- Android szakmai topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen okostelefont vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ismét egyedit alkotott a Sharp
ma Minimalista dizájn és komoly felső kategóriás specifikáció jellemzi az Aquos R9-et, az Aquos wish4 pedig belépő szinten hozza a stílust. Ráadásul mindkét modell strapaminősítésű.
-
Bemutatta ZUFS 4.0-s memóriáját az SK Hynix
ph A Zoned UFS technológia fejlesztése még 2019-ben kezdődött, és pont kész lett az AI betörésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dchard
veterán
A forrás szerint:
"To date, the FCC rural internet subsidy program has authorized more than $5 billion in funding to bring mostly fiber gigabit broadband service to over 3 million locations in 47 states."
Tehát elég sok pénzt kiszórtak már, csak nem műholdra meg mikróra. Valószínűleg nem ebben látják a vidéki internet próblémájának a tartós megoldását, hanem ahogy írták is, nagyrészt optikában. Kétségtelen hogy nagyobb munka és befektetés az elején, de belátható időre megoldja a problémát, míg a Stralink ami már a tervezett ügyfélbázisa töredékénél torlódik, nem.
[ Szerkesztve ]
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
vicze
félisten
Nem arról szól, hogy mi van, hanem hogy a pályázatban mit ígértek és ebből mit teljesítettek.
"failed to demonstrate that the providers could deliver the promised service."
LTD esetében: "Subsequently, it failed to timely receive eligible telecommunications carrier status in seven states"
Mivel nem kapott üzemeltetési jogot így nem teljesítheti a pályázatot, nem kap pénzt, kb. azt jelenti, hogy marad lokális...Starlink esetében két dolog volt lényeges, hogy a pályázat egyik célja az is hogy megfizethető legyen az internet, ezt szerintünk SpaceX nem teljesítette, illetve az említett sebesség problémák, bár ez szerintem nem számított annyira.
És még egyszer Starlink-nek nem számít ez a támogatás, hisz egy nagyon jó piaci igényeket kiszolgáló szolgáltatás, aminek nagy jövője van és teljes mértékben gazdaságosan működik, másrészt Musk kijelentette már, hogy nem akar ő állami támogatást, szóval nem történt semmi.
-
"Teljesen logikusan, olyan területeken akar valaki starlinket használni, ahol nincsen megfelelő vezetékes vagy telefonos alternatíva.
Azt gondolom elkezdtek számolgatni a döntéshozók szakértői. Ezer kilométer üvegszál köteget átvezetni a földben sokkal alacsonyabb támogatást igényel, mint a műholdas szolgáltatások.
Az üvegszál sok évet átvészel a földben. Alig van hőmozgás, ami károsíthatná a szálakat. Egyszeri költség. Felénk mostanában húzták az üvegszálas gerincvezetéket. A letöltés sebessége duplázódott, a feltöltés legalább négyszeres lett az ADSL-hez képest. A havidíj csökkent. Telefon ezzel együtt a vezetékes vonalak hívása teljesen ingyenes lett. (Bár mobilon minden, nem emelt díjas telefonszám hívása. ingyenes országon belül.)
Ráadásul a 100/50, folyamatosan ennyi. nem csökken és nem nő. Műholdról és hagyományos kábeleken legfeljebb átlagosan tudják tartani az elméleti sávszélesség valamennyi százalékát.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dchard
veterán
Az sem mindegy, hogy last mile vagy tranzit? Vidéken rural-ban földbe rakni olyan luxus, amit el kéne felejteni. Hiába jobban kitett az időjárásnak (mondjuk ezen az alapon az áram is az), sokkal gyorsabb és olcsóbb az építés, hiba esetén a behatárolás és az elhárítás is. Tranzitnál meg azért kezd megjönni a közműszolgáltatók esze is az elmúlt évtizedben. Számos helyen amikor mondjuk távvezetéket bővítenke vagy tartanak karban, akkor az új vezeték magjában már eleve üvegszál kötegek vannak elhelyezve, aminek gyakorlatilag nulla költsége van és jól eladható, bárbeadható. Szóval nehéz relevás statisztikát találni, mert a költség ilyen módon nagyban függ a kialakítástól meg az adottságoktól.
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
"bár ez 2018as példa, de 44-55 ezer dollár per mérföld ($ 27-34k / km) az üveg fektetés és 600 dolcsi körül egy végpont rákötés. "
Ezzel most mit kellene kezdenem?
Nálam a bekötésért nulla eurót kellett fizetnem. Az összes költséget egy Deutsche Telekom Glasfaser Modem 2 megvásárlása jelentette, ami 45,99€ volt. Minden más szükséges eszköz már meg volt. (router és Ethernet-Kabel) De nem hiszem, hogy többszáz euróval támogatott volna az állam, a többi 20 ezer potenciális előfizetővel együtt, egyetlen kis településen.
Nyilván a német állam tolt bele pénzt a költségvetésből, mert elővárosban lakom, aminek a kábelhúzási költsége, támogatás nélkül a szolgáltatónak nem rentábilis.Amúgy a példád nem értelmezhető, mert nem tudni mennyi elemi szálat/előfizetőt csatlakoztattak ezen a költségen, Nyilván nem egyet.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dchard
veterán
Valószínűleg azért volt nulla ojró a bekötés, mert a német állam megtolta kicsit a DT-t, nem előszörre
Amennyit a kiszálló technikusoknak fizetnek, az is csoda ha írni-olvasni tudnak... Egyik-másik szolgáltatói kommentből néha az derül ki, hogy ez sem mindig megy...
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
"...30-60 km kábel telepítésének ára vetekszik egy starlink műholdéval...."
ÉS?
A30 - 60 km lefektet kábelt nem kell 5 évenként cserélni. Ennyi lefektetett kábel viszont folyamatosan képes kiszolgálni a felhasználókat és szignifikánsan nagyobb mennyiségben. Még azonos sávszélesség mellett is igaz lenne, mert a kábel esetében nem kell a felhasználók adminisztrációjával jelentős sávszélességet lekötni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
vicze
félisten
Nagyon szép elméletek. Ez meg a gyakorlat.
Továbbra is a multik kapzsisága a magas árak, és leszarás oka és nem az hogy nem éri meg.Stsrlinkről beszélgessünk majd 10év múlva mikor bem csak ígéretek lesznek.
-
"Francnak van kedve folyton veletek hadakozni, csak mert nektek már nyugdíjas éveitekre nem kell semmi fejlődés,..."
Az újdonságot nem kellene a fejlődéssel összekeverni. Az újdonság lehet fejlődés is, de nem feltétlenül az.
De legalább értem a motivációdat. Ez is valami.Az emberek többsége számára nem létező problémára ad megoldást. Olcsóbban, stabilat netet kapnak korlátlan adatforgalommal. Nagy városokban még az SL földi egység elhelyezésre sem kapnának engedélyt. De felszerelni sem lenne hely.
Ráadásul a Mea culpa is új értelmezést nyer. Nem homok szórunk a fejünkre, A "szétégő" Starlink holdak szemetét szórják a fejünkre.
Jelenleg a nem ismerünk ennél környezetszennyezőbb technológiát. 5 évenként minden műhold megy a levesbe. Szétszórják a maradványokat a levegőben.
Eddig sikeresen feltaláltuk az ózonlyukat, a savas esőt, a kontinenseken átívelő rádióaktív szennyezést. A műanyagokat ki lehet mutatni az állatokban, növényekben, az esőben, a talajban és már az emberben is.Köszike, de ez csak a környezet károsításban fejlődés. Eddig nem volt olyan technológiánk, aminek nulla az újrahasznosítási százalékának lehetősége. Na jó, a többi műhold is hasonló problémát okoz. De nem ekkora nagyságrendet képez a szennyezés. (Igen, minden szennyezés gondot okoz, az is, amit éppen most gondolsz végig.) De egy meglévő, nem jogosít fel egy újabbra.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
nyerek01
tag
Nevetséges ez a mesevilág amibe szeretne élni Anonymus...
Mi ez, hogy az elektromos ( aksis ) járművek nem lesznek tartósan használatban és piacképes alternatívaként emlegeti az atomenergiát... személyautókba?
Ennek mi baja lehet?Szakmai részről: Hol van ez a meghajtás, egyáltalán kutatás fázisban sem jár. Személyautóban nem használunk atomenergiát. Nyugodtan adhattok hivatkozásokat, nem bánjuk. Szívesen olvasnánk a témában hiteles szakmai írásokat.
Gazdasági része: Nincsen drágább energia termelés mint az atomerőmű építése. Akár vízerőmű, szél, nap, szén/gáz minden SOKKAL olcsóbb nála. Ez a személyautózás miatt fontos, életképtelen és ostoba gondolat egy olyan járművet kifejleszteni, legyártani amit nem lehet megvenni. Most 66k Dollár a Tesla Model Y, a legnépszerűbb elektromos autó.
Ilyenkor azért megnyugodok, hogy nem én élek álomvilágban a Hold/Mars kolonizálással. Azt is hamarabb megvalósulónak látom mint az atomreaktoros személyautózást.
[ Szerkesztve ]
-
nyerek01
tag
"We can't power a single car with a nuclear reactor"
Forrás: [link]Én úgy látom, hogy mi ketten ugyanarról beszélünk. Én arra reagáltam, hogy konkrétan egy db autó működtetése egy beépített atomreaktorral életképtelen mind technikai mind gazdasági okok miatt.
A Holdi erőművet én is örömmel várom. Én még a napelemet is működőképesnek látom akár a Holdon akár a Marson.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DELL 7070 SFF Core i7 8700 vagy i7 9700 8/16GB DDR4 250GB M.2 SSD számla + gari - több db
- Wacom Intuos Pen&Touch medium eladó
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- Apple Ipad Pro M1 2021 128GB Wifi + Apple Pencil 2.gen + tok + extra fólia
- XFX RX 6800 SWFT - 3 év ALZA garancia - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen