- Yettel topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Mobil flották
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ez a topik a DAP (Digital Audio Player), vagy közismertebb néven MP3 lejátszókkal foglalkozik. A témához kapcsolódnak a FÜLhallgató topic és FEJhallgató topik is, amennyiben valamelyikre szükséged van ott kérhetsz segítséget a választásban. Ha egyéb finomságok is érdekelnek, itt a mélyvíz haladóknak, nézz be nyugodtan.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
veterán
válasz
lapalapa #36087 üzenetére
90dB érzékenységű planar fejeshez szeretné használni, én itt lehúznám az m300-at a listáról. Az R6-ot is csak balanceden, de aztán jön az a pont, amikor rá kell csapni a kezemre, mert elrugaszkodok a realitásoktól, felrúgom a keretösszeget a fenébe, és valamelyik felsőbb polcos R2R felé mutogatok.
-
Hadeska22
aktív tag
válasz
lapalapa #36083 üzenetére
Szia, ahogy nézem a DX170 az ugyanazt a Cirrus DAC-t használja mint a Hiby M300. Az M300-at amúgy azért tettem bele a listába, mert Android 13-mal jön (az egyetlen) és elnézve, hogy szinte az összes DAP Android 10 alapokon nyugszik a longevity-t tekintve (Android 10 az 3-4 éven belül elavultá válik streaming appoknak) azért nem mindegy.
Hiby 6 Gen 3 ugye Android 12-vel jön
FiiO M11 / Plus / etc viszont jelenleg A10-n van és habár van tervben update A12-re, azért erre nem apellálnék.Ugyancsak M300 mellett szól, hogy $200-ért meg lehet kapni, míg a DX170 közel $400. Ha használtál ESS DAC-cal szerelt DAP-ot, hogy érzed mennyire veszi fel a versenyt ez a Cirrus (CS43131) ?
-
-NoVa-
veterán
válasz
lapalapa #35649 üzenetére
A nézőpont ütköztetés általában hasznos, akár ismeretbővítéshez vezet. Az OS szintű HW lekapcsolgatásnak megvan a hatása, ha nincs minden modul rendesen árnyékolva, márpedig ritka az ennyire elborultan maximalista build, mint a Surface Pro-k. Szóval nem mindegy, mire dugva lehet a körítést letojni
Telefonnál ugyanez, S21-ről meg Blackberryről jó minden, kicsit régebbi iPhone-on külső DAC-cal vagy épp iBasso DX160 DAPon a saját belső DAC/AMP modullal meg konkrétan behallatszik a wifi adatforgalom masszívabb elektronikus zaja. Ilyen az, amikor mindenkinek igaza van.A Tea-nál már valóban érdemes USB-ről hajtani, elég részletes és finom hozzá, hogy számítson.
"ha esetleg lemegy az armageddon kipróbálhatnánk."
Ez a lényeg, majd valami hallgatós sessiont össze kell szervezni, van bőven mit. -
válasz
lapalapa #35651 üzenetére
"A dupla vaktesztben a teszt vezetője se tudja mit mutat, hiszen ha tudná, akkor befolyásolhatja a delikvenst. Ezt egyébként AB vagy ABX tesztnek is szokták hívni." -> vki cserélgeti a rendszereket de ő sem tudja hogy mit mire. Így valóban megtudod, hogy hallasz-e különbséget a különböző setupok között. Enélkül minden csak placebo/sok pénzt elköltöttem tehát hallom/stb
-
-NoVa-
veterán
válasz
lapalapa #35646 üzenetére
Azt ugyan értem, hogy miről beszélsz, csak kissé szétszórtan gondolod össze a folyamatot. Egy passthrough MQA vagy DSD esetében a PC felől az egyetlen feladat, hogy a stream cache-t tartsa töltve, ami a legcsirkébb USB2 implementációval sem kihívás, töredékterhelésen elpöfög minden. Egyéb esetben némi dekódolás történik, de ott is az adatpuffer lesz a végén az, aminél leginkább üresjáratban várakozhat, akármennyire kicsire is van véve. Az összes többi, a jitterkezelés, belső órajel, betáp zajszűrése, az mind a DAC-ot is tartalmazó panelen belül megoldandó dolog, aztán költségvetés kérdése, hogy abból mit tesznek bele és mit nem. Pl játékfejlesztésben még az ezredforduló után kicsivel elavultnak számító, de a vevőknél még elég széles körben elterjedt 300MHz-es Pentium 2 Celeron procinál figyelembe véve a minimum HW követelményt, és az összes többi feladat CPU igényét, 3%-os teljesítménykeretet kaptunk a hangra. És ott nem egy 44KHz sztereo stream lejátszása volt ennyiben, hanem 32, sztereo és 6 csatornás, térben elhelyezett sáv, egy a mostani átlagosnál minden modern optimalizált architektúra nélkül nyersen is többszázszor lassabb procival.
Ezekre a gyártók jellemzően szerényen fogalmaznak:
"This represents a total ‘out-of-the-box’ systematic digital solution that solves jitter once and for all."
Immerzív hatalmas tere van, feszes pontos jól textúrázott basszusa is akad, valamit csak sikerült nekik az állításokból betartani.A BTR5-ben sem zavarja USB felől semmi a kristályoszcillátorokat, maximum analóg átszűrődő elektromos zajokat kaphatsz a tápellátásból. Az a teret nem befolyásolja, különben teljesen szétesne a színpadkép, és két egymás utáni meghallgatásnál is teljesen véletlenszerű dolgokat hallanál, beleértve egy háttérben elinduló windows update check miatt elmosódó vagy élesedő/ellaposodó zenét. Ez ugyebár teljes hülyeség, az egyetlen, amit az ilyenek okozhatnak, hogy magas prioritással annyi ideig elveszi valami a teljes processzort, hogy megakad a zenelejátszás.
Szóval megoldott problémákra, és egy valós töredékgondra adnak el 10x-es áron megoldást. Mint az aranyozott HDMI csatlakozók.
De az egész legnagyobb része nem a mérnöki munka, hanem a marketinges ömlengés, amivel a 10$-nyi extra alkatrészről megmagyarázzák, hogy miért kerül többszázzal többe, és miért is fontos és elengedhetetlen neked az. Pl meggyőznek, hogy a gépednek az időzítés gond és nehézség.
-
lapalapa
senior tag
válasz
lapalapa #35644 üzenetére
"Azér ember legyen a talpán aki egy több processzoros rendszerben ahol ezer más folyamat is zakatol, olyan programot tud írni, ahol mondjuk a kimenetre irányított jelfolyam négyszögjeleiben 0 fáziszaj van."
Mr. Hiroyuki Yokota-nak egész jól sikerült, de senki sem tudja hogyan csinálja.
[link]
Jitter:
"A digitális jel jellegzetes tulajdonsága, hogy a jelsorozat időzítése bizonytalan, a jelsorozat állapotváltásai a névleges időponthoz képest eltérnek. Ez a tulajdonság – amennyiben az eltérések rövid időtartamúak – a jitter (remegés), mely nem más, mint egy nemkívánatos fázismoduláció. Amennyiben az eltérések lassan változnak akkor a jelenség neve wander (vándorlás)."
[link]
[link]
-
-NoVa-
veterán
válasz
lapalapa #35642 üzenetére
A jobb hoszzú USB draútokban azért akad ferritgyűrű, aztán az audiocucc bemeneti oldalán sem spórolják ki jobb esetben a szűrést, ha már tudják hogy a vevőkör miféle forrásról fogja használni. A BTR-nél pl a BT a lényeg, de még így is meglepően jobb USB chip van rajta, mint sok céleszközön.
Az időzítésnél is csak a pci korszak volt nyűgös, jó ideig vadászni kellett az ISA kompatibilis vasakat rendes microsec pontosságú hardware eventkezelő cuccokért, most már sima USB-s preciziós időmérő bigyók is vannak.
A dedikált mag sem feltétlenül érdekes, időkritikus rengeteg szálra elosztható háttérfolyamatokat fejlesztek eleget melóban.De ha az időzítés a fontos, akkor úgyis macen zenélsz, ott 8 egszerre elindított 60 perces hangsáv egyszerre fog elérni a végére, nem lesz több tizedes elcsúszás. Egy kész hangsávot hallgatni jó az a windows is :)
-
-NoVa-
veterán
válasz
lapalapa #35638 üzenetére
Az AQ Jitterbug egy 5V DC - DC feszültség stabilizátor, amiket használok, de nem asztali környezetben, hanem drónokon, ahol a motorok felől igen magas frekvenciával jön visszaeső változó löket betáp oldalra, amiből a repülésvezérlő és a kamera/rádió nem kér. Aszali környezetben USB-n ha zajos a DAC, akkor van értelme valóban (habár a 10x-es árazás az ejjnye), minőségi táp és árnyékolt rádiózajt adó elemek mellett már irreális.
Az IRQ az 10+ éve még érv volt, "manapság" ha nem valami Core2 alapú ős alapot használsz, vagy egyéb retro hardware-t, minden valamelyik express protokollon át működik klasszikus megszakításokra várás nélkül. A sok sok háttérprogram sem érdekes, ha rendesen priorizálva vannak a taskok, márpedig ha közvetlen hozzáférést kap a lejátszóprogram az USB DAC-hoz, akkor rendesen priorizálva lesz az. FooBar, vagy Tidal, mindegy. A Q3-al ASIO drivert használtam, az ifi meg tidaltól pufferelt adatstreamet kap és maga állítja elő és időzíti a hangot, foobar alól szintén ASIO, szóval ez a fele sem érint, de ezektől amúgy sem véd egy analóg elektronikai komponens.Viszont ha nálad egyértelmű az előnye, akkor a gépedben vagy a környékén akad valami zajforrás, ami miatt oda tényleg jól jön, szóval nem tartom teljesen átverésnek, csak a szokásos marketinges túlzást vitték el a végletekig.
-
-NoVa-
veterán
válasz
lapalapa #35631 üzenetére
Hallani nem hallottam, de véleményem épp akad
A DAC generáció ugrás apróság, az MQA-ért cserébe kikerült a sokféle DAC filter, ha azt használtad a régiben. Annyira nem fájdalmas, hiszen most kb on és off lesz helyette, bitperfect MQA-nál ez előny.
Eleve ha foglalkoztat, használsz Tidalt, szóval kb képben vagy a webes MQA kételyekkel (lossy, nem zajmentes, de azért még nagyon jó kompromisszum), megér 2 sort. A teljes HW unfolding márpedig jó, és hallhatóan többet kihoz a streamből, mint a korlátosabb software unfolding, teremakkusztikában és élőzenében elég feltűnő. Pusztán ezért upgradelni a normál BTR5-ről akár érdemes is, de csak akkor, ha nagyon a napi rutinod része a telefonba/gépbe dugott dongle. Én csak asztalnál, kanapén viselem el, hogy a telefonról USB-n menjen a füles, ráadásul minden más forrásom 4.4mm-es jacket igényelt, így végül kihagytam a BTR5 upgradet, és helyette szintén 4.4mm-es portable BT forrást vettem.Hozzáteszem, hogy az earbudoknál jól tud jönni egy kis bass/presence boost néha, amit a BTR5 nem tud, IEM-nél már hangulatfüggőbb és zenefüggő, de mint opció, jó ha van. A Tea-hez én is megelégedtem volna egy sima BTR5 generációváltással, ott teljes a szinergia a forrás és a füles között.
Én erre mentem:
ifi Go Blu:
LDAC 24 bit 96KHz, USB-n sem megy feljebb. Meleg és finom, elképesztően erőteljes. Ugyanúgy "csak" 245mW-os, mint a FiiO, de 5.6V, sokkal szebben szól a nagy ellenállású earbudokkal. Cserébe van alapzaja, ami a BTR5-nek egyáltalán nincs. 3.5mm-en kevesebb, emiatt vettem a Kinera cserélhető csatlakozós kábelt eredetileg.ifi xDSD Gryphon:
Drága. Mindent tud. Mindent jobban tud. Drága
Dedikált asztali DAC/AMP párost nem akartam, olcsóbban ki lehet hozni belőle ugyanezt a tudást/teljesítményt/hangzást. Sokat használom notebookról, telefonról, desktop gépről vegyesen, így nekem ez a formátum az ideális.Panaszkodnak mindenféle fórumon a Cybersync hangerőszabályzásra, hogy elmászkál a hangerő, és véletlenül 100%-ra kerül, és mennyire veszélyes, ebből minden igaz, de minden az architektúrából adódik. A Tidal loudness normalization az eszköz hangerejét közvetlenül állítja, és eléggé esetleges maga a feature működése, így képes néha eléggé megemelni a hangerőt. Ezt amúgy is ki szoktam kapcsolni, itt egyenesen kötelező.
Mellette oda kell figyelni, hogy pl első beállításokkor amikor exclusive mode-ot kapcsolok rajta, akkor vagy earbuddal, vagy semmivel tegyem, mert némelyik lejátszóprogram alapértelmezetten feltolja a hangerőt. Pont a Tidal lejjebb veszi. Ennyi odafigyelés kell mellé PC-n. Régi Android verziókkal az UAPP kicsit esetlegesen képes néha teljes hangerőn indulni, ott érdemes beállítani az Android hangerőszabályzójánál limitet, azt tartja.
Viszont macOS-en kifejezetten rosszul kezeli a OS hangerőszabályzóját, kb sehogy, de általában minden külső DAC-cal volt ott hasonló bajom.
Állítólag elég hamar adnak ki új firmware-t (update, miközben írtam, most jött ki, kicsit jobban működik a macOS vele), amiben ezeket kezelik, arra kiváncsi leszek. Szerencsére nálam Windows 10 és Android 12 párossal semmi nyűgje nincs.
Hangra tisztább, tágasabb, részletesebb és dinamikusabb, mint bármim. Ez persze nem akkora szám, FiiO BTR5, Q3, iBasso DX160 után egy 1W-os felsőbb kategóriás cuccnak illik többet mutatnia, de ugyanezt mondják róla azok is, akik FiiO M11 Plus/iBasso DX300 után hallgatták meg.Alapzaja ennek is van, de van az alján egy impedanciakapcsoló. Némi dinamikacsökkenéssel jár a teljes zajtalanság, esti halk zenélésre átbillentem, nappal normál hangerőn 8 Ohm-os IEM-mel nem éri el az ingerküszöbömet.
Az XBass+ állítható, csak a sub és mid basszust tolja meg kicsit, vagy az alsó középtartományt emelje, vagy mindkettőt. Az XSpace széthúzza a térérzetet a színpad közepének a kárára, felvételfüggően néha jó, általában mindkettőt kikapcsolva tartom. A Go Blu-n nem állítható az XBass, de nem igazán lóg bele a középtartományba, pont kellemesen támasztja meg pl a Tin P1 alját, a Gryphon pedig kihozza belőle, amit csak ki lehet, ahogy a házilag tákolt 130 Ohm LCP earbuddal is elképesztő csodákat művel.
Összegezve, vegyél nyugodtan új BTR5-öt a Tea mellé, koherens, és nem lóg ki nagyon felfelé egyik eszköz tudása sem, különben még mélyebben nyúlsz utána zsebbe
.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Yettel topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Építő/felújító topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- PlayStation 5
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
- HIBÁTLAN iPhone 12 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3028
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest