- Mobil flották
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- Yettel topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
"a képfelismerés neurális hálóval történik és ez definíció szerint egy AI"
Nem, ez sima mintafelismerés, de nem AI.
"A Teslával kapcsolatban meg tudván az FSD létezéséről és sofőr nélküli közlekedéséről - ami tényszerű képessége a rendszernek"
Figyi, tényleg halványlila fogalmad sincs a Tesláról. Sem. Kevered az FSD-t az Autopilottal, fingod sincs egyiknek sem a müködési korlátairól és képességeiröl sem. Olvastál valami bulvárszart, azt megszoroztad fejben kettövel, aztán nekiállsz osztani az észt.
"miért olyan hihetetlen az a funkcionalitása, hogy felismerjen egy ütközési pályán lévő járművet vagy gyalogost (állatot) és elkormányozzon?"
Mert nem képes ilyesmire, azért. Pláne nem számolgat folyamatosan mozgáspályákat, ahogy fentebb kifejtetted.
"Radar nincs benne"
èn a helyedben ennek utánanéznék. Mondjuk olvasd el a használati utasítást.
-
Döglött Róka
veterán
Azt ugye tudod, hogy pontosan ezt csinalod?
Nyilvanvalo, hogy nem te mesz szembe a forgalommal.
Az a legnagyobb baj, hogy a felhozott erveid es videoid egyike sem tenyszeru es pont nem azt tamassza ala amit allitasz. Csak ugy ott vannak, talan temaba vagnak, de leginkabb elmennek az allitasaid mellet.
Nincs ezzel semmi baj, a logikat lehet fejleszteni, az osszefuggeseket majd meglatod egyszer.
-
Alaaf Pi
senior tag
Hajaj, és akkor még mi hozzunk bármit, amikor ennyire sötét vagy? Mi köze a fejegységnek az ADAS-hoz, vagy bármi máshoz? Pláne hogy a fejegység alatt mire gondolsz, sem fog egyezni a valósággal igen jó eséllyel: lévén a Stellantis rendszere olyan, a kijelző egy saját CPU-val bíró entitás a hálózaton, a rádió egy másik, ráadásul mindkettőből több féle is létezik egy modellen belül is. És ezek egyike sem foglalkozik kormánnyal, radarral, ESP-vel, motorvezérléssel...
-
Alaaf Pi
senior tag
Annak szakértője vagyok, hogy mi van ül. egy Citroënben, lévén az utóbbi időben elég sok dolgom volt a Stellantis EMP2 platform elektromos rendszereivel. Viszont nem én állítom nagyon magabiztosan, hogy mi van benne, majd hablatyolok valamit róla, hogy ilyen-olyan levetett vas a mobilokból.
-
-
paatrick
őstag
Bruh, most tudsz angolul vagy nem? Konkrétan leírtam mit mond a csávó, ami pont azt bizonyítja hogy itt semmit nem csinál a Tesla.
A videót te magad hoztad fel mint "hihető". Ez egy összeválogatott videó amiben semmi konkrét bizonyíték nincs arra amire te felhoztad. Szóval olvasd el nyugodtan az érvelési hibás linkedet, lehet inkább a te hozzászólásodra illik
-
#48584626
törölt tag
Nem a multimédiás cuccokban lévő chipek hiányoztak leginkább, hanem a hótegyszerű mikrokontrollerek, vezérlőchipek. Ezek autóipari célhardverek, nem a számítási teljesítményt hajszolják, hanem a megbízhatóságot szélsőséges környezetben (-40 és + 120 fokban, vibrációs környezetben, amiben egy szaros telefon bármelyik chipje rövid időn belül tönkremegy), és az olcsóságot. Itt nem szempont a csíkszélesség meg a magok száma. Olyan chipeket képzelj el mint mondjuk kisegítő elektromos vízpumpa vezérlő. Hót egyszerű feladata van. Kommunikál a központi vezérlővel, amikor kell akkor ki meg be kapcsolja a pumpát, esetleg van egy egyszerű hibafelügyelet aztán ennyi.
Ezek hiányoztak, méghozzá a korona miatti kavarodás miatt. -
paatrick
őstag
Nem kell belemagyarázni semmit. Konkrétan azt mondja a csávó hogy "mentem az autópályán, jobbra nézve láttam hogy a Honda Accord már nyomizik és pont belém fog csapódni. Ezért rátapostam a gázra így elkerültem az ütközést, az autó mögöttem csapódott be." Ennek semmi köze se az Autopilothoz se ütközés elkerülés rendszerhez.
-
paatrick
őstag
Ez a videó mondjuk kb 0 bizonyítékot tud felmutatni. A készítő kiírja a videó címében hogy ez egy videóösszeállítás amiben az Autopilot elkerüli az ütközéseket, majd berak egy olyan videót 0:53-tól amiben a csávó arról beszél hogy Ő maga kerüli el az ütközést egy kigyorsítással és a videóra is rá van írva giganagy betűkkel hogy "My Tesla 3 was NOT in auto pilot during this"
Innentől mennyire lehet hiteles az összeállítás?A videók nagy részénél meg se állapítható hogy az autó csinál valamit vagy a sofőr.
-
Teasüti
nagyúr
Szóval ami engem érdekelt, hogy Tesla és az AI. Erre jöttek páran, hogy az AI az bullshit. Elkanyarodtunk kicsit, de a hardveres megvalósítások teljesen mellékesek. Szóval a kolléga keveri az AI-t az AGI-val és még csak azt sem tudja, hogy mit nem tud. Persze az álláspontját semmi kézzelfoghatóval alátámasztani nem tudja, amit én rendre kikérek, mert engem szórakoztat ez a kínlódás amit csinál(nak).
Néha bedobok nekik egy-egy csontot is, mert ellenben velük, én keresni is szoktam olykor-olykor.Szóval ha vki bármi kézzelfoghatóval óhajtaná emelni a beszélgetés színvonalát, ezzel is elősegítve a mellékidőnk kicsit is produktív eltöltését, azt továbbra is bátorítanám.
-
#48584626
törölt tag
"milyen egyéb chip-ekre van még szüksége egy modern kocsi infotainment rendszerének, amire ilyen 1 éves várólisták vannak jelenleg a piacon egy új autó vásárlásakor?"
Nincsenek, nem is voltak emiatt. Nem az infotainment csipek hiányoztak. Alapvető tévedésben vagy már megint.
-
#48584626
törölt tag
Figyi, vannak itt ilyenek akiknek nem kell olvasgatni a témában, pláne nem óvodai szintű HVG cikkekből.
Az elméleted, miszerint az autóipari vezetéssegítő rendszerek a levetett és kiselejtezett mobilos csipeket használják nem több mint egy nagy baromság, köze sincs a valósághoz.
-
#48584626
törölt tag
"AI már több évtizede létező, használatos eszköz és sokféle formában már a mindennapjaink része."
Butaság.
"Autós viszonylatban a modern vezetéssegítő rendszerek már mind AI alapon működnek. Ilyenek pl. az automata vészfékezés és ütközés elkerülő rendszerek, ilyen a sávtartás, ilyen a sofőr fáradtságát monitorozó rendszer, de ha esetleg tud a kocsid beavatkozás nélkül parkolni, az is AI alapú"
Butaság.
"Vagy szerinted mitől lesz vmi AI?"
Nem szerintem kérdése. Az AI az nem egy sima program, mint minden, amit eddig említettél. Az AI az öntanuló, és képes olyasmire is, amit nem programoztak bele előre. Azok közül amit te felsoroltál, egyik sem képes ilyesmire.
"Addig a Tesla FSD is csak egy túlbonyolított If Then If Then If Then program"
Igen.
*Semmi köze a neurális hálóhoz, ugye?"
Semmi. Ez a Tesla marketingdumája.
Mellesleg a mai jogszabályok szerint AI alapon működő vezetéssegítő vagy önvezető szoftvert az életben nem fogsz tudni típusengedélyeztetni az EUban, mert a természeténél fogva nem képes teljesíteni a validációs követelményeket.
-
#48584626
törölt tag
Ezek ugyan komplex rendszerek, de teljesen hagyományos algoritmikus szoftverük van.
A távolságot meg radarral mérik meg az ultrahangos szenzorokkal."hátrahagyott és elfelejtett a mobilipar és centekért elérhető az autógyártóknak a beragadt készletekből"
"Ezt csak arra a köztudott tényre alapozom, hogy a mobilgyártók elsőbbséget élveznek a chip gyártókapacitást illetően. Meg a processzor, meg a GPU, meg kb minden IT szegmens. Aztán jöhetnek csak az autógyártók valahol a chip gyártás sereghajtóiként"Jézusom, ennyi merev hülyeséget.
-
#48584626
törölt tag
"Machine vision az szerinted micsoda"
Tudom, hogy már minden vacak képfeldolgozó szoftvert AInak hívnak. De attól még nem az.
Olyan meg pláne nincs amiről te beszélsz. Sem a Teslánál sem máshol.Musk most kamuzza hogy majd a következő verziója az FSD bétának már AI alapú lesz. Csak hát Musknak azt sem szabad elhinni amit kérdez.
"felteszem nincs jogi akadálya Európában, h a kocsi automatikus lelassítson egy útakadályra."
Természetesen nincs.
-
Teasüti
nagyúr
Oh, meg is van a konkrét felvétel, ahol a szembejövőbe mentek bele. Viszont ez már össze van vágva. Az eredeti hanggal ha jól emlékszem már onnan jelzett a rendszer ahol itt látjuk a piros nyilat.
#77Shadowbull
Hát jó. Te így gondolod. Én meg úgy gondolom, hogy ember nem korrigál ilyen precíz és hirtelen kormánymozdulatokkal és nincs ilyen gyors reakcióideje sem. Egy képzetlen pilóta örül ha a kezdeti túlkorrigálás miatt nem pördül ki a harmadik ellenkormányzás után az inga effektus okán. -
#48584626
törölt tag
"Ezt ma megkapod már egy Citroen-ben is, pedig abban semmi önvezetés nincs."
Na, helyben is vagyunk. Remélem már kezded kapisgálni.
"ezzel a példával is, hogy az AI ezekben a kocsikban nem csak a közvetlen utadba kerülő akadályokat figyeli, hanem a körülötted lévők is ha ütközési pályára kerülnek, azt is jelzi."
Ez konkrétan mese, hülyeség. Nincs ilyen rendszer egy Teslaban sem.
Ahogy már írtam, az összes ilyen video kamu. Utólag van összevágva.
-
#48584626
törölt tag
A hajadra kenheted a dashcam felvételt, az égvilágon semmit sem bizonyít azzal kapcsolatban hogy az autó reagált vagy a sofőr.
A Tesläk még annyira körbe vannak kamerázva hogy az orrukon pont nincs kamera. (3/Y) és a teljesen hétköznapi 360 fokos kamerakép sen elérhető náluk.
-
#48584626
törölt tag
Most nem nézem az összeset végig, de szerinted.miert van az hogy az ilyen videókon soha nem látszik a Tesla műszerfala,.ami bizonyítaná hogy az autó reagál?
Annyit nézek ki a rendszerből hogy sávon belül vészfékezést csinál ha elé kerül valami (na nem mindig, csak néha) meg sávon belül tartja az oldaltávot és korrigál ha a másik túl közel jön. Aztán ennyi.
-
Döglött Róka
veterán
-
#48584626
törölt tag
-
dabadab
titán
Megdöbbentett amúgy, mikor megnéztem egy autó konfigurátort mennyiért is adja a Tesla az Autopilot funkciót. Azt hittem eddig, hogy ez jár minden kocsijuk mellé.
Valamit elnéztél, mert tényleg alapból jár, ami fizetős, az az Enhanced Autopilot illetve a Full Self-Driving Capability (ami egyébként nem az).
-
Teasüti
nagyúr
Ahogy nézem a Full Self-Driving funkció az, amiért ki kell nyitni a pénztárcát. Ütközés elkerülés az alapfelszereltség.
Szóval én konkrétan az FSD célközönségére volnék kíváncsi, hogy ki veszi azt meg, aki nem webre készít belőle tartalmat? Hétköznapi ember nem hiszem, vagy tévednék?
Kiváncsi lennék hány Teslában aktív az FSD és milyen demográfiai jellemzők illetik a tulajdonosokat. -
Kinder
senior tag
Kissé sarkalatosan fogalmazol, ugyanis bármelyik ( nem csak a Tesláé, hanem bármelyik gyáré ) önvezető szoftver sokkal kevesebbet hibázik, mint az ember.
A gond ott van, hogy mindegyik gyáré csak úgy használható, ha a sofőr is figyel.
Na ezt egyáltalán nem szokták betartani, aztán hiába sípol a rendszer, mire odanéz az ember, már nem tud reagálni, és kész a baleset.
Hogy miért a Teslát veszik elő állandóan? Mert Ők ( Musk ) az AUTOPILOT nevet adták neki. Ha más lenne a neve, és nem Musk lenne a tulaj, zérő hírértéke lenne bármi balesetnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HyperX Cloud Flight Wireless
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad L14 G5 (Gen5) AMD Ryzen 5 7535U 16GB RAM 256GB SSD Win11Pro 2,5 év garancia
- P1 Gen3 15.6" 4K UHD OLED érintő i7-10875H T1000 MaxQ 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam új akku gar
- Honor 90 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest