Hirdetés
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Mobil flották
- Elképesztő erővel rúgta be a Dimensity 9400 az ajtót
- Szenved a Samsung 3 nm-en
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- 700 km felett a Model 3 hatótávja
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
Új hozzászólás Aktív témák
-
csaabz
őstag
Vezettem én is ilyen, egészen különleges élmény. A hatótáv meg majd jobb lesz...
https://www.flickr.com/photos/187066941@N05/
-
Venyera7
senior tag
Ami tetszik, hogy egyre több az elektromos autó. Magát a márkát pedig utálom, de ez jó pont, mert kell, hogy a nagy autógyárak is fejlesszenek ebbe az irányba.
-
MrPetya19
addikt
Genfi szalonon sok fedélzeti rendszert kipróbáltam, de a BMW-é tényleg a legjobbak között van.
,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
tomp
félisten
Ha már multimédia akkor teszteljétek a Tesla Model S vagy X-et.
Ahhoz is van app ami itthon is működik.(miért ne működne?) -
atee_13
őstag
Az autóról: Súlycsökkentés, vékony kerék minden az ellenállás csökkentéséről szól, hogy keveset fogyasszon. Ehhez a koncepcióhoz egy kis köbcentis turbódízel is alacsony fogyasztással párosulna.
És gyakorlatilag az elektromos autó öko lábnyoma sem kisebb mint egy ilyen kis dízelé. Csak nem helyben a gyárban és gyártásban szennyez. Az akut elő kell állítani, ha tönkremegy kell vele kezdeni valamit az áramot is elő kell állítani, (persze szerencsére ahol nem az az álláspont, h este nem süt a nap... ot azért jó %ban lehet zöld energiából fedezni)A rendszer: az lenne a legjobb, beül az ember ha akarja telefon csatlakozik és kijelzőn megjelenik ami a telefonon van, persze értem én, hogy a gyártók nem szeretnék mert a méregdrága extrákat fele annyian sem vennék.
[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
Adsz?
(Felvettük velük is a kapcsolatot - ahogyan minden értelmezhető márkával - de egyelőre elég kevés gyártó nyitott arra, hogy a fedélzeti rendszerét nyüstöljük telefonokkal. Vagy mert nem gondolják, hogy lényeges, vagy mert fogalmuk sincs az egészről, vagy pedig azért, mert a rendszer alapvetően ostoba.)Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Fejvadi
nagyúr
Köszi a tesztet, érdekes volt.
-
atike
nagyúr
Nyithatók zárhatóak az ajtók az appal.... Huh. Nincs itt (is) egy egészen apró biztonsági kockázat...? Amúgy igen, érdekes volt olvasni... Ilyenem sem lesz soha...
-
bubu256
tag
"BMW magyarországi képviselete ugyanis egy hétre rendelkezésünkre bocsátotta a cég első és egyetlen elektromos autóját, az i3-mat"
BMW i8 is elektromos... -
tomp
félisten
Keressétek fel az E-verda-t. (Magyar Villanyautó Klub) Nekik van sajátjuk.
atike
Teslánál appból "indítható" az autó. Megadod a biztonsági kódot az appban majd x mp-ig az autó engedélyezi a távoli indítást. Azaz nem kell, hogy az autóban legyen a "kulcs".bubu256
i3-ból van full elektromos és kiegészítő benzines változat is. i8-ból csak benzines-villany van. Habár ott van kamu "motorhang.mp3" lejátszás minden gázadásnál.[ Szerkesztve ]
-
Genova1983
tag
Az egyik kép a rendszám nélküli,elhagyott Astrával a véletlen műve?
Vagy utalás arra,hogy ez a jövő,az pedig a (közel)múlt?[ Szerkesztve ]
-
Sebhelyes
senior tag
És gyakorlatilag az elektromos autó öko lábnyoma sem kisebb mint egy ilyen kis dízelé
De, gyakorlatilag kisebb Magyarországi hálózatból töltve a CO-ekvivalens érték mint bármilyen "kis dízelé", és nincs helyi szmogképzés (NO, részecskék, korom). A modern hőmérséklet- és töltésmenedzselt akkumulátorok meg legalább 5–6 évig használhatóak a kocsiban, utána pedig több évig felhasználhatóak lehetnek pl. napenergia tárolására, utána pedig 95%-ban reciklálhatóak.
-
A Leaf nem működik együtt az okos telefonokkal, ezért nem publikáltátok a tesztet.
Az i3 nem működik együtt az okos telefonokkal, ezért publikáljátok a tesztet.Ez csak nekem ellentmondás?
Semmi infót nem adtok az aksi garanciáról, (várható) élettartamáról, és hogy mennyibe fáj egy aksi készlet csere. Külön köszönet a Bp központúságért. Gondolok itt az ingyenes parkolásra a töltőállomásokra. Pl. Ha nagyobb városokban is elérhető lenne, máris nem lenne para kimozdulni a városon kívülre.
Az is milyen praktikus, hogy ahány autó annyiféle töltő(csatlakozó) szükséges. Ezt is olyan jól kitalálták...Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
QG
tag
"Az elektromos motor teljesítménye 125 kW (168 lóerő), a legnagyobb nyomaték 250 Nm, amit gyakorlatilag folyamatosan le tud adni a gép. Ennek köszönhetően egy padlógáz gyakorlatilag sebességtől függetlenül egy kilövést jelent a világűrbe, 0-ról 60-ra kevés autó tudja zavarba hozni az elektromos BMW-t, amely gyakorlatilag hang nélkül suhan"
Gyakorlatilag valaki azért átolvashatta volna, mielőtt kirakjátok“Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'” ― Isaac Asimov
-
Bog
HÁZIGAZDA
Igen
A Leaf ugyanis fog működni a frissítés után és ki is fogjuk akkor próbálni. A BMW nem.A teszt a fedélzeti rendszerről szól, nem az akkuról. A Budapest-közpounúság pedig egy 100 km hatótávú autónál, hogy úgy mondjam, kvázi adottság
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Sebhelyes
senior tag
8év/100e mérföld az akkugarancia, gondolom Magyarországon is hasonló.
Amúgy tisztán elektromos autót venni olyan országban, ahol a töltési infrastruktúra ilyen hiányos, csak akkor érdemes, ha otthoni töltés lehetőség van. Akkor úgy használható mint a mobil, éjjel feltöltődik, nappal a hatótávon belül kényelmesen használható.
-
Matada2.3
veterán
Jó volt a cikket olvasni, mindig amikor látok egy ilyen kocsit az utakon előtör belőlem a gyerekes vágy, hogy ilyen nekem is kell, tetszik az alapkoncepció és a megvalósítás is, de még nagyon Béta ez az egész.
Az elektromos autókról pedig csak annyit, hogy a sok akkumulátor szavatossága (időtállósága) a gyenge pont. Akkor a disposal, ezeket is betonkapszulába kell majd a földbe gyűjteni? + az elektromosság előállítását beleszámolva tényleg környezetbarátabb?
Finn the human
-
atee_13
őstag
válasz Sebhelyes #16 üzenetére
De egy ilyen akut is annyi előállítani mint egy dízelmotort? Ha külön gyárban van az aku akkor rájön még a szállítás öko lábnyoma is. Értem én, hogy helyileg nagy város szempontjából mi az előnye, de úgy önmagában a Föld szempontjából is akkora előny? Mert a Földnek mindegy hol szennyezel a végeredmény ugyan az.
Ne érts félre én nem vagyok az elektromos autók ellen sőt én nagyon pártolom a környezetvédelmet. Csak az össz képben nem vagyok annyira biztos mint mondjuk egy "helyi képben".
Én pl azt is megoldásnak látnám, hogy összedobnak valami kis fogyasztású alig szennyező motort(működjön az bármivel) ami hajt egy generátort a motornak vagy bármi, csak az egészet nézve szolgálja a Föld jövőjét.
[ Szerkesztve ]
-
gabesz839
senior tag
válasz Matada2.3 #22 üzenetére
Most olvastam hogy Hollandiában már csak elektromos autót lehet venni 2025-től. Addigra szerintem lesz olyan akku technológia ami miatt érdemes lesz használni. Bár szerintem már most is megvan, csak ott lapul egy raktár mélyen.
Egy dolog biztos, mégpedig az, hogy semmi sem biztos. Vagyis nem biztos, hogy semmi se biztos.
-
AusWolf
őstag
válasz Matada2.3 #22 üzenetére
Nem hinném. Ha majd az atom- és hőerőműveinket lecseréljük vízre és szélre (esetleg napra), akkor talán. Ráadásul szerintem veszélyes is, mert a gyalogos nem hallja amikor jön.
Más: Kb. tíz éve imádtam a BMW-ket, ez viszont valami hányadék ahogy kinéz, kívül-belül egyaránt.
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
Gabesz87
veterán
"Az Android Auto / Apple CarPlay / MirrorLink hiánya egyedül a navigáció miatt igazán fájó..."
Akárcsak a Megane-omban az R-Link 2. Tök faja kis rendszer, gyors, egyszerű használat, sok lehetőség, de az Android Auto hiánya fájó pont. Az alkalmazások meg nem tudom, hogy működnek-e, vagy sem, mert nem az autóban akarok pl. e-mailezni SMS-eket Bluetooth-on megjeleníti.
Inkább a navi frissítésére (pl. térképen még Moszkva tér szerepel, de a Nyíregyháza-Vásárosnamény közti M3 szakasz sincs rajta), és a TomTom Live Traffic szolgáltatás működésére szeretnék rájönni, de eddig egy fórumon sem tudtak segíteni, sem pedig a szerviz!eladó: Asus TUF Gaming K3 mechanikus bill.
-
QG
tag
válasz gabesz839 #24 üzenetére
Ha egy új dologhoz az alapok adottak, akkor azt sokan sok helyen ki fogják fejleszteni, lásd A-vitamin vagy telefon. Mindet meg nem lehet raktárba zárni.
“Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'” ― Isaac Asimov
-
gabesz839
senior tag
Ebben teljesen igazad van. Csak nekem van egy olyan hipotézisem hogy a profit előrébb való mint a fejlesztés. Persze van az is, csak nem olyan mértékben mint ahogy azt a tudomány lehetővé tenné. Pl: ha a telefonom amibe nem kellene akkut cserélni, mert 4 évig bírná, akkor az nem éri meg a gyártónak.( akku gyártóknak) Inkább vegyek bele két évente egy újat. Szóval én úgy vagyok vele hogy már régóta megvannak azok a technika dolgok amik tisztábbá tehetnék a világot, csak nem éri meg őket alkalmazni.
Egy dolog biztos, mégpedig az, hogy semmi sem biztos. Vagyis nem biztos, hogy semmi se biztos.
-
Reggie0
félisten
Majdnem olyan ronda, mint egy Fiat Multipla.
-
"..megoldásnak látnám, hogy összedobnak valami kis fogyasztású alig szennyező motort(működjön az bármivel) ami hajt egy generátort a motornak vagy bármi...
Nincs kis fogyasztású, alig szennyező motor.
A teljesítmény illetve nyomaték előállítására, a ma használt motorok a legalkalmasabbak.
A következő generációk bizonyosan jobbak lesznek, de még nem kerültek ki a piacra.
Mozgási energiából akarsz elektromos energiát készíteni, amit mozgási energiává alakítanál vissza, Könnyen belátható, hogy a közbe iktatott energia átalakítások veszteséget okoznak.Még egy gondolat.
Ma nem ismerünk olyan energiatermelő megoldást, aminek ne lennének a környezetre káros mellékhatási.
Még a megújuló energiaforrások felhasználásának is vannak káros következményei.Talán a fúziós energia lesz tiszta energia. Bár minden új technológia bevezetése előtt, nagy a húrrá optimizmus. Aztán kiderül az árnyoldal is.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Alvin76
tag
kicsit off... bár ha autó és mobil a téma...
Szóval a mai 3-4000 mAh-s akksik mellett miért 1A-es USB-csatit tesznek az autóba? már amelyikbe tesznek.
filléres alkatrészről beszélünk, kényelmi funkcióként ülésenként lehetne 1-1 töltési lehetőséget biztosítani.
Vagy ez csak az én családomban okoz problémát hosszabb úton egymás elöl "lopkodjuk" a szivargyujtóból állandóan kicsúszó töltőt.és hogy szorosabban a témához..
az autógyártók eléggé le vannak maradva az autó és mobiltelefon közelebb hozásán...maximum a kötelező 6-7"os érintős kijelzős rádió-kihangosító-légkondikezelő-navi-n kívül semmi jópofa újítás.
és most nem a 15 20 millás kategóriára gondolok, hanem az átlag alsóközép astra,golf,megane kategóriára.
Pedig ezzel sok ember lehetne "fogni"... -
Reggie0
félisten
válasz Matada2.3 #22 üzenetére
Az akksit 100% ujra lehet hasznositani, sot kifejezetten elonyos, mert a litium egyre jobban dragul es olcsobb feldolgozni, mint banyaszni.
(#29) gabesz839: Pedig birja 4 evig, sot tovabb is, csak akkor besirnal, hogy mennyire vastag/nehez a teleofon. Az ergonomia es egyeb gerjesztett igenyek miatt nem lesz sose jo neked, mert mindig van mire elsutni az extra kapacitast. Az akkutechnologia pont az a tudomanyterulet, ahol messze az igenyek utan kullognak a fejlesztessel, igy semmilyen mesterseges vagy szandekos lassitas sincs. Egyszeruen az viszi a piacot, aki jobbat tud kitalalni. A kutatasok mennek kemenyen, csak ez nem olyan, mint leszabadalmaztatni a szappantartot vagy a swipe-os kepernyofeloldast...
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
Vagy mert rosszul és rossz helyen keresgéltek, köztudomású, hogy a hazai autóimportőrök többségénél 10-15 éve ugyanazok a fásult, az új médiára marhára nem nyitott PR-esek vannak. Ebben az iparágban nem jellemző az elvándorlás, sajnos ez azt eredményezi, hogy ezek az emberek leragadtak a 2000-es évek elején, és egyáltalán nem nyitottak az új ötletekre. Tisztelet a kivételnek, de ledarálják a napi rutint és kész, ismeretség nélkül esélytelen vagy, hogy bekerülj egy ilyen céghez, mint olyan újságíró, aki szívesen tesztelne, vagy írna az termékeikről.
A cikkhez hozzászólva; igazatok van, hogy több kompromisszummal, mint előnnyel jár az elektromos autózás, középtávon (5-10) év sokkal életképesebbnek látom a hibridhajtást.
...a gombok azok, amik biztonságos kezelést tesznek lehetővé egy autóban, nem az érintőkijelző."
Itt azért felszisszentem...
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
dlaj
őstag
Itt azért felszisszentem
Pedig teljesen igaza van. Egy érintőkijelzőn bármit is csinálsz, folyamatosan rajta kell tartani a szemed, vagyis nem látod az utat.
Egy hagyományos műszerfalat pedig tudod (ha egy kicsit is ismered az autódat) becsukott szemmel akár vakon is kezelni, végig az utat figyelve.Egy telefonboltos mondta régebben, hogy nem egy nő vitte vissza hozzá a tapitelefonját nyomógombosra cserélni, mondván vezetés közben nem tudott vele sms-t írni.
-
atee_13
őstag
válasz Hieronymus #31 üzenetére
Persze, ez teljesen evidens amit írsz. Én arra gondolatom, hogy ugye benzin/dízel x mértékben fogyaszt, de ha lenne egy olyan "motor" ami csak annyi energiát termel ami a generátorokat ellátja az autóban és emellett a visszanyerő technikákat is alkalmazzák valamint hálózatról is tölthető és így a szennyezése < x akkor az már jó. Pl az audi új rengéscsillapítós ötlete is nagyon elmés tök egyszerűnek tűnik mégsem ugrott be még eddig másnak.
Persze ez nem azt jelenti, hogy jó amire gondolok én mint laikus, csak nekem ez villant be mindig az elektromos autók kapcsán, mert ugye hatalmas hátrány a hatótáv és ugye a töltési idő. És egy ehhez hasonló módszerrel kiküszöbölhető.
Most nem akarom azt mondani, hogy engem az sem érdekel, hogy ha mókusok mókus kerekeznek és az pont elég egy generátornak, mert azért nem akarnék állatokat ilyen célra, csak arra gondolok, hogy nem kell feltétlen benzin/dízel fronton gondolkozni.
-
Matada2.3
veterán
Na, ezt se tudtam. Utána is olvastam egyből. Az tényleg szuper, hogy 90%-os hatásfokkal újra lehet hasznosítani, viszont kevés ország éri el akár az akkumulátor hulladék 50%-ának a feldolgozását. Szóval az elektromos autók elterjedése gyorsíthatná a folyamatot.
Finn the human
-
haxiboy
veterán
Arra a kis kijelzőre egy Waze-t ki lehet rakni pl?
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Sebhelyes
senior tag
"nem kell feltétlen benzin/dízel fronton gondolkozni."
Ilyen például a hidrogén/tüzelőanyagcella, ami generátor nélkül közvetlenül áramot termel az elektromos hajtáshoz. A gond a hidrogén előállítása, tárolása. Jó darabig még benzin/dízel-alapú hibridek/REXek lesznek főleg sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sebhelyes
senior tag
válasz Hieronymus #44 üzenetére
Jelenleg a kőolajfinomítás melléktermékeként gyártják a hidrogént, amit ugye ki kéne váltania... Ezek után nem csoda, hogy sokak szeirnt a "Big Oil" ipar nyomja az egészet a Toyotán keresztül, mert így fenntarthatnák egy kicsit még a befolyásukat, plusz maradna a tartálykocsi/kút disztribúciós rendszer, csak a tárolt anyag változna. Bármi, csak ne az otthon tölthető akkumulátoros legyen!
-
macilaci78
nagyúr
cég első és egyetlen elektromos autóját, az i3-mat - aha, persze
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Sebhelyes
senior tag
válasz macilaci78 #47 üzenetére
...[sorozatban gyártott]...
-
Sebhelyes
senior tag
válasz macilaci78 #49 üzenetére
A sorozatgyártás meg a prototípuskészítés között hangyapöcsnyit lényegibb a különbség, mint egy kék meg egy piros kocsi között...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LENOVO LOQ 15IRX9 - I7 13650HX - RTX 4050 - SSD 1000GB - 15.6" 144Hz - 16GB DDR5 -Win11-3év garancia
- DELL latitude 5400 "Golyóálló" Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 512GB SSD FHD IPS
- CONCORDE TAB DRACO 8GB 7"
- NAD T758 V3i
- HannsG HQ191D 19" 1280x1024 DVI/DSUB LCD monitor beépített hangszórókkal + ajándék kábelekkel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen