- iPhone topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Légies iPhone halvány színei
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
awexco
őstag
Mi hír erről a cégről ?
-
dezz
nagyúr
-
Jack@l
veterán
Nem vagyok "mester" munkaközi renderre értettem, amivel már egész szép képet lehet készíteni (értsd: alig pöttyös) final renderre pár percet szoktak hagyni képenként. (vagy többet)
http://www.evermotion.org/tutorials/show/7961/octane-render-review -
vinibali
őstag
épp néztem a képeken is, hogy némi memória rá van dobálva az alaplapra
-
ChipKng
aktív tag
Azert ezen a videon siman elbir egy autoval is. Ez nagyon hasznos a 3D modellezoknek hogy azonnal latjak a vegeredmenyt es nem csak egy arra hasonlito valamit. Tovabba ha negyedeli a renderelesi idot, mar megeri a cucc.
Meg valami: ahogy elnezem ez nem sima ray tracing. Ahhoz tul jo eredmenyt ad. A global illumination technika a mezei RT-nel joval komplexebb es tobb szamitast igenyel! Ezert nem elesek az arnyekok es ezert vetul a targyak sajat szine is a kozeli objektumokra. Nagyon mas vilag ez mint a DX meg az openGL.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy használható lenne, de úgy látom, hogy az Intelt csak a HPC érdekli. De amúgy nyilván ha valaki kedvet érez, hogy írjon szoftvert a Xeon Phi-hez, akkor megveheti.
Szerintem a 3000-es sorozat aktív hűtéses Xeon Phi terméke nem lesz drágább 1500 dollárnál, legalábbis ezek voltak a korábbi tervek. Ilyen körülményekre az 5000-es és a speckó modelleket úgy sem veszik meg, szóval azok ára lényegtelen. -
dezz
nagyúr
Én sem értem, hogy egy olyan területre, ahol a teljesítmény a legfontosabb, miért ilyen kis spórolós chipet építettek. Nyugodtan lehetett volna 5x nagyobb fogyasztású, ennek megfelelő teljesítménnyel. Úgy már maga mögé utasította volna a GPU-kat. Jelelnleg az előnye inkább csak az alacsonyabb fogyasztás. Bár pl. egy renderfarmnál ez is számít.
(#18): DX? Inkább OpenGL. A legutóbbi időkig raszterizált volt a preview rendering, csak mostanában jelent meg néhány GPU-s path tracking alapú megoldás.
(#38): Ha egy GPU 5-10x (néhány esetben 50x) hatékonyabb tud lenni bizonyos feladatokban, mint egy CPU, akkor miért olyan meglepő, hogy ez a célorientált cucc pedig a GPU-nál hatékonyabb az adott célfeladatban?
-
MASSlag
tag
Ezzel nagyon egyet tudok érteni, ahogy írtam is.
Egy időben én is odáig voltam a GPU renderelőkért, de rá kellet jönnöm, hogy csak játékszerek.Abu:A Xeon Phi-ről mit tudsz? Használható lenne renderelésre? 500-1000 dollárral drágább, de nincs szoftverhez kötve.
Azért rendes Luxot nem nevezném butának (az SLG-t igen), meglehetősen komplex kernele van, nincs is benne tiszta GPU render, csak hibrid (a munka nagy részét ilyenkor is a CPU csinálja). Viszont semmiképp sem professzionális, nincs megfelelő supportja
-
sirpalee
csendes tag
Nem kimondottan ekkora a különbség... Egyszerű jeleneteknél van 10szeres kb, vagy egyszerű renderelőknél. Ha ugyanazt akarod megcsinálni mint a komolyabb raytracerekben akkor úgy hal szerteszét a gpu, hogy szép nézni. Az octane, lux és bármilyen gpus verzió szörnyen buta cucc.
Ennél a kérdés az, hogy milyen programozható felületet biztosít, és abban mik a lehetőségek. Viszont a 16 giga ram nagyon becsületes, és bőven jobb mint a gpu-k cucca. (nem véletlen senki sem használ gpu-t komolyabb renderekre... vagy ahol igen, ott is limitáltan)
-
Aki ilyennel foglalkozik (a szoftver) az mennyit tanult, hol, és az mennyibe került?
-
MASSlag
tag
Nem rossz a kép, egy ray-racingtől.
Viszont nem akkora durranás a live render, vannak rendererek amik path-tracingel képesek ugyanezt elérni.
Ott van a SmallLuxGPU, már két éve ilyet tudott: Link
(kíváncsi lennék ilyen szituációkban mit tudna ez Link persze nem fair causticot erőltetni egy raytracerre)
A kulcs a materialok bonyolultsága. A SLG is azért hasít ennyire, mert kevés és egyszerű matot tartalmaz. Jobban megnézve elég kevés material van ebben a sceneben is, a transparent, amit mutogat elég primitívnek tűnik. A modell sem épp high-poly. Azt nem tudtam kivenni, hogy ambient occlusion, vagy valós HDRi light van a képen. Látszik, hogy a teljesítménnyel szeretnék megvenni a vásárlókat.
Nyilván az SLG nem professzionális felhasználásra való, nem arra tervezték, csupán egy demo. Profi munkára ott az octane render Link. Egy jó képességű CUDAs kártyával megtámogatva hihetetlen dolgokra képes. Mondhatnám még a V-ray RT-t is.Ezzel az egésszel arra célzok, hogy nem feltétlenül a teljesítmény a lényeg, hasonlót már más is tud. Sokkal inkább a megfelelő support,a jó integrálhatóság, skálázhatóság, kiszámíthatóság, szoftverkörnyezet stb. Ott van pl. a V-ray RT, fényévekkel gyorsabb, mint a sima változat. Professzionális körökben mégis, a legtöbben rendes V-rayt használnak, mert megbízhatóbb, fejlettebb a material rendszere. Amennyi időt a CPU renderrel vesztenek, behozzák a munkafolyamatban. Ez übereli a 4x-es teljesítményt.
Itt üthet nagyot egy dedikált hardver (hiába a mai videokártyákat játékra/viewport megjelenítésre tervezték nem renderelésre), ha megfelelő hátteret teremtenek hozzá.
Én bízok benne, hogy sikerül nekik. -
Jack@l
veterán
De azt nem értem mért akarod az almát összehasonlítani a csirkáhez, csak hogy kötekedhess. Azt akarod bemagyarázni nekem, hogy kb 5x hatékonyabb ez az izé 1500 dollárért, mint egy mai videokártya, és több mint negyedannyi energiát és hőt fogyaszt, mint egy mai videokártya, ha jól értem. (De ez a szorzó még lehet több is a grandiózus hűtást látva)
Asszem elégé felhúzná erre a szemét egy vilamos /infós mérnök ha most idetévedne. Ha ez így lenne, azt hiszem ez az évezred találmánya, simán megérne 3x ennyit is.
A videón én abszolut nem ezt lkáttam, sőt. Nem is tudom min is vitatkozunk, mert hasraütésből benyögtél egy számot, d evalójában fogalmad sincs milyen gyors. Amit én láttam azt még egy felsőbb kategóriás videokártya is lealázza manapság. Biztos előnytelen demo scene-t választottak... -
wednesday
őstag
Én is jobban örülnék. Bár tény, hogy a mai megvalósítás is messze van még az élethűtől.
De pont azért kéne más területnek is fejlődnie, mert az összképet jelentősen rontja, egy gyenge animáció, fizika stb. Sőt minél látványosabb, szebb maga a grafika, annál jobban zavaróbb, ha a többi rész nem nőtt fel hozzá. -
-
Crytek
nagyúr
Már csak abból kiindulva hogy egy db cipő is ilyen lassan "rajzolódik" ki forgatás után akkor egy komplex játék ezzel a megoldással nem hiszem hogy 4 éven belül lesz-e ilyen.
Maximum ilyen limbo szintű cuccot összedobnak amiben van 2 szine azt csá hogy promozzák milyen jó ez a réjtrészing. -
--László--
csendes tag
Ez is csak egy szunyog vagy mifene ( tudom nem az ) , nekem a kiegészitő kártyákról az jutna eszembe hogy egy gépet izzasztó scene-t 2 órás renderidővel kisegit és megoldja 10 perc alatt.
Ilyen pár obj-s scenekre ott a cuda mag ,ami prezentációra jó. ( videókari meg úgyis kell a gépbe ) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
--László-- #25 üzenetére
[link] - Ez a videó még az övék.
(#26) Jack@l: Kettőnk közül te vársz 2013-ban komoly ray-traceres játékot. Szerintem még évekig nincs rá esély. Nem tudom, hogy melyikünk jár közelebb a valósághoz, de majd 2013 végén összehasonlítjuk, hogy egy raszteres, vagy egy ray-tracinges játék grafikája szebb.
-
Jack@l
veterán
Ugyanaz a kettő...
Jó lenne ha minimális rálátásod lenne a területre, és utána mondanál véleményt mondjuk egy path-tracer minőségéről, sebeségéről, használhatóságárról.
A caustic fiúk jó esetben 1-2000-es poligonszámú cipűjükkel ellentétben a két videón többmillió poligont mozgattak sokkal gyosabban. (igen, eltaláltad a final rendert nem realtime szokták lenyomni, mert nem arra való... Egyébként 2-3-5 mp igy is egy képkocka kb) . -
--László--
csendes tag
sac/kb. ugyanazt hozza mint a vray egy halom nvida cuda procival , semmire nem jó egy tornacipő bemutatásán kivül
,de ha behozok egy többszáz obj.-s ,10 giga ramot zabáló ,többszáz texturát használó scene-t megnézném mit csinál.
Mert az érdekel ,annak a render ideje nem egy tornacipő körbeforgatása. -
Toncsi
aktív tag
Én sem érzem a forradalmat, Vray RT alatt is egy sima mezei gamer kártya hozza az 5-10x gyorsulást CPU-hoz képest. Pl.: [link]
-
#Morcosmedve
veterán
elég gyenge és szenvedős, ilyen videót ki se mernék rakni...
-
suraki
tag
Rhino modul yes! Ha tényeg hozza a 4-5-szörös gyorsulást, akkor ez az 1500as ár aprópénz lesz.
-
Jack@l
veterán
[link]
Cikk aljafele mondjuk?Nem modntam hogy dx-el fognak renderelni, de eddig az volt a szokás, hogy abban modelleznek és a textúrázások nagyját is abban csinálják meg a grafikusok. Az utóbbi másfél két évben terjedtek el a realtime renderelők, amik kezdik átvenni ezt a metódust.
Csak hogy lásd hogyan dolgozik manapság egy mezei videokártya ezen a területen és legyen mihez mérni a felvázolt 5x gyorsulát amit ámodtál ennek az izének, itt egy kis referencia: [link] -
Jack@l
veterán
DE már megint jó embernek ecseteled ezeket, teljesítményhez kell a gyors proci(hagyjuk a célhardver és egyéb meséket amíg nincsen konrét mérés egy közkézen forgó renderelet test sceneről), Vodoo is mocskos sokat fogyasztott anno, még külön 220-as tápja is volt már a végén...
Nem a raytracingek kell a sok ram, hanem scene-nek amikkel az animátorok dolgoznak. (lehet az akár directx-es is) -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. A nagy teljesítményhez tervezés kell. Ezek a termékek speciálisan ray-tracingre tervezett lapkák. Ez olyan, mint amikor a 3dfx előállt a Voodoo-val. Az sem fogyasztott sokat mégis keresztbe lecsapott minden processzort. Egy speciális célhardver mindig sokkal hatékonyabban működik, mint egy általánosabb megoldás.
Van aki ki fog adni. Lényegében ha hozza az ötszörös teljesítményt, amit a konkurens (igaz nem ray-tracingre tervezett) hardverekhez képest mond a cég, akkor ennyit meg fog érni a termék.
A ray-tracingnek sok ram kell, nem viccből van rajta annyi. -
Jack@l
veterán
Nagy teljesítményhez energia kell, abból meg elég sok hőmennyiség származik, ezen a kártyán még a kétprocison sincs külső táppcsati, de mégcsak egy közepes hűtőborda se.
Azért a profik se hülyék, hogy egy hulladékra kiadjanak 1500 dollárt...
Renderelési teljesítmény elég szerénynek tűnt már a videón is. Nem sok jövőt jósolok a cégnek.
UI: egyedül a sok ram ami vonzóvá teheti a kártyát -
VIC20
őstag
Egy Krájzisz-tesztet dobhattak volna...
-
Angel1981
veterán
Ezek a kártyák kinézetben a Vodoo-s korszakot idézik!
-
Crytek
nagyúr
Ezzel a technologiával se holnap fogunk játékokat látni
-
Vártam a realtime renderelt mozgóképet
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP OMEN 3080Ti
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 2700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest