Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Luser2000

    addikt

    válasz Badboys #15 üzenetére

    "Hétfő óta birkózok a Huawei Magyarországgal a nyelvi lokalizáció hiánya miatt."
    Miért birkózol?
    És hogy jön a képbe a Fogyasztóvédelem?

    Vettél egy órát, amire azt állította a HW, hogy magyarul kommunikál, de a valóságban pedig nem így van?
    Ami problémás lehet, hogy valami olyat kifogásolsz, ami nincs benne a fogyasztói szerződésben (nem ígértek magyar nyelvet). Szeretném érteni.

    Emiatt bírkózni biztos nem kell, de javasolni azt érdemes lehet a HW-nek. Talán meg is hallották korábban és ezért van most valamiféle ígéret a magyar nyelvre. (Bár őszintén szólva szinte el sem tudom képzelni, hogy a fordítás hiánya melyik funkció használatát nehezítheti meg. Az már inkább bajosabb, hogy az egyes funkciókhoz (mérésekhez) nincs leírás, hogy mit és hogyan csinál, mire jó, stb. Inkább ebben lenne jó előrelépni).

    Apple iPhone 15pro, Apple Watch Ultra2, MacBook Air M2 13"

  • prolad

    őstag

    válasz Badboys #25 üzenetére

    A kérdés az, hogy a Huawei jelezte-e a vásárlás előtt, hogy nincs magyar nyelv. Mert ha igen, akkor a felhasználónak kell eldöntenie, hogy érti-e annyira a támogatott nyelvek bármelyikét, hogy az adtt terméket vásárolja. Ha meg nem nézett utána és vásárlás után jön rá, akkor arra ott az elállás, ez nem igazán a fogyasztóvédelem dolga. Az más kérdés, hogy mit ír elő a jogszabály ilyen esetekre, azaz a gyártónak pontosan mit kell biztosítania a Magyaroszágon hivatalosan forgalmaztt termékeihez. Pl. egy magyar nyelvű leírás akár online formában általános szinten valószínűleg kötelező (vagy a közeljövőben kötelező lesz, mintha mostanában lenne valami ilyesmi változás).
    De az, hogy a rendszer nelve angol és a magyarok nem tudnak angolul a kutyát se érdekli, ennyi tudatosság a fogyasztó felelőssége (feltéve, ha a fentebb írt tájékoztatás megvan és a gyártó vállal segítségnyújtást). Az meg hogy mennyibe kerül és hogy egy eléggé hülyebiztos rendszer, amit a felhasználó elég hamar kiismerne minimális nyelvi ismerettel szintén teljesen lényegtelen. Téged továbbra sem ért kár, amivel a fogyasztóvédelemhez fordulhatnál.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Badboys #25 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy csak a magyar nyelvű kézikönyv kötelező. Ha az van, de az óra nem tud magyarul - és a forgalmazó - sem állított mást, akkor nagyon nincs miről beszélni.

Új hozzászólás Aktív témák