- Netfone
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #37 üzenetére
Akkor örülök, hogy valami újat tudtam mondani.
Tehergépjárművekre (buszokra, kamionokra, stb.) nem létezik külön nyári és téli gumi. Különböző típus van a kormányzott, és a többi keréken, de ennek nem sok köze van az évszakokhoz.
Egyébként ha már szóba került. Manapság már személygépjárművön sincs sok értelme a téli gumiknak a mi éghajlatunkon. Ugyanis a téli gumik mintázatának csak erős hóban, illetve jégen veszed hasznát. Ha megnézel egy ADAC tesztet, kiderül, hogy ha nincs hó/jég (márpedig nálunk ritkán van), akkor a téli mínuszokban is jobb egy picivel a nyári gumi, a négy évszakos meg sokkal. Mondom még egyszer, a mi éghajlatunkon. Ahol még mindig esik a hó egész télen, oda kell a téli, nyilván.[ Szerkesztve ]
-
énvagyokAdam
tag
Valamikor nyáron kérdeztem bent a melóhelyen, hogy az indokolatlan mennyiségű flash alapú traininget ugyan nem akarják-e valamilyen modernebb formába helyezni. Azt mondták amíg működik addig nem bántják. Megkérdeztem ugyanezt hétfőn is, azonos választ kaptam. Biztos vagyok benne, hogy mindenki meglepődik majd amikor jönnek a panaszok, hogy "nem megy".
Na a többség ekkor fog elgondolkodni az átállásonAmúgy a JavaVM-et én is temetném már.
(nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #44 üzenetére
Én elhiszem neked, hogy a hegyvidéki járatokon M+S gumikat használnak, ráadásul egész évben, de az M+S nem egyenlő a téligumival, csak hogy tudd. :)
Az meg, hogy a négyévszakost használókat leolcsójanosozod, megi t csak azt mutatja, hogy nem néztél utána. Ha már te is említetted a totalcar-t, meg az ADAC-ot: [link]
Ráadásul ez 4 éves cikk, azóta még többet fejlődtek a négyévszakosok. A lényeg az, hogy ahol sokat esik a hó, oda kell a téli. Ahol viszont nem, ott nem csak hogy spórolsz a gumicserével, de biztonságosabb is a négyévszakos, bármilyen hideg van. -
strogov
senior tag
válasz Dr. Akula #52 üzenetére
A régi binárisokkal felhúzhatsz olyan környezetet amiben menni fog. Az adobe nem fog odamenni hozzád és letörölni. Tőlük nem szedheted le a binárist, de senki nem mondta, hogy nem teheted el magadnak. Legrosszabb esetben nem lehet net a gépen, de lehet, hogy ezt pár tűzfal szabállyal meg lehet oldani.
-
Mumukuki
aktív tag
válasz Dr. Akula #86 üzenetére
Tokeletesen jo lesz ez a flas-es probla arra is, hogy ravilagitson az allami ceg (es a kozszfera) alapveto hibaira kivul es belul. Ott is vagy az inkompetens IT nem tett le az asztalra egy megfelelo elemzest es megoldasi tervet (vagy oldotta meg mar bocsanat de BAU), vagy a vezetoseg volt hulye.
Ha eleg nagyot szol az ugyfelek reszerol ez a problema, hidd el foglalkoznak vele. Ha nem szol nagyot, akkor meg nem is volt problema.Amugy hidd el van epp eleg ralatasom az allami szfera IT vonzatara is ahhoz, hogy lassak az igazi problemakkal ,felteve hogy megfeleloen elo vannak keszitve es talalva siman tudnak keretet biztositani, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Dr. Akula #54 üzenetére
Nem igazán néztél ennek utána az látszik, különben tudnád, hogy a teherautó téli-nyári és személyautó téli-nyári között mik a főbb különbségek.
Az utolsó mondatod meg a 20 éves fals berögződés, persze ha egy alsókategóriás 4S-t hasonlítasz egy prémium télihez akkor jó, hogy a 4S szar lesz... A prémium gyártók már jó pár éve kilöktek magukból olyan 4S-t ami középszintet is megüt, elég messze a minimumot kompromisszumokkal szinttől....[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #109 üzenetére
Ember, megnézted te, amit linkeltem neked?
Gondolom igen, mert nekem már nem válaszoltál a témára, csak másnak.
A téli guminak kizárólag erős hóban, és jégen van jelentősége (bár utóbbinál igazából tök mindegy). Ha nincs hó, vagy csak egy vékony réteg van, egy normális 4 évszakos lazán elveri a téli gumikat. Ez már nem csak spórolás.Am meg "Teherautóval máshogy kell megállni?"
Mondjuk ha figyelembe vennéd a méreteket, a tömeget, a kerekek számát, a meghajtást, józan paraszti ésszel is belátnád, hogy nagyon nem mindegy, milyen gépjárműről beszélünk. -
énvagyokAdam
tag
válasz Dr. Akula #47 üzenetére
Nem is a programozási nyelvet fikáztam, hanem a Java VM felesleges használatát. Nem mondom, hogy a Java rossz volna, csupán rengeteg olyan helyzetben használják, ahol nem kellene. CIB pl nagyon sokáig a netbankjára erőltette rá a VM-et (szerintem) feleslegesen és emiatt váltottam végül bankot. Sok webes felhasználásra azért mára már vannak jobb alternatívák.
(nem kötelező megadni - minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #130 üzenetére
Értem, hogy szeretsz elkanyarodni a témától, hogy próbáld a saját igazad alátámasztani, csakhogy 4 évszakos vs téliről volt szó, nem nyári vs téliről.
Oké, kicsit félreérthető voltam az elején. Azt mondtam, a buszokra, és kamionokra nincs téli gumi. Csakhogy ami rajtuk van, az nem is nyári. Egyfajta 4 évszakos. Egyébként közben elolvastam még egyszer a cikkeket, es ugyanez a helyzet terepjáróknál is.
"És a nagy tömeg mégis miben szabályozza azt hogy a nyári gumi télen elveszti a tapadásának jó részét"
Olvasd el a másik cikket is, amit a kolléganak linkeltem. A tapadás két részből áll. A súrlódásból, amit a futófelület nagysaga befolyásol, és a deformálódásból. A téli guminak a barázdálása és a felúszás elkerülése miatt jellemzően kisebbre választott szélessege miatt is kisebb az úttal érintkező felülete. Ha csak ez számítana, akkor a nyári gumi is lazán leverné. Azonban ott a deformálódás is. Hidegben a nyári gumi keményebb, ezért kevésbé deformálódik, ami többet számít, mint a surlódási felület, ezért vérzik el alapból a nyári gumi télen. Viszont a gépjármű súlya szinten befolyásolja a deformálódást. Egy nehezebb jármű kereke egyértelműen jobban fog tapadni ugyanolyan típusú gumik mellett. Plusz visszakanyarodva a súrlódási felülethez is, egy személygépjárművön van 4 db 16-21 centi széles kerék, míg egy kamionon van 6-10-18 szelesebb, így egyértelműen nagyobb a súrlódási felület. Sorolhatnám még a különbsegeket, van bőven. A lényeg, hogy nem gondolkozol.Visszatérve az elejére. Arról beszéltünk, hogy 4 évszakos, vagy téli. En azt mondtam, a 4 évszakos nem csak épp hogy megfelelő, de ezen az eghajlaton jobb is a télinél. Ezt cáfold meg, ha tudod, ne a nyárival gyere elő megint.
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #132 üzenetére
Megint ugyanazt csinálod.
Ugye tudod, hogy a végső konklúzióban van szubjektív vélemény is? Nézd már meg azokat a nyomorék tablázatokat. Figyelj, segítek:
És akkor még hozzátettem, hogy ez egy 3-4 éves cikk. Azóta fejlődött is a 4 évszakos.Szerk.: Úgy látom, telóról nem sikerült őket linkelnem, de ott van a cikkben, nézd meg őket.
[ Szerkesztve ]
-
Pingüino
senior tag
válasz Dr. Akula #146 üzenetére
Ne helyettem nézd meg te -- ide nagyon csúnya dolgokat akartam írni rólad hirtelen haragomban, de van annyi eszem, hogy nem engem fognak kitenni miattad -- ott van a tablázatokban feketén feheren, hogy melyik gumival milyen időben milyen féktavokat és köridőket mértek. Azt nézd már, ne azt, hogy a cikkíró milyen szubjektív lezárást tett a végére.
Ne idegesíts fel, komolyan. Elmész most már a sunyiba.[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz Dr. Akula #132 üzenetére
Szerintem felesleges túlhisztizni ezt a téli gumi témát...
- Egyrészt már kb. nincs tél... Néha beficcennek ilyenek amikor randomra felmegy a hőmérséklet 15 fokra télen is. Arról nem is beszélve amikor kezd hidegebb lenni, mindenki szalad a gumishoz, aztán jön a 20 fokos vénasszonyok nyara. Ilyenkor jól degradálódnak a téli gumik, meg nagyobb lesz a fékút is. Aztán a tél végén mikor cserélje vissza? Mikor már néha 30 fokos az aszfalt és lekopott a fél gumi? De mi van ha jön még egy kis fagy?
- Aki nem annyira szerencsétlen élethelyzetben van, hogy napi szinten kötelezően kell autóznia akármi is van, vagy hegyvidéken lakik, annál szintén nincs nagy jelentősége a dolognak. Egyszerűen nem akkor kell elmenni a madaras teszkóba ásványvízért amikor leesik 10 centi hó, meg figyelni a követési távolságra és a sebességre. Valahogy így élték túl az autózás első kb. 100 évében is, amikor nem is létezett olyan hogy téli gumiSzóval ez a téli-nyári cserélgetés egy orbitális szívás a felhasználóknak minimális előnyért cserébe, de legalább a gumisok meg a gumigyártók gennyesre kereshetik magukat. Aki nem minden nap az Alpokban furikázik, annak tökéletes megoldás egy négy évszakos szerintem.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Mumukuki
aktív tag
válasz Dr. Akula #235 üzenetére
Ezert ismetelgetjuk tobben is, hogy mindig minden korulmenyek kozt ezeket elore le kell irni, hogy ezzel es ezzel jar, elkuldeni a megfelelo helyre (ott tis megvan az eszkalacios lanc), majd problema eseten (pl ha nem megy az utlevel kiadas) akkor meg lesz a felelos aki magasrol tett az evekkel ezelotti jelentesre.
Amig ez nem valik gyakorlatta pl a kozigben, addig nem is lesz valtozas.
Uzleti szferaban ez osidok ota mukodik, ott gyorsan megtalaljak a felelost ha igazan baj van. Na ez a felelos ne az uzemelteto legyen mar ha o is tudott rola csak se nem jelezte se nem oldotta meg BAU.
Van annyi ralatasom a kozszferara, hogy ha _nagyon_ kell, ott is lesz penz paripa fegyver, de ehhez az kell, hogy lassak a tenyleges problemat, mint mondjuk az utlevel kiadas leallasa honapokra.