- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Egyértelműen nagyon hatékony az M1, csak én is arra akartam rámutatni többekkel összhangban, hogy hiába igaz, hogy:
"Papiron a gpu resze 3070-3080 koruli teljesitmenyt tud, a proci resze gyorsabb, mint akarmelyik asztali 8 magos, mindezt egy unified archtekturaval, 400gb/s etetve a procit es a gput is."
A valóságban - néhány speciális eset kivételével - ennek látszólag csak a töredékét tudja nyújtani. A potenciális teljesítmény nagy része csak a programkód nagyon kiterjedt optimalizálásával érhető el. Egy RTX 3060 fölötti teljesítményből GTX 1050 szintű teljesítmény marad.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz gliskard #129 üzenetére
Oké, tehát amire én reflektáltam, hogy "ha nincs ló, jó a szamár is".
Felteszem vki azért vesz ma 3080 RTX-et (vagy bármelyiket a most kapható 3000 sorozatból), hogy ki is hajtsa. Ha igaz ez a feltételezés, akkor ezen továbbmenve GPU hiány esetén ezt egy M1 épp úgy nem fogja pótolni (talán a videóvágás, mint egyetlen kivétel), ahogy nem pótolja egy Vega 8 sem a Ryzen-ekben. Ellenben általános használatra egy Intel UHD Graphics vagy egy Vega 8 is BŐVEN elég mindenre, amit említettél (böngésző gyorsítása, miegymás). Szóval önmagában a GPU hiány szerintem nem elég ok a váltásra. Vagyis hát ha vki nem videózik, úgy értendő.A SW hogy mennyire homogén vagy mennyire optimalizált, az részletkérdés. Ha az Apple az M1-en megoldja a 20 tab-ot 5 Wattból, míg egy APU mondjuk 20 Wattból, ez egyedül mobilfronton lehet érdekes. Asztali gépeknél kétlem, hogy ez kritikus szempont. Főleg annak tudatában kár fillérbaszkurálni a villanyszámlán, hogy a bekerülési költsége egy M1-nek meg egy low-end APU-s irodai gépnek össze se hasonlítható, évtizedekig lehet fizetni belőle azt a pár Wattot.
Arra akartam csak felhívni a figyelmet, hogy egy APU ellenében az alsó házban nem nagyon versenyzik az M1 ára miatt. Az olyan feladatokban legalábbis, amit egy tablet is megold vígan, szerintem a bekerülési költség fontosabb. M1 MacMini még mindig 699 dollárnál indul, ha nem tévedek. 20 tab-on böngészni ennyiért szerintem overkill.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz gliskard #152 üzenetére
"pl. a felhőben/szervren van minden, lokálban csak kisebb felbontású file van amivel dolgozik a user és a batch-et küldi át a felhőbe/szerverre ami alapján a raw anyagokkal dolgozik a back-end."
Az iparág pont az ellenkező irányba fejlődik, azaz arra törekednek, hogy lehetőleg az egész anyag a szerkesztéstől kezdve a finishelésig egy rendszeren belül maradjon natív felbontásban, színmélységben és master fájl formátumban.
Amikor egy több órás anyag fényelésére van 1-2 nap, akkor nem teheted meg, hogy nem a végeredményt iterálod mert ugye csak a visszanézése több óra, tehát nem fogod visszanézni előbb proxyban, majd kiküldeni szerverre és az ott renderelt verziót ismét.Vannak olyan profi fényelők, akik már nem is a képet nézik, hanem a scope-okat és az alapján tekerik végig a filmet és a végeredmény tényleg olyan is lesz, amilyennek szeretnék. Így tudnak mondjuk egy 40 perces sorozatepizódot az adás előtt pár nappal végigfényelni. Számukra kritikus, hogy magát a végeredményt lássák technikai kompromisszumok nélkül és hogy minél kevesebb legyen a rendszerben a szűk keresztmetszet, ami lassítja az iterációt. Ezért tudja az Apple eladni több 10 ezer dollárért a MacPro-it afterburner kártyával és egyebekkel.
Az új Macbook Pro-k most abban gurítanak nagyot, hogy ki lehet velük menni terepre és mégis desktop-hoz közeli munkakörülményeket lehet teremteni.
Azaz nem kell a vágónak külön proxykat konvertálni, hanem kiesik a kamerából a 8K anyag és másnap reggel már nézheti a rendező a nyers vágást natív minőségben és felbontásban és ehhez elég a vágónak egy darab laptopot cipelnie. -
Auratech
őstag
válasz gliskard #173 üzenetére
Akartad mondani "az Atarival analóg?"
Falcon: 68030-as motorola cpu, 6882cooproci, 56000 dsp, Videl-blitter 16 bit színes grafika, preemptive multitasking..16(14) MB 32 bit ram, kvázi beágyazva. 8 Csatornás 16 bit/50 kHz dma audio busz, scsi-2, midi, Cubase audio, ACE midi 16 polifón virtual analog szinti+sampling. 1994-ben! Van pár jó hang(szín) belőle az Indiántáncban.. Ez se ma volt.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Robitrix
senior tag
válasz gliskard #192 üzenetére
Pont ezt mondom. Átlag embernek nem drága apple gépekre van szüksége. Más dolgokra használnak egy számítógépet. Akár játszanak akár szokásos otthoni dolgokra kell nekik nem a 3-szor drágább Mac kell nekik. Főleg igaz a dolog az USA-n kivüli vásárlókra. Az USA-ban hagyománya van a Apple gépeknek a világ más részein nem annyira csak bizonyos területeken használják. AZ USA-ban nem a PC a meghatározó eszköz. Egy amerikai filmben mindenkinek Apple gépe van otthon is egy európai(vagy a világ másrészén készült) filmben meg asztali PC vagy notebook. Alapvetően az USA-n kívül pár nagyon speciális terültet leszámítva aki PC helyet MAC-et vesz az többnyire sznobságból veszi. És megfizeti az árát mert megérdemli. Az átlag világ számítógép használónak egyáltalán nincsen szüksége MAC-re. Se az ára se a funkciói miatt sem. Gyakorlatilag semmi olyasmit nem tud egy MAC, ami nem volna megvalósítható PC-n PC programokkal.
-
nagyúr
válasz gliskard #210 üzenetére
Ahogy elnézem a kevés rendelkezésre álló játéktesztet, valahol a 2060 és a 3060 között lehet az M1 Max - emulációval. Első lépésben érdekelne, hogy változik ez ARM binárisokkal és Metal API-val; aztán persze azt is jó lenne tudni, hogy a shaderek optimalizációval mi vehető ki a cuccból. Remélhetőleg lesz valaki elég elborult, hogy ezt már csak a maga szórakoztatására is megcsinálja (id Software pl. gyanús ).
Egyébként a jelen szint is elég használható. Nyilván nem arra való, hogy a 2 év múlva megjelenő Assassin's Creed Cro-Magnont 8K-ban tolja vele valaki, de egy 2060 még mindig egész tűrhetően elpötyög fullHD-ben némi kompromisszumok mellett. Ha valaki a sok content creation közepette néha bepattintana 1-1 játékot, arra teljesen jónak tűnik, még az újabbakkal is. Persze nyilván nem a képernyő natív felbontásában...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gliskard #222 üzenetére
Egyelőre biztosan nem, de láthatóan bizonyos keretek között lehet ilyesmire használni már most. Néhány elszórt kísérletre azért számítok, nem is elsősorban azért, mert nagy a megtérülés esélye, hanem azért, mert vannak még olyan stúdiók, akik "megcsinálom, mert meg tudom csinálni" szemüvegen keresztül néznek egy ilyen platformra. Engem is inkább elméleti síkon érdekel, mire képes ez a GPU.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
arn
félisten
válasz gliskard #226 üzenetére
Mobilfronton nincs sok ellenfele de workstation procikkal szemben is jol allja a sarat tobb helyzetben, nehez helyzetben lesznek, ha tovabbskalazzak ezt.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
sb
veterán
válasz gliskard #228 üzenetére
Ahogy fentebb már fejtegettem, az APU-val alapvetően nem lett volna gond mint irány szerintem. Ott volt a cpu-hoz képest jóval erősebb gpu és az integráció is jól haladt. Aztán ott lett volna a HBM ami kilövi az egyetlen gyenge pontot, a mem sávszél problémáját.
De innen kanyarodott vissza az egész arra amit írsz: gaming-gaming-gaming. Csak ezt látta benne mindenki és innentől el lett felejtve. Igazából még a sávszélesség is a gaming miatt kellett volna elsősorban. Általános gyorsításra befogni annyira az sem volt égető.
Sw oldalról eldobták: fragmentált hw és sw, amúgy is macerás fejleszteni és drága.
Addig ez működött is amíg más meg nem csinálta...Amíg itt ezt látjuk:
DaVinci Resolve (Studio) 17.4: Videobearbeitung mit Apple ProRes auf M1 Pro und M1 Max - 5x fasterAddig ez jön a másik oldalról az utóbbi hetekben. Különösen szerencsétlen szerintem az időzítés annak aki párhuzamosan követi és valamennyire érti ezt a hw-sw összefüggést. Esetleg van tapasztalata már az APU induló idejéből is és látja hova jutottunk el 10 év alatt:
- W11 - AMD szerencsétlenkedés
- Age of Empires 4 im Test: Sorry, AMD, um Radeon kümmern wir uns später -
hallador
addikt
válasz gliskard #263 üzenetére
Köszönöm hogy ezt megosztottad. Ez nagyon erdekes. Megnéztem a videót és a cikkeket is. Köszönöm szépen.
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...