- Prohardver app (nem hivatalos)
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Milyen okostelefont vegyek?
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Légies iPhone halvány színei
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- 8300 mAh, maradhat?
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Aktív témák
-
-
Ilyen pici pixeleknél sokat számít az obi minősége és a bemozdulások, FRONT+BACKFOCUS (hihetetlen, már lassan fél éve kint van a gép, és a DPR fórumon még mindig nyavajognak a népek, és az újoncabbja nem ismeri fel, hogy berázta a gépet/ vagy nem jó helyre fókuszál a váz).
Ha egy 1.8/50-essel f/5.6-on készítesz képet rövid expóval (1/1000sec), live-view-ban fókuszálva, akkor nagyobb felbontást kéne produkálnia a D300-nál.
Itt egy korrekt teszt a felbontásokról:
A D300-at kicsit másképp mérték (egy nyers, 1350-es lph és egy élesített 2450-es adat van róla, nem tiszta, hogy ezt mivel kell hasonlítani - az első túl alacsony, a második magas)
A Canon 7D (18MP) tesztje 2175lph-t adott, ami azt jelenti, hogy még egy kicsit lehet lejjebb menni pixelméretben. (feltételezzük persze, hogy a N és a C ugyanolyan erős AA-filtert használ...)
-
igen, iso200 fölött bármilyen mai DX gépen látszik a zaj, jobban, mint a D7k-n (ha kevésbbé, akkor már valamilyen zajszűrés történt a RAW-n). Mondj 1db DX gépet, ami túlteljesíti...
Megnyugtatlak, amikor az ELSŐ képeket néztem a D90-emen, ISO200-on, akkor kicsit kiábrándultam, mert látszott rajta zaj. (első komoly DSLR-em volt)
És egy bizonyíték, hogy az elődökhöz képest előrelépés.
Az 5perces ISO1600 dark frame sem néz ki rosszabbul, mint a D90-nél.
#16174 nincs ám kizárva a gyártási variáció
egy amatőrcsillagász oldalon olvastam, hogy a srác 8 gép közül választotta ki a sajátját zaj/ hosszúexpós hotpixelesedés alapján.
-
Karima
őstag
Ne érts félre, én 100%-ig meg vagyok elégedve a géppel, csak azt nem értem, hogy miért panaszkodsz ennyire a gépre, főleg annak tudatában nem értem, hogy tényleg kivétel nélkül mindenhol azt lehet olvasni, hogy marha jó a zajszintje. Nem lehetséges az - és ezt most minden rosszindulat nélkül kérdezem -, hogy egy rossz példányt fogtál ki?
-
Karima
őstag
Akkor én a nem túl igényes túristák táborát gyarapítom. Ahhoz meg, hogy egy 16 mp-s képet 100%-os méretben nézegetsz, hát csak gratulálni tudok. Ezek szerint a jópár online teszt is téved, ugyanis mindegyik a magas ISO-t emeli ki a d7000 tulajdonságai közül. Nem lehet, hogy egy hibás példányt fogtál ki?
-
Még nem késő, elgondolkodom a dolgon
Azt azért nem gondolnám, hogy a D300s megverné képminőségben a D7k-t, a DXO sokkal jobbra értékeli az új szenzort, mint a régi 12MP-est. Dinamikai tartományban is jobb (konstans 2EV), úgyh nem értem, hogyan kaphattál rosszabbul húzató képeket
Az tény, hogy a jó AF rendszer fontos, ebben a D7k csak a D90-hez képest előrelépés. Amin elgondolkodtam még, az egy Katzeye, kevésbbé fényerős rendszerekhez (ha ugye AF nincs, kell egy jó MF).
#15958: na, pont ezt tapasztaltam néha a D90-nél is
külön noszogtatni kellett, h elinduljon vmerre a motor.
#15955: megvan az AFS 300, csak már akkor kaptam, amikor elment a váz
, úgyh egy kollégám D90-esével teszteltem, h az előző tulaj nem hagyott-e benne egy döglött krokodilt
A konverterre még vadászom ebay-en.
Amúgy azt is mondják, hogy Kenko 2x-ezővel is simán megy az AF, ugyh én inkább valami nikon szoftveres turpisságot sejtek a problémák mögött.
-
Degeczi
nagyúr
ez érdekes, mert nem illene, h ilyen különbség legyen: az AF érzékelő hardver elvileg azonos a D300-ban és a D700-ban (a földolgozás pedig még gyorsabb is utóbbiban - talán pont ez lenne a baj? Vagy csak az egyedi példány szórása, persze)
az AF hardver típusszáma (ami nem csak egy egyszerű szám, hanem fölbontásra utal) alapján elméletben a D7000 AF teljesítményének javulnia kellett volna nehéz körülmények között - de azt mondod, nem?
-
"Cak annyit szeretnék , hogy pontosan fogalmazzunk !" Igyekszem
.
Hát igen, CCD vs CMOS, ha jól tévedek
. Néha azért kell az az ISO400-1600, úgyh nem rohanok d200-at venni
.
#15945: hmm, eddig nem is tudtam, hogy lehetséges f/8-ról autofókuszálni. Konkrétan a TC-17e-vel kapcsolatban nézelődtem, és azt írták róla, hogy d90+TC17e2 +f/4-es obi még éppen fókuszál, de ha kevés a fény pontatlan és lassú, D7k-val jelentősen gyorsult a fókusz, és kicsit toleránsabb a sötétségre.
#15946 ez igaz, a visszanézésre nem gondoltam. pedig szoktam szelektálni, mert a 8gigás kártya 2-3 napos kirándulásoknál már kevés lenne. Időzített képekkel nem volt eddig gondom, beállítom 20mp-re, és kényelmesen visszaállok a helyemre
-
A felbontás dolgot rendesen ki kéne mérni, eddig csak azt a tesztet láttam, amit fentebb linkeltem. ISO/zaj->szintén vissza, link megnyit...
"14-től megvannak a kiváló objektívek" Jó, legyenek meg, csak éppen kb 2-3x annyiba fáj egy FX obiparkot összerakni ugyanolyan témakör és minőségi elvárás mellett.
Másik dolog, hogyha az ember csúcsteljesítményt akar a lencséitől, akkor DX vázra megveheti az FX obikat, és kihasználhatja a képmező csúcsminőségű közepét. FX váz esetén nincs ilyen "tartalék" (illetve középformátumú, pl Hasselblad lencséket kéne venni, amikkel az AF elfelejthető)
Azt nem állítottam, hogy a D7000 több a D700-nál, már az is komoly eredmény, hogy nemigen marad le tőle.
Egy átlagos, iso200-on készült és 12MP-re méretezett D700 vs D7k képpárról megmondanád, hogy melyik kép mivel készült? (nem kötekedés, kérdezem, mert én még csak tervezem a beszerzést, csak teszteket láttam eddig)
-
Ijk
nagyúr
Nem is érdemes összehasonlítani a két vázat. A D700 a nem kimondottan olcsó D7000 árának a duplájába kerül. Az FX szigorúan csak profiknak való, ill. annak aki nem sajnál másfél milliót kiadni egy rendszerért.
Egyébként meg mindig jót mosolygok a fórumokon. Szerintem itt sincsen nagyon egyetlen profi sem, de azért mindenki D700-ról meg D3x-ről álmodozik. Közben meg az itt lévők tudásához még a D7000 is bőven sok. -
TeeJay
félisten
jönnek majd a pro vázak is ezzel az új szenzorral és akkor majd a D400 meg D800 meg D4/D4x lesz jobb zajban a D7000-hez képest
most nem lépi meg azt a Nikon hogy a profi kategória után kihoz egy haladó szintű D90-et ami picit jobb képet készít mint a D300 holott jóval olcsóbb nála
-
Degeczi
nagyúr
megvannak az obik - de mennyiért?
különösen az alján: a Nikon 14-24 roppant jó, az nem kérdés - de pusztán annak árán megveszel egy D7000 + vmi ultranagylátót...
(és akkor egy D700 majd' 600e-res árát ne is említsük)ha megengedheti magának vki, persze miért ne - de otthoni célokra ez még nagyon sokáig elérhetetlen
-
Kleroo
veterán
Nálam nem azt jelenti,hogy hülyeségeket fotózok végtelen mennyiségben,hanem adott kompozíciókat,elméletek próbálok ki...hogy pontosan hogyan is néz ki a a kép ha ezt vagy azt módosítom.
Nomeg jó környéken rengeteg fotót lehet készíteni.
A digitális fotózással sokminden megjelenet. Még a "nagy" fotósok is sokszor ps-sel alkotják meg a végleges kompozíciót...Szóval ezt az egészet akár magadnak is írhattad volna
Mert nem szemetet gyártok,csak céltudatosan tanulok. -
Az 50-es teljesen OK, én a 70-300 VR-re gondoltam
, oda kellett volna írnom.
#15472 igaz, a d60 már 10mp... d40 és d70 között nemigen tudok tanácsot adni - leginkább azt, hogy ha lehet, egy újabb modellt kéne beszerezni...
informatikában, digi fotózásban közel 6 év rengeteg idő, kíváncsi lennék egy pl p7000 vs d70 összehasonlításra: tud-e annyit egy mai csúcskompakt, mint egy pár generációval régebbi DSLR.
-
"F8-nál kezd , valami használhatót produkálni" (1. kell oda az a vessző?)
Ezt miből vontad le? peremsötétedés f/4-en max 0.3EV, felbontás szintén a kép peremén még 300mm+ telekonverterrel is a jó kategóriában marad (f/4-nél)
nem a 4.5-5.6/70-300-as tömegobikról beszélek, azok a 18-105 testvérei teljesítményben.
-
Frigetrus
aktív tag
Tisztában vagyok vele, de én úgy tudom, hogy inkább még egy blendével szűkebb rekesznél fordul elő észrevehetően romlás (f16 aps, és f22 ff). Bár több dolog befolyásolja, ez igaz.
Mindenesetre én arra gondoltam, hogy az optimális teljesítmény érdekébe nem árt egy vagy két blendével szűkebbre venni a legtágabb állásnál. Mondjuk 200mm-es végén ez pont f11-et jelent.
Amúgy csináltam múltkor f16 és még f18-as rekesszel is képet, kb. 135mm-en és bőven elfogadható volt a végeredmény. -
-
Donald
tag
Nekem is van 18-200-asom, még a régi, de sok melóhoz kimondottan jó, hogy nem kell cserélni az optikákat és szerintem a képe se rossz, talán picit lágy. Próbálgattam a 28-300-at a Nikon bemutató napon, szerintem picit jobb, de inkább a D3s-n remekelt, az ára, súlya miatt valószinüleg nem fogok venni, de legalább az FX-hez is van nagy átfogásu és szerintem használható optika.
-
Degeczi
nagyúr
-
eszgabor
aktív tag
"Vegyél Pana G2-est ! Avval tudsz rendesen videózni is ( úgy hallottam )"
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem! :-)
Most egy Pana TZ-1 van és nem csinál rossz képeket, meg videózni is jól lehet vele, de azért messze nem egy Nikon színvonal a képeit illetően. Feltételezem, hogy a G2 sem nagyon lesz azon a szinten.
Ráadásul az EVF sem fog szerintem soha olyan minőségű képet adni, mint egy optikai kereső.
Kicsit olyan ez, mint amikor egy repülőgép szimulátorról vitatkoztak egy topicban, hogy milyen hardver kell alá, hogy megfelelően nagy fps és felbontás legyen, mire valaki azt írta, hogy miért nem fizetnek be inkább egy igazi pilóta tanfolyamra, ahol végtelen fps-sel és felbontással nézhetnék a tájat.
-
Degeczi
nagyúr
hát ez elég szerencsés helyzetben lehet így, mert egyébként már f/5.6-on is érezni, h kevésbé jól dolgozik az AF, mint egyébként - így a konverter miatt még egy teljes blendével rosszabb fényerő, f/8 mellé nem merném ajánlani
(márpedig ezek a hosszú Nikon zoomok nagyon hamar, már 70 mm környékén f/5 körül járnak) -
jorden06
senior tag
Világos. Akkor ilyenkor várjak, míg egy kicsit pihen a drága, és akkor újra próbálkozhatok?
Viszont ez akciófotózásnál nem túl előnyös.. Újabb, jobb mem. kártyát nem szándékozok beszerezni, Sandisk ultraII-est használok, nemhinném, hogy az extremeIII többet tudna nyújtani.. -
Ijk
nagyúr
Műteremben nem gond, ha üveget kell cserélni, de kint ha éppen még a füleden is lóg valami nem olyan jó oda-vissza tekergetni az obikat az éppen kívánatos gyújtótávhoz. Szerintem mindenkinek ajánlott (főleg kezdőnek) egy zoom alapobi, és szerintem a 16-85 mindegyik 24-70 alatti FX obit elveri.
-
Degeczi
nagyúr
továbbra sem értem hol jelente itt korlátot a D90-ről lemaradt 1-2 gomb: pl. fénymérési módot nem termékfotónál váltogatsz képenként, ill. ha mégis, nyilván ráteszed a programozható gombra
ugyanakkor az a különbség, h egyetlen gombnyomással kapcsolható a LV, vagy hogy az Info gomb nem csak megjelenítésre, de beállítások gyors változtatására is alkalmas, az pont ilyen feladatnál még éppen előnyös is egy profibb vázzal szemben...
-
Degeczi
nagyúr
azért ne essünk már át a ló túloldalára: miben lenne gyenge, kezdőt korlátozó "teknika" (
) egy DX váz?
pláne olyan felhasználás esetén (fénysátras termékfotó) ahol az égvilágon semmi előnye egy profiknak szánt váz jobb testreszabhatóságának, a végeredményen pedig különbség sem látható, mert ez nem az a terület, ahol a szűk mélységélességre lenne szükség...
ezért beleverni vkit kb. milliós kiadásba kicsit meredeknek tűnik
-
kricsi81
senior tag
Pontosan...
Persze meglehet úszni sokkal olcsóbban is, csak értelme nem nagyon van... ezért is írtam ""-ba hogy szabad...
Ha most veszel egy állványt + fejet, az nagy valószínűséggel egész fotós karriered végéig kitart...
Persze lehet venni ilyen kis olcsó Hama Star állványokhoz hasonló statívokat olcsón, és húdejó nincs 2 kg a felszerelés, de az állvány akár 3 kg-ot megtart...
Mint minden másban, a gyártók az állványadatoknál is túloznak kicsit, pl a teherbírásnál is. Persze megtart 3kg-ot, mert nem esik össze az állvány, csak épp a stabilitás, és hasonlók hatásfoka lesz közel a 10%-hoz...Egy jó állvány megvétele elég drága dolog, de ha jól választasz, egy életen át jó társad lesz...
El kell dönteni, mennyire fontos, mennyire használnád intenzíven/sokat...
Ha mégsem Manfrotto-t akarnál venni, itt találhatsz elég jókat (kiteket):
[link]pl ebben a kitben az állvány 12kg teherbírású, viszont "csak" 153 centi magas. A fej meg 6kg teherbírású, és 36cm átmérőjű, ez már jónak számít...
még egy dolog: ha külön veszel állványt+fejet, akkor jól meg kell nézni, hogy a fej milyen teherbírású, hiszen ugyanannyira (vagy talán kicsit még jobban is) fontos a fej, mint az állvány... minél nagyobb átmérőjű a gömb a fejben, annál jobb.ha megvan a döntés, írj majd
-
Degeczi
nagyúr
1. nem így van, mert pl. az AF fókuszpontkiválasztást nagyon is van értelme rátenni a programozható gombra, és akkor már menüben mászkálás nélkül állítható az is!
de éppígy hasznos lehet a my menu első elemének közvetlen elérése is, vagy mondjuk a vaku epxó lock2. az AF finomhangolás önmagában jó ötlet, de a D300 AF módszere elképesztően kezdetleges: egyrészt olyan módon azonosítja az obikat, ami egy rakás (nem Nikon) típust azonosnak ismer föl, így ha külső gyártótól van több obid is, az kellemetlen lehet. Másrészt mindössze egyetlen, fix korrekciós érték adható meg - márpedig zoomobikhoz az a legritkább esetben megfelelő, mert más korrekciót kívánnának a tartomány elején, mint a végén. Az új Olykon ezért lehet már két értéket megadni, úgy már valóban hasznos lehet, nem csak fixekhez.
Természetesen a D300 valóban nagyon jó gép, az árától eltekintve gondolkozás nélkül az lenne a nyerő - de kb. 150e Ft hatalmas különbség (miközben pl. képminőségben azonos)
-
#01758976
törölt tag
Az obid már nagyjából jó lesz vadra.A váznak is jónak kell lennie,hiába hangos a zár az iso mindenért kárpótol.
Várakozás helyett viszont ajánlanám a vad nyomozását űzését.Itató mellet lőtt képek hát hogy is mondjam... nem szépek na.Érdemesebb kifürkészni merre van a váltójuk és azokra visszajárni bizonyos napszakokban,és a szélirányt is figyeld lehet,h a szagod fogják és azért pattannak.Ha nem helyi vagy,vagy nem isemrős vadász akkor érdemes beszélni a helyiekkel,h merre felé van nagybika,hol vannak a váltók,csapások stb.Általában egy nagy bikának egy területe van "oda tér vissza mindég".
"Veri vágja,űzi egyre" és sokkal élvezetesebb dologban lesz részed,jobb képekkel.
Ha mindezt időd engedi.Kiismered a szokásaikat és áldani fogod még a D700-at.
Szarvasbőgésnél úgysem számít majd a hang
Az én vázam pedig természetesen nem eladó,poénkodtam csak -
#01758976
törölt tag
Én D80+grip és Tami 17-50 Di II-t adok érte
A D300 jóval diszkrétebb hangban plusz még DX-is.Ha azonban komolyabban foglalkozol a vaddal akkor egy tele kikerülhetetlen.Bármilyen kis hangra elugrik szinte az összes fajta,bizalmatlan már a magyar vad!
Pl.400-as obi croppos vázon már konyít valamit a dologból.Nagy vadra.
Olcsóbb megoldás lehet új váz helyett egy konverter,ez ízlés,obi kérdése. -
Ijk
nagyúr
Hát szerintem nem fogod megúszni azt a telét. Sajnos d700-ra mondják, hogy baromi zajos tükörhangja van. Ha jól sejtem ezen az élőkép mód sem segít, mert akkor is csattog.
Ezt a mélységélesség problémát nem értem. Berekeszeled minimum f8-ra és kész.
Egyébként szívesen elcserélem a d50-et, ha neked mindenképp croppos gép kell -
-
Ijk
nagyúr
Nincs hozzá obid? Rátekersz egy 24-70-et aztán a menyország
Ja hogy nincs pénzed rá? Hát sajnos tükrös gépeknél előfordul, hogy előbb érdemes az obik után nézni, és utána gondolkodni melyik vázat vedd meg. Viszont ha már így áll a dolog, javaslok pl. 35 f2-t és egy 85 f1.8-at, emberi áron megkapod és elég jól meg lehet velük lenni. Később pedig még egy nagylátó.
De a saját hibád miatt felesleges egy vázat becsmérelni, még ha kellemetlen is a dolog. -
Degeczi
nagyúr
vagy úgy!
nagylátó kiváltására (mondjuk egy 24-ről induló zoomobi alatt) viszont nem alkalmas, mert abban a tartományban (16-20) messze elmarad egy általános célútól
a speciális feladatra, szupernagylátóra persze nagyon jó - csak kicsit drágállok ilyesmire egy obit fönntartani
a 16-85 beszerzésének egyik oka az volt, h nekem az elég lesz -
Degeczi
nagyúr
akkor már inkább a 18-135...
volt 18-200-am, de hiába ment tovább mint a mostani 18-135 "nyaralóobim", ha ott már borzasztóan lágy képet adott
a VR-t sosem használtam, és még drága is volt, így végül meg is váltam tőleha pedig a VR fontos vkinek, akkor tényleg inkább a 18-105 mert sokkal olcsóbban adja ugyanazt a minőséget
-
Snoop27
őstag
Ertem,köszi,hogy elmagyaráztad.Sajnos nem igazán lenne pénzem több obira,esetleg majd egy 18-105re,de kicsit odébb.Lehet jobb lenne inkább egy SX10 IS,vagy FZ28...Ezekhez nem kell obi,és talán a képminöségük sem annyira rossz
Nekem az A95-nél kellene valami - ahogy lugosi irta - szélesebb látoszögü gép -
Azért a DSLR-ekhez kitben adott 18-ról van 16-ról induló objektív, ami 27 vagy 24mm ekvivalens, az a kompaktoknál jóval szélesebb látószöget kínál. Vannak olyan kompaktok, amik 40-42mm-ről indítanak. Az átlag 35-38-ról. Ami már 28-ról, az már a dobozán 72 pontos betűkkel "wide". Egy dslr alapban ez alól indul. És akkor még egy csomó egyéb dologról (zárkésleltetés, magas iso stb) még nem is beszéltünk, amik miatt messze nem egy kategória egy akármilyen csúcs kompakt, és egy akármilyen alap belépő dslr. Tükörreflexes kereső vs lcd, lehetne sorolni.
Aktív témák
Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- OpenWRT topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Villanyszerelés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xbox Series X|S
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gránit mosogató
- További aktív témák...
- HP OMEN MAX 16T-AH000 - Ultra 9 275HX, 32GB, 1TB SSD, NVIDIA RTX 5090
- HYNIX 2GB DDR3 RAM eladó
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest