Hirdetés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- 1More SonoFlow Pro - Let it flow!
- Apple Watch
- Eufy X10 Omni - lát, de nem néz
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92646 üzenetére
Akkor felejtsd el. amit korábban írtam, mert akkor P0130 a hibakód.
P0130 = Lambdaszonda áramkör (1.hengersor 1.szonda) (ahogy Luck Dragon korábban írta)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92642 üzenetére
Kezdjük az elején: Így dobta a hibakódot?
Itt az öt szám: 10008.
Neked is ugyanez az öt szám a 13002 ?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #92642 üzenetére
Az álmoskönyv szerint ez a hibakód: = P1300 Ennek a hibakódnak ilyen tünetei lehetnek:
P1300 - Gyújtóáramkör hibája
P1300 - Üzemanyagtartály üres
P1300 - Hibás gyújtás érzékelve, alacsony üzemanyaggal
P1300 - Gyújtáskimaradás észlelve. Ok: alacsony az üzemanyag szint.Az üzemanyagszint mutatója normálisan mutatja a benzinszintet? Pl: jelez, hogy tartalékon megy, közben meg félig van a tank.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #92635 üzenetére
Amint látom, nem csak a rangod változott..
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Akkor mész vele, amikor akarsz, de ha meg akarsz győződni róla, hogy megszünt e a hiba, beindítod, és ha a hibalámpa nem világít, megszünt a hiba. A hibakód a tárolóban marad, de az ECU majd törli.
"....Az ECU csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha az 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el...."De törölheted is ha van megfelelő ketyeréd.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Szerintem alaphelyzetben nincs áram a vezetékében, ( ha lenne, kikapcsolt állapotban is merítené az akkut ).
Ezért nem is lesz gubanc. Ha leveszed a sarut, megnyugtatod magad, hisz ebből hiba nem lehet. Utóbb lesz több macera, mert bizonyos dolgokat elfelejt, (digit km óra napi számlálója törlődik, kérheti a rádió kódot, a tárolt állomások törlődhetnek, elfelejti az ablakemelő beállításokat,stb.)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Fandango #92614 üzenetére
Semmi baj nem lesz. Előfordulhat, de nem törvényszerű, hogy első indításkor pár percig ingadozó, egyenetlen lesz az alapjárat, vagy hirtelen gyorsításnál bedadog a motor, ezért az első 5-10km nél kerülni kell a hirtelen, padlógázas gyorsítást.Ha 2-3 percig hagyod alapjáraton ketyegni, nem teszel rosszat neki.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Fandango #92610 üzenetére
"..... Ezután csatlakoztassuk újra az akkumulátort, és járassuk a motort pár percig alapjáraton. Előfordulhat, hogy egy ideig az alapjárat egyenetlen lesz, vagy a motor kihagy gyorsításkor. Egy ideig lehetőség szerint kerüljük a szélsőséges terheléssel járó használatot, amíg az ECU újratanulja a reset-elt motorvezérlési paramétereket..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #92606 üzenetére
Rosszul mondtam, mert nem csak az ECU felejt, hanem pl: rádió, elektromos ablak,stb.
Elhiszem neked, hogy a leírt módon gyógyítottad, nem ismerem ezt a rendszert se, de ha a motor fordítva is tud működni, akkor ott valami nagyon nem jó,sőt....
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92607 üzenetére
Akkor otthon semmi értelme kutakodni, mivel akkor is jelez, ha éppen jó. A szakembernek mond meg, ne csak törölje a hibakódot, hanem keresse meg a hibaforrást. Nem tudom mennyire okosak ezek a műszerek, de ha a vezetőoldali légszákrendszert hozta ki hibásnak, azt is tudnia kellene, hogy mi a hibás cucc. Kérd meg a szerelőt, hogy a műszerrel ellenőrizze az utasoldali ülésfoglaltság érzékelő működőképességét.(mutassa meg hol van)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92587 üzenetére
Megnézheted az utasoldali csatikat,és kiderül, hogy neked van e beépítve utasoldali ülésfoglaltság érzékelő. Az opcom szerint a vezetőoldalon van gubanc, és lehet, hogy csak kontakt hiba. Széthúzott csatinál gyújtást ne adj rá. Mivel nem tudom, hogy viselkedik az autód, ezért kérdezek:
- Amikor előjött a légzsák hiba, folyamatosan világított ,amig a szerelő nem törölte?
- Most, hogy újra előjött, folyamatosan világít, vagy pislog.? ( nincs kontakt – világít, van kontakt elalszik?)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Szia!
A hibakód szerint valamiért nem kap áramot, ezért nem működik.
"... Kihatások a légtömegmérő rendszer kimaradása esetén:
- bejegyzés a hibatárolóban,
- a motor vezérlőegység elindítja a kényszerjárati programot..."- A hiba lehet az ECU-ban, (motorvezérlő egység)
- vezeték, kontakthiba miatt nincs tápfeszültség. tápfeszültség ellenőrzése
- A motorvezérlő egységnek több biztije van a motortérben ( 2, 30, 33, 46.) ezeknek van e köze a MAF-hoz, nem tudom.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kisapa #92545 üzenetére
Mivel a hibát nem szüntetted meg, hiába törölnéd, újra jelezne. 99%, hogy az ülésfoglaltság érzékelőd adta meg magát. Ez az anyósoldali üléslapba van beépítve.
"...A 2000-es évektől egészen napjainkig sok autógyártó cég ülésfoglaltság érzékelő matrac szenzort épít be az utas oldali ülésbe, hogy a légzsákrendszer érzékelje ül-e utas a jobb egyes ülésben. Ezt azért teszik, hogy egy esetleges ütközés során ne nyíljanak ki feleslegesen az anyósülés felőli légzsákok, amennyiben nem ül benne senki. Ez az érzékelő matrac az ülőpárnába van beépítve a szivacs alá. Elhelyezkedéséből adódóan igen sérülékeny, egy pontra koncentrálódó nagy nyomás hatására tönkremehet pl: az ülésbe való beletérdeléstől, nehezebb kutya tappancsától. A hibás működésről hibaüzenetet küld a rendszer, amit a légzsák (Airbag) lámpa világítása jelez. Kevesen vannak azzal tisztában, hogy a sérült matracból eredő légzsákhiba az egész légzsákrendszer működésképtelenségét jelenti! Tehát, ha világít a légzsákvisszajelző lámpa a műszerfalon, akkor a teljes légzsákrendszer nem működik, nem csak az utas oldali légzsákok nem fognak nyílni..."
Alaposan meg kell nézni az ülés alját, kell lennie olyan vezetéknek, ami az üléspárnába vezet.Az ülés alatt ennek a vezetéknek kell lennie egy bontható csatinak. Ha ezt széthúzod, összedugod, de a helyzet változatlan, ő a bűnös.Villanyoshoz elviheted,de bődületes árat fog mondani. Van rá megoldás, és sk meg tudod csinálni. ( A lányomnak egy hete csináltam meg, tökéletes lett, igaz, nem opel)22e- be fájt.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Azt oldal nem jól mondja, mert azoknak más a hibakódja:
Légtömegmérő (MAF) áramkör magas bemenet C-007 = P0103
Légtömegmérő (MAF) áramkör alacsony bemenet C-007 = P0102Az igazság ez:
P0100 = Légtömegmérő, (MAF) áramkör hibaHa a MAF- ról kihúzod az elektromos csatit, akkor is a P0100-as hibakódot dobja, mivel nem kap áramot, ezért nem is lehet se alacsony, se magas bemenet a MAF- nak.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #92393 üzenetére
Ha a fékolaj tartályban jó az olajszint, lehet, hogy belevegősödött a rendszer, ezért nem emel ki a kuplung,Így tudod légteleníteni Lehet, hogy csak ennyi a baja. Ha ismét belevegősödik, a kuplung főhenger adta meg magát. Ez a kissebbik rossz...
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cszolee79 #92164 üzenetére
A feltett képen számozással jelöltem a nevüket. Ezen a 3- as cső, a PCV – Pozitív forgattyúház szellőztető rendszer (kartergáz visszavezetés a motorblokkból)
Állításod: "…3-as a cső ami a karterből jön fel (ez megy tovább az 1-esbe a szelepfedélen belül.)..."
Ezek szerint a motorblokkból a 3 as PCV-csőcsonkon a szelepfedélbe visszavezetett kartergáz az 1 es szívógyüjtő csőcsonkon vezetődik a fojtószelepházon lévő szívógyüjtő csőbe, azaz, az 1 es a PCV .... Majd saját magad cáfolod is: " … Akkor 2-es mégiscsak a PCV lesz…" Ha ez az állításod igaz lenne, nem lenne elvezetése az alapjáraton keletkező kartergáznak. Most akkor 1-es, 2-es, esetleg X?
A valóság az, hogy a bevezetett kartergáz keveredik a szelepfedélben lévő kartergázzal, és nem csak az 1- esbe megy, hanem a 2- esbe is, és a fojtószelep állásától függ melyik csőcsonkon vezetődik el
"… Ha belefújsz a 3-asba akkor az egyesen jön ki a levegő. És viszont…"
Hát nem. Bármelyik csonkba befújsz, az összes többin is jön ki levegő, sőt, ha kihúzod az olajszintellenőrző pálcát, ott is jön ki a levegő, még az is szelel.Ez a szelepfedél egyszerűen működik, olyan mint egy zárt doboz, aminek van egy bevezető, és két kivezető csonkja. A csonkokat a fröcsögő olajtól egy speckó burkolat védi, így biztosítva, hogy a csonkokhoz csak kartergáz jusson.
Mint már korábban is írtam: …A szelepfedélen lévő vékonyabb kivezető csövön az alapjáraton keletkező kartergáz vezetődik el a fojtószepepházba, a fojtószelep alá. A vastagabb kivezető csövön a szívógyüjtő csőbe áramlik a kartergáz, ami a fojtószelepházra bilinccsel van rögzítve. Mivel a folytószelep nyitva van, nem akadályozza a kartergáz áramlását a szívókamrába. Ha a fojtószelep nyitva van, az alapjárati kartergáz elvezetés nem működik. A 3-as vastag csövön bevezetődik a motorblokkban keletkezett kartergáz, ami szabadon keveredik a szelepfedélben keletkezett kartergázzal, és vezetődik el.Mégegyszer, és utoljára: a PCV- nek a szelepfedélből nincs külön elvezetése, visszavezetés a szelepfedélbe csak a nyomáskülönbség megszüntetés miatt szükséges.
Részemről e témában ennyi.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cszolee79 #92156 üzenetére
"...Az 1-es a karter ami a szívócsőbe megy, stimmel. 3-as a cső ami a karterből jön fel (ez megy tovább az 1-esbe a szelepfedélen belül.) Ha belefújsz a 3-asba akkor az egyesen jön ki a levegő. És viszont.
Akkor 2-es mégiscsak a PCV lesz..."Olvasd el figyelmesen amit írtál. Ha nem jössz rá, hogy mik a bibik, segítek,de csak holnap.
Konkrétan Z16Xe szelepfedél nem volt a kezemben, de tudom, hogy ugyanúgy működik mint az X18XE szelepfedél, csak a csonkok elrendezése más.[kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #92154 üzenetére
A korábbi hozzászólásokban arról volt szó, hogy a két visszavezető külön rendszer, és ezért külön lecsapatót érdemes betenni. A szelepfedélen lévő vékonyabb csövön az alapjáraton keletkező kartergáz vezetődik el a fojtószepepházba, a fojtószelep alá. A vastagabb csövön a szívógyüjtő csőbe áramlik a kartergáz, mivel a folytószelep nyitva van, nem akadályozza a kartergáz áramlását.
Ez a törpe lecsapató max alapjárati lecsapatónak lesz jó.
A lecsapatómban kb 1000km rendszeres városi használat alatt ennyi lecsapatott lé volt a tartályban:[kép]
Ennek a nagy része koszos deszt víz, a tetején ilyen megkeményedett olajsár úszkált:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ntomka #92103 üzenetére
Tőke mindegyikben van, csak ez nem hidrotőkés, hanem lapkás. A hidrotőkés automatice utánállítja a szelephézagot, a lapkásba pedig különböző vastagságú lapkák cseréjével állítható a szelephézag.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #91982 üzenetére
"...Egyenlőre nem látom melyik az alja meg a teteje..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #91957 üzenetére
A sebváltó olajbetöltő, olajszintjelző nyílását megtaláltad, az olajleeresztő nyílást még nem, de van az is: ( leeresztő dugó 12 )
[kép]
A szintjelzőig töltd fel.A szervóolaj tartályból kiszívod az olajat, frisset beleöntöd, nem lesz levegős a rendszer.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DamianB #91812 üzenetére
X16SZR motort Astra F be is tették, és G be is.Érdekesség, hogy az F be a 16 pines csati 2, vagy 4 számjegyű kódot villogott, és azért tettem be azt a kivillogtatást. Az a lényeg, hogy 4 számjegyűt villogott.
A kódok majdnem jók, szerintem 3 hibakódod van, a 2. nem jó, de mondom sorban:
- első: 10,5,10,10= P0500 Jármű sebesség érzékelő (VSS) áramkör hiba.
A km óra az ABS től kapja a jelet. ( bal első keréktől). Amikor gubanc van, nincs jel, a mutató beesik, nem mutat sebességet.- második: 5,10,1,9= P5019 ez az ami nem jó, ilyen nincs, mert a P3999 a legnagyobb hibakód.
Szerintem felcserélted a két számot, és ez a jó: 10,5,1,9= P0519 Alapjárati levegőszabályozás - áramkör hibás működése ( alapjárari motor hiba)- harmadik: 10,3,5,10= P0350 Gyújtótekercs primer/szekunder - áramkör hibás működése
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz lsebestyen #91815 üzenetére
Nyugodtan nekimehetsz, csak a vizet tüntesd el.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #91723 üzenetére
A feltett képek alapján, úgy látom, hogy Z14XEP.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz lsebestyen #91642 üzenetére
X16XEL - központi befecskendezés
Z16XE - hengerenkénti befecskendezés (injektor)
B vekiből minimum a nagyobb, X18XE, X18XE1- et javaslom. Az X18XE- nek F18- as váltója van, előnye, hogy nem olyan zavaróan hangos a motor, pl: 140-nél "csak" 3500- a motorfordulat.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #91582 üzenetére
Van a családban 0km-től egy Z10XE Corsa C. A toronycsapágy gyárilag ilyen, nem volt hozzányúlva:
"...Mert ha ilyen hézag van akkor tud mozogni..." Nekem miért nem mozog egyikbe se?
"...de azok a kis gumi dudorok a felső lapon a kasztniig kell hogy érjenek..."
Megmondanád hogy tudna a kaszniig érni, mivel ez a bütykös porvédő gumi a támcsapágy rögzítő anyájára ül fel,tehát a távolság adott, állítási lehetőség nincs.
És igen, a kormány tekergetésekor ez a bütykösgumi porvédő billen,mozdul, de a kasznihoz nem ér hozzá, csak majdnem.
A korábban feltett képeim szintén b1 vekimről valók.
Nem nagy dolog pár képet lőni a te toronycsapágyadról, ahogy szépen köbe üli a kasznit. Nagyon várjuk.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #91578 üzenetére
Én csak arra a kérdésedre válaszoltam, hogy kell e oda, van e ott hézag. A feltett képem csalóka. Nekem alap helyzetben 4mm. A 2cm nagyon sok. Jó a tipped, a toronycsapágy kattan, kopog, na meg a kátyúknál se marad csendben. Mindkét oldal komplett csere, és jó darabig nem lesz gond.Az van megcsinálva normálisan, amit sk csinálsz. Csere után futómű ( kerékdőlés ) beállítás szükséges.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DamianB #91572 üzenetére
Ha egyedül is nekiállsz, segítek.Kezdjük sorba:
- Motorolajszint ellenőrzés. Ha kevés van benne és azért van jelzés, tölts utána. Ha jó a szint, mégis világít, a jeladó rossz.
- A motortérről egy kép, hogy hol, mi van:- A hibakódot így tudod kivillogtatni:[kép]
10, vagy 16 pines csatid lehet.Mindkettőnél látni mit kell áthidalni, egy vékony dróttal. Ha megvan a hibakód, megmondjuk mit jelent. több hibakód is lehet. Ezeket addig villogja fojamatosan, míg meg nem unod.- Sorban megnézni a befecskendező egységre menő gumicsöveket, hogy épek e, nincs e a levegőbe szabadon lógó cső, a befecskendező egységen lnincs e szabadon lévő csonk.
- A befecskendező egység tömítések épek e nem e tud fals levegőt beszívni.
- Alapjárati motort kivenni, megtisztítani.
- EGR-t kivenni, megtisztítani, ellenőrizni, hogy működőképes e. (ha nem tudod hogy kell kérdezz.)
- Ellenőrizni, hogy a befecskendező egységen lévő fojtószelepállás érzékelő működőképes e.
- Nem ártana a befecskendező egységet kivenni, szétkapni,kitakarítani.
- Ellenőrizni, hogy a tankszellőztető rendszer működik e.
- Mivel nagy az üzemanyag fogyasztás, az alapjárat is ingadozik, érdemes megnézni, hogy a szívólevegő előmelegítő jól működik e:[kép]
Ha ezek rendben, nagy baj nem lehet.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz odorgg #91552 üzenetére
Ott van hézag, levegőben van az a bütykös gumialátét. Nekem is a levegőben van, még eredeti gyári, és még hibátlan.
A kormány tekerésekor ez a gumis rész billen, mozdul. Ha nem lenne a levegőben, befeszülne, nem tudnál kormányozni.A kerék egyenes állásában párhuzamosan áll ez a bütykös gumialátét,nem billen semerre: [kép]
Kerék balra kitekerve felfelé billen :[kép]
Kerék jobbra kitekerve lefelé billen:[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DamianB #91505 üzenetére
A motortipus pontos ismerete nélkül csak találgatni lehet,mert pl: X16SZR-nek, X16XEL-nek van alapjárari motorja, Z16XE-nek nincs.
"...ABS lámpa kivillan nincs km/h állás..."
Most akkor ha az ABS kivillan, akkor a sebességmérő mutatója beesik 0-ra, nem mutat sebességet, vagy sebességet mutat, csak a km számláló, és a napi számláló adatai tünnek el?
Tárolt hibakód nincs?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #91510 üzenetére
Szerelőt keres, nem szerelgetni akar, mivel nincs gépközelben. (így meg csak vastagon lehúzzák)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Csabex #90941 üzenetére
A termosztát akkor rossz, ha
zárt állapotba beragad. (nem nyit) Ilyenkor a hűtővíz hamar felforr.
nyitott állapotba beragad (nem zár) Ilyenkor a hűtővíz nem éri el az üzemi hőfokot.
Neked normálisan működik, de attól cserélheted, de ne várj csodát.Ha a kupak nem zár rendesen, nincs túlnyomás, természetes, hogy kinyomja a hűtővizet.( az lenne furcsa,ha nem nyomná ki)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #90860 üzenetére
"....A jól kevert fagyállós víz egyébként is 120 fok alatt nem forr fel,..."
A sima víz, általában 0-C fokon kezd szilárd halmazállapotúvá válni. A fagyálló ezt tolja el, keverési aránytól függően kb -35C fokig. A fagyállónak nincs köze a forrásponthoz.
A hűtővíz forráspontja azért kb 125C fok, mert zárt a rendszer, amiben 1,2-1,5 bar túlnyomás van.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Csabex #90863 üzenetére
A rendszer légteleníti magát, és működik megfelelően, ha a kiegyenlítő tartály zárófedelében lévő szelepek is megfelelően működnek.Csináltam egy szösszenetet, remélem érthető.
Ellenőrizd a szelepeket, lehet,hogy nem működnek. A vákuumszelepet ne piszkáld, vékony rúgó tartja a helyén, ha birizgálod, könnyen nyúlik. Az egész a sárga házból könnyen kikapható, így látni, hogy mihez kell óvatosan nyúlni.A túlnyomásszelep rúgója masszív, abba nem tudsz kárt tenni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #90854 üzenetére
Így jár aki nem tudja, hogy mit olvas. valóban C, mint a Korvin árúház
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Zolee #90773 üzenetére
Nekem az anyagköltség 0Ft, mivel elhatároztam, hogy nem adok érte pénzt, csak otthon található lomokból csinálom meg, és olyan feltételekkel, hogy legyen elég nagy a tartály, lássam mi van az elvezető csőben a tartályig, lássam mi van a tartályban, a tartályt csak úgy rögzíthetem, hogy lyukat sehova nem fúrhatok, a tartály lentebb legyen mint a szelepfedél csonkja. Legnagyobb gond a szűk tér volt, de most már ezt is megoldottam.
Ha nem akarsz külhonból rendelni, egy tizesből házhoz szállítva kijön.[link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #90782 üzenetére
Szivargyújtó kiszedése:
1 - vékony csavarhúzóval a műanyag takarónak alányúlsz,kipattintod.
2 - rögzítőcsavart kicsavarod.
3 - hamutartó tengelyét balra eltolod, utána már kivehető.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Zolee #90754 üzenetére
Házi, ez a 3. változat, de csak a helyszűke miatt variáltam, ill a tatályt módosítottam, mert a műanyag tartálynak nem igazán tetszett a folyamatos nagyobb hő.most ez van
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Zolee #90752 üzenetére
Igen, jól rémlik. 5. éve teszi a dolgát.Műszakira se veszem ki, annyit mondtak,hogy ügyes, hasznos dolog. (látták mi van a lecsapatóban ) Amúgy a márkásabb autókba gyárilag is van beépítve.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Ha nincs hibakód,csak műszeresen, élő adatok kiolvasásával leszel okosabb, így csak találgatni lehet.Szarakodhat a gyújtótrafó, valamelyik gyertya ,gyertyakábel, pipa áthúz, fals levegő, üa nyomás,stb.
Tanítsd úja,lehet az csak a baja. Akku - min 1 órára le, majd sportosan meghajtani.(lambdaszondát nem tanulja ) Gázpedál bovdenes?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A vez tengely jeladó tud ilyet csinálni (saját tapasztalat) Lehet, hogy nem a lambda rossz, csak fals levegőt szív, vagy égéskikimaradás érzékel, stb
Ha a főtengely jeladó rossz, ha inddítózol, nézd a ford szám mutatót.Ha nem mozdul meg fölfelé, tuti hogy a főtengely jeladó a ludas.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #90633 üzenetére
Ha a check engine világított, van tárolt hibakód.Villogtasd ki [kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz athomi #90568 üzenetére
Az esetek többségében a kipufogó oldali megy tönkre, de illik párban cserélni.
Ha ilyen gondom lenne, kíváncsiságból megcserélném a két szelepet, hogy akkor mi lesz? Ha valóban a szelep rossz, akkor a szívóoldali szolenoid szelepre kell hibakódot dobnia. (egy próbát megér szerintem)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Kiszereled, és látni fogod, hogy nem látsz semmit. Működése hasonló, mint a termosztátnak, ha nyitott, vagy zárt állásba beragad, (nem működik) ezért csak a csere segít.
Ránézésre csak egy menetes rézszínű tömböt látsz,
( lényeg a működtető rendszer) a tömbön belül van:Több ilyen ilyen működésű jeladó, kapcsoló is van beépítve, pl:hűzőventi kapcs, klímaventi kapcs, beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, vízhőfok jeladó ECU-nak, vízhőfok jeladó vízhőmérő órának, stb.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A vízhűtőn kell lennie egy hűtőventillátor kapcsolónak. Valszeg ott lesz gubanc,, beragadt,ezért működteti a ventillátort. Multiméterrel ki lehet mérni,hogy ő e a bűnös. (relét ne keress,az nincs)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #90186 üzenetére
"dobozka" nélkül is van fék, és normálisan működik. annyi a gubanc, hogyha satuféket nyomsz, akkor a kerekek blokkolnak, (csúsznak) az úton, mivel a blokkolásgátló (ABS) nem működik. Mivel nincs ABS lámpácska jelezni fog.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz pvt.peter #90153 üzenetére
Ha megnézed a táblázatot, R16-nál ET41 szerepel. Az R16 ET44 simán feltehető, (ez volt a kérdésed) annyi lesz a különbség, hogy az autó nyomtávja 6mm-el keskenyebb lesz.ET jel, és a Keréktárcsa jellemző méretei
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz FoLey-v #89923 üzenetére
Továbbra is azt mondom, neked azért nem működik, mert nincs kiépítve a rendszer. Korábban tettél fel egy képet a bizti tábládról: Ezen látszik, hogy se fényszórómosó relé, se bizti nincs. Valszeg azért nincs, mert nincs mit működtetnie.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz BenQhunria #89909 üzenetére
A hibakód a szívósor nem megfelelő működését jelzi.P1109 hibakód
Szerencsés esetben csak a túl sok korom lerakódástól nem működik megfelelően, de gond lehet a mozgató rudazattal, vagy szorulnak a kis lapátok, amik elzárják a levegő útját, esetleg a vezérlőmotor nem működik megfelelően. Attól, hogy módosított a szívósor, még nem lesz gondozásmentes, a kosz, trutyi ugyanúgy lerakódik.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A kormány tekerésekor ez is elmozdul, de minden helyzetben az egész egység stabil. A bogyók bizonyos helyzetekben éppencsak hozzáérnek a lemezhez (letörlik a port) Bogyók nyoma a porrétegen nekem is látszik.
Autót beindítod, tekergeted a kormányt, és látni fogod, hogy mozog.
A baj akkor van, ha a támcsapágy, vagy a rúgóstag rögzítő anyája meglazult. Ilyenkor menetközben egyenetlen úton, kanyarodáskor hallani csörgő, zörgő, kattogó hangot.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #89851 üzenetére
Így már értem.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #89849 üzenetére
Ezek benzinesek.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz siletto #89820 üzenetére
A találgatásoknak nem sok értelme van. Keress olyan szerelőt, aki tud oszcilloszkópos mérést végezni.Ezzel a méréssel lehet a legtöbb adatot megtudni a lambdasznonda működéséről.Lambdaszonda műküdésének ellenőrzése
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz adalbert1 #89810 üzenetére
Pontosan úgy működnek, ahogy leírtad. Mivel az olajszinted jó, nem lesz gubanc,,csak zavaró, hogy jelez (mert rossz). Gyógyítani olajcserénél célszerű, mivel az olajteknőbe van beépítve, ezért azt meg kell bontani, csak úgy lehet cserélni.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz adalbert1 #89799 üzenetére
A legvalószinűbb az, hogy az olajszint érzékelő jeladód rendetlenkedik, csak a csere segít.Ő az olajteknőbe van beépítve. Ugyanilyen tünetei vannak, ha az olajnyomás gomba haldoklik, illetve ha az olajnyomás szelep el van koszolódva,ezért beragadhat, és ezért nem megfelelő az olajnyomás.
( elsőnek nézd meg, hogy az olajnyomás gombád tiszta száraz, vagy olajos e)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bozont #89780 üzenetére
A b vekimen több mint 15 éve van első,hátsó feltéve, és a mai napig hibátlan, semmi mozgás, cicergés. A fényezést nem bántja,csak szépen pontosan követi a sárvédő alakját. Atomstabil.
Első HátsóMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89552 üzenetére
Ne hagyd magad átverni.Ez a kétnapos duma csak azért van, hogy miért fog sokat kérni az olajcseréért.Én a helyedben elsőre csak annyit kérnék,hogy nézze meg az olajszintet, és az olaj szinét.
Én sk csináltam, és elbizonytalanodtam, hogy kell e gyorsan cserélni az olajat, mivel a szine olyan mint az új olajnak,[kép]
viszont a szint kicsit alacsonyabb talán, mert a szintellenőrzőn nem jött ki olaj. (180e km) Nekem a váltó F18 5 fokozatú.Ha mindenképp cseréltetni akarod, mond meg a mesternek,hogy neked úgy csinálja az olajcserét, hogy vegye le az olajdeklit, kb 13 csavart kell kitekerni,[kép]
olaj zutty mind kijön, deklit kitakarít, új tömítéssel deki vissza,és mehet a feltöltés.[kép](Arra kíváncsi leszek ,hogy mivel fogja indokolni, hogy ez így miért nem jó.)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz stickermajom #89506 üzenetére
Ezek szerint az autódba gyárilag olyan nappali menetfény van beépítve, ami automatice teszi a dolgát, azaz sötétedéskor átvált éjszakai üzemmódba, és van refi, tompított, komplett hátsó világítás.(ezért nem nyúlsz kapcsolóhoz)
Az utólagosan beépített cuccosok egyike se tudja az automata átváltást, ezért szerintem az egész rendszer működése alapvetően nem megfelelő.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz speedernet #89424 üzenetére
Majd meglátod, hogy nem bonyolult.
A baloldali rész a tartalomjegyzék,azt görgeted lefelé. Ami érdekel arra katt, és jobb oldalon megjelenik az adott téma részletesen.[kép][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89422 üzenetére
Örülök, hogy meggyógyult. Jó szelet a vitorlázáshoz.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest