Új hozzászólás Aktív témák
-
-
worxland
addikt
válasz
#48584626 #207 üzenetére
"Egyrészt fogalmad sincs róla hogy mennyivel több károsanyagot bocsátottak ki a VW autói ahhoz képest mintha teljesen megfeleltek volna az előíráaoknak. A "többszörös" simán légből kapott." - hazudozunk, hazudozunk. Méghogy nincs fogalmam meg légbőlkapott...
[link]
ICCT's emission testing, 2013–14 résznél ott a táblázat:
0,18-nak a 0,61-1,5 bőven a többszöröse.
Kicsit lentebb pedig ott van a Health consequences bekezdés.Próbálkozhatsz a fölényes, nagyarcú kamuszöveggel, csak hát azok a fránya tények...
-
-
worxland
addikt
válasz
#48584626 #201 üzenetére
Ezen ne múljon. Többmillió autójuk a megengedett károsanyag-kibocsájtás többszörösét pöfögte ki, hozzájárulva a légkör szennyezettségéhez. Ami bizony aktívan besegít a légzőszervi megbetegedésekhez kötődő halálozás számaiba. Lásd: 1952-es szmog Londonban - 4-10 ezer halott.
2021-ben többszázezer ember halt meg az EU-ban a rossz levegő miatt. Ha ennek csak 1 ezrelékét okozták a szabálytalanul pöfékelő VW-dízelek, akkor is többszáz emberről beszélünk.
A Tesla nem felelős ennyi halálesetért.
De te persze jobban tudod. -
worxland
addikt
válasz
#48584626 #185 üzenetére
Na, ezt nem akartam elhinni. Elolvastam. Igaz.
Ergo, az EU-ban ennek az idióta rendeletnek a felülvizsgálatáig kábé el lehet felejteni a használható önvezetés engedélyezését, mert ez konkrétan értelmetlenné teszi. Eléd lép egy gyalogos, előtted zakózik Józsi bá a cangával kocsmából hazafelé, vagy Jolán rádnyitja a parkoló kispolszki ajtaját és az autó nem fogja kikerülni egyiket sem, akkor sem, ha a szembesáv töküres. -
válasz
#48584626 #183 üzenetére
Tesla is a sofőr utasítására vált sávot. Jelzi a sávváltási lehetőséget, mutatja, hogy honnan hova akar váltani, majd irányjelzőre elkezdi a sávváltási folyamatot.
Most látom, hogy jött ez a téma elő. Nem váltott sávot. Hiszen a művelet után visszatért. Elhagyta a sávot a baleset elkerülése érdekében, de nem váltott sávot. A kettő nem ugyanaz. Akkor is elhagyja a sávot, ha baleset történik, csak akkor sokkal szélsőségesebben.
-
-
-
#57171968
törölt tag
válasz
#48584626 #148 üzenetére
Igen, nekem is ezt mondták, hogy ezen funkciók nélkül 2hét vagy várunk beláthatatlan ideig. Kaptam egy kellemes kedvezményt és olyan funkciók amik abszolút nem érdekelnek, így nem volt kérdés.
Jót röhögtünk az értékesítő sráccal, hogy felőlem a központi kijelzőt is nyugodtan kihagyhatják, ha még olcsóbb lesz.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #124 üzenetére
Mi az oka hát, hogy az elmúlt két évben ha vki megrendelt egy új autót, jellemzően jövőre számíthatott csak az átvételre? Konkrét ismeretségem is van erre a példára, nem csak a napi hírekből hallottam erről. Pl egy 2021-es Hyundai Konára 8 hónapot várt a tulaj (2022-es szállítással).
#152
Az igen! Köszönöm a választ! (Első alkalommal kaptunk is vmi használhatót.) -
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #113 üzenetére
A te érvelési hibád.
Nem is értem milyen megfontolásból érzel egyáltalán kényszert hozzászólni ehhez a topikhoz bármilyen érdemi információ megosztása nélkül.
Ezzel a stílussal te amúgy elértél bármilyen sikert az életedben? Működik ez a megmondó ember taktika a környezetedben? -
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #98 üzenetére
Még mindig várom a konkrétumokat.
Se a Tesla, se az én autóm nem használ radart ezekhez a funkciókhoz.#99Shadowbull
Áhh, világos. Teljesen fogalmatlan vagy az AI témakörben. Így már érthető az álláspontod.
Csak ezek a kijelentések elég megmosolyogtatók. Tell me you don't know anything about AI, without telling me you don't know anything about AI...#100Alaaf Pi
Látom te is szakértője vagy a neurális hálóknak.
Jöhetnek hát a konkrét algoritmusok, amikkel szerintetek megoldják manapság a fenti feladatokat! -
dabadab
titán
válasz
#48584626 #105 üzenetére
Egyébként én a Tesla dumáját sem hinném el csak úgy kritika nélkül a tréningelt neurális hálókról.
Jó, mert te nem értesz hozzá.
De egyébként az, hogy a kamerák képét tréningelt neurális hálók dolgozzák fel, kb. annyira meglepő, mint az, hogy négy darab gumiabroncson gurul: az szorulna bizonygatásra, ha azt mondanák, hogy mást csinálnak. -
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #88 üzenetére
Te hogyan definiálod az AI fogalmát? Mert ha ne adj Isten az AGI-val kevered, akkor előbb tisztázzuk le, hogy AI már több évtizede létező, használatos eszköz és sokféle formában már a mindennapjaink része.
Autós viszonylatban a modern vezetéssegítő rendszerek már mind AI alapon működnek. Ilyenek pl. az automata vészfékezés és ütközés elkerülő rendszerek, ilyen a sávtartás, ilyen a sofőr fáradtságát monitorozó rendszer, de ha esetleg tud a kocsid beavatkozás nélkül parkolni, az is AI alapú és már vagy 15 éve létező funkció.
Vagy szerinted mitől lesz vmi AI? Amikor visszabeszél, mint KITT?
Az elmúlt 5 évben már a hangfelismerés is sokkal természetesebb az autók fedélzeti számítógépeiben és a találati arány is jóval magasabb a régi, kötött nyelvi struktúrájú hangvezérléshez képest. Ez is egy jól tréningezett AI model.
Vagy akkor lesz csak AI szerinted a kocsikban, ha Tensor magokat pakolunk a motorháztető alá?
Addig a Tesla FSD is csak egy túlbonyolított If Then If Then If Then program? Semmi köze a neurális hálóhoz, ugye? -
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #84 üzenetére
Machine vision az szerinted micsoda?
Egy betréningelt AI model, ami képes elfutni egy telefon szintű SoC-on, amit az alsó polcos márkákba tesznek, mint pl egy Citroen.Nekem ez itt most azért érdekes, mert megvannak határozva különböző szintek az autók önállóságát illetően. Nem ismerem a szinteket, de felteszem ha az ICE autógyártók még AI-t sem említenek a kamera alapú vezetés segítő rendszerek kapcsán - mint pl. a gyalogos felismerés -, akkor felteszem nincs jogi akadálya Európában, h a kocsi automatikus lelassítson egy útakadályra.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #69 üzenetére
Annyit nézek ki a rendszerből hogy sávon belül vészfékezést csinál ha elé kerül valami (na nem mindig, csak néha) meg sávon belül tartja az oldaltávot és korrigál ha a másik túl közel jön. Aztán ennyi.
Ezt ma megkapod már egy Citroen-ben is, pedig abban semmi önvezetés nincs.
Tessék, itt egy szép példa arra, hogy a gép előtt kapcsolt, mint az ember. Azt se lehet mondani, hogy utólag tették rá a jelzést a videóra, mert ahogy jelzett, már fékezett is a kocsi. Én háromszor néztem végig ezt a pillanatot, hogy kb honnan láttam volna meg, hogy helyzet van és kijelenthetem, hogy nekem egy felvillanó féklámpa még csak szimplán gyanús lett volna, de ennél később álltam volna bele a fékbe. De persze ami engem illet nekem már a követési távolság se lenne kényelmes. Én olyan 4 másodpercre szeretek lemaradni.
Amire rá kívánok világítani ezzel a példával is, hogy az AI ezekben a kocsikban nem csak a közvetlen utadba kerülő akadályokat figyeli, hanem a körülötted lévők is ha ütközési pályára kerülnek, azt is jelzi. Láttam videót arról is, amikor a szembejövő elé hajtottak ki és a Tesla jelzett rá a másik oldalról. Persze nehéz ezeket a példákat megtalálni főleg emlékezetből, szóval vagy elhiszed nekem vagy nem. Te dolgod.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #69 üzenetére
Ok, majd gyere vissza, ha megnézted!
Hint: egy Tesla körbe van kamerázva. Az oldalkamerák látószöge is annyira Teslára jellemző tulajdonság, hogy ezt elvitatni butaság.
Nem látszik a műszerfal? Te ha veszel egy dashcam-et, azt hova teszed fel? A fejed mögé? Nekem van dashcam fent a szélvédőn. Enyémen se látszik a műszerfal. Akkor nem is az én kocsimban történt a felvétel? Eleve egy Teslás miért venne egyáltalán? Legalább 4 kamerája van a kocsi körül beépítve. -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz
#48584626 #43 üzenetére
Teslas Avoiding Accidents Compilation
Szerintem hihető. Ember nem korrigál ide-oda ilyen mechanikusan.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP Reverb G2
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Gombászkönyvek egyben
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Vidd haza a jövő RAM-ját már ma!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest