Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz ViragL #1399 üzenetére

    hosszú lesz :)
    alapvetően máshogy képzeljük el a programozás tanítását. szerintem programozást tanítani olyan, mint mondjuk egy idegen nyelvet. igaz ugyan, hogy a legkorrektebb módszer az lenne, ha előbb megtanítanánk az összes nyelvtani szabályt, majd utána a szavakat, amelyekre ezek a nyelvtani szabályok alkalmazhatók, de fordítva sokkal hatékonyabb. aki a nyelvtan mellett mondjuk sokat néz pl. angol nyelvű tv csatornákat, arra -bizonyos nyelvérzéket feltételezve- akarva-akaratlanul ráragad az a nyelv. szerintem ez a módszer sokkal helyesebb és célravezetőbb, mert így készség szinten sajátítja el az illető azt a nyelvet, érezni fogja, ha egy mondat helyes-e nyelvtanilag vagy sem, hogyan kell kifejezni egy gondolatot és hogyan nem.
    a valami hasonló a helyzet a programozással. az általad linkelt jegyzetben korrekt definíciók vannak, viszont didaktikai szempontból nem ér semmit. hiába tanulja meg valaki a könyvben szereplő definíciókat, ha egyetlen példakód sem segíti azok megértését, az egész a levegőben fog lógni. véleményem szerint a programozás tanításánál is a készség szintű elsajátítás lenne a cél, amikor nem azért érted, hogy mi egy ciklus, mert a definícióban írták, hanem mert egyszerűen érted, érzed. pusztán az elméleti háttér semmit nem ér, egyszerű definícióhalmaz, amit nem lehet megérteni, csak megtanulni, mint a verset. elvileg teljesen korrekt dolog így tanítani programozást, gyakorlatilag értelmetlen. természetesen nem az elméleti háttér szükségességét kérdőjelezem meg, viszont ilyen esetben az elmélet megértéséhez gyakorlati tapasztalat kell. a természetes/valós számhalmazok axiómái sem lennének érthetőek anélkül, hogy az ember előtte nem tanult volna meg számolni.

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák