Hirdetés
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sebhelyes
senior tag
válasz
macilaci78 #49 üzenetére
A sorozatgyártás meg a prototípuskészítés között hangyapöcsnyit lényegibb a különbség, mint egy kék meg egy piros kocsi között...
-
Sebhelyes
senior tag
válasz
macilaci78 #47 üzenetére
...[sorozatban gyártott]...
-
macilaci78
nagyúr
cég első és egyetlen elektromos autóját, az i3-mat - aha, persze
-
Sebhelyes
senior tag
válasz
Hieronymus #44 üzenetére
Jelenleg a kőolajfinomítás melléktermékeként gyártják a hidrogént, amit ugye ki kéne váltania...
Ezek után nem csoda, hogy sokak szeirnt a "Big Oil" ipar nyomja az egészet a Toyotán keresztül, mert így fenntarthatnák egy kicsit még a befolyásukat, plusz maradna a tartálykocsi/kút disztribúciós rendszer, csak a tárolt anyag változna. Bármi, csak ne az otthon tölthető akkumulátoros legyen!
-
-
Sebhelyes
senior tag
"nem kell feltétlen benzin/dízel fronton gondolkozni."
Ilyen például a hidrogén/tüzelőanyagcella, ami generátor nélkül közvetlenül áramot termel az elektromos hajtáshoz. A gond a hidrogén előállítása, tárolása. Jó darabig még benzin/dízel-alapú hibridek/REXek lesznek főleg sajnos.
-
haxiboy
veterán
Arra a kis kijelzőre egy Waze-t ki lehet rakni pl?
-
Matada2.3
veterán
-
atee_13
őstag
válasz
Hieronymus #31 üzenetére
Persze, ez teljesen evidens amit írsz. Én arra gondolatom, hogy ugye benzin/dízel x mértékben fogyaszt, de ha lenne egy olyan "motor" ami csak annyi energiát termel ami a generátorokat ellátja az autóban és emellett a visszanyerő technikákat is alkalmazzák valamint hálózatról is tölthető és így a szennyezése < x akkor az már jó. Pl az audi új rengéscsillapítós ötlete is nagyon elmés tök egyszerűnek tűnik mégsem ugrott be még eddig másnak.
Persze ez nem azt jelenti, hogy jó amire gondolok én mint laikus, csak nekem ez villant be mindig az elektromos autók kapcsán, mert ugye hatalmas hátrány a hatótáv és ugye a töltési idő. És egy ehhez hasonló módszerrel kiküszöbölhető.
Most nem akarom azt mondani, hogy engem az sem érdekel, hogy ha mókusok mókus kerekeznek és az pont elég egy generátornak, mert azért nem akarnék állatokat ilyen célra, csak arra gondolok, hogy nem kell feltétlen benzin/dízel fronton gondolkozni.
-
dlaj
őstag
Itt azért felszisszentem
Pedig teljesen igaza van. Egy érintőkijelzőn bármit is csinálsz, folyamatosan rajta kell tartani a szemed, vagyis nem látod az utat.
Egy hagyományos műszerfalat pedig tudod (ha egy kicsit is ismered az autódat) becsukott szemmel akár vakon is kezelni, végig az utat figyelve.Egy telefonboltos mondta régebben, hogy nem egy nő vitte vissza hozzá a tapitelefonját nyomógombosra cserélni, mondván vezetés közben nem tudott vele sms-t írni.
-
Cypresss
senior tag
Vagy mert rosszul és rossz helyen keresgéltek, köztudomású, hogy a hazai autóimportőrök többségénél 10-15 éve ugyanazok a fásult, az új médiára marhára nem nyitott PR-esek vannak. Ebben az iparágban nem jellemző az elvándorlás, sajnos ez azt eredményezi, hogy ezek az emberek leragadtak a 2000-es évek elején, és egyáltalán nem nyitottak az új ötletekre. Tisztelet a kivételnek, de ledarálják a napi rutint és kész, ismeretség nélkül esélytelen vagy, hogy bekerülj egy ilyen céghez, mint olyan újságíró, aki szívesen tesztelne, vagy írna az termékeikről.
A cikkhez hozzászólva; igazatok van, hogy több kompromisszummal, mint előnnyel jár az elektromos autózás, középtávon (5-10) év sokkal életképesebbnek látom a hibridhajtást.
...a gombok azok, amik biztonságos kezelést tesznek lehetővé egy autóban, nem az érintőkijelző."
Itt azért felszisszentem...
-
Reggie0
félisten
válasz
Matada2.3 #22 üzenetére
Az akksit 100% ujra lehet hasznositani, sot kifejezetten elonyos, mert a litium egyre jobban dragul es olcsobb feldolgozni, mint banyaszni.
(#29) gabesz839: Pedig birja 4 evig, sot tovabb is, csak akkor besirnal, hogy mennyire vastag/nehez a teleofon. Az ergonomia es egyeb gerjesztett igenyek miatt nem lesz sose jo neked, mert mindig van mire elsutni az extra kapacitast. Az akkutechnologia pont az a tudomanyterulet, ahol messze az igenyek utan kullognak a fejlesztessel, igy semmilyen mesterseges vagy szandekos lassitas sincs. Egyszeruen az viszi a piacot, aki jobbat tud kitalalni. A kutatasok mennek kemenyen, csak ez nem olyan, mint leszabadalmaztatni a szappantartot vagy a swipe-os kepernyofeloldast...
-
Alvin76
tag
kicsit off... bár ha autó és mobil a téma...
Szóval a mai 3-4000 mAh-s akksik mellett miért 1A-es USB-csatit tesznek az autóba? már amelyikbe tesznek.
filléres alkatrészről beszélünk, kényelmi funkcióként ülésenként lehetne 1-1 töltési lehetőséget biztosítani.
Vagy ez csak az én családomban okoz problémát hosszabb úton egymás elöl "lopkodjuk" a szivargyujtóból állandóan kicsúszó töltőt.és hogy szorosabban a témához..
az autógyártók eléggé le vannak maradva az autó és mobiltelefon közelebb hozásán...maximum a kötelező 6-7"os érintős kijelzős rádió-kihangosító-légkondikezelő-navi-n kívül semmi jópofa újítás.
és most nem a 15 20 millás kategóriára gondolok, hanem az átlag alsóközép astra,golf,megane kategóriára.
Pedig ezzel sok ember lehetne "fogni"... -
"..megoldásnak látnám, hogy összedobnak valami kis fogyasztású alig szennyező motort(működjön az bármivel) ami hajt egy generátort a motornak vagy bármi...
Nincs kis fogyasztású, alig szennyező motor.
A teljesítmény illetve nyomaték előállítására, a ma használt motorok a legalkalmasabbak.
A következő generációk bizonyosan jobbak lesznek, de még nem kerültek ki a piacra.
Mozgási energiából akarsz elektromos energiát készíteni, amit mozgási energiává alakítanál vissza, Könnyen belátható, hogy a közbe iktatott energia átalakítások veszteséget okoznak.Még egy gondolat.
Ma nem ismerünk olyan energiatermelő megoldást, aminek ne lennének a környezetre káros mellékhatási.
Még a megújuló energiaforrások felhasználásának is vannak káros következményei.Talán a fúziós energia lesz tiszta energia. Bár minden új technológia bevezetése előtt, nagy a húrrá optimizmus. Aztán kiderül az árnyoldal is.
-
Reggie0
félisten
Majdnem olyan ronda, mint egy Fiat Multipla.
-
gabesz839
senior tag
Ebben teljesen igazad van. Csak nekem van egy olyan hipotézisem hogy a profit előrébb való mint a fejlesztés. Persze van az is, csak nem olyan mértékben mint ahogy azt a tudomány lehetővé tenné. Pl: ha a telefonom amibe nem kellene akkut cserélni, mert 4 évig bírná, akkor az nem éri meg a gyártónak.( akku gyártóknak) Inkább vegyek bele két évente egy újat. Szóval én úgy vagyok vele hogy már régóta megvannak azok a technika dolgok amik tisztábbá tehetnék a világot, csak nem éri meg őket alkalmazni.
-
QG
tag
válasz
gabesz839 #24 üzenetére
Ha egy új dologhoz az alapok adottak, akkor azt sokan sok helyen ki fogják fejleszteni, lásd A-vitamin vagy telefon. Mindet meg nem lehet raktárba zárni.
-
Gabesz87
veterán
"Az Android Auto / Apple CarPlay / MirrorLink hiánya egyedül a navigáció miatt igazán fájó..."
Akárcsak a Megane-omban az R-Link 2. Tök faja kis rendszer, gyors, egyszerű használat, sok lehetőség, de az Android Auto hiánya fájó pont. Az alkalmazások meg nem tudom, hogy működnek-e, vagy sem, mert nem az autóban akarok pl. e-mailezni
SMS-eket Bluetooth-on megjeleníti.
Inkább a navi frissítésére (pl. térképen még Moszkva tér szerepel, de a Nyíregyháza-Vásárosnamény közti M3 szakasz sincs rajta), és a TomTom Live Traffic szolgáltatás működésére szeretnék rájönni, de eddig egy fórumon sem tudtak segíteni, sem pedig a szerviz! -
AusWolf
őstag
válasz
Matada2.3 #22 üzenetére
Nem hinném. Ha majd az atom- és hőerőműveinket lecseréljük vízre és szélre (esetleg napra), akkor talán. Ráadásul szerintem veszélyes is, mert a gyalogos nem hallja amikor jön.
Más: Kb. tíz éve imádtam a BMW-ket, ez viszont valami hányadék ahogy kinéz, kívül-belül egyaránt.
-
atee_13
őstag
válasz
Sebhelyes #16 üzenetére
De egy ilyen akut is annyi előállítani mint egy dízelmotort? Ha külön gyárban van az aku akkor rájön még a szállítás öko lábnyoma is. Értem én, hogy helyileg nagy város szempontjából mi az előnye, de úgy önmagában a Föld szempontjából is akkora előny? Mert a Földnek mindegy hol szennyezel a végeredmény ugyan az.
Ne érts félre én nem vagyok az elektromos autók ellen sőt én nagyon pártolom a környezetvédelmet. Csak az össz képben nem vagyok annyira biztos mint mondjuk egy "helyi képben".
Én pl azt is megoldásnak látnám, hogy összedobnak valami kis fogyasztású alig szennyező motort(működjön az bármivel) ami hajt egy generátort a motornak vagy bármi, csak az egészet nézve szolgálja a Föld jövőjét.
-
Matada2.3
veterán
Jó volt a cikket olvasni, mindig amikor látok egy ilyen kocsit az utakon előtör belőlem a gyerekes vágy, hogy ilyen nekem is kell, tetszik az alapkoncepció és a megvalósítás is, de még nagyon Béta ez az egész.
Az elektromos autókról pedig csak annyit, hogy a sok akkumulátor szavatossága (időtállósága) a gyenge pont. Akkor a disposal, ezeket is betonkapszulába kell majd a földbe gyűjteni? + az elektromosság előállítását beleszámolva tényleg környezetbarátabb?
-
Sebhelyes
senior tag
8év/100e mérföld az akkugarancia, gondolom Magyarországon is hasonló.
Amúgy tisztán elektromos autót venni olyan országban, ahol a töltési infrastruktúra ilyen hiányos, csak akkor érdemes, ha otthoni töltés lehetőség van. Akkor úgy használható mint a mobil, éjjel feltöltődik, nappal a hatótávon belül kényelmesen használható.
-
QG
tag
"Az elektromos motor teljesítménye 125 kW (168 lóerő), a legnagyobb nyomaték 250 Nm, amit gyakorlatilag folyamatosan le tud adni a gép. Ennek köszönhetően egy padlógáz gyakorlatilag sebességtől függetlenül egy kilövést jelent a világűrbe, 0-ról 60-ra kevés autó tudja zavarba hozni az elektromos BMW-t, amely gyakorlatilag hang nélkül suhan"
Gyakorlatilag valaki azért átolvashatta volna, mielőtt kirakjátok -
A Leaf nem működik együtt az okos telefonokkal, ezért nem publikáltátok a tesztet.
Az i3 nem működik együtt az okos telefonokkal, ezért publikáljátok a tesztet.Ez csak nekem ellentmondás?
Semmi infót nem adtok az aksi garanciáról, (várható) élettartamáról, és hogy mennyibe fáj egy aksi készlet csere. Külön köszönet a Bp központúságért. Gondolok itt az ingyenes parkolásra a töltőállomásokra. Pl. Ha nagyobb városokban is elérhető lenne, máris nem lenne para kimozdulni a városon kívülre.
Az is milyen praktikus, hogy ahány autó annyiféle töltő(csatlakozó) szükséges. Ezt is olyan jól kitalálták... -
Sebhelyes
senior tag
És gyakorlatilag az elektromos autó öko lábnyoma sem kisebb mint egy ilyen kis dízelé
De, gyakorlatilag kisebb Magyarországi hálózatból töltve a CO-ekvivalens érték mint bármilyen "kis dízelé", és nincs helyi szmogképzés (NO, részecskék, korom). A modern hőmérséklet- és töltésmenedzselt akkumulátorok meg legalább 5–6 évig használhatóak a kocsiban, utána pedig több évig felhasználhatóak lehetnek pl. napenergia tárolására, utána pedig 95%-ban reciklálhatóak.
-
Genova1983
tag
Az egyik kép a rendszám nélküli,elhagyott Astrával a véletlen műve?
Vagy utalás arra,hogy ez a jövő,az pedig a (közel)múlt? -
tomp
félisten
Keressétek fel az E-verda-t. (Magyar Villanyautó Klub) Nekik van sajátjuk.
atike
Teslánál appból "indítható" az autó. Megadod a biztonsági kódot az appban majd x mp-ig az autó engedélyezi a távoli indítást. Azaz nem kell, hogy az autóban legyen a "kulcs".bubu256
i3-ból van full elektromos és kiegészítő benzines változat is. i8-ból csak benzines-villany van. Habár ott van kamu "motorhang.mp3" lejátszás minden gázadásnál. -
bubu256
tag
"BMW magyarországi képviselete ugyanis egy hétre rendelkezésünkre bocsátotta a cég első és egyetlen elektromos autóját, az i3-mat"
BMW i8 is elektromos... -
atike
nagyúr
Nyithatók zárhatóak az ajtók az appal.... Huh. Nincs itt (is) egy egészen apró biztonsági kockázat...?
Amúgy igen, érdekes volt olvasni... Ilyenem sem lesz soha...
-
Fejvadi
nagyúr
Köszi a tesztet, érdekes volt.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Adsz?
(Felvettük velük is a kapcsolatot - ahogyan minden értelmezhető márkával - de egyelőre elég kevés gyártó nyitott arra, hogy a fedélzeti rendszerét nyüstöljük telefonokkal. Vagy mert nem gondolják, hogy lényeges, vagy mert fogalmuk sincs az egészről, vagy pedig azért, mert a rendszer alapvetően ostoba.) -
atee_13
őstag
Az autóról: Súlycsökkentés, vékony kerék minden az ellenállás csökkentéséről szól, hogy keveset fogyasszon. Ehhez a koncepcióhoz egy kis köbcentis turbódízel is alacsony fogyasztással párosulna.
És gyakorlatilag az elektromos autó öko lábnyoma sem kisebb mint egy ilyen kis dízelé. Csak nem helyben a gyárban és gyártásban szennyez. Az akut elő kell állítani, ha tönkremegy kell vele kezdeni valamit az áramot is elő kell állítani, (persze szerencsére ahol nem az az álláspont, h este nem süt a nap... ot azért jó %ban lehet zöld energiából fedezni)A rendszer: az lenne a legjobb, beül az ember ha akarja telefon csatlakozik és kijelzőn megjelenik ami a telefonon van, persze értem én, hogy a gyártók nem szeretnék mert a méregdrága extrákat fele annyian sem vennék.
-
tomp
félisten
Ha már multimédia akkor teszteljétek a Tesla Model S vagy X-et.
Ahhoz is van app ami itthon is működik.(miért ne működne?) -
MrPetya19
addikt
Genfi szalonon sok fedélzeti rendszert kipróbáltam, de a BMW-é tényleg a legjobbak között van.
-
Venyera7
senior tag
Ami tetszik, hogy egyre több az elektromos autó. Magát a márkát pedig utálom, de ez jó pont, mert kell, hogy a nagy autógyárak is fejlesszenek ebbe az irányba.
-
csaabz
őstag
Vezettem én is ilyen, egészen különleges élmény.
A hatótáv meg majd jobb lesz...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Kipróbáltuk a német gyártó elektromos autóját, amely okostelefonos csatlakozás terén nem ígér semmi különöset, mégis nagyon jól teszi a dolgát. Az elektromos autózásról is elmondjuk a véleményünket.
- sziku69: Szólánc.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- VoLTE/VoWiFi
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- További aktív témák...
- Apple IPhone 13 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max 256GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- Samsung Galaxy A56 5G 256GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Z370P i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Csere-Beszámítás! XFX Quicksilver Magnetic Air RX 9070 XT 16GB GDDR6 Videokártya!
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB AIO Enigma XL Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest