- Milyen okostelefont vegyek?
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
Új hozzászólás Aktív témák
-
tetrix
tag
dezz megelőzött, hála és köszönet neki
antdomi: a kérdéseid néha nem jól értelmezhetőek,illetve zavaróak annyiban hogy kijelentéseidből néha azt szűri le az ember, hogy valamit tudsz a témáról, de mint ténylegesen beigazolódott hogy nagyon nem vagy tisztában az alapdolgokkal sem, ebből inkább úgy tűnik hogy valamiképp 'összeollózod' a mondandód?. De kövezz meg ha nem így van! Tudom hogy a "válasz" nem volt megfelelően rövid, de ismerete mindenképp szükséges ehhez a témához, hasznodra lesz!
ajánlom még figyelmedbe a többi agytágításra való monitor topikot! -
dezz
nagyúr
Nem kötekedésképpen...
"Az additív színkeverés a háttérvilágítás nélkül is létrejön, mivel az az LCD panel dolga. A háttérvilágítás csak azért kell, hogy mindig jól lehessen látni az LCD-n létrejövő képet."
A háttérvilágítás adja a fényt, amiből a színszűrők kiszűrik az (additív) alapszíneket, amikből az LCD kikeverheti a kellő színt. Háttérfény nélkül nincs mit keverni, fekete marad a kép. (Erős külső megvilágítás mellett látszik nagyon halványan belőle valami.)
"Ha a képernyődbe a háttérvilágítás és az LCD panel közé egy színszűrő fóliát helyeznék, mondjuk sárgát, akkor a fehér kép sárgaként jelenne meg, mivel a folyadékkristály teljesen átengedné a háttérfényt és az sárga lenne."
Ez így van, ha teljesen hiányzik pl. a kék komponens, abból már nem lesz fehér.
"A feketével nem lenne gond, mert akkor a folyadékkristályos réteg 90 fokos elfordulása éppen elzárná a fényt és az szinte annyi lenne, mintha kikapcsolnám a képernyőt.
Nem így van?"Sajnos az LCD monitorok nem tudnak olyan feketét, mintha nem is menne a háttérvilágítás. (Illetve, nap közben olyan, de sötétben kevés a kontrasztarány ehhez.)
"az IPS-nél feketés színek lilássá színeződnek, ha a monitort oldalról nézzük."
Az oldalrólt szokták emlegetni, de valójában rézsútos szögből, az meg típusfüggő, hogy (halvány) lilás, zöldes vagy épp szürkés.
(#84): Nem bántásként írtam, hanem hogy a legegyszerűbb lenne az alapoktól kezdve utánanézned a témának. Illetve, ha beírtad volna egy keresőbe, amit írtam, azaz a szubpixelt, nem kellett volna itt - meglehetősen offtopikként - kiselőadást tartani.
-
El Kebir
őstag
A háttérvilágítás fix (dinamikus kontrasztot most kapcsold ki
) , a szubpixelekkel szabályzod le a színt, amelyik színben hibázik a háttérfény (több az olyan színű komponens a fényben), jobban zár az adott szubpixel (tehát a többletet visszafogja), így megmarad az egyensúly. Érthető?
-
antdomi
csendes tag
A LED-ek fényerejének növelésével nem hiszem, hogy tudnál segíteni a "fehérségében", ugyanis a fényerő növelésével a színe nem változik. Pl. a sárga LED inkább "kiég", mint fehéren világítson.
#79: "az LCD monitorok színképzésének alapjaival sem vagy tisztában."
Megkérhetnélek, hogy az ilyen fajta megjegyzéseid tarts meg magadnak? Nem vagyok kíváncsi rá, hallottam már tőled eleget, nem kérek többet. Légy kissé toleránsabb. Köszi -
antdomi
csendes tag
Ez nem válasz a kérdésemre.
Az additív színkeverés a háttérvilágítás nélkül is létrejön, mivel az az LCD panel dolga. A háttérvilágítás csak azért kell, hogy mindig jól lehessen látni az LCD-n létrejövő képet.
Ha a képernyődbe a háttérvilágítás és az LCD panel közé egy színszűrő fóliát helyeznék, mondjuk sárgát, akkor a fehér kép sárgaként jelenne meg, mivel a folyadékkristály teljesen átengedné a háttérfényt és az sárga lenne. A feketével nem lenne gond, mert akkor a folyadékkristályos réteg 90 fokos elfordulása éppen elzárná a fényt és az szinte annyi lenne, mintha kikapcsolnám a képernyőt.
Nem így van?
#79: "(Megj.: a TN, IPS és VA panelfajták mind máshogy kezelik a folyadékkristályt.)"
Így van. Épp ezért van az is, hogy az IPS-nél feketés színek lilássá színeződnek, ha a monitort oldalról nézzük. Az MVA, PVA esetén a fekete szín is helyesen jelenik meg oldalról is. -
El Kebir
őstag
Ott hibázik a mondókád, hogy nem a polarizáció változás állítja elő a színeket, azok csak az adott szubpixel fényerejét módosítják (fekete-fehér), a szubpixel utáni színszűrők adnak "színt" az egész folyamathoz.
A szubpixeleket külön vezérled, így egy kékes háttérfényből is lehet fehéret "csinálni". -
dezz
nagyúr
-
antdomi
csendes tag
Úgy tűnik nem sikerült megérteni, amit a LED-es háttér világításról meg akartam tudni.
Vegyük pusztán a LED-et. Ha áramot kapcsolunk rá, akkor egy bizonyos színben fog világítani.
Amennyiben ez a szín nem tökéletes fehér, hanem mondjuk sárga vagy akár kék színű, akkor abból csere nélkül, pusztán feszültségvezérléssel nem lehet fehéret elérni (pl. 5600K) .
Főleg a fehér LED-eknek feltüntetik, hogy hány K a színhőmérsékletük, hogy a vásárlók tudják milyen fehéret fognak kapni (meleg fehér (2700-3000K), hideg fehér (5000-6500K), stb).
Ha egy LED háttér világítású LCD-TV LED-jei a fehértől eltérő színt világítanak, akkor abból, hogyan lesz fehér?
Az LCD vezérlőelektronikája a fehértől és a feketétől eltérő bármilyen színt képes megjeleníteni, mivel a polarizált fény síkja elfordul a folyadékkristállyal való kölcsönhatás következtében, ha pedig feszültséget kapcsolunk a folyadékkristályos rétegre, akkor nem a polarizált fény síkja nem fordul el. A probléma akkor van ha tökéletes fehér vagy fekete kell megjelenjen. -
dezz
nagyúr
Kénytelen vagyok leírni, hogy a háttérvilágítás csak a natív színhőmérsékletet befolyásolja, de akár a monitoron, akár a videokártyán a kívánt értékre szabályozható, akár mint színhőmérséklet beállítás, akár a színkomponensek egymáshoz képesti arányának manuális beállításával. (Itt is képbe jön a precizitás, az úgynevezett bitek.
De most ezzel inkább nem "kábítalak".
)
-
antdomi
csendes tag
válasz
Johnny Cage #72 üzenetére
Valamit mindig ki kell találni, hogy keljen az árú.
LED háttér világítású LCD-t még nem teszteltem. Kíváncsi lennék van-e lehetőség színhőmérséklet állításra, mert ha jól tudom a gyártáskor dől el, hogy hány Kelvin, később nem lehet változtatni. Ha a monitoroknál is így van, akkor az nagyobb probléma lehet, mint a kevesebb fogyasztás.
Az OLED-ben látom a jövőt, de az még úgy néz ki csak később jön el, előtte még pár rend bőrt "le kell nyúzni" a fogyasztókról. -
Paarthurnax
senior tag
Most már értem, köszi az infókat.
-
Johnny Cage
addikt
válasz
Paarthurnax #66 üzenetére
ezt a hülyeséget a samsung találta ki... ezen az alapon a nem LED-es LCD-ket meg hívhatnánk CCFL-TV-nek..
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz
Paarthurnax #68 üzenetére
Semmi. A háttérvilágítás. Nyilván a fogyasztás még,de itt véget is ér a sztori. (Ugyvárom, hogy valaki majd megirja, hogy szebbek a szinek, meg jobb a kontraszt. bearanyozná a napomat
)
-
Osynho
addikt
válasz
Paarthurnax #66 üzenetére
Marketing.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Paarthurnax #68 üzenetére
Elvileg a "sima" LCD cuccok háttér világítását egy(több) nagyfrekvenciás fénycső csinálja.
Míg a LED cuccokban ezt sok LED oldja meg.
LED taláb kevesebbet eszik. Meg az újabbakban ilyen van.
Maga az LCD panel lehet totál ugyanaz. (Valószínű ugyanaz is. Persze típustól függően.)
Az monitoroknál nincs olyan rublika, hogy milyen típusú a háttér világítás. TVknél van.Most jut eszembe, hogy Philips oldalon van total összekeverve NEM a SAMSUNG oldalán!
-
Ribi
nagyúr
válasz
Paarthurnax #66 üzenetére
Mert szarul hangzik, hogy LED háttér világítású monitor. Meg hosszú is.
Power of marketing bullshit.A legszebb az, hogy a magyar Samsung oldalon a legtöbb LCD tvhez oda van írva hogy LED háttér világítás. Közben sok TV meg LED TVként szerepel. Szóval értelem 0.
-
tetrix
tag
válasz
Paarthurnax #64 üzenetére
A led csak háttérvilágítás,az lcd maga a panel
-
Paarthurnax
senior tag
Ha már így benne vagyunk a témában megkérdezném hogy LCD vagy LED? Keresek egy nagyobb méretű monitort 27" méretben, de nem tudom mi a különbség a kettő között.
-
Ribi
nagyúr
Nemazért de miért nem PC speakeren akarod meghallani a különbséget?
Logitech Z-5500 egy Hifihez képest a vicc kategória.
Nyilván kell olyan rendszer ami képes is megmutatni a különbséget.
Persze, hogy bőven elegendő mindennapokra. Emberek 99.9%nak bőven elég, még sok is.
Áhh felesleges az ilyenekbe belemenni, mikor úgy ugranak rá az emberek az ilyen hírekre, hogy túlárazott szar, mert az ő tizedannyiba kerülő monitora sokkal jobb.
Emberek nagy része nem is látja/hallja ki a különbséget a nagyonjó és az annál még egy picit jobb minőségnél. De azért az akkor is szar. -
tetrix
tag
A pixelhiba -garancia témakör tényleg érdekes jószág, márkánként eltérő a vállalása a gyártóknak; bár ettől még a hiba az hiba marad, és a panel-technológia miatt egyenlőre fennáll az esély hogy egy pixelhiba mentes monitor valamikor csak pixelhibás lesz. Ám az újabbnál újabb paneltípusok már kevésbé hajlamosak erre a mutatványra.
A fenti monitor épp CLASS I.es besorolású, amiben egyetlen egy pixelhiba sem megengedett, és az árához ez is jócskán hozzátesz.
Ja, meg ehhez azt a gyönyörűséges árnyékolót is megkapodRibi: igazad van, de azért csak küzdjünk értük!
-
dezz
nagyúr
Az egyik a valós, natív kontasztarány, a másik dinamikus érték. (A kontrasztarány a fekete és a fehér pixelek világosságának egymáshoz képesti aránya.) Az első az, amit egy adott pillanatban valóban tud egy monitor. Dinamikus kontrasztnál a monitor a megjelenített képtől függően szabályozza bizonyos határokon belül a háttérvilágítást. Így hát gondoltak egyet, és a magasabbik fényerőbeállítás mellett mérik meg a fehér intenzitást és alacsonyabb mellett a feketét, így jön ki a dinamikus kontrasztarány... Na, hát ez pl. tényleg egy olyan dolog, aminek értelme nem sok (a legtöbben eleve ki is kapcsolják ezt a szabályzást, mert idegesítő), de legalább lehet villogni a nagy számokkal. A TN-es monitoroknál jellemző, a komolyabb monitorok többsége viszont nem is tud ilyet.
Tartósság: a komolyabb, munkára (grafikus, CAD, stb.) szolgáló monitorok háza, nyomógombjai, csuklói, stb. sokkal strapabíróbbak, nem fognak szétesni 1-2 év után és a panelt is jobban védik. A másik, hogy egy komolyabb monitor 5 év után is monitor...
-
dezz
nagyúr
Szal, aki nálad többet tud, az már nem lehet más, mint emberfeletti, akinek 'az IT minden ága-boga is a kisujjában van'...
"Szerinted a 6-komponenses HUE, gain/offset, 3D LUT stb. kifejezések esetleges nem tudása technikai analfabetizmusnak minősül?"
Már megint ferdítesz... Nem ezen kifejezések nem ismerete, hanem pl. a #42-es 'különbnél különb műszaki kifejezésekkel "teletömött" marketing szöveg'-nek nézése/tilulálása, ami éppen hogy megpróbálja megmagyarázni a szavak jelentését.
"Nem is tudtam, akárcsak azt, hogy a 24 bit/192 kHz-et "bárki érzékelheti őket és adott esetben kulcsfontosságúak"
És újra... Kezded lefedni a troll fogalmát.
-
knat
csendes tag
Hali!
Első körben leírom. Én a "pórnépet" csatasort erősítem. Én vagyok a multi eltartója.Én vagyok az akit meg lehet győzni az adatokkal. Amúgy is a dobozon található adatok/információk alapján dönt a többség. Nemrég vettem egy ilyen ASUS monitort. Ennek a monitornak a kontrasztaránya 10.000.000:1. Képfrissítés 2m. Most nem írom le az összes adatot. Van egy tippem, hogy az ASUS papíron mindenben jobb az Eiso-nál. Nem vagyok hozzáértő vagy monitorgyártó cégnél munkatárs stb. A monitorom is gondolom, hogy kevesebbet tud mint egy 10x annyiba kerülő monitor. Szóval nem kell rácuppanni nem azért írtam mert az enyém jobb. Az lenne a kérdésem, hogy akkor ez mit jelent? Kontraszarány 850:1 vs 10.000.000:1. Miért van az, hogy az otthoni felhasználóknak készült monitorok jobbak (papíron). Vagy ez tényleg jobb ezekben az adatokban csak más alkatrész gyengébb minőségű benne?(panel) Egyébként jót nevetek ezen. "Tartós". Élelmiszernél esetleg számít de ennél nem hiszem. Tartós a monitor. Vesz valaki egy használt crt monitort ami legalább 10éves és még mindig ugyan úgy működik. 5év múlva ameddig tart a gari az EISO-nál addigra meg már szerintem elavult lesz a cucc vagy filléres termék az eredeti árhoz képest. 5év nem sok szerintem. "Mezei" gyártók 3év garit adnak. Egyedül a pixelhibára nem vállalnak túl sok napot.
Szóval egy otthoni felhasználónak készült monitorra kiírt adatok hamisak?! Előre is köszi a választ!
-
tetrix
tag
Maximum a dinamikát hallanád - ( nem a 24bit-es felbontást és 192 kHz-es mintavételi frekvenciát) -ebből viszont sok minden leszűrhető,pl.hogy mennyire 'tiszta' a felvett/lejátszott hang.Viszont ehhez kell egyfajta érzék
és nem árt egy stúdió minőségű fejhallgató vagy monitor.
A hangrendszered meg tökéletesen alkalmatlan bárminemű minőségi zenei lejátszásra; az nem az ötpontegynél kezdődik általában.
más:
A kalibrálást az adott grafikus hardveren végzi, és a monitoron megjelenített színeket méri be hozzá, amelyből végül egy ICC színprofilt állít be a kalibráló szoftver, a színhelyes megjelenítéshez; de ha ez vagy maga a kalibrálás hiányzik, akkor persze lesheted te a különbségeket. Az sem mindegy hogy mi van pont a monitor másik végén, pl nem minden grafikus kártya képes 30bites jelet kiadni magából,ahogy nem minden monitor képes azt fogadni....és nem értem pontosan mit is kifogásolsz a minőséget vagy az árat mert nem egyértelmű? Az üzletek 99,9%-ában se Eizot se Bugattit nem árulnak.
a másik hogy egy sportautót megint egy monitorhoz hasonlítgatunk értelmetlenül, számomra rejtély. a bugattinál a cnc-esztergált alumíniumvázat és a többi versenysportkocsikból átvett alkatrészeket és azok technikai fejlesztéseit fizeted meg ésatöbbivel együtt; az eizonál szintén pár évtizedes fejlesztéseket, vezérlőelektronikát, hadnesoroljam.
Szóval a lényeg a részletekben van ha tetszik ha nem! A részleteknek meg utána lehet olvasni. Ám az se baj ha törekedünk megérteni mások álláspontját és érveit, nem ma kezdték hidd el! -
antdomi
csendes tag
"Hát tudod, ritkán találkozom olyan fazonnal, akinél a pofátlanság ilyen szintű tudatlansággal (a leírt dolgok alapfogalmak) és érzékszervi gyengeséggel (bárki érzékelheti őket és adott esetben kulcsfontosságúak) párosul..."
Örvendek, hogy te tökéletes vagy, sőt mondhatnám emberfeletti...és az IT minden ága-boga is a kisujjadba van
én is ritkán találkoztam ilyen "fazonnal".
"Az általam írottak csak egy technikai analfabéta számára tűnnek marketingszövegnek..."
Szerinted a 6-komponenses HUE, gain/offset, 3D LUT stb. kifejezések esetleges nem tudása technikai analfabetizmusnak minősül? Nem is tudtam, akárcsak azt, hogy a 24 bit/192 kHz-et "bárki érzékelheti őket és adott esetben kulcsfontosságúak" -
dezz
nagyúr
Ja, muris, vagy inkább szánalmas, hogy amikor én beszélek pl. a színtérről, akkor az "marketingszöveg", amikor viszont te (x.v.Color), akkor máris egy iszonyú fontos fícsör...
Mellesleg, az x.v.Color önmagában nem jelent nagyobb precizitást, mivel csak a színtér határait tolja ki, ahhoz a DeepColor kell, más szóval a színcsatornánkénti 10+ bit...
-
dezz
nagyúr
Hát tudod, ritkán találkozom olyan fazonnal, akinél a pofátlanság ilyen szintű tudatlansággal (a leírt dolgok alapfogalmak) és érzékszervi gyengeséggel (bárki érzékelheti őket és adott esetben kulcsfontosságúak) párosul...
Hát tudod, elég sokba lennék én az EIZO-nak...
De amilyen bunkón és bután "véded" az LG-t, inkább te lehetsz valami áruházi vevőgyőzködő emberke, aki annyit tud, hogy "Higyje el asszonyom, az LG a király, a többi csak szöveg!".
Alantasságod is kiderült, mivel ugye éppen most írtam, hogy a hangkártyáknál nem a 24-bit/192kHz számít (CD alapon is építhető audiofil hangrendszer). Azonban, adott elvi paraméterekkel rendelkező CODEC-ek között is nagy különbségek vannak, a kártyán lévő egyéb áramkörökön is sok múlik, aztán említettem ugye azt a bizonyos "erőforráskímélő" sample-rate konverziót is, stb.
A SED kísérleti szinten létezik, az OLED sem érett még meg a nagysorozatban való gyártásra. Én is nagyon szeretnék egy OLED monitort, hidd el...
x.v.Color támogatású kamerád van?
"a vásárlók 99%-át nem érdeklik"
Szerinted a CG-s EIZO-kat és más efféléket a vásárlók 99/%-ának szánják?"a különbnél különb műszaki kifejezésekkel "teletömött" marketing szövegek"
Az általam írottak csak egy technikai analfabéta számára tűnnek marketingszövegnek..."amikor az üzletben vásárolni akarnak valamit."
Meg sem próbálnék átlagembereket győzködni egy átlagos üzletben, ez a te pályád..."Nem mindenit érdekel a gyártás műszaki megvalósításainak rejtelmei."
Erről nem is sok szó esett..."A monitor előtt ülő embert az alacsonyabb betekintési szögek nem zavarják, mert a képernyőre merőleges nézéstől pár fokkal eltérve nem jelentkezik a problémás invertálódás, szín és kontrasztgyengülés, a képen megjelenő tartalom mindenütt torzításmentes a színek is szépek."
Ez több méterről nézve lenne igaz, normál távolságból nagyon nem...
"A homogenitás pedig csak kevés esetben látható zavaróan."
Épp elég az..."Dolgoztam nyomdában is és ami a legviccesebb volt, hogy a szerkesztőségben a legprofibb cuccokkal, igyekeztek a legjobbat előállítani, de a végtermék, ami már papíron volt, messze nem olyan tökéletes lett, mint a képernyőn és a megrendelőnek úgy is jó volt (jó kellett legyen)."
Pff, még szerencse, hogy nem voltál ott túl sokáig...
(#46+#49): Itt is csak a hozzánemértésed mutatkozik meg, mert 1. 8ms alatt rohadtul nem a válaszidőtől függ már a mozgás szépsége. 2. Háttérvilágítás-villogtatással (amikor is a változás két felvillanás között zajlik le), igen jól utánozható a CRT-s mozgás. És mit gondolsz, ki csinált olyan monitort először, ami erre épít: az EIZO.
(#51) lenox: Képfeldolgozásról volt szó, nem az egyéb paraméterekről.
-
dave666
aktív tag
Régebben nagy márka volt
Szerintem ez is nagy jól sikerült -
lenox
veterán
Eleg sokan csinalnak mar 10 bites panelt 16 bites processinggel, ez a resze mar nem olyan nagy szam. 12 bites panelt meg nem nagyon csinalnak, full dci-t sem csinalnak, ennyire feketet sem, ilyen reszletesseget a sotetben sem. Jo ez az Eizo is, de mas liga, nyilvan mas felhasznalasra van szanva.
-
bartucc
addikt
Nem arra van kitalálva, mint a TN, vagy az olcsóbb IPS-ek, és ennyi. A válaszidő alacsonysága meg nagyon kis réteget zavar, nem sok olyan játékos van akinél a 2ms sok lenne... Van egy kis réteg, de ők megint csak Profi játékosok. Az amatőr és profi felhasználást pedig ne keverjük össze. Igények vannak, csak fizetni nem akar senki érte. Ha megér valakinek ennyit minőségben otthonra is egy monitor, vegye, de ne verje az asztalt hogy tizedáron is lehetne, és hogy sokkal olcsóbban van jobb is.
A 24bit/192 kHz és a 16bit/44 kHz között pedig érzek különbséget, jó hallásom van. Ennyi kell hozzá, nem más, másik kérdés kinek mennyit ér meg a jobb minőség. De emberi füllel is hallható különbség van közöttük.
-
antdomi
csendes tag
válasz
parandroid #47 üzenetére
Ja, pontosan így van. Vannak termékek, amelyek csak egy bizonyos felhasználói rétegnek készülnek és épp ezért gyakran túlárazzák, mert a gyártó tudja, hogy úgyis megveszi akinek kell. Van ez így más termékekkel is.
A profi grafikusok igényeit kielégítheti ez a monitor, de az olyan helyekre ahol a gyors képlerajzolás a legfontosabb, sajnos az LCD (ártól függetlenül) el van vérezve. A TN+Film technológia nyújtsa e téren a legjobbat, de hiába a néhány ms-os válaszidő, egy gyors folyamatos mozgás megjelenítésére képtelen (pl. filmben, játékban vagy egyéb hasonló esetben) és sajnos e technológia hátrányai sokkal rosszabbak, mint előnyei.
Sok TN+Film-es panelben alkalmazzák a dinamikus kontrasztot a nagyobb kontraszt elérése érdekében, ami sajnos tényleg gagyi, főleg filmnézéskor.
A PH-t és a hwsw-t már 5-6 éve rendszeresen olvasgatom és már régebb olvastam ezek közül valamelyik site-on olyan panelekről, amelyek az LCD technológia hátrányaitól mentesek, de nem tudom miért nem lehet mostanában hallani róluk? Miért nem tudtak elterjedni? Inkább a 3D-t fejlesztgetik... -
Penge_4
veterán
"A TN+Film paneleket a nagyképű társaság lenézni, mégis a legtöbb eladott LCD ilyen technológiával készül."
Álljunk meg egy pillanatra! Nem lenézésről van szó, hanem kritikáról.
Egyszerűen minden más LCD panelhez viszonyítva egy tűzre való hulladék.Viszont egy Vénusz TV-hez, vagy egy 10+ éves gömböc CRT-hez képest elég nagy előrelépés, még ha előbbinél a színhűség és a betekintési szög jobb is, de például 1024-es felbontásban már nagyon gáz bármit is csinálni, pláne ha a 60Hz-es CRT a pofádba vibrál napi 8-10 órán keresztül.
"Láttam olyan TN+Film LG monitort is (LG Flatron L246WH), amelynek a képminősége nagyon soknak tetszett, szép színek, éles betűk stb."
A feketéje valóban szép sok színnel rendelkező környezetben, de ha már teljes képernyős #00000 képet nyitsz meg, akkor az alul és felül bevilágít.
A színek elég feltűnően eltérnek, bár a színlépcsők egészen addig nem tűnnek fel, amíg el nem kezdesz
1: Kalibrálni, mert olyankor vagy 90% fölötti fehér, vagy 90% fölötti fekete lesz homogén.
2: Filmeknél igazán zavaró, mert vagy az éjszakai felvételek lesznek szürkések, vagy a halványkékes égbolt lesz fehér."A monitor előtt ülő embert az alacsonyabb betekintési szögek nem zavarják, mert a képernyőre merőleges nézéstől pár fokkal eltérve nem jelentkezik a problémás invertálódás, szín és kontrasztgyengülés"
Végülis annyira nem vészes csak 170 és egy 180 magas embernek kell külön-külön gamma beállítás.
"sokkal többen vannak azok a felhasználók, akiket az LCD válaszidő zavar és a gépüket legtöbbet szórakozásra (film, játék) használják a mint azok, akik grafikára, képfeldolgozásra."
Engem jobban zavar, hogy akár több száz színárnyalat elveszik valamelyik irányba, mint az, hogy ha bizonyos árnyalatok fölött rángatom az egeret olyan sebességgel, amilyennel természetes körülmények között soha, akkor látok egy kis utánhúzást, ha kifejezetten arra figyelek.
-
parandroid
félisten
Felejtsd már el a felhasználókat, ez nem nekik készült, hanem a profiknak, akiknek a cége vesz egy-két ilyet a legfontosabb szerkesztői munkahelyekre. És hidd el, azok a cégek nem úgy működnek, hogy na, ilyet vegyünk, mert milyen sok jófajta rövidítés van a nevében, különben is milyen drága, egye meg a sárga irigység a szomszédjóska káeftéjét, hanem kőkemény üzleti döntést hoznak, hogy márpedig a tökéletes színhűséghez, képminőséghez meg kell venniük az elérhető legjobbat, mindegy, mibe kerül.
Eleve teljesen életszerűtlen azon gondolkodni, hogy otthonra miért nem éri meg, mert ez minden kérdésen felül így van - aki otthonra ilyet vesz, az tényleg vagy nagyon sznob, vagy már nincs hova tennie a pénzét.
p
-
antdomi
csendes tag
Még csak annyit fűznék hozzá a témában szereplő monitorhoz, hogy köszi a fentebbi infókat, kétségtelenül profi monitor, de nem tudom kinek éri meg 1 millát (ha ez körül van az ára) kiadni érte. A piacon számtalan olyan monitort lehet sokkal olcsóbban kapni, amellyel ugyanazt a munkát el lehet végezni.
A válaszidőt kellene valahogy élvezhetőbbé tenni. Nekem legalábbis ez lenne a legfontosabb, mivel nem állóképekkel kell dolgozzak. A CRT-k már elavultak és az LCD technológia e téren sajnos még nem helyettesíti a CRT-t. A Sed, OLED ezért érdekes számomra.
Vajon mikor lesz elérhető a CRT monitorokhoz hasonló válaszidős legalább FullHD felbontású monitor? Erre lenne szüksége a legtöbb felhasználónak, ugyanis sokkal többen vannak azok a felhasználók, akiket az LCD válaszidő zavar és a gépüket legtöbbet szórakozásra (film, játék) használják a mint azok, akik grafikára, képfeldolgozásra. -
Johnny Cage
addikt
"a vásárlók 99%-át nem érdeklik a különbnél különb műszaki kifejezésekkel "teletömött" marketing szövegek, amikor az üzletben vásárolni akarnak valamit."
nem a lótúrót nem! dinamikus kontraszt? 178 fokos betekintési szög TN panelekhez ("véletlenül" felejtik csak el odaírni, hogy 10:1-hez kontrasztarány mellett)? "LED TV"? szerinted melyik célcsoportot lehet kilóra megvenni a marketing bullshit-el? a profi grafikusokat, mi? éppen az Eizo az, amelyik márka nem árul zsákbamacskát, a specifikációkban VALÓS ADATOKAT, VALÓS KONTRASZTOT tüntetnek fel az általad nagyra becsült márkákkal (gyk.: LG) ellentétben, akik össze-vissza zsonglőrködnek a hangzatos kifejezésekkel meg a hatalmas számokkal...
"Megértem a te álláspontosat is, hiszen valószínű éppen azért fizetnek, hogy elkábítsd a pórnépet a különbnél különb műszaki kifejezésekkel"
-
antdomi
csendes tag
Megértem a te álláspontosat is, hiszen valószínű éppen azért fizetnek, hogy elkábítsd a pórnépet a különbnél különb műszaki kifejezésekkel, ahogy az x-fi példájaként is említettem. Ha az ember képtelen valaminek az érzékelésére (pl. 24bit/192 kHz, 0,008 THD, stb) minek továbbfejleszteni és "felfújni" mint újdonságot?
Lehet, hogy emberfeletti képességekkel rendelkezel és hallod a 24bit/192 kHz-es hangminőséget és látsz olyat is amit senki más átlagember nem. A Logitech Z-5500-as hangrendszeremen, X-fi Fatal1ty hangkártyával optikai átvitelen elemezgettem a FLAC kódolással tömörített hangot. A hallásommal, akárcsak a látásommal sincs semmi probléma. "Tökéletlen érzékeim" ellenére eddig nem volt példa arra, hogy valami olyat ne halljak vagy lássak, amit más igen.
A témában lévő Eizo monitor bármilyen kalibrációval, beállításokkal stb, rendelkezhet, ha LCD.
Az LCD panelek mindegyikének a hátrányaihoz tartozik az un. utánahúzás effektus (ami a legjobban zavar) és a betekintési szögek problémája, hogy a többit ne is említsem (pl. a TN+Film esetében megfigyelhetőket).
Nem tudom miért nem terjed a nagyobb képernyőknél is pl. az OLED vagy a SED panel, amely technológia több szempontból is előnyösebb az LCD-nél (jobb kontraszt, bárhonnan jól látható, nincs után-húzás effektus, kevesebb a fogyasztás, vékonyabb, stb). Talán a magas ár és a gyártási problémák lehetnek az akadályok nagy képernyőkben alkalmazásuknak.
Valaki említette, hogy a cégüknél 1 millás Eizo volt. Ennyi pénzért szerintem OLED-et is lehetne készíteni mondjuk 27' méretben vagy nem?
Az x.v. Colour azért fontos számomra, mert filmezéskor használom. A hagyományos sRGB Colour nem jeleníti meg a színek teljes spektrumát. az x.v. Colour viszont "Több szín Több részlet Nagyobb pontosság".
Az új szabvány majdnem megkétszerezi a videoeszközökkel pontosan reprodukálható színek tartományát, lefedve ezzel a természetes színek közel 100 %-át.
Ha van lehetőséged, vagy majd lesz, érdemes lenne pillantást vess az LG W3000H-BN 30" LCD monitorra, amely ára 300k-350k között van.
Amivel viszont nagyon nem vagy tisztába az nem más mint, hogy a vásárlók 99%-át nem érdeklik a különbnél különb műszaki kifejezésekkel "teletömött" marketing szövegek, amikor az üzletben vásárolni akarnak valamit. A látás, hallás, tapints és nem utolsó sorban az ár függvényében döntik el, hogy mire adják ki pénzüket. Nem mindenit érdekel a gyártás műszaki megvalósításainak rejtelmei.
A TN+Film paneleket a nagyképű társaság lenézni, mégis a legtöbb eladott LCD ilyen technológiával készül. Olcsó és nem annyira rossz, hogy ne lehessen használni.
Láttam olyan TN+Film LG monitort is (LG Flatron L246WH), amelynek a képminősége nagyon soknak tetszett, szép színek, éles betűk stb. Ha van lehetőséged vethetsz egy pillantást erre monitorra is. A monitor előtt ülő embert az alacsonyabb betekintési szögek nem zavarják, mert a képernyőre merőleges nézéstől pár fokkal eltérve nem jelentkezik a problémás invertálódás, szín és kontrasztgyengülés, a képen megjelenő tartalom mindenütt torzításmentes a színek is szépek. A homogenitás pedig csak kevés esetben látható zavaróan.
Dolgoztam nyomdában is és ami a legviccesebb volt, hogy a szerkesztőségben a legprofibb cuccokkal, igyekeztek a legjobbat előállítani, de a végtermék, ami már papíron volt, messze nem olyan tökéletes lett, mint a képernyőn és a megrendelőnek úgy is jó volt (jó kellett legyen). -
dezz
nagyúr
"(már ha a 12 bitet nem bővítik ki ők is 16-ra szintén ditherrel)." -> Kifelejtettem: ebben az esetben nem nagyon látható a különség normál nézési távolságból. (Gy.k. pl. a TN-ek 6-bit+FRC-jéhez képest itt töredék különbségekről beszélünk, amit pixel szinten már nem igazán lehet meglátni -- ellenben sok pixelből álló felületek egymáshoz képesti eltéréseit igen.)
-
dezz
nagyúr
"Nem a műszeres vizsgálat szerint szoktam dönteni, hogy mi a jobb, hanem az emberi érzékelésen."
Ezzel a célzással totálisan mellé lőttél...
Akkor részletezném, miben jobbak a CG-k a 100-200k-s monitorokhoz képest:
- Gamut: a monitorok többsége sRGB-s, a CG-k széles-gamutosak, többféle színteret támogatva (mint pl. Adobe RGB, többféle filmes színtér, stb.).
- Homogenitás: még az említett ársávban sem éppen tökéletesek a monitorok ebből a szempontból, a CG-k homogenitása viszont olyan, mintha egy teljesen egyenletesen megvilágított papírlapot néznénk. (Az egyéb márkák >200k-s monitorainál is jobb.)
- 16-bit/színcsat. feldolgozás, miáltal bármit is állítunk a monitoron, tökéletesen egyenletesek maradnak a színlépcsők.
- Hogy miket is lehet állítani (anomáliáktól mentesen)? Pl. színtér, gamma, színhőmérséklet, 6-komponenses HUE, színtelítettség, gain/offset.
- HW-es kalibráció, ugyancsak 16-bit/színcsat. precizitással, továbbá 3D LUT-tal, miáltal a színterünk határai is precízen beállíthatók.
- Folyamatosan méri és ellenkompenzálja a háttérvilágítás intenzitását és színhőmérsékletét.Aki ezeket nem érzékeli, illetve nem tudja értékelni, annak komoly baj van a látásával, illetve totálisan amatőr...
"A készüléket emberként használom, nem gépként és amit nem látok/hallok, az számomra nem érdekes."
Számunkra meg az érdektelen, milyen véleményt alkotsz a tökéletlen érzékeiddel és/vagy tudásoddal...
"Az x-fi hangkártyák technikai felépítéséből adódó "csodák" sem tudom kinek annyira érzékelhetők, mint amilyennek mérőműszerekkel lehet érzékelni."
Heh, szóval nem csak a láttással kapcsolatban ötközöl hamar korlátokba, hanem a hallással is így vagy?
Itt valóban nem csak vagy nem kimondottan a bitszám számít (legalábbis úgy 18 bit fölött), talán még a mintavételi freki sem különösebben, de attól még az x-fi-k hangja jól hallhatóan jobb, mint a korábbi (kommersz) Creative hangkártyáké. Mivel jobb CODEC-ek és OpAMP-ok vannak rajta. Mondhatnám, hogy ehhez mondjuk nem a gyártó saját hangrendszerein át kell hallgatni, de pl. azt még azokon is meg lehet hallani, hogy a korábbi kártyák a CD-s 44.1 kHz-es mintavételű hangokat csakis (repedtfazék minőségben) 48+kHz-re konvertálva tudták megszólaltatni, az x-fi-nek már van olyan üzemmódja, amikor kihagyja ezt a konvertálást.
"ez az EIZO monitor x.v. Colour szabvánnyal kompapibilis-e?"
Ezt nem tudom, de egyébként miért fontos a számodra?
"Ami pedig a képminőséget és az árat illeti, az LG W3000H-BN 30" LCD monitor kb. felébe kerül, ráadásul nagyobb képernyő, nagyobb felbontással és a képminőségben nem találtam semmivel sem jobbnak a tesóm EIZO-ját."
1. Sajnos erre nem nagyon tudok építeni, hogy te mit nem találtál jobbnak. Talán megérted...
De van egy olyan érzésem, hogy nem csak a márka eltéréséből fakad, hogy nagyobb képátmérő mellett is fele annyiba kerül...
2. Esetleg megtudhatnánk, milyen típusú EIZO-ja van a kedves tesódnak?(#39) lenox: Nem rossz, de nem hinném, hogy az 16 bit/színcsat.-nál többel dolgozik. Abban sem lennék biztos, hogy akár a natív 12-bites megjelenítés jobb, mint a ditherrel elért, de 16-bites (már ha a 12 bitet nem bővítik ki ők is 16-ra szintén ditherrel). Homogenitás-kiegyenlítésről nem esik szó. Az árba erősen belejátszhat, hogy mindezt 42" mellett tudja...
-
antdomi
csendes tag
Nem a műszeres vizsgálat szerint szoktam dönteni, hogy mi a jobb, hanem az emberi érzékelésen. A készüléket emberként használom, nem gépként és amit nem látok/hallok, az számomra nem érdekes.
Az x-fi hangkártyák technikai felépítéséből adódó "csodák" sem tudom kinek annyira érzékelhetők, mint amilyennek mérőműszerekkel lehet érzékelni. Ki képes füllel érzékelni a 24bit/192 kHz minőségű hangot? Egész biztosan senki, de azért jól mutat a dobozon jó nagy betűkkel kiemelt reklámként. Mivel a hagyományos Audio-CD 16bit/44 kHz-énél sokkal jobb minőség, -füllel hallgatva viszont nem - sokan büszkén képesek extrém árat is fizetni érte csupán a jobb minőség tudata miatt is.
Ha már a színekről is szó esett, akkor azt szeretném megtudni, hogy ez az EIZO monitor x.v. Colour szabvánnyal kompapibilis-e?
Ami pedig a képminőséget és az árat illeti, az LG W3000H-BN 30" LCD monitor kb. felébe kerül, ráadásul nagyobb képernyő, nagyobb felbontással és a képminőségben nem találtam semmivel sem jobbnak a tesóm EIZO-ját. -
zazahoho
őstag
ez érdekes,de gondolom nem profi stúdiónál dolgoztál
,nem akarlak megsérteni,de akinek napi 10 órát ezen kell szerkeszteni az értékeli azt a csekély különbséget amit te látni véltél.
ezzel nem azt mondom ,hogy azért jó mert drága,és érték arányos az ára ,de nincs sok alternatíva ebben a szegmensben ,és ezt meg is jelenítik az árában -
dezz
nagyúr
Pff, te viccelsz vagy... A CG-s EIZO-k a 100-200k közötti jobb paneles monitoroknál is jól észrevehetően jobbak, nem hogy az olcsó kategóriánál.
Típusfüggő, mennyi a max. fényerő, de a 200 cd/m2-et mindegyik tudja, ami több, mint elég grafikus munkára. Itt nem a szemkifolyatós káprázat dívik.
A #35-ösben leírtam, miben jobbak a CG-s EIZO-k, mint a felsőkat. NEC-k, HP-k.
-
Johnny Cage
addikt
akkor te abba a rétegbe tartozol, akinek mindegy, hogy egy olcsó TN vagy egy jobb IPS. van ilyen is, nem kell ezt szégyellni, valaki azt se látja, hogy a 6 bites panel össze-vissza ditherel vagy hogy a samsung még egy overdrive-ot se tud rendesen implementálni a saját elektronikájába, már ha a samsung-nak van ilyenje. van akit ez totálisan hidegen hagy, van, akinek egy music center is kielégítő a zenehallgatáshoz és nem érti azokat a "sznobokat", akik százezreket költenek hi-fi-re. nem te vagy a célcsoport, ennyi.
az Eizo fényerejéről meg annyit, hogy világos szobában nem kell 45%-nál magasabbra emelnem az S2231-esem fényerejét, ami kb. 120cd/m2, de ennek a kétszeresét is tudná, ha szükség lenne rá. mondjuk az se mindegy, hogy mennyire öreg monitort nézegettél (elöregedett a fénycső?).
azt meg azért sürgősen szögezzük le, hogy a ColorEdge monitorcsalád profi grafikus munkára van kitalálva, ahol egy ilyen monitor MUNKAESZKÖZ és nem ízlés kérdése, hogy miben nyújt többet. ők pontosan tudják, hogy miben.
"Ami viszont tetszett, hogy nagyon tartósak és jó képminőség is. Ez utóbbi nem csupán az EIZO érdeme, más sokkal olcsóbb gyártók termékeiről is elmondható ugyanez."
most már tényleg nagyon kiváncsi vagyok, hogy melyek ezek a gyártók... tudtommal nem sok olyan márka van amelyik kizárólag japánban gyártja a kijelzőit, saját elektronikával, saját gyártósorral. és amelyik 5 év teljes körű garanciát mer adni minden készülékére.
-
antdomi
csendes tag
Én használtam többet is, különböző méretekben, de nem mondhatnám, hogy eget rengető volt a különbség a sokkal olcsóbb LCD monitoroktól. Sőt, mondhatnám, hogy az EIZO fényereje elég gyenguska volt, maximális megvilágítás mellett sem volt eléggé világos a kép. A másik ugyancsak a fénnyel kapcsolatos észrevételem az volt, hogy a fényerő állítás nem sokat változtatott, pl. 50% körüli érték fölött, szinte nem is láttam jelentős változást a megvilágításban.
Ami viszont tetszett, hogy nagyon tartósak és jó képminőség is. Ez utóbbi nem csupán az EIZO érdeme, más sokkal olcsóbb gyártók termékeiről is elmondható ugyanez.
Ami a Bugatti-t illeti, ugyanolyan teljesítményű autót közel negyede árból is sikerült előállítani. A Discovery-n láttam, a bizonyítást. Szóval túl van árazva rendesen... -
dezz
nagyúr
válasz
motorhead #32 üzenetére
Az EIZO-nak saját elektronikája van, amin a fő chipet is ők tervezték. Az övék a legfejlettebb és legprecízebb képfeldolgozás, sokmindent ők vezettek be és többnyire máig az övéké a legjobb megoldás (elektronikus homogenitás-kiegyenlítés, HW-es kalibráció 3D LUT-tal, overdrive, stb.).
(#13) Los Angeles: Ha azt hiszed, a HP DreamColor a legjobb monitor, akkor nagyon tévedsz...
(#16) Penge_4: Természetesen nem sima IPS (azt már nem gyártják, sőt S-IPS-t sem), ez gyűjtőnévként használatos manapság. Egyébként H- vagy P-IPS van benne.
Nem akarok másokat ismételni, csak még annyi, hogy az az invertálódás a TN sajátságossága.
-
zazahoho
őstag
Aki látott már ilyen monitort ,esetleg használta is több napon keresztül az tudja miért ilyen drága ,aki pedig a hírekből halott róla nem érti miért kerül ennyibe.
-
Déta
tag
Basszus! Először úgy olvastam, hogy "Tetves monitor az Eizo műhelyéből"...
-
motorhead
aktív tag
válasz
Johnny Cage #31 üzenetére
Nem tudodk sorolni, mert miért kellene ismernem minden monitor tulajdnoságát ami a piacon van? Pusztán annyit gondolok erről, hogy van más termék ugyanezzel a műszaki tartalommal, és elektronikával mint ez. Meg bármi más. Nekik is beszállít valaki LCD panelt, elektronikát stb.
Inkább azt kellene hallani, hogy tulajdonképpen az EIZO mit gyárt a monitorjaiba?Én azt gondolom, ma már adott minőségi szinten nincsenek jelentős különbségek azonos termékeknél. Mi lehetne két professzionális kategóriába sorolt monitornál a minőségbéli ugrás ami megindokolná az árkülönbséget. Inkább ez szorul magyarázatra, nem az én mit tudok felsorolni.
Én is kérdezhetem, hogy azonos minőségű monitorokból amik az EIZO mellett a piacon vannak professzionális szinten, miben rosszabbak?? Nekem vásárlónak kell magyarázatot kapni, miért vegyek ilyet. Nem? -
motorhead
aktív tag
-
Gude
senior tag
Tetszik amit az eizo kiadott,sajnos maximum ilyen közelségbe kerülhetek egy ilyen monitorral
-
antdomi
csendes tag
Az Eizo horribilis áraival én sem értem egyet. Volt szerencsém több Eizo monitort is kipróbálni, de nem találtam egyikben sem olyan lényeges képminőség különbséget - mondjuk negyedébe kerülő más LCD monitoroktól -, amely az árkülönbséget türközné.
Nem kétséges, hogy strapabíró monitorok az Eizo monitorok, de sokkal olcsóbban is lehet kiváló képminőségű monitorokat vásárolni.
A Bugatti veyron sem azért az egyik legdrágább autó, mert a legjobb, hanem egyszerűen presztízs miatt. Szerintem ugyan ez a helyzet az Eizoval is. -
Blax
tag
Nenenene, ez nem így működik. Én dolgoztam DTP stúdióban réges-régen, akkor még a CRT-k mentek, de abból is LaCie, Eizo és Compaq monitorok voltak, és mellette volt egy nagy becsben tartott 24"-os Eizo LCD, több, mint 1M-ba került. Ezen nem kell csodálkozni, kiadványszerkesztőknél, grafosoknál kell és kész.
Érdekességképp annyit elárulnék, hogy azóta rosszul vagyok minden egyéb más megjelenítőtől. (Most direkt nem gyártót írtam)
Ami nem DTP monitor, annak szar képe/színhűsége ésatöbbi ésatöbbi van, kész. Ezen nem lehet mit magyarázni, meg kell nézni. Majd utána borzadványos lesz TN paneles elé ülni... -
bartucc
addikt
válasz
parandroid #23 üzenetére
Szép volt a hasonlat, és igaz, ha valaki nagyon minőségit akar otthonra, de nem munkára használja, egy IPS-es modell-el bőven elégedett lesz (direkt nem írtam típust, ízlések és pofonok), nem kell munkára szánt Eizo-t venni azonnal. (másrészt senki se fog, csak olyan, mint a kompakt fényképezőhöz hasonlítjuk a 8 milliósat, hogy ezzel már lehet képet készíteni....)
Egyébként meg, miért van az hogy mostanában egy új hírnél mindig valaki beírja hogy "LIKE"?! Annyi szép magyar szinonimája van ennek a közel sem magyar szónak... Maradjunk már a kulturált, eddig megszokott szókincsnél, szerintem.
-
parandroid
félisten
Az ugye megvan, hogy ezt nem játékra használják, hanem profi fotószerkesztők szerkesztenek rajta képeket, magazinokat, posztereket, esetleg vágnak videót. Hidd el, nagy grafiki stúdiók az új gépeik beszerzésénél már automatikusan ezt fogják venni, meg sem nézik az árát.
Ez olyan otthonra, mintha ki kéne ásnod egy facsemetének egy gödröt, és vennél egy fúrótornyot.
p
-
-
Day 'n' Nite
tag
Külön LIKE az IPS panelnek
És helyből ötöt ide nekem, az eyefinity-hez
Az ára nekem mindegy, úgysem lenne rá pénzem... -
Inv1sus
addikt
Jó monitor ide vagy oda, felesleges pénzkidobás.
Ha ez egy tipikus legfelső kategóriás monitor és 600Ft körül van az ára, akkor 100.000.-Ft körül éri meg venni valamit, mert az éri meg minőségileg és árügyileg legjobban (ha tipikusan nagyon jó, minőségi monitort akarunk). Ez az arány jórészt mindenféle műszaki termékre igaz...
-
Penge_4
veterán
Én annyit látok, hogy sima IPS, S-IPS helyett
Kontrasztarány: 850:1 (ami még valósban is kevés).
Fényerő: 270 cd/m2 (mivel idővel csökken a fényerő, lehetne azért több).
Válaszidő: 5 ms (nincs utánhúzás? 2ms-nél bizonyos háttereknél (például szürke) már megfigyeltem).
Betekintési szög: 178° / 178° (az enyémre is ezt írták és horizontálisan a 90° még élvezhető is, de vertikálisan már 60-70°-nál is felülnézetből a szürke és a fehér alkot inverz színeket, alulnézetből pedig a kalibrációs ábra szürkéjének a fele szinte fekete lesz, ha a gamma értéke pontosan szemből nézve pont jó.Nem fikázni akarok, csak érdeklődöm, mert nekem a specifikációkból ez jön le. Tényleg megéri az árát, vagy csak erősen túlárazott minőség, avagy a monitorgyártók Apple-je?
-
lujó55
addikt
istenem, menten elélvezek!
Hogy kéne rávenni a főnökömet, hogy cseréljük le a 24 hüvelykes Eizo-t egy ilyenre!? Amit meg most használunk meg lehessen vásárolni potom áron...
Tökéletes egy megjelenítő és rohadtul strapabíró! Nem csoda, hogy felső kategóriás termék... -
Los Angeles
csendes tag
Nem értem, hogy a HP DreamColor után miért csinálnak szarabb monitorokat drágábban...
-
Zodicus
senior tag
Mennyi lehet egy ilyen monitor?! 150k? 200k?
-
Ez az a márka amit bármikor elfogadnék,igaz megvenni sohasem venném meg mert rohadt drágák
-
Ribi
nagyúr
válasz
Johnny Cage #6 üzenetére
őőő mégrosszab
-
mghltm
addikt
felelmetes
-
Enton
addikt
Szép, szép.
Nekem elég lenne egy 1080-as panellel is. -
subpixels
tag
Azt a leborult szivarvégit! Nagyon jó kis monitor.
-
elefant
őstag
nagyon tigris!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- szinte új HP E24m G4 full HD 1920x1080 IPS monitor- rejtett Webkamera - nagy hangszóró - USB-C
- LG (45GS95QE-B) 45" 240HZ OLED QHD GAMER UJ MODELL! AKCIÓ!
- SAMSUNG (LS32D800UAUXEN) 4K GAMER MONITOR AKCIÓ!! UJ MODELL!
- LG 34WR55QK-B - 34" Ívelt VA - 3440x1440 - 100Hz 5ms - FreeSync Premium - HDR 10 - USB Type-C 65W
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- KATONAI ÜTÉSÁLLÓ!!! Getac S410 i5-6300u, G3: i5-8365u, G4: i5-1145G7
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest