- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Új hozzászólás Aktív témák
-
GSP
aktív tag
Brutalis ár, őrület...
-
#72042496
törölt tag
-
FlashLed
senior tag
Sziasztok.
Nekem csak egy kerdesme lenen, de lusta vagyok utana olvasni. Minez a g-sync freesync mizeria? Azt tudom, hogy amd es nvidia de miert mindneki a g syncet isteniti? Mi a kulonbseg? Bocsi az ekezetek miatt, telo...
-
MeszesKPT
őstag
Ez az első monitor amin komolyan elgondolkodom, hogy lecseréljem a meglevő kijelzőmet. Az ár borsos, de +3", +60 Hz és +VRR azért igen csábító.
Egyedül azt nem értem, hogy HDMI-ből miért nem lehetett 2.1-est rakni rá? Ha jövőre a PS5 esetleg teljes VRR támogatással fog jönni, akkor meg leszek lőve ezzel a monitorral.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a kép ebből a szempontból eléggé jól meg van csinálva. Az történik, hogy FreeSync 2 HDR mellett, ha a játék támogatja, akkor a program meg tudja azt csinálni, hogy lekéri a monitor adatait, és arra megcsinálja a tone mappingot, majd az így keletkező képet a monitor direkt megjeleníti. Ennek két előnye van, azt látod, amit a fejlesztő akart, illetve gyorsabban történik a megjelenítés is.
Normál HDR mellett a játék ugyanúgy megcsinálja a tone mappingot, de a monitor nem ad neki adatokat ehhez, illetve szabványos API-ban sincs arra lehetőség, hogy lekérd, tehát az így keletkező képet a monitor még átküldi a saját tone mapping fázisán, és csak utána jeleníti meg. Ennek az a hátránya, hogy kétszer számolsz tone mappingot, ami egyrészt lassabb, másrészt a fejlesztő nem tudja garantálni, hogy a monitor azt jeleníti meg, amit ő elgondolt. -
Most azért elmondom neked, hogy a radeon 5700 kártyával se látok különbséget a 2 HDR kép között, Holnap beledobom a Radeont és csinálok neked képeket, már ha látni fogod a saját monitorodon, és megköszönöm ha felhomályosítasz mit kellene látnom különbségként ezzel a bizonyos tone mappinggel, mert én nem látok eltérést a két kép között.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert nem érted, hogy nincs olyan, hogy FreeSync 2. FreeSync 2 HDR van, de az egy HDR technológia, semmi köze a VRR-hez. Nálad a sima VRR megy külön HDR-rel, de a FreeSync 2 HDR-t nem tudod bekapcsolni, mert a hardvered nem támogatja azokat a kiegészítéseket, és kiterjesztéseket, amiket írtam. Ha ezeket mondjuk egy Radeonra sem telepíted, akkor ott sem fog működni a FreeSync 2 HDR. De ettől VRR-ed HDR-rel még lesz, csak a lényegtől esel el, vagyis a direkt tone mapping támogatástól.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan nincs, hogy FreeSync 2 és HDR.
FreeSync és HDR, illetve FreeSync 2 HDR van. A FreeSync 2 valójában nem egy VRR szabvány, hanem egy HDR technológia.
A HDR-t be tudod kapcsolni FreeSync VRR mellett, csak a FreeSync 2 HDR-hez kell olyan hardver és program, ami támogatja az AGS 5.1.1-et, vagy a Vulkan API-nak a VK_AMD_display_native_hdr kiterjesztését. Másképp a FreeSync 2 HDR nem hívható elő.(#71) dkess: A FreeSync 2 HDR-t biztos nem fogják támogatni. Ez nem csak olyan dolog, mint a FreeSync, hogy van mögötte egy VESA szabvány, és elég arra dolgozni. Egyrészt ez az egész az AMD technológiája, ráadásul szabadalmazott, tehát ha az NV támogatni akarja, akkor tejelni kell, még akkor is, ha nem a FreeSync 2 HDR szoftverkörnyezetét használják, mert magát az ötletet levédte az AMD. Valószínű, hogy emiatt vannak várakozó állásponton mindenki, mert ha erre lesz egy szabvány, akkor az AMD bedobja a szabadalmat a közösbe, és akkor úgy már jön rá egy szoftverkörnyezet az API-kon belül, amire elég implementációt írni, és kész is, mindenki boldog. De ha az NV saját maga fog hozzá egy hasonlóhoz, akkor egyrészt kell hozzá a szabadalom, másrészt írniuk kell pár zárt API kiegészítést, ahogy az AMD írt, és akkor azt a programoknak megint külön támogatniuk kellene, ahogy a FreeSync 2 HDR-hez is direkt, program oldali támogatás kell. Tehát mondjuk visszafelé abszolút nem működne, semmit sem jelent, hogy vannak FreeSync 2 HDR-es játékok, mert azokat az NV sem tudná támogatni a saját megoldásával. Szóval itt a szabvány hozhat valódi áttörést. Ezzel meg az a gond, hogy a szabványosítás szokás szerint lassú folyamat.
A FreeSync 2 HDR a monitor felé a kábelen nem nagyobb terhelés más HDR-nél. DSC-vel simán mehet egy kábelen.
Azért olyan sok hardver sem volt elérhető, hogy nagyon össze akarják törni magukat rajta.
Most, hogy ezek az új GPU-k terjednek, már más a helyzet.
-
dkess
őstag
Igen, jogos - elnéztem a monitorodat. Azonban az Általad is linkelt Samsung oldal szerint ezen monitor Freesync -et nem támogat, míg Freesync 2 -őt igen. Valószínűleg a "sima" Freesync -et is támogatja, ha nVidia kártyával is megy a dolog ...
Másik oldalról a "sima" Freesync is támogat HDR -t - ettől ez még lehet Freesync.
Abu85
Az AMD pont a HDR funkciót tartotta fontosnak kiemelni az új szabványa során - ez volt az oka történetesen, hogy át is nevezte tavaly nyáron (ez volt gyakorlatilag az első mondata is az Általad linkelt saját írásodnak). Az, hogy egyénileg kinek mi fontos - HDR/kis késleltetés/tone mapping hiánya a megjelenítőn (a hozzá kapcsolódó funkciókkal) az lehet részletkérdés.
Az előző kommentemben nem is azt írtam, hogy a HDR lényeges vagy sem. Azt írtam, hogy a monitornak kötelezően támogatni kell a HDR -t is, ha Freesync 2 HDR plecsnit akarnak rá rakni ("sima" Freesync -nél ez csak opcionális). Ugyanakkor azt is, hogy magának a felhasználónak nem kötelessége a HDR -t magát használni ...
Egyik kérdésem az volt, hogy a közeljövőben várható-e, hogy nVidia kértyák is támogatni fogják a Freesync 2 HDR -t vagy adott esetben egy ezzel technikai értelemben ekvivalens általános szabványt? Tudom írtál egy évvel ezelőtt, hogy dolgoznak ilyenen, de egyfelől azóta eltelt egy év - másfelől voltak időközben fejlemények, pl. nVidia kártyákon is megy a Freesync.
A másik kérdéssel kapcsolatban. Igen, megy 4K esetén a 120 Hz Freesync -el is. A kérdés az volt, hogy e frekvencia felett menni fog-e mondjuk a Freesync 2 HDR?
A kérdést meg is lehet fordítani - a monitorgyártók nem törték össze magukat, hogy DSC -t használjanak (mivel ez veszteséges eljárás - így valóban lehet inkább videók/TV -k esetében lenne létjogosultsága inkább, mint monitorokon) Freesync -el vagy anélkül. Monitorok esetében simán a DSC nélküli DP korlátok érvényesek jelenlegi Gsync/Freesync monitorok esetén (4K és 60 Hz feletti monitorok esetén). Valószínűsítem, hogy az E3 -n bejelentett Asus monitor e téren hozhat változást.
-
-
#72042496
törölt tag
válasz
-=RelakS=- #67 üzenetére
Ilyenre nem emlékszem. Inkább az maradt meg, hogy az első 4K tévék HDMI 1.4-gyel jöttek, ami nem volt elég a 2160p@60.hoz. (Ahogy most az első 8K tévéken levő HDMI 2.0 sem elég a 4320p@60-hoz.)
-
#72042496
törölt tag
válasz
-=RelakS=- #65 üzenetére
A kézikönyv alapján a 24 Hz ennél se választható ki csak úgy (#23-ban linkeltem, a legvégén van a lista). Nem is tudom, a monitorok általában kezelik-e a 24 Hz-et. Nem emlékszem, hogy bármelyik monitorom felkínálta volna a menüben.
Nincs ebben HDMI 2.1-es vezérlő szerintem, 18 Gbps lehet a hardver maximuma.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
#72042496 #64 üzenetére
Na, ez a másik, amitől falnak megyek.
A 4K monitoromon a
DP-on csak 30 és 60Hz van, a 24-et külön programmal kell ráerőszakolni (CRU)
A HDMI2.0-án csak 30Hz és alatta van, a 60-at külön programmal kell ráerőszakolni (Ez is CRU)
A HDMI1.4-en nem lehet variálni, az olyan amilyen.A 240Hz-es monitorom meg ha tudna HDMI2.0-t, akkor nem lenne ott, hogy DP only. Hogy HDMI-n miért csak 60Hz a max rajta, az nekem magas, mintha csak 1.2a-s verziójú lenne
A szóban forgó monitor HDMI2.1-el vígan el tudna pöfögni. Nem tudom, hogy 2.0-ról elég-e egy szoftverfrissítés hozzá, ha amúgy DP-n meg támogatja a 4K@120-at, illetve videókártyán egy firmware update ezt megoldhatná-e.
-
#72042496
törölt tag
válasz
-=RelakS=- #63 üzenetére
Tartok tőle, hogy egy szabvány mellett még a 10 Gbps maximális átvitel környékén tartanánk, elég kevés feature mellett. Összességében szerintem bőven pozitív a hozadéka annak, hogy létezik DP és HDMI is.
Más kérdés, hogy ennek a monitornak a képességeit csak DP-n lehet teljesen kihasználni. HDMI-n 2160p@60, illetve 1440p@120 a maximum, és HDMI-n nincs FreeSync2 HDR se.
-
-=RelakS=-
veterán
3. pontnál csak azért nem verném az asztalt, mert kvázi az terjedt el, és kész. olyan érzés, mintha morognék, hogy miért SCART-ot használtak, a VGA jobb.
Ami még jobb lenne az az, ha nem mókolnának két párhuzamos szabvánnyal.
Persze, tudom, örüljek, régen a monitorokon egy bemenet volt, az is beforrasztva
-
nexplo
őstag
Jesszus uram isten. Van ára. Nem rossz de na, ez sok kicsit, bár a célközönség nem én vagyok
-
válasz
-=RelakS=- #60 üzenetére
1.: Most hiába kerülgetjük a számokat, több olyan gépet / VGA-t fogsz találni, amin csak HDMI van, mint olyat, amin csak DP. Ez nem arról szól, hogy egy dVGA-n 3 DP csatit találsz, de csak egy HDMI-t...
2.: Hiába nincs licenc a DP-n, a HDMI sokkal elterjedtebb csatlakozó, hála annak, hogy a házimozi / TV / szórakoztató elektronikában kvázi standard lett.
3.: Ezzel az erővel a TV és erősítő gyártók asztalát verd, hogy miért olyan hülyék, hogy HDMI csatlakozót használnak, ha ott van a licencdíj mentes DP is. Biztos a saját zsebük ellen dolgoznak, nem?
4.: Az eredeti problémád az volt, hogy miért nem 2 DP és 2 HDMI van, miért 1-3 a felállás. De ugye adott esetben számítógépet is rá tudod kötni a HDMI bemenetre, szóval nem értem a problémát...
-
-=RelakS=-
veterán
Határozottan nem ugyanolyan pc-ket használunk.
A melóson két DP meg egy VGA van (meg még van rajta soros port is)
Az otthonin az alaplapon eddig volt DP is meg HDMI is, valamiért a Gigabyte a mostaniról lespórolta a DP-t. A VGA-n meg a szokásos 3DP-1HDMI van.Viszont ha te inkább HDMI-s PC-kkel találkozol, azt azért nem értem még ennyire sem, mert a DP tudtommal "ingyen" van, legalábbis nem kell licenselni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy bekapcsolod még nem kapod meg. A FreeSync 2 HDR-hez az kell, hogy a hardver biztosítson bizonyos információkat a monitor számára. Ezek kódolva lesznek közvetítve, és a kijelző az AMD licence birtokában képes dekódolni ezeket, majd ha megvannak az adatok, akkor ki tudja kapcsolni a kijelzőoldali tone mappingot, plusz van még egy visszaolvasásra is specifikáció. Amíg ezek az adatok nem érkeznek be, addig a kijelzőoldali tone mapping működik. Az NV nem tud adatokat adni a kijelzőnek, mert nincs meg a licenc az AMD-től, így sosem fog működni a FreeSync 2 HDR, vagyis a kijelzőoldali tone mapping állandóan aktív marad.
(#47) dkess: A FreeSync 2 HDR esetében nem a HDR-t magát kell támogatni. Azt kell tudnia a kijelzőnek, hogy a játék oldalán számolt tone mappinggal jelenítse meg a képet, vagyis a beépített tone mappingot kapcsolja ki. A sima FreeSync plusz még a HDR az annyit jelent, hogy lesz VRR, de a kijelző oldalán lesz egy extra tone mapping fázis, vagyis nem azt jeleníti meg a kijelző, amit a fejlesztő elgondolt. Na most ez a nehéz része, mert ahhoz, hogy ebből végül jó eredmény legyen, magának a GPU-nak kell információkat adni a kijelző felé, a kijelzőnek pedig a GPU felé, amit a GPU a konkrét program felé, tud továbbadni, hogy a fejlesztőnek meglegyenek az információi arra, hogy a kijelző oldali tone mapping elhagyható legyen. Ezért van az, hogy a FreeSync 2 HDR-re program oldali támogatás kell, mert automatikusan nem kapcsolható csak úgy ki a kijelző oldali tone mapping, annak csúnya lenne az eredménye, de ha a program képes olvasni a monitor adatait, és a monitor is megkapja a GPU adatait, akkor nyilván van egy olyan pipeline, amivel biztosítható, hogy már az alkalmazás oldalán számolt tone mapping megfelelő legyen a kijelzőnek, és akkor tényleg nincs szükség a kijelző oldalira, így végeredményben jobb lesz a képminőség és alacsonyabb késleltetésű lesz a megjelenítés.
Sima FreeSync mellett is lehet 120 Hz-es frissítés HDR-rel. A FreeSync 2 HDR az valójában csak egy HDR specifikáció, és emellé még megszabja, hogy a VRR-hez LFC-t is aktiváló, relatíve nagy tartomány kell. De valójában ez a FreeSync esetében sincs kizárva. A FreeSync 2 azért rakták oda a HDR-t utólag, mert ez tényleg inkább a HDR-re vonatkozik, egy olyan specifikációt ad, ami lehetővé teszi a játék oldalán számolt tone mapping közvetlen megjelenítését. Ami persze bonyolult, egy csomó szoftver is kell még hozzá a szabványos API-kon kívül, de az alapja mégis az, hogy a kijelző adjon és kapjon bizonyos információkat.
Erre egyébként van egy szabványosítási kísérlet, régen írtam róla: [link] - nem tudom, hogy hol tart, de eléggé azon voltak az érintettek, hogy a FreeSync 2 HDR-t szabványosítani kellene, mert pont a lényeget fogta meg, amire szüksége van a játékosoknak, és arra szabványos alternatíva a HDR-rel nincs még. Ami jó hír, hogy az Intel és az NVIDIA sem másolja a FreeSync 2 HDR képességeit, vagyis valószínűleg a szabvány mielőbbi érkezése mellett vannak. Tulajdonképpen maga az ötlet nem bonyolult, egyáltalán nem igényel plusz hardvereket, szimplán új firmware-ből és API kiegészítésekből hozható a mai hardvereken is.
-
válasz
-=RelakS=- #56 üzenetére
PC-ken is inkább van HDMI mint DP....
-
#72042496
törölt tag
válasz
-=RelakS=- #56 üzenetére
Biztosan lehetne, csak gondolom, ez egy olyan ritka use-case, hogy nem érte meg figyelembe venni.
-
#72042496
törölt tag
válasz
-=RelakS=- #54 üzenetére
Miért ne lehetne akár több konzol, médialejátszó, HTPC, HDMI-s NAS? Biztos lehetne 2-2 is, de szerintem a 3-1 se rossz elosztás.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
#72042496 #53 üzenetére
Igen, láttam, hogy van rajta DP: 1db. HDMI meg 3db.
Miért nem lehet mondjuk 2-2? Vagy HDMI-ből 1db, DP-ből 3db, mint a vga-kon? Persze, 3 konzolt akarnak ráakasztani, mi?
Mondjuk ilyen alapon az sem lenne hülyeség, hogy lehessen mondjuk 4 eszközt rákötni, és eszközönként lenne egy HDMI, meg egy DP port, de egyszerre csak az egyik működne. VGA-ban már láttunk ilyet
Amúgy hagyjuk a régi VGA-kat. Valami hülye megfontolásból az új laptopokon is HDMI-t erőltetnek, pedig a prociba DP képesség is van beépítve. Tudom, 100 forinttal többe kerülne mind a kettőt kivezetni, aztán a paraszt majd eldönti, melyik kell neki.
-
#72042496
törölt tag
válasz
-=RelakS=- #52 üzenetére
Van rajta DP is.
A konzolok (lejátszók, illetve a szórakoztatóelektronikai eszközök) viszont HDMI-sek, és van, aki ilyet is kötne a monitorra.
Ennél a konkrét monitornál valószínű lényegtelen, de a régi VGA-kon (pl. GTX 580), egyes alaplapokon (pl. Gigabyte B360M DS3H) sincs feltétlenül DP.
-
-=RelakS=-
veterán
Azt magyarázza el valaki, hogy egy monitort miért HDMI csatlakozóval szórnak meg, miért nem DP csatlakozókkal?
-
dkess
őstag
2014 Áprilisában mutatkozott be - amennyiben ez "új" -nak számít, akkor igen az. A Vesa "visually lossless" -nek aposztrofálja az algoritmusát. Ez azt jelenti, hogy "matematikailag veszteséges" a tömörítési eljárás, de a saját jellemzésük szerint emberi szem által érzékelhető veszteség nem ér minket (ezt de sokszor hallottuk már) ...
Ilyenformán mondhatjuk, hogy pontos a Te megfogalmazásod is.
Hivatalosan: [link]
Amennyiben kicsit bővebben is érdekel: [link]
Úgy gondolom ez egyszerűen leírva ez is segíthet: [link] (bár ez HDMI 2.1 oldalról közelít, de maga az algoritmus oldaláról nézve ez mindegy)
-
dkess
őstag
A monitorod (Samsung CHG7/C32HG7xQQ) a Samsung és az AMD szerint is "csak" Freesync -es és nem Freesync 2 HDR -es.
Mindazonáltal érdekes kérdést vetsz fel és net -en sincs túl sok információ arról. hogy akkor az nVidia kártyák csak "sima" Freesync módban képesek meghajtani a Freesync 2 HDR monitorokat is illetve várható-e változás e tekintetben? Apró megjegyzés - "sima" Freesync módban is mehet HDR. Freesync 2 HDR esetén azonban a monitornak kötelezően támogatnia kell a HDR -t - persze a HDR használata ez esetben sem kötelező a felhasználónak. Természetesen vannak más okosságok is - pont például az emlegetett késletetést is csükkentő tone mapping kezelés (ez kimarad monitor oldalon - ezzel "hűbb" és gyorsabb is lesz a folyamat).
Abu85
Köszönöm szépen a válaszodat. Egy dologra nem találtam még választ - Freesync 2 HDR esetén 4K mellett támogatott lesz a 120 Hz feletti frekvencia is? "Sima" Freesync esetében nem.
Az AMD oldalán igazából nem is látok 4K -s Freesync 2 HDR monitort egyáltalán. Még egy darab 5120x1440 felbontású Freesync 2 HDR monitor van csak (Samsung C49RG9x), ami aránylag közel van a 4K -hoz, de ez is csak 48-120 Hz tartományban működik ...
Mindössze az emlegetett júniusi Asus bejelentés van és a legtöbb oldalon ez a kérdés fel sem merül ...
-
chris0000
őstag
hi.
"Szoftveresen is rengeteg funkcióval tömték tele a monitort, lehetőségünk van a célkereszt vagy az képkockasebesség megjelenítésére, de az egyik sarokba kitehetünk egy időzítőt is...ez most komoly,ez még nem dögunalom" -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja igen, azokban is benne van.
DSC 1.2 kell. Ez a követelmény csak. Viszont az ASUS összekötötte ezt a kijelzőt a FreeSync 2 HDR-rel, tehát azért van csak a Radeon RX 5700-hoz kötve a marketingjükben, mert semelyik másik hardver nem tud DSC 1.2-t, és emellett még olyan képet, amire a monitornak ne kellene még egy tone mapping fázis. FreeSync 2 HDR nélkül működik szerintem Turinggal is a DSC 1.2.
-
dkess
őstag
Az RTX -ekben is benne van a DSC 1.2, ha jól tudom. Az a "limit nélkül" az biztos (mondjuk tftcentral -on szereplő hír szerint igen, de más portálokon nem részletezik ezt a hírt nagyon) ?
Értem ez alatt, hogy 4K/144 Hz -en RGB/4:4:4 -ben milyen max bpc -vel megy? Ez is DSC 1.2 avagy ebből van már újabb verzió is?
-
dkess
őstag
Szerkesztési idő lejárt, de az alábbi specifikáció sor alapján valószínűleg támogatja a 10 bpc -s megjelenítést (igaz nem 4K / 120 Hz / 'chroma subsampling nélkül'). RGB/4:4:4 mellett 4K/10 bpc -ben max 98 Hz lesz akkor valószínűleg ...
"Display Colors : 1.07 Billion"
Játékra javasolt továbbra is ezen monitornál a 4K / 120 Hz / 8bpc (chroma subsampling nélkül) / Freesync 2 beállítás ...
-
-
dkess
őstag
Ez majd az nVidia szerint majd a "G-SYNC Compatible" kategóriába fog kerülni (azaz "sima Freesync 2-es" monitor). Most még nincs benne, de a Acer XV273K -ból kiindulhatunk e tekintetben a listából - azaz itt is 4K mellé a hivatalos támogatott tartomány: 48-120Hz (és ez is csak 8 bpc mellett !!) lesz. nVidia link: [link] Egy DP 1.4 -es kábelen a max átvihető: 4K / 120 Hz / 8bpc (chroma subsampling nélkül, de ezt ne is akarjuk pl. még 10 bpc mellett sem) mellett. A 10 bpc -hez 4K -n már max. 98 Hz jár (egyébként jól látom, hogy a 10 bpc -vel "nem dicsekednek" a specifikációk között a hivatalos oldalon?) ...
Gsync esetén persze elméletileg kettő DP 1.4 kábelen menne a 4K / 144 Hz / 10 bpc / Gsync (HDR -el is), de ez "csak" Freesync 2 - illetve fizikailag csak egy DP 1.4 csatlakozó van.
Egyéb tekintetben sajnos méret tekintetében nincs igazából nagy választék a 4K és nagyobb, mint 60 Hz monitorok között (Freesync/Gsync). A 27" és 43" között nincs semmi (de van 65" -os is például). Én 28" FULLHD -t követően 28" 4K -n (60 Hz, Freesync -es, de nem használom) vagyok. Innen nem mennék már 27" -ra szívesen egy rahedli pénzért ... Jöhetne már valami a 32" kategóriába is a 4K/120 Hz(/Freesync vagy Gsync) kategóriában ...
-
Sinesol
veterán
Nyilvan nincs 120hz meg Freesync egy fele ennyibe kerulo tvben, viszont nem is nagyon van rá azon a teruleten szukseg, se filmek, se konzol nem hasznalja ki. Monitorban lenne ertelme, csak ugye oda szerintem kicsit tul nagy, hogy komoly igeny legyen ra.
Reggie: Az asztalra oke hogy rafer, viszont nem optimalis a latoszog asztalinal ekkora meretben, fáraszto ha mogatni kell s fejed, hogy belasd.
Ha meg tavolabbra rakod, akkor meg nem latod az aprobb reszleteket. -
snecy20
nagyúr
Volt összehasonlítási alapom. A Z321QU (G-Sync)-hez képest a többi freesync-es meg sem közelítette azokat az elvárásokat amiket támasztottam (Acer XZ321 / aoc cq32g1 / Aorus AD27QD)
Szóval aki kicsit igényesebb, vagy nagyobb elvárásokkal van annak csak óvatosan az nVidia+freesync felállással. -
RoliHero
tag
Miért hdmi2.0 és dp1.4 el szerelik amikor így nem lesz 60 Hz több 4K-n?
-
Ez a 3. monitor a családban amit most használok és Gsync kompatibilis. Mindegyik tökéletesen működik. Ennél a mostani Samsungnál bénáztam eleinte, mert azt gondoltam a freesync 2 nem jó hozzá,de mint kiderült a freesync 2 vel kell használni és akkor tökéletes.
Nem tudom milyen monitorokkal találkoztál eddig ami nem működött nálad vagy hogy használod ,a beállításokban van e valami eltolva esetleg, de most a fiamnál egy Acer KG251QFbmidpx van nálam egy Samsung C32 HG7 van és előtte volt 3 hétig egy MSI Optix.
Mindegyik tökéletes A Sync monitor.Ezek előtt egy Asus PG 278 monitorom volt, ami Hivatalos Gsync volt, dedikált hardverrel tehát van összehasonlítási alapom.
A teljes képernyős és ablakos mód probléma jelentkezik gsync monitoroknál is, Windows probléma volt ami ütközött a driverrel. De ez érintette a freesync kijelzőket is. -
xuser
tag
ez a monitor akkor tudja a 4k@120hz@4:4:4-et?
-
Peppo
őstag
Nem jó, de nem is tragikus. Igazából magasabb árra számítottam.
(#10) Sinesol
"asztalinak túl nagy"
Már akinek. 40"-est használok, és még plusz 10-20"-ig semmi bajom nem lenne vele. Sosem cserélném már vissza kisebbre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez igazából nem hardveres probléma. Teljesen jól működhet a GeForce ilyen környezetben, csak amíg az AMD az elmúlt években erre tervezte a szoftverét, és odatelepültek a monitorgyártókhoz, addig az NVIDIA fél éve kezdte felfogni, hogy a monitorgyártók tesznek a megoldásukra. És hiába jöttek rá erre, nekik is évekbe fog telni, mire minden gyártóhoz odarakják a mérnökeiket, odaköltöztetnek egy tesztlabort, azaz saját emberekkel segítenek még az adott monitor kiadása előtt a megfelelő működés kialakításában. És ennek természetesen sokkal jobb eredményei lesznek, mint annak, hogy utólag megfoltozzák/kerülgetik a már kiadott kijelzők problémáit a driverben, mert nulla ember nézte meg a kijelző tervezésekor, hogy GeForce-szal megyeget-e. De nem a hardver a gond, egyáltalán nem. Az nagyon jól működik, ha nem telefoltozott kódon keresztül kell megoldania a VRR-t.
Ezt egyébként részben a VESA cseszte el, mert az rendben van, hogy adtak lehetőséget a VRR-re, de túl nagy szabadságot adtak a gyártóknak az implementációnál, így lényegében az AMD implementációjára vannak tervezve a monitorok, mert sokáig csak az AMD támogatta a VESA VRR-jét. És akkor innentől kezdve beszélhetünk a szabványról, ami amolyan tessék-lássék szabvány.
-
snecy20
nagyúr
Én ezt amúgy el is fogadom félmegoldásként. A kevésbé "vájtszeműeknél" még el is mehet a dolog.
Teljesen más a hardver G-Sync és FreeSync kijelzők esetén, és bár úgy tűnhetett hogy eljött a kánaán és végre meg lehet venni az olcsóbb FreeSync variánst Geforce-osként... hát, sajnos nem.
De amelyik elviekben megkapja a Supported plecsnit, ahogy olvasom, több esetben még ott is vannak anomáliák - pl. flickering, vagy csak teljes képernyős módban okés a dolog, ablakos üzemmódban már nem, stb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hiába van rajta a listán. Nehéz úgy jó támogatást adni, hogy a monitor a tervezéskor nem is látott GeForce-ot. Akárhogy hackelik a driverben, az tökéletes nem lesz.
Az újabb monitorokat nézd, amikre a gyártója is rámondja, hogy G-Sync Compatible. Azokat tesztelték GeForce-szal is, nem csak rá van hackelve valami félig működő megoldás. -
snecy20
nagyúr
-
Dare2Live
félisten
Kiváncsi leszek a VA problémákra, highest G2G, blur... ha jó lesz lehet beruházok.
-
#72042496
törölt tag
válasz
Acélfarkas #24 üzenetére
A kép tényleg csalóka. A 100x100-zal nem lenne baj, csak a gyakorlatban nem tudom, hány elég nagy és erős kar van ehhez.
-
#72042496
törölt tag
válasz
Acélfarkas #20 üzenetére
Nem értem a problémát. A specifikáció és a kézikönyv (PDF) alapján VESA 100x100-as.
-
Gróf...
aktív tag
Nekem csak azt árulja el valaki, hogy miért olvasom, most már másodszorra, hogy "A LEGNAGYOBB" Amikor legalább két társa ugyanekkora!!!
-
Acélfarkas
őstag
A Mikrobi lábazat és logóprojektor helyett inkább VESA felfogatást alakíthattak volna ki korrektebb talp mellet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Predatorr #17 üzenetére
De nem FreeSync 2 HDR-es. Alapvetően két kategóriába esnek a HDR-es monitorok. Vannak azok, amelyek a küldött képre ráhúznak még egy extra tone mappingot, és vannak azok, amelyek játék oldalán számolt tone mapping direkt megjelenítésére építenek. Utóbbi szükséges a helyes megjelenítéshez. Előbbivel nem garantálható. Ezért csinálják az ilyen gamer HDR-es kijelzőket FreeSync 2 HDR-rel kompatibilisre.
-
Televan74
nagyúr
1080p -ben senki nem tervez a FreeSync 2 kijelző? Vagy ott nem tudna olyan vastagon fogni a ceruza?
-
Predatorr
őstag
Philips Momentumom van 43”, szintén VA panel, de HDR1000 (1125-re mérték be), g-sync komp., tb csati és töltő funkció is van ambilighttal (tényleg jó a szemnek sötétben), alacsony lag és utánhúzás csökkentő üzemmóddal 190000-ért eljátszogatok 60Hz-en. Színhűbb az elektronikus képe mint az IPS LG-nek (250 nit, persze, hogy jó a fekete...) (toltam játékokat duál monitoron, és tv is fut rajtuk), az csak nyomdába tervezni jó.
-
balazsgosi
csendes tag
Maradok a 2K-s Nvidia 3D-s Asus-nál.2D-be nagyon puritán a játék,egyszerűen játszhatatlan-megszokhatatlan.Olyan mintha egy temperafestményt néznék,borzalmas.
Ez egy nagyon jó monitor:
https://www.asus.com/hu/Monitors/ROG_SWIFT_PG278Q/ -
kromatika
veterán
Vastagon fogott a ceruza,nem vitás.
-
ONEFREE
aktív tag
Ez így épp Tarkovhoz van kitalalva! 🙂
-
keIdor
titán
Egy ugyanilyen 27"-32" közöttit hozzanak és arra lehet váltanék is.
-
Bár mondjuk ott bukik el az egesz, hogy asztalinak tul nagy,
Izlések és pofonok, én egy 39"-ost használok otthon, nem túl nagy...
TVnek vagy konzolnak nincs ertelme, fele ennyiert is van Va panel.
Panel van. De HDR-el, 120Hz-es képfrissítéssel, Freesync 2-vel? Szerintem nem nagyon létezik ilyen...
-
Sinesol
veterán
Ez tényleg nagyon jó ár, 500-600font egy ertelmes 27-es gamer is, ez igy ezzel a tudassal eléggé rendben van, főleg hogy ez csak kezdőár. Bár mondjuk ott bukik el az egesz, hogy asztalinak tul nagy, TVnek vagy konzolnak nincs ertelme, fele ennyiert is van Va panel.
-
-
[CsuCsu]
őstag
Lehet le vagyok maradva, de ez az ar nekem normalisnak tunik a merethez es tudashoz kepest.
-
Dyingsoul
veterán
Annyiért dugják oda ahová gondolom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- E-roller topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 4
- Okos Otthon / Smart Home
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Doctor Who (2005)
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- ASUS TUF Gaming F15 FX506 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - 1,5 év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 6600 16GB DDR4 256 SSD 500GB HDD GTX 1050 2GB Zalman Z1 Njoy 550W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest