Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz gliskard #152 üzenetére

    "pl. a felhőben/szervren van minden, lokálban csak kisebb felbontású file van amivel dolgozik a user és a batch-et küldi át a felhőbe/szerverre ami alapján a raw anyagokkal dolgozik a back-end."

    Az iparág pont az ellenkező irányba fejlődik, azaz arra törekednek, hogy lehetőleg az egész anyag a szerkesztéstől kezdve a finishelésig egy rendszeren belül maradjon natív felbontásban, színmélységben és master fájl formátumban.
    Amikor egy több órás anyag fényelésére van 1-2 nap, akkor nem teheted meg, hogy nem a végeredményt iterálod mert ugye csak a visszanézése több óra, tehát nem fogod visszanézni előbb proxyban, majd kiküldeni szerverre és az ott renderelt verziót ismét.

    Vannak olyan profi fényelők, akik már nem is a képet nézik, hanem a scope-okat és az alapján tekerik végig a filmet és a végeredmény tényleg olyan is lesz, amilyennek szeretnék. :Y Így tudnak mondjuk egy 40 perces sorozatepizódot az adás előtt pár nappal végigfényelni. Számukra kritikus, hogy magát a végeredményt lássák technikai kompromisszumok nélkül és hogy minél kevesebb legyen a rendszerben a szűk keresztmetszet, ami lassítja az iterációt. Ezért tudja az Apple eladni több 10 ezer dollárért a MacPro-it afterburner kártyával és egyebekkel.

    Az új Macbook Pro-k most abban gurítanak nagyot, hogy ki lehet velük menni terepre és mégis desktop-hoz közeli munkakörülményeket lehet teremteni.
    Azaz nem kell a vágónak külön proxykat konvertálni, hanem kiesik a kamerából a 8K anyag és másnap reggel már nézheti a rendező a nyers vágást natív minőségben és felbontásban és ehhez elég a vágónak egy darab laptopot cipelnie.

Új hozzászólás Aktív témák