- Azonnali mobilos kérdések órája
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Új hozzászólás Aktív témák
-
Itt szerintem lesznek érdekességek, anandtech topic és repi (mármint az igazi) is nézi és gyanítom válaszolgat dolgokra.
szerk: bár ahogy nézem, csak 3 posztja volt eddig, úgyhogy lehet mégsem nézi gyakran
-
még egy link arról, hogy mire is van tervezve a mantle, mielőtt még mindenki vakon tripla fps-t várna és átkozná az amd-t hogy miért hazudott ezzel kapcsolatban.
-
mint már sok helyen írtam, azért kezeljük már a helyén a dolgokat. Az AMD sosem jött 9x-es fps gyorsulással. 9x-es batch counttal és draw call-al (a batch count része) jött, ami igaz is, de a batch count nem egyelő a frame számmal. Pár sajtóforrás no meg az emberek tucatjai fordították ezt át 9x-es fps-re.
a 45% amit mondtak UP TO 45% volt. Tehát akár 45% növekedés is. És ez is igaz, ugyanis a proci limites területeken bizony ennyi is elérhető (lásd i7 + 2 x 290X). Ha végig gpu limited volt, azzal nem lehet mit tenni, pár %-ot javulsz csak max.
a 290-es család meg ugyanúgy támogatott, mint bármelyik GCN architektúrás vga. egyedül a driver nincs még kész, de itt is hangsúlyozta az amd hogy a Dice pontatlanul fogalmazott, ugyanis a 14.2-es driverben minden gcn-es kártya mantle támgogatása megoldott lesz.
Szóval ha valaki rendesen, több forrásból utánaolvasott, tudta mire számítson. Az emberek sajnos már megint hallottak valamit, értettek mást, aztán olyat kérnek számon most, amihez hasonlót sem mondott az amd vagy a dice vagy az oxide. Persze ebben van sara a cégek kommunikációjának is, hogy nem sikerült elég erősen és gyorsan cáfolni a dolgokat, de amúgy próbálták.
-
dx alatt lehet hogy szétszednek szálerő-limites dolgokat több magra, de ettől még ugyanúgy ott lesz az overhead a cpu részen. azzal ha ez csökken, simán csak több marad másra. Illetve igazán több magra csak most kezdenek majd talán normálisan fejleszteni, ahogy a konzolokban is elterjed a sok, de kisebb teljesítményű mag. Eddig az volt a felfogás, hogy ha van kellően erős procimag, az majd kinyomja magából akármi is legyen a progi.
amit bemutattak, az az volt eddig mantle téren, hogy egy 2 ghz-re (tehát felére) visszavett sebességű 8 magos 8350 kihajtotta a 290X-et mantle alatt star swarmban pl. ennek megfelelően a proci teljesítményének másik fele szabadon lenne. i7 alatt mantle nélkül pl csak effektek nélkül volt megfelelő a sebesség.
szóval szvsz mindenképp több cpu erőforrás marad a programnak és az egyéb programkomponenseknek mantle alatt, mint eddig volt, és ez jó. Eddig sem írtak olyan játékot, amihez mindenképp i7 49xx kellett volna az induláshoz.
amúgy meg a mostani ph teszt alapján nincs nagy különbség egy i5 és egy i3 vagy akár egy 7850k között ha egy 7970 van mellette (persze nem láttunk frametime grafikont, lehet hogy van mikrolag vagy hasonló). mondjuk ebben némileg kételkedem, hisz elég drámai lett a különbség az X4 635-ösömről 8320-ra való váltás során pl bf4 esetén.
tomi20100: ha a procid eddig is kihajtotta a vga-dat (tehát nem volt cpu limit), akkor nem lesz nagy különbség, csak pár % max.
-
-
válasz
Lacccca87 #70 üzenetére
igen, már értettem, csak nem tudtam hogy az amd így számozza a verzióit (nem tűnt fel a 13.11-nél sem
). de jogos.
én továbbra is tartom: ők maguk nem mondtak semmi olyat amit ne teljesítenének (max csúszik), szinte az összes félreértés és bullshit sajtófélreértésből adódik. No meg ugyanúgy mint más cégeknél (EA, ubisoft, microsoft, nvidia, stb) néha a marketinges mond olyat, amit másnak "kigészítenek" vagy "pontosítanak". Ezért nem hallgatok a marketingesekre.
-
-
-
-
pedig igaza van .LnB-nek. Az amd azt állította hogy mantle alatt 10x annyi batch count lehetséges, ezt a sajtó és az emberek át is fordították 10x-es fps növekedésnek. Végig azt állították hogy a dx cpu limites részét akarják kikerülni, hogy ezáltal jobb legyen a hardver kihasználása. Ez így is van, de értelemszerű hogy ha akár a cpu akár a gpu limitbe ütközik, akkor az akadályozza a másik egységet. A mantle azt ígérte hogy kitolja a cpu függőséget, hogy másra lehessen használni. Ezt pedig teljesíti.
A DICE is annyit mondott, hogy akár 45%-al is nőhet az fps (sőt a publikált tesztjeik alapján valójában ennél akár jobban is), és ez is teljesen igaz. Abban az esetben ha volt bőven GPU teljesítmény a gépben (erős vga, akár több is), de a procid nem bírta őket megfelelően hajtani, akkor a növekedés nagy. Ha viszont eddig is kevés volt a gpu erő a gépedben, értelemszerűen azzal nem tud mit kezdeni.
Emellett a mantle a megfelelő (akár lineáris) skálázódást ígérte több gpu esetén. Úgy tűnik ezt is teljesíti, lásd ugyanazon a gépen a dx crossfire teljesítményéhez kéepst több mint 50%-al nagyobb eredményt ér el.Szóval ha valaki nem a sajtó és az emberek saját interpretációit hallgatta, hanem figyelte a valódi közléseket és utána is olvasgatott hogy pl a batch count nem egyenlő a frame-ek számával, az tudta hogy kb mire számítson. Az a baj, hogy manapság neten hihetetlen indulatba lehet futni bárhol, bárki bármit is csináljon. Elképesztő butaság és vakbuzgóság van mindenfelé.
-
-
-
-
abu is azt mondta, hogy a dx azért nem jó, mert bizonyos részei nem hasznosítják a sok magot, tehát szálteljesítmény határozza meg az egész folyamatét (cpu limit). ezért megy jobban egy i7-en, ott nagyobb a szálankénti teljesítmény. ha viszont a vga-d nincs olyan erős a procidhoz képest, hogy a szálankénti erő-falba beleütközzön (tehát a proci így is csutkára kihajtja a vga-t, aka gpu limit), akkor nem fog növelni rajta. Meg ha limit van, akkor limit van, csak így most kitolódik a cpu limit.
-
-
illetve ha két vga-d van, az mantle-ben elvileg jócskán jobban skálázódik mint dx alatt...
lényeg hogy a kép egyszerű: az amd nagyon gyors vga-kat gyárt, de a procijai nem tudnak versenyben lenni az intellel (persze körülmények meg hasonlók számítanak, de a lényeg igaz).
mantle alatt jóval kisebb cpu terhelés mellett is csutkára ki lehet hajtani a vga-kat. ergo egy gyengébb, amd proci is elég hogy egy erősebb vga-t is kihajtson, vagy egy közepes is elég arra hogy akár egy crossfire 290x-et. lényeg: mantle alatt játékokban nem szükséges 60-80-100k-s procival rendelkezni, jó lesz oda a 30-40k kategória is, lehet a pénzt amd vga-ba tenni (akinek persze ez kell
) ez teljesen logikus és nyílvánvaló lépés az amd-től.
én speciel tisztában vagyok azzal hogy nem fogok nagy gyorsulást elérni, mert a procim azért nem gyenge a vga-mhoz képest, ennek ellenére örülök azoknak akik különösen jól járnak. én megelégszem a magam kis %-aival bf4-ben.
ugyanakkor ha valaki nézte a star swarm demót, az láthatta (és ha befut a driver tapasztalhatja is), hogy azon speciel mennyit dob a mantle. tehát egy 120k-s intel i7 egy 150k-s nvidia karival bőven befogható azonos körülmények között (bekapcsolt effektek mellett) egy 40k-s procival és egy 150k-s atival (vagy lehet még ekkra ati sem kell). persze majd a valós játékokbeli hatást meglátjuk a következő években (!)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Honor 400 Lite+ Honor Choice Earbuds fülhallgató, fekete, bontatlan, eladó
- LAMZU Maya X 8K - Fekete + Artisan MIZUGUMO FUTAE P8 Gari: Mysoft.hu 2027.03.08 -ig - Ár alatt!
- MAGYAR Larousse Enciklopédia 1-2-3 egyben 2999 ft
- Napirajz könyv
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 64GB fekete / ÚJ KIJELZŐ / ÚJ AKKU / 12 hónap jótállás
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest