Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ANOka

    őstag

    válasz cappa72 #1 üzenetére

    A fizikai gombok helyett az érintőképernyő pont a tapintás érzékelést iktatja ki és helyezi át teljesen a látásra!
    Aki rendszeresen használja az autóját, az előbb-utóbb megtanulja, hogy az adott kezelőszerveket merre találja.

  • HThomas

    őstag

    válasz cappa72 #1 üzenetére

    Na meg a rtmf. Tehát először el kell tölteni pár órát (nem felet) azzal, hogy utazás nélkül az ember feltérképezze azt, hogy mi hol van, mi hogy működik, mi mire mit reagál, stb... Tehát kb. egy felkészítő tréninggel kellene kezdeni az autó átadását.

    Igen, aztán a reptéren éjszaka beülsz a bérautóba, és nekiállsz egy órát olvasgatni, hogy melyik funkció hol van elrejtve a menü bugyraiban :)

  • #56573440

    törölt tag

    válasz cappa72 #1 üzenetére

    " Tehát először el kell tölteni pár órát (nem felet) azzal, hogy utazás nélkül az ember feltérképezze azt, hogy mi hol van"

    Ez alapvetően évek óta megvan ha nem évtizede... Idrive, szanaszét variált bajuszkapcsolók meg a millió gombos okoskormányok nem most jöttek ki, nyilván van egy tanulási görbe.

    "Az egyes "old-school" gombos megoldások eltűnésével nő a vezetés közbeni nem-odafigyelés esélye. Pl. fűtés/hűtés/klíma vezérlések"

    Na ezzel van a legnagyobb baj szerintem... Amíg egy "hagyományos, oldschool" kezelőfelület belátható időn belül megtanulható, és kvázi vakon kezelhető, addig a tabletes fűtés, klíma és egyéb vacakolás meg soha nem. Tök mindegy mennyi időt szánsz rá, mennyi érzéked van és hányszor olvastad el a manuált, oda kell nézz.

    Csakhogy az autógyártók szép lassan átmentek fullretardba, mert a kiállítóteremben azzal tudja eladni a cuccát. Pl már a primera (2001-2008) középre kitett műszercsoportja miatt is felkötöttem volna a mérnököt meg azt a nyomorékot is aki rábólintott hogy tök jó. Évek alatt is nehezen megszokható egyszerűen hogy nem magad előtt van a sebesség. Persze tök jól néz ki mert kvázi szimmetrikus de értelme az 0... Aztán jöttek a mégnagyobb baromságok, cimbora valami céges bálnájában volt gesztusvezérelt rádió, hangerő állításhoz az ujjaddal köröztél a tükör alatt, lehetett némítani, léptetni előre hátra meg ilyenek. Amikor úgy gondolta. Ezek a funkciók egyébként ott voltak a kormányon is.... De vedd le róla a kezed és integess ugyanazért a funkcióért és vagy megy vagy épp nem, de mer' az új és trendi.

    Legyen kijelző tőlem, nem fáj. Legyen testreszabható meg minden, tök jó. Viszont az alap funkciókat mint a klímavezérlés, ülésfűtés, zenéhez tartozó cuccok, tempomat és társai, köd és egyéb lámpák maradjanak fizikai gombon, kapcsolón. Hovatovább ha nem navigálás a téma pl legyen főleg statikus, mert a szemem sarkából ha azt látom hogy valami folyamatosan ugrál, változik, pofázik, akkor az rettenet zavaró...
    Pl nemrég a waze buggolt be, vagy épp megjavult fene tudja, de konkrétan ilyen 5 másodpercenként dobálta fel a badge-eket hogy gratulál, 5-50-100 pontot kaptam és milyen jó nekem. F-o-ly-a-m-a-t-o-s-a-n. Amikor elegem lett indítottam egy gmapsot és az irodában az asztalon hagytam hogy kifejtse mennyire boldog, vagy 50k pont értékben sikerült két napon és egy teljes éjszakán keresztül mennie amire abbahagyta. De amíg vezettem és dobálta mindegyiknél önkénytlenül odanéztem...

  • Gargouille

    őstag

    válasz cappa72 #1 üzenetére

    Egyetértek veled, de azért csak óvatosan, mert egy másik cikk alatt pont ugyanebben a témában én már megkaptam, hogy nem igaz az, hogy a fizikai gombokat nem kell nézni, azok szerintük ugyanannyira elvonják a figyelmet mint egy touchscreen... :DDD

    Amúgy valóban érezhető egy ilyen "fejlesztés fetisizmus" mostanában, amikor már nincs funkcionálisan értelme (vagy akár ront is a használhatóságon), hanem már csak önmagáért való a fejlesztés. Szoftvereknél ez már elég rég óta trend sajnos.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés