- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Az itt a fő probléma, hogy egy mindenki által elavultnak ítélt nehézfémes akkumlátor technológiát még mindig luxus árban akarnak letolni az emberek torkán. Az évek óta beígért új generációs, könnyű, 3-4x hatótávval rendelkező, és töredék idő alatt tölthető aksik meg sehol.
[ Szerkesztve ]
-
Tomy Yayo
senior tag
Leginkább az 'igazi' sebességmutatót hiányolom. Elég lenne az mutatósban, meg mellé egy kis kijelző akkor hatótávval, pillanatnyi fogyasztással. Csak mert a mutatót a periférián látva is tudom, hogy mennyin áll kb. kijelzőre meg oda kell nézni a számra. Vagy tudja fene, lehet csak öreg vagyok és maradi.
@SkyLine3000: a hsz-eid alapján nem véletlenül tartod élhetetlennek eme autókat, mert a felhasználási szokásaid 180°-ban térnek el attól, mint akiknek ez készült, és láthatóan nem tudsz tőle elvonatkoztatni Ezek az autók pl. Lacy6-nak készültek (ld. fentebb a hsz-ét), vagy nekem. Napi ingázás 50-60km-ig, meg alkalmanként egy-egy országon belüli (ergó 250-300km max.) családlátogatás vagy kirándulás. Jelenlegi munkahelyem távolságával nekem pl. ez az autó 100%-ról 20+ napot el tudna ketyegni, vagyis havonta(!) egyszer tölteném, mert megvan a 20 munkanap +1-2 hétvégi nap az otthon-ovi-munkahely-bevásárlás szentháromságban! Ez a hazai autós népesség legalább 60-70%-át lefedné szerintem (persze nem mindenkinek havi 1 töltéssel, de a hatótáv simán élhető 60-70%-nak, de lehet, hogy nagyon alábecsülöm, mert nem hiszem hogy sokan bírnának huzamosabb ideig ép ésszel napi 250km felett ingázni (egy ilyen embert ismerek, meg is van az eredménye...). Aki ennél kevesebbet megy per nap, az legrosszabb esetben naponta tölti, de akkor is kockázatmentesen tudná használni a mindennapokra. Csak ne lenne irreális az akkus felár.
Plusz ezen kívül, nagyon alábecsülöd, hogy a dízeles autódat mennyi idő alatt tankolod meg. Ekkora hatótávval, közel nulláról már csak egy full tankot beletolni is több perces művelet, aztán sorban állás, fizetés, kávé, számlát kérek, keréknyomás, ablakmosás, mittomén, kinek hogy, a lényeg: 15-20percet simán elvagy most is a benzinkúton. OK, ez még mindig több, mint 80% egy óra alatt, de ha ugyanúgy 20 percet szánsz az elektromosra, akkor abba is megy azért 20 perc alatt rendesen szufla. Országon belül simán élhető megintcsak, hacsak nem zalából mész szabolcsba, de akkor úgysem egyszer állnál meg, max nem tankolni, csak pihenni.
Csak abba gondolj bele, hogy áll-e az autód bárhol naponta órákat mozdulatlanul, ahol van konnektor a közelben? (értsd: otthon)[ Szerkesztve ]
Régi megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Tomy Yayo
-
Lacy6
senior tag
Azért ez megdöbbentő....
Sokan úgy képzelik el, hogy jaj majd akumlátort kell cserélni és az milyen drága lesz.
Közbe meg a valóság egészen mást mutat.
1 millió km/20 év az nagyon sok amúgy.
Ennyi idő alatt számos váltó, motor, turbó probléma lehet benzin/diesel autóknál.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
vicze
félisten
Az Ampera/Volt egy sima hybrid semmi több, ráadásul 2016-ban kivezette az Opel, mondjuk a fehér holló szinten mozgott az elterjedtsége, mivel a GM a US eladásokra koncentrált, így nagyon keveset adtak el. Mivel hybrid, így a működési elv miatt az aksi(Li-Ion) jóval kevésbé van stresszelve mint full elektromos estében, így valóban sokáig bárja.
Az Ampera-e/Bolt, ami a full elektromos változat, 2éve van forgalomban. Hogy a PSA mit kezd majd vele egy jó kérdés, mert hogy se a hajtóművel se aksit nem kapnak a GM-től a jövőben. Amúgy meg ezt a Opel kifelejtette gondolom..."Prius NiMH celláival is hasonló a helyzet"
Na ne ****** már. 100e km után full halottak. (Amúgy régi Prius felújítás Li-ion aksival jó üzlet.)
Leaf aksi degradálás.Eddig Teslákról van értelmes statisztika egyedül, mivel azt forgalmazzák a legrégebb óta, elég nagy tömegben, nagy aksival van használva. Ott kb. 5%-ot veszít 100.000km-ént. És nem tudjuk, hogy az említett provisioning mennyit kompenzál, ha pedig elfogy, akkor mennyivel meredekebb lesz az esés. Persze halandó ezt nem fogja megtudni egyhamar, mivel jó pár százezer km kell hozzá.
Elektromos autó párti vagyok, de ne terjesszük már hülyeséget. Minden aksi degradálódik és csökken a hatótáv. Ennek mértéke azonban már nyilván valóan, a használat mennyiségétől függ és 10-20 év is lehet, ami figyelembe véve, hogy a benzines/dízel autó sokkal jobban degradálódik ekkora távlatban, még mindig az EV javára dől a dolog.
-
vicze
félisten
Egyszerűen nem értem, hogyan jön ide a Zsiguli aksija ehhez az egészhez?
Prius-ból nagyon sok linket tudok berakni ahol a tulajok mondják, hogy 200e-300e km között meghall még újabb 2012-es aksija is. Meg csere programokat, csak stb.
A 14éves elemeidet töltötted 500x? Vagy csak szökőévezte 1x, akkor még jó, hogy működik.
NiMH 500-1000 feltöltést bír el(ideális esetben), és köztes használattal is folyamatosan degradálódik. Amennyiben valaki a hibridjét nagy utakra használja azaz szinte egyáltalán nem használja az aksit, mert az alapból városi stop&go-ban aktív, akkor igen sokkal több km-et ki lehet hozni belőle, de valós városi használat és rendszeres elektromos only használat megöli
, mert ilyen a technológia maga. Elhiszem, hogy elmegy 800e-t is úgy, hogy épp marad az aksi, mert nem fogja használni.Aksit a töltés kisülési ciklus károsítja, a hybridek semmilyen szempontból nem relevánsak, mert teljesen eseti, hogy ki hogy használta. Aki sokat városban annak sokkal előbb meghal, mint nagyon távolságokat egyhuzamban megtevő emberek.
-
Ijk
nagyúr
Ne aggódj, légkondival vagy fűtéssel nem is lesz nagyon több 100-nál, főleg autópályán.
Veszel 4-5 milliós kocsit használtan, vagy 8-10-ért újonnan és még ennek a kis országnak a harmadát-negyedét sem teszed meg töltés nélkül. Lehet hogy nincs szükséged 99%-ban 100km-nél nagyobb hatótávra, amikor az 1%-ban lenne akkor van egy használhatatlan töbmilliós autód. Ezt elnézi az ember 1-2 millióért és elfogadja hogy van egy városra korlátozott külön kis gépkocsija a benzines mellett.
Igazából 1000km hatótáv lenne reális figyelembe véve a töltők mennyiségét, töltési időt./人◕ ‿‿ ◕人\
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- SSD kibeszélő
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Valami baja van a tápomnak
- További aktív témák...