- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
Új hozzászólás Aktív témák
-
barcalaci84
őstag
egyrészt a Doom-ot is lehet smooth locomotionnel játszani (joyal mész)
másrészt 160 ezer egy rift S ( használt cv1 meg 80 körül) és kb ennyit elkölthetsz kapásból játékokra is egyből ha csak a legjobbakat akarod megvenni...és idén jönnek sorba: Walking Dead . Half Life , Lone Echo 2 , , Medal of Honor stb
idővel és pénzzel sem könnyű követni a megjelenő tartalmakat
és vannak olyan tartalmak , amik függővé tehetik az egész családot , nem csak a gamer kockát -
Ragnar_
addikt
Oke, nyilván kipróbálva lehetne igazán véleményt alkotni. De pl. a Doom VR verziója teleportálgatós, ami miatt totál elveszik a mobilitás. Picit olyan mint mondjuk a paintball vs. agyaggalamblövészet. Kis túlzással. Mondjuk én úgy vagyok vele, majd ha olyan 150k magasságában cakkompakk jönnek a VR szetek nagyobb játékfelhozatallal akkor lehet, hogy beruházok egyre, de az nem most lesz valószínűleg.
-
kiskuplung
őstag
Bezony, monitoron játszani olyan, mint.... milyen is, Jim papája?
-
opr
nagyúr
Meg csak draga PC-s VR se kell ehhez. Haverom, aki alapvetoen nem egy gyava gyerek, sikoltott, mint a furdosk*rva, amikor Farpoint-ban eloszor talalkozott az "arcugrokkal".
Le is kellett vennie a szemuveget, vagy ket percig remegett. Utana viszont visszarakta a fejere, es kb 1,5 oraig megszunt letezni, annyibol lehetett tudni, hogy ott van, hogy neha kurjongatott, karomkodott, meg mint valami agyalagyult, gugyogve rohogott.
Es ez egy olyan arc, aki amugy nem szereti a videojatekokat es szarik rajuk nagyivben, tehat elvileg nem epp a celcsoport. -
-Solt-
veterán
Az tény, hogy monitoron ezzel a látványvilággal a közelébe nem mennék én sem... viszont VR alatt akkora élmény, úgy beleéled magad, hogy megfeledkezel a látványról. ArmA-n nőttem fel, kifejezetten szeretem a katonai HC FPS játékokat, de soha egyik sem adta azt élményt amit az Onward gunstock-l.
Annyira erős az ott vagyok élmény, hogy nem lehet összehasonlítani a 2D-l. Amikor rád rontanak az életnagyságú maszkos alakok fegyverrel a kézben, az egy olyan adrenalin löket, amit monitoron nem lehet átélni... Nem egy haverom üvöltött fel félelmében amikor kifogyott a tár és a maradék két katona ráfordult...
Aki még nem próbált rendes PC VR-t, az nem nagyon tudja elképzelni, hogy milyen az “ott vagyok” érzés... egy ponton túl másodlagos lesz a grafika.
-
-
ludi85
tag
En mar nagyon varom a jatekot. Engem a VR hozott vissza a PC jatekokhoz. Mar 3 eve tolom. Vive, majd Vive Pro, de hogy oszinte legyek a Cosmos ota elhagyott a hitem a Vive-ban es kacsingatok az index fele. foleg mivel a magassabb kijelzo frissitest illetve FOV-t tamogatja es nem utolso sorban az ujj mozgasokat a kontroller.
Ja es meg annyi hogy szo sincs arrol hogy haldoklik. Nagyon sok cimboram mar attert VR-ra es massal mar nem is jatszanak. Tobbekkozott: DCS World es ONWARD, hogy ket olyan jatekot emlitsek ahol multiplayerben lehet igencsak jol eltolteni a szabadidot -
barcalaci84
őstag
A 3d tv - vél az a baj h nem adott igazán plusz élményt, mert a tv-k túl kicsik ahhoz h igazi 3d élményt kapj...
Vr-ben pl én imádom a 3d-s filmeket, a tv-men meg sose nézek 3d tartalmat...
És szerintem pl a telefon is el fog tűnni és AR/VR hibrid szemüvegek fogják felvaltani idővel -
-Solt-
veterán
Mihez nincs köze? Nem igazán értem mit akarsz ezzel a mondattal.
Azt, hogy miért csak VR-l játszható a játék a készítők a korábban linkelt videóban szépen elmagyarázzák. A VR mechanizmus egyszerűen annyira más világ, hogy a lehetőségek széles tárházát nem lehetne lehozni egérre és billentyűzetre mert egyszerűen elfogynának a kombinációk. Ha egy ilyen klasszikus esetében a készítők a VR mellett döntenek, akkor lehet, hogy érdemes lenne utánajárni a miértjének, mert nagy valószínűséggel nem az a beszűkült álláspont vezérelte őket, hogy ezzel el lehet adni a HMD-t. Halkan jegyzem meg, hogy nagy valószínűséggel az Index még sehol nem volt amikor a HL mint VR lehetőség felmerült a készítőkben.
-
#54625216
törölt tag
A Nintendo Switch-ből a Zelda egymaga csinált sikerterméket, azaz egy régóta várt játék segítségével erőltették, hogy vegyék az emberek.
A Switch-et is fikázták éveken át, hogy meg fog bukni, mert nem 4K 120fps, majd amikor eladtak belőle pár milliót, hogy hát jó, a sok nintendo fanboy megvette, de úgyis tetőzött a piac és innentől bukni fog, aztán amikor több tízmilliós eladásoknál tartanak és sorra jelennek meg rá az AAA címek, akkor valahogy alábbhagyott a huhogás.Ami a macerát illeti:
A 8bites korszakban a kazettáról betöltögetés, na az tényleg macera volt, meg hogy elfoglaltuk a nappaliban a család egyetlen TV-jét és minden alkalommal vissza kellett pakolni a C64-et a dobozába, ha befejeztük a játékot. Akkoriban is sok önjelölt szakértő mondta a magáét, hogy az otthoni informatika soha nem fog széles körben elterjedni, mert macera. És annyiban igazuk is volt, hogy az akkori formájában, azzal a tudással és ergonómiával nem is terjedt el.
Így amikor a VR jövőjéről beszélünk, akkor senki sem a jelenlegi konkrét technológiát érti alatta, hanem azt a paradigmaváltást, amit maga a VR élmény jelent. Hogy aztán milyen technológiai újítások során hogyan éri el a nagyjából végső formáját, illetve milyen piaci és technológiai események gyorsítják vagy lassítják majd a terjedését, azt senki sem tudja előre megmondani.
Az első Macintosh is üzleti bukta volt az Apple-nek mégis azonnal világos lett mindenki számára, hogy a GUI az oprendszerek jövője, pedig akkoriban is sokan hülyeségnek tartották, hogy majd mindenki egérrel fog macerázni a billentyűzettel gépelés helyett. -
-Solt-
veterán
Egy clickbait cikk amiből süt, hogy a szerzője is csak felületes ismeretekkel rendelkezik a témát illetően, de ettől független sem következik belőle az, hogy az Alyx-l erőltetnék az eladásokat... ha ez lenne a cél, akkor másik HMD-n nem működne. Az Alyx maximum a végső lökést adta meg azoknak akiket egyébként is vonzott már a VR valamilyen formában. Kiváló példája annak, hogy azt a szélesebb réteget is érdekli akik AAA címet szeretnének kipróbálni rajta. Eddig a rajongók és a szimulátorosok játszótere volt, most lett megszólítva a szélesebb közönség is... elég megnézni, hogy idén milyen címek jönnek VR-ra.
A mondandód második fele meg gondolom személyes tapasztalaton alapszik... próbáltad már és tudod, hogy mekkora "macera" igaz? Az árhoz pedig csak annyit, hogy jóval olcsóbb mint egy 27"-s 144Hz-s G-Sync monitor.
A tartalom... pont egy olyan cikk alatt írod ezeket ami arról szól, hogy egy AAA fejlesztő kizárólag VR címet készít egy olyan játékból, amiből ha bármekkora szart készít 2D-ben, akkor is eladási rekordot dönt vele... ezek után logikus következtetés, hogy nem éri meg és elhal.
-
pokmky
tag
-
FlashLed
senior tag
Pontos számok? Mennyi ment el? És mennyire lenne még szükség?!
-
hombre[EU]
veterán
válasz
cskamacska #38 üzenetére
A Superdata kamuzik. Szóval delete az egészet
Az Nvidia a tavalyi! CESen 4millió PCVR-ról beszélt
Kb. 2 milliót adtak el 18-ban és 19 még erōsebb volt...szóval idén simán átlépheti a 10et -
JoolsNOS
veterán
Azért ez nem egy sima 3d szemüveg. Az azért ment levesbe, mert mindenre ráerőltették. A sima 3d egy animációs filmnél jó, de minden fimet adnak 3dben ahol semmi 3d hatás csak sötétebb lesz a kép, illetve szellemképes az összes fényforrás. Meg persze nem is kétkamerás forgatás, csak sima layer van ráhúzva. Elmész egy ilyen filmre aztán úgy jössz ki, hogy hát ezen mi volt 3d? Meg esetleg folyik a szemed.
-
-Solt-
veterán
válasz
cskamacska #63 üzenetére
2-3 évig, aztán jönni fog a frissített, jobb paraméterekkel rendelkező...
Károgók alatt azokat értem akik még normális körülmények között soha nem próbálták, azt sem tudják mekkora plusz élmény, de minden VR cikk alatt megjelennek és minden tényt figyelmen kívül hagyva nyomatják a demagóg zöldségeket... A legrosszabb fajtájuk az, aki ezt szimplán rosszindulatból vagy irigységből teszi...
Nem lesz nagy siker? Hol olvastál ilyet? Én csak olyanokat látok, hogy halott, meg bukás lesz az egész VR. Zéró háttérismerettel jönnek a büfik meg az epeömlések évek óta... ezekre egy gyönyörű válasz az Alyx!
Én több mint 3 éve élvezem, egyszerűen más dimenzió így játszani, szóval részemről totál mindegy, hogy a varjak mit kárognak...
-
cskamacska
addikt
A Valve saját szavaival kukázta a Steam Machines gépeit (mondjuk ezt a partnerek, de érted
), a saját SteamLink streaming cuccát (pedig erre speciel még igény is lenne, mert nem helyettesíthető teljesen
), és a saját Steam Controller gamepad-jét (pedig ez sem volt rossz, de gondolom nem érte meg nekik). Meglátjuk az Index meddig húzza.
Károgók alatt meg gondolom a flatgame rosszarcokat érted, akik el akarják tőled venni a VR élményt?
Mert ugye a kapitapatologizmusban ha valami nem lesz nagy siker, az nem lesz később sehogy. Ugye olyan nincs hogy a VR nem lesz mainstream, ha a facséék megszakadnak sem(amúgy nem szakadnak, talán ez is a baj
), és niche cuccként akár évtizedekig el lesz magában.
-
-Solt-
veterán
Az irány már most is ez... a Valve szava egy picit többet nyom a latba mint a károgóké akik évek óta a halálát jósolják minden egyes VR cikk alatt. Elég megnézni, hogy idén az Alyx mellett milyen címek jönnek még.
Ahogy a VGA-k fejlődési üteme visszaáll a "normális" kerékvágásba ugrásszerű lesz a fejlődés, főleg ha ilyen ütemben érkeznek még AAA címek mint idén. Az Alyx után képzelj el egy GTA-t VR-ban...
-
vaakuum
addikt
Lehet kicsit korábban jött a kelleténél, de előbb-utóbb úgyis ez lesz az irány, elfogadott hétköznapi technológia és eszköz lesz. Nem lehet a fakocka irányába fejleszteni, annak az ideje már elmúlt. ha nem is 2-3 év múlva, de olyan lesz, mint most az lcd monitorok a katódsugárcsövesek után...szerintem
-
arn
félisten
válasz
barcalaci84 #57 üzenetére
a vr ujra tetszhalott lesz... nem csodalkoznek, ha csak projektmentokent dobtak volna be az otletet, aztan majd meglatjak, hogy mekkora tomegeket lehet megmozgatni.
-
barcalaci84
őstag
de addig rájönnek h rengeteg nagyon jó tartalom van már most is csak azokat a monitoros játékos nem ismeri ...
a half life egy nagyon jó húzónév , de pl nagyon jónak kell lennie h pl egy ASgard's wrathnál jobb legyen nálam...meg lehet addigra már venni kell majd mg egy headsetetet , mert a család többi tagja is rá tud kattani a VR-re , akiket amúgy nem lehetne leültetni egy monitoros játék elé...
de pl környezetemben több család is vett VR headsetet karácsonyra , mert látták nálunk h milyen jó szórakozás tud lenni a családnak , szórakozva le lehet fogyni stb...(őket pl a half life nem is érdekli )
és amúgy rift S-t se könnyű beszerezni manapság (és igazából a májusi rajt óta sokszor volt hasonló) , mert készlethiány van amazonon , casekingen és a többi európai hivatalos partnernél...
hogy a számok pontosan mik is az meg szerintem annyira nem is érdekes...az az érdekes h a VR gyártók kevesebbre számítottak előzetesen, szóval ez egy jó hír nekik...
folyamatosan nagyobb a kereslet a kínálatnál... -
-Solt-
veterán
válasz
MeszesKPT #54 üzenetére
Az, hogy összeállítanak egy listát az éves bruttó bevétel alapján, abból egyáltalán nem következik, hogy a napi legkelendőbb lista összeállítása is a bruttó bevétel alapján készülne el. Tények nem állnak a rendelkezésünkre, de szerintem logikusabb, hogy eladott darabszámra megy a napi legkelendőbb lista. Nehezen tudom elképzelni, hogy mondjuk egy 3-4 eurós indie játékból több mint tízszer annyi elfogy adott napon, mint egy 50%-s akcióban is 30-40 euróba kerülő AAA játékból...
De tulajdonképpen ez mindegy is, mert a lényeg az, hogy egy sokak által halottnak kikiáltott technológia méltó választ adott... egyrészt arról, hogy egy kiemelt fejlesztőnek mi a véleménye a jövőjét illetően, másrészt arról, hogy ha szélesebb rétegeket célzó cím is szóba kerül, akkor bizony kapnak utána az emberek még ilyen áron is.
Érdemes ezt végignézni, sok mindenre választ ad: [link] Elmagyarázzák a fejlesztők, hogy miért VR only, miért pont a HL, stb...
-
arn
félisten
Ez a játék iránti érdeklődés, nem a VR taltosodott meg. Csak az lenne a blama, ha bebugatnak mindenkit, aztán kiadnak vmi sz@rt
-
MeszesKPT
őstag
Pont az Index az ami bebizonyítja, hogy nem unitra megy hanem gross revenue-ra. Elég furcsa lenne, ha Winter Sale alatt több unitot adtak volna el belőle, mint egy féláras GTA V-ből vagy PUBG-ből. Bár a napi top selling listánál ez nincsen külön feltüntetve, de az éves összefoglalónál mindig kiemelik.
[link]Azért sokaknál a HL döntheti el a mérleg nyelvét, ezt simán el tudom képzelni.
(#53) nkmedve
Black Mesa elképesztő, én nem akartam hinni a szememnek. -
nkmedve
őstag
Hát igen, ez egyénfüggő. Nálam nem igazán játszik ez így, pedig én is nagy HL fan vagyok. Egyáltalán nincs bajom azzal, hogy mások VR-eznek és készül hozzá megfelelő tartalom, de nekem nincs rá igényem (ennek sok oka van, pl. hogy a szemem messze nem tökéletes, nem bírom annyira az ilyen szintű elzártságot, stb.), így örülnék neki ha az ilyen ismert és általam nagyra tartott címek folytatásai nem igényelnének ennyire spéci hardvert.
Szóval mint mindig, az opció hiánya zavar itt is. Nekem ez kb. az a szint, mintha az alapvetően PC-s HL sorozat várva várt legújabb része kizárólag csak egy számomra haszontalan, drága konzolra jelenne meg. Gondolom egy ilyen lépésnek is sokan nem örülnének.Még mindig reménykedem benne, hogy idővel majd lesz normális változat is a játékból amit szépen be lehet rakni a HL kollekcióba és időnként végigtolni a többi résszel együtt. Amúgy most éppen a HL2 EP1-et tolom, azelőtt Black Mesa és HL2 Update ment.
-
JoolsNOS
veterán
Emberfüggő, szitufüggő. Lassan 40 vagyok. HL fan. Volt kb 3 év mikor nem játszottam. Főleg a gyerekek születésekor. Néha mégis rámjött a játszhatnék. Aztán olcsón hozzájutottam egy dk2-höz. Ez megadta a lökést, hogy legyen egy videókártya is. (alap kb megvolt, bár azóta az is csere lett) A dk2 hamar csere lett s-re. Azóta szinte csak vr megy. Nincs átrendezve a nappali. Csak kifordítom a székemet az asztaltól. Igaz főleg 8 után kezdődik az élet amikor a gyerekeknek fellőtték a pizsit.
-
Ste
addikt
-
nkmedve
őstag
Ez nálam nem kipróbálás kérdése hanem egyszerűen nem vagyok hajlandő ilyen szinten elhatárolni magam a külvilágtól. Aztán pedig egy adott kor fölött (a HL rajongók túlnyomó része szerintem már ebban a korban van) az ember már csak elvétve játszik, ami azt jelenti, hogy nem fogja a nappaliját a VR játékoknak alárendelve berendezni, és nem költ ilyen összegeket játékkiegészítőkre (azon kívül, hogy már eleve kell egy elég erős PC is hozzá).
Az 500 eurót amúgy valami olcsóbb konstrukcióra írtam, az Index nyilván még kevésbé éri meg ha csak 1 játékhoz veszi az ember.(#16) SQX_Barto Szerintem nem a legjobb felmérés ez a HL3-ra. Ha nem adnak ki VR nélküli változatot akkor várhatóan elmarad a sokmilliós eladás, könnyen bukás lehet belőle. Bármennyi headset-et is adnak el mostanában, az semmiség egy manapság sikeresnek számító AAA játék eladásaihoz képest. Alapból nem túl nagy a PCs single-player FPS tábor, ezt még tovább szűkíteni a VR igénnyel nem kecsegtet túl jó eséllyel a sikerre.
Bár így legalább lesz egy kifogásuk, hogy miért nem csinálnak HL3-at, mert eddig nem sok volt. -
vaakuum
addikt
válasz
barcalaci84 #44 üzenetére
"de kivétel erősíti a szabályt...."
Ezt egy matek szigorlaton miért nem meri soha, senki elsütni... -
ChavalieR
csendes tag
Off
Nem tud valaki esetleg Budapesten egy helyet ahol ki tudom pròbàlni a Rift S-t?
Szeretnèk venni egyet de mèg sosem pròbáltam semmilyen VR-t. Konkrètan a Rift S érdekel. Első genes Oculus meg Vive van mindenhol. -
hombre[EU]
veterán
há' de nem éri meg
-
barcalaci84
őstag
Nyilván van olyan aki nem képes hozzaszokni, de kivétel erősíti a szabályt....
A vadaszpilotas, meg twngeribeteges hasonlat azért nem jó, mert ott eleve a mozgastol kavarog a gyomrod, meg ami benne van...
Vr - nal viszont nem erről van szó, hanem h az agyad azt hiszi megmergeztek...
Ez inkább ahhoz hasonló mint ahogy írta valaki h gyerekként emelygett a buszon illetve autóban... És nem az lett h fórumokon hangoztatja h milyen hülyeség a busz és gyalog is el lehet jutni bárhova, hanem idővel elmúlt és ma már tok természetes h autóval közlekedik... -
ted_tris
tag
válasz
barcalaci84 #31 üzenetére
Lejart a szerk. ido..
Sok tengeresz is okadik evek utan is ha nagyon dobalja a hajot a tenger.
Sokan mondjak kozuluk, hogy nem lehet megszokni.
A "rejtozo vadaszpilotak" szoknak hozza.
Van olyan aki orakat jatszott problema nelkul aztan egyszer csak elojott neki.
Konkretan lattam ahogy rongyol a budira okadni nemi resident evil utan pedig elotte jatszott relative rendszeresen.
2 embert is ismerek akinek egy ido utan jott elo.28#
Ezt gondold at ujra.
Az autoban a fuled is azt az imputot kapja, hogy mozogsz, sot a tested is gyorsitas-fekezeskor vagy kanyarban.
Valaki attol is rosszul lesz ha nem az utat nezi utaskent hanem olvas. -
ted_tris
tag
Az aztan valami.
Van 100x millio eladott konzol.
Nem sikertortenet.
Ha probaltad rajossz miert.#18 alacsony a felbontas es e melle kicsi a latoszog is.
Gyak. Egy csobe nezel, a latoszoged cirk a50-60%-an semmi sem tortenik.
Nem hogy a szemed a fuled es az izomzatod altal erzekelt dolgok kozt lesz kulonbseg az agyad szamara, de meg a szemeid is mast fognak imputkent kapni kozepen es a szelen.
Aki hajlamos ra hamarabb is lesz rosszul mint pl az occulustol.A ps vr egy fos.
-
Nartaas
tag
A mozgó szimulátor szék sokat ront a helyzeten. Én nagyon érzékeny vagyok motion sicknessre és egyszer egy 4d moziban ahol mozgott a fotel úgy jártam mint te. Ellenben otthon Rift S-el egy project cars teljesen jó volt első alkalommal is. A teleportálósdi nekem se jön be de a locomotion az trükkös dolog, eleinte tényleg gyorsan jött a rosszullét de alkalmazkodik az ember. Ma már Skyrim VR-ban elrohangálok egy órát is gond nélkül. Skyrimban egyébként lehet segít az a szoftveres megoldás, hogy mozgásnál elsötétíti a perifáriás látómezőt.
-
-Solt-
veterán
válasz
cskamacska #38 üzenetére
Picit gondold végig, hogy ha értékre menne akkor az 5-10 eurós játékok kb soha nem kerülnének dobogóra! Eladott darabszáma megy, ez szerintem elég evidens.
-
cskamacska
addikt
"De pontos adatokat, nem nagyon közöltek."
Arra azért nagyon ügyelnek hogy értelmes eladási darabszám ne kerüljön ki. Sony leginkább hetente kirakná minden plakátra hány PS4 fogyott(főleg az Xbone ellenében
), a VR cégek azért ennél csöppet szemérmesebbek.
Superdata 2019Q3-ra 180 ezer eladott Oculus Questet saccolt, ez akkor 400000 teljes eladott darabszámot jelentett, Oculus Rift S és az Oculus Go ugyanekkor sokkal szerényebben teljesített.
Valve Index pedig hihetetlen 46 ezres eladott példányszámot tudhatott magáénak.
Másik cikkben PSVR-ra 4,7 millió, 1,5 millió Oculus Rift-et, és 1,3 millió HTC Vive eladást említenek év végén.De ugye borzolja a kedélyeket hogy a HMD-k nem teljesen kompatibilisek, no meg az early adopter enthusiastok több cuccot is megvesznek. Ha pedig az össz PC VR eladást mégis mondjuk 1,5-2 milla technerd követte el, az nem olyan jó a játékfejlesztőknek, mert nem vesznek meg egy játékot ötször.
Na jó, ha nincs benne Oculus Cros Buy-ban akkor mégis.
-Solt-: Steam lista értékre megy(illetve a fene tudja, mert soha nem kötötték az orrunkra, csak tippelni lehet
), úgy nem nehéz egy 1000 eurós tétellel.
-
Ragnar_
addikt
Szimpatikus lépés volt a Valvetól, hogy a HL lezárása helyett egy VR előzményt készített amivel a PC játékosok 95%-át ki is zárta a legújabb HL mókából. Na de ők se hobbyból gyártanak VR szeteket. Valahogy el kellett tüntetni a raktárkészletet és úgy tűnik sok rajongó simán kattintott az 1000 Eurós szetre mikor bejelentették az Alyxet.
-
JoolsNOS
veterán
-
BusinessGuy
őstag
Mert így is van. Tele a net használt psvr-al.
Nem csak a több pixelről van szó. A mozgáskövetésről,az irányításról. Bára felbontás is számít,a psvr addig jó amíg a közeledben lévő dolgokat nézed. Semmi másra. Az irányítása kaka,rég analógokat kellett volna a nyalókákra rakni ahogy a userek java kérte. A játékkínálat meg semmivel sem jobb mint pc-n sőt...
Elhiszem hogy van akinek ez elég. De a sikere egyedül az olcsóságnak és a jó marketingnek köszönhető, ettől még az asztali VR legalja MINDEN tekintetben.Vakuum: a rosszullétet embere válogatja. Nekem 1 óra után sincs semmi bajom egyik VR-ban sem. Az első percekben fura érzés és annyi. Egyébként igen a teleport szar. Pc VR-nál van analóg rá az irányítón. Psvr-nál csak gombok amik szart sem érnek vagy teleport. Semmire nem jó csak magától haladós lövöldékre...
-
XORANDOR
kezdő
P#&@ba a VR -al, HL -t a népnek és ingyen sört!
-
Tigerclaw
nagyúr
Vajon a Virtuix Omni szerű VR-es sétálóplatformok csökkentik a motion sicknesst?
Illetve ott gondom máshogy érzékelik a mozgást, mert a pad adhatja az X és Y koordinátákat külső mozgásérzékelők helyett.Ha ezek jól működnének és elérhetőek lennének otthonra is, nagy mértékben megdobnák az egész szegmenst.
-
barcalaci84
őstag
Simán tanulható a dolog fokozatossaggal...
Először csak pár percet szabad menni és ezt novelgetni...
Aztan az agyad megtanulja h nem mérgezés áldozata vagy és utána soha nem jön vissza a rosszullet... Mert az agyad tudni fogja h csak szórakozó és nincs mitől megvedeni... -
vaakuum
addikt
Tapasztalati alapon mondom, hogy 12 perc autós száguldozás után (motoros szimulátorszékben) olyan hirtelen tört rám a rosszullét, hogy ha még 30 másodpercet a fejemen hagyom, mindent összehányok. Miközben a lassabb mozgásokkal nincs gond. Mondjuk én gyerekkoromban is sokáig rosszul voltam az autóban meg a buszon. Persze az is lehet, hogy pont az ülés rezgető motorja hozta ki ugyan azt a hatást, amit a régi buszok alapjárata okozott...
FPS-hez szerintem a teleport elfogadhatatlan. Ott látom, arra halad, annyival kell elé lőni, mert ilyen gyorsan mozog, stb. Enélkül gagyinak tűnik az egész.
-
barcalaci84
őstag
Joy (thumbstick) van a controllereken és ugyanúgy tudsz menni vele mint egy xbox controller rel... Legtöbb játékban valaszthatsz h teleportalni akarsz vagy rendes un locomotion mozgást akarsz...
Az agyad hamar megszokja egyébként és nem leszel rosszul és az életbe nem játszol pl fps-t monitoron :) -
JoolsNOS
veterán
Autóversenynél pont, hogy nem fordul fel a gyomor, az autóban ugyanúgy ülsz mint otthon a székben. A séta a gond ,mert az veri át az agyat. A teleport meg 10 perc alatt szokható és tökéletesen használható.
barcalaci84: meg játékfüggő is. Pl gta5 simán használható gond nélkül, pedig utólagos vr. Az In Death-ben meg amint megmozdulok stickel már jön is a sick
-
vaakuum
addikt
Itt mi lesz a megoldás: a séta helyett is teleportálni kell? MErt akkor eszembe nem jut ezzel foglalkozni. Egy autóversenynél még ok, hogy felfordul az ember gyomra, de egy sétálós játéknál ne ez legyen már. teleportálgasson, akinek 3 anyja van. Rakják be hozzá, hogy mondjuk a felsőtestet meg kell dönteni a tervezett haladási irányba, és akkor a gravitáció is segíteni fog a realisztikushoz hasonló érzés kialakításában, de legyen folytonos a mozgás és a környezet változás.
-
a2d2
addikt
Görgessetek csak tovább, van HMD-m napi használatban, csak a kommenteket jöttem olvasni
-
hogabesz
aktív tag
válasz
BusinessGuy #22 üzenetére
Tehát abból, hogy neked nem tetszett kikövetkeztetted, hogy az 5millió java "polcokon porosodik vagy a neten van hirdetve"
Én vagyok az ellenpélda. Több mint egy éve vettem meg, azóta is rendszeresen használva van és hidd el, sok olyan akad még mind én. PC-s VR-t sosem próbáltam, de nekem nem is hiányzik. Én nem érzem azt, hogy nekem ugyanaz a játék nagyobb élményt adna, csak mert több pixelt látok.
-
n00n
őstag
Én is a VR ellenesek (bár inkább a VR semlegesek a jó szó
) táborát erősítettem sokáig. Aztán egyszer sikerült kipróbálni több komolyabb VR-t, és elképesztően király élmény, és még mennyi lehetőség lenne benne...
-
Crytek
nagyúr
PC-n nem akart működni vs ellentétben a mobil megoldásokkal, vagy a rendkívül speciálisan kezelendő PlayStation VR-ral.
Hát igen sok az igénytelen akik megelégszenek a vr legaljával. Majd a 4k 120fps éra olyan 8-10 év múlva elhozza a VR kánaánt
-
BusinessGuy
őstag
Igen,aminek a java a polcokon porosodik vagy a neten van hirdetve. A Sony megcsinálta. A nagyok között legyatrább élményt adva képminőségben,a lehető legszarabb trackinggal és a rettenetesen gagyi nyalókákkal amivel maximum magától mozgó céllövöldét lehet élvezni. Tartalom? Egy fikarcnyival sem jobb mint pc-n sőt...Ugyan úgy 1-1 AAA játék és mellé kismillió techdemó szintet hozó vacak. Csak még erősen limitált is vagy szoftverek tekintetében..Ennyi a PSVR csak fele illetve harmadannyiba kerül, de ezt az árelőnyt leszámítva minden tekintetben gyengébb a pc vr-nál... Az árnak köszönheti hogy ennyit el tudtak sózni belöle..
Volt, többet nem kérek belöle. -
Mooka-Miki
senior tag
"...a szórakozást biztosító szoftverekbe kellene a mostaninál sokkal több pénzt fektetni."
Jééééé.
-
Tigerclaw
nagyúr
A VR esetén a hardver eladások száma jellemzően nem jelenti azt, hogy van mögötte minőségi, mennyiségi tartalom, hanem csak azt hogy van erre irányuló hit, remény... illetve van egy komoly "ha kimaradsz, lemaradsz" hatás is. A többség ki sem tudja próbálni, leírni cikkben, vagy videoban bemutatni meg nem lehet semennyire sem, a jellegéből adódóan. Igazából pont az az amiért nem tudnak eladni többet és pont ez az amiért eladnak bármennyit is. Az early adopterek nem tudják, hogy milyen élmény lesz, de reménykednek, hisznek benne. Mások meg egy egyszerű reményre nem fizetnek ki egy zsák pénzt.
A tartalom oldal meg láthatóan megbukik, ha a reménykedők, hívők száma nem lép át egy szintet. Nem éri meg fejleszteni rá minőségi címeket, ha nincs rá volumen. A Sony esetén más a helyzet, mert neki jöhet bevétel a VR készlet eladásából, az VR által generált extra konzol eladásokból, a VR játékok eladásából és a nem VR játékok eladásából, mert ha csak VR miatt is vette meg a PS-t valaki úgyis fog játszani más játékokkal is. Mondhatni sokkal biztonságosabb helyzetben fejleszthet VR hardvert, vagy épp VR játékokat, mint a többi VR-hez kötődő hardver és játékfejlesztő.
-
negro
őstag
Annak idejen ~3 eve talan egy Retroworld, HL2 - Ep1 - Ep2 kritika ala irtam, hogy szerintem a kov. HL jatek VR -re lesz el keszitve. Jos nem vagyok de azert vicc!
Csak azt nem gondoltam VR only lesz. Akkor azt irtam mostanra mar elerhero aruak lesznek a vr cuccok de sajnos a csuf igazsag, hogy magyarba ahol az atlag user ~60.000 forintos monitoron tevekenykedig meg mindig luxus 100+ ezret kiadni gyakorlatilag egy jatek kedveert.
Hozzateszem szerintem a Valve reszerol ez tapogatozas, (es ugytunik van penz, megveszik az emberek) hogy egy esetleges tenyleges HL folytatas aka 3. resz elkeszitese erdemes-e termeszetesen VR ala.
-
saelin
veterán
A Sony megoldásával az a baj hogy elavult. Rettentő kis felbontású a szemüveg, a kontroller eredetileg nem vr alá lett kitalálva, millió kábel...
Engem ezek közül a felbontás zavar, de az piszkosul. Most januárban akartam venni egy szemüveget, amiről végül szépen lebeszéltem magam. A fő ok pedig az alacsony resolution volt. Nagyon bízom benne, hogy a Sony következő konzolja sokkal jobb vr élményt tud nyújtani és hogy készülnek új hardverrel is hozzá.
-
TomFace
tag
Szerintem a titkos tipp továbbra is a Samsung Odyssey+, berendelve amazon.com-ról jelenlegi akcióval 160 ezer körül van. Tudásra Vive Pro, csak messze nem kerül annyiba. Egy évvel ezelőtt vettem, nagyon jó vétel volt.
#13 Teljesen egyetértek, akinek baja van a VR-ral, az még nem próbálta ki a megfelelő szemüveggel és konfiggal. Egészen más dimenzió.
-
SQX_Barto
addikt
válasz
green dude #14 üzenetére
Szerintem a Half Life Alyx kb egy igenyfelmeres, hogy mennyire erdekli meg az embereket a HL (na meg hogy eladjak a sajat VR setjuket), van ra esely, ha jok lesznek az eladasok, lesz meg HL cim kesobb.
Igazabol zsenialis huzas volt, mert en aki eddig lesz@#rtam a VR-t, a jatek bejelentese ota elegge nezegetem az Oculus Rift S-t.... (Az Index-et majdnem haromszor annyiert nem vennem meg). -
En azt mondom nagy genyosag vr el kiszurni a rajongok szemet.... Pont nem erdekel a vr... Ellenben egy ertelmes hl 3 nak orulnek ... Ha nem jon soha.. remelem csodbe megy a steam.. 😂🤣
-
green dude
tag
Esküszöm veszek egy ilyen VR felszerelést, ha megkapom a HL 3-at. 10+ éve várok rá.
Viszont még az Episode 3-al is lógnak.
Tudom, tudom ezek már soha nem jönnek, és az eredeti story író is elment a cégtől... .
-
opr
nagyúr
Eléggé más a nézőpontunk. Engem pl nem VR játék már nem igazán tud lázba hozni. Ne érts félre, játszok sima játékokkal is, de akkora a különbség élményben, meg abban, hogy mennyire tudom magam beleélni a világba, hogy ég és föld.
Ettől függetlenül pc-s VR-om nincs, mert mocsok drága, jó nekem a psvr. -
pokmky
tag
"Ugyanakkor az a tény, hogy egy játék el tudja adni a teljes készletet, lényegében jelzi, hogy lenne kereslet a technológiára,"
Nem, a half-life-ra lenne igény annyira, hogy még a Vr-el is hajlandóak kínlódni az emberek miatta... El is mehetnek a francba, amiért csak Vr-en megy. -
-Solt-
veterán
Több alkalommal is napokig vezette, de minimum top 3 között volt a Valve Index a Steam "legkelendőbb" listáján... tehát egy ~1000 eurós termék az 50-70 eurós játékok között napokig minimum dobogós volt... ugye nem gondoljátok komolyan, hogy pár ezer darab eladásáról van szó!? [link]
-
nkmedve
őstag
Azért elég drága játék lesz ez így, gondolom a felszerelés hozzá nem lesz túl nyomott áron Steam Sale-k alatt sem.
Engem a VR semmilyen szinten nem érdekel, a HL viszont igen (első nap teljes áron simán venném, de nem headsettel együtt 500 euroért). Remélem idővel jön majd egy mod a játékhoz amivel normális halandóknak is végigjátszható lesz, aztán pedig ahogy lejárt az Alyx hype, újra elfelejtjük a kötelező VR-t. -
válasz
GuineaPigMan #3 üzenetére
Én nem értek vele egyet mert látni kellene, hogy mekkora volt országokra bontva a készlet. Ha pár 1000 db az semmit nem jelent mert annyi gazdag mindenhol van akik úri huncutságból is megvesznek egy ilyen max ha nem tetszik bedobják a sarokba.
-
GuineaPigMan
tag
"Ugyanakkor az a tény, hogy egy játék el tudja adni a teljes készletet, lényegében jelzi, hogy lenne kereslet a technológiára, ha érkezne hozzá életképes tartalom."
Teljes mértékben egyetértek ezzel a mondattal!
-
Shing
őstag
Milliókat eladtak Vive-ból és Oculus-ból is. De pontos adatokat, nem nagyon közöltek. Nem értem mi alapján haldokolt volna az egész... és akkor még vannak más platformok is. A Sony táján sokkal kihaltabb a helyzet, alig jelenik meg valami játék, itt is csak a Sony próbál valamit kiadni, hogy ha más nem ad ki játékokat legalább first party legyen.
-
ted_tris
tag
"Chuck norris hany fekvotamaszt tud megcsinalni?
Az osszeset."Eladtak majdnem az osszeset.
Az mennyi is? Nem elegge konkret matematikai ertek.
Es a majdnem az megint elegge tag.Gondolom egy jatek miatt sikerult a tobb 10 millios cel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Ryzen 5 5700X + RTX 3070 + 32GB RAM + NZXT hűtés/ház + Windows 11 Pro
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Honor 400 Lite+ Honor Choice Earbuds fülhallgató, fekete, bontatlan, eladó
- LAMZU Maya X 8K - Fekete + Artisan MIZUGUMO FUTAE P8 Gari: Mysoft.hu 2027.03.08 -ig - Ár alatt!
- Honor X7B szép állapotban 6/128GB fekete / 12 hónap jótállással!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest