Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peterk

    senior tag

    válasz Gabor113 #20 üzenetére

    Az okostelefonpiacon globálisan olyan 17-20% körül van a market sharejük. A teljes telefonpiacon töredéke, néhány százalék összesen. De az Apple sikere nem a market share, hanem az egy termékre jutó nyereséghányad. A gizmóikat példa nélküli mértékű nyereséggel tudják eladni a jól eltalált vevőcsábító funkciók, a kiváló reklám és nem utolsósorban a vevők márkahűség-hajlamát alaposan kihasználó, nagyon jól kitalált árukapcsolások folytán.

    A jövő szempontjából az lehet a kulcskérdés, hogy mennyire tudják megtartani az okostelefonpiaci globális market share-t, és mit tudnak hosszú távon elérni a táblagépek piacán. Jobs ide, remek reklám oda, a többi termék (Mac-ek, ipod, stb.) vagy nem hoz ma már komoly hasznot (pl. ipod), vagy nem nagy a globális market share-je (Mac-ek). (A "komoly" hasznot a cég mai méretéhez kell érteni.) Szerintem ember nincs, aki most meg tudná tippelni, hogy mi lesz a cég sorsa. Képes-e folytatni a mostani sikereket és tovább nőni, vagy "fogyókúrára" kényszerül, és beáll a többi nagyobb gyártó mellé. Nehéz megjósolni, mert az Apple nem Microsoft, amelyiknek az a tény, hogy kezében tartja az OS piacot, lényegében évtizedekre garantálja a helyzetét, függetlenül attól, hogy mikor jön és milyen lesz a következő Windows. Az Apple azzal hasít nagyot az utóbbi években, hogy megtalál és megnyit olyan piacokat, amik korábban nem léteztek, és ott nagy nyereséggel tud működni (iTunes, iPhone, iPad). Hogy mennyire lesz képes a jövőben is újra és újra ilyen piacokat találni, az nagy kérdés.

  • RaveForce

    veterán

    válasz Gabor113 #20 üzenetére

    hm, érdekes én ugy olsvastam h a kvázi kevés eladott ipad miatt esett, a várakozásokhoz képest
    a google lufi am mikor pukkant ki? :Y
    nameg a microsoftnak se megy olyan húde szarul, h azt mondjam :P

Új hozzászólás Aktív témák