Hirdetés
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- iPhone topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomy Yayo
senior tag
válasz
#96302336 #169 üzenetére
Az ilyen Tesla 3 (meg Opel Ampera) és társaik számomra csak mítoszok, mert hiába vannak, ha igazából nem léteznek, mert nem lehet őket megvenni. A Teslát még USA-ban se nagyon.
Viszont. Fentebb linkelték már pl. a Hyundai Kona Electricet. Az egy tényleg létező, kapható autó, ami teljesíti a feltételeidet. Igazi autónak néz ki, minden földi jóval felszerelve, és a nagyobbik akkucsomaggal WLTP mérés szerint is (ami a legszigorúbb és legközelebb áll a valósághoz) elmegy 480km-t. Ez állami támogatással 10.8 millió Ft, kisebb akkuval, amivel még mindig elmegy ~310-320km-t pedig 9.2 millió. De egy Leaf se marad le sokkal, WLTP 285km és az is 8.5-9 millió. Rebesgetik, hogy ebből is lesz nagyobb akkus változat belátható időn belül. Tény, ezek még mindig igencsak drágák, milliókat lehetne faragni mindegyik árán, csak azt mondom, hogy van ilyen autó már, létezik, nem csak a katalógusban, meg is lehet venni. Illetve reményeim szerint beindul lassan egy erős árverseny is, mert mostmár azért más szelek járnak, mint mikor az első Leaf megjelent, már van versenytárs hatótávban, "autószerűségben" mindenben.
-
consono
nagyúr
válasz
#96302336 #88 üzenetére
Egy "sima" Auris kombi hibrid elvan 5-5.2l/100km körül, ilyent használok két éve. Ebben van dugó, klíma, fűtés, autópálya, minden. Ez már egész közel van a dieselhez, és a Prius, ahogy hallottam még kevesebbet fogyaszt. Cserébe annyival drágább a dieselnél, mint a diesel a benzinesnél.
-
L3zl13
nagyúr
válasz
#96302336 #81 üzenetére
Nem igaz, hogy nem foglalkoznak vele, de csak széttárogatni a kezünket, hogy amíg mindent ki nem tudunk váltani addig ne csináljunk semmit az értelmetlen.
Ha nagy távolságokat teszel meg, akkor nyilván az elektromos autó nem jó neked, nem is akarlak meggyőzni, de hogy egy hibridből ne lenne olyan ami tud 200-400 km-et azt furcsálnám. És a 200 km-es távnál, kombinált üzemben a fogyasztása szerintem már közel van a dízeléhez.Gazdaságosabbra jössz ki vele, mint a benzinessel, igen. Valószínűleg még gazdaságosabb lenne, ha nem lenne részecskeszűrő meg katalizátor. A végén úgyis lesz egy ellentét a gazdaságosság meg a környezetvédelem között. A kérdés csak az, hogy hol húzzák azt meg.
Egyébként engem alapból nem zavarnak a modern, Euro 6 dízelek, nem vagyok a betiltásuk mellett.
De amikor látok az utcán egy személyautót ami gyorsításra egy hatalmas fekete füstfelhővel reagál azt azért nem bánnám, ha ott helyben bevonnák a forgalmiját, némi plusz büntetés mellett. -
L3zl13
nagyúr
válasz
#96302336 #60 üzenetére
Az nem érv, hogy másra mutogatsz, hogy ők még inkább szennyezik a levegőt.
A repülőgépet sok esetben nem tudod kiváltani semmivel anélkül, hogy jelentősen növelnéd az utazási idöt pl.A dízel teherszállítás biztosan probléma, de megint csak nehezen váltható ki.
Ugyanez nem igaz a dízel személy autókra.
-
válasz
#96302336 #60 üzenetére
A kettő nem összehasonlítható, bár ha utaskilométerre vetíted a károsanyag-kibocsátást, akkor a repülő már egyáltalán nem olyan rossz.
Van azonban két másik tényező is: hogy mit és hol eresztünk ki.
A dízelek fő baja az, hogy egyrészt a városban, rengeted ember tüdejébe nyomják az anyagot, ráadásul úgy, hogy az légmozgás hiányában szépen fel is dúsul, másrészt a P10 szemcsék a sajtóban méltatlanul mellőzötten, de brutális következményekkel kerülnek be a fent jelzett városlakók tüdejébe -- ami ráadásul kifejezetten a modern dízelek áldásos hatása.
MaCS
-
Ijk
nagyúr
válasz
#96302336 #60 üzenetére
Repülőknek nem néztem utána, de az egész egy vicc. Itt rugózunk a legújabb dízelek mennyi károsanyagot bocsátanak ki, miközben a fél országban jobb esetben fával is fűtenek, van ahol konkrétan szeméttel. Erre jön a teherforgalom, légiközlekedés, erőművek, dízelvonatok.
Nincs itt másról szó mint az üzlet. Elhitetik hogy már az utolsó lépés a tiszta városi levegőhöz a belső égésű személyautók kitiltása, összességében marginális a probléma.
Nyilván jobb lenne az elektromos autó a levegőnek, de nem itt kellene kezdeni. És nem ilyen akkutechnológiával és árazással. Még külföldön is nagyon kis réteg engedhet meg magának ilyen ároakon autót, ami csak városi közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Villanygombóc, vagyis városi, elektromos autó, amivel ki lehet merészkedni ugyan kicsit messzebb is, de nem ott van igazából elemében. Olcsóbb, mint a nagy konkurensek, de egyszerűbb is azoknál.
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1070 8GB Rampage SHIVA Kolink KL 500W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest