- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- iPhone topik
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Realme GT 5G - versenyképes
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacess
tag
válasz VGYke #183649 üzenetére
Ami hibákat felsoroltál, azok teljesen "normálisak", korból/használatból fakadnak. Szerintem semmi "extra".
Fék - nem is kérdés, a legfontosabb egy autón, normális hogy elkopik és cserélni kell
Porvédő - érdemes mihamarabb, mivel a lengéscsillapító is tönkre mehet a bejutó kosztól
Szilent - rendellenesen fog kopni a gumi, rossz úttartás, etc.
Rugó - kicsit korainak tartom a rugótörést, de ha már ez van akkor párban érdemes cserélni
Turbónál tömítés - apróság, megesik, filléres tétel, érdemes cserélniAz ajánlaton a többi tétel nagy részben csavar és segédanyag a fentiekhez kapcsolódóan.
Azt ne feledd, hogy ezek márkaszervizes árak, gyári alkatrésszel. Amennyiben nem ragaszkodsz a márkaszervizhez és a gyári alkatrészhez, akkor egy kisebb műhely ezeket a feléből, de inkább kevesebből megoldja. Minőségi alkatrésszel.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
VGYke
addikt
válasz molnarpeter #183650 üzenetére
Lacess, molnarpeter: Köszönöm! Tehát minden SOS! Kértem alkatrész árakra ajánlatot egyik barátomtól is aki alkatrész boltban dolgozik. Melyik cuccnál lenne fontos a "gyári"?
[ Szerkesztve ]
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
VGYke
addikt
válasz molnarpeter #183653 üzenetére
A rúgó mondja meg hogy a hátsó kerék így "ül"?
Vagy ez annak eredménye hogy az alsó utolsó menet vagy mi el van törve?[ Szerkesztve ]
kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
Edween
őstag
Üdv mindenkinek!
Szeretném kérdezni, hogy az olaj betöltő sapka mellett található gumigyűrünek tudja e valaki a cikk számát, sajnos az enyémet a németek nem tették vissza és zavar, hogy nincs a helyén.Köszönöm előre is!
[kép][ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Vízállás jelentés: max fölé töltöttem ahogy a márkaker javasolta, most megint lement a szint, max és min között félúton van. Korán örültem, hogy megállni látszott a vízfogyás.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #183658 üzenetére
A gyári 5,1 helyett 7,9 szóval a gázolajat is szereti nem csak a vizet.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #183661 üzenetére
Itt Európában soha. USA-ban viszont van normális mérési metódus ami hozható értéket ad.
Viszont az szép, hogy az elődje a Passat kisebb/könnyebb és gyengébb volt mégis többet evett (igaz az csak 6 gangos volt ez meg 7).#nincsbennetarcsi
-
-
laabom
tag
Sziasztok!
Hamarosan közeledek a 10k km-hez (T-Cross). Kérdésem az lenne, hogy 10k körül cseréltessek olajat? Gondolom nem érdemes megvárni amikor a fedélzeti jelzi az olajcserét.
Viszont ha lecseréltetem akkor a fedélzeti rendszerén kitörlik ami számolja ezt a csereperiódust? Nehogy nekem 2k km után jelezze, hogy szerviz esedékes megint.Hogy működik ez a Vw-nél?
Kösz a segítséget
-
Qru
MODERÁTOR
válasz laabom #183665 üzenetére
Rugalmas perióduson vagy? Ha igen akkor nem cseréltetnék előbb olajat mint ahogy a gép kéri, ezekbe már nem MOL Botond olajat tesznek. Nekem is az kezdeti 30k km-ről már lement 25k km-re a csere időpontja.
A számlálót restelik és újra indul a számolás.#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz laabom #183669 üzenetére
Ha nem flottás saját autó és hosszú távra tervezel vele 200e Km felett akkor meghálálhatja a sűrűbb csereperiódust
Ha flottás és úgyis cserélődik akkor mindegy( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
válasz laabom #183669 üzenetére
Meg tudod nézni a gépjármű menüben, nálam külön ír egy km értéket az inspekcióra és külön egyet az olajcserére (amelyik előbb teljesül akkor kell menni). A BC szigorúan felügyeli a használati körülményeket (hány hidegindítás van, az olaj hányszor éri el az üzemi hőfokot) és ebből kalkulálja ki az olaj milyen gyorsan degradálódik. Előbb szvsz felesleges cserélni de ha megnyugtat akkor lehet előbb is, ártani nem ártasz vele.
Ezt a 10 ezrenként cserélj olajat ott érdemes tartani ahol még nem elemzi a BC a használatot és nem longlife olaj megy a kocsiba.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #182984 üzenetére
Ma elhoztam a szervízből az autót trafó és gyújtókábelek cseréje után, próbaút, első terhelésnél érzetem hogy nincs erő, aztán check engine! Hang alapján mintha apró darabokat hagynék el az autó alatt... megáll, leállít, újraindít, P155A hibakód ismét, és check engine állandó! Visszavittem a szervízbe, holnap nézik meg de most már nincs semmi bizodalmam bennük. Mi az isten ez szerintetek? Elk/rhatták az wategate szelep cseréjét úgy hogy az hazavágta a tutbót? Mondom, olyan mintha nem is kapcsolna. Egy bizonyos fordulat fölött erőtlen az autó, a fordulatszámmérő vánszorog.
Továbbra is keresek Fejér megyében jó szerelőt, mert a márkaszerívz úgy látszik ennyit ért hozzá..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
laabom
tag
Most nézem, hogy nekem is már külön írja a km értékeket. Eddig az olajcsere intervallum nem volt ott.
Nem akarom feltétlen 10 ezrenként cseréltetni. De megóvni azért szeretném a motort.
bul07: Saját autó és igen legalább 7-8 évre tervezek. Tudom, hogy meghálálja. De azt sem akarom hogy elviszem mondjuk 12 ezernél és utána 4 ezer km múlva kiírja, hogy ismét olajcsere mert ilyenkor nem resetelik le a rendszerét.
Köszönöm azért a segítséget
-
F_Zolee
veterán
válasz Motion_Blur #183673 üzenetére
Legjobb az egészben, hogy a hiba megszünését nem is ellenőrzik? Autószerelőnek kellett volna mennem...
-
Motion_Blur
félisten
válasz F_Zolee #183675 üzenetére
Az a durva hogy ha beírom, a keresőbe hogy P155A VW, akkor egyből wastegate találatok vannak! És ugye nekem az a csere volt előtte..
Wastegate csere után ECU frissítés, vagy valami SW kalibrációt nem kellett volna? Mert ezek csak kicserélték szerintem és nem csináltak semmi mást. Csak azt nem értem hogy után pár napig hogy működhetett jól az autó?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
grizlisandor
addikt
válasz Motion_Blur #183673 üzenetére
TFSI Club Hungary FB csoportban szerintem hamarabb találsz hozzá szerelőt.
-
bul07
nagyúr
válasz laabom #183674 üzenetére
Miért ne törölnék ha cseréve lett az olaj, max ha elfelejtik akkor nem indítják újra a szerviz ciklust, rá kell kérdezni olaj csere után hogy újraindították
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
válasz Motion_Blur #183673 üzenetére
A márkaszerviz 2 év garanciát vállal a gyári alkatrészre, ha elk.rták, akkor cserélik legalább.
Amúgy sajnálom, segíteni sajnos nem tudok.
-
Motion_Blur
félisten
válasz focvis #183679 üzenetére
Köszi!
Igen, csak attól félek hogy ha emiatt más is tönkrement, azt már maximum perelhetem.
Check engine-t még soha nem dobott a gép... attól tartok h valami szétment.
Több helyről is megerősítettek hogy wastegate szelep csere után frissíteni kellett volna az ECU-t. Ezt biztosan nem tették meg, mert direkt rákérdeztem. Én nem is értem bazze, 30 éves cég és amióta az eszemet tudom Skoda szalon és márkaszervíz.
És majd én mondogatom neki google keresések alapján hogy mit kéne csinálni...
(#183677) grizlisandor: próbálkozom hetek óta, eddig sikertelenül.. mondjuk így hogy két márkszervízes javítás is történt, most oda vagyok kötve a gari miatt
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Tin
veterán
válasz laabom #183674 üzenetére
Ha olajat cserélnek, miért ne resetelnék? De amúgy még talán a YouTube-on is van video, hogy kell resetelni. Én is dilemmában vagyok, 12e km, de 28e-t mond még mindig a kocsi, mert amúgy 90% városon kívüli és pályás használat. A márkaszerviz hülyének fog nézni, de mivel már csak 2/3 nivónál van az olaj, erősen gondolkozom a cserén. Persze jó lenne tudni, mennyi lesz. Mert az tuti, hogy itt a márkaszerviz tolla vastagon fog fogni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #183680 üzenetére
P155A nem a hibakód, csak a kritérium, alsó határértéket nem érte el...a hibakód egy sorral feljebb van, és a példámban látni, hogy a turbó nyomás, de bármi lehet, ha nem írod le a hibakódot. Szóval nem a kódot írtad, hanem a kritériumot, ami vonatkozhat többmindenre. Mi a hibakód?
11417 - Boost Pressure Regulation
P155A 00 [237] - Lower Limit not Reached
Az aláhúzott kód érdekel, abban van a lényeg.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz laabom #183674 üzenetére
Márkaker reseteli a számlálót, akármikor cseréled. Akár naponta is cserélheted csak egyrészt a pénzed égeted másrészt feleslegesen terheled a környezetet. Pesze a másik véglet a fix 30 ezres olajcsereperiódus... de erre találták ki a rugalmas intervallumot. Ha maximalista vagy és enm bízol a rugalmas ciklusban akkor is mehet 15k/1év intervallum.
#nincsbennetarcsi
-
ßrainiac
addikt
válasz FoBCRaistlin #183577 üzenetére
Szobbe a p*csamat akkor
-
beci
őstag
Sziasztok.
2013-2015 kozotti Passatok kozul melyik benzinest erdemes megvenni?Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
Doki16
addikt
válasz erdey_a #183687 üzenetére
Volt belőle szíjas is, nem? Én azt keresném. Bár ahogy nézem 2011 körüli példányok vannak csak az meg mind láncos lesz. Az a baj, hogy a többi 1.4tsi meg twincharger, nagyobb a rizikó. 1.8 meg 2.0 nincs jó hírrel még annyira se. Persze mindenből van kivétel, de még a CAXA a legjobb talán. Amúgy simán egy 2.0 dízel 140 lovas, nem olyan sokat futott CFFB-t vennék ha nem csak város.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Eagl3
veterán
válasz erdey_a #183687 üzenetére
Értem én, hogy gyenge pontja ezeknek az autóknak a lánc, de én úgy gondolom, hogy ez a láncos TSI kérdés szerintem nagyon túl van lihegve.
Nekem 2012-es 1.4 TSI CAXA Jetta-ban 68.000km-van. Tegyük fel, láncot kell cserélni mondjuk egy év múlva 80.000km-nél. Akkor a 9 éves autóra kellett költeni (most szándékosan nagyobb összeget írok) mondjuk 400.000Ft-ot a vezérléscserére, amivel megint elmegy 9 évet.
És ez elég pesszimista becslés, mert a legtöbb 1.4 CAXA 130-150 ezer kilométert is elmegy a gyári lánccal.Itt inkább a sok kókler szerelővel van a probléma, mert per pillanat én sem tudom, hogyha holnap elkezd csörömpölni a lánc, akkor hova menjek.
A fentieket az 1.4 TSI CAXA-ra írtam, a turbós kompresszoros 170 lovas verziót azért valóban nem erőltetném.
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Eagl3 #183691 üzenetére
150-et szerintem is elmehet a gyári lánccal, de nyilván használatfüggő. Nálunk a családban CAXC A3-ban 150-nél lett a komplett vezérlés cserélve, ott már hidegindításkor erősen lánchangja volt. A vezérléssel az olajszívattyú is módosított lánckereket kapott új lánccal. Utóbbival elvileg többet forog, ezáltal nagyobb a szállítási volumen. 157-nél volt diózva, ami a képek alapján má ráfért, de igazából nem volt trágédia, és használat során sem volt ég és föld a különbség utána. Leginkább hidegen simult ki az alapjárat. Turbó, magasnyomású szivattyú, befecskendezők egyelőre tartják magukat, de mindenből kapja is a legjobbat, meg azért ésszel van használva.
Ezt figyelembe véve én kifejezetten szeretem ezt a motort. Jól autózható, egész dinamikus és takarékos motor. (A3/Golf méretben nézve)
-
laabom
tag
Nem, tudom hogy ne resetelnék. Pont azért kérdeztem de ha szólok nekik akkor biztos resetelik. Igen nekem is még közel 20e km-t ír ki. Mindegy várok még vele aztán majd utánakérdezek a márkaszerviznél maximum.
Qru: Rendben akkor megvárom a 15e km-t és utána meglátom.
Köszi azért mindenkinek a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
erdey_a
őstag
válasz Eagl3 #183691 üzenetére
a 400ezer forint annak fényében húsbavágó, hogy pl. egy fiat stilo-n a vezérléscsere ennek ugye tizedéből megvan, illetve a 9-10 éves autó árához képest kis túlzással majdhogynem gazdasági totálkár egy ilyen akció.
Az meg, hogy nekem 7 éves a kocsim és a második lánccsere jön, megint nem a 9 évente egyszer dolgot mutatja. Pedig őszintén mondom, elég megkímélt a szekerünk és minden jót megkap. Gond se volt vele soha. Szóval a kocsit szeretem, soha ilyen jó autónk nem volt (illetve de, egy 1.2 Fiat Punto ELX), de a 400ezres szervizeket nem.Hol van a totalcar cikkben emlegetett "bűnbánó készlet", amit okoskerékkel együtt 80ezerért dobálnak?
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
Tin
veterán
válasz laabom #183693 üzenetére
Én itt Németországban megkérdeztem a kb 300 km-es kocsiról a hivatalos szervizt amikor téli gumit vettem rá, és hülyének néztek, hogy miért akarom cserélni előbb. De kedvesek voltak, megnézték a gépben alvázszám szerint, és mondták, hogy akkor vigyem ha a kocsi szól, azaz kb 30e km vagy 2 év.
Csak hát ugye az ember vigyázna a vasra, de "okosba" meg nem szívesen oldanám meg egy garis autón. -
-
grizlisandor
addikt
válasz erdey_a #183694 üzenetére
Nincs semmi okosba, ha olajcserét akarok az autómon, igenis csinálják meg rajta. Off topik márkájú garanciális autós ismerősök közül, kb. mindenki a gyári előírás felénél lecserélteti az olajat a jól bejáratott szerelővel gyári szűrővel.
(#183697) molnarpeter:
Múltkor pont volt Novothnál szó a tsi láncos vezérlésekről, bedobtam a topikba is.
Ha hosszabb időre tervez az ember az autóval, akkor lehet érdemesebb lenne "fejlesztett" vezérlést. -
ShakesVezér
csendes tag
Sziasztok.
Valakinek lenne tippje hogy mi lehet a probléma az autóval? V golf
Lezárás után fél-egy perccel mikor hogy, elkezd sípolni éles hangon és az indexek villognak.
10-ből 8X ezt csinálja,ajtókat ellenőríztem mind lezár,csomagtartó is lezár.
Ablakok fel vannak húzva,világítás nincs rajta.
Próbáltam üresben és sebességben is.Előre is köszönöm a segítő válaszokat.