- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A hagyományos (nem okos-) telefonok jelene és jövője
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
#65675776 #49 üzenetére
Persze, de általában az adatok nagyobb részét, amivel a CPU éppen dolgozik, maga a CPU generálja időleges részeredményekként, melyek csak a cache-ben "élnek".
Nem egészen, az adatbusz bitjei szét vannak osztva a chipek között, pl. egy 8-chipes modul chipjei egyenként 8-bitesek. [link]
-
dezz
nagyúr
válasz
#65675776 #47 üzenetére
Valóban kisebb cache-ek vannak a GPU-ban, de vannak. Az AMD APU-iban nem a CPU rész cache-ein keresztül éri el a memóriát és közös L4 cache sincs.
A CPU-s műveletek többsége a cache-ből és -be dolgozik, relatíve ritkán fér a memóriához (különben nagyon erősen belassulna).
A GPU működési mechanizmusának kialakítása eleve a memóriahozzáférési késleltetés elfedését segíti. Nem különösebben érzi meg, ha néha pár ns-t várnia kell, amíg CPU is hozzáfér a memóriához. AMD APU-knál ez nem okozott még gondot. (Ne keverjük ide az Intel Sandy Bridge esetét, ahol a meggondolatlan tervezés miatt folyamatosan "összeakadt" a CPU és az IGP a közös L4 hozzáférés miatt, ami ennél jóval hosszabb idejű várakozási ciklusokat és ezzel könnyen észrevehető akadozást okott. [Később driverből le is tiltották az IGP hozzáférését.])
Persze, meg kell várni egy rendes tesztet. Ez egyelőre csak indikatív.
A GDDR5(M) chipek 32-bites buszszélessége nem indokolná a 4 memóriacsatornát, hiszen egy 64-bites csatorna is kialakítható 2db chippel, mint ahogy egy DDR3 esetén 4-8-16db chippel. Korábbi dokumentumokból az derült ki (legalábbis a számomra), hogy 4db független csatornaként is tudnak funkcionálni. (Egyébként itt már DDR3 módban sincs külön ganged és unganged mód, mármint nem user selectable, bár nem tudom, melyik módban működik.)
-
ukornel
aktív tag
válasz
#65675776 #44 üzenetére
"Melyik részét nem érted? A socket G34 a mostani MCM Opteronok tokozása [...]"
Köszi, így már képben vagyok. Ha nem lettem volna lusta utánanézni, mi az a G34 tokozás, mennyi gépelést megspórolhattam volna neked :-)
"Összevetve egy mostani asztali CPU/APU-val ez akár 4x többletet is jelenthet, mai a reakcióidő csökkenéset hozza, méghozzá akár jelentős mértékben is. Egy IGP számára ez elég sokat jelenthet."
Szerintem az IGP nem sokat profitál a a reakcióidő csökkenéséből, mint ahogy a késleltetésre sem érzékeny, csak sávszélesség kell neki, de az nagyon. Persze tévedhetek...
-
dezz
nagyúr
válasz
#65675776 #42 üzenetére
"Hiába egyenjogúak, ha az IGP felé feleslegesen hosszan jut el az információ. Egy dVGA esetén a GPU gyakorlatilag közvetlenül kapcsolódik az IMC-hez, míg Kaverinél nem."
Mit értesz a hosszabb út alatt és mire alapozod ezt? Az egy dolog, hogy a CPU és az IGP mindenkori adatterületei között adatkoherencia van a cache-ek szempontjából, de ez hasonló eset, mint egy többmagos vagy több-CPU-s rendszernél, ahol mindenki magának olvassa-írja az adatot, csak az invalidáláshoz szükséges információk (leginkább címek) cserélnek gazdát az egyes CPU-khoz tartozó NB-k szintjén pl. a több-CPU-s rendszerekben, miközben a többmagosnál és esetünkben is (ahol az alapegység a CU, mint Compute Unit, ami lehet egy CPU modul vagy egy GCN CU, melyek egyenrangúak egymással memóriaelérés szempontjából) a közös NB "intézi" ezeket.
(Egyébként valószínűleg van lehetőség adatkoherencia nélküli elérésre IGP oldalán, mint a PS4 és az Xbox One APU-inak esetén.)
"Ráadásul Kaverinél mindig is ottt lesz az egyenjogú konkurens CPU, ami bármikor elvehet tőle sávszélt, vagy megszakítást. A megosztott címtér meg ezen nem sokat segít."
Az CPU átlag memóriasávszél igénye töredéke az IGP-ének.
(#44) daa-raa: Itt a sajtóanyag talán még relevánsabb is, mint ez az 1 játékon alapuló mérés. (Azon sem csodálkoznék, ha 1x futtatásról lenne szó, nem pedig több futtatás átlagáról.)
GDDR5(M) módban 4-csatornás (4x32 bit) üzemben működik a Kaveri memóriavezérlője (DDR3 módban 2x64). [link]
-
ukornel
aktív tag
válasz
#65675776 #42 üzenetére
A 98,09% az tényleg baromság, nyilván nem "over" értendő, hanem "versus"; akárcsak a többi százalékosan megadott adatnál. Maga a részletezés is hagy kívánnivalót maga után, mert pl ennél a képnél sem tudni, milyen beállításokkal készültek a tesztek, és hogy minimum, vagy átlag fps-ról van-e szó - mindenesetre 4 játéknál is kisebb-nagyobb növekedést mutat a diagram a 2133-ról 2400 MHz-re térésnél. Nem olyan nagyot persze, mint az 1600->2133 (ezért is írtam, hogy 2133 MHZ-nél kezdi jól érezni magát a Kaveri), de szignifikáns.
"Amit írtál a Knights Landinggel, az érdekes kérdés. Az valóban tudna mit kezdeni a nagyobb sávszélle"
Olyasmit olvastam, hogy 6 csatornás DDR4 memória vezérlővel jön majd. Nem lesz piskóta hozzá majd az alaplap ára - és még így is jóval kisebb lesz az számítási kapacitásra normált sávszélesség, mint a mostani Xeon Phi-ken.
"ahogy egy hasonló AMD APU is. Viszont utóbbi esetén csak akkor éreznéd ezt az előnyt ha G34-be lene tokozva, ott meglenne a négy csatorna. Itt ugyanis már az is számítana, hogy órajelciklusonként hány memóriaparancs adható ki. A mostani asztali AMD IMC-k esetén ez maximum kettő, G34-ben lehetne négy is. Asztali szinten a különbség pár százalék, egy ilyen APU sokkal inkább profitálna belőle."
Na ezt viszont nem értem. Mi ez és hol lehet bővebben olvasni erről?
-
Thrawn
félisten
válasz
#65675776 #35 üzenetére
Exploring the effect of Memory Bandwidth on AMD’s Kaveri
Szereti a Kaveri ha van sávszél. -
dezz
nagyúr
válasz
#65675776 #37 üzenetére
Kedden volt a Kaveri hivatalos piacra bocsátása [link], sőt néhol már előző héten beszerezhető volt. Ilyen irányú tesztet még nem láttam vele, de bizonyára hamarosan lesz majd.
"A memóriavezérlő elérését továbbra is a CPU-n keresztül bonyolítja a rendszer."
Nem tudom, mit értesz ezen, mindenesetre itt már hUMA memóriaarchitektúra van, egyenjogúan éri el a CPU és az IGP a ramot.
Az RDRAM-ot hívták annó Rambus RAM-nak is (RD = Direct Rambus, interface = Rambus), így kicsit félrevezető az XDR(2)-t is így nevezni, főleg ha megvan a saját neve (és persze nem is a RAMBUS gyártja [mint ahogy a másikat sem ők gyártották annó {ezért tudták összebeszélve magasan tartani az ilyen ramok árát maguk a memóriagyártók}, de annak benne volt a nevében a Rambus]). Úgy lehet helyes, hogy pl. "a Rambus féle XDR2".
-
dezz
nagyúr
válasz
#65675776 #35 üzenetére
Nem igazán mérvadó itt a Trinity esete, hiszen kisebb teljesítményű az IGP-je és a memóriavezérlője sem feltétlen tökéletes. Ezzel szemben pl. a DDR3 és GDDR5 rammal szerelt HD7750-esek között (Kaverihoz hasonlóan 512 ALU-s GCN) elég jelentős a teljesítménykülönbség. Így vélhetően bőven profitálhatna a GDDR5M-ből a Kaveri is. Nem véletlenül támogatja a GDDR5(M) szabványt a memóriavezérlője, csak ez nincs kihasználva.
RAMBUS RAM rég nem létezik. XDR2 RAM van (és egy sor különféle szabadalommal védett, valóban fejlett és aprólékosan kidolgozott technikai megoldás). Elvileg gyártják az XDR2 ramokat, azaz valahol csak felhasználják.
(#35): Jó, akkor nem gyárt, hanem gyártat: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! AMD FX-8320 8 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest