- Bemutatkozott a Fairphone 6
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #211 üzenetére
LOL.
Mondom, fogalmad sincs. MINDEN belsőégésű motoros autó TÖBB károsanyagot bocsát ki gyakorlati körülmények között, mint amennyi a határérték. Akár többször annyit, ha olyanok a körülmények. És ez teljesen legális, így működik a definiált mérési ciklusokra épített típusengedélyezés.
Neked azt kellene meghatározni, hogy egy VW csalós dízel a gyakorlatban mennyivel több károsanyagot emittált ahhoz képest, mintha nem lett volna csalós.
Namost ezt nem fogod tudni meghatározni. Saccolgatni lehet, persze ehhez értened kellene hogy pontosan miben csalt a VW és miért, és ennek milyen gyakorlatoki következménye volt. Mivel erről láthatóan fogalmad sincs, meg így általában a témáról sincs fogalmad, ezért kötve hiszem hogy erre vonatkozóan megalapozott kijelentéseket lennél képes tenni.Amúgy ha már kigugliztad hogy a NOx emisszióról van szó, legalább azt is guglizd ki hogy milyen hatásokat tulajdonítanak a NOxnak. Nem fog megártani.
"Próbálkozhatsz a fölényes, nagyarcú kamuszöveggel, csak hát azok a fránya tények.."
Muhaha
-
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #204 üzenetére
Ez teljesen légből kapott és teljesen megalapozatlan.
Egyrészt fogalmad sincs róla hogy mennyivel több károsanyagot bocsátottak ki a VW autói ahhoz képest mintha teljesen megfeleltek volna az előíráaoknak. A "többszörös" simán légből kapott.
Másrészt láthatóan nem is érted hogy miről vitatkozol, nem tudod milyen károsanyagròl van szó, és nem tudod hogy az mit okoz, ez tökéletesen látszik a londoni szmogos példádon."2021-ben többszázezer ember halt meg az EU-ban a rossz levegő miatt"
Ez is tipikusan légből kapott és bizonyíthatatlan állítás.
Szóval akkor ennyit az érveidről.
-
#48584626
törölt tag
válasz
worxland #193 üzenetére
Az EUban (és minden olyan országban akiknek a szabályozási és törvényi háttere az UN szabályozásokra épül) jelenleg nincs meg a jogi alapja a teljes önvezetésnek. Ez nem újdonság, aki kicsit is foglalkozik a témával az tudja.
Jelenleg az UN-R 157-re alapozott L3-as rendszereket lehet validálni és típusengedélyeztetni, annak a korlátait ismerjük. Jelenleg a Mercedesnek van kereskedelmi forgalomban kapható L3-as rendszere, a BMWnél már rendelhető, tavasszal kezdődik a kiszállítás.
Maguk a szabályok egyébként nincsenek kőbe vésve, folyamatosan terjesztik ki őket, de ez egy hosszú folyamat. De annyira nincsen lemaradva a szabályozás a technológia jelenlegi szintjétől, sőt.
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
"a képfelismerés neurális hálóval történik és ez definíció szerint egy AI"
Nem, ez sima mintafelismerés, de nem AI.
"A Teslával kapcsolatban meg tudván az FSD létezéséről és sofőr nélküli közlekedéséről - ami tényszerű képessége a rendszernek"
Figyi, tényleg halványlila fogalmad sincs a Tesláról. Sem. Kevered az FSD-t az Autopilottal, fingod sincs egyiknek sem a müködési korlátairól és képességeiröl sem. Olvastál valami bulvárszart, azt megszoroztad fejben kettövel, aztán nekiállsz osztani az észt.
"miért olyan hihetetlen az a funkcionalitása, hogy felismerjen egy ütközési pályán lévő járművet vagy gyalogost (állatot) és elkormányozzon?"
Mert nem képes ilyesmire, azért. Pláne nem számolgat folyamatosan mozgáspályákat, ahogy fentebb kifejtetted.
"Radar nincs benne"
èn a helyedben ennek utánanéznék. Mondjuk olvasd el a használati utasítást.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#57171968 #147 üzenetére
Jobb esetben olyan komponens hiányzott, ami nélkül ki lehetett adni az autót (gerinctámasz vagy USB töltő) rosszabb esetben nem volt úgy működépes. Ilyenkor az adott gyár termelési és logisztikai rendszereinek a rugalmasságától függött hogy teljesen leállt a termelés vagy felépült az autó az adott alkatrész nélkül, aztán leállították valahol az udvaron amíg nem jött...
-
#48584626
törölt tag
Nem a multimédiás cuccokban lévő chipek hiányoztak leginkább, hanem a hótegyszerű mikrokontrollerek, vezérlőchipek. Ezek autóipari célhardverek, nem a számítási teljesítményt hajszolják, hanem a megbízhatóságot szélsőséges környezetben (-40 és + 120 fokban, vibrációs környezetben, amiben egy szaros telefon bármelyik chipje rövid időn belül tönkremegy), és az olcsóságot. Itt nem szempont a csíkszélesség meg a magok száma. Olyan chipeket képzelj el mint mondjuk kisegítő elektromos vízpumpa vezérlő. Hót egyszerű feladata van. Kommunikál a központi vezérlővel, amikor kell akkor ki meg be kapcsolja a pumpát, esetleg van egy egyszerű hibafelügyelet aztán ennyi.
Ezek hiányoztak, méghozzá a korona miatti kavarodás miatt. -
#48584626
törölt tag
"milyen egyéb chip-ekre van még szüksége egy modern kocsi infotainment rendszerének, amire ilyen 1 éves várólisták vannak jelenleg a piacon egy új autó vásárlásakor?"
Nincsenek, nem is voltak emiatt. Nem az infotainment csipek hiányoztak. Alapvető tévedésben vagy már megint.
-
#48584626
törölt tag
Figyi, vannak itt ilyenek akiknek nem kell olvasgatni a témában, pláne nem óvodai szintű HVG cikkekből.
Az elméleted, miszerint az autóipari vezetéssegítő rendszerek a levetett és kiselejtezett mobilos csipeket használják nem több mint egy nagy baromság, köze sincs a valósághoz.
-
#48584626
törölt tag
Egyébként hogy a cikkhez is hozzászóljak:
Gyakorlatilag évek óta mondjuk hogy Musk és a Tesla emberkísérleteket folytat, és a felhasználók életével játszik, miközben Musk folyamatosan hazudik, kizárólag azért hogy felhajtsa a részvényárakat.
Emlékezzünk arra hogy mit mondott 2015ben:
"I don't think we have to worry about autonomous cars because it's a sort of a narrow form of AI. It's not something I think is very difficult. To do autonomous driving that is to a degree much safer than a person, is much easier than people think. [...] I view it like a solved problem."
2015ben jött ki az Autopilot első verziója, akkor még Mobileye alapokon. A Tesla direkt! úgy programozta a rendszert, hogy az önvezetés látszatát keltse, nem kellett fogni a kormányt, az autó ment előre, teljesen magabiztosan. Ez kizárólag úgy működhetett hogy letekerték az összes biztonsági megfontolást. A Mobileye nem sokkal később felmondta az együttműködést a Teslával, nem adta a nevét a hazárdjátékhoz. Musk ekkoriban kezdte el mondogatni hogy év végére kész a teljes önvezetés.
Aztán persze jöttek a balesetek, a hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb sztorik és videók. A Tesla kénytelen volt egy kicsit visszavenni, átprogramozták a rendszert hogy ez idő után fogni kelljen a kormányt, de Musk persze nem hagyta abba a kamut.Jött a HW2, HW3, és az újabb ígéretek és kamuk.
2016ban, amikor bevezették a HW2-t, a Tesla kirakott egy videót, ami az FSD képességeket hivatott demonstrálni. A net felrobbant, a fanok fullra elhitték az egészet,.mindjárt kész a cucc, csak egy update kell, blabla.
Utólag kiderült hogy ez is egy nagy átbaszás volt. Az egész útvonalat beszkennelték előre, az autóban teljesen más hardver volt, és még így is nekiment pár dolognak a forgatás alatt.Azóta Musk ráfordult kamuban az AIra, meg a jól hangzó tech dumákra, de most, majdnem 10 évvel később még mindig ott tartunk hogy majd év végére.
Közben persze emberek haltak meg, mert elhitték hogy az autójuk okos, és mindent megold. Az az autó ami direkt volt úgy programozva hogy magabiztosan haladjon.
Már az elején megmondtuk hogy ez baromi veszélyes, hogy ebbe emberek fognak belehalni.
Épp itt lenne az ideje ezért valakit felelősségre vonni.
-
#48584626
törölt tag
"AI már több évtizede létező, használatos eszköz és sokféle formában már a mindennapjaink része."
Butaság.
"Autós viszonylatban a modern vezetéssegítő rendszerek már mind AI alapon működnek. Ilyenek pl. az automata vészfékezés és ütközés elkerülő rendszerek, ilyen a sávtartás, ilyen a sofőr fáradtságát monitorozó rendszer, de ha esetleg tud a kocsid beavatkozás nélkül parkolni, az is AI alapú"
Butaság.
"Vagy szerinted mitől lesz vmi AI?"
Nem szerintem kérdése. Az AI az nem egy sima program, mint minden, amit eddig említettél. Az AI az öntanuló, és képes olyasmire is, amit nem programoztak bele előre. Azok közül amit te felsoroltál, egyik sem képes ilyesmire.
"Addig a Tesla FSD is csak egy túlbonyolított If Then If Then If Then program"
Igen.
*Semmi köze a neurális hálóhoz, ugye?"
Semmi. Ez a Tesla marketingdumája.
Mellesleg a mai jogszabályok szerint AI alapon működő vezetéssegítő vagy önvezető szoftvert az életben nem fogsz tudni típusengedélyeztetni az EUban, mert a természeténél fogva nem képes teljesíteni a validációs követelményeket.
-
#48584626
törölt tag
Ezek ugyan komplex rendszerek, de teljesen hagyományos algoritmikus szoftverük van.
A távolságot meg radarral mérik meg az ultrahangos szenzorokkal."hátrahagyott és elfelejtett a mobilipar és centekért elérhető az autógyártóknak a beragadt készletekből"
"Ezt csak arra a köztudott tényre alapozom, hogy a mobilgyártók elsőbbséget élveznek a chip gyártókapacitást illetően. Meg a processzor, meg a GPU, meg kb minden IT szegmens. Aztán jöhetnek csak az autógyártók valahol a chip gyártás sereghajtóiként"Jézusom, ennyi merev hülyeséget.
-
#48584626
törölt tag
"Machine vision az szerinted micsoda"
Tudom, hogy már minden vacak képfeldolgozó szoftvert AInak hívnak. De attól még nem az.
Olyan meg pláne nincs amiről te beszélsz. Sem a Teslánál sem máshol.Musk most kamuzza hogy majd a következő verziója az FSD bétának már AI alapú lesz. Csak hát Musknak azt sem szabad elhinni amit kérdez.
"felteszem nincs jogi akadálya Európában, h a kocsi automatikus lelassítson egy útakadályra."
Természetesen nincs.
-
#48584626
törölt tag
"Ezt ma megkapod már egy Citroen-ben is, pedig abban semmi önvezetés nincs."
Na, helyben is vagyunk. Remélem már kezded kapisgálni.
"ezzel a példával is, hogy az AI ezekben a kocsikban nem csak a közvetlen utadba kerülő akadályokat figyeli, hanem a körülötted lévők is ha ütközési pályára kerülnek, azt is jelzi."
Ez konkrétan mese, hülyeség. Nincs ilyen rendszer egy Teslaban sem.
Ahogy már írtam, az összes ilyen video kamu. Utólag van összevágva.
-
#48584626
törölt tag
A hajadra kenheted a dashcam felvételt, az égvilágon semmit sem bizonyít azzal kapcsolatban hogy az autó reagált vagy a sofőr.
A Tesläk még annyira körbe vannak kamerázva hogy az orrukon pont nincs kamera. (3/Y) és a teljesen hétköznapi 360 fokos kamerakép sen elérhető náluk.
-
#48584626
törölt tag
Most nem nézem az összeset végig, de szerinted.miert van az hogy az ilyen videókon soha nem látszik a Tesla műszerfala,.ami bizonyítaná hogy az autó reagál?
Annyit nézek ki a rendszerből hogy sávon belül vészfékezést csinál ha elé kerül valami (na nem mindig, csak néha) meg sávon belül tartja az oldaltávot és korrigál ha a másik túl közel jön. Aztán ennyi.
-
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Építő/felújító topik
- Linux felhasználók OFF topikja
- Mesterséges intelligencia topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- A Bosch szerint Európának nem kellene az AI-t a halálba szabályozni
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
- Beats Studio Pro (Beats by Dre)
- Honor 400 Lite Fekete + fülhallgató
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Canon ) -Újszerű-
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- LENOVO ThinkBook 13s - 13.3" FullHD IPS - i5-10210U - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest