- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Google Pixel topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
félisten
Ennyi a lényeg, felmérték, mekkora vásárlóközönsége lenne egy ilyen eszköznek ilyen áron, aztán hadd szóljon, árat csökkenteni bármikor lehet. De még mindig jobb a helyzet, mint a hősidőkben, amikor a fél megtakarításodat elkölthetted egy Nintendóra, hogy legyen hozzá joystick, pisztoly meg minden anyám kínja, akinek meg nem volt, az kimaradta a játékokból, Sega a Genesisből képes volt félgenerációs gépet csinálni CD lejátszóval meg a 32X add-onnal, Sony anno generáción belül hozott egy új kontrollert, ami alapjaiban változtatta meg a játékélményt, majd a PS3 kezdőárán a fél világ csak hüledezett, az Xbox meg be akarta venni az egész nappalidat a túlárazott eszközével tök feleslegesen.
Most legalább ilyen hülyeségek nincsenek, egy generáción belül csak annyi a különbség, hogy a drága gépen szép, az olcsón meg csúnya ugyanaz a játék. A lemezlejátszó, talp meg egyéb kacatok körüli műbalhé meg kabaré szint.A Sega-sztorira: ott valszeg a Sony nélkül is eltiporta volna a Segát a saját hülyesége, Genesis-Dreamcast között gyakorlatilag minden sarkon hibásan mérték fel a lehetőségeiket és a fejlődés mértékét. Baromi érdekes téma amúgy, érdemes utánanézni.
-
Bad Pritt
félisten
Azért ne tegyünk már úgy, mintha ez az új PS5 lenne az új sztenderd bármilyen szempontból. Egyrészt az már többször bebizonyosodott, hogy egyetlen drága eszközzel nem lehet hosszútávon megmaradni ezen a piacon, másrészt ez a niche marketre célzó Pro modell az eladások töredékéért lesz felelős az erősebb PS4-ből kiindulva.
-
negyven2
veterán
Az is be lett mutatva, hogy a 3/4-e a performance-t módot használja.
Amúgy egy kérdés ez ügyben, leginkább azért mert nem rendelkezek jelen generációs konzollal, és a Xbox Cloudb-ól ami tapasztaltam az ez volt, de az esetek többségében, nem a performance az alapértelmezett mód amikor elindítod elsőnek az adott játékot?
Mert én azt tapasztaltam, hogy nagy részt igen. És azt tudni lehet, hogy a játékosok nagyon nagy része igazából nem állít át semmit a beállításokban. Igaz ez egy régebbi PC-s tanulmány volt, hogy ott a legtöbb játékos úgy játszott a játékkal, ahogy az elsőnek beállította magát. Nekem is volt nem egy ismerősöm aki úgy játszott 1080p-s kijelzőn, hogy maga a játék az 800*600-ban futott, mert valamiért úgy indult el, de közben a gépe vígan tudta volna a 1080p-t (meg a magasabb grafikát is). És igazából nem zavarta. De konzol esetében voltak olyan ismerősök akik a TV-t használták alapértelmezetten (tehát pl. nuku game mód meg minden digitális rásegítés bekapcsolva volt)... -
Jazz^
tag
"Akkor leszek ideges, ha az elkövetkező játékok szarul fognak kinézni/futni a sima gépen."
De ez már jelen van vagy egy éve, ha a cél a performance módban való játszás.
Itt volt az Elden Ring dlc, technikailag szebb nem lett, de mégis érezhetően rosszabbul fut, mint az alap, ami szintén nem tudta tartani a stabil 60 frame-et. Wukong is beesik 40-re, Space Marine 2 is 35-ig is lecsúszik ps-en, itt az Outlaws, ami 40fps módban is mosottas, nemhogy perf módban, FF Rebirth-nél konkrétan lehet választani, hogy most a perf módot soft- vagy sharphomály módban akarod játszani. FF16-nál is csak harc közben(zárt arénéra vált) van 60fps közeli érték, openwordbe ledobja a frame-et és a felbontást is. AW2 is maszat volt 60fps-en. Stellar Blade "balance" módban is úgy le tudta dobni a felbontást helyenként, hogy fantasztikus. Jedi survivor is hónapokig 650p-ről skálázott, remekül nézett ki.:D Dragons dogmáról ne is beszéljünk inkább:D stb...Persze, aki elvan a quality móddal, akkor még a következő generáció első éveiben is ellesz a ps5-tel, valószínűleg ugyanúgy crossgen lesz az elején és sokminden jön ps5re továbbra is.
De aki szeretne 60 vagy aközeli frame-mel játszani konzolon és neadjisten látni akar valamit a homályon túl, annak a base gépről váltania kell előbb utóbb. Azért van még 2-3 év ebből a genből, kizártnak tartom, hogy a jelenlegi tendencia pozitív irányba változna.
Kb csak a belsős stúdiók tudták/akarták/volt idejük ezt a szintet megugrani, de hát az meg töredéke az éves megjelenő játékok számához képest. -
Moby
veterán
Optimaliálni? Hol élsz te? Vagy inkább mikor?
Az exkluzivitás szót lehúzták a klozeton évekkel ezelőtt. Anyagi megfontolásból. Akkor majd ugyanez az anyagi megfontolás majd neked munkát fog tenni holmi sokszorosan elvégzendő, soha ki nem fizetendő eredménybe?
Jó reggelt kívánok! -
opr
nagyúr
Én se értem, ott mégis mire gondolt a költő... dollár - eur egyenlőség mindig azért volt, mert a dollár ár nettó, az eur meg bruttó. Nade itt már nem is egyenlőség van, hanem euróban sokkal drágább. 800 eur az 880 dollár. 700 dollár az alap ára, 20-25% fa, szóval 840 - 875 ...oh gecc, ez kijön.
Nekem is most esett le, ahogy írtam. -
negyven2
veterán
Mármint az MS-nek ez miért okozott volna gondot? A PS4 Pro után egy évvel jött a sokkal erősebb One X...és a kutyát nem érdekelte. A játékok ugyan-úgy ki fognak jönni mindere is, tehát igazából ez olcsóbban is csak azoknak lett volna jó, akiknek számít a jobb grafika (ezek főleg azok közül kerültek/kerülnek ki akik eddig is PS5-ön játszottak vagy vártak, hogy vegyen egy PS5 Pro-t).
Ez csak akkor lett volna kellemetlen az MS-nek, ha a Pro pl a sima PS5 árában jött volna ki (vagy ha a PS5 digital árában).
Amúgy pletykák szerint két év múlva jön a nextGen Xbox ami sokkal, de sokkal erősebb lesz majd mindenben mint a Pro (nem csak GPU-ban). -
Moby
veterán
25 éve játszok voltak jobb és szarabb évek.
Hagyjuk is az iparági számításokat.
A PS5 generáció négy éve van a piacon. NÉGY! 4!
1st party stúdiók:
Naughty dog játék a generációban: 0
Bend Studio játék a generációban: 0
Media Molecule játék a generációban: 0
Sucker Punch játék a generációban: 0
bezárt stúdiók száma: 3
Újonnan behúzott stúdiók által készített játékok száma: 1Most vagy mondasz az elmúlt 25 évből hasonlóan szar playstation generáció első felet( ami nyilván nincs), vagy egyszerűen csak kénytelen vagy elfogadni, hogy ennyire sokkolóan szar sony teljesítmény sosem volt. És erre majd azt válaszolod, hogy de mindenhol ugyanez a szar van, ami bizony szent igaz, és akkor most ezeket az egyszerű megállapításokat vessük össze azzal, hogy de hát minden pluszban van, és semmi különösebb baj nincs. A művelet végeredmény az lesz, hogy modellt ültél a képhez, csak nem vetted észre:
Nyugi, ott ülök valahol én is a képen, csak nekem sajnos nem ennyire jó a kedvem -
Bad Pritt
félisten
Aham, annyira más receptorokra céloz, hogy pl. a PS-en legnépszerűbb játékok (Roblox, Warzone, Fortnite, ilyen apróságok) mindegyikének van mobilváltozata.
És akkor a fent említett távol-keleti dömpinget ide se veszem.
Konzol jelenleg ugyanekkora pénztemető faszság, nem tűnt fel az elmúlt két évben? Mobil ott a zsebedben és nem kell hozzá TV, kontroller, előfizu, bármikor előkapod és játszod ingyen. Érted az evolúciót ebben az esetben? -
Bad Pritt
félisten
Nem kell kutatómunka, csak akkor ne böfögj be random fals számokat. Ráadásul úgy, hogy gaming címke alatt pont a legnagyobb szeletet hagyod ki a felsorolásodból, ami miatt a konzolok épp a szemed előtt válnak másodlagos fontosságúvá. Ugyanaz zajlik épp, mint annak idején az árkád-konzol átállásnál, csak lassabban.
-
opr
nagyúr
Huh?
Nem tudok ilyenrol, max olyanrol, hogy nem volt idom forumozgatni.
A topikot is en csinaltam, es (bar valamiert nem engedtek a fonokok, hogy topikgazda legyek) igyekszem lehetosegeimhez merten iranyban tartani. Mindig is ez volt a maniam, hogy legyen egy olyan hely, ahol nem csak el van varva, hanem ki is van eroszakolva a kulturalt vita (legyen ez barmekkora kepzavar is), nem csak a flame-war megy. Szerintem eddig ez a topik -meg a topiklakok is- nagyon jol vizsgazott, plane ha az oldal maradekahoz, es/vagy a jelenlegi altalanos internetes vita szintjehez kepest ertekeljuk.
-
Moby
veterán
Nem írtam számokat, az Bad Pritt volt.
Mindegy hány millió a millió, ennek az iparnak nem ez ma a fő baja hogy a millió nem elég millió, hanem az, hogy alig több, mint 20 éve, és hogy nem is igazán hoz több pénzt reálértékben mint 20 éve. A tie ratio nem igazán növekedett, a játékárak növekedése meg inkább a kereslet csökkenését hozta el. Egy stagnáló piacba pedig a tőke nem fektet. Emellett viszont kinőttek a 20 év alatt a földből más piacok, amik ehhez képest óriásit fejlődtek, nyilván ennek a kárára, pontosabban ennek a növekedésének a kárára.
De minden szarság mellett tök jól működött ez sokáig. Aztán egy ideje nem. Nem látjuk az okát, csak tippelgetjük. A hatásait látjuk csak. Semmi baj nincs azzal, hogy van róla véleményed, sőt, de ennek pont a szarabbik részét láttad leginkább, és azt próbálod összehasonlítani az aranyévekkel, amiről meg totál fogalmad sincs, ez viszont tisztán látszik. Végezd el a kutatómunkát, ha tényleg érdekel a téma, vagy ne, csak akkor ne várd, hogy bárki komolyan vegyen. Amiket eddig írtál az ilyen üres csapkodás volt, aminek az alapja a márkarajongásod, a tényeket messze elkerülve. A negatívum meg jelen helyzetben természetes. Ott voltam a születésénél. Láttam a gárzsokból kinőni, kivirágozni, felnőni, és bár ma már sokkal kevesebbet jelent az életemben, mint 30 évvel ezelőtt, de a rajongás megmaradt, és szomorúan látom azt ami ma van, nem szívderítő a szenvedését látni. Mondhatni az iparral együtt szenvedek. Majd ha javul, lesz optimizmus is, rajtam biztos nem fog múlni. -
Bad Pritt
félisten
Akkor minek írsz számot?
Magadat meg a mondanivalódat hitelteníted el.
Nem, 5-10 éve nem volt ilyen, nem a mobiljátékok határozták meg a trendeket, mint most és majd a jövőben. Szerintem előbb tudakozódj, mert minden kommentedről ordít, hogy a gaming egy pici szeletét veszed alapul és így akarsz konklúziót levonni, hibásan.
A maradékra nem is reagálok, mert felesleges szalmabáb érvelés.
-
Bad Pritt
félisten
Néha komolyan mintha valami alternatív valóságból kommentelnél.
Az a 200-300 millió nem tudom, honnan jött és mire vonatkozik, de csak a konzoljátékosok többen vannak ennél, a változás meg már jelenidőben itt van, tekintve, hogy ilyen Wuthering Waves meg Zenless Zone Zero szemetekkel ostromolják a PS platformot. -
Moby
veterán
A legidősebb gyermekem 31 éves, a legfiatalab meg 9., a kettő között meg van egy tini Meséld el nekem legyél szíves hogy működnek a fiatalok, hátha nem tudom, mert sosem voltam az, és nem is csináltam végig párszor testközelből, hátha ma végre megtudom azt is, hogy mi a generációs szakadék, és mi nem az
-
Moby
veterán
Iszonyú nagy hülyeségeket vagy képes leírni
Szerinted egy generáció ugyanazokat a mintákat fogja követni, amit a 30 évvel azelőtt születettek?
Amikor én még a CS-t nyomtam a mobiltelefonoknak egyszínű kijelzője volt, és az interenet a betárcsázós modem jelentette...Mi a tököm köze van ennek bármihez, ami ma történik, pláne ahhoz, ami majd történni fog? -
Moby
veterán
Mindegy mekkora a piac, ha nem vásárolja a gépet. De nem csak ezt, semmilyet. Nyilván, hiszen a szoftverek sem nagyon jönnek. Körebért az egész, ami miatt rottyon van az iparág. És nem mostanában fog ez kikavarodni a szarból. Nagyon szépek ezek a "rekord" bevételek, meg a year to year párszázalékos emelkedések, csak közben a pénz (bármelyik) lassan lószart sem ér, a covid előtti időszakhoz mérten, láthatóan képtelen eltartani már magát ez az ipar, ezért rugdossák ki százasával meg ezresével az embereket. Nincs pénz a bérükre, nem fedezik már ezek igennagy "rekord" bevételek sem, főleg úgy nem, hogy a bérigenyek nem annyival növekedtek, mint a bevételek, hanem annak a sokszorosával.
-
Bad Pritt
félisten
Nincs mit megalapozni, több mint két évtizede itt van velünk az Xbox, mint platform és nincs hozzákapcsolva olyan pozitív kép, mint a Nintendo vagy PlayStation konzoljaihoz (most hogy ez kinek a hibája és megérdemelt vagy sem az teljesen mindegy).
Mivel nem bontják le platformok szerint a GP előfizetők arányát ezért nem tudhatod, a játékosoknak hol és hogyan éri meg a szolgáltatás, de az elég beszédes, hogy a Microsoft hol és hogyan promózza. Ez alapján nem nehéz leszűrni, hogy a konzol egyre inkább scope-on kívülre helyeződik, illetve azért vannak a pici elszólásaik, mint az a rosszul megfogalmazott reklám vagy a fenti idézet, amik önmagukban nem jelentenek olyan sokat, de mégis mutatnak egy irányt a jövőre nézve.
Szerintem most egy klasszikus példáját látjuk kibontakozni annak, mikor egy alárendelt márkanév szép lassan értékesebb lesz egy cég számára, mint a brand, ami bevezette és eljöhet az idő, mikor leválasztják róla a jobb megítélés miatt. -
Bad Pritt
félisten
Hát nem tudom, mi a mobák iránt érzett közutálat lényege, én személy szerint azért nem mélyedtem el bennük sosem, mert pont azt vették ki egy RTS-ből, amiben erős voltam (makro) és arra épülnek, ami sosem ment (mikro).
RTS-eknél tudom, sőt, 2009-2017 között megéltem, hogy a StarCraft II egyszerre volt megmentő és hóhér a zsáner számára: hihetetlen népszerű volt, semmi sem tudott labdába rúgni mellette, de a Blizzard hagyta, hogy Korea diktálja a játék fejlődését és szépen lassan elvesztették a világ többi részét és ezeknek a játékosoknak nem volt igazán más alternatíva akkoriban.
Amit nagyon érdekes látni, hogy a Microsoft milyen okosan próbál új életet lehelni a zsánerbe kb. a Halo Wars 2 óta és nem is megy rosszul nekik. -
és a 30-40 óra alatt végigértél a sztorin?
nalátod, EZ a gond. nincs azzal semmi baj, hogy van aki elvan ezekben 400 órákat, csak RÁM ne kényszerítsenek 50-et se...... mert az garancia a dögunalomra. ugye senki nem gondolja, hogy 70 dolcsiból lehet gyártani 50 óra minőségi tartalmat?
#16879 Döglött Róka
ez a difi, látod! te jól elvoltál mondjuk 200 órát a halo4-el, nekem meg tök jó volt a 12 órányi kampánywin-win!
az rdr2-ben ellenben nekem nincs win
(mondjuk abban neked se, de AKÁR lehetett is volna!
)
#16881 Farkassacred
ha félórán át baktathatok az aljnövényzetben egy "randomgenerált" erdőben, az nekem sivár kategória. legalábbis egy kézzel, aprólékosan kidolgozott wolfensteinhez képest, ahol minden sarkon új vár (nyilván tulzok kicsit!) ez szimplán csak ingerszegény. -
Bad Pritt
félisten
Gyorsabbnak kell lenni, memorizálni kell az openingek billentyű kombóit, de nem lett gyorsasági és ügyességi játék az RTS. Feladni az első pár percben kb. az a kategória, mintha egy sakkmeccset feladnál három lépés után, be se indult a stratégia akkor még, a lassabb játékokban még első kontakt sem volt az ellenféllel.
A moba inkább devolúció, mint evolúció és ezt nem negatív értelemben értem. -
Bad Pritt
félisten
Átlag RTS-ek teljesen átmentek abba hogy minél többet kell kattintani és egy félre kattintásnál vége a meccsnek...
Ez így abszolút nem igaz se amatőr, se pro szinten. Amatőr szinten a lassabb játék miatt van idő korrigálni, pro szinten a magas APM miatt kevésbé fontos egy-egy félrekattintás. Ahhoz, hogy egy input miatt vége legyen a meccsnek nagyon durván félre kell nézned valamit.
Ilyen Total Warban tudom elképzelni hogy csinálni kell stratégiát. De valszeg ugyan úgy meg van a meta játék alapján mit és hogyan kell csinálni.
Minden létező játékban van meta, RTS-ekben is, főleg az olyan kompetitív játékokban, mint a SCII, AoEII vagy IV, ahol a kő-papír-olló elv leginkább érvényesül.
De a meccs elején már van egy rohadt nagy matek...
Ahogy egy RTS-ben is. Szerinted miért küldenek minden meccs elején rögtön felderítőt a másik bázisához?
Más érdekesség, de kapcsolódik kicsit: Gamers Have Become Less Interested in Strategic Thinking and Planning
-
Döglött Róka
veterán
Nem hiszem hogy sokkal többet kell. A nerdök kimatekolják a metát te meg másolod. A prok meg találnak egy olyan taktikát amit visszatartanak a versenyekig.
A moba egy nagyon leegyszerűsített RTS, semmi több. Ezt a kattintósdit meg hagyjuk már. Vannak a dél koreai robotok meg a világ többi része. Nem ebből áll egy RTS.
A csalók sokkal kevesebben vannak, mint amennyire rinyálnak az emberek miattuk. A hülyék meg mindenhol ottvannak, de ha egy átlag meccs PvP 2-30 perc között mozog, akkor nem tudom, hogy megy el egy hülyére több órád.
Játsz verekedős játékokat, ott nincsenek csalók.
-
Döglött Róka
veterán
Nem, a Moba önmagában borzalmas. RTS amiből kiölték a resource managementet és az építkezést, hogy még kevesebbet kelljen gondolkodni.
A PvP mint olyan nem gáz. Az emberek meg inkább mulatságosak és marha szórakoztató, amikor az ellenfél komolyan veszi
@Bad Pritt: Nem lesz crossplay a mechában? Vagy szóba sem került még? A Mercenaries az volt.
-
gyimger
őstag
Nemrég lépte át nálam a Kingdom Come az 515 órát. Azon túl, hogy nagyon szép a játék, ebben a világban érzem azt, hogy bármennyi időt el lehet tölteni, és a világa is él és mindenkinek meg van benne a szerepe. Még "gyorsan" le akartam pörgetni egy játékot, mert idén jön a második rész és ott se lesz megállás.
-
negyven2
veterán
A 1-Minute Trailer At Summer Game Fest Costs $250K
Updated: 06/6/2024, 2:05 p.m. ET: After the publication of this story a handful of indie publishers and developers contacted Kotaku and explained that some “free slots” are provided to smaller, non-AAA games and studios. It appears that Keighley is sometimes pitched games to include and he provides some free airtime for these projects as part of the “earned editorial placements” previously mentioned.
-
Zó
aktív tag
Ráadásul legalább ötféleképpen lehetett bejutni a városba, bár az egyik könnyű után zsarolhatók lettünk
Nagyon elkapták ott az elején a senkiként kezdés élményét, majd ahogy a különböző frakciók felé orientálódva "kasztot" is választhatunk, és persze le is reagálják, hogy kivé váltunk (bár lennének ötleteim a fokozására).
Persze sok játéknak vagyunk amnéziásak/idegenek, illetve harmatgyengék az elején, az RPG-k nyilván a fejlődésről is szólnak, de a legjobban ez itt talált be. Persze egy Witchernél fura is lenne, ha az első rész úgyis kezdődik, hogy nem sok mindenre emlékszünk, és halálos sérülést éltünk túl, witcherek vagyunk, és kész. És persze ezzel sincs baj, az sztoriban és lore-ban erősebb.
Annyi biztos, hogy ezt pótolnom kell.
-
ldave
félisten
Csak egy általános befektetői magatartásra próbáltam rávilágítani, ami minden területen jelen van, legyen az szórakoztatóipar vagy autógyártás. És igen, az ilyen 3+ év projektnél rendkívül bizonytalan minden előrejelzés, de mégis elkészülnek ezek a piackutatások és döntési alapok lesznek.
-
ldave
félisten
4.-re: persze hogy nem tőzsde, de ez minden ilyen vállaltnál referencia, hogy adott idő alatt a tőzsdén befektetéssel átlagosan mennyit lehetne hozni. Én teljesen más területen dolgozom, de nálunk is ahhoz viszonyítják egy 3-5 éves projekt megtérülési és profit számait. Nem arról van szó, hogy akkor inkább Nvidia részvényt vegyen a cég, hanem ha az előzetes kalkulációs szerint az adott projekt nem érné el a tőzsde mondjuk évi 15%-át, akkor nem abba a projektbe fog fektetni a cég, hanem másikba, amelyiknek jobb az előrejelzése. Ez az árnyoldala sajna annak, hogy részvénytársaságok lett a játékfejlesztő cégek és kiadók.
-
Zó
aktív tag
Az tény, hogy az exkluzívgyártó csapatok száma nem nőtt annyival jobban, mint a fejlesztési idők, tehát kisebb a kínálat, és a költségek miatt akkora közönségre lőnek, hogy ehhez próbálják megtalálni a divatos közös nevezőt. (Vagy lehet rétegjátékot is készíteni, de azért nem biztos, hogy tömegek nyúlnak a zsebükbe, lásd most Hellblade 2, vagy korábban a Sonynál ott volt az ICO.)
Ettől függetlenül arról is szól ez az egész, hogy a mostani trend tetszik-e. Ha túlterhel a sok open world(be hajló) játék, mert annyira nem ragaszkodsz a formulához, hogy egykből a másikba ugorj, akkor az elég zavaró tud lenni manapság, hiszen a korábbi generációk áramvonalasabb, kevésbé bloated játékai háttérbe szorultak. A nagy sorozatokon belül is látszik: a Halo és Gears is kinyitott valamennyire (az Infinite-ben ez engem kifejezetten zavart, a Gears 5-ben nem annyira, de nem hiányzott). Viszont aki pont ezekre vágyik, az még örülhet is. Nekem is jó, AAA-ra már nem nagyon kell költenem.
Ráadásul a Sonynál PS3-on a nyílt inFamous 1-2 még második vonal volt. Platináztam mindkettőt, de rajongójuk nem lettem, a Sunset Overdrive után pedig már nehéz lenne visszatérnem hozzájuk, az jobban bejött, csak bukás lett sajnos. Megjegyzem, PS3-on is voltak Resistance-ek, lehúzott Ratchet spin-offok, meg Haze és Lair is, a csak PS4-re megjelenő Last Guardian pedig finoman szólva nem érte el elődjei státuszát. A Killzone-okat is segítette az exkluzivitásuk ténye, bár az első PS2-n sehogy sem volt jó. Tehát régen sem volt mindig fenékig tejfel az élet, csak rengeteg változatos játék jelent meg a kisebb költségvetésekből.
-
Döglött Róka
veterán
Az AAA exkluzívok vergődnek, erről szól a cikk. Zsánertől függetlenül. Bármilyen jó is lehet a Spidreman 2, ha épp csak +ban hozza ki magát az irdatlan költségek miatt.
Bármennyire is szeretnéd, hogy a Sony maradjon olyan, amilyen, középtávon a modelljük fenntarthatatlan.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Tud mindegyik támadni OW2-ben (ismerem amúgy, van pár száz órám bennük
).
Értem amit mondasz amúgy, de a moba téma max annyiban hozható fel hogy kb minden hero based shooter abból eredeztethető valahonnan. OW2-Concord-Marvel Rivals ezek mind egykutyák (lesznek), utóbbi annyi különbséggel hogy TPS nézetű. (két utóbbiban is lesznek közelharci és távolsági lőfegyveres karakterek, plusz supportok)
De attól még az eredeti hsz-nek nem sok értelme van szerintem, mert hombre[EU] azt írta LnB kérdésére hozta fel hogy nem MOBA-zni akar.
-
.LnB
titán
Amúgy milyen lehetett a többi multis project ha ez maradt meg?
Eskü nekem is ez jutott eszembe. A The Last of Us kukázott multi. De szerintem ott inkább úgy voltak vele, hogy tudnak ők mást, jobbat, csak nem multiplayer-t. Lehet a nevet nem akarták leégetni, de az jobb lett volna mint ez a Concord.
-
markknight
veterán
És akkor azt mondod, hogy te a jobb kezeddel szoktál átnyúlni a D-pad-hez? Érdekes koncepció, erre soha nem gondoltam, meg nem is volt olyan játék, legalábbis nem emlékszem ahol mozgás közben kellett trükközni a gombokkal. Nekem mindkettő okés, se előnyt se hátrányt nem tudok mondani, bal kézzel teljesen mindegy, hogy lefelé vagy felfelé indulok analógról.
-
ρσгτσ
addikt
Nem láttam még, mert egyelőre nem voltam ráhangolódva, de majd megnézem. Kíváncsi vagyok rá. Viszont a mozis élmény nekem egyáltalán nem hiányzik. Én azért vettem jó TV -t, hogy jó minőségben, a saját otthonomban nézzek filmeket, ráadásul a fekete is fekete marad, ha nincs elcs*szve.
Persze a filmes applikációkban nagy eséllyel amúgy sem lesz az a minőség, mint mondjuk BR -ről vagy más forrásból...de ez van.
A nagyobb probléma szerintem inkább az, hogy a japánoknak meg kellene mutatni mit jelent a refund. Sony -nak is, Nintendo -nak is. Mert ha beesik egy játék, ami még sz*r is, vagy szimplán unalmas, rossz a port, bugos, akkor az örökkévalóságig ott fog díszelegni a játéklistában.
Itt kellene kezdeni, mert akkor minden sz*r visszaesne a kiadóra/fejlesztőre.
-
.LnB
titán
Érdekes ez az áremelés. Nagyon azon ment a duma, amikor elkezdtek emelkedni a játékok árai, hogy nem lesz ennek hatása. Itt is írta a sok okos, hogy ha valaki eddig költött, az most is fog.. El tudtam mondjuk fogadni azt az érvet is. De akkor úgy látszik, hogy csak számított, még nyugatabbra is.
-
Zó
aktív tag
Vannak játékok, melyek a mai napig meglepően élvezhetők (régi Mariók), másokat pedig nem sikerült megugrani (Jagged Alliance 2), vagy több szempontból megugrottak, másokból meg alulmúltak (X-COM vs XCOM), persze ezek pont nem mind konzolos példák (de a régi X-COM volt CD32-re).
Nagyon szeretem a Vampire Survivorst, a maga egyszerűségében zseniális, de lenne kétségem afelől, hogy a játékmenet megérdemelné-e a 9-est. Pont sehogy nem jönne ki belőle olyan összpontszám, ami a játékot összességében jellemezné számomra.
-
Moby
veterán
A játékoknál a "remek sztori" jellemzően valami pocsolyamélységű, szájbarágott, brazil szappanopera irodalmi értékeivel bíró szögegyszerű történetecsként jelent, mert ami attól komolyabb lehetne, az nem fog átmenni annak a jó esetben pármillió, nagyon különböző kultúrából származó gamernek. Meg lehet próbálkozni belecsempészni finomságokat, csak az fog történni, mint a Mass Effect bejezésével, vagy mondjuk Watch Dogs 2 -nél, hogy vagy nem is értik mit látnak, vagy nem is értik mit látnak, és elkezdenek hőzöngeni, hogy mi ez a hülyeség. Az ilyen eseteket elkerülendő ilyen kb B class akciófilmig vannak lezsibbasztva az úgynevezett "remek sztorik". Az egy kicsit más szemszögből remek szotorik meg sokszor mennek le a klozeton.
-
Zó
aktív tag
Mi takar az, hogy "rendben van technikai szinten"? Legalábbis a klasszikusok egy része nálam szerintem ezen elvérezne.
Egy több évtizedes játékot nehéz elválasztani a saját kontextusától, de tud felüdülés lenni a mai napig (szoktam 20-30 éves vagy akár idősebb játékokkal is játszani), de nyilván hoz gyermekbetegségeket, legyen az grafika, QoL-hiányosságok vagy mechanikai elavultságok.
-
_drk
addikt
Egy normális értékelés 10-es skálán szerintem:
1/10:=Értékelhetetlen. Nem működik, nem indul el, alpha verziója egy amúgy is szemétnek.
2/10:=Elindul de minek. Technikailag szinte játszhatatlan. Visual szinte nincs.
3/10:=Működik, de bugos, lefagy, pocsék. De már lehet valamit csinálni benne. pl: Gollam.
Itt elindul az értékelhetőség. Nagyon gagyi játékban lehet horgászni egy gombot megnyomva és juhú fogtunk valamit. Kb mai mobilgame-ek...
4/10:=Ez már egy használható produktom, csak nagyon félre siklott benne a legtöbb dolog. De innen indulhat a szubjektív felpontozás, mert már működik a game legtöbb része, lehetnek benne szórakoztató elemek. pl Far Cry
5/10:=Közepes: nem is jó, nem is rossz. Már van design, gameplay is. Semmi kiemelkedő de már élvezhető. pl: AC széria.
6/10:=Innen indulnának a jó játékok. Rendben van technikai szinten, működnek a mechanikai részek. Vagy van egy remek sztori, akár kiváló harc benne. De még azért lehetne jobb. pl: Horizonok, Cyberpunk kb itt van most 4-esről feljőve.
7/10:=Remek játék. Egy vagy több része kiemelkedő. Itt már full élvezet van, nem fintorogsz közben, hogy ez mi éppen, ha mégis akkor a jó dolgok könnyen felülírják.
8/10:=Legjobb játékok szinte. Itt már magasan van léc, Game of the year-t nyernek, akár év vagy műfajon belül korszak alkotó. Valami annyira működik benne, de a többi eleme is annyira rendben van, hogy nincsenek kérdések. Még a szkeptikusok is csendben maradnak.
9/10:=Ez már a csúcs, Évtizedes játékok. Alig van belőlük, pár évente jön egy ilyen, mindent felborít. Korszakalkotó és műfajt meghatározó címek.
10/10:=Full szubjektív, itt már nincsenek objektív néző pontok. Mindenkinek a maga kedvence akármilyen okból.
Már játszani se akarsz vele annyira jó, vagy annyira lassan játszol amennyire tudsz, hogy sose legyen vége. Vagy belement már több 100 óra és ez még csak a kezdet.Szubjektivitás miatt 1 akár 2 pontot is mehet fel vagy le egy játék.
Az idő is egy érdekes kérdés, hogyan értékelsz újra egy 20 éves játékot?
Szélsőséges megközelítéseket szintén nehéz megfogni. -
Zó
aktív tag
Felmerül, hogy minden aspektusban oda kell-e mindig tenni magát egy játéknak, kell-e minden játékba sztori. És az is, hogy egy walking sim milyen játékmenetet igényel, hogy ne kelljen lepontozni. Mert hát "nyersen" nézve egy erős közepes FPS-nek is elveri a játékmenete a világ legjobb walking simét. A súlyozás sem mindegy, azt úgyis magának a kritikusnak, illetve végső soron a játékosnak kell megtennie. Egy unalmas játék szép grafikájával kitörölhetem... De az eddig kaszáló Mariók is elvéreznének a sztorin. Meg hát ugyanannyira fontos a jó hangzás egy focimenedzserben, mint egy egy Hellblade-ben vagy szimulátorban?
Minden ilyen kérdésre adott válasz a gyakorlatban úgyis szubjektív lesz, és ha valaki őszintén lepontoz bizonyos aspektusokat, egy kötelező átlagolás a játék egészét illető véleményéről elviszi a fókuszt. Az más, ha ott van az átlag vagy az összpontszám is érdekességnek. Az nem járja, hogy mindent kényszeresen számszerűsítünk, de az összélményt nem szabad, csak a számológépnek, mert akkor az majd objektív lesz.
Mellesleg az 5 és a 6 is közepes (gyengébb vagy erősebb), ha már az 5,5 a számtani közép.
-
Moby
veterán
-
Zó
aktív tag
A számtani átlag marhára nem fedi le egy játék értékét a kritikus számára. A kritika egy szubjektív műfaj (nyilván jó esetben objektív tényekre is alapozva), ha matematikai műveletet csinálnak belőle, az kuka. Persze nem is azt mondom, hogy magas művészet, de a termékbemutató szintjén kezelés a másik véglet.
-
Zó
aktív tag
Az régen rossz, ha tesztelő átlagot vont. És hát én se vonnék magamnak átlagot a 10-es grafikából és hangból, ha mellette 1-es a játékmenet, az nem 7-es, már ha egyáltalán van értelme a pontszámfetisizmusnak. (Tudom, még más kategóriák pontjai is beleszólnának az átlagba.)
A fentebbi példa nem a HB2-re vonatkozik, de éppen ez a helyzet: játékmenetről, "szavatosságról" alig lehet beszélni, a játszhatóság a filmjellege miatt megint a szokványostól eltérően értelmezhető kategória. Nem vagyok benne biztos, hogy a számszerűsítés sokat segítene.
-
Wesder
titán
Annyira scriptelt és filmszerű a látvány hogy nehezen tudnám játéknak nevezni. Ez egy élmény, amit meg kell tapasztalni.
Kicsit ùgy érzem hogy a mai trendekkel már nem kompatibilis, ahol 20-30 órás openworld játékokat várnak a játékosok, és az ilyen 6-8 órás művészi alkotásokat ma már lesajnálják.
-
Wesder
titán
Gondolom együtt kávézol Phillel, és ott neked bevalotta hogy csak kamuzik az interjúk alatt, meg tárgyalásokon hogy pozitívban vannak.
Számolj utána. Éves szinten behoz $2.5B-$3B-t, és a legutóbbi állítás szerint éves szinten $1B megy el 3rdparty dealekre.
Ha jól emlékszem a bírósági iratokból derült ki hogy havi $200M-$250M bevètele van az Xboxnak a GamePassből.
-
Moby
veterán
Én semmit nem szabályzok nekik, tőlem azt csinálnak amit akarnak. Ha tiltanék valamit ami vonzza őket, csak megédesíteném a gyümölcsöt. Égetni valóan rossz gyerekek voltunk mi kölöknek, pontosan tudom mit nem kell tenni, hogy ezt elkerüljem
Ráadásul én sokkal jobban örülnék neki, ha offline játékokkal játszanának, mert ott nincsenek kitéve cyberbullyingnak, ugyanakkor nem sokat nem tehetek ezért, mert nem köti le őket egyáltalán.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- PS5 Digital Edition (+ajándék néha liftinggelős kontroller)
- Xbox Series X, újrapasztázva, tisztítva, dobozában, 6 hó teljeskörű gar., Bp-i üzletből eladó!
- Tom Clancy's The Division - Sleeper Agent Edition Xbox One
- Új, bontatlan dobozos XBOX Series X gép 2 év gyári Microsoft garanciával
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!) - ELKELTEK
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Turbózd fel géped a jövő RAM-jával!
- Eredeti Windows 10 / 11 Pro aktiválókulcs AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL!
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest