Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • antdomi

    csendes tag

    válasz El Kebir #80 üzenetére

    A LED-ek fényerejének növelésével nem hiszem, hogy tudnál segíteni a "fehérségében", ugyanis a fényerő növelésével a színe nem változik. Pl. a sárga LED inkább "kiég", mint fehéren világítson.
    #79: "az LCD monitorok színképzésének alapjaival sem vagy tisztában."
    Megkérhetnélek, hogy az ilyen fajta megjegyzéseid tarts meg magadnak? Nem vagyok kíváncsi rá, hallottam már tőled eleget, nem kérek többet. Légy kissé toleránsabb. Köszi

  • antdomi

    csendes tag

    válasz tetrix #78 üzenetére

    Ez nem válasz a kérdésemre. :(
    Az additív színkeverés a háttérvilágítás nélkül is létrejön, mivel az az LCD panel dolga. A háttérvilágítás csak azért kell, hogy mindig jól lehessen látni az LCD-n létrejövő képet.
    Ha a képernyődbe a háttérvilágítás és az LCD panel közé egy színszűrő fóliát helyeznék, mondjuk sárgát, akkor a fehér kép sárgaként jelenne meg, mivel a folyadékkristály teljesen átengedné a háttérfényt és az sárga lenne. A feketével nem lenne gond, mert akkor a folyadékkristályos réteg 90 fokos elfordulása éppen elzárná a fényt és az szinte annyi lenne, mintha kikapcsolnám a képernyőt.
    Nem így van?
    #79: "(Megj.: a TN, IPS és VA panelfajták mind máshogy kezelik a folyadékkristályt.)"
    Így van. Épp ezért van az is, hogy az IPS-nél feketés színek lilássá színeződnek, ha a monitort oldalról nézzük. Az MVA, PVA esetén a fekete szín is helyesen jelenik meg oldalról is.

  • antdomi

    csendes tag

    válasz tetrix #76 üzenetére

    Úgy tűnik nem sikerült megérteni, amit a LED-es háttér világításról meg akartam tudni.
    Vegyük pusztán a LED-et. Ha áramot kapcsolunk rá, akkor egy bizonyos színben fog világítani.
    Amennyiben ez a szín nem tökéletes fehér, hanem mondjuk sárga vagy akár kék színű, akkor abból csere nélkül, pusztán feszültségvezérléssel nem lehet fehéret elérni (pl. 5600K) .
    Főleg a fehér LED-eknek feltüntetik, hogy hány K a színhőmérsékletük, hogy a vásárlók tudják milyen fehéret fognak kapni (meleg fehér (2700-3000K), hideg fehér (5000-6500K), stb).
    Ha egy LED háttér világítású LCD-TV LED-jei a fehértől eltérő színt világítanak, akkor abból, hogyan lesz fehér?
    Az LCD vezérlőelektronikája a fehértől és a feketétől eltérő bármilyen színt képes megjeleníteni, mivel a polarizált fény síkja elfordul a folyadékkristállyal való kölcsönhatás következtében, ha pedig feszültséget kapcsolunk a folyadékkristályos rétegre, akkor nem a polarizált fény síkja nem fordul el. A probléma akkor van ha tökéletes fehér vagy fekete kell megjelenjen.

  • antdomi

    csendes tag

    válasz Johnny Cage #72 üzenetére

    Valamit mindig ki kell találni, hogy keljen az árú. :DDD
    LED háttér világítású LCD-t még nem teszteltem. Kíváncsi lennék van-e lehetőség színhőmérséklet állításra, mert ha jól tudom a gyártáskor dől el, hogy hány Kelvin, később nem lehet változtatni. Ha a monitoroknál is így van, akkor az nagyobb probléma lehet, mint a kevesebb fogyasztás.
    Az OLED-ben látom a jövőt, de az még úgy néz ki csak később jön el, előtte még pár rend bőrt "le kell nyúzni" a fogyasztókról.

  • antdomi

    csendes tag

    válasz dezz #53 üzenetére

    "Hát tudod, ritkán találkozom olyan fazonnal, akinél a pofátlanság ilyen szintű tudatlansággal (a leírt dolgok alapfogalmak) és érzékszervi gyengeséggel (bárki érzékelheti őket és adott esetben kulcsfontosságúak) párosul..."
    Örvendek, hogy te tökéletes vagy, sőt mondhatnám emberfeletti... :DDD és az IT minden ága-boga is a kisujjadba van ;) én is ritkán találkoztam ilyen "fazonnal".

    "Az általam írottak csak egy technikai analfabéta számára tűnnek marketingszövegnek..."
    Szerinted a 6-komponenses HUE, gain/offset, 3D LUT stb. kifejezések esetleges nem tudása technikai analfabetizmusnak minősül? Nem is tudtam, akárcsak azt, hogy a 24 bit/192 kHz-et "bárki érzékelheti őket és adott esetben kulcsfontosságúak" :F

  • antdomi

    csendes tag

    válasz parandroid #47 üzenetére

    Ja, pontosan így van. Vannak termékek, amelyek csak egy bizonyos felhasználói rétegnek készülnek és épp ezért gyakran túlárazzák, mert a gyártó tudja, hogy úgyis megveszi akinek kell. Van ez így más termékekkel is.
    A profi grafikusok igényeit kielégítheti ez a monitor, de az olyan helyekre ahol a gyors képlerajzolás a legfontosabb, sajnos az LCD (ártól függetlenül) el van vérezve. A TN+Film technológia nyújtsa e téren a legjobbat, de hiába a néhány ms-os válaszidő, egy gyors folyamatos mozgás megjelenítésére képtelen (pl. filmben, játékban vagy egyéb hasonló esetben) és sajnos e technológia hátrányai sokkal rosszabbak, mint előnyei.
    Sok TN+Film-es panelben alkalmazzák a dinamikus kontrasztot a nagyobb kontraszt elérése érdekében, ami sajnos tényleg gagyi, főleg filmnézéskor.
    A PH-t és a hwsw-t már 5-6 éve rendszeresen olvasgatom és már régebb olvastam ezek közül valamelyik site-on olyan panelekről, amelyek az LCD technológia hátrányaitól mentesek, de nem tudom miért nem lehet mostanában hallani róluk? Miért nem tudtak elterjedni? Inkább a 3D-t fejlesztgetik...

  • antdomi

    csendes tag

    válasz antdomi #44 üzenetére

    Még csak annyit fűznék hozzá a témában szereplő monitorhoz, hogy köszi a fentebbi infókat, kétségtelenül profi monitor, de nem tudom kinek éri meg 1 millát (ha ez körül van az ára) kiadni érte. A piacon számtalan olyan monitort lehet sokkal olcsóbban kapni, amellyel ugyanazt a munkát el lehet végezni.
    A válaszidőt kellene valahogy élvezhetőbbé tenni. Nekem legalábbis ez lenne a legfontosabb, mivel nem állóképekkel kell dolgozzak. A CRT-k már elavultak és az LCD technológia e téren sajnos még nem helyettesíti a CRT-t. A Sed, OLED ezért érdekes számomra.
    Vajon mikor lesz elérhető a CRT monitorokhoz hasonló válaszidős legalább FullHD felbontású monitor? Erre lenne szüksége a legtöbb felhasználónak, ugyanis sokkal többen vannak azok a felhasználók, akiket az LCD válaszidő zavar és a gépüket legtöbbet szórakozásra (film, játék) használják a mint azok, akik grafikára, képfeldolgozásra.

  • antdomi

    csendes tag

    Megértem a te álláspontosat is, hiszen valószínű éppen azért fizetnek, hogy elkábítsd a pórnépet a különbnél különb műszaki kifejezésekkel, ahogy az x-fi példájaként is említettem. Ha az ember képtelen valaminek az érzékelésére (pl. 24bit/192 kHz, 0,008 THD, stb) minek továbbfejleszteni és "felfújni" mint újdonságot?
    Lehet, hogy emberfeletti képességekkel rendelkezel és hallod a 24bit/192 kHz-es hangminőséget és látsz olyat is amit senki más átlagember nem. A Logitech Z-5500-as hangrendszeremen, X-fi Fatal1ty hangkártyával optikai átvitelen elemezgettem a FLAC kódolással tömörített hangot. A hallásommal, akárcsak a látásommal sincs semmi probléma. "Tökéletlen érzékeim" ellenére eddig nem volt példa arra, hogy valami olyat ne halljak vagy lássak, amit más igen.
    A témában lévő Eizo monitor bármilyen kalibrációval, beállításokkal stb, rendelkezhet, ha LCD.
    Az LCD panelek mindegyikének a hátrányaihoz tartozik az un. utánahúzás effektus (ami a legjobban zavar) és a betekintési szögek problémája, hogy a többit ne is említsem (pl. a TN+Film esetében megfigyelhetőket).
    Nem tudom miért nem terjed a nagyobb képernyőknél is pl. az OLED vagy a SED panel, amely technológia több szempontból is előnyösebb az LCD-nél (jobb kontraszt, bárhonnan jól látható, nincs után-húzás effektus, kevesebb a fogyasztás, vékonyabb, stb). Talán a magas ár és a gyártási problémák lehetnek az akadályok nagy képernyőkben alkalmazásuknak.
    Valaki említette, hogy a cégüknél 1 millás Eizo volt. Ennyi pénzért szerintem OLED-et is lehetne készíteni mondjuk 27' méretben vagy nem?
    Az x.v. Colour azért fontos számomra, mert filmezéskor használom. A hagyományos sRGB Colour nem jeleníti meg a színek teljes spektrumát. az x.v. Colour viszont "Több szín Több részlet Nagyobb pontosság".
    Az új szabvány majdnem megkétszerezi a videoeszközökkel pontosan reprodukálható színek tartományát, lefedve ezzel a természetes színek közel 100 %-át.
    Ha van lehetőséged, vagy majd lesz, érdemes lenne pillantást vess az LG W3000H-BN 30" LCD monitorra, amely ára 300k-350k között van.
    Amivel viszont nagyon nem vagy tisztába az nem más mint, hogy a vásárlók 99%-át nem érdeklik a különbnél különb műszaki kifejezésekkel "teletömött" marketing szövegek, amikor az üzletben vásárolni akarnak valamit. A látás, hallás, tapints és nem utolsó sorban az ár függvényében döntik el, hogy mire adják ki pénzüket. Nem mindenit érdekel a gyártás műszaki megvalósításainak rejtelmei.
    A TN+Film paneleket a nagyképű társaság lenézni, mégis a legtöbb eladott LCD ilyen technológiával készül. Olcsó és nem annyira rossz, hogy ne lehessen használni.
    Láttam olyan TN+Film LG monitort is (LG Flatron L246WH), amelynek a képminősége nagyon soknak tetszett, szép színek, éles betűk stb. Ha van lehetőséged vethetsz egy pillantást erre monitorra is. A monitor előtt ülő embert az alacsonyabb betekintési szögek nem zavarják, mert a képernyőre merőleges nézéstől pár fokkal eltérve nem jelentkezik a problémás invertálódás, szín és kontrasztgyengülés, a képen megjelenő tartalom mindenütt torzításmentes a színek is szépek. A homogenitás pedig csak kevés esetben látható zavaróan.
    Dolgoztam nyomdában is és ami a legviccesebb volt, hogy a szerkesztőségben a legprofibb cuccokkal, igyekeztek a legjobbat előállítani, de a végtermék, ami már papíron volt, messze nem olyan tökéletes lett, mint a képernyőn és a megrendelőnek úgy is jó volt (jó kellett legyen).

  • antdomi

    csendes tag

    válasz dezz #38 üzenetére

    Nem a műszeres vizsgálat szerint szoktam dönteni, hogy mi a jobb, hanem az emberi érzékelésen. A készüléket emberként használom, nem gépként és amit nem látok/hallok, az számomra nem érdekes.
    Az x-fi hangkártyák technikai felépítéséből adódó "csodák" sem tudom kinek annyira érzékelhetők, mint amilyennek mérőműszerekkel lehet érzékelni. Ki képes füllel érzékelni a 24bit/192 kHz minőségű hangot? Egész biztosan senki, de azért jól mutat a dobozon jó nagy betűkkel kiemelt reklámként. Mivel a hagyományos Audio-CD 16bit/44 kHz-énél sokkal jobb minőség, -füllel hallgatva viszont nem - sokan büszkén képesek extrém árat is fizetni érte csupán a jobb minőség tudata miatt is.
    Ha már a színekről is szó esett, akkor azt szeretném megtudni, hogy ez az EIZO monitor x.v. Colour szabvánnyal kompapibilis-e?
    Ami pedig a képminőséget és az árat illeti, az LG W3000H-BN 30" LCD monitor kb. felébe kerül, ráadásul nagyobb képernyő, nagyobb felbontással és a képminőségben nem találtam semmivel sem jobbnak a tesóm EIZO-ját.

  • antdomi

    csendes tag

    válasz zazahoho #34 üzenetére

    Én használtam többet is, különböző méretekben, de nem mondhatnám, hogy eget rengető volt a különbség a sokkal olcsóbb LCD monitoroktól. Sőt, mondhatnám, hogy az EIZO fényereje elég gyenguska volt, maximális megvilágítás mellett sem volt eléggé világos a kép. A másik ugyancsak a fénnyel kapcsolatos észrevételem az volt, hogy a fényerő állítás nem sokat változtatott, pl. 50% körüli érték fölött, szinte nem is láttam jelentős változást a megvilágításban.
    Ami viszont tetszett, hogy nagyon tartósak és jó képminőség is. Ez utóbbi nem csupán az EIZO érdeme, más sokkal olcsóbb gyártók termékeiről is elmondható ugyanez.
    Ami a Bugatti-t illeti, ugyanolyan teljesítményű autót közel negyede árból is sikerült előállítani. A Discovery-n láttam, a bizonyítást. Szóval túl van árazva rendesen...

  • antdomi

    csendes tag

    Az Eizo horribilis áraival én sem értem egyet. Volt szerencsém több Eizo monitort is kipróbálni, de nem találtam egyikben sem olyan lényeges képminőség különbséget - mondjuk negyedébe kerülő más LCD monitoroktól -, amely az árkülönbséget türközné.
    Nem kétséges, hogy strapabíró monitorok az Eizo monitorok, de sokkal olcsóbban is lehet kiváló képminőségű monitorokat vásárolni.
    A Bugatti veyron sem azért az egyik legdrágább autó, mert a legjobb, hanem egyszerűen presztízs miatt. Szerintem ugyan ez a helyzet az Eizoval is.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés