- iPhone topik
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- A kompaktok között a Honor8 Mini lehet a király
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4095 üzenetére
TT anno BTTB korszakban gyártott 9voltos hálózati trafókat, kimondottan a startos készletekhez, 9V talán 0.2A árammal, szóval egy nevetségesen kis teljesítményű valamit, ami pont csak ahhoz volt elég, hogy a kis startos mozdony futkorásszon róla, ha már kettő mozdonyt tettél a pályára erőlködött a trafó, hosszabb használattól le is tudott füstölni.
A régi időkben voltak még ilyen furcsaságok, de azért azokkal is jókat lehetett játszani. És az sem volt elhanyagolandó, hogy akkor szinte fillérekért kapta az ember az NDK vasútmodelleket - már amit éppen kapni lehetett - mert ugye akkor nem így működött, hogy megyek és megveszem, vagy megrendelem, hanem ment az ember a boltba, kapott ami volt, vagy eladónak nyomott egy kis zsét zsebre, hogy ha jön ez vagy az a modell tegyen má' félre egyet.
Na meg volt a Váci utca, Marklin bolt, ahol valamivel jobb volt az ellátás, mert őket nem csak az állami cégek látták el áruval, hanem ők is hoztak be. Áramszedő, szénkefe, kardán, stb, állami boltokban esély nem volt kapni, ha szerencséje volt az embernek valami maszeknál talált. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4093 üzenetére
Nem tudom a motorokra rá van e írva az üzemfesz bennük mint a TT-nél. De Ha jól emlékszem Linzbauer bácsi könyvében olvastam ezt a tételt. Márpedig Ő biztos nem írt marhaságot. De lehet, hogy Károly Imre bácsi könyvében. Nem tom pontosan, de valami komoly szakirodalomban volt írva.
Van ismerősöm akinek régi TT készletei vannak és csodálkozott amikor a startkészletes mozdonyok lefüstöltek az Fz1 el való padlógázas hajkurászástól.
Utána szétkaptam neki a mozdonyait és mutattam a feliratot a motorok állórészein, hogy ezek biza 4.5 voltos motorok. Voltak.
Meg azért 12 voltról már TGV üzemmódra kapcsol bármi. Ami nem rossz, ezt tapasztalatból mondom, mert 300-al hasítani vonattal nem akár mekkora élmény. (Eurostar London-Paris) -
djadji
senior tag
válasz
Quasi_modo #4089 üzenetére
Köszönöm az infókat. Nem akarom mindenáron pénzzé tenni, most szerencsére nem létkérdés, hogy eladjam, csak tudni szerettem volna, hogy mennyire lehet odaadni a gyerekemnek "használatra". De akkor azt hiszem megmarad talonba.
Jól tippeled, olyan 25 éve kaptam.. talán.... -
djadji
senior tag
válasz
Quasi_modo #4087 üzenetére
Köszönöm előre is!
Bevallom én semmit nem tudok róla, nekem csak ez volt, ezzel játszottam.
Itt van pár kép, dobozról, kocsiról, mozdonyról.
https://www.dropbox.com/sh/mnc866b2qdhqon2/jPsN2_3CBu -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4063 üzenetére
Abszolúte nem. Arról nem beszélve, hogy pl. a jugoszláv vasutak is vettek Kennedy-t. Vagy is európai pályán is találsz usa gépet, vagy mondjam magyar példának Floydékat, akik angol villany és dízel gépekkel száguldoznak. És hát az angol gépek is elég különc jószágok. Ezt tudom tanúsítani első kézből.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4061 üzenetére
Egy régi, talán még Mamos, vagy Vero átjáró, kicsit hiányos. Lesz beszerezve egy másik és a kettőből szeretnék egy olyat építeni ami a teljes állomás fölött át vezet. Kicsit disznóól van még az asztalon, szabad időben csinálgatom. Most már azért jobb a helyzet, a nehezén túl vagyok. A terepfüvezés ágyazat építés, már látványosabb, mint a bordaragasztás, gipszelés, stb. A tervek szerint április végére már pofásabb lesz az asztal. Addigra megérkeznek az emeletes wieselek is és lehet egy filmet csinálni az asztalról, milyen amikor mozog.
Az alsó egyenáramos pályán a Rajna Kincse és egy City Shuttle fog közlekedni térközbiztosítással, a felső Marklin külső körön az egyik irányban Orient expressz egy része egyelőre egy BR23-al vontatva, amíg nem szerzek valami brutálisabb gőzmozdonyt. A másik irányban egy vegyes tehervonat, hűtő és konténer kocsikból összeállítva. Ez a két szerelvény egymást vezérli, felváltva közlekednek.
A belső körben pedig egy szép nagy és színes amerikai szerelvény, a jó öreg de nagyon jó műszaki állapotú F7-esemmel vonszolva. Ehhez a szerelvényhez is kell még néhány kocsi, lehetőség szerint piros és zöld színűek. Kék és sárga illetve egy piros kocsi van eddig.Mivel ez kiállítási asztalnak készül ezért ilyen színes az összetétel. Megfigyeltem, minél tarkább a szerelvény, annál inkább vonzza a szemeket. Egy sima barna teherkocsikból összeállított szerelvényt van hogy észre sem vesznek az emberek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4058 üzenetére
Tavaly mikor otthon voltunk, átmentünk a labancokhoz vonattal, ott utaztunk ilyenekkel, nagyon pofás kis szerkezetek. A Piko csinál piros emeleteseket azok is jó kocsik. A régi zöld DR és CSD emeletesek viszont más fajta szerkezetek. Azok sem csúnyák, csak kicsit mások, szögletesebbek. Bár ezek a City shuttle-k sem hú de áramvonalas gépek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4056 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4054 üzenetére
Amint megérkezik, természetesen jön a kép. Még valahol utazik a kis aranyos a német és a királyi posta járatainak valamelyikén.Az ÖBB-s TAU-hoz pedig (egyelőre) kettő darab emeletes kocsi fog beszerzésre kerülni a jövő hónapban. A vezérlő kocsi pedig május június hónapban ugrik be a szerelvény végére.
-
Aaron14
őstag
válasz
Quasi_modo #4044 üzenetére
Hálás köszönet!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4041 üzenetére
Igen. Az eredetileg hozzá színezett géppel a DB-től. Olyat még nem sikerült beszereznem, sem AC Marklinben sem valamiféle DC-s változatot Azt nem tudom pl. LIMA csinált e 103-ast. Marklin igen és talán Fleischmannban láttam. Most régi gépekről beszélek természetesen, nem friss gyártásokról. Ha lesz lehetőség egy olyan beszerzésére, az kerül a szerelvény elé, a Taurus csak ideiglenes megoldás. ÖBB Tau mögé pedig 4-5 Ro-La jól nézne ki.
-
jákob13
tag
válasz
Quasi_modo #4036 üzenetére
A kevesebb néha több!
-
jákob13
tag
válasz
Quasi_modo #4034 üzenetére
De végleges!
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #4030 üzenetére
Én szintúgy !
-
Mokush
tag
válasz
Quasi_modo #4023 üzenetére
Szia!
Nem. Én nem vasutat építek, hanem harcjárműveket (1/35) és a folyamatban levő (át-)építéshez lenne rá szükségem. Azért Tőletek kérdezem, mert úgy tudom, leginkább Ti használtok ilyesmiket. -
jákob13
tag
válasz
Quasi_modo #4015 üzenetére
A gőzös (Br52) H0 a többi TT.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4011 üzenetére
Lehetne, sőt eredetileg az volt a terv. De a falu kialakítása sokkal nehezebb volna és az állomás sem férne el úgy ahogyan most. Azért nem lesz ez olyan életveszélyesen rossz, mert a külső Marklin pályán ellenirányban fog két vonat felváltva járni, a belső oválon ugyan csak egy, de majd kap valami okosságot, hogy ne száguldozzon. Az alsó egyenáramos pályán meg két szerelvény térközbiztosítással fog egy irányba menni. Meg még van néhány ötlet a tarsolyban de ezek egyelőre még ne legyenek lelőve.
-
Szólista
senior tag
válasz
Quasi_modo #3975 üzenetére
Nem ismerem,de majd elmegyek megnézem.
Fel is iratkoztam a hírlevelükre,nehogy lemaradjak a nyitásról is.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3966 üzenetére
Az egész terepasztal nem több jelenleg, mint kb 3,5 négyzetméter. Pluszban van még egy nyíltvonal modul, az asztal alatt, amit sajnos csak kiállításokon lehet beépíteni a rendszerbe, mert itt nincsen hozzá hely. Jelenleg egy L betű alakban van összerakva az asztal, ennyi fér ide. Ha a nyíltvonal is be van építve a pályába, akkor U alakban helyezkedik el az asztal. Az az elem egy 185x55 cm-es rész vagyis kb plusz egy négyzetméter. Így mindent összevetve 4.5 négyzetméternyi asztal van készen. Azaz majdnem készen, mivel a teher tároló még csak vágányfektetés és elektromos bekötés szintig készült el. De lényeg, hogy megvan, működik és a tehervonatok már ott tudnak állomásozni.
Mivel több hely nem áll rendelkezésre egy négyzetcentiméterrel sem, ezért az asztal elérte végleges méretét, innen nincs tovább. De szerintem nem is kell. Ekkora vágányrendszeren már van annyi lehetőség, hogy az ember nem un bele a játékba öt perc alatt. Ha meg beleunok a vonatok kergetésébe van lehetőség tereptárgyakat gyártani az asztalra a változatosság kedvéért. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3944 üzenetére
Egyelőre kikötő nem leszen. A főld alatti tároló fölötte a város project nyert a pályázaton. Metcalfék oldalát nézegetem, nagyon klassz kis városrészt lehet összehozni. Talán még egy kis autóközlekedésnek is lesz hely az épületek között. Na fogadjunk Fallerék nem csinálnak a rendszerükhöz londoni emeletes buszt. Újabb feladat. De megoldom!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3924 üzenetére
Igen. A gyűjtögetés korszaka is tartogat izgalmakat. Itt tudod meghatározni a pálya főbb irányvonalait, ha nem csak úgy találomra veszel ezt azt. Én Eleinte mindenfélét összeszedtem abból kellett főznöm valamit. Utána már lehetett célirányosan haladni a beszerzésekkel. A helyedben egy ideiglenes terepasztalt építenék a jelenleg meglévő dolgokból, úgymond gyakorlás képpen, na meg, hogy legyen ahol szaladgálnak a már megvásárolt vonatok. Lehet ez egy nagyobb asztal eleme később, ha eleve úgy építed, hogy csatlakozni tudjon egy komplexebb berendezésbe.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3922 üzenetére
Nem annyira sima, de lehet gondolom idegesíteni. Én egy fogpiszkálóval egyengettem el a próbafelületen, az alapból kicsit megtöri a vízfelületet, nem tükörsima lesz. Persze az egy kicsi 3-4 négyzetcentis felület volt csak, a nagyobb terület nyilván mást fog mutatni.
Minden esetre egy érdekes színfolt lesz az asztalon, csinálok kis csónak kikötőt, egy kis kempinget, sátrakat, napozóágyakat, stb. Egy kis élet az asztal sarkán.
Na és persze készülök rá, hogy végre egyet játsszak is az asztallal, mert bizony mondom a temofeszt óta csak egy egy kört mennek időnként a vonatok, hogy kicsit mozogjanak, ne álljon beléjük a zsír, olaj. Persze jó lenne a teher rakodót is legalább szerkezetileg összerakni, akkor lenne igazi a játék. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3920 üzenetére
BUSCH "AQUA" modellwater elnevezésű trutyi. 125 ml-es műanyag flaskás kiszerelés. Egy próbát csináltam vele, egész jó cuccnak tűnik, csak nagyon lassan kötött meg és tisztult ki. Most használok ilyet először, úgyhogy gyakorlati tapasztalat egyelőre zéró. De remélem jó lesz. Ha a helyére illesztettem az elemet, a vizet akkor locsolom a helyére, ott lesz idelye kötögetni napokig. Most az alagút bejáratát csináltam meg egy darab gipszkartonból, némi farigcsálással, festéssel. Ha megkötött a ragasztás, körbeveszem növényzettel, hogy az illesztési pontatlanságok eltakarva legyenek és mehet az elem a helyére.
-
Batman2
őstag
válasz
Quasi_modo #3858 üzenetére
Sajnios az is lehet, mint nekünk az egyik mozdonyunkkal, hogy a tengelyek végei már kikoptatták a zsámolyban levő lyukat és besülyednek a zsámolyba, így minden cuccban megakad, ami a sínszálak között kicsit is kiáll !
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3871 üzenetére
A felsővezetéket én is csak javasolni tudom. Én csináltam az asztalra, elmondhatom, hogy marha nagy meló. Főleg, ha nem veszed a felsővezeték oszlopokat, vezetéket, stb, mert eléggé drága mulatság, hanem magad csinálod. De megéri. Egyrészt egy villamos mozdony felső vezeték nélkül enyhén szólva hülyén néz ki, másrészt valóban a pályára tudja nyomni a mozdonyt, harmad részt egy különálló pályakört hozol létre, a villamos mozdonyt függetleníteni lehet a pályasín vezérlésétől. Nekem a Marklin asztal ugye váltóáramú három sínes rendszer, viszont felsővezetékről kétsínes egyenáramú mozdonyokat is tudok működtetni a pályán!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #3871 üzenetére
Nekem sajnos nincs asztalom, mindig leragadok a megvalósítás előtt valahol, de szoktam segíteni egyik ismerősnek neten át. Neki volt egy AB motorkocsi modellje, ami pont ezt csinálta. Két dolog: a réz "szőröket", amik a mostani áramszedők egy erősebb ráhatással fel lehet "borzolni". Persze vigyázni kell, mert könnyen leszakadnak, illetve nem árt nem túlzásba vinni. A másik amire ő vetemedett: másik kerekek. Nem mindegyik modellt lehet szétszedni a kerekeknél tengelyig, arról viszont le lehetett feszegetni kis ráhatással. Több sem kellett, hogy a közeli CNC műhelyben új, nehezebb kerekek után nézzen...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #3869 üzenetére
Hát pont ezért kötném át oda.
Nagy munka, de a vezeték már alapban is lenyomja valamennyire és az egész talpa felszabadulhat, így ott elfér dugiban pár súly...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Quasi_modo #3857 üzenetére
Én ahogy magam ismerem tuti bekötném azokat a felső vezetékes áramszedőket így ha az alja el is emelkedik, nem esik ki a kontakt (bár a képekről nem derült ki számomra, de feltételezem ez sín felől táplált alapesetben
).
Ezen kívül az alváz alá lehetne valami nem agresszív ragasztóval súlyozást tenni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3858 üzenetére
Összes csavart, stb. finoman meghúzni a mozdonyban, hátha egy kilazult csavar, kilógó csavarfej a hunyó az akadásban.
Ha műanyag a kerékfészek, lehet, hogy túlságosan megkopott, a kerekek mélyebben ülnek a forgóvázban mint kéne. Olyankor esetleg egy fém betétet lehet tenni a tengely alá, nagyon vékony bronzból. De elég macera én egyszer egy TT E499-et javítottam meg ilyen módszerrel, de nem két percig szívtam vele mire sikerült. -
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #3855 üzenetére
A nem hajtott forgóvázra egy kevés ólmot felhelyezni? Nincs rá lehetőség?
-
pirosvilamos
tag
válasz
Quasi_modo #3852 üzenetére
Sajnos az N-es Lima cuccok nem a kidolgozásukról, és a megbízhatóságukról híresek
Egyébként egy svájci RE4/4 a gép
-
Firkaas
újonc
válasz
Quasi_modo #3848 üzenetére
Helló !
tudod a google a barátod
https://www.google.com/search?q=sbb+10047&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls={moz:distributionID}:{moz:locale}:{mozfficial}
itt van pár dolog a mozdonyodrol igaz H0 méretben.Általában a minden info rajta van az oldalán vagy az elején a mozdonynak.Szám sor és betük.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest