- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Ismét a Honoré a legvékonyabb hajlítható
- A lapkakészlet és az akku különbözteti meg a Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro-t
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Magyarországról is elérhető a Xiaomi Pay
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Netfone
Új hozzászólás Aktív témák
-
Itt szerintem lesznek érdekességek, anandtech topic és repi (mármint az igazi) is nézi és gyanítom válaszolgat dolgokra.
szerk: bár ahogy nézem, csak 3 posztja volt eddig, úgyhogy lehet mégsem nézi gyakran
-
még egy link arról, hogy mire is van tervezve a mantle, mielőtt még mindenki vakon tripla fps-t várna és átkozná az amd-t hogy miért hazudott ezzel kapcsolatban.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Lacccca87 #134 üzenetére
Known issues with the current Mantle driver build:
Mantle performance for the AMD Radeon HD 7000/HD 8000 Series GPUs and AMD Radeon R9 280X and R9 270X GPUs will be optimized for BattleField 4 in future AMD Catalyst releases. These products will see limited gains in BattleField 4 and AMD is currently investigating optimizations for them.
-
jozsef8
aktív tag
A másik gondom az lenne, hogy leszedtem a star swarmot steamről, ott meg olyan hibát kapok hogy unsupported video card mikor mentlét indítom. Mindezt egy HD 7950-el -.- Drivert szerintem jól raktam fel...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Lacccca87 #128 üzenetére
Hogy lenne lényegtelen, szerinted ha összevissza rohangál a kamera és minden tesztben mást mutat az összevethető eredmény? Csak onnan tudom, hogy lefuttattam Attract nézetben dx-ben kétszer, kaptam 21 és 48 fps-t is. Ezzel szemben RTS módban kaptam 14.12 és 14.16FPS-t dx-ben és 29-et mantle alatt. Azt hiszem ez mindent elmond.
-
Lacccca87
addikt
válasz
Malibutomi #127 üzenetére
Lényegtelen hogy mit választunk szerintem, az nem megoldás hogy csak 1 nézet és akkor majd gyorsabb lesz.
Másrészről a teszt se valami jó mert nem mindig ugyanazt mutatja. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
Lacccca87 #126 üzenetére
RTS-t válaszd az elején, ott nem mozog a kamera össze vissza. Az attract nem jó ilyenre.
DX / Mantle
Average FPS: 14.16----29.18
Average Unit Count: 3341---4221
Maximum Unit Count: 5609---5421
Average Batches/MS: 1238.98---2478.76
Maximum Batches/MS: 1516.30---3193.12
Average Batch Count: 89235---85707
Maximum Batch Count: 168438---163973Mantle a duplája, pedig magasabb az átlagos unit szám, a batch szám, és tovább is futott a teszt.
Edit, átszerkesztettem, hogy ne legyen wall of text.
-
antikomcsi
veterán
Én special jobban örülnék az ilyen 50%-nak ott, ahol 20 fps-el kocog a játék, mert itt a plusz 10 képkocka látványos javulást hozna. Ellenben nekem mondjuk az már tök mindegy, hogy 100, vagy 160 fps.
Persze nagyon szép, hogy mondjuk egy 80K-s procival, és egy vagy két 150K-s vga kártyával ennyit gyorsul, csak pont ott maradunk pofára esve, ahová igazán elkélne az a plusz 10-20 fps.
-
mint már sok helyen írtam, azért kezeljük már a helyén a dolgokat. Az AMD sosem jött 9x-es fps gyorsulással. 9x-es batch counttal és draw call-al (a batch count része) jött, ami igaz is, de a batch count nem egyelő a frame számmal. Pár sajtóforrás no meg az emberek tucatjai fordították ezt át 9x-es fps-re.
a 45% amit mondtak UP TO 45% volt. Tehát akár 45% növekedés is. És ez is igaz, ugyanis a proci limites területeken bizony ennyi is elérhető (lásd i7 + 2 x 290X). Ha végig gpu limited volt, azzal nem lehet mit tenni, pár %-ot javulsz csak max.
a 290-es család meg ugyanúgy támogatott, mint bármelyik GCN architektúrás vga. egyedül a driver nincs még kész, de itt is hangsúlyozta az amd hogy a Dice pontatlanul fogalmazott, ugyanis a 14.2-es driverben minden gcn-es kártya mantle támgogatása megoldott lesz.
Szóval ha valaki rendesen, több forrásból utánaolvasott, tudta mire számítson. Az emberek sajnos már megint hallottak valamit, értettek mást, aztán olyat kérnek számon most, amihez hasonlót sem mondott az amd vagy a dice vagy az oxide. Persze ebben van sara a cégek kommunikációjának is, hogy nem sikerült elég erősen és gyorsan cáfolni a dolgokat, de amúgy próbálták.
-
dabadab
titán
"Először jöttek az akár 9-szeres gyorsulással."
Nem, ilyet soha nem mondott az AMD. Azt mondtak, hogy a draw calloknal lehet ekkora gyorsulas, nem azt, hogy az egesz cucc gyorsul ennyivel
"Utána mér lement 40%-ra.
Most meg jő esetben 10%"Ha megnezed - es helyreteszed a mediumnal felcserelt sorokat is - akkor jol latszik, hogy CPU limitnel +60% siman ott van (90 -> 150, 102 -> 162).
"és nem támogatott csak a 290-es család."
Ez meg siman nem igaz.
-
bitblueduck
senior tag
így talán jobban látszik. piros - csökkent az fps, narancs - nem sok vizet zavar, zöld - jelentősebb gyorsulás
1/8, it's something
-
imi123
őstag
Elég siralmasak az első tesztek.
Először jöttek az akár 9-szeres gyorsulással.
Utána mér lement 40%-ra.
Most meg jő esetben 10% és nem támogatott csak a 290-es család.
Egy csöppet átverve érzem magam!http://www.guru3d.com/news_story/amd_mantle_update_driver_released_to_press.html
-
#85552128
törölt tag
Pontosan ezért hülyeség azt mondani, hogy csak a "szar" AMD procikhoz lesz jó, egy alap Pentium, i3 vagy gyengébb i5 is ugyanúgy profitálhat belőle és ezeket még gyengébb kártyák is megfogják.
Btw. akárhogy nézzük ez nem kevés sebességnövekedés (FX-en 25%, Kaverin IGP-vel 14%, VGA-val 40%) függetlenül attól hogyan lett elérve.
De ez még mindig egy olyan játék amibe utólag lett belerakva a támogatás, a Swarm benchmarknál ennél többszörös a gyorsulás. -
do3om
addikt
Szóval a saját CPU-i miatt találta ki az egészet
Most hogy megjelent a csoda kaveri ráfér minden sebességnövelő megoldás. -
kona005
senior tag
Viszont ez jó lenne nekem egy R9 280X mellé
-
BiP
nagyúr
válasz
Malibutomi #108 üzenetére
Amit így folytat:
"This is the press-driver as we have just learned, AMD promised the media at least 24 hours with the driver prior to release to do some internal testing."Szóval ha még ma jön a press-nek kiadott exkluzív driver, akkor össze is jön az említett 36 óra.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#85552128 #107 üzenetére
During the QA process, we identified an installation issue in AMD Catalyst 14.1 that renders it unsuitable for distribution for testing in your labs. We are testing a new build overnight and will update you on its status by mid-afternoon Eastern Standard Time on January 31. We apologize for the delay and appreciate your patience and understanding.
-
Lacccca87
addikt
válasz
Malibutomi #103 üzenetére
Hát kb 2 hónapja nem történik semmi. Egyik másik állítja hogy kész aztán mégse.
Ea most kiküszködött magából valamit erre az AMD kap szorulást, ez van ez nem haladás, erről beszélek.Valami telepítős izéről van szó hogy azért nem adják ki a drivert, ne állítsanak már falhoz hogy egy telepítőt nem lehet helyrerakni 1 órán belül.
-
Lacccca87
addikt
válasz
Malibutomi #100 üzenetére
"Ez a Dice-os Johan Anderssontól jött, szóval belsős mérés, majd kiváncsi leszek a függetlenekre."
Hát amilyen sebességel haladunk talán az egészet visszavonják és megmarad egy technikai bemutatónak céges berkekben, a nagyközönség meg letehet róla
-
#85552128
törölt tag
Pontosan ezért segíthet rajta (HT-s mikroakadások), egy A10 és egy i3 kb. hasonlóan (vagy gyengébben) teljesít játékokban ezért hoztam fel azt példának: [link]
Ha egy A10-esen az alap IGP-vel hozott 14% javulást egy jobb és GDDR5-s kártyával+i3-al simán meglehet ez vagy akár jobb is. -
Malibutomi
nagyúr
Edit: elszúrtam a gyengébb cpu-t nem olvastam csak cpu-t, na mindegy azért ez is info mostmár itt marad
CPU: Intel Core i7-3970x Extreme, 12 logical cores @ 3.5 GHz
GPU: 2x AMD Radeon R9 290x 4 GB
Settings: 1080p ULTRA 4x MSAA
OS: Windows 8 64-bit
Level: South China Sea “Broken Flight Deck”
This single-player scene is heavy on both the CPU and GPU with lots of action going on. Test was done on the highest end Intel CPU on Windows 8, which is the fastest option before Mantle thanks to DirectX 11.1. Still this CPU is not fast enough to keep the 2 290x GPUs fed at 1080p on Ultra settings so we get a significant CPU performance bottleneck which results in major performance improvement when enabling Mantle.
Result: 13.24 ms/f -> = 8.38 ms/f = 58% fasterEz a Dice-os Johan Anderssontól jött, szóval belsős mérés, majd kiváncsi leszek a függetlenekre.
-
Stirlitz
senior tag
Ennyire nehéz megérteni, hogy GCN VGA kell hozzá? Hol láttál akár csak utalást is rá, hogy gyengébb pl Intel processzor esetén az amúgy GCN VGA nem használhatja a Mantle meghajtót és így nem is profitálhat belőle?
Meghajtó, akár csak béta állapotú is, pedig még nincs kiadva, ezt tisztáztuk pár h.sz.-el elébb. És erre írtam, hogy "igazi" teszt még nincs.
Megj: Én is.
-
-
#85552128
törölt tag
-
Ez igaz minden CPU-ra vagy csak Kaverire/egyéb AMD APU-ra?
-
kovsol
titán
válasz
Menthirist #79 üzenetére
Xbox360 3mag 6szált kezelő procival van szerelve 2005 óta amikor egymagos procik voltak a PCkben. Szóval vicces a konzolokra fogni azt, hogy most kezdik normálisan megírni a pc játékokat.
-
Stirlitz
senior tag
Srácok, milyen varázs lelőhelyeitek vannak driver téren, ha kell a patch-hez a driver is, és az még meg sem jelent, hogy tudtatok saját mérést végezni? A linkelt Bf4 játék alatti késleltetést szemléltető grafon akadtam fent. Akkor az most tisztán Mantle hatás, vagy csak egy ettől még független egyéb javítás hatása? (Driver híján) Elnézést, ha figyelmetlen voltam, és nem vettem észre a lelőhely forrását...
-
Shing
őstag
Szerintem szép eredmény. A DirectX mégiscsak egy 20 éves múlttal rendelkezik. Ez pedig a Mantle első verziója és ez az első játék ami támogatja. Ráadásul még a driver is beta hozzá. (Persze attól még lehet, hogy ez egy teljesen véglegesített mantle)
-
wednesday
őstag
A "kicsi" proci itt nem azt jelenti, hogy kevés magot/szálat tartalmaz. Sőt én azt mondom most lesz igazán létjogosultsága a több szál hatékonyabb kihasználásának. A mantle a CPU GPU hatékonyabb szinkronizációjában segít, kevesebb legyen az üresjárat és az egymásra várakozás. Ez elsősorban "folyékonyabb" játékot eredményezhet nem feltételen abszolút gyorsulást.
Meg a "kicsinél" ne Pentium 3-ra gondoljunk azért. Egy hatékony 4 magos 30-40k-s CPU elég lehet.
-
dx alatt lehet hogy szétszednek szálerő-limites dolgokat több magra, de ettől még ugyanúgy ott lesz az overhead a cpu részen. azzal ha ez csökken, simán csak több marad másra. Illetve igazán több magra csak most kezdenek majd talán normálisan fejleszteni, ahogy a konzolokban is elterjed a sok, de kisebb teljesítményű mag. Eddig az volt a felfogás, hogy ha van kellően erős procimag, az majd kinyomja magából akármi is legyen a progi.
amit bemutattak, az az volt eddig mantle téren, hogy egy 2 ghz-re (tehát felére) visszavett sebességű 8 magos 8350 kihajtotta a 290X-et mantle alatt star swarmban pl. ennek megfelelően a proci teljesítményének másik fele szabadon lenne. i7 alatt mantle nélkül pl csak effektek nélkül volt megfelelő a sebesség.
szóval szvsz mindenképp több cpu erőforrás marad a programnak és az egyéb programkomponenseknek mantle alatt, mint eddig volt, és ez jó. Eddig sem írtak olyan játékot, amihez mindenképp i7 49xx kellett volna az induláshoz.
amúgy meg a mostani ph teszt alapján nincs nagy különbség egy i5 és egy i3 vagy akár egy 7850k között ha egy 7970 van mellette (persze nem láttunk frametime grafikont, lehet hogy van mikrolag vagy hasonló). mondjuk ebben némileg kételkedem, hisz elég drámai lett a különbség az X4 635-ösömről 8320-ra való váltás során pl bf4 esetén.
tomi20100: ha a procid eddig is kihajtotta a vga-dat (tehát nem volt cpu limit), akkor nem lesz nagy különbség, csak pár % max.
-
tomi20100
tag
De akkor most, ha ugyanolyan erős gpu és cpu van a gépemben akkor mekkora teljesítmény növekedés van?
-
-
SRII
őstag
ez mind szép és jó gyenge proci is ki tudja hajtani az erősebb videokártyákat, eddig okés- mezei nyelven!
DE mostanság egyre jobban jönnek fel a játékok 3-4- több magg igénnyel, akkor meg lehet baszarintani a kicsi prockot a nagy videokártyával Mantleval a tetején mikor a játéknak már kevés a mag erő!
s olvasom "nem kell venni drága procit mert "kihajcsa" az erős videokártyákat",
de itt ütközik az,mi van ha a game-nek kevés a proci már? átlagban már egy 4 magos intel prockot is lehet azért 90% pörgetni, így is úgy is meg kell venned! az meg bőven elég bármely egykártyás rendszerhez! mantle ide vagy oda...ha a A10 7800k ereje kevés egy játékhoz
megbaszhatjuka manlet meg a nagy kártyánkat is! meg nem csak 10 játékhoz veszünk gépet ugyebár. -
jozsef8
aktív tag
válasz
Menthirist #69 üzenetére
Valamit csak gyorsul majd
-
válasz
Lacccca87 #70 üzenetére
igen, már értettem, csak nem tudtam hogy az amd így számozza a verzióit (nem tűnt fel a 13.11-nél sem
). de jogos.
én továbbra is tartom: ők maguk nem mondtak semmi olyat amit ne teljesítenének (max csúszik), szinte az összes félreértés és bullshit sajtófélreértésből adódik. No meg ugyanúgy mint más cégeknél (EA, ubisoft, microsoft, nvidia, stb) néha a marketinges mond olyat, amit másnak "kigészítenek" vagy "pontosítanak". Ezért nem hallgatok a marketingesekre.
-
Lacccca87
addikt
válasz
Menthirist #62 üzenetére
Szerintem az elején elírták a cikkbe. 14.1 beta-t vártuk de ha csúszik akkor 14.2 lesz belőle.
Lényegtelen, megint kezdődik a toligálás. Szerintem egyszerűen azért húzzák mert nem hozta a várt eredményeket és ugye a nagyközönséget nem lehet kozmetikázni picit hogy azért mégis csillogjon a sz@r.
Ez van ADM nél ebbe bele kell törődni hogy csak a jelent érdemes figyelni náluk amit a jövőről hablatyonak az meg kuka.
-
-
Gainka
őstag
válasz
Menthirist #52 üzenetére
Igy van!
Jött a mantle és azzal dobáloztok hogy 4770k és 290x el nem lett töb fps?
omgééé
Aki pedig nem tudja mi az a cpu limit cserélje ki a 4magos prociját egy 2magosra bf3-4 multiba és meg llehet nézni kb olyan lessz a játék mint ha babakocsit akarnál tolni egy járdán amibe 20 centinként vana dilettáció.Még johogy nem a 150 ezres procikon segit a mantle mit segitsen rajta?
Igen a kisseb procikon segitsen cpu limites helyzetekben hogy minél kevesebb mikrolagg lépjen fel és folyamatosabb legyen a játék. Erröle beszélek:Ha ez igaz akkor már is lehet tapsikolni
engem annyira nem izgat hogy 5-vagy 10 fpssel több van e.Azt még hozzá tenném hogy szerintem az fps növekedé a kisimult processor használat miatt van. régi tapasztalatok mikor a multis game belaggolt esett fps is és mindegy volt hogy a net miatt vagy a virus irtó miatt stb, szerintem az fps növkedést a kisimult ekg-nak köszönhetjuk.
(szerintem)
-
jozsef8
aktív tag
Hát ez tesóm gépében jelentős javulást hozhat.Neki egy Athlon II x3 van a gépében, egy HD6850 kiséretében. A cpu eléggé lekorlátozza a kártyát. Far cry 3 alatt 50-60%, bf4 alatt 40-50. Itt remèlem sokat hoz majd.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Menthirist #62 üzenetére
Olvasd végig, hogy miért 14.2-ként hivatkozik rá:
"...and so AMD might be forced to label it Catalyst 14.2 beta, keeping up with its calendar-based driver version naming..."
-
-
hommeros
őstag
Én bár PS4-en játszom vele, még nem dobott ki. A map betöltésekor nincs hang pár másodpercig, utána nincs probléma. Játszható, lagmentes. Buggal még nem találkoztam, de lehet nem is figyeltem. Persze, elhiszem, hogy van, mindeni írja. De valahogy eddig engem elkerültek az ilyesmik.
-
roommate
csendes tag
a tegnapi patch eredménye ->
DE a lényeg, hogy benne van a mantle (amit senki nem tud használni)...
-
#85552128
törölt tag
AMD Catalyst Mantle Driver Delayed
Mégiscsak február lesz -
-
pedig igaza van .LnB-nek. Az amd azt állította hogy mantle alatt 10x annyi batch count lehetséges, ezt a sajtó és az emberek át is fordították 10x-es fps növekedésnek. Végig azt állították hogy a dx cpu limites részét akarják kikerülni, hogy ezáltal jobb legyen a hardver kihasználása. Ez így is van, de értelemszerű hogy ha akár a cpu akár a gpu limitbe ütközik, akkor az akadályozza a másik egységet. A mantle azt ígérte hogy kitolja a cpu függőséget, hogy másra lehessen használni. Ezt pedig teljesíti.
A DICE is annyit mondott, hogy akár 45%-al is nőhet az fps (sőt a publikált tesztjeik alapján valójában ennél akár jobban is), és ez is teljesen igaz. Abban az esetben ha volt bőven GPU teljesítmény a gépben (erős vga, akár több is), de a procid nem bírta őket megfelelően hajtani, akkor a növekedés nagy. Ha viszont eddig is kevés volt a gpu erő a gépedben, értelemszerűen azzal nem tud mit kezdeni.
Emellett a mantle a megfelelő (akár lineáris) skálázódást ígérte több gpu esetén. Úgy tűnik ezt is teljesíti, lásd ugyanazon a gépen a dx crossfire teljesítményéhez kéepst több mint 50%-al nagyobb eredményt ér el.Szóval ha valaki nem a sajtó és az emberek saját interpretációit hallgatta, hanem figyelte a valódi közléseket és utána is olvasgatott hogy pl a batch count nem egyenlő a frame-ek számával, az tudta hogy kb mire számítson. Az a baj, hogy manapság neten hihetetlen indulatba lehet futni bárhol, bárki bármit is csináljon. Elképesztő butaság és vakbuzgóság van mindenfelé.
-
xtremez
aktív tag
Én arra vagyok kíváncsi, hogy mennyire lesz folyamatos(abb) a játék?! Oké legrosszabb esetben van pár százalék javulás. Volt két kép sarokban egy grafikon ahol rajta volt a cpu és a gpu és mantle alatt a gpu szinte tökéletesen húzott vonal volt. Akkor ez azt jelenti, hogy simábban fut a program ? Ha igen akkor ezért is megéri az új api szerintem.
Remélem érthető. -
-
-
hommeros
őstag
válasz
Menthirist #38 üzenetére
A benchmark az tuti, OpengGL és DX.
Én nem az FPS mérésre írtam kifejezetten, hanem a hardver / teljesítmény figyelésre. -
wednesday
őstag
Szerintem önmagában abszolút gyorsulást nem tapasztalnál. Talán a MIN FPS-ek jobbak lennének, vagy a futás jóval kiegyensúlyozottabb. Nincs akkora szórás az átlaghoz képest.
De ha eddig se tapasztaltál DX alatt érezhető hátrányt, lagot, akkor érzésre lehet semmi nem változik (mert megvolt hozzá az erős konfig), csak grafikonon lehetne valamit kimutatni.
Szerk: De mivel ez extra költséget vagy befektetést, szöszölést nem igényel, még így is nyertél végül is a Mantle-val.
Csak be kell kapcsolni. Ha meg vmi miatt bugos akkor ki kell.
Azért lenne jó ha elterjedne a Mantle, mert lenne választási lehetőség is és lehetne próbálgatni, hogy na adott játék min fut jól. Úgy tudom lehet kapcsolgatni, tehát nem auto módon fut a Mantle GCN Radeonokon.
-
.LnB
titán
Álljunk már meg egy pillanatra! Mindenki 40%-os gyorsulást, és világmegváltást vár.
Egyrészt csodák nincsenek!
Másrészt, a Mantle alapvetően egy nagyon jó, innovatív kezdeményezés, ami működni fog.
A legnagyobb probléma ezeknek a híreknek a publikációjával, és megértésével van. Az AMD nem mondta, hogy minden esetben 40% lesz a gyorsulás. Viszont a világsajtóban már mindenhol úgy harangozták be. Messiásként dicsőítették az AMD-t, hogy most ők megreformálják a játékipart. Mindenki azt várta, hogy egy Pentium 2-es géppel, és egy 7770-es VGA-val Ultra grafikán fog Battlefield 4-et játszani. Hát nem! A Battlefield 4 a Mantle első próbatétele. Ez nem jelenti azt, hogy általánosítani lehetne az eredmények láttán.
Ez az első lépcső. Lehet, hogy hónapokkal később, sok finomítás után még nagyobb plusszt fog nyújtani a játékban. Viszont az is lehet, hogy csak a később megjelenő játékokban. Ezt nem tudjuk.
És mivel a világsajtó annyira beharangozta a nagy radikális változást, most mindenki követ dobál az AMD felé, hogy nem erről volt szó. Kérem szépen, sose állította az AMD, hogy minden körülmények között jelentős javulást fog jelenteni. A PC még mindig egy olyan platform ami nem egységes mint mondjuk a konzolok, mégis végig azok voltak példaként felhozva. Nem is értem mire fel ez a nagy morgás.
Az Nvidia pártiak meg jönnek röhögnek a markukban. Mire fel? Az Nvidia semmit nem tesz azért, hogy egy kicsit is innovatív dolgot tegyen le az asztalra. Kitalálták azt a Gsync nevűmarhaságot...Ugyan kérem! -
-
abu is azt mondta, hogy a dx azért nem jó, mert bizonyos részei nem hasznosítják a sok magot, tehát szálteljesítmény határozza meg az egész folyamatét (cpu limit). ezért megy jobban egy i7-en, ott nagyobb a szálankénti teljesítmény. ha viszont a vga-d nincs olyan erős a procidhoz képest, hogy a szálankénti erő-falba beleütközzön (tehát a proci így is csutkára kihajtja a vga-t, aka gpu limit), akkor nem fog növelni rajta. Meg ha limit van, akkor limit van, csak így most kitolódik a cpu limit.
-
dabadab
titán
"Na várjunk csak... akkor mégsem annyira szar az a DirectX? CPU limit esetén nagyon impozáns a javulás, de GPU limit esetén tulajdonképpen nulla"
Tekintve, hogy a DX CPU limitet okoz (es a jatekokat eleve ugy irjak, hogy tudjak, hogy a DX meg tudja fogni a CPU-t), nem ertem, hogy hogyan jott ki ez a kovetkeztetes.
-
-
haddent
addikt
Na várjunk csak... akkor mégsem annyira szar az a DirectX? CPU limit esetén nagyon impozáns a javulás, de GPU limit esetén tulajdonképpen nulla, akár betudható az új patch/catalyst -nak is simán.
Kicsit csalódtam..wednesday ebben igazad van, reméljük legalább a stabilitást és a folyamatosságot jól megdobta
-
.LnB
titán
Ismerem ezeket a programokat, de nem használom. Megy rendesen a játék, semmi játékot befolyásoló akadás nincs. Így nem is nagyon szoktam méregetni az fps-t. Tegnap csak ránéztem mert első alkalommal játszottam vele. Teljesen elégedett vagyok, a nem túl új gépemen is ilyen jól fut. Örültem is neki.
-
#22145024
törölt tag
válasz
Malibutomi #32 üzenetére
Köszi!
Gondolom eddig érdemben csak a bf4-hez készült ilyen "fordítás" azért csak erről megy a vita -
wednesday
őstag
Nyilván egy csúcs konfignál már nem tud úgy növekedni az frame, amire nincs is egyébként szükség. De még lehet itt is tapasztalható előrelépés, pl kevésbé ingadozik az fps, sokkal fixebb, "folyékonyabb" a játék.
Egy olyan teszt kéne inkább, ami egy fél 1 órás játékot vesz alapul és ott mennyire ingadozik az fps, mennyire tér el az átlagtól stb. A grafikonok alapján sokkal jobb a mantle "lengéscsillapítója" egyenletesebb a futás.
Az meg nem rossz dolog, hogy nem feltétlen van szükség egy i7-es CPU-ra egy komolyabb VGA kihajtásához. A kihajtás szót mindig is rühelltem, igazából arról van szó, hogy azért kellett eddig a drága CPU, hogy ne ingázzon annyira a frame, sokkal jobbak legyenek a Min FPS értékek, ne legyen mikrolagos az egész játék. Ha most ezt egy 30-40k-s procival is el lehet érni azt is nevezhetjük előrelépésnek.
(#33) BiP: Mantle alatt jobb lehet a CPU VGA együttműködés. Tehát úgy futsz CPU limitbe, hogy az adott sokmagos (de egyébként gyengébb 1 szálas) procid már nem tudja kiszolgálni megfelelően a VGA-t. Ezért van az, hogy pl 4 magos proci lehet erősebb játék alatt mint a 8 (mert mondjuk magasabb az órajele).
Azért táltosodtak meg pl: AMD procijai mantle alatt, mert jobban fekszik nekik már a ez a felépítés. DX alatt nem skálázódik olyan jól a sok szál. Ezért volt az, hogy a jó erős (1 szálon is) Intel CPU-k tudták igazán jól kihajtani a VGA-kat.
-
BiP
nagyúr
Valahogy nem értem. Elsőre pont fordítva lenne nekem logikus.
Valaki röviden elmagyarázná nekem, miért pont CPU limites környezetben javul jobban a dolog?
Ha CPU limit, az azt jelenti, hogy a proci nyomatja, de nem bírja, a VGA meg erősebb, és unatkozik.
Ha csökkentem a VGA késleltetését az új API-val (tehát még többet tudnék kipréselni a VGA-ból, kisimult a GPU késleltetési görbe, ahogy a tegnapi BF4 screenshotokon láttuk), akkor ez miért pont a CPU limites helyzeten segít? Tehát ha úgyis a CPU döglődik, mitől javít az, ha a GPU még előbb végez? -
#22145024
törölt tag
absz. amatőr kérdés:
Ez a mantle csak ott tud segíteni, ahol eleve megírták a játékot erre az API-ra (is)? Tehát nem a DX-nek segít be, hanem teljesen "külön fut"? -
seederking
őstag
válasz
GeneraL_XTX #29 üzenetére
Erre én is nagyon kiváncsi leszek Phenom II 955-HD7870.
Ha minden igaz az én esetemnek jól kellene prezentálnia... -
GeneraL_XTX
veterán
Na hát ez nekem éppen jól fog jönni, mert nem vagyok benne biztos, hogy a 5800K-m kihajtja az R9 270-es karimat BF4 multiban
-
En mar nem tudom mit gondoljak errol az egszerol. Fel eve hallgatjuk hogy itt van a masodik megvaltas a tortenelemben. Ok. Kijonnek az elso meresek a legjobb esetben van 45% gyorsulas. Ok. Tegnap kijonnek az infok, hat igazabol valahol gyorsul 45-ot, de ez cf-ben ertendo 300k-s intel proci mellett. Ma mar annak orul mindenki hogy ha eleri a 10%-ot a konfigjan. Ez a fejlodes? Ezt egy dx-es driver optimalizacioval el lehet erni.
Azt mar meg sem emlitem h erdemes olvasgatni a bf4 topikot. Nem a mantle a legnagyobb problemajuk... Sikerult kiadni egy szar tech-demot, ami meg kb annak sem jo. Nem lennek meglepve hogy ha valakinel lassulni fog a jatek a mantle-tol, no meg a 14.1 korul is megy a lapitas.
-
roommate
csendes tag
a fraps helyett használhatod a játék fps mérőjét is
egyszerűen csak előhozod a konzolt játék közben a 0 megnyomásával és beírod ezt a parancsot ->
perfoverlay.drawfps 1
ha szeretnéd, hogy minden alkalommal automatikusan elinduljon, akkor fogod ezt a parancsot beírod egy txt fájlba, elmented, átnevezed a txt -t ini -re és bemásolod a játék főkönyvtárába -
Malibutomi
nagyúr
Mivel a bf4 dx-re lett irva, nincs benne több mint amit az elbír, így bajos is nagy különbséget mutatni szerintem.
Ha viszont egy mantle képességait kihasználó játék futna dx-en, akkor lenne nagy különbség.
Ez is csak találgatás persze, de Abu infoi alapján igy lenne logikus. -
#85552128
törölt tag
Egy gyenge Pentium vagy I3 hoz is ugyanolyan jó mint a "gyenge" AMD procikhoz.
Ez már a kezdetektől tudható volt, hogy a CPU limites szituációkban fog segíteni, de MP-ben egy i5, sőt i7-en is lehet CPU limited.
A DICE-s tesztben (linkelve van, tessék megnézni legalább az összesítést) i7 és 2xR9 290X-el 58% a különbség. -
satz18
őstag
Trollkodok kicsit. Tehát ez az óriási, innovatív, jövőbemutató technológia csak arra jó, hogy a saját, gyenge, AMD CPU-val szerelt konfigok felzárkózzanak az erős intel CPU-val szerelt megoldásokhoz.
-
A mantle nem azt ígérte h jobb lesz a gpu kihasználtság. Abu azt mondta h a dx kb 60%-ban hajtja a vga-t. Most meg gyorsul 6%? Én már komolyan nem értem ezt.
-
antikomcsi
veterán
Arra leszek kíváncsi, hogy aki vett 55K-ért egy 7850K apu-t, az mit fog tapasztalni valójában.
A százalékok nagyon jól tudnak hangzani csak mondjuk 10 fps mellé még 50% az gyönyörű érték a grafikonon, ellenben ugyan annyi a képkocka szám növekedés, mint 50 fps alaphoz a 10% többlet.
Tehát aki megvette a kaverit, az akkor kell majd vegyen mellé egy vga-t is? Akkor az amd eleve a gyenge apu-i alatt vágja a fát, ha az jön le a népeknek, hogy inkább cpu+dvga mégis.
Tudom, egyszer majd a közeli jövőben minden baba lesz.
-
MongolZ
addikt
A mellékelt tesztben nagyon szépen látható, hogy Mantle használata mellett a mikrolag is lecsökken, jóval kevésbé ingadozik az FPS. Ez is óriási tényező.
-
illetve ha két vga-d van, az mantle-ben elvileg jócskán jobban skálázódik mint dx alatt...
lényeg hogy a kép egyszerű: az amd nagyon gyors vga-kat gyárt, de a procijai nem tudnak versenyben lenni az intellel (persze körülmények meg hasonlók számítanak, de a lényeg igaz).
mantle alatt jóval kisebb cpu terhelés mellett is csutkára ki lehet hajtani a vga-kat. ergo egy gyengébb, amd proci is elég hogy egy erősebb vga-t is kihajtson, vagy egy közepes is elég arra hogy akár egy crossfire 290x-et. lényeg: mantle alatt játékokban nem szükséges 60-80-100k-s procival rendelkezni, jó lesz oda a 30-40k kategória is, lehet a pénzt amd vga-ba tenni (akinek persze ez kell
) ez teljesen logikus és nyílvánvaló lépés az amd-től.
én speciel tisztában vagyok azzal hogy nem fogok nagy gyorsulást elérni, mert a procim azért nem gyenge a vga-mhoz képest, ennek ellenére örülök azoknak akik különösen jól járnak. én megelégszem a magam kis %-aival bf4-ben.
ugyanakkor ha valaki nézte a star swarm demót, az láthatta (és ha befut a driver tapasztalhatja is), hogy azon speciel mennyit dob a mantle. tehát egy 120k-s intel i7 egy 150k-s nvidia karival bőven befogható azonos körülmények között (bekapcsolt effektek mellett) egy 40k-s procival és egy 150k-s atival (vagy lehet még ekkra ati sem kell). persze majd a valós játékokbeli hatást meglátjuk a következő években (!)
-
bertapet11
tag
Gyenge proci? Ügyes, és durva, hogy a saját prociaikat így próbálják helyzetbe hozni. Ez a néhány fps+ nem nagy só, én többet vártam, de még lehet jobb.
-
Dxx
tag
A GPU limit a lényeg. Ha van egy gyenge CPU és GPU párosod akkor nem sokat fog gyorsulni, de ha van egy gyenge cpu és erős GPU akkor fog gyorsulni a legtöbbet, Nem a proci az egyetlen lényeges szempont, ezért is láttattad, hogy a legerősebb vga-t egy kisebb APU-hoz tették.
-
.LnB
titán
válasz
bitblueduck #13 üzenetére
thx
-
ddaydome
senior tag
Én ezt most nem értem.
Azt állítják, hogy gyengébb procin lesz jelentős a sebességkülönbség és ehhez képest betesznek egy viszonylag új procit és kb. a legdurvább kártyájukat és ott van 40%-os különbség. Most akinek ennyi pénze van erre, az már előzőleg sem tapasztalhatott átlag fps-t (tehát nem volt akadása játékban) vagy, ha igen akkor azért, mert szarul volt a progi megírva.
Szerintem az átlag embernek kb. 7770-s kártyája van legfeljebb és 2 - 4 magos procija és 4 GB ramja (ezt tippelem csak).Akkor most mi van?
-
Ornagy
tag
Ez a 40% elég bíztató a gyenge procis gépeknek
Mostmár csak annyi kell h több játék is támogassa
-
.LnB
titán
Ja vágom, de játék közbe honnan tudnám én, hogy a gépházba mit csinálnak a "srácok"?
Tudom, monitorozó programokkal meg lehet nézni, de nem szoktam ilyenekkel foglalkozni. Majd megjelenik és megnézem mennyit növekedett az FPS. (Bár valaki írta, hogy Mantle alatt nem fog működni a fraps.) -
Tian66
senior tag
Nagyon jó ez, pláne hogy az első cím, ami tudja. Később lesz még jobb is.
-
ng0ofy
KORREKTOR
-
.LnB
titán
Tegnap próbáltam ki a játékot. Multiba 40fps alá sose ment a számláló, nagyon szépen vitte a gépem. Erre még jöhetne rá 40%
(1440x900-ban játszom)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Motoros topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Xbox Series X|S
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari!
- LOQ 15IAX9 15.6" FHD IPS i5-12450HX RTX 4050 16GB 1TB NVMe magyar vbill gar
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 15 G2 - i5-1135G7 I 16GB I 512GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128Gb Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest