Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tomy Yayo

    senior tag

    Én azt nem értem soha, hogy miért kell a vezető elé is kijelző a hagyományos mutatók helyett? Tudom, hogy minimális lehet a fogyasztása a kocsi egészéhez képest, de azért csak jobban fogyaszt (szerintem) mint a hagyományos mutatós dolgok, ill. én a mechanikus megoldást megbízhatóbbnak tartom ilyen célra.

    Nagyon pofás kis autó egyébként, hatótáv is meggyőző, ennek már tényleg csak az árán kéne faragni, meg a fedélzeti rendszert frissíteni. Nem kell sokat, csak a minimum, hogy menjen mókolás nélkül Android Auto és Apple Carplay. Onnantól nem kell licencet fizetniük TomTomnak, vagy akárkinek, meg túl sokat a rendszerhez se kell nyúlniuk. Illetve legyen az ára az erősebb verziónak full felszereltséggel 6 millió, és én lehet, hogy benéznék egy szalonba ;)

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz MaCS_70 #21 üzenetére

    Leginkább az 'igazi' sebességmutatót hiányolom. Elég lenne az mutatósban, meg mellé egy kis kijelző akkor hatótávval, pillanatnyi fogyasztással. Csak mert a mutatót a periférián látva is tudom, hogy mennyin áll kb. kijelzőre meg oda kell nézni a számra. Vagy tudja fene, lehet csak öreg vagyok és maradi.

    @SkyLine3000: a hsz-eid alapján nem véletlenül tartod élhetetlennek eme autókat, mert a felhasználási szokásaid 180°-ban térnek el attól, mint akiknek ez készült, és láthatóan nem tudsz tőle elvonatkoztatni :) Ezek az autók pl. Lacy6-nak készültek (ld. fentebb a hsz-ét), vagy nekem. Napi ingázás 50-60km-ig, meg alkalmanként egy-egy országon belüli (ergó 250-300km max.) családlátogatás vagy kirándulás. Jelenlegi munkahelyem távolságával nekem pl. ez az autó 100%-ról 20+ napot el tudna ketyegni, vagyis havonta(!) egyszer tölteném, mert megvan a 20 munkanap +1-2 hétvégi nap az otthon-ovi-munkahely-bevásárlás szentháromságban! Ez a hazai autós népesség legalább 60-70%-át lefedné szerintem (persze nem mindenkinek havi 1 töltéssel, de a hatótáv simán élhető 60-70%-nak, de lehet, hogy nagyon alábecsülöm, mert nem hiszem hogy sokan bírnának huzamosabb ideig ép ésszel napi 250km felett ingázni (egy ilyen embert ismerek, meg is van az eredménye...). Aki ennél kevesebbet megy per nap, az legrosszabb esetben naponta tölti, de akkor is kockázatmentesen tudná használni a mindennapokra. Csak ne lenne irreális az akkus felár.
    Plusz ezen kívül, nagyon alábecsülöd, hogy a dízeles autódat mennyi idő alatt tankolod meg. Ekkora hatótávval, közel nulláról már csak egy full tankot beletolni is több perces művelet, aztán sorban állás, fizetés, kávé, számlát kérek, keréknyomás, ablakmosás, mittomén, kinek hogy, a lényeg: 15-20percet simán elvagy most is a benzinkúton. OK, ez még mindig több, mint 80% egy óra alatt, de ha ugyanúgy 20 percet szánsz az elektromosra, akkor abba is megy azért 20 perc alatt rendesen szufla. Országon belül simán élhető megintcsak, hacsak nem zalából mész szabolcsba, de akkor úgysem egyszer állnál meg, max nem tankolni, csak pihenni.
    Csak abba gondolj bele, hogy áll-e az autód bárhol naponta órákat mozdulatlanul, ahol van konnektor a közelben? (értsd: otthon) :)

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #155 üzenetére

    Ha Te ezt havi 2-3x töltenéd, akkor ha jól számolok, éves szinten 10-12ezret mész? Akkor baromira nem indokolt a dízel. Úgyhogy hadd köszönjem meg a tüdőm nevében Neked is, hogy erre egy 15 éves dízelt működtetsz, mert az 5-öt eszik, nem 7-et :(

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #159 üzenetére

    15 éves dízelhez nem kell semmi mókolás, meg kormolás, anélkül is épp elég káros, akármennyire van karbantartva. Attól kevésbé káros nem lesz, csak nem hagy ott az út szélén :) A kritikám arra vonatkozott, hogy ilyen futásteljesítménynél még egy kevésbé takarékos benzinessel is minimálisan fizetnél többet üzemanyagba per év, cserébe ugyanaz bőven visszajönne szervízdíjakon, tehát pénzednél is lennél ÉS még embertársaid vagy akár családod, saját magad is kevésbé szennyeznéd. Azt meg nem hiszem el, hogy valaki azért égesse a pénzét, hogy "megérje" a dízel, inkább elgondolkodik kell-e neki dízel. Ha mégsem, akkor gratulálok, ha azért megy többet a dízelessel, hogy "megérje", de annak is, aki évi 10e km-re dízelt vesz. Itt egy random cikk, amit elsőre feldobott a gugli, de javaslom olvass utána tényleg, vagy csak kezd el vezetni a költségeidet (ne csak üzemanyagot!). Kb. évi ~20 ezer km alatt senki aki ért hozzá nem ajánl dízelt, függetlenül, hogy mennyit pályázol, és nem is a károsság, de a megtérülés miatt se: [link]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #163 üzenetére

    Szerencsés vagy akkor, tényleg kifogtál egy nagyon jó modellt, mert amit leírsz az messze nem egy átlag 15 éves dízel karbantartásigénye. Van a tiéd, amit alig kell és akkor is fillérekből megvan a szervízelése, meg van a túlnyomó többség, ami fenntartásban megtett km-re vetítve többszörösét megeszi annak, amit az üzemanyagon megtakarít az embernek, hacsak nem megy az ember 20-30ezret minimum, hogy nőjön az osztó :) Van autószerelő ismerős, aki néhány visszatérő dízeles kuncsaftból simán megélne manapság, mert évente X százezret hagy ott egy-egy delikvens dízelspecifikus hibák miatt, miközben a Ő meg látja a szervízek közötti állásból, hogy 10-15 ezernél nem megy vele. "Miért nem veszel benzinest?" kérdezi "Mert alig eszik ötöt százon, pedig kitaposom a belét." Akkor éljél vele boldogan, ha az üzemanyagon nem látsz túl - gondolja Ő.

    Mondjuk akik itt véditek az "évi tízezerre dízel"-t, Ti költségoldalról beszéltek. Én meg környezettudatosságról, ahogy itt felettem dabadab is észrevette :R Csak hozzátettem, hogy mellékesen (neked pont nem ezek szerint, de többségnek) költségoldalról IS jobb lenne egy benzines, vagy hibrid, nem CSAK környezettudatosságból. Elektromost azt be se hoztam a képbe. Mert tudom, hogy kis hazánkban nagyon kevesen engedhetik meg maguknak. Én sem, akárhogy csorgatom a nyálam rá. De akkor se tartanék soha dízelt, mert én is elvagyok 10ezerből évente, és se a pénztárcám, de főleg a lelkiismeretem nem bírná el.

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz nickedez89 #167 üzenetére

    Biztos tök véletlenül, de kb. eltaláltad. PET palackot veszünk ugyan, de szelektíven viszik tőlünk a műanyagot+fémet, és a papírt. Étolajat legközelebbi MOL-nak szoktam adni, víztakarékosak a csaptelepek, a zuhanyfej, és pl. kézmosásnál nem folyatom a csapot, míg dörzsölöm a kezem, hanem újranyitom. Minden háztartási gépből az elérhető legenergia és -víztakarékosabb lett választva. Következő nagy project a napelem lenne a házra, de az még várat magára, mert még gondolkodom, hogyan kéne a fűtést kiváltani vagy legalább kipótolni vele rombolás nélkül valahogy, mert azon kívül hála a fentieknek baromi alacsony az energia fogyasztásunk egyébként is. Vannak ilyen "apró" zöldeskedő marhaságaim, igen :) És ha az ember elkezdi, rájön, hogy ezek minimális erőfeszítések, de sok kicsi sokra megy. Remélem.

    Nem a Te 10-12ezres futásod a gond konkrétan, hanem még a másik sokmillió ugyanígy gondolkodóé. A sok kicsi sokra megy visszafelé is igaz. Ill. ugyanúgy a benzinesbe vagy hibridbe is csak akkor ülnél, ha kell, nem? Ugyanannyit mennél velük, de kevesebbet szennyeznél.

    De legalább Te szeretnél változtatni :R Igazán adhatnák emberi áron ezeket, szerintem baromi gyorsan terjednének. Már mostani árukon is nap mint nap egyre több elektromos autót látok az utakon, főleg itt BP aglomerációban, mert főautónak is teljesen jól élhetőek már az ilyen 300km környéki hatótávúak. Kivéve az áruk. Jó felszereltséggel, nem fapaddal egy ilyen Zoé már ~6 millió körül szerintem értelmes ajánlat lenne, vagy egy Leaf 8 körül fogyna erősen.

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz #96302336 #169 üzenetére

    Az ilyen Tesla 3 (meg Opel Ampera) és társaik számomra csak mítoszok, mert hiába vannak, ha igazából nem léteznek, mert nem lehet őket megvenni. A Teslát még USA-ban se nagyon.

    Viszont. Fentebb linkelték már pl. a Hyundai Kona Electricet. Az egy tényleg létező, kapható autó, ami teljesíti a feltételeidet. Igazi autónak néz ki, minden földi jóval felszerelve, és a nagyobbik akkucsomaggal WLTP mérés szerint is (ami a legszigorúbb és legközelebb áll a valósághoz) elmegy 480km-t. Ez állami támogatással 10.8 millió Ft, kisebb akkuval, amivel még mindig elmegy ~310-320km-t pedig 9.2 millió. De egy Leaf se marad le sokkal, WLTP 285km és az is 8.5-9 millió. Rebesgetik, hogy ebből is lesz nagyobb akkus változat belátható időn belül. Tény, ezek még mindig igencsak drágák, milliókat lehetne faragni mindegyik árán, csak azt mondom, hogy van ilyen autó már, létezik, nem csak a katalógusban, meg is lehet venni. Illetve reményeim szerint beindul lassan egy erős árverseny is, mert mostmár azért más szelek járnak, mint mikor az első Leaf megjelent, már van versenytárs hatótávban, "autószerűségben" mindenben.

    [ Szerkesztve ]

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

  • Tomy Yayo

    senior tag

    válasz cinemazealot #172 üzenetére

    A Mazda csinált ezzel kapcsolatban vizsgálódásokat, hogy tényleg teljes élettartam alatt - onnan, hogy az első alkatrészeket elkezdik összerakni a gyárban, odáig hogy bezúzzák az ezeréves roncsot és mit kezdenek az elhasználódott akkupakkokkal - fogyasztással, üzemanyag származásával/előállításával, veszteségekkel stbstb. számolva végülis úgy igazából jobb-e az elektromos tényleg, környezetkímélés szempontjából. És ha jól emlékszem, az lett a vége az ő matekjuknak, hogy ezek adják a legnagyobb ökológiai lábnyomot: 1) honnan jön az áram, amivel megy 2) mit csinálunk az akkukkal utána (ez egyébként nekem is böki a csőröm, hiszen ha elterjednek, akkor elképzelhetetlen mennyiségben fogják ontani magukból az elhasználódott akkukat. Nem most, hanem 10-15 év múlva, és onnantól folyamatosan. Márpedig jelenleg az elemek is külön gyűjtött "veszélyes" hulladék. Igaz a mostani 5-10 éves elektromos autók akkujai állítólag meglepően csúcsformában vannak korukhoz képest. Mégiscsak más technológia mint a ceruzaelem vagy a telefonok akksijai. Vagy pl. a Nissan kutatgat ilyen újrahasznosítás irányba, vannak tök jó ötletei, valahol azt hiszem egy város éjszakai világítását legyengült és becserélt Leaf akksis+napelemes lámpákra cserélték, amire még sok-sok évtizedik jók lesznek, ami már a kocsiba nem elég). De talán ebből is az első a legfontosabb, vagyis milyen áramról töltöd. És sajnos ismerve a jelenlegi energiaösszetételt, mármint hogy miből származik (fosszilis vs. megújuló aránya) az jött ki, hogy igazából teljes élettartam alatt egy modern, takarékos benzines a legkevésbe környezetszennyező jármű, veri az elektromost. Jelenleg. Éppen ezért ők egyelőre nem is nagyon mennek elektromos irányba, inkább úgy döntöttek, megpróbálják tökéletesíteni a benzinest, mert az energia összetétele egy viszonylag lassan változó dolog. Ki is fejlesztettek egy "fenntartható" benzinmotort, ld. [link], ami ötvözi a dízel fogyasztási és hatékonysági tulajdonságait a benzinesek kibocsátásával. Így a benzines károsanyag-kibocsátását végülis a jóval kevesebb elégetett üzemanyaggal mérsékelnék tovább. Már amennyire értelmezni tudom :)

    Az egész persze azonnal borul, ha a megújuló erőművek jelentősen növelik az arányukat a fosszilisokhoz képest, de ez hosszú folyamat. Vagy ha esetleg otthoni napelem+powerwall/xstorage/akármilyenakku rendszerről töltöd az elektromos autód :DDD

    Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo

Új hozzászólás Aktív témák