- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
veterán
válasz
g4besz #121565 üzenetére
Évjáratban merre gondolkodsz?? Illetve mekkora motor?
Civic 2003-4 körül, Focus2 2005-7 körül (ezekből millió van), Astra H 2005-7 (szintén nagy választék), Megane2 2006-8 (ebből is van fent egy rakat), stb. ... Akár ezek egyterű változatai....
Igazából picit szűkíteni kellene az elképzeléseid.
-
mycso
veterán
válasz
TayRol #121212 üzenetére
Index renault fórumról:
"A szelepfedél alatt két vezérműtengely forog. Egy a kipufogó oldalon, és egy a szívóoldalon. Ezt az utóbbi, szívóoldali vezérműtengelyt (ami a kocsi orrához van közelebb) egy szíjtárcsán keresztül hajtja a vezérműszíj. Ez nem egy egyszerű szíjtárcsa, hanem egy rugós szerkezettel van kegészítve, ami tulajdonképpen a fordulatszám függvényében változtatja a szívó oldali vezérműtengely helyzetét a főtenelyhez képest. Működése hasonló a röpsúlyos előgyújtás szabályzáshoz. Tehát olyan mintha alacsony fordulaton normál vezérlést kapna a motor, magasabb fordulaton meg egy "eltolt" vezérlést. Ezzel nyomatéknövekedést és fogyasztáscsökkenést értek el. Ezt a kis tárcsát hívják un: "okoskerék"-nek is." -
mycso
veterán
Urak, mazda dízelekről mi a vélemény, mit lehet róluk tudni? (hibák, fogyasztás, egyáltalán ki gyártja)
Illetve magával az autóval kapcsolatban is jöhetnek infók.
Valami ilyesmire gondolok: [link]
Az ufo civic mellé még bejött ez is a képbe. -
mycso
veterán
válasz
szőröscica #120138 üzenetére
Ez a TI-VCT lenne a benzin-turbó?? Ilyen árban pár darab van csak és ahogy nézem felszereltségben nem valami bajnokok.mod.: közben látom, ez csak valami változó szelepvezérlést jelent.Valahogy a dízelek jönnek be karakterükből fakadóan ez az elsődleges szempont a dízel mellett.
Csak munkába járáshoz megyek havonta 1000-1200 km-ert.
Egyébként meg éves szinten összességében 20-25k km a teljes futás. -
-
mycso
veterán
Nos úgy fest, hogy lassan eljön az idő az autóváltásra. Összeg csak az autóra kb. 2M forint, 2007 utáni és dízel kell legyen.
Nekem tetszene az octavia, accord, laguna, C5 vonal, de párom által le vagyok tiltva, mondván kisebb kell.
Felszereltségben a szokásos; ABS, légzsákok, stb. kívül xenon, tempomat, eső/fény szenzor, digit klíma esetleg ülés fűtés, tolató radar amiket preferálnék.Nézelődöm egy ideje és pár típus van amik elgondolkodtatóak számomra:
1, Honda civic 8gen: 2007 környékiek már kifoghatóak 2M körül, 2.2CTDI -vel, ami ha jól tudom örök élet+1nap, illetve az autóról is csak jókat olvasok. Executive felszereltséggel érdekelne.
A bajom vele, hogy ilyen ársávban 8éves civicek kaphatóak (ettől függetlenül ez a favorit).2, Renault Megane 3: nos itt már fiatalodik a dolog, 2009-2011 közöttiek vannak ennyi pénzért, felszereltségben is van az igényeimhez passzoló, viszont a fentlévők 99%-a 1.5dci. Jelenleg is ilyen motorral rendelkezik az autóm, az az igazság, hogy nagyobbat szeretnék. A megane kérdést valószínűleg ez fogja eldönteni, hogy itthon a 2.0dci ritka, mint a fehér holló.
3, Ford Focus MK3: az évjárat itt is rendben van 2009-2010, választék is nagy van belőlük, így a megfelelő felszereltségű is könnyen megtalálható lenne, viszont itt is szintén a motor problémájába ütközöm. Itt is 99%-ban 1.6tdci van fent hahu-n és jobb szeretnék erősebbet.
Nagyjából ennyi. 5-ös golf, pug 307, H astra, nem kell, még esetleg J-ből van fent pár darab hasonló árfekvésben, de ez nagyon csak az alja lenne a választéknak.
Még egy titkos befutó lenne, csak az szintén a méretei miatt eshetne ki, illetve megmondom őszintén, hogy picit tartok is tőle: Alfa 159, erről jöhetne bővebb infó. Ebből a civichez hasonlóan inkább "idősebbek" vannak 2007-2008 és a 2.4JTD izgatná a fantáziámat.
Jöhetnek vélemények, ellenvélemények, javaslatok esetleg még mik vannak ilyen feltételek mellett.
-
mycso
veterán
válasz
Tothgera30 #119123 üzenetére
Én NBU-t használok már régóta, nálam olyan 1-1.5 évet szokott kibírni, jó fénye van, csak talán kissé hideg. Esős időben sz@rt se látok vele.
Pároméban Megalight 120-at használunk, szerintem ennek jobb a fénye, valahogy fehérebbnek tűnik, esős-sötét időben is jobb.
Ez is kb. 1évet bírt, bár nála többet égett, sokkal többet megy az autóval. -
mycso
veterán
válasz
roberto211 #119075 üzenetére
De mi az a "4-5 forinttal drágább, jobb gázolaj" ?
Ezt én sem értem.
Én amíg útba esett auchan kúton tankoltam, amióta nem azóta lukoil.
Igen ezek olcsóbbak 5-10-stb forinttal, mint a shell, mol, stb. Viszont semmivel sem rosszabbak. Akkor miért kellene drágábban tankolnom? Ez miért is fillérb@szás? -
mycso
veterán
válasz
!Overdose! #118832 üzenetére
Valószínűleg a száraz levegő az elsődleges oka, mag az esetleges megtelepedő bacik.
Húgomnak kiszárad/bevörösödik a szeme, majd taknya-nyála folyni kezd és tüsszög. És nem, nem azért mert ne lenne tiszta a klíma. -
mycso
veterán
válasz
roberto211 #114898 üzenetére
Ellenben a ford tdci(1.6) meg az opel ctdi(1.7) motorjaival, amiknek rettentő rusnya hangjuk van.
-
mycso
veterán
-
mycso
veterán
válasz
parandroid #112019 üzenetére
Én most a megane2 kabriókra vagyok ráfagyva...mondjuk egy 2.0T adná nagyon. Egyik kollégámnak van egy 1.6-os nagyon tetszetős.
-
mycso
veterán
válasz
thomeef #111264 üzenetére
Erős a munkadíj szerintem.....
Egyébként a dugattyúkat honnan látja, hogy cserélni kell???
Ha esetleg Maglód környékére el tudsz jutni, ott van egy renault specialista (ha érdekel priviben elküldöm az elérhetőségét), esetleg vele érdemes lehet megnézetni, illetve ha csináltatni akarod, akkor tőle ajánlatot kérni.106lovas megane 2 1.5dci: hengerfej felújítás (pucolás + gépműhely) + hozzá csavarok, tömítések + komplett vezérlés csere, ez volt munkadíjjal 90-100k körül
Turbo (felújított) + hajtókar csapágy + csavar + tömítések + olaj + összes szűrő csere, olajdekli tömítés ez pedig olyan 160k körül szintén munkadíjjal -
mycso
veterán
válasz
thomeef #111240 üzenetére
Csapágy + turbo (az ehhez tartozó lomokkal) a te autódhoz 150-ből megáll.
(#111241) Coyot: 100 az új, 80 a felújított.
Amit mágus írt az viszont így van, hogy nyilván bontás után látni többet. Bár ha a csapágyak szét lennének hullva vagy bemartak volna a tengelybe, annak azért lenne hangja is. Meg ez már elég extrém.
-
mycso
veterán
Én egyről tudok, ami főleg az erősebb motorokat érinti (101 és 106ló), ez pedig a fosch anyagból készült hajtókar csapágy. Ezt 160-180K km-nél cserélni kell, ennyi.
(#111228) thomeef: a 400K-t azt mire mondta?? Meg kell a szerelődtől kérdezni tételesen, hogy hogyan jön ki ez az összeg.
A motor kopott, a hf sérült, a turbó kopott, a befecs rendszer feküdt le???
Mert a 400 talán úgy jönne ki ha a felsoroltak mindegyikét javítaná-cserélné. -
mycso
veterán
Jó ez a gyermek nevelés topik.
Bár volt ez már hitel és pénzügyi tanácsadás topik is, meg még sok más.
-
mycso
veterán
válasz
norbert1998 #110670 üzenetére
A 300k a turbóra, azért erős...jó lesz az max. 100K-nak. (de az már nagyon max)
-
mycso
veterán
válasz
raczger #109431 üzenetére
Valamelyik nap én is az voltam.
Itt nálunk egy kis szerpentin szerűségen (40-es tábla) az egyik kanyar után beestem egy 30-al poroszkáló rendőrautó nyakába (gondolom érezte, hogy nem 40-el érkeztem mögé), erre lehúzódott az út szélére, hogy had menjek.
Mentem is, megköszöntem neki. -
mycso
veterán
válasz
rbalint88 #109054 üzenetére
Hali, a történet annó nálam is így kezdődött, hogy 1 majd 2l olaj 10k km-enként.
Próbálkoztam 5w helyett 10w-vel, de semmi. (280-300k km)
Aztán mostanra eljutottunk oda, hogy 4-5l/10k km. (348k km)Büdös is volt, füstölt is, turbóm tengelye (gyári) a szélrózsa minden irányába 0,5cm-t mozgott, eddig úgy fest, hogy itt ment el az olaj.
Tehát a turbó csere megoldotta úgy tűnik egyelőre, végül is azt leellenőriztetheted, hogy milyen állapotban van.
Nem toyota, de diesel 1.5dci. -
mycso
veterán
válasz
Dorien #106382 üzenetére
Amiket leírtál, abból én sem látom ki a húdesz@r dolgot, no meg van erre ellenpélda is, sőt rosszabb példa is...
"ezeket a hibákat 3 szerelő sem tudta véglegesen orvosolni"
Erről meg szintén nem az autó tehet. Egy szerelőt kellett volna keresni, aki ért is hozzá és meg is csinálja. -
mycso
veterán
válasz
szőröscica #105017 üzenetére
Az mondjuk nekem is kéne.
-
mycso
veterán
Vegyetek racsingmegánt: [link]
(#104630) kornelka: a tuninggolf semmi...azt nézd meg, amit linkeltem
-
-
mycso
veterán
válasz
VegyesTamás #104015 üzenetére
Bár nem szép dolog ilyet mondani, én azért vártam a végén a "csattanót". Ilyenkor hol éberkednek a rend őrei?
-
mycso
veterán
válasz
szőröscica #103958 üzenetére
Fel éppen fel lehet, csak nem biztos, hogy megéri.
Nekem 120 körül mondták a felújítást (nem feltétlenül a legjobb alkatrészekből, hanem abból ami van), viszont 140-ért van megbízható és jó minőségű új után gyártott. -
mycso
veterán
válasz
kalmanchris #103249 üzenetére
Áhh ez biztos PS, hiszen egy honda soha nem gyulladna ki, csak a sz@rfosch franciák.
A TC meg pár éve olyan mint valami vicclap, vagy best magazin. Nem igazán lehet arra adni, amit ők írnak. Pedig régen tényleg jó cikkeket/teszteket csináltak.
-
mycso
veterán
válasz
deicide #103001 üzenetére
Nem arra kell gondolni, hogy odébb tolja-gurítja, csak úgy finoman meglökdösi, mert így tud minden utolsó millimétert kihasználni. Tehát behúzhatsz mindenféle féket, az nem számít.
Tehát sz@rul hangzik, de nem barom módjára lökdösik egymást, hanem tényleg finoman, pl.:(#103003) tboy93: nem tol arrébb senki-senkit, csak meglöki, megkoccintja.
mod.: a diadalív mellett parkoltunk pár utcával (tehát a közepébe), céges autóval. Volt is egy jó hely, ahova kis segítséggel (külső navigálás) be is álltam koccolás nélkül. (kombi J astra). Ez egy akkora hely volt, ahova itt nálunk már nem állna be senki ekkora autóval, hanem továbbmenne, de még befértünk.
Este, mikor mentünk az autóhoz, na akkorra körül voltam állva, de durván.
Nem koccantam senkihez, mert kintről navigáltak, de vagy tizedszerre álltam ki. -
mycso
veterán
válasz
Tom1939 #102993 üzenetére
Elég a kis hely is, majd eljön az idő, hogy nálunk is ez lesz az elfogadott:
[link] [link] [link]
Jártam nyáron Párizsban, valóban így parkolnak, tehát ezek nem csak netes kamu képek.
Minden autó körbe van törve a régi széthullott kliótól kezdve a vatta új 7-es bmw-ig. Nyilván csak karcok, horpadások, horzsolások --> na ezek mind a parkolás miatt. -
mycso
veterán
válasz
hobizoli #102964 üzenetére
Köszi az eligazítást.
A 159-ekért eddig is oda voltam, de most, hogy ültem/vezettem is egyet, hát eléggé elgyengültem...
Jah igen az előzőben a futóművet nem is említettem, na az is odaver. Bár aki nem szereti a sportos - kissé kemény futóművet, annak nem való, de nekem nagyon bejött. -
mycso
veterán
válasz
hobizoli #102933 üzenetére
Ma vezettem kollégám alfa 159-ét 150lovas 1.9jtd (ez van asszem a fiatokban is).
Eddig is oda voltam meg vissza azért az autóért, de most még jobban.Kegyetlenül szép és ebben is megvolt az az érzésem, amikor beleültem először, mintha egész életemben csak ezt vezettem volna.
Ami fura volt, a kormány kissé nehézkes (bár az enyémben kifejezetten jó a kormány, így az után volt lehet csak fura), meg a váltó picit erőszakolós (azt mondja mindegyikben ilyen). Pontos a váltó és jól lehet váltani, csak elég határozottan kell.
A 2.4 jtd az mennyire okés motor ami ebben van?
-
mycso
veterán
Teljesen tudatlan vagyok ilyen fordokban: focus st és fiesta st, ezek szívó vagy turbós motorok?
Illetve pl. a 2linkelt közül valamelyikkel érdemes foglalkozni? Vagy mi a reális áruk?
Asszem neked focus st van, mennyivel drágábbak az alkatrészek, mint a mezeihez?
Illetve pár fogyiadatot ha írnál az remek lenne. -
mycso
veterán
válasz
parandroid #102693 üzenetére
-
mycso
veterán
válasz
!Overdose! #102482 üzenetére
Nem nekem lesz, akinek meg kell teljesen felesleges a tdi. BP-en laknak, ott néha ide-oda elszaladgálni, meg havi-2havi rendszerességgel 1-1 nagyobb (400km) táv.
Mindenképp benzinest akarnak, meg egyelőre ez a 4-es golf amit erőltetnének.(#102485) FrankMonzano: Egyelőre golfot akarnak, bár nyilván lenne még ezernyi alternatíva ilyen árban. pl 307, M2 fiatalabb és jobban felszerelt is.
-
mycso
veterán
Helló urak, 900k környékén kellene valami autócska.
1, benzines
2, 5 ajtós
3, szokásos: jó legyen ne romoljon el, stb, stb...tehát a közhelyekElső körben Golf4 ami felmerült, 2001 környékiek vannak hahu-n, 1.6-os motor lenne a preferált (abs, klíma, e. ablak, lufik kellenek). Pro-kontra ha mondanátok néhány szót.
-
mycso
veterán
válasz
hobizoli #101851 üzenetére
Dci-nél is sokan használják, bár ott is megoszlanak a vélemények. Van aki szerint nélkülözhetetlen (indokuk: sz@r az itthoni gázolaj, így a 2t keni a pumpát, csúcsokat) és van aki szerint semmit nem ér, sőt rossz is (lerakódik mindenhol, nem ég el normálisan, stb.).
Én használtam valameddig ( agy egy évig), nem tűnt fel semmi, aztán abbahagytam.
Renaultklubon dci-sek a piros spurit javasolják, de a 2t olajat nem. -
mycso
veterán
válasz
VegyesTamás #101828 üzenetére
Így van, legalább is renyónál tutira. Ha hátul a bölcső szilent megadja magát, akkor úthibánál, vasúti átjárón áthaladva megrázza a farát oldalirányba.
-
mycso
veterán
válasz
deicide #101698 üzenetére
De én mondjuk az a fajta ember vagyok, aki más autóját, vagy cégest vezetve nem állítja el az ülést, tükröket, hanem használja úgy, ahogy be van állítva.
Mondjuk az kemény
Párom cégesében a tükröket, stb.-t én sem babrálom, viszont ha az ülést nem állítanám, talán be sem tudnék ülni. -
mycso
veterán
Ma láttam egy "szép" bordó racsingsziviket, a hátsóajtó aljánál egy nagy ezüst V-TECH matricával.
Mondjuk, lehet egy régi rajongó [link]
Sajnos nem tudtam lefényképelni, mert váltott a lámpa. -
mycso
veterán
válasz
Kornel #101452 üzenetére
Nekem is NBU van, teljesen elégedett is vagyok vele (a lámpámmal nem).
Páromnak astra-ba a gyári olyan volt mintha valami sárga fényű gyertyák égnének (astra J), aztán neki GE Megalight Ultra +120%-ot vettünk, ez is nagyon jónak tűnik. Sokkal intenzívebbnek és fehérebbnek tűnik a NBU-től, viszont talán nem világít olyan messzire. -
mycso
veterán
válasz
molnarpeter #101234 üzenetére
1.5dci-nél főleg a 106lovas verziót érintették az alulméretezett hajtókar csapágy problémák, bár egyes renault fórumokon javasolják a gyengébbek esetében is a cserét 200k km körül. (egy olajcsere alkalmával, olyan 20k körüli többletkiadást jelent kb.). Egyébként takarékos és jó motorok, ha az olaj cserélve van és nem barom módjára használják, a világból kimegy.
Az 1.9dci-vel mondjuk konkrét tapasztalatom nincsen, szerencsére abból is volt pár verzió, hogy bonyolultabb
legyen.Egyébként az első szériás S40-ben is az 1.9 diesel az renault motor
-
mycso
veterán
válasz
molnarpeter #101224 üzenetére
Megane 2 ph1??? 1.5dci vagy 1.9dci?
-
mycso
veterán
válasz
runner 125 #100889 üzenetére
Pedig jó kezdeményezés lenne, mert elvileg valós felhasználóktól lehetne valós képet kapni, de sajnos ott ez nem így van.
Egyébként érdemes az adott márka itthoni/külföldi klub oldalát/fórumát felkeresni minden esetben, ott tényleges képet kaphatunk. -
mycso
veterán
válasz
Kalandor #100507 üzenetére
Pedig nem volt baj vele, nyilván valaki, csak a hibát keresi, aztán hülyének tettetve magát beleköt mindenbe.
Valóban volt benne ez a szervizkönyv - szerelési útmutató elírás, de nyilván ezt is levágta mindenki, hogy miről is van szó.
Amit meg leírtál, 100%-osan így van. Ha valaki megosztogat könyvet vagy könyvből részeket, csúnya nagy ügy tud belőle kerekedni. -
mycso
veterán
válasz
hobizoli #100186 üzenetére
Pedig így van, eddig 2x futottam bele ilyen esetbe (nem én vezettem egyiknél sem), mindkétszer volt rendőr és mindkét esetben az volt a válasza, hogy (egyik egy kereszteződés, keresztbe 30-as tábla és kifordultunk, aztán egyszer csak ott termett egy autó, a másiknál egy kanyarlevágásos ütközés volt, mi voltunk a vétlenek, de aki belénk jött erősködött, hogy jöttünk vagy egymillióval és azért történt), ha a helyszínelés során kiderül a sebességtúllépés, akkor azért majd külön eljárás indítanak (feljelenti, vagy mittomén).
-
mycso
veterán
válasz
DeFranco #99953 üzenetére
De nem is teljesen így van, ahogy te leírtad.
Sokszor előjött már ez a téma és sokan írtak már rá sokféle (reális és elfogadható) érvet. (használt gumira)Mint egy negatív indok, elfogadható amit írtál, de ennél összetettebb a dolog. Akikre célzol, ők is csak egy bizonyos réteg.
-
mycso
veterán
-
mycso
veterán
válasz
Declare #98397 üzenetére
A dpf-nek azért kell sok, hogy eltömődjön, a te használatod alapján ezt nem látom valószínűnek, illetve erre a dpf lámpa figyelmeztetne, ami pár10km-es pl. autópályás tempó után el is múlik.
Emlékeim szerint H astrád van, viszont 1.7 ctdi. J astra 1.7cdti-nél van egy olyan hiba (mondhatni gyárihiba), ami akár generálhat ilyen hibakódot, bár az inkább a befecskendező rendszert érinti, azért hátha jó ötletnek.
A nagynyomású szivattyún lévő nyomáshatároló szelep szokta megadni magát, bár ez némi alapjárat ingadozással jár, esetleg rángatással. -
mycso
veterán
válasz
!Overdose! #98336 üzenetére
Ez tényleg tetszetős.
-
mycso
veterán
Egyébként az miért logikus, hogy 1-2 jel alapján (felni, kipuff vég, stb. ...) már széthajtott.
Nekem is 16-os polír-fekete felni, fólia, ültetés, rs hűtőrács, kipuff vég és mit ad isten nem széthajtott, sőt költök is rá rendesen.
Jó nyilván van az a "tuning", amit ha meglát az ember, egyből vágja, hogy ott valami nagy a baj...
Bár erre is van ellenpéldám: van ismerősöm, akinek a swift körbe spojlerezve (de nagyon durván, hótoló az elején, stb), vasalódeszka szárny hátul, stb.... (nagyon ocsmány volt szegény autó), viszont ő azért csinálta ilyenre, mert neki ez a "stílus" tetszett és költött szervizre is, méghozzá időben, tehát oda volt figyelve az autóra. -
mycso
veterán
válasz
szentkuti11 #97158 üzenetére
Nincs ebben kéttömegű lendkerék és esetleg az zajol?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Kikristályosodik a Razr 60
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- OLED TV topic
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2052
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Új Dell 13 XPS 9315 FHD+ IPS i7-1250U 4.7Ghz 10mag 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest