- Google Pixel topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Mobil flották
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a kép ebből a szempontból eléggé jól meg van csinálva. Az történik, hogy FreeSync 2 HDR mellett, ha a játék támogatja, akkor a program meg tudja azt csinálni, hogy lekéri a monitor adatait, és arra megcsinálja a tone mappingot, majd az így keletkező képet a monitor direkt megjeleníti. Ennek két előnye van, azt látod, amit a fejlesztő akart, illetve gyorsabban történik a megjelenítés is.
Normál HDR mellett a játék ugyanúgy megcsinálja a tone mappingot, de a monitor nem ad neki adatokat ehhez, illetve szabványos API-ban sincs arra lehetőség, hogy lekérd, tehát az így keletkező képet a monitor még átküldi a saját tone mapping fázisán, és csak utána jeleníti meg. Ennek az a hátránya, hogy kétszer számolsz tone mappingot, ami egyrészt lassabb, másrészt a fejlesztő nem tudja garantálni, hogy a monitor azt jeleníti meg, amit ő elgondolt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert nem érted, hogy nincs olyan, hogy FreeSync 2. FreeSync 2 HDR van, de az egy HDR technológia, semmi köze a VRR-hez. Nálad a sima VRR megy külön HDR-rel, de a FreeSync 2 HDR-t nem tudod bekapcsolni, mert a hardvered nem támogatja azokat a kiegészítéseket, és kiterjesztéseket, amiket írtam. Ha ezeket mondjuk egy Radeonra sem telepíted, akkor ott sem fog működni a FreeSync 2 HDR. De ettől VRR-ed HDR-rel még lesz, csak a lényegtől esel el, vagyis a direkt tone mapping támogatástól.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan nincs, hogy FreeSync 2 és HDR.
FreeSync és HDR, illetve FreeSync 2 HDR van. A FreeSync 2 valójában nem egy VRR szabvány, hanem egy HDR technológia.
A HDR-t be tudod kapcsolni FreeSync VRR mellett, csak a FreeSync 2 HDR-hez kell olyan hardver és program, ami támogatja az AGS 5.1.1-et, vagy a Vulkan API-nak a VK_AMD_display_native_hdr kiterjesztését. Másképp a FreeSync 2 HDR nem hívható elő.(#71) dkess: A FreeSync 2 HDR-t biztos nem fogják támogatni. Ez nem csak olyan dolog, mint a FreeSync, hogy van mögötte egy VESA szabvány, és elég arra dolgozni. Egyrészt ez az egész az AMD technológiája, ráadásul szabadalmazott, tehát ha az NV támogatni akarja, akkor tejelni kell, még akkor is, ha nem a FreeSync 2 HDR szoftverkörnyezetét használják, mert magát az ötletet levédte az AMD. Valószínű, hogy emiatt vannak várakozó állásponton mindenki, mert ha erre lesz egy szabvány, akkor az AMD bedobja a szabadalmat a közösbe, és akkor úgy már jön rá egy szoftverkörnyezet az API-kon belül, amire elég implementációt írni, és kész is, mindenki boldog. De ha az NV saját maga fog hozzá egy hasonlóhoz, akkor egyrészt kell hozzá a szabadalom, másrészt írniuk kell pár zárt API kiegészítést, ahogy az AMD írt, és akkor azt a programoknak megint külön támogatniuk kellene, ahogy a FreeSync 2 HDR-hez is direkt, program oldali támogatás kell. Tehát mondjuk visszafelé abszolút nem működne, semmit sem jelent, hogy vannak FreeSync 2 HDR-es játékok, mert azokat az NV sem tudná támogatni a saját megoldásával. Szóval itt a szabvány hozhat valódi áttörést. Ezzel meg az a gond, hogy a szabványosítás szokás szerint lassú folyamat.
A FreeSync 2 HDR a monitor felé a kábelen nem nagyobb terhelés más HDR-nél. DSC-vel simán mehet egy kábelen.
Azért olyan sok hardver sem volt elérhető, hogy nagyon össze akarják törni magukat rajta.
Most, hogy ezek az új GPU-k terjednek, már más a helyzet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy bekapcsolod még nem kapod meg. A FreeSync 2 HDR-hez az kell, hogy a hardver biztosítson bizonyos információkat a monitor számára. Ezek kódolva lesznek közvetítve, és a kijelző az AMD licence birtokában képes dekódolni ezeket, majd ha megvannak az adatok, akkor ki tudja kapcsolni a kijelzőoldali tone mappingot, plusz van még egy visszaolvasásra is specifikáció. Amíg ezek az adatok nem érkeznek be, addig a kijelzőoldali tone mapping működik. Az NV nem tud adatokat adni a kijelzőnek, mert nincs meg a licenc az AMD-től, így sosem fog működni a FreeSync 2 HDR, vagyis a kijelzőoldali tone mapping állandóan aktív marad.
(#47) dkess: A FreeSync 2 HDR esetében nem a HDR-t magát kell támogatni. Azt kell tudnia a kijelzőnek, hogy a játék oldalán számolt tone mappinggal jelenítse meg a képet, vagyis a beépített tone mappingot kapcsolja ki. A sima FreeSync plusz még a HDR az annyit jelent, hogy lesz VRR, de a kijelző oldalán lesz egy extra tone mapping fázis, vagyis nem azt jeleníti meg a kijelző, amit a fejlesztő elgondolt. Na most ez a nehéz része, mert ahhoz, hogy ebből végül jó eredmény legyen, magának a GPU-nak kell információkat adni a kijelző felé, a kijelzőnek pedig a GPU felé, amit a GPU a konkrét program felé, tud továbbadni, hogy a fejlesztőnek meglegyenek az információi arra, hogy a kijelző oldali tone mapping elhagyható legyen. Ezért van az, hogy a FreeSync 2 HDR-re program oldali támogatás kell, mert automatikusan nem kapcsolható csak úgy ki a kijelző oldali tone mapping, annak csúnya lenne az eredménye, de ha a program képes olvasni a monitor adatait, és a monitor is megkapja a GPU adatait, akkor nyilván van egy olyan pipeline, amivel biztosítható, hogy már az alkalmazás oldalán számolt tone mapping megfelelő legyen a kijelzőnek, és akkor tényleg nincs szükség a kijelző oldalira, így végeredményben jobb lesz a képminőség és alacsonyabb késleltetésű lesz a megjelenítés.
Sima FreeSync mellett is lehet 120 Hz-es frissítés HDR-rel. A FreeSync 2 HDR az valójában csak egy HDR specifikáció, és emellé még megszabja, hogy a VRR-hez LFC-t is aktiváló, relatíve nagy tartomány kell. De valójában ez a FreeSync esetében sincs kizárva. A FreeSync 2 azért rakták oda a HDR-t utólag, mert ez tényleg inkább a HDR-re vonatkozik, egy olyan specifikációt ad, ami lehetővé teszi a játék oldalán számolt tone mapping közvetlen megjelenítését. Ami persze bonyolult, egy csomó szoftver is kell még hozzá a szabványos API-kon kívül, de az alapja mégis az, hogy a kijelző adjon és kapjon bizonyos információkat.
Erre egyébként van egy szabványosítási kísérlet, régen írtam róla: [link] - nem tudom, hogy hol tart, de eléggé azon voltak az érintettek, hogy a FreeSync 2 HDR-t szabványosítani kellene, mert pont a lényeget fogta meg, amire szüksége van a játékosoknak, és arra szabványos alternatíva a HDR-rel nincs még. Ami jó hír, hogy az Intel és az NVIDIA sem másolja a FreeSync 2 HDR képességeit, vagyis valószínűleg a szabvány mielőbbi érkezése mellett vannak. Tulajdonképpen maga az ötlet nem bonyolult, egyáltalán nem igényel plusz hardvereket, szimplán új firmware-ből és API kiegészítésekből hozható a mai hardvereken is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja igen, azokban is benne van.
DSC 1.2 kell. Ez a követelmény csak. Viszont az ASUS összekötötte ezt a kijelzőt a FreeSync 2 HDR-rel, tehát azért van csak a Radeon RX 5700-hoz kötve a marketingjükben, mert semelyik másik hardver nem tud DSC 1.2-t, és emellett még olyan képet, amire a monitornak ne kellene még egy tone mapping fázis. FreeSync 2 HDR nélkül működik szerintem Turinggal is a DSC 1.2.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez igazából nem hardveres probléma. Teljesen jól működhet a GeForce ilyen környezetben, csak amíg az AMD az elmúlt években erre tervezte a szoftverét, és odatelepültek a monitorgyártókhoz, addig az NVIDIA fél éve kezdte felfogni, hogy a monitorgyártók tesznek a megoldásukra. És hiába jöttek rá erre, nekik is évekbe fog telni, mire minden gyártóhoz odarakják a mérnökeiket, odaköltöztetnek egy tesztlabort, azaz saját emberekkel segítenek még az adott monitor kiadása előtt a megfelelő működés kialakításában. És ennek természetesen sokkal jobb eredményei lesznek, mint annak, hogy utólag megfoltozzák/kerülgetik a már kiadott kijelzők problémáit a driverben, mert nulla ember nézte meg a kijelző tervezésekor, hogy GeForce-szal megyeget-e. De nem a hardver a gond, egyáltalán nem. Az nagyon jól működik, ha nem telefoltozott kódon keresztül kell megoldania a VRR-t.
Ezt egyébként részben a VESA cseszte el, mert az rendben van, hogy adtak lehetőséget a VRR-re, de túl nagy szabadságot adtak a gyártóknak az implementációnál, így lényegében az AMD implementációjára vannak tervezve a monitorok, mert sokáig csak az AMD támogatta a VESA VRR-jét. És akkor innentől kezdve beszélhetünk a szabványról, ami amolyan tessék-lássék szabvány.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hiába van rajta a listán. Nehéz úgy jó támogatást adni, hogy a monitor a tervezéskor nem is látott GeForce-ot. Akárhogy hackelik a driverben, az tökéletes nem lesz.
Az újabb monitorokat nézd, amikre a gyártója is rámondja, hogy G-Sync Compatible. Azokat tesztelték GeForce-szal is, nem csak rá van hackelve valami félig működő megoldás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Predatorr #17 üzenetére
De nem FreeSync 2 HDR-es. Alapvetően két kategóriába esnek a HDR-es monitorok. Vannak azok, amelyek a küldött képre ráhúznak még egy extra tone mappingot, és vannak azok, amelyek játék oldalán számolt tone mapping direkt megjelenítésére építenek. Utóbbi szükséges a helyes megjelenítéshez. Előbbivel nem garantálható. Ezért csinálják az ilyen gamer HDR-es kijelzőket FreeSync 2 HDR-rel kompatibilisre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070 (ELKELT)
- Új, verhetetlen alaplap sok extrával!
- DELL T40 EMC Szerver
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad T14 Gen 3 üzleti notebook - i5 1245U 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XeW11
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Odyssey G5 32 144Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest