- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
válasz Tigerclaw #221 üzenetére
szóval röviden a NIO féle BaaS?
"szerintem rossz irany amerre elindultak es el tudom kepzelni, hogy Kina a jo iranyba megy majd, amivel rengeteg penzt megsporol majd"
lehet van benne valami, de azt ne feledd hogy míg ott "egyedül" dönthetnek mi legyen, itt a sok kis EUs ország egymást gáncsolja mindenben -
#06658560
törölt tag
válasz Tigerclaw #221 üzenetére
Tapasztalatom az, hogy az emberek a benzineseknél is reklamálnak, ha nincs meg z 500km hatótáv, hogy hetente egyszer kelljen a tankolással foglalkozni.
Szintén az a tapasztalatom, hogy a Renault Twizzynél pont a külön lízingelt akku tántorítja el az embereket. Miközben városba abszolút ideális jószág lenne. A cserélgetéshez szabványosítani kéne, minden járműre fixen egyet, amivel a jön a kérdés: kicsi vagy nagy autóra optimalizáljunk?
Infrastruktúra oldaláról viszont pont a minél jobban szétszórt töltőhálózat a jobb.
Az általad szabványosnak tartott minipakk nem teszi a gyártóknak olcsóbbá, mert a karosszéria, a padlólemez drágul miatta. -
vicze
félisten
válasz Tigerclaw #228 üzenetére
A szabványos aku elég sok minden miatt nehézkes. Egyrészt korlátozza magának az autónak a méreteit, másrészt sokkal nagyobb és leginkább nehezebb, ez főleg kis autóknál probléma mivel elég sok hatótávot veszítesz vele.
Nem 15kg-s moped aksikról van szó, hanem 500+kg-s aku monstrumról, amit user nem tudna cserélni, csak gépesítve, viszonylag körülményesen.
Most gondolj bele egy forgalmasabb helyen mennyi aksit kéne tárolni, hogy kiszolgáld a usereket. A költség és a helyigény nagyon sok. Pláne ha jelenlegi lassú töltésű aksik miatt van egy igen nagy bottleneck, mert az aksik sokkal gyorsabban elfogynak, minthogy után tudod tölteni. Van ezért egy Li bottleneck is mert az autók mennyiségéhez képest többszörös aksi kell, tehát a legdrágább elemet (hehe) szeretnéd megsokszorozni, úgy hogy már most is szűkös a kapacitás rá.Ha csak a kicsiknek akarsz cserélhető aksit akkor dupla infrastruktúra kell, mert a többit továbbra is tölteni kell.
A hosszútávú EV cél, hogy egy 100kW-s aksit 15perc vagy akár 5perc alatt lehessen legalább 80%-ra tölteni. A Tesla 30perc alatt tudja ezt a legfejlettebb superchargerrel. Sokkal értelmesebb és hosszútávú megoldás ezt fejleszteni mint a csereberét, ami borzasztó nagy macera. Máskülönben 500km után nagyon kevesen nem állnak meg pihenni legalább 30percre vagy többre.
Amúgy a cserélgetés pontosan a kisautóknál értelmetlen, mert kisebb aksi gyorsabban feltöltődik túlnyomó többségben városban használod igen kis távokon és egyszerűen nem meríted le, míg hasa nem érsz, így éjjel töltve reggel minding 100-on lesz.
Cserélés értelmét egyedül a hosszútávú teherszállításnál látom, ahol nagyon nagy távolságokat kell minél rövidebb idő alatt megtenni és az aksi méret hatalmas, így a töltési idő is nagyon hosszú.
[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Tigerclaw #233 üzenetére
Szerintem összességében drágább akkucserélő állomásokat kiépíteni emelővel-géppel és töltési raktárral + logisztikai rendszerrel, mint odarakni 4db villámtöltőt. Nem is beszélve arról, hogy iparági szabvány kéne legyen a cserélhető akku rögzítési módja, mérete, formája és csatlakoztatási lehetősége, ami pont elveszi a gyártóktól azt a megkülönböztetési lehetőséget, hogy ők jobb, kisebb, más alakú, más elrendezésű akkupakkokkal tűnjenek ki a mezőnyből.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
vicze
félisten
válasz Tigerclaw #232 üzenetére
Tesla Supercharger 250kW tehát negyede az általad említett 1MW-től és vannak 30+-os beállók. Nem lehetetlenségről van szó. És 15per alatt tud 200km-et beletolni, amit te cserélgetéssel akarsz elérni.
Taycan 350kW-vel tud tölteni, és a CHAdeMO 3.0 protokoll 500kW-ig támogatja a töltést, tehát 10perc alatt tudja amit írtam. Elég jól látszik, hogy ez a fő irány és egyáltalán nem lehetetlen, és inkább közel van mint távol.Abban amúgy egyetértek, hogy az aksi súlya problémás és a hatótáv vs. súly továbbra is elég nagy gond, de nem hiszem, hogy ezt bármilyen cserélhető aksi rendszer fogja megoldani.
-
vicze
félisten
válasz Tigerclaw #239 üzenetére
"This project with the code name ChaoJi aims to enable 900 kW (600A x 1.5kV), all the while ensuring backward compatibility with the current CHAdeMO and GB/T (IEC 62916-3 configuration BB) chargers, according to the Association."
Nem hinném, hogy űrtechnológia lenne. A probléma inkább az hogy az aksik nem tudnak ekkorát még felvenni, a hálózat és a szabványok maga jelenleg is képes lenne rá. -
emelhu
aktív tag
válasz Tigerclaw #252 üzenetére
"Ha igy mukodne, rakenyszerithetnek..."
Hát az állam sok mindent tud kényszeríteni
De én nem vagyok híve a direkt kényszernek, a szelíd erőszakot (szabályok által érdekek irányítása) jobban kedvelem.
Vagyis pl. amelyik cég (vagy csak terület, hely, megoldás) a társadalom érdekeinek megfelelő megoldást alkalmaz, az mondjuk 10%-os forgalmi adót fizet a tevékenysége után, amelyik meg nem tartja be ezt az "elvárást", az meg 25%-ot.
Idő kérdése és minden cég abba az irányba menne, amerre az állam akarja.A térhajtóműves példád nagy marhaság, mert amit vázoltam az technologiailag, a jelen lehetőségeiben, teljesen rendben van, csak akarni kellene...
-
<Lacy85>
addikt
válasz Tigerclaw #268 üzenetére
Ami elérhetőbb áron van (Nissan Leaf, stb.), az valóban max. városban mászkálós bevásárlókocsi. A WLTP hatótáv sem éri el a 300km-t sem. Nagymama tempóban talán a 200 megvan. Nyáron, ideális körülmények között. Közel 8 millióért.
Egyik videóban mondta a Model 3 tulaj, hogy ez az első e-autó, amivel pályán 100km/óra felett mer menni, mert nem merül le pillanatok alatt, ha mondjuk tartod a 120-130-at.
De ez meg már nagyon nem a Leaf árkategóriája.
Biztos megvan a zöld feeling varázsa, de ha még egy közel 20 millás autónál is azt kell lesni, hogy nehogy 120-130km/óra fölé menj egy kicsit hosszabb úton, mert félő, hogy nem érsz oda... -
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #268 üzenetére
Teljesen természetes hogy egy magasabb vélárú új autóból ott fognak többet eladni ahol több pénze van az embereknek. Ebben mi az újdonság?
A kvotaautokrol meg ne is beszeljunk, vagy az olyan lepusztitott miniautokrol, amik visszarepitik az embert menetdinamikaban a Trabant korszakba.
Ültél már egy E-upban? Mert nekem nem a Trabant korszak jut róla eszembe.
Ellenben ha beülsz egy belső égésű autóba egyből fel fog tűnni mennyire elavult technika a villanyautóéhoz képest.Tamogatas nelkul mennyit adnanak el?
Ezt senki sem tudja. De valószínűleg kb ugyanennyit.De komolyan, tényleg azt nem érted hogy egy olyan országban ahol több pénzt keresnek ott több autót fognak eladni?
Vajon miért adnak el lakosságra arányosan több autót Németországban mint Magyarországon? Biztos azért mert drága a villanyautó.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...