- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Hamis órák itt nem kívánatosak, semmilyen formában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
TimeCenter
tag
válasz
vadászcsiga #79715 üzenetére
Olyat láttál már, gondoltam így lesz összehasonlítási alap.
Írhattam volna Orientet is. -
TimeCenter
tag
válasz
vadászcsiga #79705 üzenetére
CITIZEN Eco-Drive-ban hasonló.
A nejed egyébként egy kifejezetten szépet választott, élőben is jól néz ki a FOSSIL. A kivitele nem gyengébb mint egy Steinhart.
-
TimeCenter
tag
-
TimeCenter
tag
Ator:
CITIZEN rádiójel vezérelt órák
zafír kristályüveg +
10 BAR vízálló +
47mm +
100.000 +
bőrszíj+
Eco-Drive+
részletgazdag+
új+ -
TimeCenter
tag
-
TimeCenter
tag
-
TimeCenter
tag
válasz
vadászcsiga #78361 üzenetére
-
TimeCenter
tag
válasz
Sungoo #77899 üzenetére
Sungoo:
Állítólag. Ez a jelenség háromféle képpen alakulhat ki, ebből kettő ütés, egy pedig szakszerütlen szerelés következtében lehetséges.
1. Szétszedték az órát és a mutatót rosszúl tették vissza.
2. Ütés érte az órát és a váltokerék, órakerék közül valamelyik megsérül.
3. Ütés éri az órát és az órakerék a váltókerék fölé ugrik. Ennél a modellnél ez nem lehetséges.Marad az 1 vagy 2 opció.
Normál használat során ezek a kerekek nem sérülhetnek. Ha egyszer is jó volt, akkor a kerekek még hibátlanok voltak.
A javításhoz szét kell szedni a szerkezetet és a foghibás kerekeket kicserélni.
-
TimeCenter
tag
válasz
vadászcsiga #77703 üzenetére
Ez az gyári leírásból idézet:
"Do not wear your watch while in a heated swimming pool, sauna, or any other high temperature / high humidity environment."A gyár szerint nem ajánlott. Szerintem se.
-
TimeCenter
tag
válasz
vadászcsiga #77662 üzenetére
-
TimeCenter
tag
válasz
vadászcsiga #77653 üzenetére
Fog járni továbbra is, de az olaj már nem az igazi benne. Elvesztette a kenési tulajdonságát. Innentől kopik a szerkezet. Nem véletlenül írják, hogy működési hőmérséket -10 °C és +60 °C között.
-
TimeCenter
tag
válasz
verybigboy #77196 üzenetére
-
TimeCenter
tag
válasz
lkristóf #76800 üzenetére
DFI ár:105.00
Doboz: 19.95
Szállítás : 3.00
Vám: 6.40
Vámkezelés: 6.25
Ez forintban: 140.6*240 = 33.744 Ft
Erre az ÁFA : 9.111 Ft
Tehát az óra : 42.855 FtEz a Magyarországon valóban 41.800 Ft ingyenes szállítással, 2 év garanciával, díszdobozban, magyarnyelvű leírással, ajándékkal.
-
TimeCenter
tag
válasz
#45302528 #76789 üzenetére
Én sem kötekedni szeretnék.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a vizállóság mérés mint szolgáltatás, csak egy pillanatnyi mérési eredményt mutat. Az órás nem fogja garantálni, hogy éveken keresztül vízálló marad az óra.
Hiszen a legtöbb esetben még a gyárak is előírják az évenkénti vízállóság ellenőrzést. Így szavatolják a gyári vízállóságot a garancia idő alatt.
" A víz és a por behatolása ellen egy vízzáró gumitömítés szolgál. Mivel hosszabb használat után a gumi elöregszik, a tömítést szabályos időközönként ( 2-3 évente ) ki kell cserélni. Vízálló óráknál a vízállóság csakis abban az esetben szavatolt, ha az előírt időszaki átvizsgálást a kijelölt szakszerviz elvégzi. Ajánlott minden évben tavasszal, a strandidőszak előtt elvégeztetnie az óra átvizsgálását. "
-
TimeCenter
tag
válasz
#45302528 #76758 üzenetére
Intruder77:
1. Kicserélteted a használt órádon az üveged zafírra.
2. Elviszed egy másik óráshoz vízállóság mérésre,mert ahol cserélték nincs vízállóságmérő. Az órás kér érte 1800 Ft-ot, meg is csinálja a mérést 30 BAR nyomásig. ( csak mérést kértél ). A gép OK-t jelez.
