Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VIC20

    őstag

    válasz Peethy #29 üzenetére

    Akkor nem szóltam, pontosabban az első mondat kivételével visszavonom a hozzászólásom. :N

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Peethy #20 üzenetére

    Nálam soha :N de valamit valamiért.

    Én ahogy látom: az optikában is megvannak a különböző paraméterek, amikre fókuszálva gyártják az obikat: képélesség (felbontóképesség), bokeh minőség, kromatikus aberráció (vagy annak hiánya), focus shift, zoom (mint olyan, vs. fix) estébé. Ezen paraméterek közül ha az ember egyet elkezd felfele "tekerni", arra optimalizálni, akkor bárhogy is nézem az elmúlt sok-sok év obikínálatát, beleértve a régieket is, az alapszint alig fejlődik, ebből pedig ha nagyon rágyúrnak egy adott értékre, akkor más paramétereken le KELL faragni.

    Aki nagyon jó bokeh-t hoz, az valszeg felbontásban karcsúbb (lásd Sigma képszéleken) vagy ha felbontás és bokeh is jó (lásd Zeiss-ok) akkor meg a fény különböző hullámhosszait nem tartják kordában úgy, CA-znak, ha meg arra is rágyúrnak, a bokeh mászik el megint..

    Nincs tökéletes obi.

    Amit ebből ki akartam hozni, hogy a gyártóknak egy paraméterrel kevesebb játszótere van, és törvényszerűen kell, hogy valahol a legújabb obik boruljanak. Gyártója válogat, melyik paraméter legyen ez.

    Ugyanis az élességre mindegyik rágyúr, a nagyfelbontású szenzorok miatt. Nem lehet már "átlag" élességű obikat kihozni egy 24MP-s vagy még több szenzorhoz - persze a mainstream kategóriába igen, de L-ben, vagy prémium Nikkorban, vagy SP-s Tamronban (vagy a már megszűnt EX-es Sigma-ban) nem.

    Emiatt aztán jönnek a csúcs obik, csúcs élességgel, mert ez fő szempont volt tervezéskor - és mind vérzik valahol máshol, egyik ebben, másik abban, harmadik amabban.

    Bokeh-ra pl. sok régi, nem-digitálisra ajánlott, tükröződésmentes szuper-nano-bevonatok és fluoridmentes üveges obik verhetetlenek, valami eszméletlen krémgép némelyik. De ők meg akkor pont élességben, vagy más egyébben szenvednek. :)

    A 24-70 2.8-as FX standard zoom stabilizálva , Canon 24-70 2.8 1-es és 2-es közötti (2-eshez tendáló) képminőséggel iszonyú hiánytermék már egy idje a piacon. A Tami felismerte, betömte. Innentől kezdve a bokeh hát olyan amilyen, de az óvatosan, finoman, kezelhető egy blur ecsettel. Az élesség nem (végtelenig nem lehet élesíteni, szarból várat építeni).

  • KTTech

    veterán

    válasz Peethy #14 üzenetére

    És tudod milyen beállításokkal készült a kép...? (pl. az 5DmkII alap JPG beállítása vagy a LR-ben 0-ra vett sharpness elég lágy képet eredményez) :) (Arról nem beszélve, hogy ez nem APS-C objektív... én pl. max a hátsómat tudnám kitörölni a 17-70-el..., viszont APS-C-re nem is való ez, mivel nem jó az átfogása rá. Volt 17-70-em (még a 350D-n), tudom mit tud - azóta nem lett acélosabb a képminősége sem -, és bizony ez keresztben lenyeli reggelire élesség tekintetében is)

  • waterman_

    aktív tag

    válasz Peethy #5 üzenetére

    Nekem is ez a véleményem a tesztfotók alapján.
    Kocafotós vagyok, és vettem egy Sigma 18-250mm F3,5-6,3 DC Macro OS HSM utazózoomot. Kellett szokni kicsit, mert néha nehézkesen talál fókuszt,
    de -> ezekhez <- a tesztképekhez képest jobban fókuszált képeket lehet vele lőni (mind macro, mind normál módban) ..
    Aztán lehet mást mondanának a nyers képek, vagy legalább a nyers .jpg-k.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés