Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RyanGiggs

    őstag

    válasz t72killer #18 üzenetére

    "4k kép külön mind2 szemnek"
    Ezt honnan vetted? Állítólag a Rift 2x1440p lesz!
    Egy db Fiji nem bírja el ezt?

  • Menthirist

    veterán

    válasz t72killer #34 üzenetére

    Megint a szokványosnál eltérőbb dolgokra kell itt gondolni. Láttam valamikor régebben egy fim tesztet, amiben 360 fokos kamerával rögzítették a horror jelenetet, amiben egy pincében két karakter beszélgetett, mintha üldözné őket valami gonosz. A vr user egy harmadik személyként látta az egészet, mozogni nem tudott, de forogni igen. Ahogy zajlott a párbeszéd, teljesen természetesen jött, hogy a néző hol az épp beszélőre figyelt, hol a másik reakciójára, de lényeg hogy nem egy karaktert nézett, hanem magát a párbeszédet. Amikor meg aztán a háta mögött csörömpölés hallatszott, nem csak a két színész nézett a hang forrásába, hanem a néző is. Ez nem a 4k3D filmekről szól, ez az újfajta élményekről, legalábbis azoknak a próbálgatásairól. Nem szabad elveszni a minél nagyobb felbontás, sebesség, textúraméret és egyéb technikai paraméterek között, az újszerű élményt kell megpróbálni kihasználni. A lehetőségek és újdonságok messze túlnyúlnak azon, hogy leakadjunk azon, milyen szar hogy nem tudok 4k filmet nézni rajta 120 fps-sel.

  • laci.csabi

    tag

    válasz t72killer #30 üzenetére

    Félre ne érts én is azt gondolom, hogy a technika még nem igazán jár ott ahol fejlesztök tenni akarják a vr-t.

    Viszont jövöre jön a oculus vele együt biztos 1-2 játék és valoszinüleg tartom, hogy vannak páran olyanok akiket ez nem teljesen érdekel. Viszont őneki elehet adni. (Márha rendesen müködni fog cf)

  • Menthirist

    veterán

    válasz t72killer #30 üzenetére

    Már megint azt a hangyányi dolgot hagjyátok figyelmen kívül, hogy nem feltétlen crysis 5-nek megfelelő grafikát kell első körben várni. Pl többen nagyon nagyon kellemesen eljátszogatnak az elite dangerous-al vr mellett, ott pedig messze nem lehetetlen az 1440p 75-90 fps mellett. És még csak két-három top kategóriás vga sem kell hozzá.

    Abrash mesélte, hogy próbált egy demót, két átkozott magas torony, köztük egy pallóval. Alacsony szintű megvilágítás, low res textúrák... tehát messze volt a fotorealisztikusságtól. Ennek ellenére azonnal tériszonya lett tőle. Nem kell iszonyat csúcsgrafika meg 16k-s textúra a bakancs talpán is ahhoz, hogy az ember elmerüljön a világban. Igen, várhatóan alacsonyabb grafikai szintű játékokkal lehet majd vr-ban tolni, mint amit ma az ember sli-s rendszereken tud 1440-ben mondjuk 60 fps-sel tolni. De mivel totál más élmény a vr, így nem is ez számít. Megfelelően kitalált játékmenet és irányítás mellett kb egy alien invaders is új szintre emelheti a szórakoztatást.

    emellett viszont még fel kell találni a vr-os játékokat. mármint hogy mi az a játékmenetbeli megoldás, irányításbeli megoldás ami működik vr esetén és ami nem. ez teljesen új terület ezen a szinten (régebben is volt vr, de sokkal kevésbé feküdtek rá a fejlesztők). még ki kell találni hogy milyen új élményeket lehet faragni vr-ból. Csak a nagyon felhigított szakmai oldalak azok, akik 2016-tól várják az igazi elterjedést. Minden épeszű ember úgy gondolja, ha 2015 végén, 2016 elején elstartolnak a vr headset-ek, akkor is évekbe telhet majd hogy elterjedjen. A Rogers görbe alapján is csak az emberek pár százaléka ugrott rá így is azonnal, és időbe fog kerülni, amire egyáltalán eljutunk az early majority-n túlra.

  • TESCO-Zsömle

    titán

    válasz t72killer #30 üzenetére

    VR-rel még mindig nem a képfrissítés a baj, nem attól hánynak az emberek, hanem a lagtól. Túl nagy a különbség az input és a response közt. Sima monitornál ez nem akkora gond, mert a káva fix, a perifériás látás él, az agy fixál, de a VR-nek ugye pont az a lényege, hogy minden más viszonyítási alapot elzár az agy elől, hogy az minden érzékével a kontentre fókuszáljon. Itt viszont már szükséges, hogy a gép reakcióideje egyezzen, vagy meghaladja az agyét, különben a mozgás és az azt megerősítő visszatérő ingerek nem lesznek szinkronban. Ettől lesznek rosszul az emberek.

    De ami a 8k-t 60Hz-en viszi át, az a 4k-t 240Hz-en tudja átvinni. Negyedannyi infó/kép, négyszeres sebesség ugyanazon a sávszélen. Mire eljutunk a 8k 240Hz-es VR-szemüvegekig, addigra lesz neki csatoló. A probléma nem a szemüveg, hanem a jelfeldolgozás a gépen belül. Magának a játéknak kell képesnek lennie ilyen nagy sebességgel futnia, ami már a SW sara. Nyilván látványban áldozatot kell hozni, mert 60FPS mellett sokkal több erőforrás jut a képminőségre, mint 240 mellett.

    Mindenesetre ha a VR-rel végre meg tudják oldani, hogy 2GPU közel 100%-osan skálázódjon, akkor már elértek valamit, amit eddig még soha. Ugye a lehetősége már a 3D-nél is fennállt, de akkor nem lett belőle semmi, ahogy a 3D se lett több puszta hóbortnál.

  • laci.csabi

    tag

    válasz t72killer #18 üzenetére

    A vr ennél még rosszab, mert ilyen 70 hz-es képfrisítést alkamaznak, hogy ne egyen meg használat közben és hogy ne szagason egy képfrsítés alatt ne lás két vagy három képkockást ugyan ekkora fps is kell hozzá. Különben jön a rosszul lét.

    Ami viszont még rosszabá teszi, hogy 8k-s febontást akarnak 120hz-vel remélem nem kell folytanom.

  • Menthirist

    veterán

    válasz t72killer #18 üzenetére

    "kicsit más fogalmaink vannak akkor a vízhűtés értelméről"

    jah. meg a tuning és a micro atx házak esetében is. Nekem ugyanis ha már tuning, pláne vizes tuning, akkor nem a micro atx házak jutnak az eszembe.

    #19: miért is lesz biztosan kevés? mint mondtam, a 295x2 esetében a 120-as két 290X-et tartott életben (és max 75 fokon), ami saccra olyan 4-500 watt, a kisebbik venti szerintem a kisebbik hozzájárulója a teljes hűtőkörnek.

  • Menthirist

    veterán

    válasz t72killer #13 üzenetére

    én épp most néztem a carbide 240-est, azt írja a gyártó hogy két 240-es radi is befér. és mini itx/micro atx. Ebből fakadóan pl el tudom hinni hogy egy 240-es radis proci és egy 120-as radis vizes 390x elférjen, ugyanakkor a maximális vga hossznak adott 290mm már messze nem lenne mindenre elég (az enyém is 305 mm hosszú, és vannak azért 315-ösök is)

    "A 120-as radi a 295x2 alá elég viccesnek hangzik"
    márpedig nézd meg a teszteket, egy darab 120-as radiátor szépen kordában tartotta a két gpu-t, egyedül furmark-ban volt throttling.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés