- Légies iPhone halvány színei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Instagram közösségi fényképezés
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Abu már megint olyasmiről osztja az észt, amihez baromira nem ért, amolyan kétlábon járó Dunning-Kruger-illusztrációként.
És igen, tessék már rendes leírni, hogy Lánczos.
-
con_di_B
tag
Na jó, sajnos még nem volt idegrendszerem elolvasni a teljes hírt normálisan, ennyire felhúzott két dolog.
1) Ez magyarul Lánczos szűrő, mivel magyar volt az úriember, akiről elnevezték. Nem ez az egyetlen dolog a jelfeldolgozásban, pl. a Gábor szűrő is szintén magyar matematikusról lett elnevezve.
2) A Lánczoshoz nem kell semmiféle ezoterikus művelet, mint amiket Abu írt, hogy trigonometrikus függvények stb. Azok a konvolúviós együtthatók kiszámításához kellenek max. de a gyakorlatban azok konstans értékek, szóval pontosan ugyanúgy implementálható FMA-kkal, mint bármi más. Nem az a baja, hanem hogy kell belőle vagy 3 lobe, hogy értelme legyen, magyarul 7x7 vagy 9x9-es konvolúció, ami még úgy is fáj, h amúgy szeparábilis.
3) A Lánczos sem akar új részleteket adni a képhez, ezek arra valóak, hogy ugyanaz a jel kevésbé nézzen ki ocsmányan nagyobb felbontású kijelzőn.
4) Nyilván egyik super-resolution eljárás sem sima Lánczos szűrő. Ad1. a Lánczos nem super-resolution eljárás Ad2. tisztán lineáris szűrőkkel nem lehet rekonstruálni, szóval valami poén még mindenképp kell.
Megyek vissza olvasni, miután kidühöngtem magam. -
paprobert
őstag
Én inkább arra értettem, hogy játék piacra dobása előtt milyen hardverek lesznek eldobva, amelyek pl. már low-on sem lesznek képesek futtatni értékelhető sebességgel az érkező next-gen játékot. Target kiválasztáshoz, 1-2 évre előre prognózishoz tökéletes a Steam HW survey.
Ma pl. ezt GTX 1060 szint felett meghúzni anyagi öngyilkosság.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #45 üzenetére
Itt nem arról van szó, hogy mi van a gépben, hanem arról, hogy rosszul van kezelve az adathalmaz. Az adatok összehányásából úgy lesz statisztika, hogy megszűrik azt. Amíg ez hiányzik, addig ez nem statisztika.
Amíg a fejlesztők nem tudnak ugyanolyan hatékonysággal fejleszteni mindegyik PC-s konfiguráción, addig mindegy, hogy mi van a user gépében. Úgyis arra a konfigurációra céloznak, amire vannak olyan fejlesztőeszközök, amelyek lehetővé teszik az optimalizálást. Ha egy gyártó profilozója nem mondja meg pontosan, hogy mi a probléma a kóddal, akkor maximum tenyérjóslást kérhetnek egy cigányasszonytól, hátha beletrafálnak.
-
paprobert
őstag
Csak két meglátás.
1. Ha egy internetkávézóban AMD+AMD gép van, a többszörös survey beküldés azon a gépen is megtörténik. Pontosan olyan arányban, mint egy Intel+NV konfigurációnál. Az arányszámok maradnak.
2. Tegyük fel, félreviszi több 10%-kal a valósághoz képest az adatokat a többszöri beküldés. Arra továbbra is jó marad viszont, hogy a fejlesztőnek visszajelzés, milyen hardver is fut az egyszeri user játékideje alatt. Legyen az otthoni gamer-szentély, vagy kínai internet cafe user.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Látod ez a gond. A Steam nem ad külön ID-t az egyes gépeknek. Ha egy lakásban 5 lakó külön fiókja van, akkor az a gép ötször lesz bevíve.
Több dolog hiányzik a Steam statisztikájából. Az egyik legfontosabb adat az lenne, hogy a Steam felhasználók között mennyi a megkérdezett van, és mennyi a rejtőzködő. Ez egy kritikus adat az értelmezés szempontjából.
Vegyünk egy egyszerű példát. Megkérdezel 10 felhasználót. Ebből 5-nek van Windows 10 és 5-nek Windows 7 operációs rendszere. Válaszol 5 felhasználó, 1 aki Windows 10-et mond, 4 pedig Windows 7-et. A statisztikába bekerül az, hogy a Windows 7 vezeti a piacot 80%-kal, a Windows 10 részesedése pedig 20%, pedig a valóság 50-50. Itt jön képbe az, hogy mennyi felhasználó utasította vissza a válaszadást, és az is, hogy a táborokon belül mennyi a rejtőzködő. Ezért találták ki a részadatokat a statisztikai módszertan során, hogy ha valaki rejtőzködni akar, akkor azt meg tudja tenni, de legyen valami arány arról, hogy a táborokon belül mik az arányok, mert akkor korrigálhatók lesznek az eredmények a szűrés után.Na most a Valve teljesen figyelmen kívül hagyja a statisztikai módszertant. Összehányja az eredményeket, és amikor azok olyan elképesztően torz adathalmazzá gyűlnek össze, hogy már messziről látszik róla, hogy baromság az egész, amit mérnek, akkor azt nem a statisztikai módszertan alapján történű szűréssel hozzák rendben, hanem törölnek egy rakás eredményt, hogy ne látszódjon az összehányás kibaszott nagy marhaságnak. Az adatok ilyen szinten történő kezelése NEM statisztika. Lehet, hogy aki nem tanult statisztikát csontig benyalja a Valve-nek, hogy az, de a statisztika egy külön tudományág, és nem véletlenül oktatják igen sok ideig a felsőoktatásban. Ha csak abból állna, hogy felviszed az adatokat és kiköpeted róla az eredményt, akkor minden hülye képes lenne rá.
-
-
Sbig_x
junior tag
Többször el kellett olvasnom, mert nem hittem a szememnek.
Egyrészt figyelmen kívül hagytad, hogy mind a dvga mind a cpu részesedések tükrözik a steam statisztikáját.
Másrészt egy hatalmas terelés részedről a "kínai balhé" és ez: "Abban biztos vagyok, hogy az nem statisztika, ha akarsz látni egy eredményt, és addig törölgetsz leadott adatokat, amíg nem azt látod."
Ezzel azt sugallod, hogy a steam addig változtatja az eredményeit, míg az intel és nvidia dominanciáját nem tükrözi. Ez még tőled is irgalmatlanul nagy ferdítés.
A PlayerUnknown's Battlegrounds hatalmas kínai térnyeréséről, és így a Steamhez csatlakozó nagy mennyiségű kínai játékos hatásáról volt szó. A steam nem volt felkészítve a kínai játékbarlangokra, ahol a bérelt gépeken akár több száz ember is játszhat, természetesen külön fiókkal. Ezt az anomáliát tette helyre a steam a statisztikában, szó sincs arról hogy kénye kedve szerint változtatta volna az adatokat, pláne nem az intel vagy az nvidia miatt.A valve mérése számodra csak azért baromság, mert nem azt tükrözi, amit te elvársz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Rengeteg nem reprezentatív statisztika van a weben. Például a Mozilla is méri a hardverek eloszlását.
Ezekkel mind ugyanaz a probléma, mint a Steam-mel. Nincsenek szűrve az eredmények. Ha valaki száz userrel jelentkezik be egy adott gépről, akkor az a gép a statisztikában százszor jelenik meg.
A Valve megtehetné, hogy ID-hez köti magát a statisztikát, tehát attól, hogy más user használja a gépet, még az egyedi ID megmaradna, de a Valve annyira leszarja. Jól jelzi, hogy inkább tetszőlegesen törölgetnek a statisztikából korábban leadott adatokat. Ugye volt a kínai botrány, hogy egyszerűen kivették sok százezer gépet, mert annyira elbaszta az amúgy is elbaszott statisztikát, hogy nem tudták már eléggé védeni, a hülyének is világos volt, hogy baromság, amit a Valve mér. De normális rendszert nem akartak rá fejleszteni, hanem inkább törölték az elmúlt hónapok jelentéseit, hogy visszaálljon a korábbi hónapok eredménye. Abban biztos vagyok, hogy az nem statisztika, ha akarsz látni egy eredményt, és addig törölgetsz leadott adatokat, amíg nem azt látod.
-
Sbig_x
junior tag
" full ugyanazt a szövegedet ismételgeted, "
és közben te hajtogatod hogy a cikk clickbait"A linked meg marad clickbait, bármennyire is fáj."
Bármennyire is fáj, nem az.Vagyis a steam-et alá támasztja a JPR. Erről ennyit.
"A steames adatokról már párszor volt szó, hogy elég hiteltelen,"
Igen egy bizonyos kör megbeszélte hogy az, akinek nem tetszenek az eredményei. De figyelek, milyen más több tíz milliós user számmal rendelkező statisztikát tudsz felmutatni. -
slmSIG
tag
Nálad vannak bajok, nem kicsik...
Miféle kapufa? Miket beszélsz összevissza?
Nem vagy fan? De szerinted én kapásból, igen?
Hát dehogynem, lemosni se tudod, lerí, kár is erőlködni, meg tiltakozni.
-hiszen, hogy jön ide a linked a cikkhez az nVidia eladásairól az AMD -vel szemben?
Fan vagy. Pont.
A cikk témájáról fölösleges veled egyáltalán szóba állni is...
-a Ford is csak egy autó.
A steames adatokról már párszor volt szó, hogy elég hiteltelen, ha 1x nem mindenkit kérdez. Engem összesen mióta fent vagyok steamen, 1x kérdezett, pedig el lehet mondani, mióta létezik, azóta van steamem. Erről ennyit.
A linked meg marad clickbait, bármennyire is fáj.
Olvasd legalább a hsz.- eket is az általad linkelt cikk alatt, meg egyáltalán a cikket is úgy próbáld értelmezni...ééés, mivel még továbbra is full ugyanazt a szövegedet ismételgeted, csakazértis, újra és újra, másikat lehülyézve persze... semmi más nem vagy, csupán egy TROLL.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha csak egy sort emelsz ki belőle, akkor nem. Pont az a lényege annak a sornak, hogy leírja mit módosítottak a közelítésre használt egyenleten. Az már egy nagyon képlékeny talaj, hogy az eredeti egyetlen nélkül a felskálázó algoritmus Lanczosnak tekinthető-e. Azért meg kell hagyni, hogy az AMD közelítésre használt egyenlete brutálisan sokban különbözik. Itt fel kell tenni a kérdést, hogy meddig számít módosításnak a Lanczos módosítás, és mikortól tekinthető újnak. Nézd meg nyugodtan a forráskódban, hogy mennyire más közelítőegyenletet használ az AMD.
-
Így van, semmi szükség kozmetikázásra. Az egyik a kijelzőn megjelenő kép felskálázása driverből, a másik meg egy alkalmazásba (játékba) építhető, GPU gyorsított felskálázó algoritmus. Nem ugyanaz a kettő, de közös bennük az alapul szolgáló több évtizedes Lanczos resampling eljárás. Pont.
-
slmSIG
tag
Még jó, hogy erre:
hozzászólásodra [link]
válaszoltam eleve, te kis
HAZUG!
...most kapargathatod tovább a falat! -
Sbig_x
junior tag
"Először, a linkedben, semmi igazság nincs, csak egy clickbait marhaság az egész."
Mondod te. De úgy látom más is hasonló véleményen van, nem csak én. És bizony jellemző a tomshardware oldalra a clickbait cikkek.
"Másodszor, az égvilágon semmi köze a jelenlegi témához."
Akkor idézem a két cikk címét: "Közel sem csak egy Lanczos algoritmus a FidelityFX Super Resolution" és "AMD's FSR Uses Lanczos Tech, Just Like Nvidia's Years-Old Sharpening Filter"
Vagyis mindkettő ugyan arról szól, már csak kínodban próbálkozol ezzel a semmi köze a témához, jól bevált amd-s dumával mikor már veszett az ügy, hasonló a troll kártyához.
Az hogy mid van a kutyát nem érdekli. Nekem pl ryzenem van és amd vga-m. Na bumm. Vagyis én nem lehetk fanboy már csak a saját gondolatmeneted szerint sem.
Ha jól laktál akkor pá, ha nem akkor folytassuk.
-
slmSIG
tag
Először, a linkedben, semmi igazság nincs, csak egy clickbait marhaság az egész.
Másodszor, az égvilágon semmi köze a jelenlegi témához.
Röviden, ha falat is kaparsz, csak trollkodás, de már inkább óvoda.
Harmadszor, képzeld, akkora fanboy vagyok, hogy volt GT 8500, 950, 960, 710,
730, 750 kártyám.
Míg AMD -ből csak R380, VEGA11 iGP, RX 470 volt-van ez idáig tulajdonomban.
Ezek alapján akkora fanboy vagyok, hogy leszakad az ég!
....ellenben veled...
Az ős, i.e. szövegeddel pláne én vagyok a fanboy🥱:
"gratulálok új szintre emelted az amd fanboyságot"
Tovább nem is etetlek... -
sb
veterán
Az ugye megvan, hogy az egész raszterizálás egy nagy szemfényvesztés?
Semmi nem az aminek látod:
- háromszögekből áll, semmi ív
- textúrák vannak kifeszítve különböző felbontásban és átméretezve, skálázva!!444!!
- a fentiből adódóan szűrve is vannak, ott is van egy rakás átb*szós eljárás
- aztán ott van még az AA ami megintcsak más felbontásban mintavételez mint a natív atyaúristen felbontásod. az is átverésshading, árnyékok, bump map, stb... már bele se menjünk...
-
E.Kaufmann
veterán
válasz
Cickánykoma #22 üzenetére
Megnéztem a Wikin és tényleg, Lánczos Kornél
-
E.Kaufmann
veterán
Az oroszlán is egy macska, csak egy kicsit nagyobbacska
.
Ha valaki emlékszik, milyen tantárgy/témakör mondása volt, gugli nélkül, az kap egy virtuális fejsimitAzért te át tudtad volna írni az algoritmust, hogy ne használjon szögfüggvényeket, gyorsabb is legyen valamint szebb a végeredmény?
-
Cickánykoma
tag
Lánczos után az új algoritmus neve legyen Kardos.
-
Robitrix
senior tag
Őszinte vagyok nem túl sokat értettem belőle.
Már mint a cikkből.
Igaziból egy dolog érdekel müködik-e majd azokon a játékokon amibe beteszik mondjuk a GTX 1660-asamon. Illetve ha igen mennyit javít a teljesítményen és hogy alakul igazándiból a képminőség. A többi felesleges műszaki blabla... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Megnéztem. Benne is van a cikkben, hogy miben módosította az AMD a Lanczost. A saját felskálázó algoritmusuk ez a módosítás kiegészítve egy élrekonstrukcióval, ami megfelel egy anti-ringingnek. Nagyon leegyszerűsítve ezt hívják hivatalosan EASU-nak, bővebben Edge-Adaptive Spatial Upsamplingnak.
-
Raymond
titán
"Az AMD egyszer sem említi a Lanczost a hivatalos oldalon vagy az elérhető dokumentációkban."
es"Megnézheted a forráskódot magad is."
Mondjuk te is megnezhetted volna"The scalar uses a modified fast approximation to the standard lanczos(size=2) kernel. EASU runs in a single pass, so it applies a directionally and anisotropically adaptive radial lanczos.This is also kept as simple as possible to have minimum runtime."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ajándékok #14 üzenetére
Az AMD egyszer sem említi a Lanczost a hivatalos oldalon vagy az elérhető dokumentációkban. [link] - konkrétan EASU jelzéssel illetik az eljárás felskálázó részét.
Arra valószínűleg nem tudnak válaszolni, hogy bizonyos emberek a Twitteren vagy a médiában miért mondják azt, hogy ez Lanczos, miközben használhatnák az eljárás hivatalos nevét is (EASU).
-
Dester31
tag
"sok speciális operációt" <-- mivel gondolom operationből lett fordítva a cikk, ezt magyarul - "matematikusul" - műveletnek szoktuk hívni.
-
Ajándékok
aktív tag
"a FidelityFX Super Resolution lecserélte a Lanczos algoritmus közelítésre használt egyenletét egy olyanra, amely csak alapműveleteket alkalmaz"
De ha nem Lanczos, mert a lényegét megváltoztatták, akkor miért hazudják hogy az? -
Carlos Padre
veterán
Ez a Battaglia eleg sok fanboy faszsagot szokott allitani.
-
Hát ha ezzel megspórolsz egy kicsit kártyavásárlásnál ,akkor már nem is annyira baj ez.
KB annyit ad hozzá mondjuk egy Rx 5700 kártyához egy FSR, hogy ne kelljen venned mondjuk kapkodva másik kártyát
Szerintem amúgy pont ez miatt nem nagyon dolgoztak rajt eddig a gyártók, sőt akár azt is mondhatnám, talán Nvidia pont ezért erőltette a DLSS speciális tensoros megoldását.. -
copass
veterán
minden felskálázás + ráélesítés (ez mondjuk elég wtf) szemfényvesztés.
-
-
-
Sbig_x
junior tag
Pedig az, kár a gőzért. Sejtettem hogy készülsz valami hasonlóval, mikor a tomshardware cikkét olvastam.
[link] "AMD's FSR Uses Lanczos Tech, Just Like Nvidia's Years-Old Sharpening Filter"
De persze ők kamuznak csak.
Jól felment a gddr6 ramok ára is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 11
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Megjött a Razer DeathAdder egerek legfrissebb nemzedéke
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EAFC 25
- Filmvilág
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Trollok komolyan
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB THERMALTAKE Core V21 Enermax 650W
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 8 64GB fekete / ÚJ KIJELZŐ / ÚJ AKKU / 12 hónap jótállás
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest