- iPhone topik
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Fotók, videók mobillal
- Két Redmi Note 14 Pro és egy Pro+ futott be
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lomha 8V
addikt
Az ötlet nem rossz, de az analóg imitálást digitális kijelzőn sosem tudtam elfogadni.
-
Ezeknek a színes csillivilli kijelzőknek hogy alakul a hőtűrő képessége? -20 fok alá hűlt kocsiban is ugyanolyan jól működik, mint egy napon 55-60 fokosra hevült kocsiban? Az oledes telefonomon előfordult, hogy -10 fokban már erőteljesen utánhúzott az animáció, és az csak a külső hőmérséklet volt, a telefon maga biztos melegebb volt kézben tartva.
-
nkmedve
őstag
válasz
Cathfaern #50 üzenetére
Szerintem úgy a digitális képernyő, mint az LCD-n szimulált mutató nagyon igénytelen egy műszerfalon (szemből nézve még elmegy, de kicsit oldalról már nagyon ocsmány és olcsó hatást kelt). Persze ettől eltekintve praktikus lehet egyeseknek, de nekem semmi igényem nincs rá egyelőre (nem akarok vezetés közben filmet nézni a műszerfalon, vagy egy halom érdektelen információt megjeleniteni). Legyen egy akkora LCD középen ahol elférnek a navigációs adatok és azon kivül maradhat 2 analóg óra jobb és bal felől.
Amint irtam nem hiába még mindig az analóg karórák az elterjedtebbek (sportórákon kivül), néhány kivételtől eltekintve szerintem autókban is meg fog ez maradni, mert esztétikusabb, kellemesebb a szemnek (nekem legalábbis). Még esetleg azt látom járható útnak, hogy opció legyen az LCD, és akkor mindenki veheti azt amit akar.
Mellesleg ha annyira lett volna igény LCD-re akkor már régesrég be tudták volna rakni a műszerfalba, kb. 10 éve lehetne szériatartozék. Ez a hir most kicsit úgy jön le, mintha eddig nem tudtak volna LCD-t rakni az autókba, pedig ez egyáltalán nem igaz (normál téglalap alakú LCD-t eddig is konnyedén raktak és lefedték azokat a részeket amelyekre nem volt szükség). Néhány LCD-re rajzolt óra valószinűleg már 10 éve is olcsóbban lett volna beépithető mint a hagyományos mánusos rendszer.
"Semmi plusz információt nem nyújt egy egyszerű számkijelzéssel szemben." szerintem ad valamennyi pluszt a mánus. Jelenleg nem is kell odanézzek az órára, hogy lássam a sebességet, kb csak a periférikus látást használva is meg tudom állapitani a mánusok helyzetét (sebesség, fordulatszám) + a mánusok mozgása gyorsitásnál/lassitásnál szerintem sokkal érdekesebb látvány mint hogy néhány szám változik egy LCDn.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
#06658560 #49 üzenetére
Biztos benne van a hiba, de miért nem dobják ki a búsba a mutatót? Régen azért kellett, mert nem lehetett értelmesen megoldani a sebesség és fordulatszám mutatását, de egy digitális képernyőn mi értelme? Semmi plusz információt nem nyújt egy egyszerű számkijelzéssel szemben. Digitális verzióban szerintem csak gagyi és vásári bóvli lesz a kinézete tőle a műszerfalnak. Körülbelül olyan feeling, mint ha modern karbon országúti kerékpárra ilyet tennék mondjuk egy ilyen helyett...
Egy ilyesmi megoldás modernizálva szerintem sokkal esztétikusabb lenne, mint ezek a csicsás gagyik: [link]
-
nkmedve
őstag
Tudom, attól még szerintem ronda
(#46) zsigus Középkonzolon nekem sincs bajom az LCD-vel, csak ne vigyék túlzásba mert az elvonhatja a figyelmet (lsd. Tesla Model S). Szerintem kormány mögött a legideálisabb a hibrid panel, analóg órák két felől, és középen kijelző mint az Audiban amit fennebb linkeltek, vagy a BMW módszere is használható amit brumi1024 is irt. Szerintem amennyi információt meg kell jeleniteni vezetés közben arra bőven elég lenne egy kb. 5"-es kijelző, és amellett még az órák is elférhetnek kényelmesen.
-
zsigus
őstag
Azért meg lehet ezt csinálni igényesebben is. Szvsz ez azért ezerszer szebben mutat: Lexus LFA (TFT)
Eddig a legcsúnyább amit láttam az a Lamborghini Aventador-é.
De a Sharp ötlete jó szvsz, még ha én sem szívesen látnék LCD-t a kormány mögött (csak valami diszkrét megoldást mint a korábban linkelt Audi-é), a középkonzolon jól mutathat egy ilyen, és a designerek is nagyobb szabadságot kaphatnak.
Persze ez nem garancia a sikerre, mert ugyanolyan könnyen el is lehet rontani vele az egészet. Ha viszont ízlésesen használják, és valamiféle funkciót is ellátna (pl. a kétzónás légkondi kijelzését egy-egy nyúlványon elkülönítik minden mástól) akkor beválhat.
-
-
#06658560
törölt tag
Aki visít a csak kijelző műszerfal miatt, az gondolom már idén gyártott autót sem fog nagyon venni.
-
nkmedve
őstag
Relativ sebesség ide vagy oda, aki vezet egy autót legalább pár napig az fül, váltó és láb alapján meg tudja becsülni a sebességét (arról nem is beszélve hogy esetleg a forgalom többi résztvevőjéhez is lehet szintkonizálódni). Én a mostani dieselemnek meg tudom becsülni a sebességét kb. +-10km/h pontossággal minden esetben. A régebbi benzinesben is meg tudtam kb. -+15-20km/h pontossággal még legrosszabb esetben is. Nem hinném hogy olyan égető probléma lenne, hogy mi lesz ha majd kell pár km-t vezessek műszerek nélkül. Amúgy se hiszem hogy annyira jó dolog lenne ha egy sofőr állandóan a műszerfalat bámulja.
Ezektől eltekintve nekem nem kell LCD az órák helyére, attól nagyon bazári hatása lesz az egész műszerfalnak.
-
DaveJr
őstag
A tapasztalatok alapján a szubjektív sebességérzékelés jelentősen eltérhet a valóditól. Nézz meg egy pár erről szóló dokumentumfilmet meg olvass utána. Akármilyen jó sofőr vagy és akár milyen jól ismered az autód az agyad akkor is át tud verni. Pl egy városban egy 70es tempó sokkal gyorsabbnak tűnik, mint egy sík terepen ahol alig vannak tereptárgyak.
-
Kashim
őstag
Azért mert ezekután jöhet egy csomó olyan alakú telefon / okos óra / egyéb kijelzős eszköz, amiket eddig nem lehetett megvalósítani a kötöttségek miatt. Képzelj el egy olyan okostelefont aminek a kijelzője teljesen a peremig, káva nélkül a lekerekített élet lekövetve is működik, a fizikai gombot is beleértve ami beleolvad a kijelzőbe. A cím egyáltalán nem jó, görbe nem egyenlő egyedi formájú kijelzőkkel. Görbe kijelző már pár éve van. Ráadásul ahogy nézem kevesen értik ennek a jelentőségét. Eddig bármilyen kör vagy egyéb alakú kijelzőt láttatok, úgy volt lemaszkolva valami burkolattal, de alatta ugyanúgy téglalap vagy négyzetalakú volt, helyet és erőforrást pocsékolva.
DaveJr
+-20 km/h-t sem tudna megmondani, főleg miután pl. 1 órát ment a német autópályán konstans 190-200 körül. Egy 120-ra való visszalassítás is kb. 60 km/h-nak tud hatni. Ennyire relatív a sebességérzet. -
Miért nagy hír ez?
-
nbg
senior tag
Ugyanolyan alaku kijelzo volt az elozo automban (audi), mint ami az elso kepen lathato. Mi az ujdonsag itt akkor?
-
Az oké, de míg a mátrix rendszerben párhuzamosan és egymást követően futnak "szálak"; tehát "koordináták" alapján meghatározható egy pixel tartalma, addig itt úgynevezett "csonka halmazok" kerülnek a mátrixba és egyedi vezérlés igényel minden LCD. A sima négyszögletes képalkotásnál, csupán az LVDS-nek a felbontást és a vezérlési bitrátát kell megadni, míg egy ilyen kijelzőnél nem alkalmazható univerzális jelfolyam.
-
brumi1024
veterán
Az autós beépített GPS-ek legnagyobb része nem írja ki a GPS alapján mért sebességet (ami általában pontosabb mint a szándékosan csaló autós sebességmérő).
A két áramkör pedig felesleges, mert a kilométeróra csak egy megjelenítő, a sebesség számítása a motorvezérlő ECU-ban történik. A kábel meg nehezebben megy tönkre mint a műszerfal.
-
Nem értem a cikk címét; ez nem "görbe" kijelző hanem amorf alakú. Görbe kijelző alatt én ilyesmire gondolnék:
-
Taybore
aktív tag
Az a nagy újdonság ebben, hogy a téglalap alakú kijelzőket a széleken lévő elektronika vezérli a mátrix háló határánál. Itt viszont az elektronikát elszórták a pixelek közé, így a káva is keskenyebb lett, és a kijelző formája is szabaddá vált. Olyan mértékű a miniatürizálás manapság, hogy a pixelek már nagyok az alkatrészekhez képest, így a képpontok között észrevehetetlen egy-két alkatrész.
-
bepken
veterán
az én szavazatom határozott NEM, ha arról van szó, legyen e LCD műszerfal....
ettől függetlenül, a kocsi belsejében jó pár olyan hely van, ahol brutálisan jól nézne ki szerintem.
főleg ott látok nagy fantáziát az egészben, hogy (ha jól értem) gyakorlatilag random formájú kijelzőket tudnak majd gyártani. -
Akula
őstag
Simán bejöhet az innováció.
-
Az egyes pixeleket be is kell ám "kábelezni". Ez téglalapnál egyszerű, de egy szabálytalan forma esetén már összetett dolog.
-
-
#16939776
törölt tag
-
Romvr
őstag
Gondolom van GPS abban a kocsiban, külön terminálon amibe már ilyet építenek. Akkor pedig ott a visszajelzésed a sebességről, noha az csak közelítő érték. Vagy ha nincs, akkor félrehúzódsz és a telefonodat használod.
Amúgy ilyen esetre én két külön kijelzőn és két külön áramkörön vezetném a műszerfalra a sebességet. Ha az egyik elszáll, akkor csak egy gombnyomás és ott a másikon. Azzal meg kibírod míg elmész a szervizbe. -
Muton
addikt
-
Nem rossz, de OLED-del előnyösebb lenne, mivel nagyobb a kontraszt, azaz természetesebb. Persze itt meg az időtállósággal lesznek gondok, ami ezen a célpiacon azért elég fontos...
-
AAAgold
senior tag
biztos eretnekség amit kérdezek, de ebben most mi is az igazán nagy cucc? én azt hittem, eddig is olyanra tudták volna alakítani a kijelzőket, amilyenre csak akarták volna
vagy mi a technikai akadálya a szabad formának (mi volt eddig)?
-
DaveJr
őstag
Még egy "könnyen" tönkremenő alkatrész amit százezrekért cserélnek. Jó lehet mikor autópályán 130nál elszáll a kijelző és semmi visszajelzésed sincs.
-
Abyssus
csendes tag
Jó ötlet szerintem, bár nem a kilométeróránál, ne legyen már az is digitális. Pár Renault-nál láttam már ilyet(nem görbét), de szerintem nagyon ronda. A középkonzolnál jobban el tudnám képzelni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Akár játékra! Intel X5650 / GTX 1650 / 24GB / 240SSD+ 500HDD
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF / M920T tower -Számla, garancia, WIN11
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest