- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coyot
őstag
Urak!
Clio 1,5 dci 2001. Honnan a pék faszából derül ki hogy milyen ABS gyűrű van a féltengely végén? A szerelő rendelt bele 22 fogast de nem tudta cserélni. Namost én a google be beütöm akkor legtöbb helyen 44est írnak. Szerelő szerint 36 os kell bele.
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #33697 üzenetére
Tudod hogy nem nagyfalusi vagyok. Az meg hogy hülyeségeket csinál valaki előtted nem gumi függvénye, csak egy tényező a sok közül. Sőt a tesztnek sem látom sok értelmét max akkor ha a kereket átrakjuk egymás autójára talán akkor mutatkozik meg a gumik közti különbség, de a fékút még ezután is függ a gumik aktuális állapotától.
Amugy engem is érdekelne egy jó gumiteszt.
de ezt azért nem olyan egyszerű összehozni, főleg hogy hiteles is legyen.
-
Coyot
őstag
Előtte valami 4 évszakos szutykot raktak rá, mert olcsó felkiáltással. 20-25k alatt lekopott teljesen és picit nagyobb fékezésnél már dolgozott az ABS. Ehhez képest a barumokkal tökéletes az autó. Kedvesem vezeti nem épp egy racingolós típus, de aki sztrítrécer az nem ilyet tesz fel. Szóval szerintem átlagos körülményekhez tökéletesen megfelelő.
Prémium gumikat elvetettük hamar az egész ótó ért 400k-t nem 100ért fogunk rá egy garnitúra gumit venni az tuti
-
Coyot
őstag
Ahogy rob mondja nyomáspróba mindenképp az én szerelőm sem engedte hogy nyomáspróba nélkül visszategyük a hengerfejet, bár nekem a paszulyon nem volt semmi durva jele hogy hf baj van csak szép lassan fogyott a víz meg kicsit keményebbek voltak a csövek mint kellene - inkább megcsináltattam jobb a békesség. A tömítés amugy teljesen épnek látszott de mégis az volt a gond, szerelőm is mondta szemmel soha nem fogom látni hogy az adott tömítés jó-e vagy sem, ezért kötelező a nyomáspróba - ami amugy a helyzet súlyához mérten nem nagy költség, nekem 6ezer ft-ért csinálták.
-
Coyot
őstag
Mi is így jártunk a clioval, talán még emlékeztek a kálváriámra.
Szóval az alapjáraton nyitott kupakkal nem biztos hogy látni fogsz bubikat. Nálunk úgy volt hogy semmit nem láttál viszont terhelés alatt nyomta bele a kipu gázt a hűtőrendszerbe - alapjáraton semmi. Eleinte csak kicsit aztán párezer km után már nyomta szét a vízcsöveket is. Ha nagy nyomás van a mikor letekerd a kupakot az megintcsak igazolja hogy hf. Vízcsövek kemények (bocsi nem olvastam vissza) ?
Azt javaslom ne várj sokáig, nagyon gáz mikor forr a víz a kiegyenlítőben és mindig 5literes desztvízes palackkal jársz mindenhova
Mi motort cseréltünk inkább mint szétszedjük. 150ért találtunk komplett motort. Ez ha 100km után tekerem le a kiegyenlítő kupakot egy ici pici szisszenést hallani, csövek puhák - ez legalább nem hf bajos. A passatom ugyan így kezdődött: keményedő csövek, 2000km alatt 1-2 deci víz elfogyott de ott csak a tömítést kellett cserélni azóta ez is éppen pisszen egyet a kupak letekerésekor melegen.
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #28288 üzenetére
Xado kezelés megvolt már mikor furán töltögetni kellett utána. 3-4 hónapja. furcsa is volt hogy semmit nem javított a dolgon. Ez is arra enged ugye következtetni hogy turbónál megyel aztán szerelő szerint is a nyomócső volt tiszta olaj. Legszívesebben bevinném a legközelebbi Renault szervízbe és kezdjenek vele valamit, ha győzném azt fizetni.
Szívesen nekiállnék a kompressziómérésnek, ha lenne egy szakim aki elemzi a méréseket és tudja hogyan tovább.
köszi
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #28286 üzenetére
Víz tiszta és nem fogy. Igen az jó jel hogy elfüstöli az olajat. Mindeddig turbóhibában voltam biztos. Tegnapig. Mi az hogy egyszercsak jó és nem füstöl?
Eleinte 5w40 castrol fst dieselt raktunk bele, aztán ugye nagy okosság jött próba 10w40 majd jól nem eszi mert kopott a motor. Ok. Azóta az van benne és eszi mint a bánat ha jól tudom valami 10w40 diesel olaj, meg nem mondoma márkát talán liqui molly volt. Ezen a szinten már az volt csak a fontos hogy a lehető legolcsóbb legyen az olaj
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #28283 üzenetére
Elég szépen füstölög ez tény, bár egy éve az előző motor durvább volt. Ez most csak ugy füstöl és kész, olyan mindannaposnál jobban, szebben nem tudom leírni.
Minden hétvégén töltök bele fél liter olajat, azzal elvan a héten bőven és még a min. felett is van a nívó következő szombatra, hónapok óta így jár az autóval hétvégén olajbeöntés aztán mehet a héten
Az a legnagyobb baj hogy szerelő annyit mond hogy cseréljünk turbót, a másik meg hogy gyorsan adjuk el. Segítőkészség ftw!
-
Coyot
őstag
válasz
Mágus2 #28278 üzenetére
Köszönöm
és neked is rob210
Akkor nyugodtan mehet tovább a turbóbajos clió
Kis sztori a clióhoz, asszonykám ugye sokat megy vele, már 4-5 hónapja hogy irdatlan mennyiségű olajat eszik. Elvitték szerelőhöz hogy mondja meg turbó-e. Elvileg lehuzta a nyomó csövet és olajos volt. Namost tegnapelőtt már az autó sem ment turbó nem töltött egyáltalán okádta a füstöt.
Alapvetően tanácstalanok vagyunk régóta a Clióval, ezért hagytuk megy amíg megy alapon, mert a szerelők sem tudnak mit kezdeni vele, ha meg rajtuk múlik félévente rálocsolhatunk 200k-t az autóra, hogy továbbra is szar legyen - volt már rá példa így indult a sztorink ugye.
Le is mondtunk róla eddig bírta, tényleg jöhet a következő turbó persze miután valaki megmondta mi a pékfaszáért eszik ez a motor is turbókat vacsorára. Erre tegnap kocc nélkül indul az autó nem füstöl turbó tölt, kényelmesen autózott vele vagy 200km-t vegyesen városban főúton.
Namost egyrész hócipőm tele van vele, de ez alap. Másrészt viszont ez hogy lehetséges egyáltalán? merthogy magától nem regenerálódik a turbó abban biztos vagyok. lehet hogy valami tömítés van szétmenve és ott folyik az olaj bele a nyomócsőbe és most éppen jól mozdult vagy ... ?
-
Coyot
őstag
Urak!
Gyorskérdés. Ez csak nekem tűnik furcsának? link Asszonykám clióján találtam mikor felraktam anyári kerekeket.
Mi az a két kör mélyedés a tárcsán? Nekem a passaton sincs ilyen a megane-on sem láttam és az astránkon sincs hasonló "kör mélyedés" de furcsa mert szimmetrikus és mindkét oldalon van.
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #28038 üzenetére
Ez is légrugós - hidropneumatikus rendszerű?
Egy cimborámnak van, és folyamatosan folyik az olaj belőle, ember nincs aki meg tudja csinálni normálisan. Citroen szakival beszéltünk még kb fél éve ő mondta hogy kompletten cserélni kéne mindent hogy ujra jó legyen. Egyenlőre meg az marad hogy mindiglegyen nálad hozzá való olaj... Szóval én biztos nem vágnék bele emiatt.
-
Coyot
őstag
Persze hogy tudja, de tartós pályás használatra nem jó, értem én ha egyszer egyszer feltévedsz vele pályára elmegy, miért ne menne.
De nehogy már pályára 1.2 16V-t ajánljunk mert befonom a hajam.Téma off
(#27674) giigz
Én pályáztam fél évig 1.4 16Ves g astrával, most 4 hónapja pályázom egy 1.9 passattal, van egy icipici különbség, pedig majd 400kg val nehezebb a passat. -
Coyot
őstag
Nem arról van szó hogy nem tudsz vele elközlekedni, az megy egy trabanttal is. Arról hogy nem fogsz vele tudni nomrálisan haladni. 130 at nem tartod, így már bekényszerülsz a kamionok közé onnan meg ha nincs powa sose jössz ki normálisan. Elég sokat pályázom és az a jellemző hogy a 140-150 se szokott elég lenni normálisan a belső sávban végigelőzni a sort.
Persze üres pályán valóban el lehet közlekedni, de pályázni nagyon kevés az a motor, arról nem is beszélve hogy szét fogod hajtani záros időn belül.
-
Coyot
őstag
Amit mi szívtunk vele már, nagyon valószínű hogy itt a vége a szívásnak túladunk rajta adnak érte amennyit adnak. 135ért nem lesz bele új turbo az biztos. Hócipőm tele van a turbocserélgetéssel, meg a többi szirszar hibával akkor is ha utána lehet hogy tökéletes lenne a vas, ja lol max egy 5 ezer km erejéig.
Dave ő ki? Tudsz valami infót adni róla? Esetleg megkérdezem egy telefont megér hogy mit tud hozzászólni.
A felújításnak utánaérdeklődöm, legalább nézzenek rá, de 1-1,3 liter/1000km es olajfogyasztáson szerintem nem sokat fognak tudni segíteni -
Coyot
őstag
Azért elég nagy kamu hogy a Prelix jó. -5 fokban gyönyörűen fagyott a szélvédőre azokon a részeken amit az ablaktörlő nem ért el, így tovább maradt a szélvédőn. Szerintem ez nevezhető sokmindennek de jónak semmiképp. Előtte valami turtle volt az nem tudom fagyott-e mert akkor nem volt annyira hideg. Most meg lidlis van ez meg majd kiderül milyen
mostanába nem volt ugye fagy.
Jutesztembe 1.5 dCi k9k turbót keresek a 82 lovas motorhoz van ócsón?
a magas olajfogyasztás amiről anno írtam ide szerintem a turbo az okozója. De legalább a motor amit utólag vettünk bele tényleg jó...még.
-
Coyot
őstag
Szia!
Nekünk anno a győri Turbo-tec től lett turbo (felújított) vállalnak rá garanciát is. Szerintem korrektül jártak el a turbo műxik azóta is, más kérdés hogy nálunk az ok nem lett megszüntetve és emiatt gariba cserélték az újat is. http://www.turbo-tec.eu
-
Coyot
őstag
10W40-es olajjal az első 1500km en nem fogyott olaj
Énnemértemmivanezzelaclioval
-
Coyot
őstag
Én meg nem szeretek fölöslegesen időt pamacsolni ilyen dolgokkal, ha tudok 6 évre gumit venni inkább az minthogy 1-2 évente másikakat kelljen vadászni és még cserélgetni is. De kinek a pap meg a paplan.
~50 ért vettem az új Barum gumikat a Clio-ra vasfelnivel. Csendesebbek és jobban is fognak mint a régiek, szerintem jóvétel volt
-
Coyot
őstag
A gubanc én és a dci között mindig kurva komoly, ehhez kezdek hozzászokni, mert a 72-es zsigulimmal 10-ed ennyi baj nem volt, lesz is OT belőle
Jelenleg amugy Castrol Magnatec van benn.
(#24071) giigz:
Üzemanyagfogyasztás rendben van nemrég mentünk vele ~1300km-t egy tankkal leginkább országúton, városban kicsit több de ilyen 4,8 fölött szerintem még nem volt. Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy egyáltalán nem merem nyomni neki, ez tök nyugodt tempó, amolyan spórolós üzemmód. -
Coyot
őstag
válasz
rob210 #24062 üzenetére
Az előző motor hengerfejes volt, az nem hiányzik mégegyszer. Jelenleg semmilyen nyomás nincs a hűtőrendszerben a víz sem fogyott ~9k km alatt. Xado gélt kipróbálom ha a 10W40 es olaj nem válik be.
Abból melyik gél ajánlott? Mert láttam hogy van több fajta ilyen "csomag" is.(#24065) mycso:
Neked is dci van ugye? Mennyire oldotta meg a 10 es olaj a fogyást? Nálam jelenleg sok fogy, ha pályán megyek vele akkor inkább "rengeteg" jelzővel illetném az olajfogyasztást. Szerencsére nincs pályán használva az autó. Ha jól számolom majd 9k km alatt 4 literst simán beleöntöttünk... ami nagyon soknak tűnik -
Coyot
őstag
válasz
rob210 #24060 üzenetére
Köszi!
Mindenképp 10W es szeretnék. Mivel az autó folyamatos használatban van, ha az elérhető hogy kevesebb fogy akkor már örö bodottá van. Kompressziómérésre benevezek, bízom benne hogy rendben lesz bár nem tudom melyik verzió a rosszabb, hengerkopás gondolom teljes motorgenerált von maga után /fél autó ára/, a szelepszár szimeringek cseréjéről pedig gőzöm sincs mibe fájhat.
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #24057 üzenetére
A nagy kérdés amit szerintem már kitaláltál, hogy fel fogok tenni:
- hogy tudom kideríteni hol megy el az olaj?Kékes-fehéres füst megvan, ez jelentheti hogy a hengereknél fogy az olaj? Ami fura hogy nem mindig füstöl nagyon, általában csak hidegen de akkor eléggé.
Olajban akkor erre gondoltál: [link] ?
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #24040 üzenetére
Akkor novemberben vegyek autót?
Urak egy kérdés, olaj ügyben még mindig Clio téma, fogyogat az olaj ugye. Milyen olajat érdemes megpróbálni az ugye már biztos hogy 5w40 karcsú lesz bele, tehát 10W40 lesz de milyen gyártó milyen olaját érdemes? esetleg van direkt ilyen kopottabb motorokba való olaj?
szerk.: 1.5 dci természetesen.
-
Coyot
őstag
Ma töltöttem bele az utolsó negyed litert, ezzel holnap még elleszek, kb 260 km leginkább pályán.
Közben a http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator szerint mehet bele a c3 sőt eszerint az az ajánlott bele.
A szar alkatrészt cseréltük egy az egyben mindenestől egy leinformált sokkal jobb állapotú motorra. Innentől és -250k Ft-tól szerintem jogos elvárás hogy legalább ne az 1 hetes kötelező utamon hagyjon szarba
-
Coyot
őstag
Nincs amúgy semmi gond a motorral, egyszerűen ez az olaj nem belevaló és kész. 10W40 et kap csak éljem túl ezt a hetet vele (még van hátra 1200km-em).
A kérdés még mindig adott: tölthetek utána belőle vagy menjek vegyek egy pontosan uolyant?
Költői kérdés: Miért van az hogy ezzel a fossal nem lehet megtenni 5k km-t gond nélkül?
Kezd betelni a pohár már az elmúlt 1,5 évbe szoptuk a dCi vel folyamat. Most hogy motorcsere volt, már bíztam benne hogy más lesz, mert ez legalább karban volt tartva. Ha a ráfordított idő alatt dolgoztam volna vehettem volna egy másik autót, ami működik.
-
Coyot
őstag
Urak!
Jelen pillanatban Castrol 5W40 Magnatec Diesel (DPF) olaj van az autóban (sajnos eszi
) kaptam utántölteni egy szintén Castrol Magnatec 5W40 olajat (C3), ezen viszont nincs rajt a dízel címke. Kérdés hogy tölthetek e utána belőle?
-
Coyot
őstag
Tudom milyen ez én is megjártam a nívópálcával, mondjuk azért elbeszélgetnék vele aki odatervezte ahova
Én 3 hét alatt találtam, de szerintem régebben írtam is hogy előre le vannak foglalva a bontóban(!) mert mindenkinél ez a "beletöri a motorfedő lemez a blokkba helyzet" áll fenn, legalábbis 1,5 dCi-nél.rob210: nem tudtam
-
Coyot
őstag
-
Coyot
őstag
Többen is mondták, hogy akkor szokott ilyen hiba lenni, amikor elfáradnak a kábelek, és borításon nem is mindig látszik, de meg van törve, vagy esetleg egy 1000-ed másodpercre testel a kopott kábel a csatornában valahol, így az ecu ugy érzi mintha ilyen hiba lenne. Ezt elképzelhetőnek tartom mert a hibák mindig egyeznek (csak nem tudom fejből őket, a légkondi az biztos volt ezenkívül még talán 2 féle). 1-2 hetente ütjük ki a hibát majd legközelebb megnézem pontosan mik voltak.
-
Coyot
őstag
Na igen pont ez az hogy klíma hibával van tele, egy a gond: az autóban nincs klíma és nem is volt, így marha nehéz javítani bármit is
de nem csak klíma hiba van, akad mindenféle okosság szép számmal általában 1-2 hiba van de azok tipikusan ilyen nem létező klíma és társai. Gyári clipet használunk természetesen.
Kiméregetni ki lehet de ha menet közben mozdul úgy egy kábel ami a hibát okozza akkor méregethetünk naphosszat, mert álló helyzetben nincs hiba. Menet közben ahogy zötykölődünk villan fel az elektromos hiba jelzés.
Csatlakozók rendben vannak azokat már átnéztük.
Remélem így érthetőbb
-
Coyot
őstag
Folyamatosak az elektromos hibajelzések (légkondi hiba, gyújtás hiba, meg csupa finom dolgok amik amúgy nincsenek is az autóban
), gyakorlatilag állandósultak már mióta legutóbb ide írtam. Valószínű hogy valahol a kábel-kábelek csatlakozások adták meg magukat, vagy csak simán megtört valahol az autóban levő kétkilóméter madzag.
Ez azért jó mert ugye szét kell mindent bontani hogy kiderítsd hol a hiba, ebbe már egyik szerelő meg villamossági szakzseni sem ment persze bele, mert lehet több nap lesz ha nincs szerencséje és az nem kevés munkadíj lenne. Szerelőm már járt így pár autóval így, azt ajánlotta cseréljem a teljes kábelrendszert az autóban mert olcsóbb és sokkal gyorsabban megvan.
De igazság szerint lassan megszokom hogy világít a hibajelző, lehet hogy így marad aztán le van szarva, hetente kiütöm a hibakódokat, 1-2 napig tiszta aztán megint jönnek szépen lassan.
Ezen kívül jelenleg nincs más nagyobb hiba ( lekopogtam ), gumik újak, motor szépen jár, kicsit nagy az előgyújtás azt mondták rá, de olyan szépen egyenletesen jár hogy csak na, és még a hűtőrendszerben sincs nyomás
1,5 év alatt most van az autó olyan állapotban hogy nem félek annyira beleülni, így valszeg marad. A legtöbben azt mondták addig adjam el míg ilyen jól megy és jó árat kapunk érte
-
Coyot
őstag
válasz
Dareios 86 #21017 üzenetére
Én is ebben a dilemmában vagyok, bár én végre találtam egy komplett motort bele 150 ért új porlasztókkal (még garisak), jó állapotban.
-
Coyot
őstag
Hát srácok ez a roncs clio sem jött be sajnos
Viszont megfogadtam a jó tanácsot gumi ügyben, ilyen lesz rá: [link] új clio felnivel vettem őket. Ha megdöglik alattunk az autó legrosszabb esetben is kis bukóval eladom őket.
-
Coyot
őstag
Tankolás témában, van ugye nekem porlasztóbeteg cliom, Mol drága dízellel érezhetően jobb. Omv Shell Agip egyformák, és rosszabbak.
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #18328 üzenetére
Vissza fogom mondani a rendelést, mert bejött a képbe egy roncs Clio jó motorral amin van gumi így nem akarok kétszer gumit venni, a ronccsal meg úgyis jönnek a gumik is. Remélem még letudom mondani a rendelést.
szerk: Meg amúgy sem biztató amit írsz
tresh:
ismerős gumison keresztül, de persze délben már felrakatta a gumikat a felnire nekem... tipikus hogy ilyenkor bejön valami keverés...
-
Coyot
őstag
Na majd beszámolok róluk, szerdán fenn lesznek a Clion, 6-7mm a profilmélysége még, ami nem tűnik rossznak. Eddig amit megtudtam róla hogy Pirelli gyártja. Bízom benne hogy nem annyira szar mint amilyennek hangzik
neten vegyes értékeléseket látok róla, azt mindenhol írták hogy lassan kopik, cserébe viszont nem is tapad
-
-
Coyot
őstag
Ehhez már én is hozzászólok.
Van ugye nekünk a hibás Clionk hengerfejes, vagyis kezdetleges hengerfejes, porlasztóhibás is, egy szóval szar a motor. Mivel kedvesem munkájához kell autó, addig kénytelen használni is, így nem szarozunk jövünk megyünk vele. Poén hogy az adalékokkal, hűtőtömítő+injector tisztító folyamatos használatával jól működik
Na de a hibák folyamatosak, 1-2 hetente valami új. Kormányszervó hiba, hátsó ablaktörlő végkapcsolóhiba, izzítórelé hiba, övfeszítőpatron kábelszakadás, ezek csak az elmúlt 2 hónap eseményei, előtt is jutott belőle bőven, volt ablakmosófolyadékmotor, első ablaktörlő - volt itt minden. Az meg már teljesen alap, hogy eltörött a jobb hátsó rugó, cserélni kellett, de persze bontóból is csak párosával adják 5k/db és a beszerelés. Még így hogy nagyon jó barát szereli is gáz az egész, mert már nincs pofám odavinni. A hibák nagy részét sikerült otthon házilag megoldani. A legjobb az izzítórelé volt, hibakód kiolvas: relé hiba, 30ezer a relé... elkezdjünk matatni a kábelekkel lehúzkodunk róla mindent, összedug és jó. Egy ideig, szar a relé bele nem látunk de ha jól megmozgatom rajta a csatit "helyrejön". Ha hibás fordítva izzít, tehát járó motornál izzít, állónál nem
Szétégett mind a 4 izzítógyertya, -9 fokban reszelhettem 3 percig mire hajlandó volt elindulni (persze hogy -9 fokban csinálta először).
Akkor a motorfedő műanyag basz beletörte a nívópálcát a blokkba. Nagy hurrá. Bontóból pálca szerzés kb lehetetlen mert annyira fogyó eszköz hogy azonnal viszik és várni kellett rá hogy beessen egy pont ilyen Clio mert persze motorkódonként más a nívó beosztása.Bontósokkal kurva jóba vagyok már és sajnos az a tapasztalat, hogy ha jön egy Renault a motor már előre le volt foglalva, ezeket a folyamatos hibás alkatrészeket egyből viszik belőle, ez azért szíven vágott rendesen.
Gyakorlatilag folyamatos szervizelést igényel hogy egyáltalán tudjunk vele közlekedni, és ez iszonyatosan lelombozó, akkor is lelombozó ha 250k km van benne.
Bocsánat a regényért
-
Coyot
őstag
Családban jelenleg is van 1.4 16V G Astra, 98as, az elmúlt 7 évben (~60k km), a hengerfejtömítést kellett cserélni benne, azon felül a szokásos olajcsere, aztán ennyit kellett vele foglalkozni.
Clio a legesélyesebb résztvevő, főleg ha találok egy jó állapotban levőt.
Golfról hallottam én is hogy többet esznek.Amúgy nagyjából heti 400km-t megyünk. És inkább országúton többet ( sacc/kb 60%országút - 40% város).
mycso:
Azért jöhet szóba a nagyobb G Astra és a Golf IV is, mert 8-900k körül kapni őket, első korlát ugye a pénz, a ebből kell a legjobbat kihozni, és azért az nem szokott baj lenni ha kicsit nagyobb az autó.Bár ahogy néztem maradni fog A Clio elsődleges célpontnak.
A linkelt megane-ok kiestek, egyszerűen ronda a hátulja
-
Coyot
őstag
Sziasztok Urak!
Régebben írtam a döglődő Clio ügyében hozzátok, az autó azóta is megy, valószínű hogy nagyon nyomott áron túl fogunk adni rajta (de ez már nem az én ügyem).
Viszont azonnal adódik a következő probléma, kellene helyette másik autó, ilyesmiket nézegetek: [link]. Mondjatok ezekről jót/rosszat, kinek van tapasztalat vele?
Végignéztem jó pár autót ebben a 8 max. 900k-s kategóriában, Golf IV, Swift, Astra G van dögivel, még nem tudom mi lesz, de a Clio-val már úgy megbarátkoztam ( bár elég szar a kapcsolatunk jelenleg
).
-
Coyot
őstag
Úgy néz ki van is egy 2008 as évjáratú clio 1.5dCi motor céges totálkáros verdából, 100k körüli kilóméterrel, patent állapotban, minden szerviz betartva papírokat is mutatnak
-
Coyot
őstag
Igazából az autó még mindig barátnőméké, de onnan senki nem használja, így végül is a rajtunk marad kifejezés helytálló lehet
De a sorsáról alapesetben majd ők döntenek, erre a megoldásra hajlottak amúgy, felmerült az eladás is de kétlem hogy el lehetne adni főleg ilyen állapotban, bár ha egy hengerfej felújítással foglalkozó emberke veszi meg, annak akár meg is érheti belefektetni, ha úgy ítéli meg, de ilyen embert nem lehet kifogni szerintem
Új motor ügyileg amit mondasz egyértelmű lehet szűkszavúan fogalmaztam, mindenképp valami hátulját szarrá törött vagy esetleg kettévágott autó kéne aminek a motorja megéri bevállalni állapotban van.
Sokáig nem is szeretnék vele közlekedni efelől 100%-osan megnyugtatlak
mycso:
Én is most fogok keresni kint motort, de elvileg már 100-200 juróért is meg lehet kapni ezeket a csodákat. Én két ünnep között leszek ráérősebb utána nézni, ha találok valami helyet majd jelzem. -
Coyot
őstag
És milyen bizonyíték van rá, hogy az összeszedett bontott alkatrészekből egy jobb motor fog kisülni? Mert szerintem semmi:
Ha azt nézem hogy 100e km-t lehazudtak az autóról, de ki tudja igazából mennyit, itt már lehet hogy a magasnyomású is megadja magát hamarosan és az megint 150-180k használtan. Annak fényében meg főleg hogy így el volt hanyagolva az autó évekig, amit elmondani nem tudom mennyire sajnálokTehát úgy látom nem kellene a jelenlegi motorból építkezni.
Most igazából az lesz, hogy lesem a német és francia oldalakat szerencsére lesz aki segít benne, és adott esetben a hazaszállításban is. Ha ki tudnék fogni egy keveset ment motort, de akár itthon is, az lenne az igazán megoldás én most azt látom.
Az adalék amúgy 700 forint volt ahogy az előző hsz ben írtam
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #13578 üzenetére
Egész konkrétan 700 ft volt a doboz, és a felét öntöttem bele. Ha 200 km "nyugodt" kocsikázás 350 forintomba került, akkor még egy ideig mehet az autó így, míg nem lesz új motor bele, bár azért elég gány megoldásnak érzem, de ha egyszer füst és turbóleállásmentesen ment párszáz kilómétert, bármi lehet megnézem elmegy-e még 2-300at aztán kiderül.
Szerelő szerint ritka hogy használ ez a tömítő anyag, elméletileg nincs nagy repedés a hengerfejen ha képes eltömíteni.
Kérdés mennyire hamar lesz immunis a motor a tömítőanyagra, feltételezem hamar
-
Coyot
őstag
Sziasztok!
Nem rég írtam ide ez ügyben: [link]
Gondoltam megosztom a fejleményeket, sajnos az autó azóta is pihent, nem volt időnk vele sokat foglalkozni.
A helyzet a következő:
Előző szerelő aki olajcsere nélkül cserélt turbot, utólag cserélt olajat is (hurrá), 5W40 került bele bár fölösleges volt kifizetni is. Motormosást nem csinálta meg mert szerinte és a többi szerelő szerint is, előferdülhet hogy több kárt okoz mint hasznot, nagyon megoszlanak a vélemények erről.Azóta a hétvégén elvittem két másik szerelőhöz is az autót ismerősön keresztül és egy renault sráchoz is, hát nem kecsegtettek túl sok jóval. Egyöntetű véleményük, hogy a 2002 es évjárattal ne is fizessem ki a motordiagnosztikát, mert a számítógép csak azokat a hibákat logolja amiknél felvillan a visszajelző is, valamint mechanikus hibát úgysem fog kimutatni, max ha járatás közben sikerül éppen előidézni (néha ugye elment a turbonyomás és csak füstölt az autó, de nem ment).
Ami egyértelműen kiderült: hengerfejes a kicsike, gátas, retkes elhasznált motor miatt pedig nem tudni mi és hol ment pontosan gallyra a motorban így anélkül biztosat nem tudnak mondani, hogy nem szedik darabokra. Mindkettő szerelő elkeserített, ebben az autóban nem 147e km van hanem egy 100e-el többre saccolták, egymástól függetlenül! Ha ezt nézzük még jól is bírta a vas
A turbó halásoknak több okozója is lehet erre is kitértek, de biztosat csak szétszedés után tudnak mondani.
És innentől, hogy alaphangon 100k lenne megtudni mi a baja (szétszedni összerakni + hengerfej felújítás), nem éri meg vele foglalkozni sem, ha meg motorgenerálra kerül a sor (erre láttak esélyt mert szétkophatott, volt rá lehetősége) azt 200-250k-s ra saccolják csak az anyagköltségre (ebben hengerfej is van).
Amit ajánlottak az az hogy szerezzünk nyugatról egy széttört Cliot, és cseréljünk motort egy az egyben, mert biztosíték nincs rá hogy generál után jobb lesz a motor, és elég labilis még a hiba detektálása is, és ha elkezdjük szétszedni onnan nem lesz megállás.
Egy nagyon kis esélyű megoldást említettek még amit próbáljunk meg és tudjuk használni az autót legalább. Ez valami tömítő adalék a hűtőbe ami elvileg valamilyen szinten segít a hengerfej problémás részét tömíteni. És most jön a kurva nagy poén: működik. Eljöttem az autóval 300km-t és nem füstölt fehéren nem hiányzik olaj és víz. Egyenlőre működik, most nem fogjuk használni nagyon, valszeg beszerzünk egy motort hozzá.
Egy kis kiegészítés még. Az ismerős szerelő is használt és újított is fel 1,5dCi-t a sajátja volt, azt mondta nagyon jó kis motorok de 150e km után kivétel nélkül kezdenek előjönni különböző hibák, elhasználódik és mehet generálra. Amit említett az, hogy tipikusan könnyezi az olajat a vezérműtengely a csapágyaknál, emiatt az érzékelők nem veszik észre de minimális olaj-nyomáscsökkenés lép fel, amit a turbó hosszú távon megérez, és meg is fekszik tőle, ezt >100e km en értendő megfekvés. Ebből is az jött le, hogy nem tudja megmondani pontosan hogy miért haltak a turbók, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy a kosz nyírta ki a turbóinkat.
Szumma-szummárum: nem fogunk ennek a motornak a felújítására költeni.
Bocsánat a regényért
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #13251 üzenetére
Azt hiszem tanulhatnék belőle
Összegzésképpen:
Közben így egy alvás után akkor felvázolom a tervemet a Clio életben tartására, javítsatok ha valami rosszul értelmeztem.
1. hengerfej csekkolása, nagyon nagyon bízom benne hogy a víz csak és kizárólag az utastérbe folyt be (nagyon elázott a jobb oldal amit sok ideig észre sem vettünk mert gumis anyagú a kárpit elöl, mire hátul látható volt addigra ugye ázott az egész alja ), az olajfogyás pedig remélhetőleg ahogy előttem is megfogalmaztátok az előző 2-3 éves bánásmód meg a turbó folyamatos döglésének következménye, erre megoldás a 2-es pontban.
2. motor kitakarítása az ajánlott motortisztítóval, 5W40 es olaj (+ után tölteni legyen gratisba 1 liter, biztos ami biztos) - ezzel remélhetőleg megakadályozva a további turbó elhalásokat is.
3. ezután jöhet majd a befecskendezés csekkolása, ez a legalacsonyabb prioritás jelenleg. Ahogy mycso#13245 hsz-ban levő linken írják 45k+tréfa az is bele fog férni, csak az előző két pontban ne legyen hiba.
-
Coyot
őstag
válasz
Füge007 #13237 üzenetére
Hát nehéz lesz lebeszélni róla apósékat, valszeg egy kurva nagy családi viszályt fogok szítani, de nem szeretem ha más pénzével játszanak, főleg ha kedvesemnek emiatt nagyon nagy veszteségei vannak, nem csak a szervíz, hanem a kieső munka miatt is.
Visszaolvasva megtalálom a kálváriádat? Érdekelne.
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #13227 üzenetére
Ahogy én tudom: a porlasztócsúcsból csak és kizárólag gázolaj kerül a hengerbe, ha szarok a csúcsok van hogy folyamatosan folyik a gázolaj, van hogy egyáltalán nem ad gázolajat, ezért jár egyenetlenül a motor. De az hogy ennek a turbóra milyen hatása van egyenlőre nekem is rejtély. Főleg hogy ami aturbó hosszútávon tönkretehette az a ki nem cserélt szar olaj, mivel a turbót ugye az motorolaj hűti, és ezért is kötik olajcserérhez a turbócserét.
Ha valaki ehhez esetleg hozzá tud szólni cáfolni vagy tagadni, kérem ne tartsa magában
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #13216 üzenetére
Amit tehetek az az hogy több szerelővel is megnézetem, amiket itt felsoroltatok mind megnézetem ha ezek után sem mondanak semmi értelmeset az lesz a durva
Ezúton is köszönöm mindenkinek, sok új infót kaptam remélem jól tudom majd használni őket.
Friss hír hogy ahol két hete parkol az autó (após vakon bízik amúgy az ürgében), közölte hogy a porlasztók miatt ment tönkre a turbó és a következő is tönkre fog de azt már mi fogjuk ugye fizetni, mert ő le nem gariztatja.
-
Coyot
őstag
Köszi!
Sajnos ezzel nem tudunk mit kezdeni, de hát ez van, pedig szerintem marha jó kis autó, megy mint a golyó és 4,5 et eszik/evett
rob210:
Ez így van hogy megéri-e majd kiderül, ha megmondták mi lehet vele kezdeni. Volt már Renault szervizben dolgozó srácnál aki kimérte a rossz porlasztókat. De pl. hengerfejet senki nem mondta, én vetettem fel a mostani szakinak aki egyből mondta hogy nem az, és hogy cseréljük a porlasztókat.Az a gond, hogy ahány szerelő annyiféle verzió van már, és én sem tudom melyik lehet igaz, ki nem b@sz át, ezért kérdeztem meg itt, csak látott már valaki ilyet, aki nem a szerelő oldalon áll és a pénzt akarja csak kivenni minél többet.
-
Coyot
őstag
válasz
rob210 #13207 üzenetére
Engem ennél jobban nem tudsz elkeseríteni
A mi első olajcserénknél kapott előtte valamilyen motormosó akármit, megkérdezem mit öntöttek bele, mert én azt nem tudom pontosan.
EGR-ről csak olvastam, hogy szokásos gond. Szerelők közül egyik sem még csak említeni sem említette. Ha kifejtenéd vagy linkelnél valamit róla megköszönném
Tehát jól értem és jól sejtettem, hogy az olajcsere hiánya, és a nem törődés végleg kinyírta ezt az autót.
Mindenesetre a Renault szervizbe még elviszem, ott remélhetőleg minden ki fog derülni.
-
Coyot
őstag
Erre még nem reagáltam bocsi.
Szóval 9 hónapja került hozzánk az autó, az én nyomásomra cseréltünk az olajjal együtt vezérlést - vízpumpával és gázolajszűrőt is. Így már megnyugodtam, hogy barátnő vígan furikázhat vele, mert naggyából rendben van az autó. Rá 1-2 hónapra indult a sztori amit leírtam.
-
Coyot
őstag
A csúcsokra mondta az általam választott szerelő, hogy adalékot bele, és hogy ne cseréljük,míg pöccre indul mert még felesleges.
A vicc az hogy az első gyári turbónak érzésre menetteljesítményben sem volt semmi tünete, azt csak úgy kicserélték ezek szerint randomra, valaki szerint a szerelő jól lehúzott a turbócserével, mert ha nem is új akkor is 140k volt.
Olaj csepegés folyás sehol nincs.
Bocsánat az olajat rosszul írtam 10W40 került bele és az is volt benne előtte is, ezt is töltöttem utána, ha jól rémlik ezt is ajánlják hozzá.
tresh
Mint mondtam nem az én tulajdonom az autó, konkrétan kedvesemé (és családjáé), ezért vitték a jól bevált szakijukhoz.
A jó, hogy 2 hete áll az autó a szerelőnél előrelépés nincs (vagyis van, egy új turbó), és köv. héttől muszáj használni, mert munkaeszköz.Lebeszéltem a 7 végére a Renault sráccal egy találkát, megnézzük szervízben, aztán kiderül. Örülök, hogy két helyre kell vinni...
Köszönöm mindenkinek
-
Coyot
őstag
válasz
FRENK1988 #13198 üzenetére
Ja igen, víz is hiányzik hogy jó legyen, viszont ez meg a belső fűtőradiátornak a számlájára írta a szerelő, merthogy az csöpög be szépen az utastérbe, el is van ázva a hangszigetelő filc és szivacs az egész jobb oldalon.
Maximum használtan tudnék venni valahol egy bontott Clioból porlasztócsúcsokat, amivel nem tudom előbbre lennék-e. De cserénél azt mondták szoftveresen is mókolni kell valamit, amit meg ez a szerelő nem tud megcsinálni.
Castrol 15W40 volt benne, azzal is lett utánatöltve.A félő még, hogy ugye olajcsere nélkül nagyon sokat mentek vele, így a motor gondolom nagyon kopik, motorgenerál meg ugye nem éppen olcsó...
tresh:
én is gondolotam hengerfejre, de akkor ingadoznia kéne a a víz hőmérsékletnek és érezni is kéne a hűtővízen a szagot, szerelő szerint sem hengerfejes. -
Coyot
őstag
Sziasztok!
Segítségért folyamodok, hátha valaki járt már így vagy tud valami okosat mondani a témához.
Adott egy clio2 1.5 dci, elvileg 140k km-el (gyakorlatilag meg nem tudjuk mennyi). Eszi az olajat mintha muszáj lenne, 2-3 ezer km alatt simán 2 litert kellett után tölteni. Hidegen nagyon füstöl - fehéres szürkés színben - lényeg, hogy világos füst, melegen annyira nem látni hogy füstölne.
Tények kronológiai sorrendben:
- ami biztos hogy 2 évig olajcsere nélkül járkáltak az autóval ~40-45 ezer kmez az általam kezdeményezett olajcserekor derült ki (eszméletlen mennyiségű korom dőlt ki a motorból, nem akartam hinni a szememnek)
- elkezdett füstölni mint az állat a fent írtak szerint.
- egyenetlenül jár a motor, néha nagyon néha semmi gondja.
- komolyabb gyorsításoknál világít a szervíz, stop, és motorhiba lámpa, de azonnal el is alszik szinte.
- mivel nem az enyém az autó, javíttatni nem tudtam, de egy Renault szervizben megnézettem, elvileg 2-es 3-as henger porlasztócsúcsainak közel a vég, azt mondták míg pöccre indul az autó és jól megy addig ne öljünk pénzt a porlasztócsúcscserébe, a füst valószínű gázolajgőz, turbóra nem adott a diagnosztika hibát és szerintük is rendben volt - javaslat hogy tankoljunk valami jobb minőségű gázolajat, és 2-3 adag tisztítófolyadék a gázolajba, ami elvileg keni a csúcsokat így nem mennek jobban tönkre.
- elvitték az autót a helyi szerelőhöz aki turbót cseréltetett, nem új hanem 1 év garis felújított turbó került bele (nem bízom benne, mert mikor csak meg akartuk tudni mi a baja, volt nála 1 hétig az autó [1 hét alatt derítette ki mi a baj? sicc! ] közölte hogy turbó és eddig nem látott hibák jöttek elő, minthogy ne ment az autó hallani lehetett, hogy tényleg szar a turbó és nem tölt)
- azóta is pont ugyan annyira eszi az olajat, de most már van hogy nem is megy, csak kormol mint az állat (mögöttem fekete köd), és mintha nem töltene a turbó, nem is megy, turbólyukon lehet vele közlekedni, alapjárat és 1400rpm között ez a tünet szerencsére elég ritka, és nem is tart sokáig (3-4 km alatt eltűnik)
- visszaküldtük a szerelőhöz, aki megint turbót cserélt (garancia volt ugye rá, amit a Turbotec cég el is fogadott ugye), és mondta, hogy ha nem cseréli ki az összes porlasztót a következő turbót már nekünk kell fizetni, nem lesz garanciás.
A kérdés adott, mi a picsát csináljunk, azon a megoldáson kívül, hogy beadjuk azt a szart a bontóba?
mod.: bocs a regényért
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Könyvajánló
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Béta iOS-t használók topikja
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Cyberpunk 2077
- További aktív témák...
- 0 km! ÚJ! Ninebot MAX G2 elektromos roller 32 km/h
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B550M R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Zalman i3 NEO Gigabyte 850W
- Lenovo ThinkPad L15 Gen 2 - 15.6" FullHD IPS - i5-1135G7 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest