- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Google Pixel topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Kis telefon hatalmas teleppel
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
killerjohn
addikt
"Két példa amikor az M módot használom:
1) Lakás, ronda sárga fény ami mellett vagy nagy rekeszt kellene használni (f/2.8 vagy alatta) ami sok esetben túl kis mélységet jelentene vagy nagyon megemelni az ISO-t (pl. 3200-ra). Eldöntöm, hogy nem kell a meglévő fény (+nincs kedvem szinezőfóliázni ezzel is fokozva a hangulatot), rekesz amit a téma igényel, záridő meg ami eltünteti a meglévő fényt. Vaku plafonra vagy falra. Gyors, hatékony viszont minden amit a vaku nem ér el sötét lesz. Pl. ablak mögött úgy látszik mintha sötét éjszaka lenne pedig nem stb."Na, én pont ezt csinálom.
"7D + 17-55 árából még egy 5D mkII is szűken jönne ki, az új vázak meg jóval az aktuális felett szoktak jönni..."
Nem mondtam, hogy kijön belőle, vagy hogy nem vagyok hajlandó ráfizetni
Sőt, ha nem tudom jó áron eladni, akkor lehet hogy megtartom a 7D-t úgy hogy mindig a 17-55 lesz rajta, és akkor lesz egy "lakásban a gyerek" gépem, és kintre meg a többi obival egy "kertben a gyerek" gépem. -
kiskornel
addikt
"Amit leírtál az inkább derítő mód lenne ahol a meglévő fényt alexpózod a témát meg vakuval deríted ill. a bemozdulást megfogod." -
Idézet (#5282) killerjohn-tól: "Na, gyorsan dobjatok nekem valamit erről a derítés dologról, mert "nem világos"
Én itthon, lakásban Manual..."Igazad van. Tehát a derítést magyaráztam, beltérben, csak két hsz.be van szétosztva a dolog...
Még annyit tennék hozzá amit írtál, hogy milyen módba jó állítani a vakut.
- kiértékelő módban derít, csak a témát világítja meg (direkt fény).
- átlagoló módban a hátteret is megpróbálja. (a plafonról visszavert indirekt fény).Bár tudom, hogy illene, de én sose használtam színezőfóliát. Annyira már nem szeretnék profi módszerekkel fényképzeni. Lassan már így is több nyűg van vele, mint élvezet a kép elkészítésében.
Még amit szoktam alkalmazni: Névnapok alkalmával: vaku manuál módban, fel szekrény tetejére, plafonra villan. A szoba két sarkába egy-egy vaku, rádiós kioldókkal (nem ETTL). Az elején belövöm mekkorát villanjon, hogy a fehér fal ne égjen ki sehol. Általába ez egy 5x5-ös szobában két 430EXII-vel jól operál, akár nagyon magas belmagasság esetén is. Hátránya, ha elfelhősödik az idő, akkor egy Fé-nyi ISO-t fel kell emelni (ha nincs tartalék rekesz állítási lehetőségnél). De ha van rá idő, akkor akár a vakukat is utána lehet állítani...
-
Igen, pontosan erre utaltam, a másik felében meg egyetértek.
A RAW méret nem érdekes szempont szerintem...ha dupla ekkora lenne sem, persze sok vonzata van... CF kártya és bika gép, de FF kategóriában az embereknek kell hogy ezzel rendelkezzenek, hátulütője, hogy a sorozat nem lesz olyan gyors, de nekem ez annyira nem lényeges szempont) -
k1csi
senior tag
Kihagytam még valamit, ami a fejemben volt: ISO-t akkor szoktam még emelni, ha vakus sorozatot lövök és kell a mélység (azaz le kell rekeszelni). Ilyenkor a harmadik képre már el szokott fogyni az erő (580 EXII).
Az meg, hogy miért lövök vakus sorozatot egy másik történet lenne... -
Zull
senior tag
"Egyébként a DSLR-el nagyon kis zajt jórészt a fényerős obiknak köszönhetően lehet elérni."
Ez így azért ebben a formájában nem igaz, sejtem mire akartál célozni, de szerintem ez sokak számára félreérthető lehet. Inkább úgy fogalmaznék hogy amiatt, mert egy fényerős obi egységnyi idő alatt több fényt tud átengedni, mint egy nem fényerős így lehetőség nyílik ugyanolyan záridő mellett kisebb fényérzékenység (kisebb ISO) használatára. (Mert ugye maga a zaj az érzékelő felületének méretétől függ)
-
Ennek a piaca amúgy sem itt fórumozik, hanem van a stábban ilyen eszköz és a szükséges kiegészítők, amivel elkezdik tanulgatni a használatát, és ezek után próbálkoznak meg saját költségvetésből ilyen szettet összehozni.
jcvd itt érdemes megnézegetned, milyen kiegészítők vannak, habár ezekkel eddig is találkoznod kellett volna. [link]
k1csi már vártam a jó kis bő lére eresztett velős hozászolásodat -
kiskornel
addikt
DOF ügyben: tájképeket eddig sem vagdostam. Számolásban meg nehéz felülmúlni egy PNA-t. Ha az azt mondja, hogy mindenütt borotva éles lesz, akkor az lesz. Figyelmeztet, ha a diffrakció beleszól a képalkotásba, stb.
A cikk haszos volt, tele állásra. Ami a tájképes részét illeti, nem vagyok róla meggyőződve, hogy megállná a helyét. Ez esetben nincs különbség egy 4mpx és egy 12mpx kép közt.
És 30mm alatt APS-C-n egyáltalán nem gond tartani a 100vonalpár/mm-re számolt DOF-ot. 20-24mm-en már elég közeli tárgytávolság lehetséges, igaz jól le kell rekeszelni hozzá. pl. 20mm-en F8-nál 5m a hyperfocal (és ez 100 vonalpár/mm-re, azaz az elméleti maximális vonalas felbontásra vonatkozik, nem a normál formulára). 2,7m-től minden éles pixelszinten.
s meg mRAW ügyben: utána néztem, és kisebb a felbontás, viszont 15biten tárolja az adatokat (csatornánként).
-
kiskornel
addikt
Ugyanazt mondjuk, de te megint másik oldalról közelíted meg. Pl.: a 7D-t nagy felbontását azért emlegetik, mert jó belőle vagdosni. Ám ezzel együtt a CoC is megváltozik, így a mélységélesség 19 mikronos cuccát akár el is felejthetjük.
A mélységélesség számítás abból indul ki, hogy karnyújtási távolságból egy A4-es méretű képet nézel. ÉS HA NEM? Van már HD felbontású TV, amit pár méterről nézhetsz. Azért akkora a felbontása, hogy ne kelljen 15m-ről nézni, mint a normál felbontású TV-ket.
ÉN nem szeretem a normál számítási formulát. Kb. 25%-os nagyítás mellett kapod azt, amit kiszámolt.Linkelek egy leírást az egyik programról, ami mélységélességet számol FILMES cuccokhoz. Látható, hogy ott is különböző nyersanyagokra különböző számítási módszereket használtak (már aki). Egyébként még sose csalódtam ebben a progiban. Kis PNA-n simán elmegy.
-
hp1950
tag
Köszönöm a hasznos, és kimerítő hozzászólásokat , és a linkeket!
Csak halogén spotlámpa viágítás volt, vakus derítés nélkül! Ebben az esetben jobb lett volna javasolt derítésm hogy elnyomja a külső lámpák fényét. Az összes olyan kép amin nem volt derítés, és magas isot használtam mind piros lett!
A lényeg, hogy a hiba megoldottnak látszik. El kell nyomni a spot lámpák környezeti fényét! (ha jól értelmeztem).A másik kérdésem az lenne, hogy milyen RAW feldolgozó programot javasoltok a 7D CR2 RAW filék-hoz?
Amiből gazdálkodhatok: LR3, CS4, CS5, illetve a gyári Canon DPP. -
kiskornel
addikt
Nos. A kérdés adott még mindig.
"köze a mélységélességhez, azt az obi határozza meg. " - nope. Ha ki tudod hajtani az elméleti vonalpár/mm-t az obiddal, akkor bizony a pixelméret a határ. (két pixel tesz ki 1 vonalpár/mm-t) Illetve még beleszól a képalkotásba a diffrakció.
" különbség, hogy a crop-os váz nem érzékeli a kirajzolt kép széleit" - sajnos a mélységélesség számításánál lefektettek pár szabályt. Az egyik ilyen kiindulási pont: "ugyanazt a képkivágást" kifejezést tartalmazzák. Így a FF-esetében egyszerűen közelebb kell menni, hogy ugyanazt a képkivágást kapjad. És mennyivel kisebb a FF mélységélessége...
Az APS-C által adott képek mélységélessége olyan, mintha 1 rekessze lejjebb rekeszelnéd a FF váz esetében. (természetesen ugyanaz a képkivágás, ugyanazon a gyújtótávon, stb...) Ezt meg a bokeh elemzések mutatják. Manapság már ilyet is elemeznek pl.: a PhotoZone oldalán.
Abban, amit írsz, van igazság is, mert ha ugyanakkora nyomatot készítesz (pl.: egy A4-es lap) egy 18Mpx vagy egy 12Mpx felbontású képből, mélységélességben nem lesz eltérés, ha S-RAW a második kép. Nade ugyan már. Ezeket a szabályokat túlhaladta a technika. Joggal várható, hogy pixelkukkolhassunk. Mondjuk én nem vagyok az, de azért szeretném még ott helyben a mélységélességet ellenőrizni. Hát nem sokkal jobb?
-
kiskornel
addikt
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
De én jó fotókat csinálok, FB-n like-olják, elkérik őket eredetiben stb.
csak nem verem nagy dobra.. a másik, hogy MAGAMNAK és családomnak fotózom, nem érdekel a fotózz.hu vagy fotovilag.hu közösség, sem az aranymetszés, bár azért betartok dolgokat és komponálom a képeimet mielőtt exponálok..
Viszont a 450D zaja akárhogy is nézem, nagy a saját igényeimhez.
És nem érdekel, mi volt 10 éve vagy még előtte, mert nem visz előre. Akkor nem tudták megcsinálni azt, amit most meg lehet, lásd LCD-n nyomogatni a lőtt képet és törölni majd azonnal újat lőni helyette, az sem vigasztal hogy ISO400 volt a max, lőttek díjnyertes magazinképeket jó szemcsésre, na bumm.
Én viszont szeretnék jövő karácsonykor a családomról zajmentes képeket lőni pl. És ha ezt 3200-n kell, mert nem fogok a beltéri képeimbe vakuval belerondítani, akkor ahhoz bizony olyan gép kell, ami ezt tudja. Ilyen egyszerű.
24-105 arra akart menni, hogy mindenféle obival találkoztam már, dolgoztam is sokáig, de a puszta generalizmusa, és "mindenre jó" ... valahogy mégsem jó mindenre, mert már a szomszéd bokor tetején ülő veréb is messze van 105-ön, ha ki akarsz hozni belőle vmit.
Az a baj, hogy mindent szeretek fotózni. Meglátom, megtetszik és puff. Az élethelyzet hangulatát, élményt visszaadni - ezért fotózok, nem tudnám magam kategorizálni nagyon.
A zaj az első indokom váltani előre. A LEG-LEG.. minden ezután csak. -
kiskornel
addikt
Nos... mint azt az általad linkelt cikkben is benne van, az az egészséges, ha mind a négy fázison keresztülmész. Így ezt a kijelentésedet nem értem:
" hányan meg hányan dőlnek annak, hogy azért nem csinálok elég jó fotókat mert nincs elég jó felszerelésem." - sajnos meg kell venned a jó felszerelést, hogy tapasztalatból tudd mindezeket. Ez kell ahhoz, hogy rájöjj arra, a jó cuccal ugyanúgy lehet szart csinálni. Hogy elkezd a cuccokon kívűl a módszereket keresni... Az meg nem gond, ha fejlődése közben beszerez valaki egy jó fényképezőgépet is.Ha kihagyod a gyűjtögető fázist, akkor meg nem tapasztalatból tudod a dolgokat, csak tanulásból. Úgy nem válik a részeddé, testrészeddé egy fényképezőgép, aminek minden rezdülését ismerned kell, hogy ösztönből, odafigyelés nélkül "alkothass".
-
#40935168
törölt tag
Köszi.
Én mindent fotózok, de azt hittem az, hogy a 24-105 van fent leggyakrabban, elárul valamit. Szóval nem azzal megyek Forma1-re a kanyarba fotózni.. (mással sem).
Gépet szeretnék profit, nem a felhasználás módját..
A zajjal van bajom a gyengébb ligában. 5D MK2 az, ami eddig azt mondtam, ISO 3200-n is elfogadható, például karácsonykor gyenge beltéri fénynél eszem ágában nincs vakuzni, inkább magasabb ISO és f/4 IS vagy 50 fix f/1.4.
Kérdéseimet természetesen másnak is feltettem, azért mégis ide írom, mert abból indulok ki, minél több embert hallok nyilatkozni, annál könnyebben döntök végül (hát nem).
A gyors sorozat nem szükséges, így 5D fele húzok most és inkább költöm üvegre. Számít a pénz, de a fényképezőt nem arra veszem, hogy megdolgoztassam. Hobbinak.
Drága, igen, de van aki Honda-t vesz, van aki Hayabusa-t, van aki nagy plazmát, van akinek iszonyú komoly PC-je van.. én pedig úgy gondolom, ha egyszer megtehetem, akkor olyan pillanatokat szeretnék elkapni, melyek technikailag minőségi ugrás a mostanihoz képest. A többi már úgyis a fotóson múlik..
-
kiskornel
addikt
nope. nem tudok vitatkozni veled, mert mint írtam nincs parfocal obim. Ha a 100-400-am az lenne, akkor jó lenne. De nem az. Nehéz elmagyarázni, de ha ki, vagy be húzom pár mm-t a gyújtótávot, tökkéletesen elállítom vele az élességet. Mivel kő kemény tele, a legkisebb változtatás is métereket jelent az élesség síkjában. Logikusan, ha parfocal lenne, legalább az élességállítás nem mehetne el, miközben a zoomot állítom.
Csak a logika mondatja velem: ezt a tulajdonságot ki tudnám használni. -
kiskornel
addikt
"Most Canon L lenses are parfocal and many non L lenses are also parfocal" - olvasható a neten.
Hogy mikor hiányoltam a parfocalt az obijaimból. Gyorsan mozgó tárgyak, melyek feléd közelítenek. pl.: madár, autó. Zoomolsz, és közben nyomogatod a gombot. Az élesség meg kitudja hol.
Aztán a manuális élességállítás. Mennyivel könnyebb lehet. Max zoomra állítod az obit, ezzel kisebb mélységélesség, beállítod az élességet, majd lazán visszazoomolsz a jó kivágásra.Mivel DSLR-ekben nincs állandó élességállítás, azt a dolgot, hogy valami állandóan éles legyen és még közben zoomoljon is rá a kamera csak ilyen obival lehet megoldani. Engem mondjuk hidegen hagy ez a része, mert nem fogok videozni, de ha mégis... és mint fent írtam más miatt is jobbak azok az obik. Sajnálom, hogy nekem nem olyanok az obijaim.
Mondjuk ennek hiányában nem cserélném le az obijaimat, de ha ma kellene megteveznem az obiparkomat, már számítana...
-
-
*Ropi*
félisten
Az rendben van, hogy a nagyobb szenzor képét a kissebbik méretére csökkentve zajtalanabb lesz, ez nem kérdéses. De engem a konkrét fehasználhatóség szempontjából natívban érdekel, mert ott nyomtatok belőle. 30x30 cm-es (kinyitva, átmenő oldalon 60x30 cm) fineart albumhoz a 10 megapixel éppenhogy elég 300 dpi-n: ha kicsit is vágok belőle, meglátszik.
Ha teszem azt low-key aktot fotózok, ott meg az alsó tónusok dinamikacsökkenése tesz be. A vége az lesz, hogy meg kell tartsak egy 40d-t stúdiózni...
-
Cancer
senior tag
Hát ez nem volt szép... jól értem, hogy a "pixelháború" ellenzőinek most kifogtad a szelet a vitorláiból??
Szóval a 60D új 18 MP-es szenzora jobb képet ad, mint pl az 50D 15 MP-ese?? Naahát...lehet, hogy a Canon mégsem feleslegesen áldoz évi több tíz millió dollárt a kutatás-fejlesztésre? Lehet, hogy mégis tudják ott, hogy mit csinálnak... -
DonDennis
senior tag
Köszönöm szépen ezt a gyors és elég kimerítő választ!
És talán akkor még is az EOS D7 es lesz a választásom!Egy gyors kérdésem lenne még ha esetleg valaki tudja hogy a D7 be is megtalálható az ami az EOS 60D be is ,hogy még a gépen belül effektelhessem a képeket pl Toycam vagy az a miniature dolog ilyesmikre gondolok.
esetleg egy minta: http://www.vignetted.com/images/200603/20060317.jpg
-
k1csi
senior tag
Az egyik linken szerepelt az, hogy a 7D hajlamos a túlmelegedést jelző ikont hamar kitenni.
Ezt teszt nem igazolta.
http://vimeo.com/groups/canoneos7d/videos/9924959
Az 550D is több mint egy órát bírt a tesztben lényegében folyamatosan (min félóránként, de HD-ban kb. 12 percenként újra kell indítani). -
hopehu
tag
Hali,
Köszi. Nem, tényleg csak arra lettem volna kíváncsi, hogy a felhasználók is azt mondják-e, hogy valóban olyan jó a videó. Alapvetően nem videózásra kellene, de akkor (ha jó, márpedig úgy tűnik, igen) nem kell mellé kamera. Az azért komoly előny, az is néhány százezer ft spórolás - illetve lehet obit venni rajta. Igen, sajnos az igényes obik nagyon drágák, de a minőséget meg kell fizetni -
BLOODSHOT
senior tag
Az hogy mi kerül sokba, az elég relatív.
Ismerek olyat aki hétvégente 50 ezer forintokat bulizik el. Neki az nem drága.Nem lehet megcsinálni ugyan ezt a hatást, főleg mert ez éles a sarkokon ha ugy állítod az élességet a nagylátó meg nem (fullframen).
PS-el lehet ilyen gagyi próbálkozásokat csinálni, de nem lesz olyan a bokeh ugysem. Meg most érted, kinek van kedve ezzel szórakozni? Ha egyszer letudod alapból ugy fotózni és alapból úgy komponálni.
Hát ha nem érted azt a képet akkor még nézegesd egy picit, aztán rájössz.segítek. A kép jobb oldalán nincs minden elmosva, ugyanis a jobb saroktól az Inter Continental feliratig minden éles...
-
BLOODSHOT
senior tag
A 24-70 egy eléggé régi konstrukciós objektív. De még így is fiatalabb 1 évvel a 70-200 2.8 IS-nél. Tehát valószínúleg ja cserélik. Remélem.
85 1.2-n meg még kisebb, meg 200 f/2-n is, aztán mégsem mozdul be. Hozzáteszem az IS erre is szolgál hogy ne essen ki ha már egyszer rányomtad a fokuszt.
-
Köszi.
Keret függvényében úgy is elválik, hogy mire cserélem le, IS kell bele az biztos. f4, f2,8 meg pénzkérdés. Viszont 77mm-is szűrőim vannak...a 17-40 miatt és nem mindegy az sem, hogy vesz-e az ember több méretben szűrőt, vagy egy-két mérettel átfedi az összes objektívét. f4-re ugye 67mm-s kell, a 2.8-asok meg szintén 77mm-sek. (tudom a szűrő ára azért meg így sem úgy sem akkora tétel, hogy az f4 és az f2.8 közötti árkülönbözetet nagyban mérsékelje) -
BLOODSHOT
senior tag
Egyet értek.
Az f/4 IS -nek kurva jó képe van (nem is fogják még frissíteni sokáig)
Csak van amikor nem elég az f/4. Az a para.
Én csak 2.8-ban gondolkodom. Bokeh is komolyabb.De pl (mint már írtam pár napja) 16-35 II-t nem vennék a 2.8-a miatt, mert az f/4-es 17-40 hibátlan.
Most van nálam egy TS 45mm Canon. Hát szerelem az az obi! Muszáj lesz venni tavaszig egy tilt-shiftet. iszonyat komoly!
)
-
Én nem ebből élek, és mint mindig így is úgy is mérlegelek, mit mikor veszek meg, és na persze, hogy mennyiért. A 70-200 F4l IS nélkülit is azért vettem meg, mert kihagyhatatlan lehetőség volt. IS az mindenképpen kell, ezt levontam belőle. Koncerten mikor fotóztam, akkor meg jó lett volna az f2.8...na persze az f4-es könnyed verziót meg kézben is ki tudtam tartani, legalább is valamennyi eredménnyel.
Ebben a szituban valószínű sikeresebben vettem volna az akadályt:
[link] -
*Ropi*
félisten
"És ha lenne tisztán feketében azt venném. A francnak nem hiányzik a feltünés"
Neolux a barátod. Találkoztam már olyan sajtófotós kollégával, akinek le volt ragasztva ill. fújva a váza, meg rajta a 70-200. Nem azért mert szégyellte, hogy Canon, hanem a felismerhetőség miatt.
Piros csík sem volt rajta, csak sárga.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Filmvilág
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Projektor topic
- Reklámblokkolók topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Google Pixel topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- További aktív témák...
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Felújított laptopok Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest