Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Tomy Yayo #19 üzenetére

    Egészen elhanyagolható a kijelző fogyasztása. Pár méter a pár száz kilométerhez képest, funkcionalitásban viszont létfontosságú. Személy szerint imádom a valódi mutatós műszereket, de ide valóban nincs létjogosultságuk.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Tomy Yayo #22 üzenetére

    Minap volt alkalmam átülni egy 2010-es Kia Cee'd-be (dízel, mutatós sebességmérővel), és kifejezetten furcsa volt, hogy a sebesség skála 120-ig lineáris, aztán 120 fölött ugyanazokhoz a beosztásokhoz már nem 5 km/h, hanem 10 km/h sebesség különbség tartozott. Hamar észbe kellett kapnom, hogy ne hajtsak gyorsan. :)

    Szerintem már ezek a mutatós kijelzők sem hagyományos módon működnek, hanem van előttük egy olyan elektronika, ami a jeladóból érkező értéket a mutató beosztásának megfelelően (fenti példában nemlineárisan) átskálázza. És innentől -- fogyasztás szempontjából -- majdnem mindegy, hogy most azzal egy mutatót "teker", vagy kijelzi az értéket egy már amúgy is ott lévő LCD panelon. Ráadásul a mutatót meg is kell világítani, régebbi autók izzós műszerfal világítása pedig biztosan többszörösét fogyasztották, mint egy ilyen kijelző. :)

    Viszont a periférikus látótérben való "észleléssel" kapcsolatos észrevételedet osztom, én is sokszor hagyatkozom rá, pedig még csak 39 vagyok. :)

    De hogy a cikkhez is szóljak:
    Kicsit hiányolom a videóból az autó hangjának bemutatását. Lehet, hogy ez csak az én fétisem (talán mert egy kifejezetten hangosnak számító Suzuki Wagon R+-ban szocializálódtam), de engem pl. nagyon érdekelne, hogyan szól egy elektromos autó "natív halk" üzeme, hangszóróból berregése, vagy -- ahogy ez a Zoe -- troli módon búgása. :)

    [ Szerkesztve ]

  • nickedez89

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #156 üzenetére

    Nagyon szívesen és gratulálok a hozzáállásodhoz ha ezt szűrted le a hsz-emből!

    Egyébként az enyém nem okádja a kormot mint egy-két euró 6-os chiptuningolt vadállat és még a katalizátor sincs leszedve hogy "jobban menjen a vas!"

    Amúgy a logikád mentén szívesen hogy nem megyek a WC-re is kocsival mint egyesek, csak hogy megérje a dízel és akkor már mindjárt nem évi 10-12 ezernek megfelelő finomságot nyomok a tüdődbe hanem a dupláját mondjuk! ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • Lacy6

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #160 üzenetére

    Én is évi 8-10 ezer km-re dízelt használok.
    Az oka ennek, hogy nagyon jó áron jutottam hozzá a mostani automhoz.
    Nem volt előtte kikötésem, hogy csak benzines autó érdekel. Főleg azért nem mert családba előtte is sokan használtunk dízelt városba és abszolút nem volt semmi probléma, ami miatt azt mondtam volna hogy nem veszek csak benzinest. Következő autóm még nem tudom milyen lesz, de mostanság komolyan gondolkodom a külföldi munkákon, ami miatt megint nem vennék benzinest. Ha úgy döntök hogy elindulok külföldre akkor nem szeretnék újra autót cserélni...

    [ Szerkesztve ]

    Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!

  • nickedez89

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #160 üzenetére

    Négy év alatt az autóm olajat kapott, meg fékeket és vezérlés cserét! Ezen kívül semmit nem kellett hozzá nyúlni szóval nálam nem állja meg a helyét a teóriád! Ez japán isuzu dízel ami a világból kimegy mindenféle probléma nélkül ha megkapja időben az olajat és szűrőket meg nem tapossa neki valaki idióta módjára! Nem egy szerelő mondta hogy ezt a típust nem szabad eladni mert az utolsó mohikán! Se kéttömegű lendkerék, se nagynyomású szivattyú, se részecske szűrő de még a turbója is egyszerű mint a faék nem változó geometriájú meg hasonló finomságok!
    Cserébe megbízható és 5en a családdal megpakolva is elvisz ahova kell hébe-hóba!

    Köszi a tanácsokat de volt nem egy benzinesem és a hasonló korú benzinesek is tudnak pénztemetők lenni a maguk kis 8-10 literes fogyasztása mellett szóval köszi nem! Majd ha értelmes árban lesz egy ilyen elektromos akkor lesz értelme váltanom!

    [ Szerkesztve ]

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • nickedez89

    senior tag

    válasz Tomy Yayo #165 üzenetére

    Beszéljünk a környezettudatosságról, ugye nálatok is ballonos vízgép van otthon, hogy ne termeljetek havonta több száz felesleges PET palack szemetet? Ugye ti sem öntitek a lefolyóba az elhasznált étolajat otthon hanem összegyűjtve leadjátok a kijelölt veszélyes hulladék gyűjtő pontokon? Ugye ti sem folyatjátok fölöslegesen zuhanyzás közben a vizet amikor épp nem magatokat öblítitek vele? De még sorolhatnám mit lehetne és kéne megtenni az embereknek a zöldebb jövőért.. Még mindig nem hiszem, hogy az én 10-12 ezres dízel futásom a legnagyobb gond itt, főleg hogy a benzines sem hegyi levegőt nyomat a kipufogón ugye?

    Plusz mint mondtam én akkor ülök az autóba amikor az kell és nem amikor kényelmes, mert akkor én is nap mint nap a dugóban araszolnék!
    Plusz néhány dízel fannal ellentétben mint mondtam én nagyon várom, hogy elérhető áron legyen egy ilyen elektromos autó mert még ráfizetéssel is átülnék nagyon szívesen!

    Viszont használtan nem nagyon merném megvenni az akku miatt hiába jók a tapasztalatok, nincs fölös másfél milla bármikor egy új akkupakkra!
    A zéró emisszió miatt pedig legjobb lenne mindig napelemekről feltölteni, de talán ez még tényleg odébb van kicsit mire nagy tömegeknek elérhető lesz.

    "...ne gondoljuk, hogy egy kikapcsolt számítógép biztonságos! Elég rávenni valakit, hogy kapcsolja be!" - Kevin D. Mitnick

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Tomy Yayo #168 üzenetére

    "...sok kicsi sokra megy. Remélem."

    +1 kicsi jelentkezik! :K Nem kezdem el sorolni, milyen módon próbálunk itthon környezetbarát életvitelt folytatni, mert egyik-másik már szinte szánalmas és zavarbaejtő. De működik, és ahogy Te is mondtad, csak el kellett kezdeni, és már most érződik az előnye (lelkiismereti és anyagi egyaránt).

    (#169) syn7h37ic
    Mi is csapvizet iszunk (Pest megye ÉNy-i csücske). Unokaöcséméknek van lent a Balatonnál egy kis vityilójuk, kartonszámra viszik oda a palackos vizet, mert egyszer rájuk jött a f0$á$. De szerintem valami mástól lehetett, mert amikor lent vagyunk náluk, párom és én is a csapból iszunk. Néznek is ránk kikerekedett szemekkel, de mi még egyszer sem szaladtunk a vécére emiatt.

    Nagyon sokat gondolkozom az e-autón, de az szerintem jelen pillanatban (és jelen formájában) csak úri-muri. Több elmélet is szól arról, hogy összességében (gyártás, fenntartás) legalább olyan környezetszennyező, mint a belső égésűek. Ezt ugye nehéz bizonyítani vagy cáfolni, mert utóbbinak van egy majd' évszázados történelme, ami alatt bőven ki tudott forrni a technológia. Véleményem szerint most agyalni, próbálkozni és kísérletezni kell. Nem feltétlenül a mai e-autók lesznek a véglegesek, mert ezek még csak egy hosszan tartó fejlesztés egyik első lépcsőfokát képezik, ami mivel még nincs kiforrva, drága. De legalább van és van miről továbblépni.

    [ Szerkesztve ]

  • cinemazealot

    addikt

    válasz Tomy Yayo #174 üzenetére

    Azt is óriási veszélyének tartom az elektromos autózásnak, hogy amíg jelenleg -- a beetetés időszakában -- akár ingyen is töltheted, addig már azt is hallani, hogy a jövőben úgy megadóztatják az e-autó töltésére használt áramot, hogy ha pl. mégis a bojler helyére dugva akarod tölteni, még az adócsalás vádját is Rád akasztják. Ez alól talán egyetlen kiút lehetne, ha valamilyen módon le tudnánk magunkat választani a "hálózatról", tehát az e-autót egy hálózatfüggetlen, szigetüzemű megújuló energiaforrásról lehetne tölteni (legyen az akár nap vagy szél), amihez senkinek semmi köze.

    Persze a hálózatról való tömeges leválasztódásnak is megvan a hosszútávú veszélye: a hálózat fenntartása drágulhat. És nyilván ez sem jelenti azt, hogy állami szinten ne találhatnának ki mást a $z0p@tásunkra, pl. megadóztathatják a napelemeket, a szélkereket, az akkumulátorokat... végül megadóztatják magát az elektromos autót is.

    De ez már politika, be is fogom a pofám. :)

Új hozzászólás Aktív témák