3. Beázik 5 hónap múlva az órád.Mit tegyen az órás?
1. Fizesse vissza az óra újkori árát.
2. Adja vissza az 1800 Ft-ot.
3. Mindkettő. -
TimeCenter
tag
válasz
jannuss #76728 üzenetére
Jannuss:
CITIZEN BU0010 -
TimeCenter
tag
válasz
attiati #76439 üzenetére
Attiati:
Gyakran máshol van a rugósfül "lyuka" a tokon a fémcsatos és a bőrszíjas órákon, így a bőrszíjas után nem minden esetben lehet fémcsatot rátenni. Fordított esetben : a fémcsatosról a bőrszíjasra a legtöbbször sikerül, kivéve a mások által már említett speciális fámcsatmegoldásokat.pl. ezen a CITIZEN órán nem lehet bőrszíjra cserélni a titán fémcsatot.
-
TimeCenter
tag
válasz
SupaCow #76433 üzenetére
SupaCow:
Warning!
• Always make sure you are in a safe place whenever you are reading the display of the watch using the auto light switch. Be especially careful when running or engaged in any other activity that can result in accident or injury. Also take care that sudden illumination by the auto light switch does not startle or distract others around you.
• When you are wearing the watch, make sure that its auto light switch is turned off before riding on a bicycle or operating a motorcycle or any other motor vehicle. Sudden and unintended operation of the auto light switch can create a distraction, which can result in a traffic accident and serious personal injury. -
TimeCenter
tag
válasz
Bati0501 #76418 üzenetére
Bati0501:
1.Csak hagyományos kijelzős G-SHOCK órám volt. Nincs saját tapasztalatom az inverz kijelzővel. egyébként az eladott inverz kijelzős órák számát tekintve, nincs sok panasz rájuk.
Amit nem szeretnek az az inverz-tükrös LCD. Ezeknél az óráknál a kijelző alján egy tükör található, ez verné vissza a fényt. Ez addig jó is amíg fény éri a kijelzőt. Viszont, ha megnézed az órát, a fejed eltakarja a fényt és csak a "sötét" tükröződik vissza. Szerencsére csak 2-3 ilyen tükrös LCD-s óra van.
2. Ha jól emlékszem az USA-ban nem forgalmazzák a GW-7900RD-4 modellt, csak a fekete GW-7900B-1 órát.
-
TimeCenter
tag
válasz
Bati0501 #76399 üzenetére
Bati0501:
1. Az olcsóbbik elemes, 2-3 évente elemet kell benne cseréltetni, míg a drágábbik TOUGH SOLAR szerkezetes a fényenergia működteti.
2. A drágábbik rádiójel vezérelt ( WAVECEPTOR ), ha a legkisebb eltérést is érzékelné németországi ( angliai, USA, japán és kínai ) atomórához képest, akkor azonnal hozzá pontosítja magát. A téli és a nyári időszámításra is magátol vált át. -
TimeCenter
tag
válasz
Zserno #76276 üzenetére
1.
Mechanikus naptáras órán ( mindegy hogy automata vagy quartz ) - amikor a naptárt a mechanika lépteti nem ajánlott gyorsnaptár váltóval a naptárt állítani. Ez általában este 20-21 és hajnali 4-5 közötti időszakot jelöl a gyári leírások alapján. pl. ezen a BULOVA automata órán így van.2.
Azokon az órákon melyeken a naptártárcsát külön motor (!) mozgatja azon bármikor állíthatod a napot. pl. ezen a CITIZEN PROMASTER órán, de sok értelme nincs mivel ezt az óra a hónapoknak, éveknek, sőt még a szökőéveknek megfelelően magától mozgatja. -
TimeCenter
tag
válasz
von toth #75961 üzenetére
1. A linkelt Seiko órán az különlegesség, hogy a másodpercmutatót is szívtárcsával mozgatja a nullára ( más órák általában csak a stopper óra és percmutatót nullázzák így ) valamint, hogy a stopper másodpercmutatót nem másodpercenként lépteti hanem 1/5 másodpercenként. Ez 5x-ös fogyasztás a sima másodperces stopperhez képest.
2. A linkelt Casio a stopper másodpercmutatóját másodpercenként lépteti, ez a normál működéshez képest 2-szer többet fogyasz.
Mindkét modellnél a várható elemélettartam jelentősen lecsökken az általad jelzett használatkor ( már ha a stopper másodpercmutatót akarod sima másodpercnek használni ).
Ha olyan óra kronográf érdekel aminek a másodpercmutatója van a centrál pozícióban általában úgy jelölik, hogy a képen a másodpercmutató nem a 00-n áll. pl. EFR-538, EFR-529, EFR-527.
-
TimeCenter
tag
válasz
tttooo27 #75833 üzenetére
A CITIZEN 70-es évek óta fejleszt fényenergiát hasznosító órákat. Az első sorozatokat hívták a Citizennél SOLAR óráknak. Ahogy fejlődött a technológia váltottak a SOLAR TECH, majd 1996-tól Eco-Drive elnevezésre.
Más gyártók vagy maradtak a SOLAR jelzésnél vagy ők is új nevet adtak a fejlettebb technológiának ( pl. TOUGH SOLAR a Casionál ).
Maga az Eco-Drive technológia megbízható, a fényenergiás órák gyártói közül a Citizennek van a legnagyobb tapasztalata ebben.
Amire kell vigyázni, hogy nem szabad hagyni, hogy teljesen lemerüljön a kondenzátor. Ekkor "túlmerült" állapotba kerülhet, és meghibásodhat. Ha betartják a gyári előírásokat, gyakorlatilag évi 1%-ot veszit a kapacitásából. Az óra szerkezet pedig pontos, alacsony gondozás igényű, megbízható. -
TimeCenter
tag
Ilyen Longines órám volt kerek változatban 1988-ban. Dupla rugóházas. Mindegyik gyári hibás volt, az akkori Óra Ékszer ker vállalat a "Majakovszkij" utcai Bizóba vitte a szerintük javíthatatlan órákat. Ott bagóért lehetett hozzá jutni. Én is onnan jutottam hozzá, persze pult alatt. Akkor még lehetett hozzá alkatrészt rendelni.
-
TimeCenter
tag
A Citizen 1974-óta gyárt fényenergiával működő órákat, 1996-óta Eco-Drive szerkezeteseket. Ez egy kiforrott technológia, az én régebbi órám 1996-óta megy hibátlanul. Az újabb 2004-óta megy megállás nélkül, 2 év járástartaléka van. Nyáron elég 1 nap napozás és feltöltődik a kondenzátor, utána megy 2 évig. Ha merül, akkor a másodpercmutató kettesével kezd lépni ( ezt még sohase láttam ), de az újabb modelleken van töltöttségi szint jelzés is. Mivel rálátásom van a hivatalos szerviz adatokra, bátran mondhatom, hogy a kondenzátor meghibásodás ritka, főleg akkor következik be, ha hagyják teljesen lemerülni az órát. Ezt a tulajok el is ismerik.
Neked a következőket ajánlanám:
Ez titán, zafír kristályüveges 10 BAR vízálló, Eco-Drive szerketesEz a PROMASTER nemesacél tokozású, kristályüveges, 20 BAR vízálló, Eco-Drive szerkezetes.
-
TimeCenter
tag
-
TimeCenter
tag
Ezeket most is tartom:
A GMT kronót amúgy sem ajánlanám, mert javíthatalan, összepréselt ETA G10.961-es szerkezet van benne. Ezt a szerkezetet csak komplett cserével lehet "javítani", amíg garanciális nem gond, de utána a szakszerviz több mint *50.000 Forintot kér érte.
Ha a Certina kronográfos órái tetszenek keress inkább közöttük olyat amiben jobb szerkezet van pl. ETA 251.262. Az minőségi óra, a G10-es inkább csak játék.* Az ár a Certina hivatalos magyarországi szervizétől ( Millenium Watch Service ) a garancia idő lejárta utáni szerkezetcserére vonatkozik.
-
TimeCenter
tag
válasz
T0rnad0 #72987 üzenetére
Mint a multinacionális gyárak beleértve a CASIO-t is több földrészen de a saját gyárában készíti a termékeit. Pl. a CASIO-nak van gyára ugye Japánban, Kínában, Thaiföldön, Dél-Koreában és Taiwanon is. Ahogy az Audi-nak és a Mercedes-nek is van Németországon kívül gyára pl. Magyarországon.
A katalógusban az óra képe alatt látod a típusszámot, a szerkezetszámot inverzben, majd utána egy karikában, hogy melyik gyárában gyártja ( itt T - THAILAND ).
Ettől ez még eredeti, ahogy az AUDI TT és a MERCEDES B class is. -
TimeCenter
tag
válasz
von toth #72969 üzenetére
A CASIO órákon tetszőleges napra előre vagy időben visszafele ki lehet számolni a holdfázist és a Hold korát.
Így jó előre ki tudod számolni, hogy mikorra vegyél ki szabadnapot, ha egy teliholdas romantikus éjszakai sétát szeretnél tenni a kedveseddel.
Kezdő hajósok melyik nap menjenek éjszakai túrára, ha nem akarják lezúzni a korom sötétben a kikötőben álló többi hajót. -
TimeCenter
tag
válasz
Aleks782 #72356 üzenetére
Aleks782:
1. Ahol van energiatakarékos üzemmód ott általában 60-70 sötétben töltött perc után kapcsol be ( CASIO ), de csak éjszaka, hogy napközben pl. kesztyű alatt ne lépjen ide.
2. Ez nem automata, nincs szükség 5-7 évente a szerkezetét megbontani.
3. A pontosság eltérés az a maximum amit megadnak.
4. A CITIZEN a SUPER TITANIUM tokos Eco-Drive szerkezetes óráinál zafír üvegt alkalmaz.
5. A titanium felületére vákumban, magas hőmérsékleten szénatomokat visznek fel, ami 5* keményebb felületet eredményez mint az acél keménysége. Nem törik, nem pattogzik. Gyakorlati tapasztalat alapján kb. 5 évig bírja karcok nélkül.
6. Idén összel és télen a CITIZEN nem bővíti a Super Titanium kollekcióját az európai piacon. Új Satellite Wave és rádiójel vezérelt acéltokos modellek jönnek, új NightHawk, valamint a női gyémánt köves modellek várhatóak. -
TimeCenter
tag
válasz
Takuun #69382 üzenetére
Takuun:
1. A Caravelle márkát a Bulova cég alapította 1962-ben. Divatos órákat terveznek, New Yorkban van a cég székhelye 1875-óta. A gyártás is a Bulova minőségi sztenderdjei szerint folyik, minőségi ( nem ETA G10) Miyota szerkezetek használatával.
2. A törésről nincs információm, de biztos hogy jobban kell rá vigyázni, mint egy titán tokos órára. A CARAVELLE nem műanyagra ragasztja a kerámiát, mint a RADO. Ott valóban gyakori a törés, de nem is a kerámia, inkább a műanyag alsó rész törik.
3. A keresőt hamarosan okosítjuk. -
TimeCenter
tag
-
TimeCenter
tag
pOlip:
A G-SHOCK órák közül hosszú távra a sötét tónusuakat érdemes keresni. A fehér és világos modellek a színüket eresztő olcsó ruházattól elszineződhetnek. A lakkozott tokos és szíjú modellek tovább bírják, az kevésbé szineződik. A hőt, a vegyszereket és oldószereket egyáltalán NEM szeretik!!! -
TimeCenter
tag
válasz
TheZukker #68919 üzenetére
TheZukker:
Igen, legtöbbször több órája van a tulajnak, és elismerten fiókban tárolta a fényenergiásat, majd évek múltán elővette és vitte Dzsanához.
Folyó másodpercmutatósról fényenergiásban nem tudok. Az általunk forgalmazott BULOVA Precisionist és Accutron II órákban folyik a másodpercmutató és a megengedett eltérése is csak másodpercekben mérhető évente. -
TimeCenter
tag
válasz
von toth #68910 üzenetére
Azt bírom a legjobban, amikor olyanok mondják hogy elromlik, akiknek sohase volt ilyen órájuk.
Az elmúlt 10 évben több mint 20.000 db Eco-Drive szerkezetes órát adtunk el Magyarországon. Míg a szerviz átlagban kb. 150 darab kondenzátort rendel évente. Ez elenyésző mennyiség a hivatalosan eladott és a külföldön vásárolt Eco-Drive szerkezetes órák számát tekintve. -
TimeCenter
tag
válasz
agy73p #68896 üzenetére
A rugó huzamú mechanikus órában egy gyorsító áttétel található. A rugó folyamatosan, nagy erővel nyomja a kerékrendszert ( általában egy teljes napi működéshez szükséges erővel ), ezért van szükség kőcsapágyakra és speciális olajozásra. A quartzórákban lassító áttétel van, ahol a kerékrendszert maximum 1 másodpercnyi mozgáshoz szükséges erő terheli, itt ezért nincs szükség különleges kőcsapágyak alkalmazására. A mechanikus óráknál az idő elteltével az olaj besűrűsödik és a kerékrendszer ellenállása megnő ezért 5-10 évente szükségszerű a tisztításuk. A jobb quartz órák esetén az óra nem áll meg 5-10 év után, nem ritka, hogy 20-25 év után is tisztítás nélkül működnek.
-
TimeCenter
tag
válasz
teratti #68888 üzenetére
1990-ben órás szakképesítést kaptam. Édesapám volt az elmúlt 15 évben az órás mestervizsga bizottság elnöke. 1993-óta látogatom a bázeli óra világkiállítást. Többször voltam ázsia legnagyobb szakkiállításán a Hong-Kong-i óra kiállításon is. Mivel 1990-óta órákat árulok nagykerben, kiskerben, van egy kis rálátásom az óraiparra. A hivatalosan forgalmazott órák között volt OMEGA, LONGINES, CERTINA, SWATCH, CASIO, CITIZEN, BULOVA, CARAVELLE, TIME FORCE, POLICE, FOSSIL, DKNY, MK, SKAGEN, SEIKO és ORIENT.
Volt mechanikus órám ( kétrugóházas szuperlapos, gyorsjáratú LONGINES ) és SEIKO többmotoros quartz is ( ez menő volt a 90-es évek elején, mert a két mutatót oda vissza tudta, külön-külön mozgatni ). Árultunk a 90-es években nagy mennyiségben SEIKO és ORIENT automatát is. Aztán 1995-ben CASIO, majd 1996-ban CITIZEN hivatalos magyarországi disztributor lettünk. Ekkor jelent meg az Eco-Drive rendszer. A CITIZEN akkori európai vezérigazgatójától kaptam egy Eco-Drive rádiójel vezérelt, titánium tokozású, 10 BAR WR órát. Nincs elemcsere, mindig pontos, a naptárt magától állítja. Engem megfogott. 2004-ben kaptam ezt az órát. Ez már 20 BAR-os, super titanium ( 5-ször keményebb a felülete az acélnál ). Az elmút 10 évben sok óra kereskedő hozta ezalatt a TAG, OMEGA és ROLEX óráit szervizeltetni. Az enyém meg csak megy és megy. Nincs szervizintervallum, koronanyitogatás, naptárállítás, téli-nyári átállás, éjszaki pozíció választás. Csak megy és megy. Ez a dolga az egy órának. -
-
TimeCenter
tag
válasz
entropy #68847 üzenetére
A különböző kivitelek kerékrendszere fogszámokban a megegyezik. Édesapám szerviztanfolyamon volt kint az ETA gyárban ott látta a válogatást még a 80-as években. Akkor egy irásvetítő szerű gépre tették a fogaskereket és a méretileg pontatlanabbakat leválogatták, az ment az Standard kivitelbe. Bár mivel a kerekek egyformák egy standard kereket simán betehetsz akár a Top-ba is, vagy fordítva a Top kereke simán bemegy az Elabore kivitelbe is. A méretbeli pontatlanságok miatt a Standard járástartaléka lehet egy kicsit rövidebb, mert a kerékrendszer "kevésbé szépen" foroghat. A fő különbség a billegő ütésbiztosításában, a hajszálrugóban és a billegő hőkompenzáltságában van. Ezektől lesz pontosabb az óra a felsőbb kivitelekben. A járást befolyásoló egyéb különbség nincs közöttük.
-
TimeCenter
tag
válasz
fagyalllo #68125 üzenetére
A Miyota valóban ad el quartz szerkezeteket a CASIO órákhoz, de ezek főként az EDIFICE kronográfokban vannak ( OS10, OS20, OS60, OS80 ). Eco-Drive és ráadásul Radio Controlled szerkezetet nem ad el a Miyota más márkáknak.
A két szerkezetben több különbség is van, pl. a járástartalék ami 7 hónap a CASIO óránál és 24 hónap a CITIZEN esetén. A CASIO-nál az éveket mint egy digitális órán kell beállítani helyiértékenként ( persze itt azért a másodpercmutató jelzi ), a CITIZEN-nél a szökőévek óta eltelt évek számát adod meg.
Biztos nem ugyanaz a szerkezet. -
TimeCenter
tag
válasz
KelemenUhr #65249 üzenetére
KelemenUhr:
Ilyet gyártott a CASIO. Népszerű modell volt, de nem gyártották sokáig (2005 előtti modell ). -
TimeCenter
tag
válasz
fagyalllo #64715 üzenetére
Nem nagyon ismerem a Rolexeket, de a honlapjuk alapján ( Rolex link ) 1971-ben mutatta be az Explorer II típust, a Bulova pedig 1962-ben a 24-órás mutatóval ellátott Astronaut modellt.
-
TimeCenter
tag
válasz
vadászcsiga #64708 üzenetére
-
TimeCenter
tag
Mivel az órás szakmai ismeretekből elég régen, 1990-ben vizsgáztam, elővettem az 1967-ben kiadott Vályi Ödön : Órás Szakmai Ismeretek könyvét, melyből idézek néhány sort:
120. oldal:
" Az automatikus felhúzószerkezetekben gondoskodni kell a rugó túlhúzásának megakadályozásáról. Ezért a tekercsrugó külső végét a rugóházhoz úgy kell hozzáerősíteni, hogy túlhúzás esetén a rugó vége kiakadhasson és egy fordulat lefutása után akadjon be újra a rugóház oldalába. Erre a célra szolgál a csúszófék ( fékrugó ). A csúszóféket a rugóház és a tekercsrugó közé iktatjuk be. "123. oldal:
" Minden mutatószerkezet megszerkesztésénél az a fő irányelv, hogy egyrészt a hajtásra szolgáló tengely a forgást biztosan átszármaztassa, másrészt a mutatószerkezet bármikor állítható legyen. Hangsúlyozzuk, hogy a kettős feladat teljesítése csak akkor lehetséges, ha a tárgyalt súrlódásos kapcsolatról maradandó módon gondoskodunk, vagyis egyrészt a kapcsolat az óraszerkezet és a mutatószerkezet között olyan szoros, hogy az kényszerkapcsolásnak is beillik, másrészt a kapcsolatot a kettő között egy bizonyos nyomatéktöblettel bármely pillanatban meg lehet szüntetni. Az ilyen súrlódásos kapcsolást a finommechanikában megcsúszó kapcsolásnak nevezik. " -
TimeCenter
tag
válasz
Dzsana #64401 üzenetére
Sajnos. Igen. A CASIO és a CITIZEN órákat is hamisítják. Külföldről sok olyan Eco-Drive CITIZEN jött be a szervízbe, amibe sima elemes szerkezetet tettek a hamisítók. Hiába tették ki napra csak nem töltött
.
A CASIO-k közül érdekes módon az egyik legolcsóbbakat az F-91-est szokták hamisítani. Az eredetiben lithium elem van 7 éves várható elemélettartammal, a hamisítványban 392-es elem kb. 1 év elemélettartammal. A CASIO óráknál még a limitált RED BULL sorozat amit gyakran hamisítanak.
A TOMMY HILFIGER órák közül is hoztak már hamisat a szervizbe. Ezekről süt a gagyi érzés: nem acél a tok, hanem réz vagy még rosszabb esetben alloy. Teljesen szét van oxidálodva a tok és néha a fémcsat is. -
TimeCenter
tag
válasz
Dzsana #64398 üzenetére
A nem hivatalos forgalmazók általában egyáltalán nem vagy hiányosan töltik ki a garanciajegyet és számlát, nyugtát sem adnak. Így csapják be a gyanútlan vásárlót, aki abban reménykedik, hogy a vám és ÁFA mentesen, "okosban" - számla és doboz nélkül - szállított órájára Magyarországon a nemzetközi garancia fog vonatkozni.
-
TimeCenter
tag
válasz
aischylos #64350 üzenetére
Mi a szervizeinkben ( CITIZEN, BULOVA, CASIO, TOMMY HILFIGER ) elfogadjuk a nemzetközi garancia papirt, amennyiben az abban leírtaknak megfelelő érvényesítéssel és dokumentációval rendelkezik. Ezek közül ez a kettő szokott a legproblémásabb lenni: szakszerűen kitöltött ( minden pont kitöltve - a biankó nem érvényes
), a nemzetközi garanciajegyen kikötött számla bemutatása ( proof of purchase ). A nemzetközi garanciajegyen található feltételek teljesülése esetén természetesen díjmentesen javítjuk a nemzetközi garanciajegyen felsorolt garanciális jellegű hibákat, kizárva abból az ott felsorolt nem garanciális jellegűeket.
pl. a CASIO nemzetközi garanciajegye ezeket a feltételeket adja:
" The customer shall NOT have any claim under this warranty for repair or adjustment expenses if:
(1) The problem is caused by improper, rough or careless treatment;
(2) The problem is caused by a fire or other natural calamity;
(3) The problem is caused by improper repair or adjustment made by anyone other
than a CASIO service center;
(4) The case, band, glass or battery is damaged or worn;
(5) The proof of purchase is not presented when requesting service; or
(6) The warranty period has expired. "Nagyjából minden nemzetközi garanciajegy ezeket a feltételeket tartalmazza.
-
TimeCenter
tag
válasz
Szabikaa20 #61550 üzenetére
44. Budapest
-
TimeCenter
tag
válasz
csabulaxi #59608 üzenetére
Csabulaxi: Az Eco-Drive szerkezetes CITIZEN órák energiatakarékos "alvó" üzemmódban jönnek. Ilyenkor a legtöbb modell csak magában számolja a pontos időt, a mutatókat nem mozgatja. A nagykereskedésben a raktárkészleten található fényenergiás órákat megadott időközönként fényre helyezzük, mert olyan csomagolásban érkeznek, amin van egy kivágás ahol a fény érheti az órát.
A szaküzleteinkben olyan fényforrásokat alkalmazunk a LED világítás mellett, ami biztosítja a fényenergiás órák napi müködéséhez szükséges fény biztosítását.A GW-7900 töltöttségi szintjét leolvashatod a kijelzőről. Ez egy kicsit segíthet. Nálunk, nem szokott a bolti órákkal gond lenni. A kondenzátor és az akkumulátor inkább a felhasználónál megy tönkre, ha hosszú időre zárt dobozba vagy fiókba rakja.
-
TimeCenter
tag
Az általad linkelt GW-1500A modell kizárólag az USA-ban sugárzott WWVB60-as jelet képes fogni. Magyarországon, mint egy sima quartzóra működik.
Hogy miért drágábbak a rádiójel vezérelt CASIO órák Magyarországon?
- Mert nálunk a Multiband-es sorozatok kaphatók, mely minden frekvenciára külön antennát kénytelen használni. Így a 77.5 kHz, 60kHz, 40kHz, 68.5 kHz frekvenciákat is tudja figyelni. Belül más a szerkezete a nálunk kapható modelleknek, bár kívülről a tok és a számlap vagy kijelző megegyezhet.
- A vám és az ÁFA is jól megdobja.
- A magyar jogszabályok extra költségei: magyarnyelvű leírás, szigorú garanciális feltételek, CE megfeleltetés, hulladék kezelés, csomagolóanyagok újrahasznosítási költsége...
- Az USA-ban a CASIO közvetlenül szolgálja ki a kereskedőket, sőt a végfelhasználókat is az internetes eladásaival.
- Nálunk az óra egy soklépcsős csatornán ér el a fogyasztóhoz : CASIO JP - CASIO EU - nagykereskedő - kiskereskedő - vásárló. Mindenki keresni szeretne rajta. -
TimeCenter
tag
válasz
csabulaxi #58732 üzenetére
Csabulaxi:
GW-M5610 - az egyik első G-SHOCK óra a modern Waveceptor és Tough Solar szerkezettel. Ilyen órája van a 16 éves fiamnak, de már nem szereti, mert szerinte kicsi.GW-6900 - az egyik első G-SHOCK óra a modern Waveceptor és Tough Solar szerkezettel. A mérete megegyezik a 15-20 évvel ezelötti 6900-as sorozattal.
GW-9100 - kicsit nagyobb mint a 6900, de titán a ráma és a hátlap. Ezt ajánlom.
GW-9200 - Wave+solar+twin szenzor: magasság, légnyomás és hőmérő. Nekem kicsit csicsa.
GW-9400 - mint a 9200+ iránytű, ez már nagyobb méret
GW-7900, GWX-8900 : holdfázis és árapály megjelenítés, nagyobb méretek
GW-2310 - 6900-nél egy kicsivel nagyobb, jól néz ki a fényes acélráma.
Én a GW-9100 és a GW-2310 órát ajánlom.
-
TimeCenter
tag
válasz
Laci0808 #58561 üzenetére
A mechanikus ( automata ) órák esetén egy rugó tárolja az energiát a szerkezet működéséhez. A teljesen felhúzott rugó 30-36 vagy még több órányi járást biztosító erővel nyomja folyamatosan a kerékrendszert. Ez a nagy erő képes a fogaskerekek csapágyát és csapjait elkoptatni. Ezért a csapágyakat a mesterségesen előállított rubinból készítik. Minél több csapágyat cserélnek ki rubinra annál kisebb a kopás lehetősége. Ezzel szemben a quartzórák léptető motorja másodpercenként egy fél fordulatnyi energiát ad csak a kerékrendszernek, így nincs szükség a rubinkövek alkalmazására, mivel itt csak 1 másodpercnyi mozgáshoz szükséges erő van jelen. ( 30 óra vs. 1 másodperc ). Lehet itt is rubin kövekre cserélni a csapágyakat, de gyakorlatilag nincs szükség rá.
-
TimeCenter
tag
válasz
BAti77 #57859 üzenetére
Az ETA szerkezeteknél nem mozog mérés közben a 1/10 másodpercmutató. Akkor indul mozgásba ha leállítod a mérést. Itt lehet a jó és a javíthatatlant megkülönböztetni. A jóbb szerkezet látványosan gyorsabban mozog. ( Nem attól jobb, hogy gyorsabban mozog oda, hanem attól hogy szétszerelhető ).
-
TimeCenter
tag
-HTC-
A Certina DS Royal órában valóban 251.272-es jó minőségű szerkezet található. Ez egy kiváló 4 motoros szerkezet, 22 kővel, több mint 4 év várható elem élettartammal.
A javíthatatlan, összesütött G10.211-es ETA szerkezet 4 köves, 3 éves várható elem élettartammal.
A fő probléma nem csak a kevesebb kő, hanem a bonthatatlanság, javíthatatlanság.A naptár mindkét modellen bárhová helyezhető.
Onnan ismered fel kívülről, hogy az 1/10 másodpercmutató sokkal gyorsabban mozog a jobb szerkezetben.
-
TimeCenter
tag
válasz
dilajoska1 #57819 üzenetére
Működjön is sokáig!
-
TimeCenter
tag
válasz
dilajoska1 #57815 üzenetére
De, Citizen is hibásodik meg, de lényegesen kisebb arányban, mint a G10-zel szerelt órák ( 1996-óta árusítjuk ). Az Eco-Drive szerkezetes óra kondenzátora akkor megy tönkre, ha hagyják teljesen lemerülni. Egyébként teszi a dolgát.
-
TimeCenter
tag
válasz
#57919488 #57811 üzenetére
Mivel boltjainkban 1990-óta árulunk ilyen órákat ( TISSOT, CERTINA ), nem 1 darab alapján mondok véleményt. Tudom hány óra kerül, még eladás elött vissza a szervizbe, és garanciális idő alatt sok esetben az üzleteinkbe viszik vissza az órákat ( főleg amíg Szegeden volt a CERTINA szerviz ).
-
TimeCenter
tag
válasz
dilajoska1 #57809 üzenetére
Az 57758-ban ajánlott PRS-516-ban van G10-es szerkezet. Egyébként a T-Touch órában található szerkezet is összesütött, javíthatatlan. Csak komplett cserét lehet rajta végezni.
-
TimeCenter
tag
válasz
dilajoska1 #57775 üzenetére
Amit linkeltél Tissot abban is javíthatatlan összepréselt G10-es szerkezet van.
-
TimeCenter
tag
válasz
dilajoska1 #57754 üzenetére
Miért jobb egy javíthatatlan ETA G10 tömegszerkezetes CERTINA óra, egy egyedi kaliberszerkezetes Citizennél, melynél még elemcserére sincs szükség és a napot is teljesen automatikusan állítja?
-
TimeCenter
tag
válasz
Permet Elek #56392 üzenetére
3:30p PST = 0:30 CET
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hozzászólásokban hirdetni!
Használjátok Hardveraprót erre!
A hirdetések linkjének megosztása is tilos!
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- Fotó állvány eladó
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest