapcsolod az "auto prop RPM" -et. Lusta vagyok kimenteni a képernyőképet, és belinkelni ide, egy olyan műszert kell keresni, amely hasonlít egy órára, 12 rovátka van körben számok nélkül, és van egy kis és egy nagy mutatója. A G2 -ben a fordulatszám mérő mellett van, és bele van írva, hogy HB.
-
Szőrös
veterán
válasz
anytime #4025 üzenetére
Én már áttértem SB-re egy TM Hotas X-et használok ( track ir-t talán ma már össze is barkácsolom ).
AB-n szerintem tényleg nem érdemes joy-t használni annyira könnyített az FM hogy azt csiricsáré mozgást lekövetni joy-al...hát elég érdekes lehet a célzásról nem is beszélve.
RB-n már érdemesebb kipróbálni , jobb manővereket lehet vele összehozni mint egér/bill. párossal de a célzás még mindig problémás.
SB-re meg kell a gyakorlás és legfőképp kitartás. Az elején elég sokszor megrépáznak , érdemes fullos T1es géppel bemenni akkor még hasonló kaliberű lámákat is kifog az ember és lesz némi sikerélmény is. -
Szőrös
veterán
válasz
anytime #3973 üzenetére
Igen , AB/RB-n a mousesniperekkel szemben egyértelmű hátrány a joy. Mondjuk ettől függetlenül RB-be be lehet menni így , nem rossz fíling joy-t markolászni de ne várj csodát.
szerk.: fejlesztésekkel együtt változnak a gép adatai is ha zöld akkor pozitív irányba , értelemszerűen piros negatívat jelent.
-
Francia91
veterán
válasz
anytime #3951 üzenetére
Ami viszonylag otvozi ezeket, talan a Spitfire repcsik. Tuzero aranylag rendben van, fordulekonyak, es nem masznak rosszul. Fw-190 tuzeroben nagyon ott van, jol emelkedik, viszont nem valo forduloharcra. La-5 szeria hasonlo. Japan Zero-k rohadt jol fordulnak, nem emelkednek rosszul, de talan tuzeroben lehettek volna erosebbek. USA vadaszai szamomra semlegesek, kulonosebben nem jeleskednek semmiben sem. Ott SZERINTEM csak az AirCobra-kat erdemes fejleszteni.
De ez csak az en velemenyem -
PAtr0n
addikt
válasz
anytime #3324 üzenetére
Nemsokára kész, már 95%-on áll, én is rajta vagyok a fordításon.
nemeth989:
A magyarítás nem modként készül, hanem hivatalosan fog a játék választható nyelvezetei közé bekerülni, egy frissítés alkalmával. A Warthunder.hu kapta meg a hivatalos fordítás "jogát".torz on borz:
Nem legyél már ilyen sarkos, nagyon sokaknak fog jól jönni az a magyarítás.Valaki annyit nem tud angolul, hogy mit jelet a "the"
vhw:
A Gaijin ezért kér pénzt, a WG meg azért, hogy ha eredményesebb akarsz lenni, vegyé gold ammot-t. Ezzel szerintem ki fejtettem véleményem arról, melyik cég profilja pofátlanabb. De ha tovább feszegetjük, nézzük meg mennyi ott egy prémium hónap, meg mennyi itt. Mennyibe kerül eleve a gold, és a prémium tankok (itt repülők egyenlőre).
Azzal meg hogy itt megveszel egy tank pakkot (a legutóbbi volt a legolcsóbb), automatice kapsz valamennyi gold-ot, meg prémium napot. Az előbb említett pakknál ez úgy nézett ki, hogy a 2 tank mellé kaptál 2 hét prémet, meg 2000 goldot. A 2000 gold meg megsúgom hogy újabb 30 nap prémiumra elég. Mindezt 3800Ft-ból.
Tehát ebből az összegből ha úgy tetszik kaptál másfél hónap prémet, és 2 tankot a GF indulásra, meg bent vagy a bétában. -
Szőrös
veterán
válasz
anytime #3324 üzenetére
Nem építő , értetlenkedő .
De komolyan ehhez minek "magyarítás" ?
Max a gépek leírása/története az ami komolyabb angol szöveg de ha arra kíváncsi vagy akkor érdemesebb pl wiki-n utána olvasni ott bővebb leírást találni róluk.
Amúgy meg a WT magyar fan oldalon már foglalkoznak a fordítással. -
PAtr0n
addikt
válasz
anytime #3244 üzenetére
Szia!
Először is nézz szét itt, sok hasznos dolgot tudhatsz meg: WT.hu
Ha megy az angol akkor az official oldalt is bújhatod, főleg a fórumokan van sok info: WT.com- ha jol latom, magyar nyelvu kliens meg nincs. Varhato?
Készül a magyarítás, már 90%-osnak mondható, én is fordítom jelenleg. Official lesz a fordítás, tehát a kliensbe fogja a Gaijin beépíteni.
- tudnatok egy rovid osszefoglalot arrol adni, hogy merre es milyen iranyba erdemes vinnem a fejlesztest?
Ha a gépenkénti modulok fejlesztése érdekel, ott teljesen mind1, mit és milyen sorrendben maxolsz ki, stock gép nem gép, ezt mindenki tudja. Ha az érdekel, hogy melyik nemzetnél mit érdemes, az csak a te igényeiden, és kedveden múlik. Valaki csak vadászt, vagy csak bombázót fejleszt bizonyos nemzetnél, mert ott épp az a legjobb. De nagy általánosságban elmondható, hogy elég kiegyenlített a játék, minden nemzetnek vannak erősségei/gyengeségei, pár hsz.-el lentebb pont ezt fejtegettük. Persze mivel oroszok a készítők, így az orosz gépeken érezni egy kis buffot, de nem legyőzhetetlenek.
- van olyan squad, ahova tudnek csatlakozni es tanulni, netan kozben skype segitsegevel is okulni? Ha ennek vannak esetlegesen anyagi feltetelei, kozoljetek, nem zarkozom el. Itt arra gondolok, hogy ha szukseges valamilyen fizetos acc. kiegeszites, netan kulon room, akkor szivesen beszallok. Ertelemszeruen, jelenleg az alap harom amcsi gepem van, gondolom, ezzel nem nagyon jutok messzire
Ezt is pont most taglaltuk nemrég, lehet összehozunk egy Squadront. Annyit érdemes attól függetlenül is leszögezni, hogy ha gyorsabban szeretnél fejlődni, érdemes prémium tagságra beruházni, nem annyira vészes, olcsóbb mint a konkurens hasonló megoldásai.
- eger + bill avagy a joy a konnyebb, egyszerubb periferia?
Arcade (AB) és Realistic battles (RB), egyértelműen mosuse + bill. a butított fizika és rásegítős irányítás miatt. Simulator battles-hez (SB) meg evidens a joy, ott már csak belső nézet van, és valóságközeli fizika, irányítás. Erről a nagy SB-sek többet tudnának mesélni. Egérrel meg se próbáld.Teszt időszak (closed beta) meg csak a Ground Forces kiegészítőnél van jelenleg, jönnek hamarosan a tankok is a játékba. A repcsis rész már nem béta, bár elég sok tapasz jön még mindig hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Sorozatok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- Több mint 1 milliárd dollárnyi részvényüket adták el az NVIDIA belsős emberei
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Goddess of Victory: Nikke
- EAFC 25
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés , Acer Nitro V 15 minimálisan használt uj állapot sok garancia
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H330 RAID v ZFS
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest