- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- iPhone topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Yettel topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- One mobilszolgáltatások
Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
válasz
optimus753 #11641 üzenetére
mivel név gondolom nem rossz...
-
Ijk
nagyúr
válasz
optimus753 #11637 üzenetére
Tulajdonképpen ha azt írod 2000-3000Eur, akkor 2000-el kalkulálok, max. 2500-al
Az 50-es fix magában nagyon kevés, előbb-utóbb szeretnél egy zoomot, és ha már FX akkor egy 24-70 f2.8 aztán már el is van költve egy kisebb vagyon.
Inkább vegyél jó fényformálókat (nagyokat), mert ezeket a cuccokat az ember a vázzal szemben örökre veszi, és én inkább ezekből vennék most jobbat. A d90-el több év lesz mire kitanulod, és talán 4 év alatt eljutsz arra a szintre hogy kevés (talán!). Ennyi idő után meg ha belejössz sanszos, hogy lecserélnéd a d700-at is, ami a magasabb ár miatt mégnagyobb bukta. Ha pedig ne adj isten abszolúte nem jön be az egész, egy év múlva egy d90-et még mindig sokkal könnyebb elpasszolni mint egy d700-at. -
sanyixXx
senior tag
válasz
optimus753 #11637 üzenetére
én személy szerint egy szem 50/1.4-el nem kezdenék. eléggé lekorlátozod így magad, ha nincs más üveg a táskában.
-
Ijk
nagyúr
válasz
optimus753 #11633 üzenetére
Ennyi pénzből felejtsd el a D700-at de még a 300-ast is.
D90+16-85, Sb600, állvány, táska, stúdióvaku, markolat, és majd keresünk neked fixeket is (pl. 50 1.8 nagyon jó tárgyfotózáshoz f8-on az egyik legélesebb fix és olcsó).
Ez egy pöpec kis rendszer, ami nagyon sokáig ki fog szolgálni.
Egy D700-at veszel meg egy fix obit és sehol nem vagy. Vagy egy D300s 16-85+ fix, de világítás nélkül megint sehol nem vagy, ráadásul vázat tekintve olyan extrákért fizettél amire nincs szükséged.
De akkor még úgyis van időd, habár én nem tudnék hónapokat várni -
Ijk
nagyúr
válasz
optimus753 #11615 üzenetére
Menj és próbáld ki őket. És mindenképp mérlegelj anyagilag, mert mint már mondtam egy vázzal és egy obival még nagyon kevés vagy. Te tudod milyenek az anyagi lehetőségeid. Egy D700 és néhány jobb FX prime obi igencsak az 1 misit súrolja, és akkor még számolj egy 250k-t a stúdiós cuccra.
Én semmire nem akarlak rábeszélni, neked kell döntened. Mi csak javasolni tudunk, illetve a fórum tökéletesen alkalmas az ember teljes bizonytalanságba hajszolására. -
Hth
tag
válasz
optimus753 #11604 üzenetére
Ez a te problémád , nem egyszerű kérdés !
Én nagyon egyetértek veled abban , hogy hogy a pénzünkért , lehetőségek szerint , elsőre a legjobb felszerelést kell megvenni , mert a későbbi cserebere , tetemes veszteséggel jár ( van saját drága pénzen vásárolt tapasztalatom) .
Előrebocsátva, hogy nem állítom azt , miszerint egy APS szenzoros géppel , ne lehetne megoldani azokat a feladatokat , amiket leírtál , én még is a D700-ra szavaznék . Ha a pénztárcád engedi ! Mert ! A teknika mai állása szerint , annak van a legjobb kép minősége ( ISO 800-on , teljes zaj mentes kép !!! ) , az FX-es lapka miatt kis mélység élesség lehetősége ( portrénál igen előnyös ) , nagyon jó kezelhetőség , és testre szabhatóság ( a D90-el ellentétben ) . Amennyiben nem akarsz nagy tele objektívekkel fotózni , az APS szenzornak semmi előnyét , nem tudnák említeni . Azokhoz a témákhoz amiket említettél , szerintem jobb választás lenne fix objektíveket használni , amelyek általában , ( majdnem mindig ! ) jobb optikai minőséget adnak , mint a zoomok , és a használt piacon elég kedvező áron lehet őket beszerezni .
Nem tudok egyetérteni avval a logikával sem , hogy egy kezdőnek , mindenképp gyenge ( gyengébb ) teknikán kellene tanulni !!!! Ha valaki , tudja hogy mit akar csinálni ! És elhatározza , hogy belevág ( Pláne ha hivatásszerűen akarja esetleg csinálni ) !
A drágább lehet az olcsóbb . Egy jó géphez , ha van kellő elszántság , hozzá lehet fejlődni . Viszont , ha a felszerelés lessz a gyenge lánc szem , azt csak anyagi áldozatok árán lehet javítaniA D700-as pedig egy olyan gép , aminél nem tudok olyan okot , amiért valaha is érdemes lenne cserélni ! ( persze az esetleges tönkremenetelétől eltekintve )
Én abban a szerencsés helyzetben vagyok , hogy van D300 , és D700-as gépem is , de a D300-ra "ráragasztottam " a tele objektívet , és azt csak avval használomMert egyszerűen nincs értelme másra használni , mivel minden más területre , jobb a D700-as !
A D90-est KB egy hónapig használtam . De mivel a Nikonnál a D200-al kezdtem , és megszoktam , annak a beállítási lehetőségeit ( sok és nagy dedikált gombok ) , ezért a D90-es kis váza , és a számomra elégtelen testre szabhatósága miatt , rövid úton mennie kellett . Pedig kép minőségben , tényleg jól teljesített ! Már amennyire egy APS szenzornál ez lehetséges -
kricsi81
senior tag
válasz
optimus753 #11604 üzenetére
-
Ijk
nagyúr
válasz
optimus753 #11595 üzenetére
Igen, de ha megveszel egy FF vázat, mert az milyen jó, de csak egy fix 50-esre futja mellé, akkor fogsz igazán nagyot csalódni az egészben. Valamiért sok amatőr él abban a hitben, hogy ha bridge-ről áttér dslr-re majd olyan képeket készít mint a magazinokban lát. Illetve ha nem elégedett a képeivel, mert nyilvánvalóan hemzsegnek az amatőr hibáktól, mindjárt azt hiszik, hogy na majd ha megveszem a félmillás vázat. Azután a félmillás obiparkot, aztán még mindig nulla eredmény. Általában sokan ilyenkor világosodnak meg, lehet hogy nem a felszerelésben van a hiba, és elkezdenek kutakodni szakkönyvekben és világítástechnikai blogokban.
Most ezzel nem téged akarlak kioktatni, csak egy betekintést adok, hogy sokak számára hogyan működik ez a világ.
Egy d700 váz árából kijön egy D90+16-85 szett, fix obi, stúdióvakuk. Az előbbi semmire nem jó magában, az utóbbifelszerelés pedig profi munkához is kitűnően alkalmas. Aztán majd öt év múlva ha megtanultad a fotózást és van egy jó kis stúdiód, akkor majd elgondolkozhatsz a FF-en. De ha van felesleges másfél millád belevágni az ismeretlenbe akkor áldásom rá, a D700 és a D300s is egy kiváló váz, nagyon sokáig ki fognak szolgálni. -
kricsi81
senior tag
válasz
optimus753 #11595 üzenetére
Hát igen, de általában jópár év eltelik addig, míg valaki FX-re vált. Meg azért nem is biztos, hogy az annyira jó. Attól függ mire kell, mert pl sportfotózásra jobb az aps-c, a cropp miatt..
de tájfotóra meg az fx a jobb. az fxnek kicsit jobb a képminősége, és zajtalanabb.szóval azért ha csak tárgyfotózol, egyáltalán nem is biztos, hogy akár 5 éven belül fxre kell váltani...
meg a legnagyobb buktató az, hogy most veszel felszerelést több mint fél milláért, azért, mert egy D50 megtetszett. Tehát lehet, hogy nem érné meg ennyit beleölni. Ha viszont egy D90-et veszel mondjuk egy 16-85vr obival elsőre, elkezdesz fotózgatni stb... és pár hónap múlva, amikor már biztos hogy te ezt akarod, és imádod, megveszed a stúdiócuccot. ha a stúdiófotózás is bejön, megveszed a termékfotózáshoz a fix obit. Persze stúdiócucc vétele előtt szerintem mindenképp érdemes előbb bérelt stúdióban kipróbálni.
-
nord_
veterán
válasz
optimus753 #11563 üzenetére
Az ismerőseid a D700 ellen vannak???
Fotós kérdésben többé ne kérdezd őket. -
kricsi81
senior tag
válasz
optimus753 #11577 üzenetére
Minél nagyobb a box, általában annál lágyabb a fénye. Viszont minél nagyobb, annál nagyobb teljesítményre kell állítani a vakut, hogy bevillantsa az egész boxot.
Minél drágább a box, általában annál jobb minőségű, bár személyes tapasztalatom nem nagyon van. Azonban szerintem ne valami gagyi noname-t vegyél, mert azt is eltudom képzelni, hogy mondjuk a fényáteresztő anyagon spóroltak...
De én továbbra is azt mondom, hogy felesleges D300s, D300, D90 is elég (hidd el, ugyanolyan jó a képminősége mint a D300-nak! )
-
runner 125
nagyúr
válasz
optimus753 #11575 üzenetére
Egyébként még a magas ft/eur árfolyammal számolva is +100k nyerőbe vagy az itthoni árakhoz képest.
Mellesleg nem tudom Nálatok, h van az adózás, de gondolom ha dolgozni fogsz vele, akkor beviszed cégbe, így valamiféle Áfá-t csak visszakapsz.. -ez már a Te dolgod. -
runner 125
nagyúr
válasz
optimus753 #11573 üzenetére
"Azért nem játszik a D90, mert úgyhozta az élet, hogy van 2 CF memóriakártyám egy 8GB-s és egy 4GB-s a jobbik fajtákból.."
Öhhöm, azért ez enyhén szólva is elég abszurd, avagy vásároljunk gombhoz kabátot.
-
kricsi81
senior tag
válasz
optimus753 #11571 üzenetére
Igen, ez jó lenne!
Viszont mivel fogalmam sincs milyen külföldi oldal, a szállítást érdeklődd meg! (vagy esetleg szlovák, ahol te élsz? az jó, akkor simán megtudod venni!!)
ha ez a te országodban van, én mindenképp ezt venném ennyiért!
Aztán ha MO-n laksz (tényleg most itthon vagy kint élsz?) akkor tudsz itthon is venni softboxot, vagy ebayről rendelsz vagy kint veszel, a gépet obit meg ott veszed ahol olcsóbb, és kész is, mehet a fotózásviszont szerintem tényleg ne vegyél D300-nál jobb gépet... sőt, D90-nél se szerintem, inkább vakukba és obikba fektess, sokkal jobban megéri!
(vagy, adhatsz nekem mondjuk 35ezret, hogy tudjak venni magamnak egy 50/1.8-at, amiért segítettem neked)
-
kricsi81
senior tag
válasz
optimus753 #11568 üzenetére
Egyértelműen DX, ne húzzon a szíved a D700 fel, hidd el, rosszabbul (sokkal) járnál vele, mint egy D90-nel vagy D300-zal!
Nézd meg, hogy FX-re mennyi a legolcsóbb Nikkor alapobi! Van a 24-70 (430e), meg van a 14-24 (470e), aztán van még a Sigma 24-70, de hát Sigma, és az árán is tükröződik, milyen lehet (jó mondjuk annyire nem lehet rossz, énis gondolkoztam/gondolkozni fogom hogy beszerzek egyet belőle, a 2.8 miatt, és a nekem legmegfelelőbb látószög miatt (nameg emberfotózáshoz nekem pont a legideálisabb), dehát egy D700-hoz nem annyira illik...szóval butaság lenne egy ilyen magas kategóriás, profi vázzal kezdeni. Sokkal kifizetődöbb, ha inkább a megmaradt pénzt stúdióvakukra/stúdió cuccokra költöd!
Ha nekem lenne annyi pénzem, hogy nem kéne néznem az árcédulácskákat, akkor az Elinchrom rendszert választanám, méghozzá a Skyport miatt. Nagyon hasznos, hogy a gépről tudod állítani a stúdióvakuk fényerejét.. olyan, mint a Nikon CLS, csak rádiós jellell, tehát sokkal használhatóbban...
Gondolj bele, mennyire hasznos, hogy nem kell felmászni a létrára azért, hogy pl a hajfényt pl 1FÉ-kel csökkentsd, csak megnyomsz egy gombot!(azonban, ha csak a termékfotózás a cél, én azon a lehetőségen is elgondolkoznék, hogy egy elég alapgépet vennék, 1 obival, és a maradékot stúdiócuccra fordítanám, így talán kijönne az Elinchrom Skyport rendszer... (pl: Nikon D80+af-s 50/1.6 vagy D80+85/1.8 ----attól függően, mekkora termékeket kell fotózni. Ha viszonylag nagyokat, elég az 50-es, ha kisebbeket, akkor 85/1.8-at vegyél, és még egy Raynox DCR-250-es makróelőtétet, ami "nagyon" olcsó, (15e) mégis jó minőségű.
hameg kell alapfelhaszálásra is a gép, veszel hozzá egy olcsó alapobit, pl Sigma 17-70, Nikon 18-105...
)És azon is érdemes filózni, hogy kezdetnek nem tenné-e meg egy sima gép (pl D90), plusz egy fix, plusz egy alapobi, és inkább bérelni stúdiót, hogy tanulgasd a stúdiós dolgokat, mintsem beleölni a felszerelésbe több mint fél millát, és a végén lehet nem is jön be a dolog...
aztán ha a stúdiófotózás nem tetszik, vagy van valami egyéb ok, attól még a gép meg az obik megmaradnak, és tudsz tovább fotózgatni...
hm?ja, és a szett:
[link]Ez szerintem tökéletes lenne! 3 fényforrás, 1 oktobox, 1 softbox...
Vagy ha elég kettő vaku (ami szerintem elsőre elég...) , akkor pl a Mikrosat hobby kit light is jó lehet, és majd később veszel hozzájuk még egy vakut+bazi nagy oktoboxot... -
kricsi81
senior tag
válasz
optimus753 #11561 üzenetére
És milyen nemzetiségű?
(amúgy nincs sok hiba, csak egy két elég apró
)
Nekem D300-am van, és az általad említett 16-85VR obi. Remek obi, rosszat nehéz róla mondani. Jó építési minőség, nem lötyög, nem csúszkál. A VR-je jó, igazából csak sötétben van haszna, a viszonylag nagy látószög miatt. Az átfogása szinte a legjobb! 16-ról indul, ami egy erős nagylátószög, és 85mm-ig megy, amivel akár portrézni is lehet. Az obi szinte mindenre jó, mégsem olyan rossz minőségű mint a 18-200/18-270-esek...
Képminősége elég jó, viszont mostanában tünt fel, hogy néha elég erősen vignettál. Ez mondjuk egyáltalán nem tragédia, mert utólagosan az 1-2 feltöltésre szánt képet könnyedén korrigálhatjuk...
Súlyra is könnyű, könnyen kitartható nagylátószögben sötétben/szürkületben.A vázhoz is hozzászólnék kicsit, ha nem baj
Ha a D50-et próbáltad, és azt mondtad rá, hogy neked is kell egy DSLR, akkor a D300s-sel nagyon nagyon megleszel elégedve. Lehet, hogy túlságosan is. (Na ez érdekesen hangzik) Én inkább egy kicsit gyengébb gépet vennék (pl D90, ami képminőségben 1:1 a D300-é! , vagy ha nagyon jó vázat akarsz, akkor a helyedben egy D300-at vennék, amit használtan 240-ért megvehetsz! (a D300s 380e-res új árához képest...)) , és jobb obikat/vagy inkább jobb stúdióvakukat.
Ha egy használt D300-at veszel D300s helyett, megspórolsz 140.000 forintot! Ebből vehetsz még egy makróobit, amivel a termékeket tudod fotózni, meg megveheted a 16-85VR-t, ami alapobinak tökéletes.
Viszont a linkelt lámpákkal vigyázz! 1, ezek nem vakuk, hanem folyamatos fényű lámpák, amik (főleg hogy olcsók) iszonyatosan melegednek, és komolyan fogyasztják az áramot. 2, meztelen (tehát nincs a fény és a termék között semmi
) fényekkel nem sokat érsz, kellenek hozzá fénylágyító eszközök, mégha tárgysátorban fotózol, akkor se ártanak. Szerintem softboxokat vegyél, minél nagyobbak, annál lágyabb a fényük (és ezekkel modellfotózni is tudsz). Magyar cég a Mikrosat, a weboldalukon szétnézhetsz, jó kis szetteket árulnak.
A stúdiófotózás biszony drága műfaj, tehát muszáj rá pénzt szánni, ha nem akarsz az eredményben csalódni.Ha azonban kisvakukkal fotóznál, olcsóbban kijönnél. Nikon SB-600-akkal (szerintem ezt is használtan vedd, sokkal jobban megéri, mint a bolti 75ezres ár... használtan, jó állapotban 50-ért tudsz venni) jól tudnál boldogulni, de régebbi fajta (mivel úgyis off camera flash-ban használnád őket, M módban) vakuk is jók lehetnek, pl Nikon SB-80dx/28/26.
Ezekhez a vakukhoz nem softboxot, hanem ernyőt érdemes venni. Ha minél lágyabb fényt szeretnél, szerintem minél nagyobb (mondjuk 120cm-eset, egy ilyen nekem is van, nagyon szép lágy a fénye!) ernyőt vegyél, és fekete-fehér reflex-et, mert ennek lágyabb a fénye, mint a sima áteresztőnek.Kicsit hosszúra sikeredett a hsz, de remélem kicsit tudtam segíteni
(Ijk hsz-ét nem láttam, miközben írtam az enyémet, tehát nem azért szerepelnek az én hsz-emben olyasmik, mint Ijk-éban, mert lekoppintottam, hanem mert énis ezt gondolom)
-
Ijk
nagyúr
válasz
optimus753 #11561 üzenetére
Nem rossz, első dslr-nek D300s. Inkább a D90-et javaslom, mivel a felsorolt témákhoz ugyanúgy tökéletesen megfelel, és sokkal olcsóbb. De ha ennyire el vagy eresztve, akkor 10-24 tájfotózásra, portréhoz pedig 85 1.8, ami jó nagyobb tárgyfotókhoz is. Mekkorák azok a kozmetikai cuccok, mert lehet, hogy ahhoz már inkább valami makróobi lenne jó?
Nem tudom mennyire akarsz vele komolyan foglalkozni, csak hogy mennyire éri meg neked ilyen komoly felszerelésre költeni. Mindenesetre először én is a 16-85-öt javaslom, mint amolyan mindenes, jó tájképhez, portréhoz és tárgyfotóhoz is, a legtöbb úgyis a világításon múlik.
Szóval legelőször D90+16-85 és a maradékból inkább stúdiót építs. Aztán majd meglátod, de már ez is nagyon húzós összeg, főleg hogy így a semmiből (najó bridge-ről) indulsz neki, szinte nulla tapasztalattal. -
johnjohn
addikt
válasz
optimus753 #11561 üzenetére
Én inkább vennék 1-2 fix obit, mint zoomot, fényerő, torzítás, minőség miatt főleg.
Itt találsz teszteket.
Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- AKCIÓ! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
- AKCIÓ! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- HP EliteBook x360 830 G8 Stílus, Erő, Rugalmasság egyben!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest