Új hozzászólás Aktív témák
-
-
gyimger
őstag
Autós játékban (Flatout? Gaz Guzzlers?) láttam már Nvidia reklámtáblákat, simán elfért, lehetett volna rajta tényleg bármi, nem zavart volna. EA nyugodtan tehetne focis játékba a valós reklámtáblák helyére bármit, az se lenne zavaró. Egy több körös Battlefieldnél, amikor rohannál vissza lődözni és bejön egy átugorhatatlan Jysk reklám, akkor azért sok kontroller alakú lyuk lenne a tévéken.
-
Bad Pritt
félisten
-
consono
nagyúr
Én imádom a Sony stry driven csőjátékait, de még mindig nem jutottam el oda, hogy vegyek PS5-öt a PS4 mellé, mert egyszerűen nincs arra sem értékelhető játék több, mint Xboxra. Persze ha valaki még nem játszott a most remake-elt PS3-as meg PS4-es játékokkal, akkor más a helyzet.
-
l.skywalker
titán
Illetve játékos oldalról értelem szerűen mi várunk valamit, nem azt, hogy az ő oldalukon a döntések a profitábilitást támogassák, hanem, hogy olyan tartalmat állítsanak elő, amitől befelé nő a hajunk. De alapvetően látszik, hogy a játékipar is ki lett szoltáltatva a nagyvállalait manőverezéseknek és egy évben több céget vásárolnak fel ill. szántanak be, mint amennyi értékelhető játék kerül ki a piacra. Ellenben legalább azoknak az ára is már 80€
-
negyven2
veterán
Szerintem nem, és szerintem szerinted sem
...
De a megfelelő SoT-os felületek-en (meg az ezzel foglakozó felületeken), már megy a vita és kárörvendés, hogy ez megint egy " jó nagy L" az MS-nek! Az fps drop meg mint írtam, a hálózati része és minden hozzá köthető dolog miatt van (több platform, különböző build, több játékos, és több olyan játékmód, ami PS5-ön, majd csak az ottani megjelenés után lesz elérhető.
De amúgy itt nem a tákolt kód a lényeg, hanem tényleg az, hogy frissebb a build, eleve egy új platformra írták át, tehát jópár dolgot nem csak átvittek, hanem újraírták. Illetve szerintem a Rare-ék, amikor megcsinálták az X|S kiadást, akkor beállították ezt a grafikai beállításokat, és szerintem az elmúlt 3-4 évben nem is nyúltak hozzá (hiszen minek).
Amúgy mint írtam is, a tesztelt PS5-ös béta változat az részben egy sokkal újabb, Xbox-on jelenleg csak Insider-ben elérhető build-re épül.
Moby: ebbe már nem akartam ennyire belemenni, de nagyrészt itt lehet a megoldás egyik kulcsa. Azért csak az egyik, mert ettől még azért a multiplatform címek többsége (talán 60-70%) azért mégis csak jobban teljesít Series X alatt, mint PS5-ön. Csak ugye annak nagyobb a hírértéke, hogy a papíron gyengébb gép, jobban futtatja a játékokat, mint a "világ legerősebb konzolja".
Amúgy szerintem is főleg a jobb API-hez lehet köze. Mert bár már nem teljesen ugyan az a kettő, de ugye elviekben ( vagyis papíron) a PS3 sokkal erősebb hardver volt mint az X360, de aztán a multi címeknél szinte mindig az X360-as verzió volt a jobban kinéző. És ott is ez nagy részben jobb API-nak volt köszönhető (vagy inkább annak, hogy a Sony-é volt nagyon rossz). -
-
Bad Pritt
félisten
Hát ha szigorúan nézzük persze, a Demon's Souls pár részlete ott van az Elden Ringben (sőt, néhány boss is 1:1
), de rengeteg minden ki lett gyomlálva a formulából ahhoz, hogy elérjünk 2022-ig. Igazából akár a Castlevaniáig vissza lehetne lépkedni, hogy meglegyen az origó.
Én személy szerint inkább a DS2-től nézve látom azt, hogy van egy egyértelmű kontinuitás, aminek a végén ott az Elden Ring. -
Bad Pritt
félisten
Köszönöm, ennyit szerettem volna kihozni az egészből.
Amúgy nem, mivel a BG3 egy kivétel, nem pedig szabály. Ekkora játék ilyen early access programot nem kapott, kivéve nyilván a notórius early accessben maradókat.
Meg amúgy is, hogy tudna egy ilyen játék mtx nélkül versenyezni egy mobil kártyajátékkal, ami hetente kitermeli a BG3 eddigi teljes bevételét? Sehogy.
-
Bad Pritt
félisten
Nem.
UK Demon's Souls virtually sold out
Media Create reports a 95% sales rate for Demon's Souls, meaning it was pretty much sold out everywhere
Yoshida said Sony "dropped the ball" when it passed on publishing Demon's Souls in North America and EuropeNem hozott óriás számokat, de mindhárom kiadója meg volt elégedve a számaival, ezért csapott le rá a Bandai Namco (európai kiadó anyavállalata).
De továbbra sem tudom, mit akarsz bizonyítani, eltelt tizensok év, fél tucat játékkal és ez alapozta meg az Elden Ring sikerét, a Demon's Soulsnak vajmi kevés köze volt már hozzá.
-
Bad Pritt
félisten
Nem lőtték le, a Sony hülyesége volt, hogy Európában és Észak-Amerikában nem ők adták ki, a Bandai Namco meg látott a Fromban potenciált és elhappolta a folytatást. A többi már történelem.
Pontosan, a Baldur's Gate 3 menő. De ez nem azt jelenti, hogy egy halott zsánerből hirtelen kolosszusként támadt volna fel a semmiből, elég sok jele volt az elmúlt évtizedben, hogy egyre több ember érdeklődik a CRPG-k iránt. BG3 jókor volt jó helyen.
-
Moby
veterán
Hát az biztos, hogy egészen új színt hoz majd a játékkészítésbe
-
Bad Pritt
félisten
Nem a Demon's Souls változtatott piacot, az csak egy első lépés volt afelé, hogy a soulslike játékok ilyen felkapottak legyenek, a Bloodborne vagy a DS3 sokkal többet tett az ügyért.
Az összes nagy továbbra is leszarja a CRPG-ket, senki nem fog elkezdeni ilyeneket gyártani Larian ide vagy oda. Eddig is kellettek ezek a játékok az embereknek, BG3 csak arra példa, hogy a birkák veszik, amit Twitchen látnak.
Vannak MS játékok, amik szélesebb közönségnek szólnak, de az szimplán nem igaz, hogy csak olyat gyártanának, amivel mindenkinek meg akarnak felelni, pont az ellenkezője látszik évek óta.
-
Moby
veterán
-
negyven2
veterán
2011. február/március környékén jelent meg a 3DS. 2017 december végig (akkor már kint volt a Switch, amiből addig elment ~15 millió), eladtak belőle ~72 milliót (75+ millió lett végül). A 2004-ben megjent elődjéből, a DS-ből 2011. szeptember végéig elment 150 millió (154 millió lett a vége).
-
Bad Pritt
félisten
Piacot változtató termékek biblikus mértékűek.
Meg amúgy is nagyágyúval kell tüzelni!
Oké, csak a kommenteddel ellentétben nem egyik napról a másikra történik mindez. Pl.:
Azzal nincsenek tisztában hogy a jó játék vagy bármilyen szórakoztató termék igenis megosztó! Erre ők próbálják csinálni a mindenkinek megfelelő játékokat ami igazából senkinek se tetszik.
Melyik játékokra gondolsz? Csak mert a Microsoft portfóliója ebben a generációban olyan szinten diverz, ami szerintem precedens nélküli, függetlenül a játékok minőségétől és van köztük nem egy, ami egyáltalán nem a manapság trendi zsánerekben készült, pl. Gears Tactics, Pentiment, Grounded, Flight Simulator és sorra hozzák az RTS-eket konzolra. Oké, nem mindegyik van a universal acclaim kategóriában, de azért azt kijelenteni, hogy senkinek sem tetszik elég merész.
Még a Starfield szintű középszernek is megvan a maguk meglepő közönsége, az egyetlen ordas nagy bukójuk a Redfall volt tavaly.
23ban éljeneznek a BG3-ért, ami egy olyan műfaj ami 20 éve meghalt.
CRPG zsáner él és virul az elmúlt évtized alapján,a Kickstarter-korszak nagy nyertese volt a szubzsáner. Larian, InXile, Obsidian és az Owlcat Games is több olyan játékot tett le az asztalra, amik milliós nagyságrendben keltek el több platformon és rendkívül jó véleménnyel van róluk a szakma és a játékosok is, az olyan szösszenetekről meg ne is beszéljünk, mint a Disco Elysium, ami egész egyszerűen túlmutat a videojátékon, mint médiumon. Egyáltalán nem volt egy halott stílus a BG3 előtt sem.
22ben megkoronázzák Mijazakit, egy olyan műfajú játék miatt amit 10 évvel azelőtt konkrétan elásták, úgy kellett kiásni, hogy Európaba és amerikába is eltudják adni.
Ez sem a bokorból nőtt ki hirtelen, Dark Souls 1 és Sekiro között minden játékuk minimum egy rangosabb év játéka díjat elnyert - DS1 még a világ legjobb játéka is lett pár éve - és a Dark Souls 3 meg a Sekiro már tízmilliós nagyságrendben kelt el.
-
negyven2
veterán
A BG3 az irtózatosan nagy netes hype-hoz képest teljesített "gyengén".
2010es évek elején a handheldek meg elég szarul mentek és a Wii U után a nintendoban se volt nagy bizalom.
Ott volt nekik a 3/2DS széria, amiből rendesen fogyott azért. Sőt, elég valószínű, hogy a Switch sikerének nagy részért a DS is felelős (hiszen lényegében a Switch-el véglegesen egybevonták a kézikonzol és az asztali konzol piacukat).
-
Moby
veterán
>A Nintendo swtichet megjelenés előtt senki nem értette
Nem tudom itt kire gondolsz. A tájékozlat fórumozok egy része maximum. Mindenki értette. A nintendo kézikonzoljai gigantikus sikerek voltak mindig, pedig a hardver mindig az adott korban foscsi volt azokban. Értette ezt mindenki, aki kicsit is ismerte őket, nem volt ez egy kicsit sem meglepetés. Meg értem, hogy a szakma odáig volt a BG3-ért, de a kasszákat nem rohamozták érte széjjel.
De a zsákutcát nem erre értem. A tévére köthető, AAA játékokat futtató nagykonzol éppen a szemed előtt döglődik. Van még benne max 1 nem annyira gáz generáció, aztán szevasz. Sok játékot már arra sem vízonálok, ahogy ez a generációs is a szegénységi bizivel megy majd nyugdíjba. -
opr
nagyúr
Szerintem is. Teljesen jol megvan egymas mellett a mobil meg a barmi mas. Teljesen mas piac, mas igenyek, mas vevokor relative pici metszettel.
Es amugy igen, megnezzuk az elmult par ev nagy sikereit, arra a sokkolo felfedezesre jutunk, hogy - mindegy az, csak FUN legyen. Legyen benne sziv es lelek, jo legyen a jatek, es dol a le. Jo lenne, ha a sok visionary konyvelo ujra rajonne erre.
-
A Switchet en is hosszú eveken at csak nezegettem, nem tudtam hova tenni, neha ugy voltam vele hogy kell, neha meg hogy mégis mit fogok rajta jatszani. Aztan tavaly vettem egyet es többet jatszok rajta mint a PS5-on. Jo, en hulye vagyok, mert siman kepes vagyok Resident Evil HD-t, meg Quake 2-t is jatszani rajta, amik 20 eves jatekok
-
opr
nagyúr
Ennek az elore menekulesnek amugy abszolut latnam ertelmet, plusz kulonosen az MS-nek valszeg meg jol is jonne, ha nem egyszerre jonnenek ki a PS-el, hanem x evvel eltolva.
Viszont elore menekulni csak ugy lehet, ha ott a content.Egy "vegyel meg erosebb gepet GP+streamingre" jeligere ugy, hogy az emberek eleg nagy reszenek miatt max 1-2 eves a teljes aron vett mostani XBOX-a (covid, ellatasi lanc problemak) oszinten szolva nem tudom, hanyan lennenek vevok.
Marketing szempontbol az se biztos, hogy jobb, ha ezt a gent hagyjak kiverezni, az ujra meg omlik a content (mondjuk annal, hogy nincs content sehol, biztos jobb).
Szoval nehez ez, nem lennek most az MS helyeben.
-
negyven2
veterán
Ez a MAU (Monthly Active User), ami az MS esetén is ekkora... sőt igazából a ABK felvásárlása óta már több mint 200 millió. Vagyis ez nem a konzol eladás.
Ugye a Polygon-os interjúban is az volt és az jött le, hogy amiatt, hogy igazából csak a saját korábbi buborékéban növekszik a konzol piac már nagyon régen, ezért az exkluzivitásnak a jövőbben egyre kisebb szerepe lesz, vagy akár meg is szűnik (mert már annyiba kerül egy-egy játék, hogy nem éri meg őket bezárni egy platformra. Vagyis bár még sci-fi-nek tűnik, de a lehet még ebben a generációban nem csak MS ex. játékot látunk majd PS-en, de akár PS ex. címet is Xbox-on (nem, az MLB az nem Sony ex. cím, csak Sony által gyártott cím).
Ezt az oldalt meg ki lehet cselezni, ha minden linket inkognitóban nyitsz meg.
-
negyven2
veterán
Konzol piacra van egy másik mérési lehetőség. Mégpedig a negyedéves eladások száma. Igaz ezt csak a Sony (a Nintendo-t nem számoljuk ide) teszi közzé,, mert MS esetében max annyit tudni, hogy az adott negyedévben mennyivel lett kevesebb... vagy néha több a hardvereladás.
Ez alapján úgy tűnik, hogy az Xbox Series X|S jelenleg még talán ott tart időarányosan mint a Xbox One. Míg a PS5, ha nagyon minimálisan is, de időarányosan lemaradásban van a PS4-hez képest.
Vagyis ha tarja magát ez az ütem, akkor lehet a végén kevesebb PS5/XSX|S eladva mint az előző generációban. Mindezt úgy, hogy azért a játékfejlesztési költségek folyamatosan növekednek. Amit a leak-ek alapján látni az az, hogy ex. címek esetén, simán van, hogy kétszer annyiba kerül egy-egy játék, és még a $70-os ár mellet se jön be belőlük kétszeres profit. Vagyis hosszútávon elég vacakok a kilátások. Főleg ha belevesszük, hogy melyek a legnépszerűbb konzolon játszott játékok.
A Nintendo-t azért nem igazán számolják ide, mert nekik a legutolsó versenyképes konzoljuk, talán a GameCube volt. Ők egy másik piacon vannak, de ott lényegében konkurencia nélkül tudnak működni. Egyedül talán a mobil gaming ami rájuk talán problémát okozhat, de nem azon a játékkatalógus piacon amiben a Nintendo nagyon erős.
A PC, meg mindig is PC marad. A PC-s tábor esetén nem lehet megalapozni egy AAA+-os játék fejlesztését és eladását. Ugye a nagy kiadok AAA+-os játékai (de még az AA játékok többségé is) PC-n, a becslések szerint átlagban (tehát nem adott címekként), úgy fogy mint ha azokat Xbox-ra adnák el. PS-re meg van, hogy kétszer háromszor annyit adnak el mint PC-re vagy Xbox-ra. Vagyis egy játékkiadó nem alapozhat a "hatalmas" PC-s tábora, mint piac. A mobilra még annyira se. -
opr
nagyúr
Ezek nagyon jok, koszi!
Mondjuk nekem az jott le beloluk, hogy:
- A mobil piac viszi a hatan a novekedest (mondjuk ezt tudtuk). Ha ezt kivesszuk, nagyon pici/lassu a novekedes uteme.
- A PC piac szinten novekszik, de ott is le lett irva, hogy leginkabb a casual/social gaming. Szemelyes tippem az, hogy nincs az embereknek penze, szamitogep meg kell, ugyhogy fogy a sok integralt grafikas PC, aztan ami azon megy, azzal jatszanak.
- Konzolpiac is novekszik, de eleg alacsony iramban. Ez se meglepo, mert ilyen kontextusban az egy sokkal dragabb/igenyesebb modja a jatszasnak, amire kevesebbeknek van igenye meg lehetosege (telefon, PC ugyis kell/van, jatektol fuggetlenul is ugye).A problema, hogy ha igazam van, a fentiek kozul egyik se hajtja az AAA szekeret. Mobilon alig letezik igazi AAA, ott a mai napig a candy crush szintu jatekok meg a sok pay-to-win foshalom megy, integralt grafikas PC-n az se biztos, hogy elindul egy uj AAA, de ha igen, akkor se epp elvezheto minosegben (plusz aki eleve igy jatszik, az nem fog AAA aru jatekot venni).
Szoval igy a (feltetelezesekbol epitett) kartyavaram tetejere raknam azt az infot, amit tobb magas rangu vezeto is mondott az AAA jatekokrol, hogy azoknak a tabora nem, illetve nagyon lassan novekszik, ezert megy most ez a szenvedes a piacon.
A jovo szvsz az lesz, hogy szinte minden jateknak lesz mindenfele portja, akar mobilos is. Vagy streaming, bar ebben en annyira tovabbra se hiszek, tul sok dolognak kell tokeletesen mukodnie hozza, hogy tenyleg alternativa lehessen a nativ futtatashoz kepest.
-
Bad Pritt
félisten
Na, hát erről beszélek, hogy a játékosszám nem egy olyan metric, amit szívesen közzétesznek, pedig érdekes dolgokat lehetne leszűrni belőle. PS5-nél pl. nagyon érdekelne, hány új játékost sikerült bevonzani, Switch-nél mekkora volt a kézi és asztali konzolokról migrálók aránya, ilyesmik. Microsoftnál az feltűnő, hogy sok témánál fel se merül a konzol, az csak egy pillére a teljes Xbox ökoszisztémának és talán már nem is a legfontosabb számukra.
-
Moby
veterán
Én ezekből nem látok mást, csak annyit, hogy a mobilgéming növekszik, a többinek meg helybentopi van, amiért rohadtul ki van akadva mindenki, és ettől vannak sokkal borúsabb forecastek, főleg 2025-26ra. A távolabbi kép szerintem még ettől is sokkal rosszabb, Az én gyerekeim kiskamaszok, ha belőlük és a baráti körükből indulok ki, akkor nem vár már semmi jó a konzolokra a köv 10 évben.
-
negyven2
veterán
Tényleg nem szeretnék beleszólni ebbe a dologba (vagyis de, de inkább nem írtam meg), de azt azért érdemes tudni, hogy ahogyan te sem, úgy én sem vagyok fejlesztő, és nem dolgozok a játékszakmába! A beszélgető partneredről (T.Peter), viszont úgy tudom, hogy igen, és sokkal jobb be és rálátása van dolgokra (hogyan is működik ez az egész dolog. Csak ennyit szerettem volna hozzaszólni a beszélgetésetekhez.
-
T.Peter
őstag
Sosem volt cel se a 120 fps, se a 8k. De meg a 4k sem. A hdmi 2.1 tudja, azert van rairva. Plusz ha a fejleszto akarja, ki tudja sajtolni a procibol a 120 fps-t olyan jatekoknal amiknel egyaltalan lehetseges. Amellett meg nem kene elmenni, hogy grafikailag nagyobbat ugrottunk mint x360 - xone kozott. Ehhez persze kellett a feature set ami az UE5-ben es a Northlight-ban van. Ilyen ugras mellett meg ne varjunk mar felbontasnovelest is.
Remelhetoleg lesznek jatekok amik tobb figyelmet fognak szentelni a fizikanak is. Amugy pedig sok minden masban is lehetne ugrani. -
Döglött Róka
veterán
-
Döglött Róka
veterán
Nem gyakorlati, hanem elméleti síkon folyt a beszélgetés amit consono vetett fel. Megint hiányzik a következetesség.
"Ez a mostani elvileg nem lenne az, a sima PS4 és Xbox one az volt, mégis ki tudták sajtolni ami kellett.
Ebből meg szinte semmit." - Mindegyik az, az előző gen is az volt és az azelőtti is. Aki nem fogja fel, hogy egy konzol nem több olcsó alternatívánál ami már az életciklusa elején is elavult már, az van tele ilyen tévképzetekkel.Mit kell kisajtolni? Grafikus engine fejlesztő-e vagy aki tudja pontosan mire képes a hardware adott motorral vagy csak ülünk a fotelben és okoskodunk ahogy egy fórumon illik?
-
consono
nagyúr
Gondolj bele, hogy a PS4/XO 1080p-s konzolok voltak jó esetben, de inkább alatta. Ha semmi mást nem akarnának változtatni, csak annyit, hogy natív 4K legyen a játék akkor is 4x annyi pixelt kell minimum kiizzadnia magából a konzolnak... Ráadásul nem csak felbontást emelnek, mert az senkinek nem lenne elég
-
Zó
aktív tag
Nálam sajnos a "már amikoron" van a hangsúly. Mivel eléggé elmentek a nagyjából adott nézetes, egyre nyíltabb játékok világába, már ritkán jön valami, ami ebből jobban kilóg. Korábban változatosabb volt a kínálatuk. De ez nem csak az ő kritikájuk, egyszerűen megnőttek a fejlesztési idők, sokkal több stúdió kellene a régi tempó tartásához. Annak idején az id 7 év alatt jutott el a Wolf 3D-től a Quake 3-ig, most ennyi idő alatt jó, ha a Naughty Dog összehoz valamit, ami nem remaster.
Az Unchartednél voltam úgy, hogy három rész után egy negyedik már nem hozott annyira lázba, hogy rávessem magam, a Horizonnál ez az első közben jött el. Túl komoly a sztori a könnyedség helyett, túl hosszú a játék, így jobban feltűnik, ha a főszereplő karaktere kevésbé hiteles. Nyilván Aloyt nem Dantéhez (DMC) vagy Marióhoz fogom mérni, ha 100 órában kell hallgatnom drámázni, kommentálni. És nyilván a játékmenetnek is nehezebb hosszabb távon szórakoztatónak maradnia. Amúgy szeretem a hosszabb játékokat is, de könnyebb megcsömörlenem tőlük, ha nem nyújtanak a világ vagy a mechanika szintjén nekem bejövő extrát.
-
KKaresz45
senior tag
-
Döglött Róka
veterán
Oszinten teszek ra mibe allsz bele, mivel a velemenyed nem valtoztat a szokasaimon es hogy en mit szeretek jatszani
A kovetkezetlensegednek es az en feltetelezett igenytelensegem kozott meg nem lehet felallitani kapcsolatot. Nevezzuk neven a dolgot: megint tul szerettel volna magyarazni valamit, megint nagyon nagy butasag lett belole.
UI: szerintem ma sokkal jobb jatszani, mint 5 vagy 10 evvel ezelott. Aki vekeng, hogy nem, az valamit elnezett vagy keresi az elveszett gyerekkorat.
-
opr
nagyúr
Nem a karomkodas bantja a szemem, azt konkretan teljes mertekben leszarom.
A vitakultura hianya bantja a szemem a reakcioban.Lehet nem egyeterteni valamivel. Lehet az is, hogy valaki akkora baromsagot mond, hogy kivagja a budiajtot. A vitakultura szerinti ertelmes reakcio erre nem az, hogy "dehulyevagy Bela bazmeg", hanem az, hogy leirod, hogy melyik reszevel nem ertesz egyet, mi vele a problema, es mi a helyes megoldas. Ervelve. Lehetoleg tenyekkel.
Sokszor leirtam mar, de leirom megint, mint a helyi kocsog kader:
Az, hogy "konzolokrol kulturaltan", az elso sorban a vitakultura lenne. Ebbe beletartozik eleg sok dolog, de leginkabb az, hogy eszervekkel-tenyekkel vitatkozunk, es elismerjuk azt is, ha valamiben eppen nincs igazunk.Amugy az van, hogy szvsz a topik meglepoen jol tartja magat, azt hittem, nem fog ennyi ideig elni, a tarsalgas es a vita nagy resze megfelel ezeknek a kriteriumoknak. Nem vitaolimpia szinten, de azt nem is lenne realis elvarni. Igazabol ha rajtam mulna, joval erosebben moderalt topik lenne, lehet ezert is nem kaptam meg a topikgazdasagot.
Mert sajnos az van, hogy igy is csuszik lefele a szint, hiaba probaljuk paran megfelelo mederben tartani a dolgokat. Allandoan modkerbe rohangalni minden fiszem-faszom dologert faraszto meg szar erzes, igy viszont tenyleg csak akkor van moderacio, amikor mar tenyleg tulmegy a dolog minden hataron. -
Zó
aktív tag
Szerintem túlreagálod, hogy így fejeztem ki azt, az ehhez hasonló játékok hoznak le a fősodratról, és konkrétan a Sonyéról is. Ha a maroknyi sonys belső stúdió zászlóshajói bem jönnek nagyon be, akkor érthető, hogy nem csinálnak kedvet a konzoljukhoz. A Guerilla, mondjuk, korábban sem volt acélos, végig lehetett lőni a Killzone-okat, de műfajon belül nem meghatározók. Elnézést, ha ezt szerintem a maga sajátosságával együtt jól írja le a system anti-sellerség. Valljuk be, az Xbox-vásárlás racionalitását is csökkenti, ha valaki nem szereti se a Halót, se a Gearset, se a Forzát - ami rám szintén igaz, de más szempontok miatt lett értelme.
Félreértés ne essék, nem érzem magam megsértve ennyitől, csak próbálom kifejteni, ha látszólag valamiért érzékenyen érintett, természetesen jogod van csacskaságnak tartani a véleményemet, de az tény, hogy én így éltem meg a játékot, és a legjobb, amit tehettem volna az a refund kérése lett volna végigjátszás helyett, ha pár óra után dobom, akkor kevésbé lett volna hangsúlyos emlék, de akkor is egy olyan játék lenne, mely azt az érzést váltaná ki, hogy miatta érdemes konzolt venni.
A játékról más topikokban leírtam részletesebben a véleményemet, de a lényeg, hogy Aloy karaktere pszichológiai logikát tekintve szerintem mellément, a világot nem találtam eléggé a reaktívnak, a bulket sponge nem tetszett. Nekem üres és felszínes volt ahhoz, amennyi időt elvett. Nyilván ha jobban elkap a gameplay loop, a setting vagy a történet, akkor ez kevésbé lett volna probléma.
-
Zó
aktív tag
Nyilván nem szó szerint kell értelmezni, ahogy általában az iróniát vagy a szarkazmust sem. Komolyra fordítva számomra a HZD megtestesíti azt, amit a modern fősodratban nem szeretek, és nem tetszik a Sony irányvonala sem.
Ráadásul HZD-t első fecskeként portolták, és mint ilyen, az én várakozásaimat celük szemben leépítette. Ez van, végigment, de nem jött be. De a Returnal vagy a Sackboy rokonszenvesebbnek tűnik. A GoW-hoz egyelőre nincs kedvem, de az még kap esélyt (pár órát ment, és a javás kivételével a korábbiakat végigjátszottam).
-
.LnB
titán
Nem hallgatom már meg őket. Sasát nem értem, hogy mit keres azzal a palival. Inkább menne havi egyszer Checkpoint Now-ot csinálni a Stökiékkel. Na de mindegy is..
A témához, ami kialakult ebből a kommentből, már nem is tudok mit szólni. Annyiszor lefojt már ez a diskurzus. És engem annyira nem hat meg. Semmi beleszólásunk nincs sajnos, hogy ez a két cég, hogyan működik. Még ha a pénztárcánkkal szavazunk is, akkor se ér semmit. Mert kicsit vagyunk. Globálisan teljesen más tendenciák mennek a játékosok részéről, mint ami az én szájízemnek mondjuk tetszene. És ezt elfogadtam, nem kardoskodok már semmiért. Felesleges. -
l.skywalker
titán
De ez mindig így lesz. Az eltérő üzleti stratégiák miatt. A kérdés nem az, miből adnak el többet, hanem az, hogy üzletileg nyereséges-e. Mindaddig amíg nyereséges vagy, jó vagy. A Sony üzleti stratégiájának alapja a 1st party/3rd party exklusive vagy timed exclusive játékfejlesztés, így mindig "köröket" fog verni ebben másokra, hiszen ez a működés tette őket piacvezetővé. Ha egyszer is nem így lenne, ha egyszer is "nem verné köröket", akkor a működési stratégiájuk megakadna. Ez az alapja a cégnek.
De pl. az MS az előfizetéses modellel nyereséges, így ők abba fektetnek többet. Mindaddig amíg nyereségesen működnek, addig ez a konzolháború csak a részleteket nem értő fanboyok saját maguknak kitalált szórakoztatása marad, de akik objektíven tudják értelmezni azok leszarnak mindent, és játszanak. Platformtól, kiadótól, fejlesztőtől és pár magyar podcaster véleményétől függetlenül azzal, ami tetszik nekik. Itt nekünk (legalábbis nekem) a játék a lényeg. Sokan ebben a topikban birtokolunk több hardvert, lehetőségeinktől függően, hogy a lehető legjobban kielégíthessük a játék iránti szenvedélyünket, és ezt addig tudjuk nyugodtan tenni, amíg ezek a cégek nyereségesek maradnak. Ha az egyik valaha is bezárja a boltot: na majd akkor lesz itt konzolháború és majd akkor lesz izgalmas egy gaming podcast -
NyMRooD
őstag
Milyen címek? Március van, idén még lesz valami ex cím, mármint first-party, belső fejlesztés, mert én nem tudok egyről sem, 3 third-party ex cím van a tavaszra és ezzel vége az évnek ha nem tévedek. Ilyen eresztése az MS-nek is volt amikor mindenki azt mondta, hogy nincs az xbox-ra játék, pedig volt csak nem first-party.
-
negyven2
veterán
A Sony úgy ért el rekord eladást mindenből az előző évben, hogy igazából sokan a PS korszak egyik leggyengébb éveként tartják ex. játék felhozatal szempontjából. Ráadásául mind a gép,, mind az előfizetések, mind a nem Dollar/Euro alapú játékárak is emelkedtek. És érdekelt bárkit is? Nem! Max kellemetlenséget okozott a befektetői körökben, mert nem hozta azokat a számokat amiket a Sony szeretett volna (pontosabban a Sony mondta, hogy ennyit fogunk hozni).
És még ez se lett volna gond, de mivel bedőlt egy csomó GaaS project, azoknak a költségét most elszámolták és ez a profitnak a nagy részét megnyeste.
Vagyis igazából az látszik, hogy ha 0 ex. cím jönne PS-re, akkor is vinnék mint az ingyen cukrot. Míg valószínűleg ha az MS kiadott volna egy GoW/TLoU/Spider-Man szintű MS ex. címet, a helyezetten nem sokat változtatott volna.
Ugye a játékiparban nem egyszer láttunk már zseniális játékokat eladásilag megbukni, míg más hitvány játékokat meg több tízmilliós példában tarolni... -
Moby
veterán
>de ismerjük el, hogy az MS jó célpont.
Bocs, de ezt én nem tudom elismerni.
ha mindkét oldalon félreteszem az egyértelmű húzóerőt (exkluzív/game pass), és csak a maradékra koncentrálok, akkor a mai napig több pozitívum szól nálam a xbox mellett. És ez generációk óta meg is látszik: mindegyik generációban többet használtam az xboxot, mint a pst(játékidőben). Ebben is, az ezt megelőzőben, és azelőtt is. Az MS annak jó célpont, akinek a ps húzóereje a fontosabb. És ők vannak többen, és ez az egész pusztán ennyiről szól. Te is csak az egyik oldalt ismered, azt látod meg, azt hallod meg, ami oda szól. Én meg együtt élek ezekkel évtizedek óta. Láttam mindkettőnek a gyengeségeit és az erősségeit is. Meg a harmadikét is. Csak én megengedhetem magamnak, hogy pártatlan maradjak, mert senkit nem érdekel a véleményem -
negyven2
veterán
Az van, amit jópáran mondanak, hogy van 3 nagy konzol platform 3 eltérő filozófiával és igazából el is vannak egymás mellett. Az MS-nek bármenyire is meglepő jól megy a Gaming üzletág, lehet nem annyira jól mint szeretnék és nem annyira jól mint pl a Sony/Nintendo-nak, de megvannak. Ha nem így lenne, akkor nem vettek volna egy Bethesda-t, egy ABK-t, és nem szeretnének még ezeken felül is vásárolni. Nekik nem most kell, hogy megtérüljön ez a befektetés, hiszen saját maguk is 10, de inkább 15 éves távlatokba gondolkodnak az iparon belül.
És attól, hogy XYZ mennyi időt töltött el a játékvilágban (fejlesztőként, vagy "újságíróként"), az az esetek többségében nem jelent semmit. Az átlag médiafogyasztók esetében még mindig az van, hogy aki a kamera mögött van annak jobban elhisszük a dolgokat mint annak aki valójában benne van. Konkrétan az egész modern influencer kultúra is erre épül. És ebben sajnos ők se nagyon különbek. Igen az igaz, hogy az idő és kapcsolataik miatt jobban ráláthatnak a dolgokra mint az átlag olvasó/hallagató/néző, de attól még nem lesznek szakértők. hiszen jórészt ők is ugyan abból az információ kavalkádból tájékozódnak mint mindenki más.
Ez kb. nagyon durván leegyszerűsítve olyan, hogy én állíthatóm, azt, hogy a Föld valójában Maci Laci alakú, viszont ezért mindenki kiröhögne. De ha ugyan ezt egy elismert médiaszemély állítja, akkor már lesznek ott olyanok akik azt mondják, hogy: Ha ő mondja akkor így van (de ott lesznek azok is akik azt állítják, hogy valójában batman alakú a Föld).
De ez az én buborékom, és nem szidom őket, mert elismerem amit csináltak, de ettől még élhetek kritikával velük szemeben. És állíthatom azt, hogy szerintem nagyon elfogultak a Sony/Nintendo irányába (ahogy Moby is írja, főleg azért mert a hallgatóságuk többsége is ezen a véleményen van).
Az meg, hogy milyen platformon játszok az számomra lényegtelen (igen tudom, minden Xbox-os ezt állítja). Jórészt multicímekkel játszok, és igazából egy olyan MS cím van amit aktívan is játszok, a Sea of Thieves. De ez jön PS-re is, úgyhogy már ez is multi cím (Futtattak még kategóriában van a Sunset Overdrive és a Forza Horizon széria, de ezen felül más MS játék engem annyira nem mozgat meg... na jó még a Starfield). -
Moby
veterán
De itt nem erről van szó. Az internet jelentős része nem a rossz, hibás húzásokat savazza, hanem BÁRMIT, ami MS. Ami nyilvánvalóan jó, még abba is beleköt, hogy hát de ebből még baj lesz. Namost ilyen nincs. Egy csomó jó dolgot csinál az MS, amit azért illenék észrevenni azoknak a véleményvezéreknek, akik állítólag pártatlan véleményt fogalmaznak meg, legalábbis szeretnek ebben a szerepben tetszelegni, csak ez nagyon ritkán igaz. Nagyon kevés az olyan, aki objektíven el tudja mondani, hogy ez meg ez nem jó, az meg amaz viszont jó, és jó lenne, ha máshol is lenne.
-
Döglött Róka
veterán
Pedig en ertem. K draga lett a fejlesztes a covid utani inflaciotol. Junior allaskeresok senior bereket igenyeltek, kozben az emberek kimentek a szabadba es a covidos IT lufi kidurrant. Ez a gaming iparagat is erosen erintette.
Nem csak azt kell nezni, hogy hany embert raktak ki, hanem azt is, hogy honnan. Volt e egyaltalan ertelme annak a cegnek/reszlegnek.
Nagyon tudjuk sajnalni a pl sony londont, de megnezte valaki, hogy mit is csinaltak az elmult evekben?
Ui.: a gamepassba tobbminden jon egy szimpla diablo 4nel (ami mellesleg uzletileg sikeres es meg egy huzocim az elofizetesben)
-
Wesder
titán
Idénre 4 1stparty játék is be lett jelentve, az hogy az első 5 hónapban nem jön semmi, nem jelent semmit. Ellenben GamePassbe meg mindig jön valami, amit legalább kipróbálni èrdemes.
Felsoroltál 4 játékot a Sonytól, de ezek megint csak olyan címek hogy bebúrjuk sajátnak, mert a stúdióinknak nincs kapacitása minden èvben hozni valamit.
Ez van, a játékfejlesztés qrva sok időbe telik. Ha valakinek nem tetszik, az így járt.
-
negyven2
veterán
Pedig ott éppen neki volt/van igaza, és Sasa reagálja/reagálta túl.
Amúgy ami feltűnt (és ez a Checkpoint-ra is igaz kicsit), hogy jobban temetik az MS/Xbox dolgait, mint ahogy valójában áll. Kb. tényleg azt a szintet képviselik, mint pl. a szofisztikáltabb Pony Fanboy Tweet-er Warrior-ok. Mármint, hogy ha valamit jól csinál az MS akkor hát-hát jó az irány, de lehetne jobb is, míg eközben a legkisseb hibánál is úgy viselkednek mint Nelson a Simpsons-ból.
Közben meg a Sony esetében meg a mosdatás. Itt is megvolt ez, hogy milyen szemét az MS, hogy elküldött 1900 embert, főleg azután, hogy rekord nyerséget ért el, míg a Sony esetében, annyi volt, hogy hát az Insomniac dolog az csúnya volt, de hát meg lehet érteni a Sony álláspontját.
Külön vicces volt az, hogy míg felhoztak azt, hogy pár hónappal előtte még mennyire örültek az ABK csatlakozásának, úgy januárban szó nélkül rúgtak ki őket. Addig azt az apróbb dolgot nem is nagyon említették, hogy pár nappal a Londoni stúdió bezárása elött még ott haverkodott az ottani csapattagokkal (sőt mintha konkrétan magát a Londoni stúdió bezárást meg se említették, csak annyit, hogy a VR-os részleget szüntették meg (de ebben nem vagyok biztos).
A lényeg, hogy a legtöbb podcast-juk alapján, az jön le, hogy nem az van, hogy jobban szeretik a Sony-t, vagy kevésbé az MS-t, hanem hogy burkoltan utálják az MS-t (ami igazból az ő dolguk én nem ítélkezek emiatt). Ugyanis ezt a Nelson-os hasonlatos dolgot már párszor eljátszották. -
Moby
veterán
Ha a ők is kihoznának egy erősebb gépet, azt szívesebben venném meg, mint a sonyét. Az engem pl hidegen hagy. Nem használom semmire a bse gépet sem. Egyszer már el is adtam, de "visszajött"
Viszont a GP-re nagyritkán, ha játszom, jó lenne egy erősebb gép, mert most is inkább pc-n mennek a GP játékok, de van, aminek a pc portja szar. Játékot én meg már nem nagyon veszek.
-
F-ECT$
titán
PS4 Pro-ból 3 év alatt elment 14 millió úgy, hogy arra "szükség" volt. Itt ha nem lesz ilyen tényező, akkor szerintem a 10 millió is optimista becslés. A kérdés, hogy ebből a 10 millióból mennyi az, aki amúgy venne sima PS5-öt, és mennyi az a valódi plusz eladás amit a Pro hoz (tehát aki sima PS5-öt nem venne, csak a Pro miatt vesz gépet). Merthogy gondolom nagyobb a haszon a PS5-ön, mint amennyi a PS5 Pro-n lesz, szóval nem biztos, hogy anyagilag olyan nagy buli ez az egész.
-
Moby
veterán
>Amúgy a PS5 pro megjelenés egyre hitelesebb lesz
Egy centivel sem lett hitelesebb semmi. Minden pletykának egyetlen forrása van mindig, és azt az egyet citálja mindenki.
Kiváló példa erre a PSSR. Amiről már képek is vannak (állítólag), de közben a tények mögötte annyi, hogy:
- 3 éve beadott a sony egy patentet egy ML alapú felskálázásra
- Az AMD bejelentette(ez sem igaz, a CTO beszélt róla), hogy jön az ő ML alapú felskálázásuk is, de még az sincs tisztázva, hogy ez RDNA4 exk feature lesz-e, vagy bármi, ez is egyelőre találgatás.
Ebből született egy olyan pletyka, hogy részben vagy egészben RDNA4 lesz, és hogy jön a sony PSSR. Képpel, toronyóra lánccal. Ami még igaz is lehet, csak semmilyen tény nem áll mögötte, se nem kerültünk közelebb a hivatalos bármihez.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PS5 Slim Disc 1TB 2026.10.08 GARANCIA
- Tom Clancy's The Division - Sleeper Agent Edition Xbox One
- Xbox Series X, újrapasztázva, tisztítva, dobozában, 6 hó teljeskörű gar., Bp-i üzletből eladó!
- Xbox Series X, dobozában, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű gar., Bp-i üzletből eladó!
- Xbox Series X, kitisztítva+újrapasztázva, 6 hó teljeskörű garanciával., Bp-i üzletből eladó!
- Csere-Beszámítás! Intel Core I5 14600K Processzor!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest