- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Apple Watch
- Macrodroid
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Honor 200 Pro - mobilportré
Aktív témák
-
marcee
addikt
Én inkább ott látom a rendermonkey problámáját, hogy újabb réteget épít a rendszerbe (appz->rm->dx,ogl->win->hw), ami további lassulást okoz.
(többek között ezért voltak a kezdeti win95-ös játékok lassabbak, meg persze a fokozottabb memória igény)
Azt meg valahogy nem nagyon tudom elképzelni az nvidia-ról, hogy a cg-t mindannyiunk és a konkurencia örömére (is) fejlesztette. -
Genialis
aktív tag
Lásd előbbi érdekfeszítő írásomat. A cg csak egy programozási nyelv, amit le kell fordítani, hogy futtatható legyen. Igazából csak ennyi a különbség az assembly és pl a c között:
C:
szin=(szin+2)^2;
Könnyen érthető, lazán módosítható, stb.
Ugyanez asm-ben valami hasonló: (ez x86, shader nyelven nem tudok)
MOV EAX,[SZIN]
ADD EAX,0x2h
MUL EAX,EAX
MOV [SZIN],EAX
Könynen érthető, de képzeld el ugyanezt olyan kóddal, ami c-ben cseppet hosszabb... -
e-biza
őstag
nem akarja kiváltani, s a CG a mikofossal közösen fejlesztette ki. a lényeg, hogy gyorsabb kodot ad ki, hiszen ezek kimondottan erre vannak megirva, nem kell az X programozonak még a shaderekkel is ''szenvedni'' hanem valahogy fel tudja használni. de nekem sok közöm nincs hozzá nem vagyok fejlesztö csak olvasgattam mijot tud ez a HLSL
-
bdav
őstag
Na akkor most az nVidia a dx-et akarja kiváltani ezzel a CG-vel? Hát bill bácsi nem fog örülni neki :) Inkább megveszi az nVidiát :) max. integrálják a dx-be ;)
-
e-biza
őstag
-
Genialis
aktív tag
A vertex és pixel shader futtatási rész kompatibilis. Magyarul ugyanazt a kódot megetetve a GPU-van ugyanazt az effektet fogja minden kártya produkálni. AZ már más kérdés, hogy a driver ezt a kódot hogy juttatja el a kártyára, és hogy indítja el... Na itt már rég nincs kompatibilitás mondjuk sose volt, a kompatibilitás megteremtésére vannak az ilyen felesleges idiótaságok, mint pl DX, OGL, stb.
Ez a rész pont olyan mint egy AMD meg egy Intel proci összevetve. Kód szinten kompatibilisek egymással ugyanazt a bináris programot futtatják, és mégse ugyanolyan a foglalatuk, meg más az alaplap, stb.
A cg és a rendermonkey csak fejlesztőeszközök, mint a visual c++, vagy a Delphi. A végeredménye mind a kettőnek assembly kód. -
bdav
őstag
Na wait. Ha a CG csak nVidia kártyákon fog futni akkor nem nagyon kéne vele pattogni itt, mert nem lesz kártyesz amin fusson, ha az nVidia hardveres oldalról hozza a teljesítményt, amit ''nyújtot'' az elmúlt évben :) Szóval inkább koncentrálnának egy 1,5szer gyorsabb és 2szer halkabb Geforcon :) nem itt programnyelveket kreálni :)
Különben meg ha csak nVidi kártyán fut a cucc, akkor még jóideig nem fog elterjedni, a konkurens gpu-gyártók nem fognak ilyen támogatást beépíteni az fix, a szoftverfejlesztők meg kénytelenek lesznek olyan progit írni, ami elfut mindenhol is, és ismerve a mai tempót nem fognak szöszölni külön motor megírásával nV és Ati kártya alá ;) -
e-biza
őstag
pont forditva.. a rendermonki API függö. DXen kersztül moccan meg, olvasd el a legelso idézetet. A rendermánki apifüggö a CG egy új programozási nyelv. mint anno a glide. a glide sem elavult, csak nincs aki használja, mert ugye nincsen már sajnos 3dfx. nem hiszem, hogy valaki azt mondaná, hogy sz*r volt a glide :) legalábbis akinek volt 3dfx-e, igen csak zerette a glide támogatást. az alatt hasitott minden. nah a CG-t is vedd hasonloan. Képzeld el, hogy nem neked kell C-ben megirnod az adott utasitást, effektet, használhatod a CG által megirtakat, könnyit és u.olyan gyors mint a C. A C nyelv meg úgy tudom fut linuksz alatt is, mit a DirectX a WineX kivételével nem igazán :)
-
e-biza
őstag
ha nem assemblyre forditják, mire lehet még? :) úgy tdom az a legkisebb közös többszörös, azaz a leg hardverközelibb programozási nyelv. de ha jól értelmeztem, a rendermánki a dx, meg ogl-en keresztül éri el az assemblyt, mig a CG ezeket kikerüli. Szerintem sokkal gyorsabb lehet egy közvetlenül kártyára dolgozo PS, VS, mint egy DX-en keresztülmenö. EMlékezzünk a Glide-ra, ami szintén API volt, de nem egy általános api, hanem csak 3dfxen ment. Nem volt versenytársa Glide alatt anno a 3dfx-nek (RIP). Igy sztem jobb a CG.
-
twollah
nagyúr
Reméljük ennek az együtt működésnek a játékosok fogják a hasznát látni hosszú távon.
-
e-biza
őstag
csak az nvidia már kifejlesztette a CG-t :) C for Graphics
itt van egy jo link ami leirja aketö különbégét
[L]http://www.tomshardware.com/graphic/20021004/index.html[/L]
''So, we have two very different products from ATI and nVidia. RenderMonkey is simply an interface onto existing (and future) APIs, while Cg is an entirely new programming language. ''
Aktív témák
Hirdetés
- Macska topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Futás, futópályák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Nintendo Switch 2
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple Watch
- További aktív témák...
- 27%-OS ÁFÁS SZÁMLA I Jogtiszta Microsoft digitális és fizikai termékek I DIGITALKEYZ.COM
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! Automatikus 0-24
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- Corsair Katar Elite WL egér eladó (csak vezetékesen megy)
- Apple iPhone SE 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Vidd haza a jövő RAM-ját már ma! 2x16Gb DDR 5
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest