- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Jövő héten érkezik a OnePlus Watch 3
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Egy óra, két rendszer
- Mobil flották
- Elérhető az Apple TV alkalmazás Androidon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egy kevéssel nő a késleltetés a framegen nélküli alaphoz képest. Pl. CB teszt, Cyberpunk 2077:
5090 @ Nativ: 29 FPS, 65 ms
5090 @ DLSS 4 SR + RR: 56 FPS, 40 ms
5090 @ DLSS 4 SR + RR + FG: 103 FPS, 46 msSzóval 56 FPS helyett 103 lesz, hozzá olyan késleltetéssel, amit kb. 49 FPS-nél látnál.
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
gejala
őstag
válasz
BusinessGuy #502 üzenetére
A frame generálásnak nincs technikai akadálya, de a frame pacing nem mindegy. A Flip Metering hardver nélkül csak szoftveresen lehet valamit varázsolni, de az soha nem lesz olyan jó.
-
awexco
őstag
A képi megjelenítést most picit figyelmen kívűl hagyva .
ami igazán borzasztó lesz vele a késleltetés fps játékok esetén .Anno. Cs cz , vagy cs source alatt volt olyan hogy a vezérlésben valami irgalmatlan késleltetés volt . Nagyon idegesítő volt .
Húztam az egeret balra és még mindig jobbra ment .I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
BusinessGuy
őstag
Nem elég hogy fing ugrás van teljesítményben - magasabb fogyasztással - de még a multiframegen is valószínű a jövőben jön a 4-es szériára...[link]
Ez mondjuk várható volt hisz semmilyen hardveres akadálya nem lehet pláne ha egy 5070 mellé tesszük a 4090-et...
Mindenesetre jó nagy palimadár aki 550-800ezres árakon ráfut az 5080-ra miközben a sok hülyétől most lehet 600 körül 4090-et vadászni garival mindennel. Ha lenne az embereknek esze most rohadhatna rá a scalperekre a készlet hisz egy gyengébb kevésbé időtálló (vram) kártyát akarnak drágábban eladni.... -
-
Hunpriest
senior tag
RTX 5080 LOL, jó nagy fail ez a gen eddig.
-
stratova
veterán
FélOFF: mezei felskálázázás miatt, töprengtem létezik-e VGA gyártóknak már AI alapú saját esetleg driverrel kínált képjavító eljárása. Úgy tudom a videós képességekben NV általában előrébb jár, de arról van-e infó, hogy a netes vagy esetleg fizetős AI alapú állóképre alkalmazható felskálázó megoldásokhoz hasonló eszköz elérhető-e.
Nemrég minime-nek nyomtattam volna képet, de bántóal alacsony felbontású találtunk csak az adott témában (480x800) ezen gimpben csak minimálisan tudtam javítani, de itt láttam, hogy egész kellemes eredményt adó netes AI alapú eszközök érhetők el.
Szerk: ezt múltkor nem találtam meg, de a fenti kérdés ettől még él[ Szerkesztve ]
-
Az egész framegennek az az alapötlete, hogy ha kevés a különbség a frame-ek között, akkor ahelyett, hogy 0-ról újraszámolnál minden frame-et, kész frame-ek alapján rekonstruálsz közbeesőket. Ebből egyenesen következik, hogy minél nagyobb az eltérés a szomszédos képek között, annál nagyobb eséllyel lesznek rekonstrukciós hibák - és ha pl. 30 FPS-nél hátbalőnek és fordulsz egy 180 fokosat, akkor ott elég nagy lesz a delta. Szóval igen, amikor 30 FPS-ből csinálsz 100-at (kb. ezt mutatja a gyakorlat, nem 4-szerez), akkor biztosan lesznek anomáliák. Viszont 100 FPS-ed lesz egy nyers erőben 30 FPS-t tudó hardveren.
Hiba nélkül sosem fognak ezek az eljárások menni, de a kérdés mindig az, hogy a hiba mértéke túl nagy-e ahhoz, hogy elfogadható legyen. Az upscaling láthatóan már eljutott ode az emberek többségénél, hogy elfogadják, nem látom okát, hogy a framegen miért ne tudna előrelépkedni. A 30 FPS-es esethez pl. vszleg kellenek további CPU-frame-ek - ennek sincs komoly akadálya sztem. Garancia persze nyilván nincs semmire.#487 Héraklész: milyen kedélyeket hűtesz? Mutass már egy posztot, ami azon lelkesedik, hogy milyen remek az a MFG. Ez csak szimpla szarozás, csak még ezt sem vállalod fel, és úgy teszel, mintha a közjóért csinálnád.
Egy másik topikban valaki (én) az MPEG-hez hasonlította az eljárást azért, hogy a dilettánsok is megértsék, hogy a framegen nem egy sosem látott új sátánizmus, hanem egy régóta használt elképzelésen alapul (némileg másképp csinálja, de az alapelv nagyon hasonló). Viszont a dilettánsok idekeverik a JPEG-et is, amiből arra következtetek, hogy a dilettánsoknak az értő olvasással is gondjaik vannak[ Szerkesztve ]
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Héraklész
tag
Egy másik topikban valaki dilettáns a JPEG-ez vagy az MPEG-hez hasonlította ezt az új eljárás elvi jogosultságát. Csakhogy ott az eredeti sok információ lett tömörítve, majd ez visszafejtve veszteséggel. Itt viszont teljes kitaláció megy, nincsenek eg a köztes képkockák, az csak a hardver fikciója. Mint amikor a tévék felskálázzák a 480p-t 4K-ra. A marketingben az is nagyot üt, a valóságban pedig kerülendő.
A puding próbája az evés. Én csak a kedélyeket hűtöm. Nehogy valaki bevásároljon a fórumban naiv ábrándokat kergetők miatt, aztán koppanjon.
-
Sundesz
őstag
Nehéz elképzelni, hogy 1 frame-ből 3 hiba nélküli plusz frame jöjjön ki valaha is. Aztán rámcáfolhatnak majd. Multi frame gen esetén is az alap fps 70-80 között ideális, abból csinál 240-300 fps-t a DLSS4, ha arra van igény, de 30 fps-ből nem lesz élvezhető 120 fps az fix. Szóval hogy értelme legyen a DLSS4-nek nem árt egy 240+ Hz monitor.
Starfieldben elégedett voltam a sima frame gennel egy RTX 4060 mellett, de ott max minden 2. képkocka volt generált és nem minden 4. valós. Én emiatt nem érzem számomra egy valid fejlesztésnek vagy selling pointnak ezt, na de majd élőben kell ezt látni.
[ Szerkesztve ]
Hörcsög Powa'
-
válasz
Héraklész #484 üzenetére
Meg az is lehet, hogy fog neki tetszeni. Nagyon szépen fest, hogy mindenki ilyen jószándékú aktivista, és vigyáz a más pénzére, de kilóg a lóláb...
Amúgy meg hogyne lenne fejlődés? Kapsz egy olyan feature-t, amit ha bekapcsolsz, akkor 2-3x FPS-ed lesz ugyanazon a HW-en. Kötelező használni? Nem. Vannak hátulütői? Persze. Elfogadhatók? Egyénfüggő. Meg minden bizonnyal idővel fog fejlődni is. A DLSS upscalingen is mekkora hiszti volt 6 éve, aztán most már többnyire úgy szól a pampogás, hogy "hát az upscaling az még OK, de a framegen, hát az aztán tényleg maga a Sátán"
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
válasz
Cathulhu #482 üzenetére
Köszi a példákat. Annyiban értek egyet, hogy ezt videoból nem lehet egyértelműen megmondani, mennyire zavaró élesben. A 11:10-esen jót röhögtem, a 10:50-esnél nem vagyok biztos abban sem, mire gondolsz, a másik kettő valóban enyhén zavaró. A látottak alapján én azt mondom, hogy nekem ezek beleférnének azért cserébe, hogy 40 helyett 70 FPS legyen ugyanazon a hardveren - de ha élesben nagyon törik az immerziót ezek az artifactok, akkor inkább leveszem a beállítást low-ra
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Cathulhu
addikt
hat azert 8:15nel ahogy vibral a haja
10:15-nel a diszkogyertyak
10:50-nel a fegyver koruli shimmering
vagy 11:10n-nel a total vallalhatatlan celzo
ezek egyike sem youtube hiba es egyik sincs jelen nativbanes lehet azt mondani ez csak lassitva latszik, de ez nem igaz, a folyamatos isntabilitas, shimmering brutal zavaro jatekban. Starfieldben pl a laser dot atvaltozik laser fan-na, amint framegen be van kapcsolva
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Azért az erős túlzás sztem, hogy szellemképes az egész. Nekem a 4x verzióval inkább az a bajom, hogy forgó mozgásnál sok a folytonossági hiba benne, és így hiába több a frame, a folyamatosság érzése nem lesz feltétlenül annyival jobb. Élőben kellene látni, de szerintem oda nem ártana legalább a középső frame geometriája - az a latency-nek is jót tenne.
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
ricsip
addikt
Azt értem mit jelent az artifaktolás a játék oldalon.
A kérdés arra vonatkozott, h. YT prémium ad egy 1080p videó változatot, aminek látványosan nagyobb a bitrate-je, mint a proli-1080p-nek (nemcsak érzésre jobb a minőség, hanem számszerűleg látszik a különbség).
Szedek le YT videókat évek óta, és van összehasonlítási alapom. Pár évvel korábban letöltött videó esetén ugyanazon kodek h264, és felbontás mellett a mai elérhető verzió bitrate-je sokkal kisebb, és a minőség is látványosan szarabb. A YT folyamatosan megy végig a régebbi -évtizedes- videóin is, és butítja lefele őket 0-24-ben.
A prémium YT 1080p az kb azt jelenti, h. azt az eredeti minőséget kapod mint amivel anno feltöltötte a készítője, és nem az azóta letömörített gagyi-minőségűt.
2K fölé nem szoktam menni, ott már talán nincs is h264 opció, csak AV1 meg talán VP9, amiatt lehet jobb a minőség. Cserébe oda már gép is kell h. bírja a videót dekódolni. Na azokkal nem foglalkoztam.[ Szerkesztve ]
-
-
BiP
nagyúr
Hát az, hogy épületek eltűnnek, megjelennek, szellemképes az egész 4x framegen-nél, az nem a YT hibája.
Amúgy nem tudom, hogy a prémium más tömörítést használ-e, nem hiszem.Az viszont javíthat, ha fullHD monitoron is az ember feljebbrakja a videó felbontását, pl.1440p, 2160p, hiába fullHD-n nézi. Úgy javul a képminőség, kevesebb lesz a videótömörítésből eredő képhiba, mivel a YT erősen tömörít.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Cathulhu #472 üzenetére
Maga a tényfeltáró része jó a videonak, de a következtetéseivel csak részben értek egyet. Szerintem játéktól függően akár 30-40 FPS-től is használható a dolog, ha a latency-t nézem. Nyilván ha élőben látnám, akkor cizelláltabb véleményt tudnék mondani róla. Remélhetőleg lesz 5050-es kártya, akkor ki tudom ezeket próbálni
Mondjuk 120 FPS felett én sem kapcsolnám be, mert minek.Artifaktban amúgy nem volt hiány a natív verzióban sem, feltehetőleg köszönhetően a youtube kompressziónak (fullHD-ben néztem). Ez a másik, amiért ezek a videos tesztek részben hasznosak csak...
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Cathulhu
addikt
[link] HUB video. Azok az artifaktok eleg brutalisak. Es ahogy mondja is, FG4x eseten az idod 75%-ban artifaktos kepeket latsz. Plussz a latency. Megvaltozott a velemenyem, FG-t mar 120 fps folott se kapcsolnam be, csak hogy temporalisan instabil artifaktos zizeges legyen a sima rendes 120 fps helyett.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
DarkByte
addikt
Itthoni webshop-okból nincs esetleg valami leak hogy melyik modellek lesznek elérhetőek? Bár lehet felesleges is tavaszig itthon keresni és kintről kell rendelni.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
A függőleges pozícionálást intézed ott te, a vízszinteset a hardver kezeli ott is (persze azt is csak azért, mert a scan line rajzolás közben már nincs idő semmi, minden be kell egyen készítve előre). A hardveres korlát mindenhol a soronkénti sprite szám (és sprite szélesség). Hogy a sorok közti teendőkből (mint egy sprite ki/bekapcsolása, vagy sprite kép forrás cím emelése) mennyit toltak a hardverre, mennyit a ROM-ban lévő kódra, és mennyit a programozóra, az változatos.
[ Szerkesztve ]
-
Hű, kicsit utánanéztem az Atari 2600-nak - hát ott nem ám a sprite-ok sokszorosításához kellett a scanline interrupt, hanem ahhoz, hogy egyáltalán pozícionálni lehessen a őket - az mekkora hackelés by design
Mindenesetre így már értem, honnan jössz - mire a C64 megjelent, addigra egyes trükkök már alapkészségként égtek be a leendő programozók agyába...
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
ddekany
veterán
A scanline-onként meghívott kód ötlete (a raszter megszakítás) rég jelent volt már a C64 előtt. Pl. Atari 2600-on alap volt. A tipikus alkalmazása a sprite "sokszorozás", és a háttérszín váltással csíkozás. Vagy ahol nagyon szűkös volt memória (így C64-re ez már nem vonatkozott), a képernyőmemóra méretét lecsökkentheted vele akár egy sornyira.
[ Szerkesztve ]
-
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy kaptál raszter megszakítást, aztán rád volt bízva, mit tudtál vele kreatívkodni. Ahogy a sprite-ok multiplikálása, úgy az eredeti korlátozásokat meghaladó színszám, vagy akár az új színek előállítása (FLI) is csak processz kérdése, nem valami titkos kód beírása egy titkos regiszterbe. Miután tudtommal ezek közül a trükkök közül kb. semmi nem volt "gyárilag" dokumentálva, én inkább úgy gondolom, hogy volt valami zseni arc a design teamben, aki ráérzett, hogy a scanline interruptnak fognak majd örülni, és beletették. Aztán hátradőltek popcornnal, és nézték, mit találnak ki a lelkes programozók
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
ddekany
veterán
A képernyőnként 8-nál több sprite nem valami utólag felfedezett hardveres trükk. Az valójában soronként 8 sprite, plusz kaptál raszter megszakítást. Onnantól csak algoritmus írás kérdése.
Igen, szinte minden karakteres képernyőn alapult. És ezt mondtam, hogy az a késői felfedezés, hogy meg lehet oldani grafikus módban is a scrollozást.
-
Hát, csak pár dolog a teljesség igénye nélkül:
- A karakteres mód használata jóval gyakoribb volt, mert a grafikus módban a frissítés túl lassú volt
- A 80-as évek közepe után alig volt játék, ahol egyszerre csak 8 sprite lett volna a képernyőn (ugye annyit támogatott a hardver) - 40-50 fölött annál inkább előfordult
- A súlyosabb hegesztések közül már csak az (A)FLI-re emlékszem, ez talán játékokban nem volt annyira gyakori"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Persze, csak éppen felkészítettek a jövőre
Amúgy a vicc az, hogy a GPU 20%-ban segített úgy, ahogy a tervezők elképzelték, és 80%-ban aszerint, amit a kreatív programozók extrán kivasaltak belőle. Mai szemmel teljesen hihetetlen, milyen trükközések mentek. #régenmindenjobbvót #c64ftw
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Na hát ez az, én inkább játszottam nagyban kevés FPS-sel
Amúgy én is C64-en nőttem fel, és először fura is volt a PC darabossága - az persze segített, hogy a 64-en játszottam a Dark Side-dal meg a Total Eclipse-szel, és az 1-3 FPS után bármi gyorsabb volt
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Nem mondom, hogy nincs igazad, de miután én anno egy 386-ossal futottam neki a Doomnak, meg utána sem voltak jellemzően top processzoraim, a 3DFX Voodoo megjelenéséig nekem a 30 FPS kifejezetten jó volt
[ Szerkesztve ]
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
ddekany
veterán
"Hát, a 25 FPS az már nagyon régen volt jó"
25-30 FPS mindíg is rossz volt, ha van nagyobb felületen odalra elmozdulás. 2D-s (oldalnézetes) játéknál pláne nagyon kellemetlen, és C64-en meg NES-en 50/60 FPS (PAL/NTSC) is volt az alap. Aztán jött a PC, ami először szenvedett 2D-vel is, aztán mire az már kb. ment, jött 3D hype, kompromisszumot kellett kötni. -
DarkByte
addikt
Látom megy a nosztalgia gőzös rendesen.
-
BerserkGuts
őstag
Doom1-2 remastered hát pixelhalmaz maradt xD inkább egy remake-t érdemelt volna
12600KF/RTX 4090 Cybertank/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/Hisense 65" 144Hz 65E7KQPro/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000 2x1TB
-
BerserkGuts
őstag
A 2005-ös doom3 még mindig vállalható kategória vagy a Brothers in Arms: Hell's Highway
főleg amilyen steam game-ek mennek jó drágán12600KF/RTX 4090 Cybertank/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/Hisense 65" 144Hz 65E7KQPro/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000 2x1TB
-
Pöttön
őstag
Hát azért elég über monitor volt az, ami 15" létére tudta az 1280x1024-et.
Ebben a mérteben inkább az 1024x768 volt a jellemző, és 17"-nál volt 1280x1024.
Nem mondom hogy nem létezhetett ilyen monitor, de biztos nem volt nép cucc.[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...
-
ricsip
addikt
Azért egy Heretic RTX + voxel + PBR mod egész ütős tud lenni. Dark Forces-t is szépen újramasterelték. Quake2-t is (nem az RTX Quake2, az más a Quake2 remastered-től). Doom1-2 remastered is nemrég jött ki. Szóval van miből csemegézni most pár évig a retro kedvelőknek.
Reshade CRT mod-okkal még a régi CRT monitor feelinget is lehet szimulálni már.
[ Szerkesztve ]
-
-
BiP
nagyúr
dettó. Ezért nem szabad 40 felett ilyenen élesben nosztalgiázni, retrógémelni. Mert az emlékek szebbek, mint a ma visszanézett valóság.
(sőt, egy nagyon régi játék remake/remasterje sem üti meg a mai látványmércét sajna)Persze ha az ember újra belemerül, meg újra végigtolja, akkor a grafika hamar másodlagos lesz, csak videókban látványos a különbség.
-
Hát, a 25 FPS az már nagyon régen volt jó - még bőven 1-essel kezdődött az évszám
A felbontásról meg annyit, hogy a 90-es években használt 1280x1024-es 15"-os monitoromnak nem kicsit volt nagyobb volt a PPI-je, mint a mostani fullHD 24"-nak - szóval igazából ezen a szinten a monitor méretével urizálunk, nem a felbontással. Aztán ahogy mész felfelé, beleszaladsz a csökkenő hozadék elvébe - nyilván mindenkinek mások a limitjei, nekem kb. a 28" WQHD vagy a 34" UWQHD felett minden felesleges lenne."Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
BerserkGuts
őstag
így van
én erre rájöttem már kb 2013-ban amikor nagy HD TV-n láttam tesómnál konzolon az MW3-at akkor láttam hogy ez a nagyobb=jobb persze még sokáig nem váltottam a rossz pc beidegződés miatt mert a monitor jaj de jó
Sokkal több részletet lehetett látni mintha más játékkal játszottam volna pedig aránylag nagy monitoron 24" játszottam én is végig.
A tv már akkor is felkálázta úgy hogy nem volt pixeles mint nekem a monitoron szóval sokkal szebb volt a játék nála HD-n mint nekem a fhd-n 1920x1200-al.Most meg már 4k van van és 120Hz tessék váltani és nem megragadni mert ez olyan mintha valaki azt bizonygatná hogy 640x480 az még mindig milyen jó nem kell az 1080p pedig észre venni hogy a játék készítők a low szintre rakták már az 1080p-t és az 1440p a medium nem fog annyi részletet megjeleníteni hogy szép legyen hiába pakolod fel a beállításokat legtöbb játékban persze van amin még nem így működik.
[ Szerkesztve ]
12600KF/RTX 4090 Cybertank/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/Hisense 65" 144Hz 65E7KQPro/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000 2x1TB
-
Igen, a 4K / 144 vs 720p / 25 szépen hangzik - a valóságban meg a 6 éve megjelent Tier4-es kártyával (1650) 1080p-ben játszogatok 40-50 FPS környékén. OK, van pár játék, ami már nem indul el rajta, de ha váltanék a 3 éves RTX 3050-re vagy RX 6600-ra, akkor mennének azok is. A jelenlegi PC-s gaming durván magas %-a hype faktor.
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Predatorr
őstag
válasz
Héraklész #424 üzenetére
A 2080-nal 4 évig játszottam, aztán vártam a 7970-re, ami egy kupac f.s, szóval 4080-nal 5 évre tervezek, legalább.
Paljani: évekig volt 1950XT-m, 4870-em, kizárólag az Asus kártyák haltak sorra, a bolt inkább hozott nekem Sapphire-t, az is évekig szolgált.
Laptopot GTX970M-mel (3GB VRAM!) 6 évig használtam gond nélkül, és még akkor is volt, h a Deathloop asztali gépen kidobált, laptopon kellett egy-egy szintet végig tolnom.
DX11 és DX12 miatt cseréltem ugyan kártyát, de később.
Ferrar1: 48x0 az utolsó normális AMD sorozat volt, pariban az nV-val, aztán évekig átnevezgetés, kategóriányi lemaradás mindmáig.
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
BerserkGuts
őstag
hát itt inkább a probléma mint a cyberpunk-nál is a 25fps xD valójában
és csalással tud csak 200+ot12600KF/RTX 4090 Cybertank/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/Hisense 65" 144Hz 65E7KQPro/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000 2x1TB
-
DarkByte
addikt
Clickbait fos az a PC fórum cikk (vagy AI fordított és nincs ellenőrizve), amit idéz abban szó sincs kártya oldali új csatlakozóról, csak az van megemlítve hogy 12VHPWR-ről a klasszikus 8 tűs PCIe-re fordító adapter "fejlődött", mert pl. a 12VHPWR oldalon be vannak kötve a sensing tűk, még ez a 4xxx-esekhez járt kábeleknél nem volt.
Egyik kártya sem fogyaszt az 5xxx szériából többet 600W-nál, így miért is kellene új?(Egyébként a 12VHPWR-t technikailag leváltotta a 12V-2x6 (H++) de az valójában továbbra is ugyanaz a csatlakozó, csak a kártyán az aljzatban a kiálló tűk meg lettek hosszabbítva valamivel hogy biztosan érintkezzenek a kábel oldali dugóval. Az utóbbi időben kapható 4xxx-es kártyák mind ezzel voltak szerelve, csak a többség észre se vette az áttérést, mert visszafelé kompatibilis a régi 12VHPWR kábellel.)
[ Szerkesztve ]
-
Pöttön
őstag
Ez igaz lehet?
(Külföldi forumon is találtam ilyen cikket)
Mintha úgy rémlene, hogy az volt a legnagyobb érv a 12VHPWR mellett, hogy csak 1 kábel kell a vga-nak...[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...
-
FeRRaR1
őstag
A legtobb játékban akkoriban tudtál választani hogy OpenGL vagy Dx-en fusson és azt is hogy melyik verzión. A ram duplázás átlagos volt meg a fejlődés is nagyot ugrott szinte mindig.
Egyébként a Dx 12 se ugyan az a Dx mint amikor megjelent, csak már nem a főverzió nevét cserélik nagyobb fejlesztéskor.
Szóval van benne igazság hogy többen cseréltek gyakrabban, de jobban meg is érte cserélni mint 10-20% upliftért.
Nekem a kedvenc időszakom a HD4850 radeonos volt. A legdrágább gyári tuningos verziót vettem valami 45k-ért. És diákként is kicsattintottam zsebből.
No meg volt választék, 2 gpu egy nyákon vagy SLI / Crossfire. Utólagos Arctic hűtő kitek, nem azt mondom hogy mind jó volt, de érdekes időszak volt bő választékkal, könnyedén megvehető erős kártyákkal.
Vagy amikor kihozták az X1800-at, arra lépett az nV, arra kihozták az X1800 XT-t, majd X1900 XT majd mikor arra is léptek X1950 Pro és XT. Volt csatázás árban és teljesítményben. Most egyik sincs...
Intelnek még nem szurkoltam de most szurkolok hogy legyen verseny és vigyék le a VGA árakat valamennyire.
[ Szerkesztve ]
-
paljani
aktív tag
Értem. Szóval ugyan TE - a hivatkozott időtartamban - genenént váltottál (meg még sokan) és később meg már nem ez nem azt támasztja alá amit ÉN állítok, hogy a 2000-es évek elején (legyen 2000-2010) gyakrabban kellett váltani és később már nem kellett olyan gyakran (és mit ad Isten te se váltottál később olyan gyakran) hanem… őőő… mit is?!?
Dehogynem kellett*.10 év alatt kint volt 4 directx főverzió (most lassan 10 éves a 12-es…) a memória genenként duplázódott (32 MB-tól eljutottunk a Gigabájtig) nemritkán a teljesítmény is. A kártyák fizikailag is gyakrabban haltak (ezt nem tudom statisztikával alátámasztani de erős személyes és környezeti tapasztalatok mondatják velem) és még az AGP-t is lecseréltük. Mozgalmas időszak volt.
*szigorúan véve nem kellett. Lehetett passziánszozni is egy 5-6 éves kártyával de a legújabb játékokkal bizonyosan nem lehetett játszani. Ha más nem az aktuális directx támogatás hiánya vitte a sírba ezeket. -
Pug
veterán
Nem kellett gyakrabban cserelni, csak gyakrabban csereltel/csereltunk (sajat buborek kivetitese teljes mintara nem a legadekvatabb modszer)
Te most nem cserelsz gen-enkent, de most is van olyan kocka reteg, akik most vannak a konstans csere fazisukban (meg vannak olyan oreg motorosok, akik megmaradtak benne).
2013-ig genenkent valtogattam, volt hogy gen kozben tobb modellre is, aztan 10 evig ugyan azt ay R9 290X-et nyuztam. De ebbol nem fogom azt a kovetkeztetest levonni, hogy abban az evtizedben kevesebben lettek volna azok akik hobbi szinten valtogattak a vga-kat genenkent ...
-
paljani
aktív tag
válasz
Héraklész #420 üzenetére
Nem tudok mediánt adni mert az hivatalosan nem mérték anno (átlag vagy reálkereset) és most se tudok róla, hogy mérnék.
Szóval:
Radeon 9800 Pro (nem az XT azaz a csúcs) - 2003 - átlagbér 137K/88K, a kártya ára 75 ezer (0.54 havi bruttóbér / 0.85 havi nettóbér)
RTX 4080 (nem a 4090 azaz a csúcs) - 2024 - átlagbér 627K/ 432K, a kártya ára ~530 ezer. (0.84 havi bruttóbér / 1.22 havi nettóbér)Tehát 2003-ban 19 munkanapot kellett dolgozni egy 9800 Pro kártyáért 2024-ben pedig 27 munkanapot (22 munkanapos hónapot alapul véve, nettóban számolva). Továbbá látható, hogy az adó és járulékterhekben nincs számottevő különbség (~35.7% vs ~33%). Mindent felfele kerekítettem.
(Továbbra is tartom, hogy sokkal gyakrabban “kellett” cserélni anno mint most. El se indultak az új játékok egy 5 éves kártyán ma ilyen gond - szerencsére - már nincs. Egy majd 4+ éves 3080-on lazán fut ma is minden új játék, sőt!) -
Héraklész
tag
A történet része az is, hogy akkoriban a minimálbérnél jóval magasabb volt a mediánbér. A 2000-es években a minimálbérből alapvető dolgokat sem lehetett kielégíteni, ma azért több mindent. Szóval akkor egy gyári munkás a minimálbér többszörösét kereste, manapság közelebb van a keresete a jelenlegi minimálbérhez.
Én a mediánbérhez viszonyítanék.[ Szerkesztve ]
-
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #416 üzenetére
Aki a 2003-as árakat sírja vissza (amikor az adott GPU árát 1-2 évente kellett kifizetni annyira ocsmány mód gyorsan avultak ezek vs. most egy 4080 ami alaphangon 5 évig kártya) az bizony biztosan 25 év feletti és picit almát a körtével hasonlítja.
Anno sokkal többet költöttem GPU-kra mint most, holott összegszerűen pont ennek az ellenkezője igaz. -
paljani
aktív tag
válasz
Dragon3000 #414 üzenetére
Kivéve ha 25 év alatt vagy mert akkor meg sokkal jobb a helyzet most mint akkor. Ebbe nem akartam belemenni, bruttó oszt’ kész.
-
Predatorr
őstag
válasz
DeathAdder #404 üzenetére
Fura, de majd ránézek. Resize bart engedélyezted? Nálam ON. Soha nem küldött kevés RAM figyelmeztetést.
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
-
paljani
aktív tag
-
válasz
Cathulhu #403 üzenetére
Igen, ez a high level modell, de én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ez tényleg így is működik, legalábbis nem minden esetben. Ha N és N+1 frame-ek közé be akarsz szúrni egy FG-frame-et, ahhoz nem feltétlenül kell egy teljesen renderelt N+1 frame. Pár latency tesztet megnéztem, azokban abszolút nem látszott konzekvensen ilyen extra. Pl. itt egy.
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
hajbel
addikt
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Cathulhu
addikt
nem hiba, ez igy mukodik. 30fps + framegen es olyan lagot kapsz, mintha 15-20 fps-en jatszanal. 30 fps-nel a frametime 33ms. Framegen eseten meg kell varni mig elkeszul a valodi frame (33ms), elkesziteni a koztes frame-t ami szinten par ms, kitenni kepre a kamu framet, varni a pacing miatt ujabb 16 ms es csak azutan kitenni az eredetit. Szoval mig nativ 30 fps mellett mondjuk 33 ms ami lag, addig a mestersegesen 60-ra huzva mar 50+. Cyberpunkot jatszottam inkabb nativ 50 fps mellett mint framegen 100+, mert meg ott is nagyon erzodott az extra input lag.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Predatorr
őstag
válasz
DeathAdder #374 üzenetére
11GB alatt maradt a VRAM.
BiP: A lényeg az lett volna, h fusson egy ahhoz elméletileg megfelelő vga-n.
hapakj: hát a vga-kat pont a látványra tervezik.
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az RTX 50-es sorozat asztali és mobil szintre is érkezik idén.
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ukrajnai háború
- Változik a CPU-k csomagolása az EU-ban
- BestBuy topik
- Torrent meghívó kunyeráló
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Friss fejlemények helyezik új megvilágításba a leégő tápkábelek ügyét
- Hyundai, Kia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest