Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tajcsi

    őstag

    Miaz, hogy olcsó a memória?? Tavaly ilyenkor is ugynannyiba került 16gb ram mint most... :W

  • dezz

    nagyúr

    válasz Löncsi #162 üzenetére

    Ja, jól passzolt volna a 2-magoshoz... Mintha nem tudnád, hogy nem erre gondoltam...

    (#163) agressiv: Tőled idéztem, kisgyerek. Erre a célra te ezt ajánlottad.

    A személyeskedésedre lenne egy jó válaszom, de inkább megtartom. Mindenesetre a következő ilyen trollkodásodhoz nem leszünk partnerek. De tőlem is ez volt az utolsó hozzászólás feléd.

  • agressiv

    addikt

    válasz dezz #160 üzenetére

    b+ nem azt mondtam, hogy öreg cuccot adok el, hanem azt, hogy jól megválogatom, kinek mi kell. :W

    Kiváncsi lennék, hogy miért is lettél te szakértő... :(

  • Löncsi

    őstag

    válasz dezz #160 üzenetére

    bezzeg nekiállsz majd magyarázni, hogy hát kérem ez a fejlődés

    Ez tény... vettek volna inkább GTX480 SLI-t. :DDD Ezután már nincs is szükség hajszárítóra/törülközőre, az ember csak beáll a gép mögé száradni. :DDD

  • dezz

    nagyúr

    válasz agressiv #159 üzenetére

    És ezek olyan emberek óhajai, akik tökéletesen tisztában vannak a számtech fejlődésével és annak pillanatnyi állapotával, illetve a trendekkel? Vagy csak annyit mondnak neked, hogy "há jó lenne rajta filmezni, netezni, meg a kölöknek játszani" és te már mondod is, hogy erre a legnagyszerűbb "egy korosabb PC valami 2 magos processzorral" + "egy GTX 460, vagy 6850", aztán viríthatják is a lóvét. Ha 2 év múlva jönnek, hogy ez sem megy meg az sem megy, akkor bezzeg nekiállsz majd magyarázni, hogy hát kérem ez a fejlődés...

    Jössz itt a környezetszennyezéssel, közben csak nézel, hogy mi a jó abban, hogy valami ugyanazt a teljesítményt fele/harmada/negyede fogyasztással hozza.

  • agressiv

    addikt

    válasz SylverR #156 üzenetére

    Az hogy ennyire buta vagy te bajod. :W

    Azonban a Crysis, a 3650-en, kb 40 körül tolta, szóval igen csak jól ment.

    Persze.. :W

    Nem értem miért vitatkozol velem arról, hogy mit igényelnek az emberek, amikor ez a dolgom, hogy az óhajaikat figyeljem... :W

    Elég rövid?

  • Dare2Live

    félisten

    válasz agressiv #155 üzenetére

    "Az igaz, hogy megtorpant a processzorok teljesítménye, de az azért érdekes kérdés, hogy kell e egyáltalán több?"

    Neked nem. De desktop proci fejlesztés már rég nincs. Server vonalon meg igencsak lehet mire haszálni a kakaót.

    "Azzal teljesen egyetértek, hogy a mobil eszközökben jó szolgálatot tehet az APU, mivel ott kiemelten fontos a teljesítmény felvétel minimalizálása..."

    Nemcsak noti.... server de még desktop vonalon is szintúgy fontos a W/teljesítmény arány.

    IMHO APUra meg tekints úgy mint anno a 486os érára. Ahol belerakták a matematikai segédprocit a prociba oszt az első időkben nem sok minden használta és a DOOM2 se lett szebb tőle.

  • SylverR

    senior tag

    válasz agressiv #151 üzenetére

    Jesszusom...
    Ez az utolsó kommentem, mert látom kb mintha a falnak beszélnék.

    "Ez már a szánalmas kategória. Ha valaki annyira igénytelen, hogy 20FPS-el sem játszik annak csak gratulálni tudok."

    Ezmi? Miről beszélsz? Játszottam már végig játékot úgy, hogy a legtöbben félúton abbahagyták volna! Azonban azaz NFSU2, azon az mx440-en, olyan pocsékul futott, hogy még nekem is felfordult tőle a gyomrom...
    Azonban a Crysis, a 3650-en, kb 40 körül tolta, szóval igen csak jól ment.

    A pont, amit ebből kiakartam hozni, az az, hogy olyan embernek, aki ritkán játszik, illetve a szülei pénzéből kapott gépen tolja, annak egy Llano 3d-s és processzor teljesítménye elég!

    Ha a nagyinak kell gép, ahogy mondtad is, annak ott van az A4! 2 db mag, és 80 shader. Win7-nek ennyi sajna elkell, 3d tartalmak és multimédia tartalmak gyorsításában segít, valamint pár év és már lesznek olyan alkalmazások...gondolok itt lejátszókra, weboldalakra, amiket már gyorsítani fog az APU, és innentől kezdve már sem lesz fölösleges benne az az erő.

    Aki meg ezen kategóriákon kívül esik, az meg veheti a diszkrét kártyát, és csókolom. Az APU-ban levő GPU pedig ugyanúgy ki lesz használva, mert érkezni fognak előbb-utóbb olyan játékok, amik már azon számolják ki az AI-t, fizikát, stb. Ennyi.

    És ne is törd magad szerintem konkrétabb - hosszabb - válasszal, mert úgyse reagálok. Ez a vita meddő.

  • agressiv

    addikt

    válasz dezz #154 üzenetére

    Az igaz, hogy megtorpant a processzorok teljesítménye, de az azért érdekes kérdés, hogy kell e egyáltalán több? Sokat gondolkodok rajta mostanában, hogy óriási pénzeket ölnek egy processzor, gpu, stb. feljesztésébe, de az a baj, hogy valós hasznot nem nagyon hoz az emberiségnek miközben, lehetne sokminden másra is költeni azt a sok pénzt.

    Azzal teljesen egyetértek, hogy a mobil eszközökben jó szolgálatot tehet az APU, mivel ott kiemelten fontos a teljesítmény felvétel minimalizálása és ezekkel talán megbízhatóbbak lesznek a laptopok, mert az utóbbi időkben nagyon hullanak ezek a gépek és szinte mindíg az elégtelen hűtés miatt tönkre ment BGA okozza a gondot. Az is igaz, hogy valóban nem viszik túlzásba még a mai mobil IGP-k sem, kivéve persze az extrém kategóriát.

    Az ólommentes forrasztásról meg annyit, hogy a régi tévékben is eltörnek a forrasztások, az viszont nem mindegy, hogy 30, vagy 3 év után.

    Sajnos ez van, de van egy olyan érzésem, hogy lesz még rosszabb is. :(

  • dezz

    nagyúr

    válasz agressiv #153 üzenetére

    "inkább ekkor érte el azt a szintet, hogy érdemes legyen foglalkozni vele"

    Na ja, de már ez is az APU-k megjelenése előtt volt. Szóval, nem az volt, hogy megcsinálták az APU-kat (direkt hogy kiszúrjanak a vásárlókkal), és utána találták ki, hogy nem csak grafikára használják az IGP-t benne.

    "Továbbra is PC-ről van szó, nem szuperszámítógépekről és vagy egyéb próbálkozásokról."

    Egy mai jobb PC nagyobb teljesítményű, mint ezek a szuperszámítógépek voltak, és sokszor ez a teljesítmény is kevés.

    Éppenséggel ma már eléggé elkél egy 4-magos proci a játékokhoz is. De nem is kell nagyon félni attól, hogy maga alá temet minket a hatalmas CPU teljesítmény, hiszen éppen arról beszéltünk, hogy megtorpant a CPU-k teljesítménynövekedése (leszámítva az egyre több magot, de annak is van egy határa, főleg desktopon)... Miért ne lehetne ott a 4 mag sok konfigban, ha egyre olcsóbban adják?

    Lehet, hogy a 80 éves Pista bácsi nem igényli a teljesítményt, akkor neki nem is kell komolyabb cucc. Na de nehogy már ezért megálljon a fejlődés! Az APU-knál az is fontos tényező, hogy garantáltan ott van mellettük egy OpenCL-képes IGP, ami megteremti az alapot, hogy bármely program kedvére kihasználhassa azt.

    Az átlagfelhasználók között is sok van, aki nem egész nap csak facebookozik, játszik és csak hallgatja az ömlesztett zenét (bár volt itt egy ilyen röpke 10-15 éves depressziós időszak, szerintem te is ebben nőttél fel, előtte viszont virágzott a scene), hanem ilyen-olyan úton-módon kiéli a kreativitását. Márpedig az 5-10-20x teljesítménynövekedés sokkal érdekesebb dolgokat tesz lehetővé, mint egy akármilyen csili-vili i7 teljesítménye.

    Senki sem mondta, hogy a mai APU-k önmagukban használva kimondottan gamer gépbe valók. Egyébként is elsősorban mobil vonalra szánták őket. Desktopon leginkább egyszerűbb netezős gépekbe - amikkel azért alkalomadtán el lehet már játszani. (Még mindig jobban, mint a még kapható kisteljesítményű videókártyákon.) Gamer gépbe továbbra is ajánlott a diszkrét videókártya.

    "Ezek szerint nem vagy kompetens. Aki ilyesmivel foglalkozik (reball, reflow stb.) annak ez mind egyértelmű és a saját bőrén tapasztalja. Tudod milyen nehéz ólmos golyókat találni még kínában is?"

    Az elektronika nem egyenlő a BGA tokozással. Elég sokat forrasztok és tervezek is elektronikákat, de a BGA tokozással nem volt még dolgom, eleve kerülöm (nem tudnék összerakni itthon prototípusokat és a gyártás is csak nagyobb volumenben kifizetődő). Én úgy látom, hogy a tömegtermelt elektronikák nagy része így is, úgy is a szemétben végzi (ez persze nem jelenti azt, hogy nem lehet újrafeldolgozni), függetlenül attól, hogy ólommentes vagy sem. Viszont az ólom az egyik legkörnyezetkárosítóbb anyagok egyike, így nem mindegy, mennyi szabadul ki. Bár én is arra szavaztam volna, hogy ne 0-ra csökkentsék az elektronikai felhasználását, hanem mondjuk 1%-ra.

  • agressiv

    addikt

    válasz dezz #152 üzenetére

    Ott vett egy kis lendületet, de a dolog ott indult, amikor a fix funkciós shaderek helyét átvették a programozható shader egységek (DirectX 8.0 compliance), 2000-ben. De ha ilyen jól (so-so) tudod, akkor miért írkálsz olyanokat, hogy ez egy új irányvonal?

    Nem új irányvonal, inkább ekkor érte el azt a szintet, hogy érdemes legyen foglalkozni vele és a programokban megjelentek az NVIDIA CUDA x.264 kódolás lehetőségek.

    Egyébként nem tudom, a vektorprocikról hallottál-e már? A vektorprocik története a '70-es években kezdődött és az első szuperszámítógépek is ilyen procikra épültek. A GPU-k shadertömbjei többé-kevésbé ezeket utánozzák. Nyilvánvaló volt, hogy előbb-utóbb általános célra is igénybe veszik majd őket. (Ahogy a technológia fejlődése egyre inkább lehetővé tette, hogy ezek egyre rugalmsabbakká váljanak.)

    Továbbra is PC-ről van szó, nem szuperszámítógépekről és vagy egyéb próbálkozásokról.

    A Llano vagy a Trinity 4 magja talán túl sok nyers CPU erő?
    Akkor tehát most már a 8800/9800 ereje sem túl acélos? Csak mert ugye egy 4-magos Llanóhoz vagy Trinityhez nagyjából ilyen teljesítmény jár.

    Ha nem lehet kihasználni a 3D játékoknál, programoknál, igen, túl sok feleslegesen. A feleslegesség csakis akkor érvényes, ha általános célra van használva a számítógép (film, játék zene). Ha valaki azért veszi, mert a munkájával ki tudja használni az rendben van, de az átlag emberek között nincs ilyen, mert aki ezt csinálja nyílván nem egy átlag felhasználó, akinek windowst kell telepíteni és driverezni, ja és még tegyük fel a szkájpot is.. :DDD

    (#148): Hogy jönnek ide a hülyén összeállított gamer konfigok?

    Úgy jönnek ide, hogy egy APU kb. ugyanaz, mint az általam példaként említett konfig. Erős proci, gyenge kártya (továbbra is játékra gyenge) és nagy felbontású monitor.

    (#151): "olómentessel forrasztanak és kb 4x annyi szemét termelődik"

    Ezt valamivel alátámasztanád?

    Ezek szerint nem vagy kompetens. Aki ilyesmivel foglalkozik (reball, reflow stb.) annak ez mind egyértelmű és a saját bőrén tapasztalja. Tudod milyen nehéz ólmos golyókat találni még kínában is?

    Tele van az apró javító emberkékkel, kérdezz rá néhánynál, hogy mi a véleménye az ROHS-ről.

    A mai üzletpolitika az, hogy egyre kevesebb a garancia és javíttatás helyett, dobd ki, vegyél újat. Ez mindenre igaz, nem csak az IT iparra. Olyan országokban ahol jobbak a körülmények ez valamennyire működik is és lassan elönt minket a szemét.

    A nagyi gépébe hol vesznek 30k-s videókártyát?

    Péládul nálunk, hogy az unokák tudjanak játszani (illegális lenne, de szívesen felvenném és kiraknám ide egy komplett gép telefonon való megrendelését a kuncsaftokkal :DDD ).
    Elmondják mennyi pénzük van, hogy mit szeretnének rajta csinálni, mi összerakjuk, a gép célnak megfelel, nagyi unoka örül.

  • dezz

    nagyúr

    válasz agressiv #144 üzenetére

    Ott vett egy kis lendületet, de a dolog ott indult, amikor a fix funkciós shaderek helyét átvették a programozható shader egységek (DirectX 8.0 compliance), 2000-ben. De ha ilyen jól (so-so) tudod, akkor miért írkálsz olyanokat, hogy ez egy új irányvonal?

    Egyébként nem tudom, a vektorprocikról hallottál-e már? A vektorprocik története a '70-es években kezdődött és az első szuperszámítógépek is ilyen procikra épültek. A GPU-k shadertömbjei többé-kevésbé ezeket utánozzák. Nyilvánvaló volt, hogy előbb-utóbb általános célra is igénybe veszik majd őket. (Ahogy a technológia fejlődése egyre inkább lehetővé tette, hogy ezek egyre rugalmsabbakká váljanak.)

    Az egy másik dolog, hogy eleinte túl komplikált és nehézkes volt a dolog ahhoz, hogy a hétköznapi programozók is foglalkozzanak vele. De ezen már nagyrészt túlvagyunk és a gyártók további lépéseket tesznek a programozók életének megkönnyításére. (Lassan már a feneküket is más törli ki helyettük.)

    A Llano vagy a Trinity 4 magja talán túl sok nyers CPU erő?
    Akkor tehát most már a 8800/9800 ereje sem túl acélos? Csak mert ugye egy 4-magos Llanóhoz vagy Trinityhez nagyjából ilyen teljesítmény jár.

    (#148): Hogy jönnek ide a hülyén összeállított gamer konfigok?

    (#151): "olómentessel forrasztanak és kb 4x annyi szemét termelődik"

    Ezt valamivel alátámasztanád?

    A nagyi gépébe hol vesznek 30k-s videókártyát?

    (#145) 04ahgy: Igaz, viszont azért némi köze van egymáshoz a két dolognak, az Elpida sem véletlenül ment csődbe: nem tudta állni a sarat a versenytársakkal szemben, vélhetően lemaradt a technológiai versenyben, így drágábban tudta csak gyártani ugyanazt, miközben nagyon alacsonyak az árak. Ez viszont nem jelenti azt, hogy az APU puszta spórolásból és a fogyasztók megkárosítására született.

  • agressiv

    addikt

    válasz SylverR #150 üzenetére

    Látom, lényeges infókat lehagytam. :N
    Szóval a Crysisről beszéltem. Az alapról. XP alatt. És dx9be.
    DX10 patch-csel win7 alatt lehet, hogy lassabb.

    Ez már a szánalmas kategória. Ha valaki annyira igénytelen, hogy 20FPS-el sem játszik annak csak gratulálni tudok.

    Szóval még mindig rossz a hozzáállásod! Az APU igenis vásárlóbarát megoldás, végre pár év múlva a boltosok nem a gagyi kiherélt GeForce 4 MX440-nel szerelik a gépeket, hanem modnjuk egy A4-es Llano-val, ami még ígyis sokkal jobb, és erősebb annál.

    Milyen MX440? :W Úristen előbb mozdulj ki a szobából az ég szerelmére.

    Ez eddig is így volt, és ezután is így lesz, csak most már a gyártók sokkal költséghatékonyabbak, környezetkímélőbbek, és olcsóbban adják mindezt.

    Aki egy picit is kompetens az mind tudja, hogy nagyon messze van a környezetbarátságosságtól az, hogy olómentessel forrasztanak és kb 4x annyi szemét termelődik, mint amikor még értelmes anyagokat használtak.

    Akinek meg kell a fullhd, meg egyéb efektek, vesz Dual Graphics-be egy másodlagos kártyát. Aki meg fps-b**i, az meg vesz egy felsőkategóriás kártyát 100ezerért.

    Nem kell hozzá 100 ezer, elég egy GTX 460, vagy 6850 amikkel minimum közepes grafikán el lehet játszani és egy korosabb PC valami 2 magos processzorral és ilyen kártyával többet ér mint az APU, mert a rendszer ram sávszélessége nagyon kevés a full HD-hoz és a 22"-os monitor már szinte alapnak számít és annak már 1920x1080 a felbontása. Nagyon jól tudom, hogy milyen igényük van az embereknek, és nem az APU-az az biztos.

  • SylverR

    senior tag

    válasz agressiv #148 üzenetére

    Nem! Te már megint keresztbe csűröd, csavarod a mondandóm!
    Épp ellenkezőleg. Hol lenne már erős egy HD 3650? Egy HD 6450 erősebb majdnem nála! Épp az volt a lényeg, hogy a mai APU-kban levő GPU-k, még talán a legkisebb A4-esbe levő is éppen elég ahhoz, hogy a már eddig is példának hozott Kis Pista elmegy a nagymamájához, és leül játszani. Neki nem kell a fullhádé, az anti aliasing, meg a fullra tolt grafika. Ő nem trollgamer! Azzal egyetértek, hogy egy mai A4-gyel csínján kell bánni a grafikával. De könyörgöm. 30ezer. Rammal együtt 40. És van egy működő gép. Ilyen olcsón, kaptál már valaha ilyen erős gépet? Kétlem...

    Akinek meg kell a fullhd, meg egyéb efektek, vesz Dual Graphics-be egy másodlagos kártyát. Aki meg fps-b**i, az meg vesz egy felsőkategóriás kártyát 100ezerért.
    Ez eddig is így volt, és ezután is így lesz, csak most már a gyártók sokkal költséghatékonyabbak, környezetkímélőbbek, és olcsóbban adják mindezt.

  • SylverR

    senior tag

    válasz SylverR #147 üzenetére

    Látom, lényeges infókat lehagytam. :N
    Szóval a Crysisről beszéltem. Az alapról. XP alatt. És dx9be.
    DX10 patch-csel win7 alatt lehet, hogy lassabb.
    A p4-es példa alatt pedig az NFSU2-ről volt szó.

    Bocsánat a duplaposztért. :B

  • agressiv

    addikt

    válasz SylverR #147 üzenetére

    Nem nem, a te példád nagyon jól mutatja, hogy egy játékhoz inkább VGA kell mint processzor.

    PH teszt is van arról, hogy milyen VGA mellé milyen processzor passzol és a legértelmetlenebbek azok az összeállított gémer gépek amikben ott feszít a 2600K és mellette egy 5750.

    A te példádból is az jön le, hogy nagy 3D-s videó teljesítmény kella népnek, nem nagy processzor és nagy számítási teljesítmény!

  • SylverR

    senior tag

    válasz agressiv #144 üzenetére

    De banyeg! Tudom, hogy most mindenki lefog hülyézni, de leírom, mer bosszant...
    Anno a gagyi Sempronom alá betoltam egy HD 3650(!!!!)-est, amitől jóval erősebb egy Llano A6-3670K, vagy akár a 3650 is... És High beállítások mellett (1280x1024) vígan futott! Csak az első pályát próbáltam ki... Később lehet már akadozott volna. DE. Kis Józsikának nincsenek akkora igényei játékok terén, mint neked! Emélkszem mikor az unokaöcsém játszott a P4-esén egy GF4 mx440-en, és élvezte! Pedig minimumra volt véve, és még úgyis 10 fps körül produkált... Egy mai közepes árú APU-n, már a legtöbb ma kapható játék 20 fps felett produkál 1280ba, és 1650-be. Hogy a Stalker épp nem fut, az egy dolog. De ott se egyértelmű, mert az alacsony értékeket úgy kapják, hogy bevan kapcsolva az SSAO, meg a többi látvány javító, amik kikapcsolásával nem sokat rontasz a látványon, viszont duplázódhat a sebesség.
    Szóval még mindig rossz a hozzáállásod! Az APU igenis vásárlóbarát megoldás, végre pár év múlva a boltosok nem a gagyi kiherélt GeForce 4 MX440-nel szerelik a gépeket, hanem modnjuk egy A4-es Llano-val, ami még ígyis sokkal jobb, és erősebb annál.

  • 04ahgy

    nagyúr

    Elég messzire jutott a topik az Elpida csődjét taglaló hír átbeszélésétől... :U

    HGyu

  • agressiv

    addikt

    válasz dezz #137 üzenetére

    Lehet, hogy próbáltad, de épp az ellenkezőjét sikerült mondani: "Közben az az új irányvonal indult, hogy a VGA számol, renderel, konvertál" (Előtte ugye full-HD-ról és hasonlókról írtál, ami nem igazán a '90-es évek, szóval, a "közben" az nem éppen 2000.) Ne erőlködj, jól látszik, ki az, aki itt nem igazán van képben, felcseréli az időrendeket és úgy von le következtetéseket.

    Nem most indult, ez, hanem az unified shader kezdetétől számolom én legalábbis.

    (I)Irma nénit és az egyszeri netezőt hol zavarja, hogy a GPU hol foglal helyet?(/I)

    Az nem zavarja, hogy hol van, de amikor az unoka jön játszani akkor a legkevésbé sincs szüksége nyers erőre, csakis 3D-ben valami hatékony teljesítményre ahol sajnos az IGP-k még mindíg nem valami acélosak.

    Nem az az átlagos ember aki ide írkál, hanem az átlag felhasználó aki netezik filmet néz és játszik és semmi szüksége a nyers erőre, csakis a 3D, hogy menjen a krájszisz.

  • Löncsi

    őstag

    válasz Televan74 #142 üzenetére

    AMD, APU, Geforce, DX11 óceán, konzolport, gagyi Kepler, Luxmark.

    Összeírtam minden fontosat, le is zárhatjuk. :DDD

  • Löncsi

    őstag

    válasz #65675776 #138 üzenetére

    Megint az lesz a vége, hogy az AMD VGA-k időtállóbbak lesznek.

    De ebből sose volt nagy differencia. Rásütötték, hogy a Radeon időtálóbb, de hosszútávon tök mind1 volt, mert lassú volt ígyis-úgyis. Az AMD pl. kiradta a shaderekre kihegyezett kártyákat, miközben ilyen játék alig volt, az NV pedig lenyomta őket az erős textúrázás miatt. A differencia egyedül konzoloknál látható, mert az AMD GPU-ja jobb mint a PS3 RSX, de ide kellett vagy 5év hogy elteljen + a fix a HW.

    Vagy ott vannak a játékmotorok, motorfüggő szintén, hogy AMD v NV-n fut-e jobban, nincs olyan, hogy ez v az gyorsabb.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dezz #139 üzenetére

    Igazából kényszer is számukra. x86 licenc nélkül PC vonalon gyakorlatilag nincs esélyük rá, hogy érdemi tényező maradjanak. Így mindent csak kerülőúton tudnak megoldani.

  • dezz

    nagyúr

    válasz #65675776 #138 üzenetére

    Bizony. Sajnálatos, hogy inkább ezt a megoldást választották, ahelyett, hogy komolyabban átszervezték volna az architektúrát. Úgy tűnik, nem veszik túl komolyan a PC-s vonalat. Lehet, igazuk van. Vagy nem.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz dezz #133 üzenetére

    Igazából az nV akkor fog nagyot nézni ha a játékfejlesztők nekiállnak a GPU-t használni általános célokra is. Márpedig elkezdtek erre mozdulni, szóval pont akkor építi le ezen előnyét - sőt, fordítja hátrányba - amikor nem kellene. Megint az lesz a vége, hogy az AMD VGA-k időtállóbbak lesznek. Ahogy anno az általuk lenézett R580 a fejlődéssel rövid idő alatt utolérte az akkori csúcs GF-okat, majd eléjük is került nem kevéssel. (Az nV akkor a shaderek jelentőségének növekedését nem vette tudomásul.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz agressiv #136 üzenetére

    Lehet, hogy próbáltad, de épp az ellenkezőjét sikerült mondani: "Közben az az új irányvonal indult, hogy a VGA számol, renderel, konvertál" (Előtte ugye full-HD-ról és hasonlókról írtál, ami nem igazán a '90-es évek, szóval, a "közben" az nem éppen 2000.) Ne erőlködj, jól látszik, ki az, aki itt nem igazán van képben, felcseréli az időrendeket és úgy von le következtetéseket.

    Irma nénit és az egyszeri netezőt hol zavarja, hogy a GPU hol foglal helyet? Vagy be fogják tiltani a kisebb procikat, vagy mi? Kiegyensúlyozatlan CPU-IGP teljesítményarány ügyben az Intelnél kopogtass! (Vagy fogj egy olcsóbb procit és tegyél mellé egy kedved szerinti VGA-t!)

    Le kellene állni a fejlesztésekkel, új gyártástechnológia bevezetésével, és a jelenlegi palettát kellene innentől árulni?

    "Hát nem, lassabb."

    Valahol lassabb, valahol gyorsabb. Innentől attól függ a végeredmény, hogyan válogatják össze a játékokat. Mellesleg pár %-ról beszélünk. Barátkozz meg a gondolattal, hogy egy IGP lényegében utólérte a hőn szeretett G92-det. (Ja, tudom, mikrolag meg anyám kínja.)

    Nem tudom, hol írtak 125W-ot a 8800GT-re (a táblázatokban mindenesetre teljes konfigok fogyasztásai vannak), de semmi csodálkoznivaló nincs rajta, hogy évekkel újabb gyártástechnológia használatával jóval kisebb méretben és fogyasztással tudják hozni egy korábbi felsővonalas kártya teljesítményét. (Ezért ugye most nem fogod megutálni a gyártástechnológiai fejlődést, ill. úgy általában a technológiai fejlődést? Ennyire azért nem kellene hozzánőni ahhoz a "csak példa" G92-höz.)

    Igen, a korábbiak relatíve jó GPGPU teljesítményt hoztak, mivel ugyanazokat a chipeket rakták a profi kártyákra is (csak más driverrel). A Keplernél azonban változott a helyzet, desktop vonalra megnyirbált chipeket tesznek, amik GPGPU-s teljesítménye gyengébb a korábbiaknál, ami igencsak fájó pont lesz, ahogy terjednek az erre alapozó programok. Márpedig egyre gyorsabban terjed a dolog, mert miközben te a gyors-de-gyengus-minőségű videókonvertálással játszadozol (miközben az AMD és már az Intel is gyors-és-viszonylag-jó-minőségű konvertálást csinál [dedikált HW-rel, de mindegy]), sok területen nagyon nem elég még a teljesítményből és igencsak jól jön az 5-10-20-...x teljesítménynövekedés, amit GPGPU-val el lehet érni. (Amit az Nvidia el akar zárni a hétköznapi felhasználóktól, a profibbaktól pedig 10x annyit akar kérni - mintha egyedül lenne a piacon, csak hát nincs.)

    Az Nvidia esetén ez volt a kis trükk... Tehát, hogy játékorientált, megnyirbált kártyákat kezdtek most árulni. Így könnyű volt kicsit az AMD elé lépni, de azt is csak időlegesen sikerült. Megérte?

    Nos, itt már többen is kíváncsian várják, hogy kiderüljön, mi is volt a te közlendőd, ami valahogy elveszett a sok betű között... Esetleg ha kertelés nélkül leírnád egy kerek mondatban (ügyelve, hogy ne éppen az ellenkezőjét sikerüljön kihozni belőle)... Csak aztán nehogy az legyen, hogy a 8800GT/9800GT milyen szuper kártyák! ;)

  • agressiv

    addikt

    válasz dezz #133 üzenetére

    agressiv: Rohadtul nem új irányvonal a GPGPU (a GPU általános számításokra való igénybevétele). Már vagy 10 évre tekint vissza a dolog... Mindig is ki szerették volna használni a GPU-k erejét más célokra is, csak korábban ez jóval komplikáltabb volt.

    Ki mondta, hogy az? :U Éppen azt próbáltam kifejteni, hogy már nem tegnap kezdték ezt kihasználni.

    Vagy nézzük más oldalról, ha ez magas volt: ha valóban kereskedő vagy (nem pedig csak egy csencselő kisgyerek), nem kerülheti el a figyelmedet, hogy nem is lehetne másként a dolog, mivel technológiai okokból megtorpant a CPU-k (jelentősebb) teljesítménynövekedése, így önmagukban nem lennének eladhatók desktop vonalon. Senki sem venne új procit 10% gyorsulásért... Hát így most lesz gyorsulás, nem is kicsi, csak a szoftver oldalon kell egy kicsit csavarni hozzá. (Kb. mint amikor annó elkezdték egyre jobban kihasználni az FPU-t, mert minden procinál adottá vált, a korábbi kevés konfigban megtalálható opcionális dolog helyett.)

    Hadd kérdezzem már meg, hogy irma néninek aki netezni akar, de még egy gémernek is hova kell a jelenlegi palettának a középkategóriájától erősebb CPU? Mindenre elég még sok is egy egyszerű 4 magos, vagy HT-s 2 magos processzor, mindenre. Akinek esetleg nem az úgyis megveszi a komolyabbat ez nyílvánvaló.

    "Az viszont, hogy az 5670 hozza a [8800] szintjét egyenesen nevetséges."

    Nos, mint kiderült, ez a mondat volt a nevetséges...

    Hát nem, lassabb. Hogy a felvett teljesítmény/számítási teljesítmény aránya rosszabb az tény, de nem is erről volt szó.

    Biztos megbízhatóbb az a no-name oldal a ki tudja milyen összesítésével, mint pl. az Anandtech részletes tesztjei...

    Én a saját tesztjeimnek hiszek. Az anand tech azt hiszem azt írta, hogy a 8800GT 125W-ot fogyaszt. Ha te kiérdemelted a szakértő "rangot" akkor talán tudod, hogy is lehet effelől megbizonyosodni, elő a műszerekkel, tessék megmérni, majd csodálkozni.

    Le merném fogadni, hogy a jelenlegi konfigom a húzott újragolyózott 9800GT-vel, alaplapostul ramostul, mindennel együtt kivéve a processzort nem nyel be 125W-ot, bár lehet, hogy még a procival sem menne sokkal feljebb (cerka G530).

    Ami a profi és a mainstream kártyák szétválasztását illeti: ez szerinted jó? Kizárólag játékra alkalmas kártyákat teríteni a desktopra (miközben az AMD OpenCL-es teljesítményben is jó kártyákat kínál)?

    A mostani, a tavalyi és a 4 évvel ezelőtti sem csak játékra alkalmas és jó ez így volt ez így. Még egy ilyen ezer éves szarral is tudom konvertálni a videót, semmi perc alatt.

    Apropó, (#127)+(#128): Hogy mindezek után még van képed ilyen stílusban írogatni daa-raa-nak, nos az egyenesen vérlázító...

    Tudod vannak emberek akiket nagyon könnyű rángatni és azt elhitetni velük amit akarnak. A különbség annyi, hogy amíg ti itt vitatkoztok és "teszteket" linkeltek én arra figyelek oda, hogy legközelebb, ha alkalmam nyílik rá el ne felejtsem kipróbálni, mert erre célóztam a kereskedővel (még tanulom a szakmát, de alakul :DDD ).

    Ami a hivatalos oldalak tesztjeit illeti, azt be kell látni, hogy minden gyártónak az a célja, hogy eladja a termékeit, és ha ehhez valami kis trükkre van szükség, hát még az is belefér.

    Csakis azért ekkora a pofám, mert a munkám miatt volt és van is lehetőségem benézni a színfalak mögé és semmivel sem szebb, mint a mindennapi politika.

    Azt elismerem, hogy lehet picit nehezen érthető a gondolatmenetem, mert te vagy megint a sokadik aki nem egészen fogja fel, hogy mire is próbálok kijukadni, persze lehet ez az én hibám.

  • dezz

    nagyúr

    Bezárt a ipon.hu, vagy mi a fene? :P

    (#57) djculture: Most neked tényleg az a bajod, hogy a jelenlegi APU-knál 2 CPU maghoz csak 5450/5570 (low-end) telj. jár, de bezzeg 4-maghoz már 5670 (belépőszint) is? Vagy mindebből arra következtetsz, hogy pl. egy középkat. teljesítményű IGP esetén majd jól rádtukmálnak egy 8-magos CPU részt (x év múlva)? Esetleg az, hogy egy felsőkat. IGP-hez nem választhatsz majd 2-magos CPU-t (csak mert úgy tartja kedved)? Arról nem beszélve, hogy még évekig nem lesz csúcskat IGP egy APU-ban.

    (#65) agressiv: Rohadtul nem új irányvonal a GPGPU (a GPU általános számításokra való igénybevétele). Már vagy 10 évre tekint vissza a dolog... Mindig is ki szerették volna használni a GPU-k erejét más célokra is, csak korábban ez jóval komplikáltabb volt. Már több generáció óta úgy fejlesztik a GPU-kat, hogy erre is egyre alkalmasabbak legyenek és egyre egyszerűbb legyen a dolog. Az APU-k a CPU és a GPU szorosabb együttműködését is lehetővé teszik, ami újabb lehetőségek előtt nyitja meg a kaput.

    Vagy nézzük más oldalról, ha ez magas volt: ha valóban kereskedő vagy (nem pedig csak egy csencselő kisgyerek), nem kerülheti el a figyelmedet, hogy nem is lehetne másként a dolog, mivel technológiai okokból megtorpant a CPU-k (jelentősebb) teljesítménynövekedése, így önmagukban nem lennének eladhatók desktop vonalon. Senki sem venne új procit 10% gyorsulásért... Hát így most lesz gyorsulás, nem is kicsi, csak a szoftver oldalon kell egy kicsit csavarni hozzá. (Kb. mint amikor annó elkezdték egyre jobban kihasználni az FPU-t, mert minden procinál adottá vált, a korábbi kevés konfigban megtalálható opcionális dolog helyett.)

    Az, hogy grafikára is kihasználják mobil vonalon és a kisebb desktop gépeknél, nos hát miért ne tennék? Attól még aki akar, tehet mellé diszkrét kártyát. És ez addig így lesz, amíg vagy nem sikerül beépíteni a CPU mellé az aktuális csúcs-VGA-t (már ha erre törekednek egyátalán), vagy egyszerűen nem is lesz rá már szükség.

    "Az viszont, hogy az 5670 hozza a [8800] szintjét egyenesen nevetséges."

    Nos, mint kiderült, ez a mondat volt a nevetséges...

    (#127): Biztos megbízhatóbb az a no-name oldal a ki tudja milyen összesítésével, mint pl. az Anandtech részletes tesztjei... :U

    Ami a profi és a mainstream kártyák szétválasztását illeti: ez szerinted jó? Kizárólag játékra alkalmas kártyákat teríteni a desktopra (miközben az AMD OpenCL-es teljesítményben is jó kártyákat kínál)? Majd akkor is ezt mondd, ha mennek vissza hozzád a mostani GF kártyák vevői, hogy milyen lassú már egyes alkalmazásokban...

    Apropó, (#127)+(#128): Hogy mindezek után még van képed ilyen stílusban írogatni daa-raa-nak, nos az egyenesen vérlázító... :W

    (#116) Löncsi: Ha megnézed esetleg pár GPGPU-s alkalmazást, megláthatod, mennyire elméleti vagy nem elméleti. :U

    (#125) SylverR: A 3. mondat úgy hangzott, mintha korábban az északi híd cserélhető lett volna. :D (Tudom, nem ez volt a szándékod.)

  • Lord Dragon

    senior tag

    válasz TESCO-Zsömle #118 üzenetére

    Másból is lehet tanulni értelem szerűen ha valami kézenfekvő dologról van szó, de ettől még nem hiszek vakon a látszatban (inkább úgy mondom, hogy próbálkozok figyelni \ informálódni), amikor szinte minimális utána járással sok érdekes dolgot fel lehet fedezni, ami a háttérben folyik. A szálak sokkal bonyolultabban kapcsolódnak össze, mint ahogy az a felszínről látszódik és most semmi összeesküvés elméletre nem célzok ezzel. (itt már régen összeesküvés gyakorlat folyik, nem puszta elmélet :C :((( )

  • agressiv

    addikt

    válasz #65675776 #129 üzenetére

    Közben az az új irányvonal indult, hogy a VGA számol, renderel, konvertál, mégis az alacsony teljesítményű IGP-ket erőltetik, miközben egy középkategóriás VGA 60000Ft...

    Ebből komolyan az jött le, hogy csak hatvanért van a 8800-nál erősebb kártya? :DDD

    Ez annyit jelent, hogy a legújabb szériából 60 rongy a középkategória megint csak köze nem volt itt a sztorinak a 8800GT-hez. :O

    AMD APU-k és HSA esetén a feldolgozás heterogén, közösek az erőforrások, a kétféle rendszer között közvetlen az átjárás. Egy heterogén rendszer esetén hatékonyabb a feldolgozás, mint két homogén használatával. Egy teoretikusan kisebb teljesítményű heterogén rendszer hozhatja ugyan azt a valós teljesítményt, mint egy elméletileg erősebb kettős homogén.

    Ebben lehet valami, de az ilyesmikről nekem mindíg az "okos"telefonok jutnak eszembe. Van net van kamera, van minden elvileg tud mindent, csak picit gagyi.

    Az otthoni júzerek szerintem ezt ritkán használják ki, a professzionális szegmensben pedig mindíg célhardverrel fognak dolgozni.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz agressiv #127 üzenetére

    [link]

    Az, hogy csak egy eszközt kell kicserélned szerintem előny. Töredéknyi környezetterhelést okoz. Egy dVGA legyártása messze több károsanyag kibocsájtással jár, mint egy APU-jé. A szállítása megint. Szóval a jelenlegi átlag gép létrehozása a szükségletekhez képest többszörös szennyezéssel jár. És ezért jórészt a dVGA megléte a felelős. Azzal, hogy a dVGA csak azok számára "elérhető", akik ténylegesen igénylik is szerintem teljesen jó az irány.

    Nekem nincs szükségem az alaplapokon levő sallangok 50-60%-ára, mégis ott vannak rajta, ha tetszik, ha nem. A PC soha sem a teljes modularitásról szólt. De még így is messze rugalmasabb az architektúra, mint bármely más IT termék esetén. Hw és sw vonalon egyaránt. Korlátok mindig lesznek, csak néha odébb rakják őket.

    A Quadro és FireGL feladata továbbra is a megjelenítés. Ami miatt az APU-kba került az IGP, az a számolás. Erre a Tesla és FireStream kártyák szolgálnak. De a 200 éves megvalósítás nem összevethető az APU-kkal, és még csak az AMD HSA-val sem. Az általad írt megoldás esetén vagy a GPU, vagy a CPU számol. Szóval van egymás mellett két homogén rendszer, amelyek egymással nem teljesen kompatibilis adatokkal dolgoznak, külön címtere használnak... AMD APU-k és HSA esetén a feldolgozás heterogén, közösek az erőforrások, a kétféle rendszer között közvetlen az átjárás. Egy heterogén rendszer esetén hatékonyabb a feldolgozás, mint két homogén használatával. Egy teoretikusan kisebb teljesítményű heterogén rendszer hozhatja ugyan azt a valós teljesítményt, mint egy elméletileg erősebb kettős homogén.

  • agressiv

    addikt

    válasz #65675776 #123 üzenetére

    Ha félvezető szinten fő el valami, akkor ma sem lehet javítani. Amire neked szükséged lenne az a diszkrét elemekből felépített rendszer, csak azt lehet minden esetben javítani. Pech, hogy ilyen megoldással nem férne el a lakásodban még egy I/O vezérlő sem, és fogyasztana párezerszer többet, mint a mostani megoldások. De legalább javítható.

    Ez aztán döbbenet, szerinted mindegy, hogy a processzort és a VGA-t is ki kell dobni hiba esetén, mert egyben vannak, vagy elég csak a VGA-t cserélni, erre célóztam, a javítható elöl kihagytam az olcsó-t.

    Annyi van benne, hogy a processzor esetében nem játszik a nyák vetemedése és a golyók kontakthibája, és emiatt talán megbízhatóbb is lehet a rendszer ezért mobil cuccokba ideális, de asztalihoz nem kell erőltetni szerintem.

    Hogy van APU az nem baj, az lesz a baj, ha csak APU lesz, márpedig effelé haladunk...

  • agressiv

    addikt

    válasz #65675776 #123 üzenetére

    Én nem beszéltem 60k-s VGA-ról, sem olyasmiről, hogy annyiért lehet venni kártyát ami jobb a GT-nél, nagyon nem vagy képben. Elképzelésem sincs, hogy honnan veszed ezeket az elméleteket, de komolyan. Én sosem mondtam, hogy drága cucc kell, éppen arra próbáltam rávilágítani, hogy sokkal tesreszabhatóbb egy gép, ha nem egy integrált tömb az egész és, ha nincs szükség például még egy APU teljesítményére sem, akkor ne kelljen kifizetni..

    Egyszer a 3D teljesítmény, máskor a nyers számítási teljesítményt hozod fel lényegesnek,

    Mert ez a kettő két külön történet volt, A SylverR kezdte azt, hogy milyen jó az APU, mert a grafikai feladatokban gyorsít, amihez nem tudom miért kell APU, mert a diszkrét VGA-k már 200 éve képesek erre és az Nvidia Quadro Fx-nek hívja őket az AMD fire GL stb.. Olvasd már el légyszíves mégegyszer az egészet, mert közelében nem vagy a valóságnak.

    Amikor volt az a vita, hogy az 5670 erősebb, be lett linkelve egy teszt ahol gyengébb lett 11%-al mégis azt mondtad, hogy neked van igazad, most akkor ilyenkor mivan.

    Az egész sztori alatt egyszer volt igazad, mert az IGP-k is már képesek olyan számítási teljesítményre, mint a 8800 ez igaz, de csakis nyers számítási teljesítményre, 3D-ben nagyon kevesek, ergó egyáltalán nem lett megcáfolva amit írtam..

    Erről jut eszembe. SylverR

    Az APU-kba azért "erőltetik" a GPU-t, mert a GPU-nak a lebegőpontos számítási teljesítménye szószerint agyonveri, szétalázza a processzorokét. Szóval olyan embernek, mint például én, aki grafikus feladatokat lát el, képeket szerkeszt, vagy épp videót... Annak qrvajól jönne egy ilyen APU, hiszen sokkalta gyorsabban elvégzi az ilyen számításokat. Az, hogy te, és a hozzád hasonló emberek, akik életükben nem dolgoztak gépen ilyen felhasználói programokkal, nem jelenti azt, hogy fölösleges.

    Fogalmad sincs arról, hogy én mit csinálok és halkan megjegyzném, hogy most is egy Quadro kártya van a gépemben, ami tényleg arra való, arra tervezték és gyártották, amire te szeretnél APU-t használni.. :W

    De ettől függetlenül nekem tetszik a GPU számításokra való befogása, ugyanis már a mostani gépemben levő 9600XT (Radeon) is bőven erősebb, mint a rendszerem alapját képező processzor. Jó, egy mai procihoz képest gyenge. De csak 4 db shader van benne, míg manapság már többszáz. És bosszantó, hogy ott ülnek, és malmoznak, mikor rengeteget hozhatnának a konyhára, úgy, hogy közben kevesebbet fogyasztanak, mintha a processzor lenne terhelve.

    Értem én, hogy neked tetszik, de nincs ebben semmi újdonság és semmi köze sincs ennek az APU-khoz, mert egy diszkrét VGA is ugyanúgy képes erre.
    Ha nincs szükséged nagy processzorra, csak nyers erőre akkor egy diszkrét kártyával oldod ezt meg és csak annyit költesz rá amennyit kell.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Löncsi #124 üzenetére

    Persze, hogy nem véletlen. Így energiahatékonyságban fel tudott nőni az AMD megoldásaihoz, ráadásul nem kell feleslegesen nagy és nem feltétlenül jól gyártható GPU-kat tolni a nem éppen erősen jövedelmező felhasználói piacra. A professzionális felhasználók meg úgyis kifizetik a sokkal összetettebb és drágább cGPU-t és arra épülő kártyákat. Kérdés, hogy tényleg jövedelmezőbb-e két termékvonalat gyártani emiatt. Minden esetre ezzel végérvényesen odavertek a softQuadro-nak, most már szinte semmiféle olcsóbb megoldás nem lesz a kínálatukban, amivel kiváltható lenne a professzionális vonal akár komoly kompromisszumok árán is.

  • SylverR

    senior tag

    válasz agressiv #122 üzenetére

    Jó. Az nekem se tetszik, hogy az AMD a Kabininél - azt hiszem -, már az északi hidat, és a déli hidat is integrálni szándékozza az APU-ba. Elég gyanús, hogy vagy alaplapostól kapod majd kézhez, vagy csak azaz egy alkatrész lesz cserélhető... De ettől függetlenül nekem tetszik a GPU számításokra való befogása, ugyanis már a mostani gépemben levő 9600XT (Radeon) is bőven erősebb, mint a rendszerem alapját képező processzor. Jó, egy mai procihoz képest gyenge. De csak 4 db shader van benne, míg manapság már többszáz. És bosszantó, hogy ott ülnek, és malmoznak, mikor rengeteget hozhatnának a konyhára, úgy, hogy közben kevesebbet fogyasztanak, mintha a processzor lenne terhelve.

  • Löncsi

    őstag

    válasz #65675776 #123 üzenetére

    Jó, és mi van akkor? Az nV nem véletlen tett le a compute részről gondolom, pedig ebben van tapasztalatuk (Tesla, GF100, GK100). Nincs olyan hétköznapi alkalmazás amire szüksége van az embernek és ahhoz olyan GPU kell ami compute-ra van ráállítva. Egyedül a videoszerkesztők ilyenek, ott a CUDA pedig régóta hódít.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz SylverR #119 üzenetére

    Volt rá kísérlet. Anno az intel a Celeronokat akarta leváltani egy hasonló rendszerrel, annak Timna volt a neve.

    agressiv: Egyszer a 3D teljesítmény, máskor a nyers számítási teljesítményt hozod fel lényegesnek, mindkétszer alázási szinten. Mind a kettőről bebizonyosodott, hogy nem igaz, nem kell 60k-s VGA-t venni, hogy elérjük vagy akár túl is szárnyaljuk a 8800GT szintjét. Ergo az eredeti állításod minden szempontból meg lett cáfolva.

    Ha félvezető szinten fő el valami, akkor ma sem lehet javítani. Amire neked szükséged lenne az a diszkrét elemekből felépített rendszer, csak azt lehet minden esetben javítani. Pech, hogy ilyen megoldással nem férne el a lakásodban még egy I/O vezérlő sem, és fogyasztana párezerszer többet, mint a mostani megoldások. De legalább javítható.

    Löncsi: Mint minden, ez is erősen alkalmazásfüggő. Pl sokat számít, hogy az adott alkalmazás mennyire akar DP számolni. Ha sokat, akkor azonos számítási teljesítmény mellett jobb lesz egy nV GPU. Legalábbis eddig ez volt, most az nV ezt önmaga fordította meg. Sőt, a Kepler-ek már alapból gyengébbek cGPU-ként, mint a közvetlen vetélytárs AMD-k, de még az előző generációs nV-ktől is.

  • agressiv

    addikt

    válasz SylverR #119 üzenetére

    Az integráltság egyenlő a javíthatatlansággal. Csak ennyi.

  • Löncsi

    őstag

    válasz agressiv #120 üzenetére

    Lényegtelen, akkor is csak elméleti sebességet mér.

  • agressiv

    addikt

    válasz Löncsi #116 üzenetére

    Mert ha 3D-t renderel a VGA valóidőben, akkor nem csak az árnyalók számítási teljesítménye számít. AMD inkább a shaderekre, az nvidia a textúrázásra fordított figyelmet.

  • SylverR

    senior tag

    válasz agressiv #117 üzenetére

    És miért baj az integráltság? Ugye tudod, hogy a mai CPU-kban megtalálható FPU-k eredetileg külön társprocesszorokként kerültek a gépekbe? Csak utána kezdték integrálni. :)
    Ez is dettó ugyanaz a történet, csak valamiért túlságosan húzták, halasztották.. Jóval hamarabb megkellett volna már ezt lépni.

  • TESCO-Zsömle

    titán

    válasz Lord Dragon #115 üzenetére

    És mi van azokkal a tényekkel, amit nem tapasztalsz meg? Pl hogy a tornádó árt az egészségnek? Azokat nem hiszed el? ;]

  • agressiv

    addikt

    válasz SylverR #112 üzenetére

    Ezt a mikrolaggot hallom ezerféle helyről. Nem tudom felfogni miről is van szó.

    Ezt el is hiszen, rég nem az apu-król van szó.

    daa-raa Nem is a számítási teljesítményükkel van a baj, hanem a 3D-ben nyújtott teljesítmény nem valami jó.

    És nekem az integráltsággal van bajom.

  • Löncsi

    őstag

    válasz #65675776 #114 üzenetére

    A GFLOPS csak elméleti teljesítmény, ne keverjük ide. HD4850 is képes volt 1 TERA-t hozni, mégis jóval lassabb GTX460-nál (szintén 1 TERA).

    So the theoretical single precision peak performance, with shader count [n] and shader frequency [f, GHz], can be estimated by the following, FLOPSsp ≈ f × n × 2 (FMA). Total Processing Power: for GF100 FLOPSsp ≈ f × m ×(32 SPs × 2(FMA) + 4 × 4 SFUs) and for GF104/106/108 FLOPSsp ≈ f × m × (48 SPs × 2(FMA) + 4 × 8 SFUs) or for GF100 FLOPSsp ≈ f × n × 2.5 and for GF104/106/108 FLOPSsp ≈ f × n × 8 / 3.

  • #65675776

    törölt tag

    válasz agressiv #105 üzenetére

    Ne olyan IGP-hez hasonlítsd, aminél semmilyen szinten sem foglalkoztak GPGPU implementációval. Ha a videokódolás szempont, akkor AMD APU-t kell venni.

    De ha már szóba került a nyers számítási teljesítmény és a rommáverés:

    8800GT: 504GFLOPS
    HD 5570: 520GFLOPS
    HD 5670: 620GFLOPS

    Fogyasztásra levetítve:

    8800GT: 4,03GFLOPS/W
    HD 5570: 13,3GFLOPS/W
    HD 5670: 9,69GFLOPS/W

    Az általad használhatatlannak nevezett APU-kban levő legerősebb megoldások esetén:

    HD 6550D: 480GFLOPS - 4,8-7,38GFLOPS/W (Itt a fajlagosban benne van a CPU rész fogyasztása is, viszont a teljesítménye nem. Szóval ennél sokkal jobbak valójában.)

  • SylverR

    senior tag

    válasz Löncsi #110 üzenetére

    És az mégis kit izgat?:)

    @agressiv
    Ezt a mikrolaggot hallom ezerféle helyről. Nem tudom felfogni miről is van szó.
    De hallottam egy gyereket, aki számára még a 6990 is mikrolaggol.. Szóval innentől kezdve azt hiszem a júzerben a hiba, és nem a hardverben.
    A tesztek alapján, és egyszerű logika alapján a legnagyobb Llano nem lesz sokkal lemaradva, a Trinity még erősebb is lesz. A jövőre érkező Kaveri meg már 1 teraflopsot kóstáló teljesítményével, már egyértelműen alázni fog. Ennyi a lényeg.

    Nem értem mire jó, hogy ennyire fikázzátok az APU-kat, mikor magát a lényegét sem fogjátok fel. Azonnal nem tudnak összeintegrálni egy HD 6970 szintű GPU-t egy i7 teljesítményű processzorral. Türelem... Van aki eddig is elbírt játszani egy HD 5670 szintű kártyával, annak ezután is menni fog. Nem kell ennyire nagyra vágyónak lenni.

    Mellesleg ha nem tetszik, vehetsz egy GTX680-at az APU mellé ugyanúgy, és csókolom...

  • agressiv

    addikt

    válasz SylverR #109 üzenetére

    A FarCry2 egy érdekes sztori, mert jól mennek benne az AMD-k egészen egy necces helyzetig amikor is nagyon durván beszaggatott a 4870 azon a beállításon amin a 8800GT-vel végijátszottam annó nem is egyszer. És direkt ezért is volt a teszt, mert a 8800 után vettem egy 4870-et és gyakori jelenség volt, hogy több FPS-t produkált az esetek nagy részében, viszont amikor nagy volt a nyüzsgés a játékban beszaggatásig lassult ami erősen rontotta a játékélményt és az idegeimet is.

    Konkrétan a 8800-al volt 40-50FPS, de az mindíg meg volt és nagyon jól lehetett játszani, a 4870-el volt akár 100FPS is, viszont előfordult 15 is nagyon ritkán, de pont akkor amikor oda kellett figyelni és lőni a népet..

    Ugyanabban a gépben volt a próba egymás után 20 perc különbséggel.

    Az ATI féle mikrolaggról nem is beszélve, amitől szintén megőrülök.

  • SylverR

    senior tag

    válasz agressiv #107 üzenetére

    Jóvan, de ne állatkoggyá' má'. :)
    De akkor is hozza. Pl FarCry 2-ben erősebb is. ;)

  • Löncsi

    őstag

    válasz agressiv #107 üzenetére

    Inkább vitatkozok a hűtőszekrénnyel sokkal több érte lenne az biztos.

    Óriási, imádom a fórumot. :DDD

  • agressiv

    addikt

    válasz SylverR #106 üzenetére

    Az viszont, hogy az 5670 hozza a szintjét egyenesen nevetséges.

    Erre ezt írtam, semmiféle rommáverést.

    :Y :W

    Most mit mondjak már erre? :O Ha ennyire gyenge képességű vagy, hogy nem fogod fel amit írok, akkor tényleg semmi értelme az egésznek.

    Inkább vitatkozok a hűtőszekrénnyel sokkal több érte lenne az biztos.

  • SylverR

    senior tag

    válasz agressiv #105 üzenetére

    Az 5670 fejlettebb felépítésű mint a 8800... A Llanoba levő gpu pedig még az 5670-től is fejlettebb. Szóval a büdös életbe nem fogja rommá verni. ;)

  • agressiv

    addikt

    válasz TESCO-Zsömle #102 üzenetére

    Az viszont, hogy az 5670 hozza a szintjét egyenesen nevetséges.

    Erre ezt írtam, semmiféle rommáverést.

    Azt a nyers számítási teljesítményre írtam ami igaz is, mert videó kódolásban kb. 4x gyorsabb mint a 4 magos I7 4GHz-en.

  • Löncsi

    őstag

    válasz TESCO-Zsömle #102 üzenetére

    Az meg nem 20% alatt kezdődik...

    Itt a PH-n pár % is elég a rommá veréshez, lásd a VGA topikokat, vagy HD7970 vs GTX680 !

  • TESCO-Zsömle

    titán

    válasz agressiv #100 üzenetére

    Nem, emrt te nem lassúságról beszéltél, hanem rommáverésről. Az meg nem 20% alatt kezdődik... :P

Új hozzászólás Aktív témák