Hirdetés
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tkesy
őstag
Sziasztok,
Bevallom nagyon rég jártam erre, bár néha-néha beleolvastam a topikba és most is tulajdonképpen búcsúzni jöttem, mert megvállok(/tam) az Ampera-tól, (és nem Opel az utód) de gondoltam megosztom a fogyasztási adatokat, mert ez (volt) a legtöbbször feltett kérdés a kocsival kapcsolatban...
A teljes élettartalmához nincs meg a beletöltött kWh mennyisége, a (prémium) benzin meg látszikViszont az idei évhez, jan - aug vége között megvan, és az elhasznált 16,2l mellett 1138 kWh áram ment bele a kocsiba (töltési veszteséggel együtt) a megtett 5352 km-hez. (ami nagyrészt Bkalász - Zugló ingázásból tevődött össze amúgy.)
Remélem ez az infó hasznos lesz valakinek, itt az a kérdés főként, ki mennyiért szerzi be az áramot, annak függvényében át tudja számolni normál autóra...Az összes idő alatt a karbantartási költség nem volt jelentős, egyetlen olyan hiba volt, ami nem kopó alkatrészek kapcsán jelentkezett, ezt végül kb 50e Ft-ből az e-Service javította.
Illetve az Ampera kormányzáros típushibája nem lett rendberakva, többször is meg tervben volt, de végül mindig elnapolta a szervíz, az kb +80e Ft-os kiadás lett volna még. -
tkesy
őstag
Rég jártam erre,- és ahogy nézem sikerült kihagynom két topik találkozót is
,- de ezt most itt hagynám...
Tavaly május 15.-én volt, hogy nulláztam a számlálókat és elkezdtem használni az Ampera-t napi rendszereséggel, azóta ennyit mentem vele:Hogy a benzin mellett ehhez mennyi kWh áramot használtam el, azt nem tudom, a kocsi nem méri, én meg különböző helyeken töltöttem, de nagyrészt sikerült megoldani hatótávon belül a dolgokat, "hegyizés" nélkül...
Télen a hatótáv úgy 35-40km körül alakult, (mondjuk nálam a fűtés 24 C van állítva) most tavasszal / ősszel ez 55-60km körül mozog, de nyáron valószínűleg meglesz a 70 km is itt a városban... (Szentendrei út / Hungária // M3 kivezető / M0 a fő útvonalam - csúcsidőszakban...) Páran az fb-s Ampera csoportban ezektől az értékektől elsírnák magukat, de én ennyit tudok kihozni belőle a jelenlegi vezetési stílusommal...
A kötelező szervizen és egy téligumi+felni szetten kívül nagyrészt csak "nice to have" dolgokra költöttem eddig (LED-es izzók bentre, új HIR2-es izzók a lámpákba, üvegfóliáztatás, stb...)
Összegezve a dolgokat: egyszerűen imádom az Ampera-mat, és eddig egy másodpercig sem bántam meg, hogy megvettem... Plusz a mai napig megnézik az emberek, pedig most már tényleg sok rohangál belőlük, legalábbis it Budapest környékén...
ui.: egyetlen bosszantó dolog volt eddig vele, az az hogy senki nem tudta felprogramozni a téli szetthez vett TPMS szenzorokat a kocsihoz... Pedig próbálkoztak vele páran, de végül kénytelen voltam visszaküldeni, pedig hivatalosan is jónak kellett volna lenni ehhez a modellhez…
-
tkesy
őstag
Nos, az újév kezdetén szeretném az alábbi képet itt hagyni, ezt sikerült "alkotni" tavalyi évben.
2018.05.15 - 2018.12.31
Az utolsó 500 km-en még romlott is egy tizedet az átlagom, 7925,7 km-nél 69,1 l volt az elhasznált benzin mennyisége. Felhasznált kW mennyiséget nem tudok mondani sajnos,- én is kíváncsi lennék rá,- mivel elég sok helyen töltöttem, nem csak otthon, (egyébként ott sem méricskéltem) és azt sehol nem jelzi... (tudtommal)Az "A" számlálót hagytam futni, a "B"-t viszont nulláztam, aztán meglátjuk mi lesz idén....
-
tkesy
őstag
válasz
Declare #84465 üzenetére
Hát az igazság az, hogy az esetemben a munkahelyen való töltés esete kicsit olyan mint egy pornófilm: csak nézni tudom...
Hiába van töltőoszlop azon a telephelyen ahol a cég bérel irodát, van jogi és műszaki akadálya is a dolognak. Egyrészt nincs szerződése a cégnek a telephely tulajdonosával erre a szolgáltatásra, másrész a töltőoszlopokon van Typ2-es kábel, amihez meg nekem nincs Typ2 >> Typ1-es kábelem (még).
Ugyanis az a Typ2 >> Typ1-es kábel amit kaptam a kocsihoz és be tudok dugni az utcai (Typ2-es) oszlopba, (pl e-mobi oszlop) az nem működik úgy, hogy rádugom az itteni oszlop Typ2-es kábelének a végére...Utcai töltés: a legközelebbi nyilvános és ingyenes utcai oszlop Békásmegyeren van, ott megy a töltés,- kipróbáltam
,- de ugye az autó határozza meg a töltés sebességét, ami az Ampera esetében max 16A utcai oszlop esetében. (otthoni fali töltés esetén ez max 10A)
Tehát 0-ról kéne vagy 3,5-4h míg feltölt, és addig mit csinálsz ott napi szinten, én meg megyek vele annyit, hogy naponta kelljen tölteni... Igaz nem merítem le teljesen, de akkor is... Úgyhogy én itthon töltöm, éjszaka bőven ráér feltölteni...Napelem nincs, de tervben van, mérni meg nem szoktam, mert kiírja, hogy hány kW-ot használtam el aznap, amint trehány módon nem vezetek sehol... Az év végén meg majd úgyis kiderül, mennyi az annyi, de amúgy napi szinten durván 6,5kW-ot "eszik", ami egy 10%-os töltési veszteséggel számolva és 40Ft-os villanyár mellett 715Ft költség 100km-en (nálam). Az autó "C"-s azaz a legelső model, valamint gyanítom, hogy nem én vagyok a takarékos vezetés bajnoka, plusz napi szinten van araszolás, hegymenet, légkondi, illetve M3-as kivezető és M0-ás "gyorsítás & száguldozás", ahol azért fogynak az elektronok rendesen...
Egy liter (95-ös) benzin normális kútnál kb 385Ft, így az előbbi összegből, durván 1,85l benzint tudnék tankolni...
Ha megy a benzinmotor, akkor igen ugyanaz a karbantartási igény, de általában nem megy... -
tkesy
őstag
válasz
Declare #84351 üzenetére
Ahogy nézem, amíg nem voltam a fórum közelében a többiek kb megválaszoltak minden műszaki kérdést az Ampera-val kapcsolatban...
Amúgy én kimondottan a napi ingázáshoz vettem, ahol teljesen elektromos módban használom. A full e autót még nem mertem / tudtam ($) bevállalni, olyan plug-in hibrid-et meg nem akartam, ahol nem én döntöm el mikor megy a benzinmotor... Szóval maradt az Ampera ami ráadásul nagyon jól néz ki...ui.: Ha jól sejtem Te elsőre az Ampera-E-re gondoltál, nem a "sima" Ampera-ra...
-
tkesy
őstag
válasz
Findzs #84335 üzenetére
Köszi a jókívánságokat mindenkinek…
@Wiz Khalifa: Az a kupak puha gumiból van, a töltőt nézve az előző tulaj igen sokat használta, viszont egyelőre nem látszik semmi a fényezésen... De lehet leszedem róla...
@molnarpeter: Igen, bent vagyok, kimondottan csak az Ampera-s fb csoport miatt reaktiváltam a fiókomat...
A hátsó lámpa párásodást hibát olvastam, bár még nem orvosoltam... Tölteni viszont csak otthon a szabad ég alatt tudom, ellenben a töltőt igyekszem szárazon tartani, amennyire csak lehet... Milyen takarót érdemes venni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest