Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz #20196435 #104 üzenetére

    Szerintem temeaba vag, mert akkor lenne ertelme a szigoritasokat a diaksaggal szemben bevezetni, ha az oktatasi rendszer masik oldalan levo hibakat kozben korrigalnak.

    Egy penzugyre kerhetnek ertelmes beadandot, mint irtam.

    Maximum a nyelvtani reszt, a gyakorlati oldalt kellene normalisan megszervezni. Beszedet es mas gyakorlatot igenylo dolgot csak kis csoportban lehet jol tanitani. Peldaul normalis meresi gyakorlathoz is maximum 2-3 ember juthat egy meresi helyre es egy feladatcsoportot minden diaknak kulon-kulon vegre kell hajtania. Sajnos ezt nem igazan tartjak be. Tanari kepzesnel a legjobb, amikor amit tanitanak ellentmond annak, ahogy tanitanak. :W

  • frescho

    addikt

    válasz #20196435 #102 üzenetére

    Azert mert ez nem ad hasznalhato nyelvtudast, max passziv szokincset es nyelvtani tudast. Ahhoz, hogy elo legyen gyakorolni, azaz elo dolgokat kell olvasni es arrol beszelni. Kis csoportban vegrehajtott gyakorlassal es par het (honap) nyelvi teruleten eltoltott idovel lehet nyelvet tanulni, amugy csak nyelvvizsga lesz belole.

  • frescho

    addikt

    válasz #20196435 #91 üzenetére

    Az a baj, hogy a normal eletben is szuksege lenne ra, illetve megertene a felettesei donteset. Az esetek tobbsegeben a tokeletes nem kifizetodo, a sweet spot mashol van. A tisztan szakmai kepzes regen a technikusi ev jellemzoje volt. Ma mernokokkel vegeztetnek technikusi munkat.

    "Ennek oka az alulfinanszirozas es a kvotak rossz elosztasa." = Penz es finanszirozas.

    Az elso tenyleg penz kerdese. A masodik szervezesi, politikai problema. Minek kepzunk kilora bolcseszeket, mikor a fele eleg lenne, mig jo mernokokbol hiany van?

    A nyelvvel igazad van, de nem a gazdasagi ismeretek rovasara. A magyar nep nagy resze gazdasagi es nyelvi analfabeta. A gazdasagi es egyeb kiegeszito kepzessel (akar csak a nyelvvivel) mas a gond. Elmeletet (nyelvtant) sulykoljak, nem a gyakorlati oldalra helyezik a hangsulyt. Mondjuk konyvelesi, vezetesi elmelet helyett kis projecteket kellene kiadni, ami kapcsolodik az alapkepzeshez. Peldaul egy szoftver fejlesztesi projectre kell ido es penzugyi tervet kesziteni. Egy logisztikai feladat: Egy adag arut kell kombinalt modon szallitani es meg kell oldani a szallitmany koveteset. Erre kellene kidolgozni egy szallitasi-penzugyi-muszaki tervet. (Nyelvi analogia: Irjon 8-10 oldalas ismertetot a jelenlegi es a kozeljovo processzor piacarol.)

    Az elozoek hanyagolasa miatt szuletnek az osszeskuves elmeletek, hogy a programozok direkt adnak ki rossz munkat a kezuk alol. (Nem kepzi tovabb magat illetve nem erti, hogy gazdasagtalan lenne a kod tovabbi finomitasi.)

  • Jhonny06

    veterán

    válasz #20196435 #91 üzenetére

    "a mernökök az egyetemröl kikerülve nem tudjak a szakmajukhoz kapcsolodo külföldi irodalmat megerteni."

    Erről van szó. Konkrétan aki komolyan akar foglalkozni pl. az informatikával (bármilyen témakörben), annak utána kell néznie neten és szinte biztos, hogy angol nyelvű lesz a könyv. Ha ez valakinek akadályt jelent, abból nem lesz jó szakember, sőt. Csak abból, amit az egyetemen tanítanak semmit nem lehet elérni és ezt sokan nem képesek belátni. Ez főleg infó szakon van így. Mondjuk az megint más kérdés, hogy ki milyen nyelvet tanult középiskolában, mert úgy elmenni egyetemre egy infó szakra, hogy középiskolában németet tanultál és az angol tudásod egyenlő a nullával, na az halál. Nem tudod annyi idő alatt megtanulni a nyelvet, hogy a fentebb leírtak miatt utána tudj olvasni valaminek. Még akkor sem, ha komolyan tanítják, márpedig ezt nem teszik. Amúgy ez az utánaolvasás (még komolyabb terjedelmű könyvek esetén is) simán működik egy közép nyelvvizsgával, a szakszavakat meg egy idő után megjegyzi az ember. Ez a legrosszabb, hogy valakinek várnia kell egy magyar fordításra. Legyen szó szakirodalomról, egy egyszerű filmről, bármiről.

    Ebből csak azt akartam kihozni, hogy fontosabb lenne a nyelvet oktatni (ha szükség van rá, nem kötelezően), mint jogot, közgázt, meg ilyen faszságokat (no offense, alapvetően persze nem azok, de pl. mérnökinfón hadd ne kelljen már, van elég baja az embernek). Sokan mondják, hogy kell ez, hogy legyen rálátásod dolgokra. Külker/közgáz szakközépbe jártam, tehát..

  • dabadab

    titán

    válasz #20196435 #84 üzenetére

    "Mar bocs,de ha vki jelentkezik egy adott kepzesre, akkor a minimalisan feltetelezhetö,
    -hogy ö azt akarja ott tanulni es nem mas töltelektargyakat amire "lehet hogy majd szüksege lehet egyszer talan majd"
    -hogy ö ott csak azt a kepzest fogja kapni megpedig celiranyosan, amit a papirja megnevez -töltelektargyak nelkül
    "

    Ez a szakmunkásképzés. Felsőoktatási intézményekben nem szakmunkásokat képeznek.
    Rendes egyetemen / főiskolán egyáltalán nem az a lényeg, hogy aki ott tanul, az azonnal használható dolgokat tanuljon meg, hanem az, hogy meglegyen a megfelelő elméleti alapozás ezeknek a dolgoknak a megtanulásához, ugyanis diplomás emberek mindenképpen folyamatosan tanulni fognak az alatt a kb. négy évtized alatt, amíg dolgoznak.

    Egyébként meg nem tudom, hogy miért pont a közgazdasági képzés ellen megy a reklamáció, amikor az pont olyan, amit minden ember ténylegesen tud hasznosítani a mindennapokban.

    "a töltelekeket majd hozzatanulja önszorgalombol"

    Ennyi erővel azt is mondhatnánk, hogy majd a szakmai részt megtanulja önszorgalomból, nem? Ráadásul ez is igaz, ez nem kisiskola, hogy mindent a diákok szájába rágjanak, az önálló, tananyagon túli tanulás elkerülhetetlen, ha az ember komolyan veszi a dolgot.

  • Ipse89

    tag

    válasz #20196435 #25 üzenetére

    Igen, de ha a mérnök után ott áll, hogy asszisztens vagy valami más idegen szó az bizony büfé kategória... a kettő nagyon nem mindegy.

    (#29) dízelracer Az a szó, hogy diploma az tág fogalom. sokszor hallom sok helyről h. "hát a csávókámnak van 2 diplomája azt annyit keres mint én." ha van pl egy bölcsész meg filológus vagy tudomisén milyen diplomája akkor ne csodálkozzon, hogy olyan helyen dolgoz ahol akar. Büfészakok arra valók, hogy a céltudatlan /"apucianyuci azt mondja h. kisfiam menj egyetemre" típusú kölkek meresszék a hátsójukat valameddig és valahol. Gépészmérnök szakon vagyok, egész jól haladok, nyelvtudásom bővítés alatt (angol), mesterképzés is számításba kerül. Gépészmérnök diplomával+nyelvtudással( +talán vmi Msc) könnyebben találok munkát mint egy "andragógia menedzser asszisztens" (* csak mondtam valamit :DDD )

    (#30) tildy
    átlag minden 1. félévben van egy tárgy amin durván szórják az embereket igen, csak eme tárgyaknak a 70%-a töltelék tárgy... Most ez is mi? a másik, a ponthatárok, volt olyan év, hogy 170 ponttal felvettek mérnököt, mikor én felvételiztem (2009) 258 ponttal már be lehetett kerülni államira. Vicc ez is

    (#31) frescho Az a baj, hogy a tanári túlkapások ellen nem volt és nem is lesz intézkedés. Kivéve ha a hallgatók elverik és megfenyegetik a tanárt. ( volt már rá példa nálunk...)

  • Ipse89

    tag

    válasz #20196435 #21 üzenetére

    Hát igen... ezt is szabályozni kellene, dehát arra várhatunk... :F

    (#23) Lenry
    Büfészakon szerzett diplomások tuti kevesebben lesznek a Mekiben, de ez a hiányszakmákban orvos, mérnök, ott is mutatkozni fog. Amúgyis kevés az orvos pl. , ennek több oka is van, de ezáltal még kevesebb lesz..

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés