- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Magisk
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
-
Mobilarena
Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
enginev3.0 #58514 üzenetére
direktben nincs ilyen lehetőség, a 14 napon belüli elállás esetén a vásárlás előtti állapotot kell visszaállítani, tehát vissza minden, de annak semmi akadálya, hogy utána másmilyen típusú készüléket vásárolj egy új előfizetéssel, akár eltérő konstrukcióban.
a többi jótállási opció sem jó, mert 3 munkanapon belül azonosra cserélnek - ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot -, utána javítanak vagy kicserélik, de szintén azonos típusra. -
sziasztok,
elkészítettem a téma összefoglalóját, kérném a segítségeteket, hogy mivel kellene/lenne érdemes még kiegészíteni, de pontosítást és minden más érdemi észrevételt is tisztelettel megköszönök, ami segít a TIR fejlesztésében!
-
válasz
csasaKKP #58511 üzenetére
szia,
a rendszer frissítése, de akár egy problémás alkalmazás, illetve annak frissítési is állhat a probléma mögött, ezért érdemes lenne visszaállítani gyári állapotra a rendszert (link - csak azt a pontot nézd, ami adott helyzetben kivitelezhető) és ha az megoldást jelent, akkor nem futsz felesleges kört.
fagyást vagy újraindulást okozhat problémás sim kártya is, de annak eltávolítását követően, vagy másik sim kártyával konkretizálható ez a hibalehetőség, illetve utána már nem szokott megmaradni a bootlop, mert az inkább szoftveres indíttatású. -
a feleséged személyes okmányait hiába viszed magaddal, azokat nem használhatod fel, ellenkező esetben közokirat-hamisítást követsz el, ami bűncselekmény.
(domino) rendelés átvétele;
Szerződéses adatok: a szerződésen szereplő számlázási címnek és a személyi igazolvány számának meg kell egyeznie az személyi igazolványodban szereplő adatokkal. Az adatok egyezőségét az áru átadásakor szállítónk ellenőrzi. Amennyiben nem saját részére vásárolsz Domino terméket, akkor a Webshopban megadott személyi igazolvány tulajdonosának kell jelen lennie az áru átvételekor.
Átvétel, meghatalmazás: a megrendelt termékeket csak a rendelés feladásakor a kosárban megjelölt átvevő veheti át. Szerződés-köteles termék esetén ez kötelezően a szerződő fél. Egyéb esetekben a kosárban megjelölheted, hogy az adott szállítási címen tartózkodó más személy átveheti-e a küldeményt.
forrás; link
-
a készüléked kezeli mindegyik szükséges lte frekvenciát?
mert pont ilyennel találtak meg a minap, hogy telenor lte van, telekom meg nincs egy adott helyen, mire nézem a telefonomon, hát nekem van ott telekom lte, aztán gyorsan kisakkoztam, hogy a delikvens csodatelefonja nem kezeli a 800 MHz lte frekvenciát.
az 1800 MHz megléte nem zárja ki adott helyen - akár muszájbóli átfedéssel - a 800 MHz bevezetését/fejlesztését. -
válasz
vitezlejszlo #58396 üzenetére
szia,
telefonálgattam (3g) meg netezgettem (lte) is azidőtájt a telefonnal, illetve a párom is az övével, és nem tapasztaltunk problémát. (óbuda)
-
válasz
ferikek #58376 üzenetére
nem minden szolgáltatás kapcsán kap azonos jogosultságot az összes partner, illetve a gyakorlatban is megmutatkozhat, hogy más érdekeket tartanak szem előtt, ezért adódhatnak anomáliák.
igaz, nevezett üzlet kapcsán pont nem látok korlátozást egyik szolgáltatási területen sem, így inkább az ügyintézője válogathatja, de ezért sem szoktam partnernél intézni a dolgokat, ha már muszáj üzletbe menni, nem partner esetén kevesebb a gyakorlati hibalehetőség. -
válasz
ferikek #58371 üzenetére
ahogy nézem, az csak partner üzlet, telekom üzletbe kell menni, ott biztos nem görcsölnek majd vágással.
üzletkereső; link
olyat kell nézni, ahol telekom üzlet és nem pedig telekom partner címszóval kezdődik.
nem mondom persze, hogy minden partner így áll hozzá, de érdemesebb lehet biztosra menni. -
válasz
ferikek #58366 üzenetére
szia,
rendes t-pont üzletben nem vágnak, hanem csak cserélnek, ilyenbe kell menni, nem annyira maszek kis viszontosba, ahol vágással is foglalkoznak.
a túl régi sim kártya vágása valóban okozhat problémát.
a nano megfelelő adapterrel micro vagy mini méretre alakításával nincs gond. -
válasz
Tibicsucsu #58354 üzenetére
szia,
ace 4 (lte) + fejhallgató;
2 év hűség az előfizetésre és a move m díjcsomagra; 24.240 ft (2 évig havi 5490 ft a díjcsomag)
2 év hűség az előfizetésre és a next s díjcsomagra; 16.080 ft (2 évig havi 7990 ft a díjcsomag)
figyelembe kell venni, hogy két eltérő díjcsomagról van szó!
a készülék árába nem szoktam ugyan beleszámolni a díjcsomagot, mert azt amúgy is fizeti az ember, használja bármilyen, akár független telefonban, de ebben az esetben részint beleszámolható, mivel eltér a díjcsomag ára, függően attól, hogy készülékkel vagy anélkül kerül megkötésre a szerződés.
listaáron vagy domino konstrukcióban a készülék 50.990 ft, úgy a next s 6490 ft 2 év hűség esetén (1 év hűséggel 8490, hűség nélkül pedig 9490 ft), a move m pedig 5490 ft (nincs hűség a díjcsomagra!).
amennyiben valóban használva lenne 2 évig a move m, úgy az megéri a domino/listaár + 2 év move m ellenében, hiszen 2 év hűségért cserébe adott 26.750 ft kedvezmény.
a fentiek tekintetében, next s esetén valóban nem jó az ajánlat, mert készülékkel aláírva a 2 évet, tényleg drágábbra is jön ki 1090 ft-tal. -
válasz
szabogabor10 #58334 üzenetére
az ikon esetén túl sok teendőjük nincs, csak azt kell(ene) engedélyezniük, hogy bármelyik olcsóbb díjcsomagba átléphessen az az előfizető, aki még hűséggel rendelkezik a díjcsomagra.
-
válasz
radi8tor #58301 üzenetére
tisztelet a kivételnek, de többnyire össze sem hasonlítható a szolgáltató régi felállásában alkalmazott ügyintézők szakmai felkészültsége és hozzáállása, a mai viszontos üzletek - mindegyik az már - (leginkább anyagi érdekeltségű) dolgozóival.
azért kezdtem a kivétellel, mert akad, találkoztam már hozzáértő és segítőkész illetékessel, de arányában ők vannak sokkal kevesebben. -
válasz
hurenzon #58294 üzenetére
kiállított készüléket nem adhatnak el újnak, hanem csak használt státuszúnak és ezt jelezni is kell a leírásban.
hiimmark; szia, előfizetés nélkül, listaáron vásároltad a készüléket?
bontatlan állapotút nem kötelesek adni, illetve le is matricázhatják, ha épp akarják, de ha egyértelműen látszik a használat nyoma, az nem okés.
igaz, indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól, szóval ilyen szempontból nincs jelentősége.
a repedésről fontos tudni, hogy szeriális probléma, itt a fórumon is tele a one mini téma a hibával, továbbá nem egy helyen olvasható, hogy az újonnan kibontott készüléken is voltak repedések, így jelen esetben sem biztos, hogy a szolgáltató hibája, álltó helyében is keletkezhetett a hiba. -
válasz
cris78 #58249 üzenetére
amennyiben igazolod a jogosultságodat, biztos tudnak segíteni valamilyen formában.
pietrasko; sok ismerősöm van, akik ikon díjcsomaggal vettek anno iphone-t, de már régen más gyártóra/platformra tértek át, viszont az ikon díjcsomagot örömmel használják tovább, ha ez az arány csak megközelítőleg igaz összességében, akkor részint érthető a szolgáltató döntése.
-
válasz
Lacko84 #58223 üzenetére
amennyiben csak az előfizetésre történik hűség aláírása és a díjcsomagra nem, úgy választható a legolcsóbb (például move xs 1990 ft e-pack) díjcsomag is.
részletfizetéssel nézed? úgy telefonja válogatja, iphone például nem vásárolható részletre csak az előfizetésre történő hűség aláírásával - annál alá kell írni 2 év hűséget minimum egy 3990 ft-os díjcsomagra is -, de szinte bármilyen más telefont elvihetsz csak az előfizetésre aláírt hűséggel részletre is, a legolcsóbb díjcsomagot kiválasztva, díjcsomagra hűséget nem aláírva. -
van olyan, hogy a drágább árat írja ki - mert nem veszi figyelembe a jogosultságot -, de ténylegesen kevesebbet von le, amennyit jogosan kell, ezért kérdezem külön.
vagy olyat tudok még elképzelni, hogy a surf 150 MB adatkeret feltétele nem adott - napinet...stb. - és amiatt nem tudta a rendszer figyelembe venni, hogy bővítésről lenne szó, nem pedig külön adatcsomagról. -
válasz
marositech #58181 üzenetére
ajánlják csak, nem muszáj azt választani, másmilyenre is lehet módosítani, bizonyos feltételek mellett jóval olcsóbbra is, mint amit alapesetben engedélyezne kategoriálisan a díjcsomagra aláírt hűség, illetve fel is mondható a szerződés, ezek a jogi lehetőségek.
-
válasz
szabogabor10 #58149 üzenetére
óbudán is az volt egy rövid ideig, de már okés.
-
válasz
dptrsk #58142 üzenetére
nem minden esetben, legutóbb (tavaly novemberben) már nekem is papír nélkül intézték az egyik előfizétésemhez tartozó sim kártya (díjmentes) cseréjét, korábban (egy éve) viszont még adták a papírt a (szintén díjmentes) cseréről, amin valóban szerepeltek a rublikák a fizetős és díjmentes opciókról.
Lacko84; a telefon típusa válogatja, sokat lehet csak az előfizetésre aláírt hűséggel is, de némelyik csak minimum meghatározott díjcsomagra is alárt hűséggel vásárolható meg részletre.
-
nagyjából kiszámítható, csak több tényező függvénye, nem mindegy például, hogy új előfizetésről van szó egy már meglévő részlefizetéses konstrukció mellé, vagy netán régi arany/platina kiemeltségű előfizetések hűségének a meghosszabbításával fut párhuzamosan több részlet, mert utóbbi esetben akár a három sem annyira nehéz kivitelezésű.
Lacko84; itt láthatod a díjcsomagokat; link
ahol speciális elvárások vannak, mint például a társkártya, vagy a diákoknak, egyetemistáknak szólók, azokat aszerint kell kezelni.
a részletes leírásokat és feltételeket itt találod; link -
válasz
Soulfly842 #58104 üzenetére
a leírás szerepel a honlapon, a lehetőség aszerint adott, a többi már a két fél függvénye.
-
válasz
princesss #58097 üzenetére
olyan nincs, jótállás keretében azonos típusra történő kicserélés esetén nem kérhetnek be különbözetet, jogilag nem lehetséges.
másmilyen típust csak akkor vagy köteles elfogadni kicserélés alkalmával, ha az tulajdonságai adottságai tekintetében a korábbival azonos, másmilyet nem.
az legyen a szolgáltató problémája, hogy külön készletből dolgozik a webshop és az üzletek, illetve bizonyos szempontból elkülönül a két vásárlási mód.
az elállásos történet más kérdés, arra a korábbi hozzászólásom vonatkozik, a számládon szereplő ár a mérvadó, utána viszont már olyan készüléket vásárolsz újból bizonyos konstrukcióban, amilyet csak akarsz, de annak már köze nem lesz - pláne ár tekintetében - a korábbi készülékhez. -
válasz
ferikek #57955 üzenetére
igen, az iphone típusok hálózati korlátosak - az ipad nem, azok függetlenek -, de sok más gyártó különböző típusai függetlenek, sok sony, huawei...stb.
szaniszlokar; rákérdezhetsz a szolgáltatónál - például a telefonos ügyfélszolgálaton -, esetlegesen kínálhatnak valamilyen megoldást, de magad is megpróbálhatod megoldani - már ha nem feltétlenül azon a sim kártyán kell a mobilinternet, ami a telefonban van -, usb modemet - benne a mobilinternetes sim kártyával - kábeles toldással a megfelelő helyre tenni és azt munkaállomáshoz, vagy akár 3g/4g megosztásra képes routerhez csatlakoztatni, utóbbi módon több munkaállomással is használva egyszerre a netet.
-
-
válasz
encsi71 #57900 üzenetére
a telefon hibájának az elbírálása nem a telekom hatásköre, a gyártói/szerződéses szervizbe továbbítják a készülékeket, ott hozza meg az illetékes a szakvéleményt, illetve annak sincs akadálya, hogy te magad vidd oda direktben, így ezért nem feltétlenül hibáztatható a szolgáltató, de legalább kihagyhatod a láncolatból, ha annyira problémás számodra.
-
a gyorsabb sebesség valóban nem feltétlenül nagy előny - a 3g-hez képest, már ahol az adott és nem úgy van, mint már sok helyen hazánkban is, hogy adott 4g/lte és 2g (jobb esetben edge, de nem kizárt, hogy csak gprs), 3g viszont nincs, de a 3g ellenében is előny lehet a roaming során is a 4g/lte jobb válaszideje, a jobb lefedettség, illetve a készülékek jobb akkumulátoros üzemideje azon a hálón.
-
válasz
ferikek #57884 üzenetére
szia,
a telekom is árusít hálózati korlátozással nem rendelkező készülékeket, de a listaár nem egyenlő a függetlennel, mivel a készülék típusa válogatja, amelyiken nincs hálózati zár, az minden konstrukcióban független, amelyik pedig hálózati korlátos, az listaáron is az.
-
válasz
vwpolopg #57829 üzenetére
szia,
igen;
2. A Biztosított a Csoportos Készülékbiztosítási Szerződéshez a következő módokon csatlakozhat:
a. az újonnan megvásárolt Készülék értékesítésével egy időben, vagy a készülékvásárlást követő legfeljebb 60 naptári napon belül Nyilatkozat megtételével a Szolgáltató üzleteiben;
forrás: link
-
válasz
Vardar #57824 üzenetére
szia,
gondolom, akkor inkább csak használod, nem pedig a tulajdonodat képező előfizetése, de;
- tudakozó (már ha nincs titkosan kezelve)
- my t-mobile (amennyiben ismered a belépéshez szükséges jelszót)
- telekom alkalmazás (amennyiben ismered a belépéshez szükséges jelszót) -
válasz
Aaron14 #57799 üzenetére
szia,
letölthető/letöltötted *.pdf formátumban?
btz; meg is valósult sok helyen a fejlesztés, de az ilyen bejelentések egyik szolgáltatónál sem arról szólnak, hogy mindenhol/minden előfizetőnél, aki pedig - területileg - a kivételes százalékba esik, az sajnos így járt...
-
válasz
smileismarci #57777 üzenetére
igaz, nekem minden előfizetésem havidíjas, így nem érint a domino sim lte képességének a kérdése, ezért részint könnyen beszélek, de lehet nézni a másik oldalról is, miszerint már korábban is sok domino előfizető írta itt és máshol is, hogy lte hálóra csatlakozik fel a készüléke - akár már a március 1-jét megelőző napokban is -, tehát náluk már lte képes domino sim kártya van, így rájuk nézve hátrányos lett volna, ha egy hónappal később engedélyezik csak azért, mert nem mindenkinek adott a megfelelő sim kártya.
a szolgáltató nem tudhatja látatlanban, hogy a domino előfizetők közül milyen arányban igénylik egyáltalán az lte képességet - bár nem vagyok szolgáltatós illetékes, de más területről van gyakorlati tapasztalatom, hogy nagyon sokan nem foglalkoznak ilyesmivel, vagy akár nem is ismerik a különbséget, az előfizetők jelentős részét nem érdeklik az ilyen dolgok, inkább csak az ilyen szakmai fórumokon vannak jelen olyanok, akik jobban képben vannak és/vagy érdekli őket a téma -, bár az igaz, hogy attól még a bevezetéssel azonos időben illett volna biztosítani a megfelelő sim kártyára történő csere lehetőségét.
erre az e-mail címre tudsz írni; ugyfelszolgalat@t-mobile.hu
utóbbit Teko001 is írta közben. -
válasz
Pszihonaranc #57752 üzenetére
szia,
leírás itt; link
a régit megtarthatod, de már nem lesz aktív. -
válasz
laverdadb #57737 üzenetére
ez csak bizonyos/meghatározott esetekben igaz - például olyan domino előfizetéseknél/díjcsomagokban, ahol papíron már megy az lte, viszont a (régi) sim kártya még nem megfelelő hozzá -, de amikor egy adott díjcsomag alapban/továbbra sem lte képes, az a sim kártya cseréje után sem lesz az.
-
válasz
laverdadb #57734 üzenetére
nem minden díjcsomag (lett március 1-től sem) lte képes, de - bizonyos esetekben - megfelelő adatcsomaggal/bővítővel azzá tehető.
a fun s aranytárskártyás díjcsomag alapban nem lte képes, de ha aktiválva van hozzá valamilyen netplusz opció/bővítő, úgy már lte képes.
vagy lte képes a díjcsomag - és akkor minden használt lte frekvencián -, vagy sem. -
válasz
n@p@lm #57728 üzenetére
érdekes, de néhány lezárt/régebbi díjcsomagnál már nem feltétlenül fog ez változni.
SNor; a honlapon/online felületen tévesen jelez ki néhány dolgot, bár én eddig csak sebesség tekintetében láttam elírást, hálózati módban nem, de az sem lehetetlen, azért szoktam mindig az ászf megfelelő pontját nézni, az a biztos.
-
havidíjas díjcsomagnál sem feltétlenül érdemes használni, nekem is netplusz l (1 GB) bővítő aktív 1290 ft ellenében, de ha kevés lenne, akkor inkább aktiválnám a netplusz xl (3 GB) bővítőt 2290 ft-ért, mint a turbo 1 GB (1590 ft) vagy a turbo 3 GB (2590 ft) esetit.
igaz, havidíjas előfizetésnél lehet játszani a törthavi számlázással is. -
válasz
QuadRacer #57580 üzenetére
szia,
úgy rendeld meg, hogy csak az előfizetésre írsz alá (2 év) hűséget, díjcsomagra nem - bizonyos (leg)olcsóbbra nem is lehet -, akkor pedig a díjcsomag bármikor módosítható a későbbiekben is - havonta egy alkalommal -, move xs mellé pedig majd a kedvezményesebb árú netplusz l bővítő opció aktiválható.
-
válasz
#08176384 #57535 üzenetére
~2 éve lógok lte hálón különböző telefonokkal (xperia z, galaxy s4, iphone 5s és most note 4 - illetve a páromnak is lte képes iphone 5c van), mindegyikkel és szinte mindenhol gyengébb az lte, mint a 3g/2g, mert a 4g adott tekintetben - eltérő frekvencia és technológia - fogékonyabb az akadályozó tényezőkre, de nem tulajdonítok jelentőséget a dolognak, mert a kapcsolat sebessége szempontjából nincs komoly hátránya a kevesebb pálcikának/pöttynek, a telefonálás során meg úgyis átkapcsol 3g/2g módba minden telefon, hiszen ezen funkció(k mert az sms-re is igaz) (még?) nem működnek a 4g/lte hálón.
Dj.Kütyü; azt írtam, hogy bontatlant nem kötelesek adni, és ez igaz is, de a bontottság nem is egyenlő a használttal.
visszakaphattad volna a használt telefonodat is, ráadásul javított állapotban, az is rendben lenne. -
válasz
#08176384 #57531 üzenetére
normális, minden más típusú/gyártójú telefon esetén is ez a helyzet, mivel a 4g/lte szórása eltér a 3g vagy 2g módokétól.
Dj.Kütyü; az originált esetén ha bontatlan újra gondolsz, akkor azt kérheted, de nem kötelesek teljesíteni, láthatóan/ténylegesen használtat viszont nem vagy köteles elfogadni a kicserélés során.
-
válasz
Dj.Kütyü #57518 üzenetére
szia,
nem vagy köteles cserébe olyat elfogadni, ami tulajdonságai, adottságai tekintetében eltér a cserélendőtől.
más kérdés, hogy ha jobbat ajánlanak fel - jellemzően így szoktak tenni - és ez neked megfelel, akkor semmi akadálya, csak rajtad áll a dolog.
a swap nem feltétlenül jelent használt készüléket, inkább csak cseréset.
amennyiben kicserélés történik, jótállás tekintetében nem származik hátrányod a korábbi állapothoz képest, sőt.
lepapírozzák majd megfelelően, a hűség intervalluma...stb. nem fog változni, abból a szempontból sem származhat hátrányod. -
szia,
amikor bővítő vagy külön opció aktiválásra kerül, akkor az lesz az alapértelmezett, és ha kikapcsolásra kerül, akkor teljesen kikapcsolja a rendszer az adatforgalmat, telefonon (1430) tudod visszakapcsoltatni - ezt írják is a részleteknél/ászf-ben -, vagy a telefonon a *111# önkiszolgálón elnavigálva adott (alap net) opcióig.
-
szia,
az ászf-ben és a kapcsolódó szabályozásokban általánosságban nem, illetve csak domino esetén találtam megkötést, miszerint évente legfeljebb kettőt vásárolhat az előfizető - a második már elbírálós lehet -, valamint társkártya tekintetében íródott még le, hogy platina esetén maximum 10, aranynál maximum 5...stb. aranytárskártya díjcsomag előfizető szerződés köthető.
források; link és link
a 3 hónapossal kapcsolatban azt találtam egy illetékes által leírva, hogy akciós készülék előfizetéssel történő vásárlására csak 3 havonta van lehetőség - 2 hónap után elbírálós -, hozzászólás itt; link -
válasz
Dj.Kütyü #57453 üzenetére
pedig hidd el, a jogszabály az ügyfél számára is segítség lehet, ha megfelelően alkalmazza, amíg viszont az abban foglaltakat a másik oldal (szolgáltató/szerviz) nem sérti meg, addig türelmesnek és elnézőnek kell lenni - még ha néha nehéz is -, hiszen minden szabályosan történik.
itt érthetőbben leírják a fogyasztó számára a jogokat, értelmezik a jogszabályokat, írnak példákat és adnak támpontokat; link
így, hogy már követni tudod a gyártói szerviz online felületén a javítás folyamatát, a szolgáltatónál is jobban tudsz majd érdemben lépni az intervallum kapcsán.
a szolgáltatós illetékesek nem is mindig vannak tisztában a gyártói/szerződéses szervizek működési folyamatával, jobb esetben csak elfelejtik mondani, rosszabb esetben sokan nem is tudnak róla, hogy van ilyen, csak a saját szolgáltatós folyamataikat ismerik inkább. -
válasz
Dj.Kütyü #57445 üzenetére
ennek ellenére sem hiszem, hogy külföldre küldi a szolgáltató, pláne ha van hazai szervizes támogatás, olyat pedig nem ismerek, hogy; Pesti Telekom Támogatói szolgálat
minden szerviznek van elérhetősége - a gyakorlati megvalósulás más kérdés -, de online is ellenőrizhető, hogy hol tart a dolog; link
nem sablon szövegek, hanem jogszabályi és egyéb előírások, szabályozott ügymenetek, amik nem csak a szolgáltatóra és a szervizre, hanem az ügyfélre is vonatkoznak. -
válasz
Dj.Kütyü #57441 üzenetére
egyrészt nem hinném, hogy a szolgáltató külföldön szervizeltet, másrészt kérdezz rá a szolgáltatós illetékesnél, hogy hová küldték javításra, hátha szolgálnak érdemi infóval.
nem egy céget dob ki a kereső magyarországon, akik device care szervizpont (hivatalos márkaszerviz címen hirdetik magukat) is egyben (nem átvevőhely, ami csak az, azt külön jelzik), nézz rá itt; link
azt nem tudom/tisztem látatlanban megítélni, hogy mikor indokolt vagy sem a hosszú intervallumú ügymenet, de ha a szolgáltatónál kerül leadásra a készülék, akkor eleve néhány nap többletet jelent, amíg ők továbbítják azt a szervizbe, illetve onnan visszaküldésre kerül hozzájuk.
részletes információk itt; link
a vonatkozó jogszabály ebben a sorrendben írja elő a jótállási/szavatossági jogokat; kijavítás < kicserélés < árleszállítás < elállás
amíg indokoltabb a kijavítás a kicserélés helyett, addig sumákolásról szó nincs! -
válasz
Dj.Kütyü #57422 üzenetére
a 15 napra is csak törekedni kell, indokolt esetben több is lehet.
kicserélést is lehet kérni, de több tényező függvénye, hogy miként érvényesül az általad választott jótállási/szavatossági igény, mert például ha a csere a kötelezett számára aránytalan többletköltséggel jár a javításhoz képest, akkor nem kell teljesítenie.
sokadik javítás után lehet igazán indokolt a kicserélés, pláne ha azonos hibával többször is javítva volt a készülék és nem vezetett eredményre.
ahogy előttem is írták, a szolgáltató küldi tovább a készüléket a gyártói/szerződéses szerviznek és ott intézik a dolgot, de te is viheted oda közvetlenül, kihagyva a láncolatból a szolgáltatót, időt megspórolva ezzel, illetve a szervizzel kialakított személyes kontaktus is segíthet az ügyben. -
nekem ugyan minden előfizetésem havidíjas és lte képes, de biztos nyilatkoznak majd a domino előfizetők, viszont hiába nézem a kapcsódó ászf-ben, illetve a változásokat taglaló leírásokban, nem találok érdemi infót.
bwin.party; a telefonon a hálózati módoknál is engedélyezve az lte?
-
válasz
szabogabor10 #57399 üzenetére
az ászf szerint sem;
Az Aranytárskártya Net&Roll XS díjcsomaggal az LTE1800 hálózat nem vehető igénybe.
ez a 2 GB adatkeretes aranytárskártya mobilinternet csomag net&roll xs, nem keverendő a 3 GB adatkeretes társkártya mobilinternet csomag net&roll xs változattal, amivel viszont elérhető az lte;
Az Társkártya Net&Roll XS,Társkártya Net&Roll S, Társkártya Net&Roll M és Társkártya Net&Roll L díjcsomaggal az LTE1800 hálózat igénybe vehető.
forrás: link -
-
válasz
Onderon #57184 üzenetére
az első évben eszközölt cserénél újraindul a jótállás, ezt jogszabály írja elő, ami nem csak az apple, hanem minden más gyártó termékére is igaz, ha a feltételek adottak - az általam említett esetben igaz, mivel a prémium támogatás feltétele a készülék megfelelő forrásból történő származása, és az ellenpélda, hogy az apple termékek esetén sem indul újra a teljes egy év, ha nem megfelelő forrásból származnak, hanem például külföldről vannak behozva.
az iphone 6 témában találsz hozzászólást, akinek már helyben (a szervizben) szétkapták és javították a telefonját, nem pedig cserélték. -
válasz
Bigiboy77 #57160 üzenetére
én meg pont azért írom, hogy az nem teljesen okés, mert mondhatja ugyan, hogy domino csomagban lett vásárolva a készülék, de igazolni nem tudja, és ha esetleg hűséges előfizetéssel vásárolta, amit nem fizet, akkor a készülék (is) letiltásra kerülhet, úgy meg nem sokra mész a jótállási jeggyel...
menjen/menjetek be a szolgáltatóhoz és kérjen másolatot a számláról. -
válasz
Onderon #57146 üzenetére
amelyik telefont egyszerű szétszedni, annál az sem baj ha javít, ott csinálja előttem, így látom végig a műveletet, hogy miként kapja szét és rakja össze, illetve a végén van lehetőségem ellenőrizni átvétel előtt, hogy megfelelő minőségű kijelzőtt...stb. tett be, kizárva ezzel a több kört, hogy esetleg valami nem okés - iphone esetèn nem ritka, higy a cserére küldött eszköz is problémás, azt is vissza kell küldeni és napokig/hetekig várni ismét...
meg aztán a cserébe adott refurbished (felújított) iphone készülékeket is javította valaki, ráadásul annak a menetét nem is látom, de vannak elképzeléseim, amikor szétkapva egyik vagy másik készükéket, ujjlenyomatok, meg nem bele való idegen testek vannak bennük - az iphone témában is nem egy ilyen esetről olvasni -, szóval nem biztos, hogy minden esetben az a jobb megoldás.
arról nem is beszélve, amit pont éjszaka olvastam; bizonyos esetekben iphone esesetén is van már javítás (szervizes) üzletben is, nem minden esetben cserés. -
válasz
Onderon #57143 üzenetére
bár minden ügyintéző így állna hozzá, de nem véletlenül hallani/olvasni sok ellenpéldát is, hogy nem akarnak a szolgáltatónál foglalkozni vele, lepasszolnak, küldenek a gyártói szervizbe/képviseletre - nem is kell messze menni, ezen a fórumon is sok ilyen tapasztalat megtalálható.
a készülék cseréje esetén más gyártó esetén is újraindul az egy év jótállás, ha az első évben történik a csere, hiszen ezt jogszabály írja elő.
az apple esetén csak annyi a kanyar, hogy nem teljesen új készüléket ad, hanem refurbished, tehát gyárilag felújított példányt, de ez közel újnak számít.
mondok jobbat is, igaz csak egyet tudok; samsung prémium kategória, ahol díjmentesen kimegy házhoz a szervizes és ott intézi a dolgokat, ráadásul ha a helyszínen nem javítható készülékről van szó (például s5, note 4), akkor előveszi az új telefont - ténylegesen úja és nem felújítottat -, abba átírja a cserélendő készülék azonosítóját és kész! -
válasz
Soulfly842 #57141 üzenetére
értem én, de az legyen a szolgáltató problémája, hogy az apple (m)ilyen feltételeket szab meg számára, viszont a szolgáltató nem alkalmazhatja azt az előfizetővel szemben, ha nem igazodik a kapcsolódó jogi szabályozáshoz.
amennyiben a vásárló/előfizető megpanaszolja a dolgot, úgy az illetékes felügyeleti szerv nem azt nézi, hogy a szolgáltató és a forgalmazó/gyártó között milyen szerződéses feltételek adottak, hanem a megfelelő jogszabályokat, amik alapján a vásárló/előfizető a jótállási/szavatossági igényeit érvényesíteni tudja.
az egy év jótállás problémáját részint nem értem, hiszen a hazai jogi szabályozás csak egy év kötelező jótállást ír elő (link), amit az apple és a szolgáltató is biztosít.
minden vásárló/előfizető örömmel fogadná, ha az eu ráerőltetné mindenkire a 2 év kötelező jótállást - meghatározott kategóriákban -, de ezt jelenleg a kapcsolódó hazai jogi szabályozás sem támogatja. -
válasz
ZeneÁdi #57130 üzenetére
a pontosság kedvéért annyival illik kiegészíteni a hozzászólásodat, hogy ez csak akkor igaz, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot - ez a kitétel szerepel a kapcsolódó jogszabályban.
ForRedGlory; a vásárló/előfizető a szolgáltatóval áll elsődlegesen szerződésben, így az nem kell érdeklje, hogy a gyártó mit határoz meg, pláne ha az eltér a kapcsolódó hazai jogi szabályozástól.
pietrasko; ez így nem teljesen igaz;
A jótállás alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikke - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni. Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, akkor itt is irányadó az, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
forrás; linkettől függetlenül, elküldheti persze utána bevizsgálásra a kicserélt készüléket, mert ha például olyan hibát állapítanak meg, amit esetlegesen a vásárló okozott, akkor akár jogi útra is terelhetik a dolgot.
-
válasz
n@p@lm #57099 üzenetére
szokott lenni, de nem feltétlenül jó, ha külön amiatt kell olyan bankokkal szerződést kötni, akikkel korábban nem állt szerződéses viszonyban az ember, azért sokkal egyszerűbb csak a szolgáltatóval szerződni, akivel már eleve ilyen jogviszonyban áll az előfizető, így nem kell külön ilyen meg olyan papírokat beszerezni...stb.
általánosságban azt sem lehet kijelenteni, hogy a szolgáltatónál nem éri meg készüléket venni, de még csak az sem igaz, hogy csak drágább díjcsomagokban jó, vannak ellenpéldák, ahogy a másik oldalon is, mindig típusa és konstrukciója válogatja, emiatt általánosítani nem szabad.lovace; szia, jótállási jegy kell hozzá, ami a készülék adataira van kiállítva, nem pedig az előfizetőére, ezért úgy bárki intézheti.
-
válasz
Aaron14 #57085 üzenetére
szia,
javítást nem ajánlhattak fel, mivel iphone esetén csak csere van, annyi, hogy mióta megszűnt a szolgáltató szervizes szekciója, onnan is küldik tovább a cserés készüléket.
pietrasko; így igaz, az apple nem teljesen újra cserél, hanem azzal egyenértékű refurbished, tehát gyárilag felújított és ellenőrzött készülékre.
direktben apple apr-en keresztül intézve, ideális esetben néhány nap a csere, ha szolgáltatónál történik a készülék leadása, akkor nyilván hosszabb az intervallum, hiszen ők küldik tovább, illetve a cserés készüléket is küldik tovább/vissza részükre. -
-
válasz
h1ght3chzor #57051 üzenetére
szia,
a mobilinternetes adathálózatot és a kapcsolódó funkciókat.
-
válasz
Levi941127 #56982 üzenetére
amennyiben csalásról van szó, úgy a csalók az ilyen eseteket követő érzelmi és/vagy anyagi negatív helyzetet is kihasználják, pont nem arról híresek, hogy ne lennének pofátlanok.
kérdezz rá a telefonos ügyfélszolgálaton (1430), csak tudnak érdemi információval szolgálni. -
írhatsz még sokkal több esetet, kifogást és gyakorlati tapasztalatot - erre és emiatt direkt írtam korábban, hogy nem a gyakorlatra vagyok kíváncsi, hiszen ügyintézője válogatja, hogy mit és miként csinál, az az ő felelőssége -, akkor is vannak olyan feltételek, amit az ügyintéző nem tud ellenőrizni, ha nem kéri el a sim kártyát, és ha ellenkezőleg tesz, akkor nem tartja be a vonatkozó szabályozást, ezen nincs mit ragozni.
régen ebből sem volt probléma, nem cseréltek bemondásra egy hibásnak vélt sim kártyát, szervizzel rendelkező üzletbe kellett bevinni és a szervizes ellenőrizte azt - neki a képzése része volt adott munkafolyamat is. (igaz, akkoriban még az ügyintézők is jobbak, képzettebbek voltak összességében...)
aki sima ügyintézőhöz kért sorszámot, azt szépen átirányították a szervizeshez és megtörtént a sim kártya ellenőrzése, csak aztán cserélték, ha valóban problémás volt a működése. -
alapesetben nem, nem véletlenül tettem zárójelbe, illetve írtam a honos szolgáltatót, de roaming esetén vannak/lehetnek kiskapuk, ami ellen a saját szolgáltató nem feltétlenül tud tenni, illetve tájékoztat erről az ászf megfelelő pontjaiban (emelt díjas hívás + roaming költség összeadódása, harmadik fél szolgáltatásának igénybevétele esetén annak a feltételeiről is tájékozódás...stb.).
A@ron; valóban nem olyan bonyolult, ezért is írtam, hogy a állításod, miszerint nem kötelező elkérnie az ügyintézőnek a sim kártyát, hivatalosan eléggé kérdéses/érdekes, mert akkor akarva sem tudja betartani a szerződésben foglaltakat.
minden más, ami a gyakorlatban másként működik, mint ahogyan írva vagyon, már az ügyintéző felelőssége.
megrongáltam a sim kártyát, ami nem az én, hanem a szolgáltató tulajdonát képezi, így az ászf szerint fizetős lenne annak a cseréje, de az ügyintézőnek - állításod szerint - nem kell elkérni, így azt mondom, hogy otthon felejtettem, de a rongálás tényét nem említem, díjmentesen kicseréli, nem tartja be a munkáltatója által írt szerződési feltételeket, hibázik.
eltulajdonították a sim kártyát, szintén a fentiek szerint járok el, az ügyintéző szintén hibásan ügyintéz, arról nem is beszélve, hogy ebben az esetben más, komolyabb probléma is adódhat, amiért őt is jobban előveszik majd, mint az első eset miatt történne az. -
válasz
Ferrarer #56836 üzenetére
amennyiben a te készüléked a honos szolgáltatód hálózatán lóg, úgy nyugodtan felvehetted volna, csak te ne kezdeményezz hívást arra a telefonszámra - már ha tudsz egyáltalán adott előfizetéseden nemzetközi (emelt díjas) kimenő hívás indítani.
akkor lehet csapdába esni, ha emelt díjas (belföldi) számot hívsz, vagy kimenő nemzetközi (emelt díjas) hívást kezdeményezel. -
a leadni és a bemutatni között van különbség, ha eleve nem kellene megnéznie a sim kártyát az ügyintézőnek, akkor miként tudna megfelelni a szabályozásban leírtaknak, miszerint rongálódás...stb. esetén fizetős a csere?
nem a gyakorlatot kérdezem, hiszen tudjuk, hogy valóban nem mindig kérik el/nézik meg, legyen az ő dolguk az ügyintézés menetének a lepapírozása, de hivatalosan is le van nekik írva, hogy nem kötelesek megnézni - csak megnézni, utána visszaadhatják, immár nem aktív állapotban - a cserélendő sim kártyát?
mert akkor anomália van a kapcsolódó szabályozás és a munkaköri leírás tekintetében. -
részletre akarjátok venni?
nagyon sok telefont adnak 0 ft kezdővel akár csak az előfizetésre aláírt 2 év hűséggel is - iphone jellemzően kivétel -, például a z3 úgy néz ki, hogy; 0 ft + 24 * 7490 ft - ehhez választható a move xs is.
amennyiben nem csak az előfizetésre írsz alá hűséget, hanem mondjuk a move s díjcsomagra is, úgy; 0 ft + 24 * 6990 ft
kiválasztod a készülék típusát a t-mobile online felületén, átpöttyinted a kamatmentes részletre és láthatod adott árazást.
fontos megjegyezni, hogy új előfizetőnél, vagy meglévő de problémás előfizető esetén kérhetnek mobil előleget, ennek az összege változó, személyre szabott, viszont a befizetést követően folyamatosan jóváírják a számlákból, tehát addig nem kell fizetni azokat, amíg az előleg fedezetet biztosít. -
szia,
minden típusú telefon megvásárolható bármilyen konstrukcióban - a részletfizetésnél van csak néhány kivétel -, move xs esetén csak azt kell nézned, hogy 2 év hűség az előfizetésre, mert arra a díjcsomagra nem lehet hűséget aláírni, move s esetén már a díjcsomagra is, és úgy valamivel olcsóbb.
z3 csak az előfizetésre aláírt 2 év hűség esetén 170.160 ft - ehhez bármilyen díjcsomagot lehet választani, mivel a díjcsomagra nem írsz alá hűséget így az nem befolyásolja, lehet a legolcsóbb move xs is, de attól drágább is.
z3 az előfizetésre aláírt 2 év hűséggel és a move s díjcsomagra aláírt 2 év hűséggel 158.160 ft.Gabbo; nincs mit!
-
válasz
St3ven #56772 üzenetére
semennyire, a szerződés megkötése előtti állapotot kell visszaállítani, amiről pedig számlák vannak kiállítva az előfizető számára, ahhoz semmi köze, ha közben változott a készülék ára bármilyen listán is.
biztosításnál köthetnek ki olyan feltételeket, hogy utolsó ilyen meg olyan listaár.Ferrarer; cserébe csak olyat vagy köteles elfogadni, ami tulajdonságai, adottságai tekintetében a korábbival azonos, másmilyet nem.
amennyiben felkínálnak eltérő gyártósat és az neked okés, úgy rábólinthatsz, de nem muszáj, illetve azonos gyártósból sem kell más típust elfogadnod, ha akár csak egy dologban is eltér a korábbitól - a számodra hátrányos irányban. -
válasz
r3dsnake #56741 üzenetére
sok helyen aktív már tavaly október 18-tól, én már az október 23-án, illetve azon a hosszú hétvégén megtapasztaltam, amikor pécsre kiruccantunk, hogy feltűnően nagy arányban volt lte elérés azon a szakaszon még a pusztában, nagyobb városoktól távol is.
a térkép és a településes leírás alapján, a szeged - budapest vonal sem kellene, hogy rossz legyen már most sem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Ez a Telekom mobil szolgáltatások topicja
- Hír A Telekom elindította az ország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Hír Egy előfizetés, több SIM a Telekom új ajánlatában
- Hír A Magyar Telekom bejelentette az eSIM támogatását
- Hír Készülék nélkül csak egyéves hűség köthető
- Blogbejegyzés Új alapokra kerül a Telekom árlistája
- Hír Modulárissá lettek a Telekom mobilos csomagjai
- Új Honor 400 pro + 66 wattos töltőfej
- ASUS TUF Gaming A620M-Plus + AMD Ryzen 5 8400F + 16GB 5600MHz Kingston Fury Beast + hűtő
- Eladó Erős Gamer PC - Akár Cyberpunk 2077-re Is Készen! (Ryzen 3 2200G RX 570 8GB 32GB RAM AIO
- MacBook Pro 2019 '16 2,6 Ghz 6mag Intel Core i7 16/512gb - Space Gray Touch Bar
- Xiaomi 13T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest